Dat is wat anders. Je zegt zojuist dat de natuur minder moeite heeft met natuurlijke uitschieters zoals vulkanen, dan met ons. Terwijl ons aandeel veel kleiner is. Dat is het kromme eraan. Wij zijn net zo goed onderdeel van de natuur. Wij produceren nu meer CO2 dan vroeger, ja. Maar er zijn ook tijden geweest dat er veel meer vulkaanuitbarstingen waren. Volgens jouw redenatie zouden vulkanen dan dus juist slecht voor de natuur zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat? Ik vind het krom te beweren dat onze uitstoten geen nadelig effect hebben/kunnen hebben. Terwijl regelmatig wordt aangetoond dat dit wel zo is.
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat het over verkeerde uitstoten gaat.quote:
Dus omdat een wetenschapper een andere mening heeft en in de minderheid is, verdient hij het niet om zijn mening te uiten?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Stel dat 90% van de wetenschappers zegt dat de mens invloed heeft en 10% niet. Stel dat die 10% 30% van de aandacht krijgt. Dat is minder, maar altijd meer dan dat ze verdienen.
Ons aandeel is veel kleiner, maar het komt er wel bovenop.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:52 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Je zegt zojuist dat de natuur minder moeite heeft met natuurlijke uitschieters zoals vulkanen, dan met ons. Terwijl ons aandeel veel kleiner is. Dat is het kromme eraan. Wij zijn net zo goed onderdeel van de natuur. Wij produceren nu meer CO2 dan vroeger, ja. Maar er zijn ook tijden geweest dat er veel meer vulkaanuitbarstingen waren. Volgens jouw redenatie zouden vulkanen dan dus juist slecht voor de natuur zijn.
Als je het nou eens leest, voordat je dit vraagt....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Wat is het punt dat je wil maken, dat de mensheid weinig tot geen invloed heeft op het milieu en we dus kunnen doen wat we willen, of wat?
Ik kom helemaal niet met het afslachten van walvissenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:55 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als je het nou eens leest, voordat je dit vraagt....
Ik zeg dat de invloed van de mens op de klimaatsverandering die op grote schaal bezig is nihil is! Ook als wij nog als holbewoners geleefd hadden, hadden deze veranderingen plaats gevonden....
Het uitroeien van bijvoorbeeld wolven of het afslachten van walvissen waar Samzz en Godtje dan weer mee komen, is echt een totaal andere discussie.
Ik lees me een ongeluk hier.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:55 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als je het nou eens leest, voordat je dit vraagt....
Ik zeg dat de invloed van de mens op de klimaatsverandering die op grote schaal bezig is nihil is! Ook als wij nog als holbewoners geleefd hadden, hadden deze veranderingen plaats gevonden....
Het uitroeien van bijvoorbeeld wolfen of het afslachten van walvissen waar Samzz en Godtje dan weer mee komen, is echt een totaal andere discussie.
Jij hebt het over uitroeien van dieren door de mens.... walvissen afslachten is daar 1 van de dingen van.... Dus ik lees niet wat ik wil lezenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik kom helemaal niet met het afslachten van walvissenJij leest ook maar wat je wilt lezen he?
Ik praat ook niets goed, geef alleen aan dat je bewering krom was.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ons aandeel is veel kleiner, maar het komt er wel bovenop.
En in die tijden dat er meer vulkaanuitbarstingen waren, waren er ook nog de gigantische oerbossen die wij met z'n alleen gezellig aan het vernietigen zijn.
en vulkaanuitbarstingen leiden weer tot vruchtbare grondquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:58 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik praat ook niets goed, geef alleen aan dat je bewering krom was.
Misschien is dit wel een cyclus die de natuur zelf heeft bedacht om zichzelf in stand te houden.![]()
Overbevolking -> kappen van bossen -> vulkaanuitbarstingen -> geen overbevolking meer.
Het gaat er om dat overheden en milieu hippies de boel lopen op te hitsen door valse informatie. En overheden gaan er prima in mee omdat ze rustig allerlei onzin belastingen kunnen invoeren zodat ze meer geld kunnen binnenhalen....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik lees me een ongeluk hier.
Onze invloed is nihil, maar niet non-existent. Dus, wat maakt het uit dat onze invloed nihil is? Dat begrijp ik niet helemaal.
Ik heb daarop voortgeborduurd ja. Ik ben hem niet begonnen. En zo wel, wat dan nog?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:58 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jij hebt het over uitroeien van dieren door de mens.... walvissen afslachten is daar 1 van de dingen van.... Dus ik lees niet wat ik wil lezen
Ja, dat zal het zijn jaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:58 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik praat ook niets goed, geef alleen aan dat je bewering krom was.
Misschien is dit wel een cyclus die de natuur zelf heeft bedacht om zichzelf in stand te houden.![]()
Overbevolking -> kappen van bossen -> vulkaanuitbarstingen -> geen overbevolking meer.
Als jij je gedrag aanpast door koud te douchen, te koken op een houtvuurtje, etc etc etc is de invloed ook nihil. Laat je dat nu ook achterwege, onder het mom van 'het heeft toch geen effect'?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik lees me een ongeluk hier.
Onze invloed is nihil, maar niet non-existent. Dus, wat maakt het uit dat onze invloed nihil is? Dat begrijp ik niet helemaal.
Het enige dat ik zeg, is dat het een totaal andere discussie is....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb daarop voortgeborduurd ja. Ik ben hem niet begonnen. En zo wel, wat dan nog?
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
en vulkaanuitbarstingen leiden weer tot vruchtbare grond
De dingen die ik doe of laat doe ik eerlijk gezegd voor mijn eigen gevoel, ik heb niet de illusie dat de wereldproblematiek wordt opgelost omdat ik mijn afval scheid. Ik voel me daar gewoon prettig bij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:00 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Als jij je gedrag aanpast door koud te douchen, te koken op een houtvuurtje, etc etc etc is de invloed ook nihil. Laat je dat nu ook achterwege, onder het mom van 'het heeft toch geen effect'?
Was je de condooms ook uit na gebruik?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:02 schreef L-E het volgende:
[..]
De dingen die ik doe of laat doe ik eerlijk gezegd voor mijn eigen gevoel, ik heb niet de illusie dat de wereldproblematiek wordt opgelost omdat ik mijn afval scheid. Ik voel me daar gewoon prettig bij.
Ik heb dan ook nergens beweerd dat het dezelfde discussie is. Het is echter wel allemaal gerelateerd aan elkaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:00 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Het enige dat ik zeg, is dat het een totaal andere discussie is....
Ik ben ook geen voorstander van het verjagen van wolven en afslachten van walvissen...
dus hoe minder bossen er zijn, hoe minder vulkaanuitbarstingen...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:54 schreef Samzz het volgende:
En in die tijden dat er meer vulkaanuitbarstingen waren, waren er ook nog de gigantische oerbossen die wij met z'n alleen gezellig aan het vernietigen zijn.
Ja echt hequote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:04 schreef rival het volgende:
[..]
dus hoe minder bossen er zijn, hoe minder vulkaanuitbarstingen...
We zijn goed bezig
Nee man, met condooms kan ik niet zwanger worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Was je de condooms ook uit na gebruik?
Nee maar met dat opgespaarde zaad kan je er een cocktail van maken en zelf inbrengen. Dan weet je zeker dat de sterkste wintquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee man, met condooms kan ik niet zwanger worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |