abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98729938
Hoi!! Graag jullie mening. Ik loop al jaren met het idee van kwileenhond! Mijn ouders hebben altijd een hond gehad en ik merk nu gewoon dat ik het af en toe mis. Ik ga heel graag wandelen bijvoorbeeld, maar eigenlijk doe ik dat nooit want ik mn eentje is daar niet veel aan en om nou met vrienden zomaar een stuk te gaan wandelen.. mweh.

MAAR! De reden dat ik nog geen hond heb, is dat ik fulltime werk. Tot nu toe deed ik het steeds af van "het kan gewoon niet", maar vandaag realiseerde ik me dat het eigenlijk gewoon wél kan. Er zijn toch zoveel mensen die fulltime werken combineren met een hond?

Nou had ik bedacht dat ik 1 á 2 dagen in de week thuis kan werken en dan 1 á 2 dagen zo'n uitlaatservice regelen en ik heb mijn ouders gevraagd of zij ook 1 á 2 dagen op willen passen als ik werk. Mijn ouders reageerden niet heul positief (zeg maar dat mn pa ook gewoon bijna boos werd... maar ik geef ze even de tijd om er rustig over na te denken, lang verhaal, geen nut om dat hier neer te pennen).

Anyways, nu vroeg ik mij dus af hoe de overige werkende mens dat nu aanpakt, zo'n hond. Daarnaast vroeg ik me af wat de ervaringen hier zijn van mensen met een Duitse Herder. Volgens mij zou die hond het beste bij mij passen, maar mijn ouders werden woest van het idee van een Herder die ook maar in de buurt kwam bij de kleintjes van mn zusje (2 en 5). Maar die beesten zijn toch juist superlief?! Ervaringen, iemand? Help? Ben heel benieuwd :)

Ohja, ik weet dat een hond niet puur voor de lol is en een heule verantwoordelijkheid etc. Ik ben geen type van leukvooreven, loop echt al jaren met dit idee dus tis wel goed overdacht ;)
Sarcasme. Herken het.
  maandag 27 juni 2011 @ 18:57:06 #2
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98730253
Beter neem je geen hond. Je werkt fulltime en elke keer andere mensen die hem uitlaten is ook niet bepaald bevordelijk. Eeen hond kost tijd en zorg, wat jij blijkbaar niet kan leveren. Jammer maar helaas.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_98730311
quote:
12s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:57 schreef pl4kkie het volgende:
Beter neem je geen hond. Je werkt fulltime en elke keer andere mensen die hem uitlaten is ook niet bepaald bevordelijk. Eeen hond kost tijd en zorg, wat jij blijkbaar niet kan leveren. Jammer maar helaas.
Heb jij een hond? Heb jij hier ervaring mee? Zo niet, dan vind ik jouw mening niet heel belangrijk moet ik bekennen :)
Sarcasme. Herken het.
  maandag 27 juni 2011 @ 18:59:50 #4
91182 Sealnova
Get your Smokey on!
pi_98730359
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:58 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Heb jij een hond? Heb jij hier ervaring mee? Zo niet, dan vind ik jouw mening niet heel belangrijk moet ik bekennen :)
begint al goed :')
  maandag 27 juni 2011 @ 19:01:23 #5
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98730432
quote:

[..]

Ja wij hadden 4 honden. Jack Russel Terriers. Dat zijn geen makkelijke hondjes. Me moeder was toen ook nog fulltime thuis. Maar nu vanwege bepaalde redenen en er zijn er inmiddel 3 overleden werkt me moeder partime. Dat gaat prima zolang ze maar niet telang weg is en/of tussendoor uitlaat.
pi_98730441
Kan je vertellen dat het lastig is als je hem/haar zelf niet kan uitlaten.
Zit je elke keer weer met het gedoe om mensen te regelen.

We hebben er hier twee (m'n moeder werkt 30 uur), nu zit ik nog op school en m'n broertje werkt onregelmatige diensten, dus dan is er nog wel wat te regelen met z'n allen.

Maar zelfs in deze situatie is het al lastig.
Do what you love, love what you do!
  maandag 27 juni 2011 @ 19:02:20 #7
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98730482
Eeen hond heeft gewoon zorg nodig van zijn baas. Kan je die niet leveren dus daarom is het beter dat je gewoon niet aan een hond begint. Aangezien je ouders het er ook niet bepaald mee eens waren.
pi_98730493
Maar hij heeft wel gelijk, vergelijk het maar met het krijgen van een kind. Dan blijf je toch ook niet fulltime werken? Als jij alsmaar werkt en iemand anders die hond verzorgt bouw je nooit een band op met dat beest.

Oh en of ik wel of niet een hond heb vind ik voor jou niet zo belangrijk om te weten. :')
quote:

[..]

maandag 27 juni 2011 @ 19:02:51 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98730502
Ik zie niet direct beren op de weg mbt werktijden, wel vraag ik me af of je ervaring hebt met herders en of je een herder kunt bieden wat hij nodig heeft (het blijven werkhonden).

Wat is je beeld bij een hond? Wil je er mee gaan trainen/sporten of is het puur voor de gezelligheid? In dat laatste geval zou ik naar een ander ras zoeken.

Voor wat betreft herders en kinderen, dat is in mijn ogen ook niet een combinatie die per definitie goed gaat, dat moet je ze wel echt aanleren (en dan nog heb je geen garantie dat het goed gaat)
KuikenGuppy
  maandag 27 juni 2011 @ 19:05:10 #10
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98730585
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:02 schreef Burdie het volgende:
Ik zie niet direct beren op de weg mbt werktijden, wel vraag ik me af of je ervaring hebt met herders en of je een herder kunt bieden wat hij nodig heeft (het blijven werkhonden).

Wat is je beeld bij een hond? Wil je er mee gaan trainen/sporten of is het puur voor de gezelligheid? In dat laatste geval zou ik naar een ander ras zoeken.

Voor wat betreft herders en kinderen, dat is in mijn ogen ook niet een combinatie die per definitie goed gaat, dat moet je ze wel echt aanleren (en dan nog heb je geen garantie dat het goed gaat)
Mwah die hond zit 9 van de 10x dan toch heel de dag alleen. Je kan dan wel een uitlaat service regelen maar dat is alleen uitlaten. Een hond heeft meer nodig dan dat ;). TS woon je nog thuis? ( neem aan van wel maar is niet echt duidelijk uit je verhaal)
pi_98730630
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:02 schreef Burdie het volgende:

We hadden vroeger een schotse collie.. Ik ben van plan er in elk geval mee op curcus te gaan en zeker 3 keer in de week weg naar bos of strand of whatever voor een paar uur beweging.

Daarnaast vind ik de vergelijking met een kind wat krom, daar heb je namelijk ook oppassen en creches voor en dan gaat het nog wel om een KIND ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_98730659
quote:
12s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:05 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Mwah die hond zit 9 van de 10x dan toch heel de dag alleen. Je kan dan wel een uitlaat service regelen maar dat is alleen uitlaten. Een hond heeft meer nodig dan dat ;). TS woon je nog thuis? ( neem aan van wel maar is niet echt duidelijk uit je verhaal)
Als jij nou gewoon de OP nog eens leest, dan zie je ook meteen in 1 oogopslag dat deze post nergens op slaat ;)
Sarcasme. Herken het.
  maandag 27 juni 2011 @ 19:07:41 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98730689
quote:
12s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:05 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Mijn hond ligt de hele dag te maffen, ongeacht of er iemand thuis us of niet. Ik vind het persoonlijk belangrijker wat er in de tijd gedaan wordt die er wel met de hond doorgebracht wordt.
KuikenGuppy
  maandag 27 juni 2011 @ 19:08:05 #14
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98730703
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:06 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Als jij nou gewoon de OP nog eens leest, dan zie je ook meteen in 1 oogopslag dat deze post nergens op slaat ;)
Als jij nou is niet zo achterlijk uit de hoogte praat willen de mensen je mss beter helpen |:(
pi_98730745
Wat pl4kkie zegt.

quote:
Oh en of ik wel of niet een hond heb vind ik voor jou niet zo belangrijk om te weten. :')
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_98730781
Succes met het kind dat je de hele week ergens dumpt en 3x in de week zelf mee neemt naar mcdonalds. Jij hebt een te rooskleurig beeld bij het hebben van een hond. Wat als de uitlaatservice ff niet kon en jij thuis komt na een dag hard werken en je hond heeft alles onder gescheten en kapot getrokken?
pi_98730879
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:09 schreef Document1 het volgende:
Succes met het kind dat je de hele week ergens dumpt en 3x in de week zelf mee neemt naar mcdonalds. Jij hebt een te rooskleurig beeld bij het hebben van een hond. Wat als de uitlaatservice ff niet kon en jij thuis komt na een dag hard werken en je hond heeft alles onder gescheten en kapot getrokken?
Ok, het eerste deel reageer ik niet op want ik heb geen zin in een bashtopic. Wat betreft onderschijten en kapotmaken... Dat hoort erbij. Ik heb 4 jaar lang in een asiel gewerkt en poep geschept en pis weggespoten, dus ik ben wel iets gewend. Daarnaast heb ik geen dure spullen in huis dus als er iets sneuvelt: so be it.
Sarcasme. Herken het.
pi_98731381
Duitse Herders zijn wel lieve honden, die van ons is een gigantische slijmbal :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 19:48:23 #19
163650 Greys
pi_98732536
quote:

[..]

Nou nou, je vraagt hier toch om meningen? :D
Of mogen het alleen meningen zijn die in je eigen straatje passen? :P

Mijn persoonlijke mening:
Een hond die heel de dag alleen zit en alleen tussen de middag even uitgelaten wordt door een uitlaatservice vind ik persoonlijk altijd een beetje zielig.

En al helemaal als het een herder of een ander ras betreft dat gewoon veel beweging en actie nodig heeft :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 19:49:55 #20
163650 Greys
pi_98732600
En denk er bij na dat als je een pup wilt, je er echt weken/maanden heel veel tijd in moet steken, vooral in het begin dus. Dus dan zal je flink vrij van je werk moeten gaan nemen.

Ook als je een volwassen hond uit het asiel haalt - maar dat zal jij wel weten dan als je er gewerkt hebt ;) - moet je daar vooral in het begin heel veel bij zijn.

Sowieso moet je baas dus akkoord gaan eerst met die twee dagen thuis werken. En je ouders akkoord gaan met twee dagen oppassen. Maar het is best vervelend om zo afhankelijk van anderen te zijn, wat als je ouders een paar weken met vakantie gaan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98733019
ik maak me niet zo druk over wie de hond gaat uitlaten door dfe dag heen eigenlijk,
maar heb meer zorgen over de eerste 2 levensjaren van het dier..
toevallig hadden wij vroeger thuis ook een schotse collie, prachtbeest!
maar mn ma heeft heel veel tijd gestoken in de opvoeding, cursussen ect.
hoe ga jij dit doen als je een pup van 2 maanden in huis hebt en je moet gewoon naar je werk? wie gaat hem opvoeden?
of doe je dit buiten je werk om, terwijl als jij er niet bent het beestje kan doen wat ie zelf wil?

ik ken zoveel mensen die een hond in huis hebben genomen terwijl geen van alle veel thuis is...
er komt gewoon niks van terecht.
die honden slopen de meubels, schijten in de tuin, graven de struiken omver en vreten alles van de tafel af :{
pi_98733149
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:48 schreef Greys het volgende:

Mijn persoonlijke mening:
Een hond die heel de dag alleen zit en alleen tussen de middag even uitgelaten wordt door een uitlaatservice vind ik persoonlijk altijd een beetje zielig.

En al helemaal als het een herder of een ander ras betreft dat gewoon veel beweging en actie nodig heeft :)
Precies dit :Y
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_98733251
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:49 schreef Greys het volgende:
En denk er bij na dat als je een pup wilt, je er echt weken/maanden heel veel tijd in moet steken, vooral in het begin dus. Dus dan zal je flink vrij van je werk moeten gaan nemen.

Ook als je een volwassen hond uit het asiel haalt - maar dat zal jij wel weten dan als je er gewerkt hebt ;) - moet je daar vooral in het begin heel veel bij zijn.

Sowieso moet je baas dus akkoord gaan eerst met die twee dagen thuis werken. En je ouders akkoord gaan met twee dagen oppassen. Maar het is best vervelend om zo afhankelijk van anderen te zijn, wat als je ouders een paar weken met vakantie gaan?
Ik hoef niet alleen reacties die in mijn straatje passen, maar dan wel graag even de OP doorlezen en een onderbouwing erbij gezien ik serieus om advies vraag. Niet zomaar een uit de lucht gegrepen mening, hence mijn reactie.

Maarehm, thuiswerken is geen enkel probleem, het knelpunt zit hem inderdaad bij mijn ouders. Als die op vakantie gaan (wat ze niet vaak en niet lang doen), kan ik zelf vrij nemen of thuis gaan werken of nog een extra keertje die uitlaatservice, dus ook dat is het issue niet. Maar het is zo mooi theoretisch bedacht van mij... maar of het in de praktijk ook zo werkt? Dáár ben ik dus heel erg benieuwd naar, vandaar dat ik ook graag de ervaringen van anderen zou horen, niet alleen een bevooroordeelde mening ;) Hoe reageert een hond hier bijvoorbeeld op? Gaat het goed, of niet? Tuurlijk verschilt dat per hond, maar ik ken zelf geen mensen die het zo hebben opgelost en ben daarom juist erg benieuwd.
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 20:05:55 #24
163650 Greys
pi_98733353
Hoe dan ook vraagt een nieuwe hond (pup of volwassen) vooral de eerste weken en maanden heel veel aandacht van je en die hoort hij dan ook te krijgen. Je gaat een band opbouwen samen :Y
Dat gaat niet als hij het meest van de tijd alleen zit en/of anderen ziet.

(Ik heb zelf een hondje van 15 jaar, ik ga binnenkort een jonge hond er bij nemen en heb een kat, dus van de praktijk mag ik wel meepraten dan toch? :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98733397
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 19:59 schreef deadly_kiss het volgende:
ik maak me niet zo druk over wie de hond gaat uitlaten door dfe dag heen eigenlijk,
maar heb meer zorgen over de eerste 2 levensjaren van het dier..
toevallig hadden wij vroeger thuis ook een schotse collie, prachtbeest!
maar mn ma heeft heel veel tijd gestoken in de opvoeding, cursussen ect.
hoe ga jij dit doen als je een pup van 2 maanden in huis hebt en je moet gewoon naar je werk? wie gaat hem opvoeden?
of doe je dit buiten je werk om, terwijl als jij er niet bent het beestje kan doen wat ie zelf wil?

ik ken zoveel mensen die een hond in huis hebben genomen terwijl geen van alle veel thuis is...
er komt gewoon niks van terecht.
die honden slopen de meubels, schijten in de tuin, graven de struiken omver en vreten alles van de tafel af :{
Thanks!! Dáár ben ik dus ook juist benieuwd naar :) Ik zit zelf te denken aan een pup, puur omdat je de opvoeding dan goed kunt aanpakken en het dier kan wennen aan kinderen en andere dieren. Heb zelf al een kat dus dat is wel heel belangrijk voor me. Maar inderdaad, is dat wel te doen? Is het genoeg om wekelijks met zo'n diertje op cursus te gaan? En kan zo'n beest die 2 dagen alleen met alleen die uitlaatservice doorkomen?

Zelf zat ik te denken om een bench aan te schaffen voor de eerste maanden, dat hij daar in kan als pup en daarmee het alleen zijn opbouwen tot hij volwassen en getraind genoeg is om niet het hele huis te slopen als ik er niet ben :)
Sarcasme. Herken het.
pi_98733451
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:05 schreef Greys het volgende:
Hoe dan ook vraagt een nieuwe hond (pup of volwassen) vooral de eerste weken en maanden heel veel aandacht van je en die hoort hij dan ook te krijgen. Je gaat een band opbouwen samen :Y
Dat gaat niet als hij het meest van de tijd alleen zit en/of anderen ziet.

(Ik heb zelf een hondje van 15 jaar, ik ga binnenkort een jonge hond er bij nemen en heb een kat, dus van de praktijk mag ik wel meepraten dan toch? :+ )
De eerste maand(en) zou ik meer thuis kunnen werken en een aantal vrije dagen opnemen om die band op te bouwen. Maar is dat genoeg? Dat weet ik dus allemaal niet -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_98733583
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:08 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

De eerste maand(en) zou ik meer thuis kunnen werken en een aantal vrije dagen opnemen om die band op te bouwen. Maar is dat genoeg? Dat weet ik dus allemaal niet -O-
Wat is meer thuis werken?
Denk dat de eerste maanden echt cruciaal zijn en dat betekend dus dat als de hond wakker is dat er iemand moet zijn.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 20:11:37 #28
163650 Greys
pi_98733622
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:08 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Er zullen mensen zijn die zeggen 'Het is maar een hond, tuurlijk kan dat'. Maar ik vind persoonlijk dat je een pup de eerste paar weken echt amper alleen kunt laten, of af en toe een uurtje als je boodschappen gaat doen.

Alles voor de rest van zijn/haar leven hangt af van die eerste weken en maanden. Wat hij/zij leert, hoe hij leert wat NIET mag, hoe zij/zij met je kat omgaat en met jou en met andere mensen. Je gaat de pup aan de auto leren wennen, in het begin veel laten rusten en spelen, iets later ook aan de riem leren lopen, mee nemen naar drukke gelegenheden (bv een markt) etc etc.

En als je ouders die twee dagen voor hun rekening willen nemen, gaan ze er dan de hele dag bij zitten of ééns per dag uitlaten? :) Maakt ook een verschil.

Maar hoe dan ook, de hond is dus vier dagen van de week 'met anderen'. Met je ouers en de uitlaatservice en wordt dan misschien maar één keer per dag uitgelaten. Vind je het zelf ook niet veel te weinig klinken? ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 juni 2011 @ 20:11:48 #29
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98733629
Opvoeding is maar dan alleen dat ene uurtje cursus per week voor twee maanden. Als je er niet héél veel bij bent de eerste maanden wordt bijvoorbeeld het zindelijk maken al erg lastig.

Ik persoonlijk zou het niet doen. Ik heb nog nooit zonder hond gewoond en zou het ook niet willen, maar als ik straks weer eens alleen woon neem ik geen hond. Dan doe je een hond gewoon echt tekort in mijn mening. Die drie lange wandelingen in de week zijn wel een leuk idee, maar wat als daar vriendin X tussendoor komt, date Y, vriend A, feestje F, werkuitje dit etc.

Daarbij heeft een hond wat meer beweging nodig dan een blokje om, zeker honden zoals herders e.d. Een klein lui hondje past dan misschien beter, maar die zijn vaak nog slechter in alleen zijn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:13:19 #30
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98733694
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:11 schreef Greys het volgende:

Maar hoe dan ook, de hond is dus vier dagen van de week 'met anderen'. Met je ouers en de uitlaatservice en wordt dan misschien maar één keer per dag uitgelaten. Vind je het zelf ook niet veel te weinig klinken? ;)
Zeker als je ook nog zelf een degelijke band met de hond wil.
pi_98734022
Het lijkt me wel ontzettend lastig om een pup te nemen (en vooral goed op te voeden!) als je full time werkt en geen partner of huisgenoot hebt om te helpen. Wij hebben onze hond (nu 2 jaar) genomen toen ik veel tijd over had met mijn studie. We hebben haar gekregen in de zomervakantie zodat ik 6 weken full time thuis was, en mijn vriend ook extra vrij nam. Daarbij kwam dat we de eerste weken bij mijn ouders zijn gebleven met haar omdat we wilden dat ze zich daar ook helemaal thuis zou voelen voor het geval zij op zouden passen. Toen school en werk weer begonnen kon mijn vriend haar 1 volle dag meenemen naar zijn werk en had ik de rest van de tijd hooguit halve dagen studie. Soms moest ik 's avonds werken maar dan zorgden we dat mijn vriend thuis was. De hond hoefde nooit langer dan 4 uur achter elkaar alleen te zijn, en nog steeds gaat ze óf naar mijn ouders, óf met mijn vriend naar het werk als we beiden een hele dag weg zijn.

Opvoeden, zindelijk maken, trainen en gewoon een band op bouwen zijn m.i. niet te doen als je niet minimaal de eerste 2 maanden (grotendeels) vrij hebt en zeker het eerste jaar de hond niet langer dan halve dagen alleen laat. Ik zou zelf nooit kiezen voor een pup op het moment dat zowel mijn vriend als ik fulltime zouden werken, ik denk niet dat het te doen is. Ik voel me er nog steeds niet goed bij om onze hond een volle dag alleen te laten hoewel ze al 2 jaar is en zich keurig gedraagt altijd. Zelfs als ze samen met de hond van mijn ouders alleen is (wat echt prima gaat) vind ik het nog niet echt prettig.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_98734080
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:06 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Thanks!! Dáár ben ik dus ook juist benieuwd naar :) Ik zit zelf te denken aan een pup, puur omdat je de opvoeding dan goed kunt aanpakken en het dier kan wennen aan kinderen en andere dieren. Heb zelf al een kat dus dat is wel heel belangrijk voor me. Maar inderdaad, is dat wel te doen? Is het genoeg om wekelijks met zo'n diertje op cursus te gaan? En kan zo'n beest die 2 dagen alleen met alleen die uitlaatservice doorkomen?

Zelf zat ik te denken om een bench aan te schaffen voor de eerste maanden, dat hij daar in kan als pup en daarmee het alleen zijn opbouwen tot hij volwassen en getraind genoeg is om niet het hele huis te slopen als ik er niet ben :)
ik heb zelf ook vaak nagedacht om zelf een hond in huis te nemen, maar ik heb besloten dat dit gewoon niet kan.
ik heb wel katten, maargoed katten leven op zichzelf en hebben een kattebak.
een hond is in geen van alle eigenschappen te vergelijken met een kat.
en ik neem aan dat je alleen woont? wat als de hond ziek is?
kijk, weet je nou van tevoren dat je een lange tijd thuis zit dan zou je een hond in huis kunnen nemen zodat er een goede basis is :) maar je moet het zo zien, per week zit je meer uren op je werk dan dat je uren thuis kunt besteden aan je hond (slaaptijd niet meegerekend).
is dit eerlijk voor de hond?
verplaats jezelf even in de pup die jij in huis neemt... zou jij je geen beter leven kunnen wensen dan?
toevallig heeft een vriendin van me vorig jaar een hond (pup) in huis genomen, maar zijzelf en haar vriend zitten nog op school en dr schoonma werkt fulltime (ze woont daar).
de buurvrouw kwam elke dag rond 13:00 de hond uitlaten en overdag zat de pup in een kooi.
de hond piest zn eigen kooi onder of midden in de woonkamer en schijt in de achtertuin.
het enige ritme wat die hond kent is -kennel-los-kennel-
door onregelmatige werk/schooltijden heeft ze niet geleerd om plas op te houden, ze weet niet wanneer het tijd is om uit te gaan en heeft geen vaste eettijden.
omdat die hond de hele dag alleen zit is ze dol enthousiast als er mensen komen, springt en likt naar iedereen.. en ga zo maar door.

persoonlijk vind ik het zielig voor de hond... tenzij je een oudere hond uit het asiel kan halen die aangeleerd is om alleen thuis te zijn en weet dat dit normaal is.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 20:22:40 #33
163650 Greys
pi_98734172
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:20 schreef deadly_kiss het volgende:
persoonlijk vind ik het zielig voor de hond... tenzij je een oudere hond uit het asiel kan halen die aangeleerd is om alleen thuis te zijn en weet dat dit normaal is.
En zelfs dan verdient zo'n hond na het asiel eigenlijk meer dan een paar dagen alleen een uitlaatservice eens per dag, dan heeft hij in het asiel bij wijze van spreken nog meer rumoer en aanspraak op een dag :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98734193
^oh, en ik ken er ook nog een met een mislukte opvoeding van de hond.. die wil er nu een 2e bij nemen (waar ook de opvoeding van verziekt) omdat die hond de hele dag zit te janken en sloopt de bank wegens verveling ;(
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 20:23:23 #35
163650 Greys
pi_98734211
Wel complimenten voor TS dat ze het zich uberhaupt goed afvraagt van te voren ipv er in een opwelling aan te beginnen zoals anderen wel eens doen. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 juni 2011 @ 20:23:32 #36
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98734216
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:22 schreef Greys het volgende:

[..]

En zelfs dan verdient zo'n hond na het asiel eigenlijk meer dan een paar dagen alleen een uitlaatservice eens per dag, dan heeft hij in het asiel bij wijze van spreken nog meer rumoer en aanspraak op een dag :@
De meeste asiels zullen dan ook geen hond meegeven in zo'n situatie.
pi_98734424
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:23 schreef Greys het volgende:
Wel complimenten voor TS dat ze het zich uberhaupt goed afvraagt van te voren ipv er in een opwelling aan te beginnen zoals anderen wel eens doen. ^O^
indd ^O^
  maandag 27 juni 2011 @ 20:28:42 #38
346803 Hondenoutlet
Ik wou dat ik twee hondjes was
pi_98734430
Als je vanuit huis kan werken... kun je dan geen halve dagen werken en dan de rest vanuit huis ? Ik werk 32 uur, waarvan iets meer dan de helft uit huis en de rest vanuit huis.... Heb 2 honden en dat gaat prima!! 's morgens voor ik uit mijn werk ga flink rennen en als ik thuis kom weer uit. Dan liggen ze gewoon te maffen ;)
www.hondenoutlet.nl
pi_98734516
Wow, thanks voor de reacties allemaal :)

Allereerst: ik heb een kat en mijn zusje heeft 2 kleine kinderen. Voor mij is het dus van het allergrootste belang dat de hond dusdanig getraind en gesocialiseerd wordt dat hij daar goed mee om kan gaan en er daar is maar 1 persoon verantwoordelijk voor en dat ben ik.

De eerste 2 maanden zou ik 3 dagen thuis kunnen werken. Als mijn ouders dan 2 dagen op zouden willen passen, hoeft het beestje niet alleen te zitten en kun je dat langzaam op gaan bouwen. Dan zou ik wel voor een bench kiezen om te voorkomen dat hij zich inderdaad op meubelstukken en dergelijke stort. Tot hij goed alleen kan zijn (ben absoluut NIET van plan om een hond continu opgesloten te houden).

Maar je kunt het ook zo bekijken: wat is erger? twee dagen alleen thuis of scenario's zoals boven beschreven? Zou zo'n hond dan niet JUIST veel gelukkiger bij mij zijn? Op dagen dat de hond alleen zou zijn, zou ik natuurlijk wel compensatie bieden door direct uit werk naar het bos te gaan ofzo (ook voor mijn eigen gemoedsrust). Daarnaast denk ik niet dat ik mijn vrienden voor zou laten gaan... natuurlijk heb ik een druk sociaal leven, maar dat kan best een paar maandjes stil worden gezet om een goede basis te creëren voor de pup. En de hond kan daarna uiteraard gewoon mee naar vrienden, terras, etc. Alleen natuurlijk niet met stappen, maarja, dat zijn 4 uurtjes op een nacht, dus dat is in eerste instantie ook wel te overzien...

Maargoed, ben er nog steeds niet uit dus -O- Ik zie zelf ook wel dat het zeker niet makkelijk is en dan moeten mijn ouders nog willen helpen ook, in elk geval het eerste jaar... Tis lastig. Ik denk dat ik een hond namelijk een hartstikke leuk leven kan bieden, maar dat alleen zijn hoort daar wel bij...
Sarcasme. Herken het.
pi_98734536
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:28 schreef Hondenoutlet het volgende:
Als je vanuit huis kan werken... kun je dan geen halve dagen werken en dan de rest vanuit huis ? Ik werk 32 uur, waarvan iets meer dan de helft uit huis en de rest vanuit huis.... Heb 2 honden en dat gaat prima!! 's morgens voor ik uit mijn werk ga flink rennen en als ik thuis kom weer uit. Dan liggen ze gewoon te maffen ;)
Ja dat is ook nog een optie inderdaad :) Goeie!
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 20:33:35 #41
163650 Greys
pi_98734636
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:31 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Halve dagen werken op alle dagen is perfect als je een hond hebt.
Maar dat kan dus dan pas nadat de pup al helemaal gewend en opgevoed is ;)
De eerste weken/maanden kan de pup - vind ik - echt niet één of twee dagen alleen zijn met alleen een hondenuitlaatservice.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98734639
Ik ben een dierenvriend, daarom heb ik geen dieren.
Er zijn maar weinig mensen die werken, alleenstaand zijn en hun hond na 2 jaar nog steeds zoveel aandacht geven als de begintijd
Hell To The Liars
pi_98734766
Ik vind het niet kunnen, of idd halve dagen werken.
Sowieso de eerste weeekeeen vrij nemen dan.. je kan zon pup niet gelijk een halve dag alleen laten en de jonge puppy's mogen meestal nog niet mee met de uitlaatservice. En ja ik heb 5 honden dus :+ Een herder vind k ook niet zon strak plan om zoveel alleen te laten, die hebben wel wat meer uitdaging nodig, dan heb je straks zon klote beest die een stresskip word omdat hij zn energie niet kwijt kan.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:36:04 #44
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98734767
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:31 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Halve dagen zou wel veel beter zijn. Jij hebt toch ook altijd zoiets gedaan, Greys?

Dichte bench ben ik geen fan van. Gewoon eerste maanden veel thuis zijn en dat goed opbouwen, dan is er niets aan de hand. Maar er gaan hoe dan ook wel dingen sneuvelen *O* Ik mis mijn favoriete schoenen nog steeds. En mijn iets minder favoriete schoenen. Ik vond het dan wel weer briljant dat hij op een hondenopvoedingboek ging kauwen :')
pi_98734791
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Halve dagen werken op alle dagen is perfect als je een hond hebt.
Maar dat kan dus dan pas nadat de pup al helemaal gewend en opgevoed is ;)
De eerste weken/maanden kan de pup - vind ik - echt niet één of twee dagen alleen zijn met alleen een hondenuitlaatservice.
Nee, daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens.
Sarcasme. Herken het.
pi_98734844
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Halve dagen zou wel veel beter zijn. Jij hebt toch ook altijd zoiets gedaan, Greys?

Dichte bench ben ik geen fan van. Gewoon eerste maanden veel thuis zijn en dat goed opbouwen, dan is er niets aan de hand. Maar er gaan hoe dan ook wel dingen sneuvelen *O* Ik mis mijn favoriete schoenen nog steeds. En mijn iets minder favoriete schoenen. Ik vond het dan wel weer briljant dat hij op een hondenopvoedingboek ging kauwen :')
Ohja, crap, schoenen.. goeie :P Die kan ik dan natuurlijk niet meer overal laten slingeren ;(

Ik zie er denk ik toch maar van af :P
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 20:38:54 #47
163650 Greys
pi_98734899
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:36 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens.
En idd wat Multi zegt, daar had ik nog niet eens aan gedacht, een pup die bv nog niet alle inentingen enzo heeft gehad op een bepaalde leeftijd kan ook sowieso niet met de uitlaatservice mee. Ze kunnen een jonge pup ook lang niet zo lang/ver laten lopen dan volwassen honden, dus wellicht kunnen/willen ze geen pup met hun uitlaatgroep mee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 juni 2011 @ 20:40:11 #48
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98734952
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:36 schreef _Multiply86_ het volgende:
Een herder vind k ook niet zon strak plan om zoveel alleen te laten, die hebben wel wat meer uitdaging nodig, dan heb je straks zon klote beest die een stresskip word omdat hij zn energie niet kwijt kan.
Dat is wel echt iets om goed op te letten. Een Herder, Husky e.d. moet je goed over nadenken, dat zijn werkhonden. Die worden absoluut niet blij van drie keer een lange wandeling per week. Ze zullen je huis opvreten als je er niet genoeg mee doet en ze hun energie niet kwijt kunnen.

Los daarvan, een herder b.v. heeft één echte baas en je moet ook echt zijn baas zijn anders neemt hij die taak wel over. Heeft een erg consequente opvoeding nodig wat misschien lastig kan zijn met meerdere mensen die hem opvoeden.

In algemene zin natuurlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:37 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ohja, crap, schoenen.. goeie :P Die kan ik dan natuurlijk niet meer overal laten slingeren ;(

Ik zie er denk ik toch maar van af :P
Niet alleen schoenen, je kan beter NIETS laten slingeren :') ALLES MOET KAPOT O-)
pi_98735246
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:40 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat is wel echt iets om goed op te letten. Een Herder, Husky e.d. moet je goed over nadenken, dat zijn werkhonden. Die worden absoluut niet blij van drie keer een lange wandeling per week. Ze zullen je huis opvreten als je er niet genoeg mee doet en ze hun energie niet kwijt kunnen.

Los daarvan, een herder b.v. heeft één echte baas en je moet ook echt zijn baas zijn anders neemt hij die taak wel over. Heeft een erg consequente opvoeding nodig wat misschien lastig kan zijn met meerdere mensen die hem opvoeden.

In algemene zin natuurlijk.

[..]

Niet alleen schoenen, je kan beter NIETS laten slingeren :') ALLES MOET KAPOT O-)
Nou, in eerste instantie dacht ik aan een bordercollie... maar die schijnen dus inderdaad echt veel meer aandacht en beweging nodig te hebben en dat wil ik zo'n beest dus inderdaad niet aan doen... maar wat ik over herders op internet heb gelezen, valt dat eigenlijk wel mee? Maarja, heb dus geen ervaring met écht duitse herders... alleen met schotse collies.. maar die viel op zich ook wel mee, en das óók een herdershond. Ik zit dus heel erg in dubio.

Sowieso ben ik niet van de kleine hondjes. Het moet wel echt HOND zijn wat je hebt (dus hond, geen kalf, das dan ook weer overdreven) en ik vind het wel gaaf om echt lange wandelingen te maken en cursus te volgen en veel te spelen enzo, maar realistisch gezien weet ik gewoon dat dat niet iedere dag zal kunnen.
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 20:51:30 #50
163650 Greys
pi_98735443
Ik denk dat je sowieso idd je ouders even af moet wachten, of zij op die dagen dan één keer de hond uitlaten of er ook van alles mee gaan ondernemen.

En je moet eerst voor jezelf op een rijtje zetten of je de eerste paar weken/maanden echt héél veel tijd zelf met je pup kunt doorbrengen. Anders went hij straks meer aan de uitlaatservice (als die al pups uitlaten) of aan je ouders en dat zou je zelf ook niet willen denk ik ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98735574
Met kleine hondjes kan je ook sporten, uren wandelen enz.. :+ :P

Ik zou sowieso geen hond nemen waar je veel mee moet doen, die echt een uitdaging nodig hebben. Net een tikkeltje minder.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:55:05 #52
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98735612
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:46 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nou, in eerste instantie dacht ik aan een bordercollie... maar die schijnen dus inderdaad echt veel meer aandacht en beweging nodig te hebben en dat wil ik zo'n beest dus inderdaad niet aan doen... maar wat ik over herders op internet heb gelezen, valt dat eigenlijk wel mee? Maarja, heb dus geen ervaring met écht duitse herders... alleen met schotse collies.. maar die viel op zich ook wel mee, en das óók een herdershond. Ik zit dus heel erg in dubio.

Sowieso ben ik niet van de kleine hondjes. Het moet wel echt HOND zijn wat je hebt (dus hond, geen kalf, das dan ook weer overdreven) en ik vind het wel gaaf om echt lange wandelingen te maken en cursus te volgen en veel te spelen enzo, maar realistisch gezien weet ik gewoon dat dat niet iedere dag zal kunnen.
Maar er zijn ook wel wat grotere honden waar het werken niet meer zo in zit. Misschien kan je ook wel zo'n herder vinden hoor, maar dan moet je echt even de lijnen van de ouders bekijken.

Even een voorbeeld: Retrievers zijn ook werkhonden, en je hebt nog steeds werklijnen. Maar omdat de Golden zo ontzettend populair werd jaren geleden heb je nu ook lijnen waar minder werk in zit zodat hij in het gezinnetje paste.
Maar hebben we het dan bijvoorbeeld over de Nova Scotia Duck Toller, dat ras is nog veel meer werklijn en heeft dus nog veel meer nodig op gebied van werk, inspanning, uitdaging en bla bla

Even contact opnemen met fokkers dus en lijnen bekijken w/
pi_98735792
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ook een goede tip inderdaad :) Thanks!

En inderdaad even mijn ouders afwachten. Mijn moeder zou 1x per dag een kort rondje wandelen, maarja, dan is de hond in elk geval niet alleen. En in het begin kan ik ook goed halve dagen kantoor werken en halve dagen thuis om het alleen zijn op te bouwen :) Dat is al een stukje ervaring.

Oh kan iemand me trouwens vertellen wat je per maand gemiddeld kwijt bent aan voer en wat castreren en enten kost?
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 21:04:10 #54
163650 Greys
pi_98736013
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:59 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

En inderdaad even mijn ouders afwachten. Mijn moeder zou 1x per dag een kort rondje wandelen, maarja, dan is de hond in elk geval niet alleen. En in het begin kan ik ook goed halve dagen kantoor werken en halve dagen thuis om het alleen zijn op te bouwen :) Dat is al een stukje ervaring.

Oh kan iemand me trouwens vertellen wat je per maand gemiddeld kwijt bent aan voer en wat castreren en enten kost?
Maar met 'in het begin', bedoel je dan dat je vanaf het begin de pup al een paar halve dagen alleen laat? :@ Of bedoel je dan pas na de puppy periode?

Je zult me misschien een drammer vinden - zo is het niet bedoeld hoor, echt niet - maar een pup kan je geen halve dagen alleen laten, helemaal niet vanaf het begin.
En je moeder die 1x per dag een kort rondje wandelt is ook niet genoeg natuurlijk :@ Blijft ze er dan wel de rest van de dag bij? Of rijdt ze even op en neer?

Heb je een tuin waarin de hond, als je moeder er is, ook af en toe even rondjes kan hollen? Als ze geen zin heeft of mogelijkheid heeft (ik weet niet hoe goed ze ter been is natuurlijk :) ) om vaker dan 1x per dag een kort stukje te lopen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98736022
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:49 schreef Spirit82 het volgende:
Hoi!! Graag jullie mening. Ik loop al jaren met het idee van kwileenhond! Mijn ouders hebben altijd een hond gehad en ik merk nu gewoon dat ik het af en toe mis. Ik ga heel graag wandelen bijvoorbeeld, maar eigenlijk doe ik dat nooit want ik mn eentje is daar niet veel aan en om nou met vrienden zomaar een stuk te gaan wandelen.. mweh.

MAAR! De reden dat ik nog geen hond heb, is dat ik fulltime werk. Tot nu toe deed ik het steeds af van "het kan gewoon niet", maar vandaag realiseerde ik me dat het eigenlijk gewoon wél kan. Er zijn toch zoveel mensen die fulltime werken combineren met een hond?

Nou had ik bedacht dat ik 1 á 2 dagen in de week thuis kan werken en dan 1 á 2 dagen zo'n uitlaatservice regelen en ik heb mijn ouders gevraagd of zij ook 1 á 2 dagen op willen passen als ik werk. Mijn ouders reageerden niet heul positief (zeg maar dat mn pa ook gewoon bijna boos werd... maar ik geef ze even de tijd om er rustig over na te denken, lang verhaal, geen nut om dat hier neer te pennen).

Anyways, nu vroeg ik mij dus af hoe de overige werkende mens dat nu aanpakt, zo'n hond. Daarnaast vroeg ik me af wat de ervaringen hier zijn van mensen met een Duitse Herder. Volgens mij zou die hond het beste bij mij passen, maar mijn ouders werden woest van het idee van een Herder die ook maar in de buurt kwam bij de kleintjes van mn zusje (2 en 5). Maar die beesten zijn toch juist superlief?! Ervaringen, iemand? Help? Ben heel benieuwd :)

Ohja, ik weet dat een hond niet puur voor de lol is en een heule verantwoordelijkheid etc. Ik ben geen type van leukvooreven, loop echt al jaren met dit idee dus tis wel goed overdacht ;)
Het is een heleboel werk en straks in de winter, als het koud en nat is is het ineens niet zo leuk meer dat al de beweging van de hond in dat kleine stukje moet wanneer je thuis bent.
Ook je weekenden zijn al ingepland voor de hond, uitgaan, wat is dat, want je werkt de hele week al en kan het eigenlijk niet meer maken om dan het weekend ook nog tijd te besteden aan andere dingen dan je hond.

Wil je een pup?
Het eerste half jaar is de pup nog niet eens goed instaat om zo lang de boel droog te houden, leert hij het wel dan is het ronduit ongezond voor hem.
Dan hebben we het nog niet over de verschillende kauw fases gehad, als ukkepuk ontdekken ze graag dingen met hun mond, maar als ze gaan wisselen, maak dan je borst maar nat, want waar ze eerst alleen ontdekte met hun mond willen ze nu kauwen en nog wat kauwen, tafelpoten, salontafels, je boekenkast, noem maar op, als je niet thuis bent zullen ze zich stevig uitleven.

Je kan ook niet gelijk de hond alleen gaan laten, alleen zijn is zeer onnatuurlijk voor honden, je zal ze dat aan moeten leren, trek daar dus maar een paar maanden voor uit.
Hopenlijk gaat het goed en gilt hij de buurt niet bij elkaar als je weg bent.

Wil je een asielhond, vergeet het maar, die krijg je niet mee als je fulltime werkt.

Nee, hoe leuk het ook is, een fulltimejob en een hond gaan eigenlijk niet samen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 21:05:13 #56
163650 Greys
pi_98736061
Wat je kwijt bent per maand aan voer is zó verschillend, dat ligt er geheel aan wat voor voer je de hond wilt gaan geven. Versvoer, of 'simpele' brokken, of een duur brokkenmerk.

Castreren en enten verschilt ook vaak per dierenarts, dat kan je beter even bij je eigen dierenarts in de buurt navragen of kijken of ze een website hebben :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 juni 2011 @ 21:05:57 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98736090
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:59 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat je voert. Ik voer Carnibest, één worst van een kilo kost 3,50 en je voert 20-30 gr per kilogram lichaamsgewicht, reken maar uit. Royal Canin zal ongeveer net zoveel kosten, en dan heb je nog supermarktvoer wat een dubbeltje kost bij wijze van.

Bij castratie zou ik uitgaan van 100 tot 150
pi_98736209
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Maar er zijn ook wel wat grotere honden waar het werken niet meer zo in zit. Misschien kan je ook wel zo'n herder vinden hoor, maar dan moet je echt even de lijnen van de ouders bekijken.

Even een voorbeeld: Retrievers zijn ook werkhonden, en je hebt nog steeds werklijnen. Maar omdat de Golden zo ontzettend populair werd jaren geleden heb je nu ook lijnen waar minder werk in zit zodat hij in het gezinnetje paste.
Maar hebben we het dan bijvoorbeeld over de Nova Scotia Duck Toller, dat ras is nog veel meer werklijn en heeft dus nog veel meer nodig op gebied van werk, inspanning, uitdaging en bla bla

Ook die hebben energie genoeg, een "rustig" ras heeft toch echt nog wel aardig wat beweging nodig, borders enzo hebben alleen nog meer beweging nodig en een geestelijke uitdaging omdat het anders vaak fout gaat.
Betekend niet dat die "rustigere" rassen het niet nodig hebben, ze gaan alleen iets minder snel fout.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:08:49 #59
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98736242
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook die hebben energie genoeg, een "rustig" ras heeft toch echt nog wel aardig wat beweging nodig, borders enzo hebben alleen nog meer beweging nodig en een geestelijke uitdaging omdat het anders vaak fout gaat.
Betekend niet dat die "rustigere" rassen het niet nodig hebben, ze gaan alleen iets minder snel fout.
Dat zeg ik ook niet, maar de werklijnen zijn wel de overtreffende trap.
pi_98736289
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar met 'in het begin', bedoel je dan dat je vanaf het begin de pup al een paar halve dagen alleen laat? :@ Of bedoel je dan pas na de puppy periode?

Je zult me misschien een drammer vinden - zo is het niet bedoeld hoor, echt niet - maar een pup kan je geen halve dagen alleen laten, helemaal niet vanaf het begin.
En je moeder die 1x per dag een kort rondje wandelt is ook niet genoeg natuurlijk :@ Blijft ze er dan wel de rest van de dag bij? Of rijdt ze even op en neer?

Heb je een tuin waarin de hond, als je moeder er is, ook af en toe even rondjes kan hollen? Als ze geen zin heeft of mogelijkheid heeft (ik weet niet hoe goed ze ter been is natuurlijk :) ) om vaker dan 1x per dag een kort stukje te lopen?
Haha, no worries. Nee de eerste 2 maanden zou er de hele dag iemand bij zijn: ik of mn moeder. Op de dagen dat mijn moeder op wil passen, breng ik de hond bij haar thuis. Hond kan bij haar in de tuin; ik woon helaas in een appartement, maar wandelen kan natuurlijk overal ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_98736353
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:08 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar de werklijnen zijn wel de overtreffende trap.
Dat maakt niet zo'n enorm verschil, niet binnen hetzelfde ras iig.
De werkgolden die ik heb gehad was een prachtge stabiele hond, echt een voorbeeldhond, de showgolden was minder stabiel(nogsteeds erg stabiel, maar vergeleken met de jachtlijn wat minder) en beide hadden ze meer energie dan ik ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 21:11:26 #62
163650 Greys
pi_98736359
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:09 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Haha, no worries. Nee de eerste 2 maanden zou er de hele dag iemand bij zijn: ik of mn moeder. Op de dagen dat mijn moeder op wil passen, breng ik de hond bij haar thuis. Hond kan bij haar in de tuin; ik woon helaas in een appartement, maar wandelen kan natuurlijk overal ;)
Maar pas wel op dat het JOUW hondje moet worden he, dat hij/zij zich aan jou gaat hechten en niet je moeder als leider ziet straks ;)

Maar nogmaals, ik vind het in elk geval al heel goed van je dat je er aan twijfelt en er goed over nadenkt ipv in een opwelling een hondje te nemen :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 juni 2011 @ 21:17:48 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98736691
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:46 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nou, in eerste instantie dacht ik aan een bordercollie... maar die schijnen dus inderdaad echt veel meer aandacht en beweging nodig te hebben
Dat valt ook wel weer mee hoor ;)
KuikenGuppy
pi_98736976
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou snap ik het niet meer ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_98737584
Als je het naast een duitse herder of mechelaar zet valt het wel mee dat verschil, zet je het naast een volwassen bullmastif dan is het een aardig verschil.
Alhoewel zelfs die laatste niet wegkomt met 3 keer per dag 10 minuten beweging.

Hele kleine hondjes kunnen beter hun ei kwijt in huis dan een grote hond, maar ik zou daar niet op leunen, want energie kwijtraken in huis is meestal op niet zulke gewenste manieren, als ze zelf dat moeten laten afvloeien wordt het meestal niet constructief zeg maar...
pi_98737612
Ik wil geen rat, ik wil een hónd :P
Sarcasme. Herken het.
pi_98737906
Maar je wil ook werken en je wil vast ook nog een sociaal leven....dat is misschien wat lastig combineren.

Nu lijkt het allemaal leuk, maar als je een pup neemt zit je er zeker 12 jaar aan vast, hopenlijk nog wat langer.
Met regen en wind, met nare kou en ook wanneer je de dag ervoor toch bent wezen stappen.
Verplicht ben je dan, want je kan niet even afwachten tot het wat beter weer wordt, want de hond heeft al de hele dag binnen gezeten.

En dat als alles voorspoedig gaat, als er geen drempeltjes in de weg zitten zoals blaffen bij het alleen zijn en slopen enzo...
pi_98738052
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:40 schreef erodome het volgende:
Maar je wil ook werken en je wil vast ook nog een sociaal leven....dat is misschien wat lastig combineren.

Nu lijkt het allemaal leuk, maar als je een pup neemt zit je er zeker 12 jaar aan vast, hopenlijk nog wat langer.
Met regen en wind, met nare kou en ook wanneer je de dag ervoor toch bent wezen stappen.
Verplicht ben je dan, want je kan niet even afwachten tot het wat beter weer wordt, want de hond heeft al de hele dag binnen gezeten.

En dat als alles voorspoedig gaat, als er geen drempeltjes in de weg zitten zoals blaffen bij het alleen zijn en slopen enzo...
I know. Maar je kunt de hond natuurlijk ook nog even uitlaten als je net terug bent van stappen *)
Sarcasme. Herken het.
pi_98738178
En dat is leuk midden in de winter?
En is het eerlijk tegen over de hond die al de hele week alleen zit om hem dan weer alleen te laten?

Je weet dat een hond een roedeldier is die in zijn aard heeft zitten dat hij altijd bij het roedel is, nooit apart is, nooit alleen is?
  maandag 27 juni 2011 @ 21:46:41 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98738237
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:23 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nou snap ik het niet meer ;(
Een border heeft uitdaging nodig: ja. Maar het wordt overal zo bizar overdreven, het zijn geen monsters ofzo ;)
Ik zeg niet dat een border geschikt is voor jou, maar het is echt geen super drukke hond die continu bezig moet zijn. Die van ons slaapt meestal. Werkt hij, dan is hij super fanatiek, en dat werken heeft hij echt wel nodig, maar als het er een keer niet van komt, is dat best. Onze bank en tafel zijn nog altijd heel ;).
KuikenGuppy
  maandag 27 juni 2011 @ 21:47:43 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98738294
Is het trouwens geen optie voor je om minder te gaan werken?
KuikenGuppy
pi_98738307
Wacht maar tot je 6 maanden amper wat hebt gedaan ;)
  maandag 27 juni 2011 @ 21:49:34 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98738398
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:47 schreef erodome het volgende:
Wacht maar tot je 6 maanden amper wat hebt gedaan ;)
Dat komt hier niet voor ;)
KuikenGuppy
pi_98738676
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:47 schreef Burdie het volgende:
Is het trouwens geen optie voor je om minder te gaan werken?
Nee, helaas. Dat is met mijn functie niet mogelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:45 schreef erodome het volgende:
En dat is leuk midden in de winter?
En is het eerlijk tegen over de hond die al de hele week alleen zit om hem dan weer alleen te laten?

Je weet dat een hond een roedeldier is die in zijn aard heeft zitten dat hij altijd bij het roedel is, nooit apart is, nooit alleen is?
Jeetje hou eens op met die kul zeg. Ik weet heus wel dat zo'n hond door weer en wind uit moet. Dat is het punt helemaal niet. Daarnaast gaat het over 4 uurtjes stappen in de nacht als die hond sowieso al alleen is en slaapt.
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 21:57:52 #75
163650 Greys
pi_98738905
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar met een kort trippeltje met TS haar moeder en een hondenuitlaatservice op meerdere dagen red je het volgens mij echt niet :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98738939
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar met een kort trippeltje met TS haar moeder en een hondenuitlaatservice op meerdere dagen red je het volgens mij echt niet :)
Daar ben ik dus ook bang voor met een border collie...
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 21:59:11 #77
163650 Greys
pi_98738998
Oh dat paar uurtjes stappen laat in de nacht als de hond eenmaal groter is, moet geen probleem zijn hoor. Dat deed ik ook gewoon, inderdaad omdat hij dan normaal toch al slaapt.

Maar met een pup die in het begin wellicht verlatingsangst heeft en je hele huis bij elkaar blaft en piept krijg je naast een zielige pup wellicht ook ruzie met je buren, dus in het begin moet je er zeker helemaal wel even over nadenken :Y En da's niet een paar dagen maar echt weken/maanden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98739081
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:59 schreef Greys het volgende:
Oh dat paar uurtjes stappen laat in de nacht als de hond eenmaal groter is, moet geen probleem zijn hoor. Dat deed ik ook gewoon, inderdaad omdat hij dan normaal toch al slaapt.

Maar met een pup die in het begin wellicht verlatingsangst heeft en je hele huis bij elkaar blaft en piept krijg je naast een zielige pup wellicht ook ruzie met je buren, dus in het begin moet je er zeker wel even over nadenken :Y
Ja tuurlijk, maar dat alleen zijn moet je sowieso opbouwen. En daarnaast moeten mijn buren niet zeuren :P Mijn onderbuurman heeft zelf 2 honden die dus wel de hele dag alleen zijn en soms de nacht etc en dan dus idd de hele boel bij elkaar blaffen en janken. Mijn bovenbuurman heeft het er sowieso over dat ik herrie maak, dus dit kan er ook nog wel bij :P
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 22:03:12 #79
163650 Greys
pi_98739269
Wat zielig voor die honden van je buurman, je vraagt je af waarom zo iemand dan uberhaupt honden neemt als ze toch het grootste deel van de tijd alleen zitten he? :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98739350
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Greys het volgende:
Wat zielig voor die honden van je buurman, je vraagt je af waarom zo iemand dan uberhaupt honden neemt als ze toch het grootste deel van de tijd alleen zitten he? :{
Nou, hiervoor viel het wel mee, maar sinds een jaar ofzo heeft hij een vriendin en zit hij vaak daar omdat zij een kind heeft (daarom zitten de honden dus alleen). En hij heeft ze van een junk in Amsterdam gekocht omdat die ze verwaarloosde... Dus ja... Hij bedoelde het goed, de uitvoer is nu opt moment alleen wat minder.
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 22:30:39 #81
163650 Greys
pi_98741135
Maar oke, even concreet... informeer (wat je al zei) de komende tijd eerst goed hoeveel tijd je ZELF aan de pup kunt besteden, want teveel met je ouders is ook niet goed, dan krijgt hij/zij geen band met jou zoals zou moeten ;)

Uitlaatservice zou pas veel later eens aan de orde kunnen zijn, sowieso niet het eerste half jaar, dus die zou je niet moeten meetellen in het uitlaatschema. Jij moet er de eerste maanden bijna constant bij kunnen zijn bij de pup. Als het hondje dan ouder is kan je af en toe een beroep doen op uitlaatservice en/of je ouders. Dat kan niet al na twee weken oid. (Uiteraard best een keertje tussendoor, maar niet de halve week).

En je kunt - terwijl je bedenkt hoe en wat qua tijd, of dat voldoende is - alvast eens informeren bij je dierenarts wat het enten e.d. kost :) Is er ook geen mogelijkheid (of had je dat al gezegd en heb ik er overheen gelezen?) dat je de hond mee mag nemen naar je werk?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98741767
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar dat alleen zijn moet je sowieso opbouwen. En daarnaast moeten mijn buren niet zeuren :P Mijn onderbuurman heeft zelf 2 honden die dus wel de hele dag alleen zijn en soms de nacht etc en dan dus idd de hele boel bij elkaar blaffen en janken. Mijn bovenbuurman heeft het er sowieso over dat ik herrie maak, dus dit kan er ook nog wel bij :P
Waarom start je niet met die twee honden van je buurman als hij er geen tijd voor heeft en jij wel?
Als je het vriendelijk vraagt zal hij echt geen bezwaar hebben als jij zeven dagen in de week ze s''ochtends en s''avonds uitlaat.

Waarom moeten zijn ballen eraf?

[ Bericht 5% gewijzigd door zeeeend op 28-06-2011 18:45:15 ]
pi_98742720
Heb je er al aangedacht om je pup gewoon mee te nemen naar je werk ?
Leuke uitdaging en beest zit nooit alleen.

Het leek mij ook wel leuk, maar me vriend wil geen hond / puppie mee naar zijn werk terwijl het wel super geschikt is ( kantoorbaantje ) + grote loods waar de hond makkelijk zou kunnen rennen tussen de kabels door :D

( kantoortje zit in de loods )
pi_98743227
.......en zeg dit maar vaarwel :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2010 19:02 schreef Spirit82 het volgende:
Harder werken aan mn carriére, mezelf een stuk minder serieus nemen, veel meer sociale activiteiten ondernemen, bij vrienden/vriendinnen eten, drankjes doen, kroeg in, chatten, fokken, bankhangen, tv kijken, lezen, stappen, sporten etc.

Mijn vrijdag: werken tot half 6, fokken, zometeen hapje koken, misschien komt er een vriend crashen om mee te eten. Uurtje of 9 á 10 de kroeg in tot...
Zaterdag: uitslapen, huisje schoonmaken, misschien beetje shoppen, bij zusje langs, eten koken, muziek luisteren, douchen, tutten, vriendin komt drankje doen en uurtje of 11 gaan we richting kroeg, tot een uurtje of 5 waarschijnlijk.
Zondag: dood zijn en vooral niks zinnigs doen.
pi_98752676
leuk dat je die moeite hebt genomen, maar dat is een post van anderhalf jaar geleden ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_98753199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:25 schreef Spirit82 het volgende:
leuk dat je die moeite hebt genomen, maar dat is een post van anderhalf jaar geleden ;)
Heb je nu een hond of heb je er toch vanaf gekeken ?
pi_98755463
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:25 schreef Spirit82 het volgende:
Volgens mij 10 maanden
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 juni 2011 @ 11:18:07 #88
163650 Greys
pi_98757985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:53 schreef Aloria het volgende:

[..]

Heb je nu een hond of heb je er toch vanaf gekeken ?
Dit topic is nog niet eens een dag oud, mag ze er nog even over nadenken? _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:03:28 #89
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_98762288
Ik heb 2 bulldogs en die zijn overdag ook vaak de hele dag alleen zonder problemen.
Dus het kan wel maar goed denk goed na over welke hond je kiest.
pi_98776510
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:09 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Volgens mij 10 maanden
Verrek, je hebt gelijk. Maar dan nog: grootste deel van wat ik daar schrijf kan prima met hond ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit topic is nog niet eens een dag oud, mag ze er nog even over nadenken? _O-

Wooowww, inderdaad zeg!!

Overigens belde mijn moeder me vanmiddag om te zeggen dat ik hun gister erg overviel met mijn vraag of zij zouden willen oppassen 2 dagen in de week.. maar dat mijn vader later tegen haar zei: "Verdomme, ik ben bang dat ik dat nog best leuk ga vinden". :) Dus weer een stapje dichterbij O+
Sarcasme. Herken het.
pi_98776551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:03 schreef masterblaster het volgende:
Ik heb 2 bulldogs en die zijn overdag ook vaak de hele dag alleen zonder problemen.
Dus het kan wel maar goed denk goed na over welke hond je kiest.
Vriendin van me riep ook al heel hard DOEN!! Die heeft een engelse bulldog en zegt dat die de hele dag slaapt (is ook nog een pup). Maarja, das wel een ander genre dan een bordercollie of herder :) Maar thanks in elk geval voor de bijdrage!
Sarcasme. Herken het.
pi_98778774
Waarom start je niet met die twee honden van je buurman als hij er geen tijd voor heeft en jij wel?
Als je het vriendelijk vraagt zal hij echt geen bezwaar hebben als jij zeven dagen in de week ze s''ochtends en s''avonds uitlaat.

dinsdag 28 juni 2011 @ 18:50:11 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98779003
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:59 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Vriendin van me riep ook al heel hard DOEN!! Die heeft een engelse bulldog en zegt dat die de hele dag slaapt (is ook nog een pup). Maarja, das wel een ander genre dan een bordercollie of herder :) Maar thanks in elk geval voor de bijdrage!
Mja, het kan wel, maar vindt de hond het leuk? I doubt it. Vindt de hond het veel beter als zijn baas er is? Yep.

Een hond is een roedeldier. Charlie zal ook wel slapen als wij er niet zijn, en misschien slaapt ie ook wel als wij er wel zijn, maar een hond vindt het echt wel prettiger als hij weet dat zijn roedel in de buurt is.

Je kan een hond ook wel een dag opsluiten in een bench, maar dat betekent niet dat hij het leuk vindt.
pi_98779888
Een grote hond moet vier, vijf keer per dag goed uitgelaten worden. Daarbuiten vraagt een hond ook de nodige aandacht, en - zoals gezegd - als je een pup wil ben je er al helemaal veel tijd aan kwijt. Het is net een kind, een hond.

Het is met hulp van anderen best te combineren, maar het is niet ideaal. Voor die hond moet duidelijk zijn dat jij de baas bent, en het lijkt mij niet verstandig om een herder vaak door vreemden (uitlaatservice) of anderen dan het baasje uit te laten.

Met wat 'gemakkelijkere' rassen speelt dit probleem minder, maar feit blijft dat een hond een sociaal dier is. Leuk dat jij de hond zo graag hebt, maar de hond moet ook gelukkig worden. Je kan je afvragen of je dat bereikt door hem vier een groot deel van de week alleen te laten.

Eigenlijk is dit alles al drie keer gezegd, maar sommige mensen moeten bepaalde dingen nu eenmaal wat vaker horen voor het tot ze doordringt. Vandaar.
pi_98780256
Ik zie nu trouwens dat je in een appartement woont. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Heb je een tuin?
pi_98780505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:11 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie nu trouwens dat je in een appartement woont. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Heb je een tuin?
....en een lift ? ,is wel een pre als je een pup wil nemen.
pi_98786960
Oh ja, traplopen is funest voor iets grotere rassen, zeker trap af is heeeeeeeeeel erg slecht voor de ellebogen e.d..
Zeker in de groei is dat verboden...daarna is het eigenlijk ook niet goed voor de hond.

Hou je er ook rekening mee dat de jonge wat groter wordende hond niet lang achter elkaar mag lopen, maar wel veel energie heeft waardoor veel korte stukjes(elk uur een kwartier mag) nodig zijn om te zorgen dat hij zijn energie op een nette manier kwijt kan raken?

Hou je er ook rekening mee dat mocht je een dominante hond in huis krijgen de uitlaatservice misschien straks je hond helemaal niet mee wil met de groep?
Zeker niet als je hond zo rond het jaar/anderhalf jaar is en heerlijk aan het uitproberen is of hij een topdog kan worden?
pi_98787229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:47 schreef erodome het volgende:
Zeker niet als je hond zo rond het jaar/anderhalf jaar is en heerlijk aan het uitproberen is of hij een topdog kan worden?
Herkenbaar :').
pi_98787519
Niet doen. Zeker niet in een appartament.

Wij hebben dezelfde fout gemaakt (beide fulltime) Zit meer bij andere mensen (haar moeder, of zus) dan bij haar thuis.
We wonen overigens apart, en de hond is met haar meegegaan.

Het probleem met die hond bij andere laten, is dat iedereen hun eigen gewoontes heeft, en je hebt niets onder controle (denk aan dingen die jij af wilt leren, maar degene die op je hond past zich daar niet goed aan houdt)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:58:15 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_98787928
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Herkenbaar :').
Ik heb een 7 maanden oude kwal in huis, dus ik ken het zeg maar ;)
Bij elke nieuwe pup moet ik weer even bewust terugdenken aan de andere honden, hoe ze waren op die leeftijd, je vergeet het snel ;)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:06:56 #101
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98788645
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:53 schreef Markster het volgende:
Niet doen. Zeker niet in een appartament.

Wij hebben dezelfde fout gemaakt (beide fulltime) Zit meer bij andere mensen (haar moeder, of zus) dan bij haar thuis.
We wonen overigens apart, en de hond is met haar meegegaan.

Het probleem met die hond bij andere laten, is dat iedereen hun eigen gewoontes heeft, en je hebt niets onder controle (denk aan dingen die jij af wilt leren, maar degene die op je hond past zich daar niet goed aan houdt)
Ja, en dat is helemaal met een herder e.d rassen niet handig.

Ero, over wat voor grote honden heb jij het? Retriever valt onder middel en daar lopen we wel eens langer mee, mag dat niet? Het doet hem iig niets behalve plezier.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:10:39 #102
37769 erodome
Zweefteef
pi_98788917
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:06 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, en dat is helemaal met een herder e.d rassen niet handig.

Ero, over wat voor grote honden heb jij het? Retriever valt onder middel en daar lopen we wel eens langer mee, mag dat niet? Het doet hem iig niets behalve plezier.
Met de goldens liep ik ook wel wat langer, elke maand mag er ook 5 minuten bij...
Maar met de fila van nu moeten we voorzichtig zijn, maar die valt ook onder de reuze rassen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:12:50 #103
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98789131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Met de goldens liep ik ook wel wat langer, elke maand mag er ook 5 minuten bij...
Maar met de fila van nu moeten we voorzichtig zijn, maar die valt ook onder de reuze rassen.
Ah okay. Sommige mensen scharen de retriever onder groot dus vroeg het maar voor de zekerheid. Charlie wil wel een hele dag lopen :')
pi_98789259
Wij hebbe overigens een labrador. En die loopt zo een paar uur met ons in het bos :Y)
Je moet op een gegeven moment weer terug, omdat ze zichzelf helemaal uitput :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:14:52 #105
37769 erodome
Zweefteef
pi_98789266
Maar niet doen onder die anderhalf jaar, zo ook niet naast de fiets en trappen lopen.
Het laatste altijd tot een minimum beperken, maar boven de anderhalf is fietsen juist wel erg ok.

Wil je hem toch meer laten bewegen, zwemmen, prachtige manier van bewegen, amper geen belasting, supergezond!
pi_98791541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:14 schreef erodome het volgende:
Maar niet doen onder die anderhalf jaar, zo ook niet naast de fiets en trappen lopen.
Het laatste altijd tot een minimum beperken, maar boven de anderhalf is fietsen juist wel erg ok.

Wil je hem toch meer laten bewegen, zwemmen, prachtige manier van bewegen, amper geen belasting, supergezond!
Oh jeetje dan moet ik maar een paar trapliftjes in de tuin :o
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98792345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:14 schreef erodome het volgende:

Behalve dat buitenwater nu dan
We waren vandaag alle vier aan de schijt :P
Er was geen opruimen aan .
pi_98807401
Ik woon op 1 hoog en er is hier een lift, dus das het probleem niet..

Maar er word nu steeds gezegd dat een "makkelijker" ras misschien een optie is. Waar moet ik dan aan denken? Want ik hou absoluut NIET van van die kleine dingen. Het moet wel beetje hond zijn en ook slim. Groter dan een collie/herder kan sowieso niet ivm appartement..
Sarcasme. Herken het.
pi_98808062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:56 schreef Spirit82 het volgende:
Ik woon op 1 hoog en er is hier een lift, dus das het probleem niet..

Maar er word nu steeds gezegd dat een "makkelijker" ras misschien een optie is. Waar moet ik dan aan denken? Want ik hou absoluut NIET van van die kleine dingen. Het moet wel beetje hond zijn en ook slim. Groter dan een collie/herder kan sowieso niet ivm appartement..
http://wiki.answers.com/Q(...)_smartest_dog_breeds

Kooiker ?
http://www.raadvanbeheer.(...)e6f2d6e2d/back/1466/

Alleen wel gevoelig voor herrie en harde woorden in verband met :

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

. Mijn bovenbuurman heeft het er sowieso over dat ik herrie maak, dus dit kan er ook nog wel bij :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:45 schreef zeeeend het volgende:

woensdag 29 juni 2011 @ 10:31:44 #110
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_98809539
Ik heb 5 honden en ik werk fulltime.
3 van de honden gaan mee werken, 2 blijven er thuis, soms gaan ze mee, maar ze zijn liever lui dan moe en blijven liever thuis.
Ze zijn allemaal onder andere omstandigheden grootgetrokken bij mij.
Bij de eerste had ik een maand vrij, daarna ging ik fulltime werken, hij was 4,5 maand toen hij kwam, geen enkel probleem gehad qua band of wat dan ook, alleen thuisblijven vond ie geen probleem. Bij de tweede had ik een week vrij genomen, die was ook 4.5 maand, liep meteen los en luisterde als een vinkje, ook nergens problemen mee. Nummer 3 was een herplaatser van 4 jaar die niks gewend was, ik had twee weken vrij gepland maar ben na 3 dagen halve dagen gaan werken, zo goed deed ie het ^O^
Nummer 4 die erbij kwam was een pup van 9 weken. Toen ging nummer 3 al mee werken, voor de gezelligheid, nummer 1 en 2 bleven thuis. Nummer 4 ging het eerste half jaar 2 dagen per week mee werken, 1 dag bij de buren, en twee dagen bleef hij thuis met nummer 1 en 2 en liet een vriendin ze uit tussen de middag. Later ging hij fulltime mee werken, omdat ie dat zo leuk vindt.
Nummer 5 kwam erbij, volwassen teefje van 3 jaar, ongepland, ik ben gewoon de volgende dag gaan werken en ze bleef thuis bij nummer 1 en 2, geen probleem :D ( en ze kwam uit een huis waar ze nooit alleen thuis was ). Nummer 1 ging dood en nummer 6 kwam onverwacht als pup van 8 weken, die gaat ook mee werken met nummer 3 en 4.
Ik heb mazzel, op mijn werk vinden ze alles best ( behalve dat ik geen honden meeneem, dat zouden ze niet leuk vinden ).
1 hond zou ik niet langer dan 6 uur per dag alleen thuislaten, 2 honden wel, die vermaken zich wel ^O^
En ik vind het hele gedoe van een pup de eerste maanden niet alleen laten en zo een beetje overdreven, paar uurtjes per dag kun je makkelijk meteen mee beginnen.
Ik doe wel 's avonds en ik het weekend eigenlijk niks zonder de honden.
Als je in de avonduren ook nog een druk sociaal leven heb waar je hond niet in past dan zou ik het zeker niet doen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_98809566
Ik zou er maar lekker vanaf zien, je hebt er gewoon geen tijd voor, verdiep je eerst maar eens in wat een hond echt nodig heeft, ga wat shows af om honden te bekijken, fokkers bezoeken..en kijken over een jaar ofzo maar weer hoe je er dan voor staat. Je denkt er volgens mij een beetje te makkelijk over.

En dat die vriendin zegt dat de honden makkelijk de hele dag alleen kunnen blijven, tja dat kunnen die van mij ook wel, maar of ze dat ook leuk vinden? Een hond past zich wel aan, maar dat betekend niet dat die er ook tevreden mee is.

En dat je hond als die alleen moet leren blijven wel lawaai mag maken, omdat je buurman dat ook doet is al helemaal onzin. Ik heb 5 honden in een appartement en die mogen binnen dus niet blaffen, dat heb ik direct geleerd, beetje rekening houden met je buren ook al doen ze dat zelf niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:11 schreef Sloggi het volgende:
Boeit dat?. Ik heb 5 honden in een appartement en die komen niets tekort hoor.
  woensdag 29 juni 2011 @ 10:48:42 #112
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_98810002
Wij hebben ook een hond maar wij werken verschillende tijden, dus vaak is er altijd wel iemand. :-)
De hond kan daarintegen ook gerust een paar uur eventjes alleen zijn. Soms als het echt slecht uitkomt is hij een werkdag alleen, (kleine 8 uurtjes) als het me lukt vraag ik of me moeder ff langs kan komen om hem een plasje te laten doen.

9 van de 10 keer ligt die hond de volletijd dat je weg bent te slapen.

Bij een pup is het wel lastig dat het zindelijk maken iets langer duurt als je regelmatig even van huis bent.. Hou er rekening mee dat je huis in ondergescheten..
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 11:49:17 #113
163650 Greys
pi_98812108
Oh-oh, wat ik me dan afvraag, hoe wéét je of je hond 'het geen probleem vindt om de hele dag alleen te zijn'? Soms ken je een hondje op een gegeven moment zo goed dat je het misschien kunt inschatten dat jij die twee kleintjes idd samen alleen kunt laten (houden ze het de hele dag op eigenlijk? :o ) maar ik denk dat TS dat in haar geval met één hond amper/niet kan gaan zitten gokken dat haar hond het vast fijn vindt om alleen te zitten een hele dag.
De meeste honden houden er gewoon absoluut niet van. Jij hebt twee uitzonderingetjes dan, vind ik :)
(Let op: ik geloof dus wel dat die twee van jou het fijn vinden, je kent ze goed genoeg, maar ik vraag me af of TS dan niet denkt 'oh zie je wel, dan kan die van mij ook wel de hele dag alleen. Als haar hond er eentje blijkt te zijn die er als zovelen NIET van houdt om zo lang alleen te zijn dan heeft ze een probleem natuurlijk).

[ Bericht 10% gewijzigd door Greys op 29-06-2011 11:54:18 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:01:13 #114
176471 oh-oh
pi_98812623
Tuurlijk houden ze het de hele dag op.
Kees moet ik drie keer roepen als ik thuis kom voor ze es uit het dekbed gekropen komt om me te begroeten _O-
Ze waren nu twee dagen mee werken geweest, vanmorgen waren ze helemaal happy dat ik zonder hun de deur uit ging :P
Naja, ze blaffen nooit, ze spelen wat, slapen wat, drinken wat. Ze zijn ook niet alleen natuurlijk, 1 hond zou ik nooit zo lang alleen willen laten, daarom neem ik telkens alvast reserves in dienst en zo _O-
Ik wandel onwijs veel met ze, binnen slapen ze, ook als ik thuis ben, het grootste deel van de dag hoor. Of ze spelen wat met elkaar. Ik ben er echt niet de hele tijd mee bezig of zo.
Ik zeg nergens dat TS een pup meteen de hele dag alleen thuis moet laten.
Maar ik lees hier dingen als dat je een pup nooit alleen moet laten of dat je heel voorzichtig moet opbouwen met tijden per dag en zo , dat is mijns inziens echt wat overtrokken.
Bij Billy had ik 1 week vrij en toen ging ik de tweede dag al 's morgens met Chico drie uur koffiedrinken bij een vriendin zodat ie kon oefenen met alleen blijven met Karel en Frits :D
Ik heb geen bench, er is nog nooit iets gesloopt bij mij.
Maar goed, buiten werktijd zijn de honden wel altijd allemaal bij me, als ik dan wegga langer dan 3 uur regel ik een oppas, en ze slapen ook gewoon bij mij en zo.
Honden die 's nachts in een bench zitten en niet bij hun baasje slapen zijn langer zonder hun baas dan de mijnes ;)
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 12:10:20 #115
163650 Greys
pi_98812992
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:01 schreef oh-oh het volgende:
Tuurlijk houden ze het de hele dag op.
Kees moet ik drie keer roepen als ik thuis kom voor ze es uit het dekbed gekropen komt om me te begroeten _O-
Ze waren nu twee dagen mee werken geweest, vanmorgen waren ze helemaal happy dat ik zonder hun de deur uit ging :P
Naja, ze blaffen nooit, ze spelen wat, slapen wat, drinken wat. Ze zijn ook niet alleen natuurlijk, 1 hond zou ik nooit zo lang alleen willen laten, daarom neem ik telkens alvast reserves in dienst en zo _O-
Ik wandel onwijs veel met ze, binnen slapen ze, ook als ik thuis ben, het grootste deel van de dag hoor. Of ze spelen wat met elkaar. Ik ben er echt niet de hele tijd mee bezig of zo.
Ik zeg nergens dat TS een pup meteen de hele dag alleen thuis moet laten.
Maar ik lees hier dingen als dat je een pup nooit alleen moet laten of dat je heel voorzichtig moet opbouwen met tijden per dag en zo , dat is mijns inziens echt wat overtrokken.
Bij Billy had ik 1 week vrij en toen ging ik de tweede dag al 's morgens met Chico drie uur koffiedrinken bij een vriendin zodat ie kon oefenen met alleen blijven met Karel en Frits :D
Ik heb geen bench, er is nog nooit iets gesloopt bij mij.
Maar goed, buiten werktijd zijn de honden wel altijd allemaal bij me, als ik dan wegga langer dan 3 uur regel ik een oppas, en ze slapen ook gewoon bij mij en zo.
Honden die 's nachts in een bench zitten en niet bij hun baasje slapen zijn langer zonder hun baas dan de mijnes ;)
Jouw twee kleintjes die alleen blijven overdag is ook heel iets anders dan TS die één grotere 'werk'hond wil idd :Y

En ik zei ook niet dat jij zei ( :') ) dat TS een pup heel de dag alleen moet laten, want daar zijn we het gewoon over eens dat dat niet moet.

Jij wandelt uuuuuuuuuuren met de honden per dag. En ze zijn idd de hele avond en nacht bij je.

Het enige dat ik bedoelde - en ik denk dat je het daar gewoon mee eens bent - is dat TS zich niet teveel moet optrekken aan jouw post en niet moet denken dat zij 1 werkhond ook gerust alleen kan laten, dat ze dat niet moet vergelijken.

Toen ik Bink kreeg woonde ik nog samen met iemand die vaak 's avonds en in het weekend werkte, dus in het begin was er bijna altijd iemand thuis. Maar ik ben al heel snel begonnen ook met leren alleen laten. Half uurtje (gewoon buiten even met de buurman kleppen en luisteren of de pup tekeer ging binnen :D ) en een dag later eens een uurtje boodschappen doen. Je hoeft ook echt niet elke minuut aan die pup gekluisterd te zitten.
En Bink kan ook makkelijk 6 uur per dag alleen zijn, zeker nu ze al 15 is, dan vindt ze het wel prettig - heb ik het idee tenminste - om even lekker te rusten en ronken.

Ik vind alleen niet (gewoon in het algemeen) dat je een hondje moet nemen als je er het meest van de tijd een ander mee opzadelt. Zoals TS d'r ouders en een evt. uitlaatservice als de pup daar oud genoeg voor is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:16:02 #116
176471 oh-oh
pi_98813218
Nou ja, ik zou zelf nooit de zorg voor MIJN honden structureel bij een ander willen leggen, ik heb er een hekel aan om voor zulke dingen afhankelijk te zijn van derden.
Maar ik ken wel veel mensen die dat doen hoor, die de hond overdag bij hun ouders brengen en zo, gaat allemaal prima ^O^
De buuf bracht dr vorige hond ( dat was een paard van een beest ) elke dag bij haar schoonmoeder, ander meisje in de flat brengt dr podenco elke dag bij haar moeder, andere buuf brengt haar twee eurasiërs elke dag bij haar ouders, en ik ken ook mensen die Doggywalk laten komen.
Ik zou het zelf niet zo willen, maar het kan allemaal prima.
Ik vind het ook een beetje overtrokken om te zeggen dat je echt geen hond kan hebben als je werkt, en dat je geen hond kan hebben in een appartement en zo ;)
( Groucho Marx )
pi_98813313
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:32 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Boeit dat?. Ik heb 5 honden in een appartement en die komen niets tekort hoor.
Dat moet je lekker zelf weten, maar ik vind iemand met een herder in een appartementje niet goed wijs.
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:19:48 #118
176471 oh-oh
pi_98813343
Ik zou in mijn woning ook geen herder willen nee :P
Die 5 van mij bij elkaar wegen nog geen 25 kilo _O-
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 12:19:56 #119
163650 Greys
pi_98813347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:16 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja, ik zou zelf nooit de zorg voor MIJN honden structureel bij een ander willen leggen, ik heb er een hekel aan om voor zulke dingen afhankelijk te zijn van derden.
Maar ik ken wel veel mensen die dat doen hoor, die de hond overdag bij hun ouders brengen en zo, gaat allemaal prima ^O^
De buuf bracht dr vorige hond ( dat was een paard van een beest ) elke dag bij haar schoonmoeder, ander meisje in de flat brengt dr podenco elke dag bij haar moeder, andere buuf brengt haar twee eurasiërs elke dag bij haar ouders, en ik ken ook mensen die Doggywalk laten komen.
Ik zou het zelf niet zo willen, maar het kan allemaal prima.
Het kan best, maar ik vind het persoonlijk gewoon nogal onzin, zeker met een jonge pup. Ze zullen er zeker niet dood van gaan, maar als je je pup/hond elke dag bij een ander dropt, neem er dan gewoon lekker geen (maar da's gewoon mijn persoonlijke mening).

quote:
Ik vind het ook een beetje overtrokken om te zeggen dat je echt geen hond kan hebben als je werkt, en dat je geen hond kan hebben in een appartement en zo ;)
Dat is ook onzin, want ik heb Bink ook jarenlang in een appartement gehad. Maar da's een klein frummel en geen werkhond. Met het ene formaat/ras kan het gewoon beter dan met de ander en een pup moet je niet trappen op laten lopen.
En een hond hebben als je werkt kan ook best, als je zoals jij je hond mee kunt nemen naar het werk, of maar een paar uur per dag werkt oid.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:23:11 #120
176471 oh-oh
pi_98813446
Puppen worden daar juist lekker vrij van hoor, lekker meteen overal wennen ^O^
Billy ging in het begin 2 dagen mee werken, 1 dag naar buurtjes beneden, en 2 dagen bleef ie thuis bij de chihuahua's, en dan lieten vriendinnen ze uit. Dat is de meest vrije en open hond die ik heb :D Kun je ook alle kanten mee op, die vindt echt alles prima.
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 12:29:05 #121
163650 Greys
pi_98813653
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:23 schreef oh-oh het volgende:
Billy ging in het begin 2 dagen mee werken, 1 dag naar buurtjes beneden, en 2 dagen bleef ie thuis bij de chihuahua's, en dan lieten vriendinnen ze uit. Dat is de meest vrije en open hond die ik heb :D Kun je ook alle kanten mee op, die vindt echt alles prima.
Bij jou zat hij dus heel weinig alleen :) Want of op je werk, of een dagje bij de buren, of bij de chiwalli's en dan kwamen er mensen langs.

Als TS haar pup (en dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk een groter/ander ras worden dan de kleinere honden waar wij het over hebben) niet mee naar het werk kan nemen en haar moeder wil er 1x per dag een kort rondje mee lopen - zoals ze aangaf - en op de andere dagen komt er een uitlaatservice (ook 1x per dag neem ik aan) vind ik dat die hond veel te veel alleen zit. Maar daar moet ze zich verder vooral niet door laten tegenhouden, het is slechts mijn persoonlijke mening ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98814645
Ik nam bij elke hond 2 weken vrij en dan ging ik het werken weer opbouwen, 3 uurtjes werken..en dan elke week wat langer. Maar ik kon toen gewoon mijn eigen rooster indelen. Nu werk ik vooral thuis.

quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat moet je lekker zelf weten, maar ik vind iemand met een herder in een appartementje niet goed wijs.
Omdat het een herder is of omdat hij zo groot is? Ik heb ook 1 hond die groot zal worden en 4 kleine honden. Een herder zou best kunnen, als je tenminste niet de hele dag werkt..daar moet je gewoon veel mee doen. Die zal de boel anders wel gaan slopen ja
pi_98814710
Neeheee, zucht... Ok, nog even op een rijtje ;)

2 dagen per week bij mijn ouders/moeder
1 dag per week werk ik volledig thuis
1 halve dag per week werk ik thuis, misschien 2 als het mogelijk is
als er dan 1 dag overblijft zou ik een uitlaatservice regelen

Dus het gaat om mogelijk 1 volle dag alleen, onderbroken door uitlaatservice.

Maarehm, die kooiker is ook een leuk hondje, maar ik maak me dan hier wel zorgen over: Vrolijk maar niet luidruchtig, zeer op zijn vertrouwde omgeving gesteld, vriendelijk, goedaardig en attent. Gevoelig voor lawaai en harde woorden. Geen allemansvriend: aanvankelijk terughoudend tegenover vreemden, kinderen en honden.

Voor mij is het een must dat een hond gewoon goed overweg kan met kinderen, wat ook de voornaamste reden is dat ik voor de herder wilde gaan. (je zou dan zeggen: neem een golden retriever, maar ik heb helemaal niks met die honden om de een of andere reden).

Ik ben wel blij dat er ook positieve reacties zijn nu van mensen die werken :) En ik snap de bezwaren van de anderen heel goed. Maar even serieus: ik denk dat de manier waarop jullie met je honden om gaan echt meer uitzondering dan regel is. Jullie zijn gek op die beesten en als ik gereincarneerd als hond bij jullie terecht zou kunnen komen, zou ik ervoor tekenen. Dat wil echter niet zeggen dat hoe anderen met een hond om gaan die minder aandacht krijgt dan jullie geven, per definitie slecht is voor zo'n hond en dat de hond in kwestie beter af is zonder zo'n baas.
Sarcasme. Herken het.
pi_98814721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:23 schreef oh-oh het volgende:
Maar niet ieder ras is daar geschikt voor. Socialiseren is een goed iets, maar een herder heeft heel duidelijk een roedelleider nodig. Is die er voor hem niet dan wordt hij het zelf wel met alle gevolgen van dien. Nog los van het feit of de hond wel of niet zoveel alleen kan zijn, lijkt me dit geen wenselijke situatie voor een herder.

Ook het feit dat TS aangeeft drie keer in de week een flinke wandeling te kunnen maken; voor een werkhond is dat echt niet voldoende.

Afspraken met ouders e.d. vind ik persoonlijk altijd wat tricky. Af en toe als eventuele achtervang snap ik, maar twee dagen per week oppassen vind ik veel. Mijns inziens stel je je dan te afhankelijk op van anderen in een situatie die kan veranderen. Als zij om wat voor reden dan ook zouden wegvallen dan heb je ineens twee dagen 'op te lossen'. Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoeveel de hond daadwerkelijk alleen zou zijn, ook als hij wat ouder is en of je dat wel of niet van een hond mag vragen.

Ik zou dus in ieder geval gaan oriënteren naar andere rassen. Heb zelf al even gedacht, maar de meeste grotere hondenrassen hebben wel behoefte aan veel beweging en hebben niet voldoende aan drie lange wandelingen per week. Maar ik denk er nog even over na.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_98814811
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:58 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Afspraken met ouders e.d. vind ik persoonlijk altijd wat tricky. Af en toe als eventuele achtervang snap ik, maar twee dagen per week oppassen vind ik veel. Mijns inziens stel je je dan te afhankelijk op van anderen in een situatie die kan veranderen. Als zij om wat voor reden dan ook zouden wegvallen dan heb je ineens twee dagen 'op te lossen'. Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoeveel de hond daadwerkelijk alleen zou zijn, ook als hij wat ouder is en of je dat wel of niet van een hond mag vragen.

Thanks voor je feedback! Nog even op bovenstaande: dat is dus een persoonlijk iets. Ik ken mijn ouders en zij kennen mij en we weten wat we aan elkaar hebben. Dat het voor jou niet ideaal is, ok, maar voor mij is het geen issue.
Sarcasme. Herken het.
pi_98814849
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:56 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Omdat het een herder is of omdat hij zo groot is? Ik heb ook 1 hond die groot zal worden en 4 kleine honden. Een herder zou best kunnen, als je tenminste niet de hele dag werkt..daar moet je gewoon veel mee doen. Die zal de boel anders wel gaan slopen ja
Allebei.
pi_98814977
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Allebei.
Onzin. Wat denk jij bij een appartement? een hokje van 30 vierkante meter ofzo? Bij de meeste mensen mogen de honden alleen in de woonkamer en tuin in een normaal huis. Of een hond daar nou zit of door een heel appartement mag lopen van 60/80 vierkante meter of groter.
Maar goed, ik zou sowieso nooit in een "echt" huis willen wonen, dus mijn honden zitten altijd in een appartement of beneden/bovenwoning ^O^ Ze vermaken zich prima :+
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:13:04 #128
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98815329
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:57 schreef Spirit82 het volgende:

2 dagen per week bij mijn ouders/moeder
1 dag per week werk ik volledig thuis
1 halve dag per week werk ik thuis, misschien 2 als het mogelijk is
als er dan 1 dag overblijft zou ik een uitlaatservice regelen

Dus het gaat om mogelijk 1 volle dag alleen, onderbroken door uitlaatservice.

Maarehm, die kooiker is ook een leuk hondje, maar ik maak me dan hier wel zorgen over: Vrolijk maar niet luidruchtig, zeer op zijn vertrouwde omgeving gesteld, vriendelijk, goedaardig en attent. Gevoelig voor lawaai en harde woorden. Geen allemansvriend: aanvankelijk terughoudend tegenover vreemden, kinderen en honden.

Voor mij is het een must dat een hond gewoon goed overweg kan met kinderen, wat ook de voornaamste reden is dat ik voor de herder wilde gaan. (je zou dan zeggen: neem een golden retriever, maar ik heb helemaal niks met die honden om de een of andere reden).

Ik ben wel blij dat er ook positieve reacties zijn nu van mensen die werken :) En ik snap de bezwaren van de anderen heel goed. Maar even serieus: ik denk dat de manier waarop jullie met je honden om gaan echt meer uitzondering dan regel is. Jullie zijn gek op die beesten en als ik gereincarneerd als hond bij jullie terecht zou kunnen komen, zou ik ervoor tekenen. Dat wil echter niet zeggen dat hoe anderen met een hond om gaan die minder aandacht krijgt dan jullie geven, per definitie slecht is voor zo'n hond en dat de hond in kwestie beter af is zonder zo'n baas.
Ik zeg niet dat het slecht is, we hebben gewoon netjes meegepraat en meegedacht zonder hatelijk over te komen dacht ik toch, het kan sowieso natuurlijk veel slechter, maar goed wilde ik het ook niet noemen en dan vind ik het gewoon egoïstisch. Maar nu je verhaal is veranderd zal men daar ook wel weer anders tegenaan kijken.

Verder blijf ik er wel bij dat een herder me niet de beste keus lijkt. Google eens wat andere middelmaten en bekijk de rasbeschrijving.
pi_98815444
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Thanks voor je feedback! Nog even op bovenstaande: dat is dus een persoonlijk iets. Ik ken mijn ouders en zij kennen mij en we weten wat we aan elkaar hebben. Dat het voor jou niet ideaal is, ok, maar voor mij is het geen issue.
Ik geloof ook dat je op ze kunt bouwen. Bedoel meer dat er altijd iets kan gebeuren waardoor deze afspraak niet meer door kan gaan (ze gaan verhuizen, het wordt ze teveel, iemand krijgt een ongeluk waardoor uitlaten niet meer gaat). En dan is het wel prettig dat je het ook zonder ze zou redden.

Zou het ook een optie zijn om in plaats van die hele dag thuis twee halve dagen thuis te werken? Dan zou je in totaal al drie halve dagen thuis zijn en de hond twee dagen bij je ouders en zou je rond zijn.

Kooiker zou ik ook niet voor kiezen, lijkt me qua karakter niet passend bij je wensen, kinderen van je zus, opvang door anderen e.d.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 13:20:56 #130
163650 Greys
pi_98815650
Het is sowieso vaak wat lastig om aan de hand van wat letters/regels in een post te kunnen bepalen/inschatten wat wel of niet 'kan' of verstandig zou zijn.

In je OP had je het nog over 1-2 dagen uitlaatservice en 1-2 dagen thuis werken en 1-2 dagen ouders. Nu blijkt iets later dat het waarschijnlijk het gunstigste scenario gaat worden van al die factoren terwijl het net zo goed had kunnen zijn dat je ouders er geen trek in hadden gehad (waar het in het begin ook op leek ;) ).

En kan je in het begin een week of wat vrij nemen om er zelf iets vaker bij te zijn als je een pup zou nemen? Niet alleen voor pup, maar ook voor jezelf, lekker van genieten.
En mocht het allemaal doorgaan - maar dat zal je zelf ook wel hebben bedacht - goed met je ouders bepaalde commando's afspreken, zodat jullie de hond hetzelfde leren en niet dat zij heel andere woorden daarvoor gebruiken dan jij :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:34:25 #131
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98816252
Een Drentse Patrijshond dan? Voor alle grotere rassen geldt natuurlijk dat ze veel beweging nodig hebben en bla bla bla, ik neem maar gewoon aan dat je dat weet en zorgt dat dat goedkomt.

De Patrijshond, kindervriend, niet eenkennig
De Golden is een kindervriend, niet eenkennig - Lab misschien te lomp.
Grote Münsterlander zou ook wel in een gezin kunnen
Gordon Setter heeft tegenwoordig geloof ik veel non-werklijnen, kindervriend
Newfoundlander O+ is ook zachtaardig

Om maar wat te noemen. ~:)

En

O+
pi_98816506
Die zijn tof. Wat voor ras is dat ook alweer?
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:41:39 #133
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98816555
Berner Sennen. De Sennen die ik kende ging altijd op je voeten zitten :')
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:41:43 #134
37769 erodome
Zweefteef
pi_98816559
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:20 schreef Greys het volgende:

En mocht het allemaal doorgaan - maar dat zal je zelf ook wel hebben bedacht - goed met je ouders bepaalde commando's afspreken, zodat jullie de hond hetzelfde leren en niet dat zij heel andere woorden daarvoor gebruiken dan jij :D
Toch kunnen honden hier prima mee omgaan, verschillende regels in verschillende huizen kunnen ze wel hebben, verschillende regels binnen hetzelfde huis is lastiger.

Zo zitten beide honden bij mijn schoonouders in de keuken als schoonpa bezig is in de keuken, te schooien tot en met, bij mij weten ze dat ik dat niet zo leuk vind, liggen ze meestal op hun plaats te hopen dat er misschien nog wat lekkers hun richting in komt.

Zo heb ik mijn schoonouders ook dubbel en dwars gewaarschuwt dat de fila echt 50 kilo+ gaat worden en dat wild gedrag in huis niet verstandig is voor je meubilair, maar hun zitten er niet mee, ook niet met de tosa vroeger die 65 kilo woog.
De honden zijn bij mij in huis rustig, beetje kopworstelen mag wel, maar geen wilde spelletjes, dat doen ze maar buiten.

Ze weten heel goed wat waar mag, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat in het begin mijn regels altijd gelden, eerst leren hoe ik het wil, daarna kunnen ze wat uitzonderingen ook wel aanleren.
pi_98816582
Ja maar dat soort honden zijn niet echt handig in een appartement als ze trappen moet lopen. Met lift kan wel. En Berners zijn nou niet echt gezonde honden
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:42:43 #136
37769 erodome
Zweefteef
pi_98816595
Newfounlander en berner sennenhond betekend wel veel vachtverzorging, hoop gekam wat dagelijks toch wel moet!
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:42:53 #137
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98816602
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch kunnen honden hier prima mee omgaan, verschillende regels in verschillende huizen kunnen ze wel hebben, verschillende regels binnen hetzelfde huis is lastiger.

Zo zitten beide honden bij mijn schoonouders in de keuken als schoonpa bezig is in de keuken, te schooien tot en met, bij mij weten ze dat ik dat niet zo leuk vind, liggen ze meestal op hun plaats te hopen dat er misschien nog wat lekkers hun richting in komt.

Zo heb ik mijn schoonouders ook dubbel en dwars gewaarschuwt dat de fila echt 50 kilo+ gaat worden en dat wild gedrag in huis niet verstandig is voor je meubilair, maar hun zitten er niet mee, ook niet met de tosa vroeger die 65 kilo woog.
De honden zijn bij mij in huis rustig, beetje kopworstelen mag wel, maar geen wilde spelletjes, dat doen ze maar buiten.

Ze weten heel goed wat waar mag, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat in het begin mijn regels altijd gelden, eerst leren hoe ik het wil, daarna kunnen ze wat uitzonderingen ook wel aanleren.
Maar een herder ook? Lijkt me toch niet verstandig.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:42 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja maar dat soort honden zijn nou niet echt handig in een appartement als ze trappen moet lopen. Met lift kan wel. En Berners zijn nou niet echt gezonde honden
Ze heeft een lift. En ze wil toch een grote hond, geen enkele grote hond wil je op een trap, soit.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:45:52 #138
37769 erodome
Zweefteef
pi_98816715
Ik he nog nooit een herder gehad, wel molossers(de tosa en nu de fila) en heb een parson jack russel, wat de moeilijkst opvoedbare hond is die ik ooit in handen heb gehad.
Zelfs die kent het verschil.

Bij de goldens was het een makkie, walk in the park, maar goed, je moet ervan houden, nu ben ik een levenslange goldenfan, dus dat is makkelijk ;)
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:47:48 #139
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98816805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:45 schreef erodome het volgende:
Ik he nog nooit een herder gehad, wel molossers(de tosa en nu de fila) en heb een parson jack russel, wat de moeilijkst opvoedbare hond is die ik ooit in handen heb gehad.
Zelfs die kent het verschil.

Bij de goldens was het een makkie, walk in the park, maar goed, je moet ervan houden, nu ben ik een levenslange goldenfan, dus dat is makkelijk ;)
Hier ook alleen Goldens, al vond ik Herders ook prachtig. Langhaar dan wel. Maar ik wil geen hond die echt één baas heeft en anders zelf die positie wel inneemt. Daar ben ik gewoon niet consequent genoeg voor en vind ik niet handig met meerdere mensen en kinderen in een gezin.

Maar Rex blijft ook awesome O+
pi_98816857
Ik adviseer een:

of een:

Succes met je keuze :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:55:42 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_98817156
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:47 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Hier ook alleen Goldens, al vond ik Herders ook prachtig. Langhaar dan wel. Maar ik wil geen hond die echt één baas heeft en anders zelf die positie wel inneemt. Daar ben ik gewoon niet consequent genoeg voor en vind ik niet handig met meerdere mensen en kinderen in een gezin.

Maar Rex blijft ook awesome O+
Wat ik persoonlijk aan herders minder vind is dat ze altijd opzoek zijn naar werk, ik als molosser en golden liefhebber hou van honden die ook wat zelfstandig zijn.

De parson heeft dat ook wel een beetje, moet geestelijk veel uitdaging hebben, dat samen met een enorme drive maakt het een lastig opvoedbare hond, wat bij herders een stuk minder aan de orde is, die zijn niet zo zelfstandig en niet zo snel afgeleid.
Molossers zijn daarin heerlijk, erg zelfsandig, maar toch superaanhankelijk, gewoon wederzijds respect, werken ook graag, maar het hoeft niet zo nodig, lekker wandelen vinden ze ook prima.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:57:11 #142
37769 erodome
Zweefteef
pi_98817225
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik adviseer een:
[ afbeelding ]

of een:
[ afbeelding ]

Succes met je keuze :)
He, wel bij de dober de ongecoupeerde versie showen he, is veel leuker en couperen mag niet meer(gelukkig!).

Voor de Ts, is het je eerste eigen hond, of heb je al een stevige ervaring met honden?
pi_98817310
Met normale oren ziet 'ie er meteen een stuk vriendelijker uit.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:59:39 #144
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98817320
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat ik persoonlijk aan herders minder vind is dat ze altijd opzoek zijn naar werk, ik als molosser en golden liefhebber hou van honden die ook wat zelfstandig zijn.

De parson heeft dat ook wel een beetje, moet geestelijk veel uitdaging hebben, dat samen met een enorme drive maakt het een lastig opvoedbare hond, wat bij herders een stuk minder aan de orde is, die zijn niet zo zelfstandig en niet zo snel afgeleid.
Molossers zijn daarin heerlijk, erg zelfsandig, maar toch superaanhankelijk, gewoon wederzijds respect, werken ook graag, maar het hoeft niet zo nodig, lekker wandelen vinden ze ook prima.
Ja, ook dat hoor :Y
pi_98817326
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Voor de Ts, is het je eerste eigen hond, of heb je al een stevige ervaring met honden?
Haar ouders hebben een hond gehad geloof ik.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:00:01 #146
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98817345
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:59 schreef Sloggi het volgende:
Met normale oren ziet 'ie er meteen een stuk vriendelijker uit.
Hahah echt hè.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 14:03:10 #147
163650 Greys
pi_98817496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat laatste dus :Y Ben ik het helemaal mee eens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 juni 2011 @ 14:03:47 #148
163650 Greys
pi_98817519
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Hahah echt hè.
Ook omdat die hond er op de foto een beetje sissy bij ligt met die poten en dat bloempje _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:04:30 #149
176471 oh-oh
pi_98817547
Rottweilers en dober zijn hele geschikte honden voor TS denk ik, fijne honden zijn dat ook O+
( Groucho Marx )
pi_98817586
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Hahah echt hè.
Die roos helpt ook wel een beetje denk ik.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:30:10 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_98818808
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Ook omdat die hond er op de foto een beetje sissy bij ligt met die poten en dat bloempje _O-
De oren en de zwiebelstaart veranderen het hele uiterlijk van de hond, ten goede naar mijn persoonlijke mening.

Het is ook wel een goed gekozen foto natuurlijk, maar ze zien er echt heel lief uit met die lekkere flaporen en die zwiebelstaart.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:32:28 #152
37769 erodome
Zweefteef
pi_98818910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:04 schreef oh-oh het volgende:
Rottweilers en dober zijn hele geschikte honden voor TS denk ik, fijne honden zijn dat ook O+
Maar geen beginnershonden....
Dobers zijn heeeeeeeeeeeeeel slim, echt pientere honden, bewegen erg graag en hebben een geestelijke uitdaging nodig.
Rotjes zijn wat lomper, goede socialisatie en opvoeding zeer belangerijk, mannetjes zijn vaak wat dominant naar andere reuen, wat in goede banen geleid moet worden zodat het niet problematisch wordt.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:35:01 #153
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_98819016
Je moet gewoon stevig in je schoenen staan en niet snel bang zijn.
Ken genoeg verhalen van mensen met een grote hond om het imago van stoer.
En uiteindelijk zijn ze bang voor de hond en is de hond dus de baas in huis.

Gaat de hond weg want de hond is slecht terwijl het eigenlijk anders is.

Doberman niet aan beginnen als beginner, rottweiler zou kunnen moet je wel puppycursus doen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:42:46 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_98819287
Als je een hond neemt om het imago stoer dan loopt het meestal niet zo goed af, het beginpunt is dan al fout en dat stoere wordt te vaak dan gestimuleerd.

Dan blaft de pup naar vreemden en wordt daar blij over gedaan, want dat is stoer, ja dan gaat het idd fout.
Gewoon opvoeden als iedere andere hond, de goede kanten stimuleren, eventuele scherpe kantjes wegvijlen en je hebt een heerlijke lobbes.

Ook niet luisteren naar de gare adviezen dat een rotje je uit gaat dagen een keer en dat je hem dan alle hoeken van de kamer moet laten zien, het is onzin...als je gewoon opvoed vanaf het begin afaan zal je nooit een confrontatie krijgen, maar gewoon een lekkere blije hond hebben die qua schattigheid niet onderdoet voor een larador, beetje lomp, maar oh zo lief.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:43:39 #155
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_98819328
quote:

[..]

Ik heb een hond. Mag ik mijn mening wel geven?

Ik vind dat je het niet moet doen. Uit jouw reacties begrijp ik dat je heel erg met jezelf bezig bent. Ik voorzie dat je over vier jaar je hond zit dood te kijken, omdat je het zat bent.

Succes met je beslissing.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:46:49 #156
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_98819432
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:42 schreef erodome het volgende:
Als je een hond neemt om het imago stoer dan loopt het meestal niet zo goed af, het beginpunt is dan al fout en dat stoere wordt te vaak dan gestimuleerd.

Dan blaft de pup naar vreemden en wordt daar blij over gedaan, want dat is stoer, ja dan gaat het idd fout.
Gewoon opvoeden als iedere andere hond, de goede kanten stimuleren, eventuele scherpe kantjes wegvijlen en je hebt een heerlijke lobbes.

Ook niet luisteren naar de gare adviezen dat een rotje je uit gaat dagen een keer en dat je hem dan alle hoeken van de kamer moet laten zien, het is onzin...als je gewoon opvoed vanaf het begin afaan zal je nooit een confrontatie krijgen, maar gewoon een lekkere blije hond hebben die qua schattigheid niet onderdoet voor een larador, beetje lomp, maar oh zo lief.
Ik ben van de mening dat als je een hond fysiek mishandelt je dat vroeg of laat terugkrijgt.
Of hij pakt je kind of vriendin of jouw op een onverwacht moment.

wat is een fali erodome?
pi_98820027
Ik zou het ook niet doen, hoe goed ik me ook kan voorstellen dat je graag een hond zou willen. Mocht je het hoe dan ook wel doen, dan zou ik niet met een pup beginnen, hoewel ik ook bij dit kan begrijpen dat dat leuker zou zijn.

Wij hebben hier nu sinds 2-3 maandjes ook weer een pup. Het is gewoon heel veel werk, je kan hem niet zomaar alleen laten. Niet te vergeten dat die om de ca. 2 uur uitgelaten moet worden. Zijn blaas houdt het nog niet langer vol. Dus voor het zindelijk maken is dat wel essentieel.

Verder is met een bench in mijn optiek weinig mis. Die van ons gaat er 's avonds elke avond zelf al in als het donker wordt, het is zijn plekje. Hij mag 's nachts (nog) niet los omdat hij soms nog wel eens een rieten mandje kapot bijt, verder hebben we ook katten en die waren er eerst dus die moeten zich ook 's nachts gewoon rusten. Overdag als er niemand thuis zit zit hij ook in de bench, en dat vindt die allemaal niet erg.
pi_98821702
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:57 schreef Spirit82 het volgende:

Voor mij is het een must dat een hond gewoon goed overweg kan met kinderen, wat ook de voornaamste reden is dat ik voor de herder wilde gaan.
De meeste herders die ik ken ,en zelf heb(had) houden wel van najagen.
Niet zoals een labrador of een actieve jager als een Akita maar wel lekker fucken .
Zeker met een kat in huis kan dat even duren voor je de boel onder controle hebt
(Ook als je er niet bent) :D

Poging 3 :P

pi_98823678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:40 schreef zeeeend het volgende:

[..]

De meeste herders die ik ken ,en zelf heb(had) houden wel van najagen.
Niet zoals een labrador of een actieve jager als een Akita maar wel lekker fucken .
Zeker met een kat in huis kan dat even duren voor je de boel onder controle hebt
(Ook als je er niet bent) :D

Poging 3 :P

Wiens ballen moeten waaraf? Die honden zijn oud en het zijn vechthonden. Ik wil, heel egoistisch, zélf een hond, niet de honden van mijn buurman waar ik helemaal niets mee heb. Daarnaast, als ik vrijwilligerswerk zou willen doen, zou ik terug gaan werken in het asiel. Nóg daarnaast wil ik dingen gaan doen en ondernemen met mijn hond, wat gewoon onmogelijk is met die honden van mijn buurman. Juist weg ermee, naar het strand en de bossen en dat kan niet met die honden.
Sarcasme. Herken het.
pi_98823838
Thanks voor de opties trouwens Hara, maar ik heb zelf niet zoveel met grote jachthonden. Berners wel O+ maar die zijn echt veel te groot, dat is niet te doen in een appartementje... Ook honden die qua vacht heel onderhoudsgevoelig zijn, zie ik niet zitten, puur omdat ik daar dus inderdaad de tijd niet voor heb. En dobermannen zijn ook gaaf, maar die komen er écht niet in bij mijn ouders (vooroordeel hier, vooroordeel daar).

Kooiker lijkt me op zich een heel leuk hondje ook qua formaat wel, maar qua karakter.. Ik weet het niet. Jezus wat is dit moeilijk ;(
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:28:33 #161
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98824079
Dobermannen hebben 1 echte baas nodig. Anders lopen ze zo over je heen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:38:02 #162
37769 erodome
Zweefteef
pi_98824566
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:46 schreef masterblaster het volgende:

[..]

Ik ben van de mening dat als je een hond fysiek mishandelt je dat vroeg of laat terugkrijgt.
Of hij pakt je kind of vriendin of jouw op een onverwacht moment.

wat is een fali erodome?
Hangt van het ras af, de rassen waar ik gek op ben(molossers) staan er om bekend om niet goed met mishandeling om te kunnen gaan, beter gezegd, een keer terug te slaan.

Fali, euhhhh, geen idee, of bedoel je fila?
Fila brasileiro, voluit geschreven, is een hondenras, een braziliaanse molosser.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:39:25 #163
136 V.
pi_98824647
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:28 schreef pl4kkie het volgende:
Dobermannen hebben 1 echte baas nodig. Anders lopen ze zo over je heen.
Jack Russells ook.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:40:12 #164
37769 erodome
Zweefteef
pi_98824690
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jack Russells ook.

V.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een dober een walk in the park is vergeleken bij een beetje rastypische jack russel ;)
pi_98824759
quote:

[..]

Jack Russells ook.

V.
Alleen bij Jack Russels is het niet zo'n probleem als ze niet goed zijn afgericht. Wat de meesten dan ook niet zijn :').
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Hangt van het ras af, de rassen waar ik gek op ben(molossers) staan er om bekend om niet goed met mishandeling om te kunnen gaan, beter gezegd, een keer terug te slaan.

Fali, euhhhh, geen idee, of bedoel je fila?
Fila brasileiro, voluit geschreven, is een hondenras, een braziliaanse molosser.
Wat voor een hond was dat ook alweer een tijdje geleden. Hij had tig nietjes in z'n ook gekregen voor 'ie het minderjarig monstertje te grazen nam.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:43:48 #166
37769 erodome
Zweefteef
pi_98824914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:22 schreef Spirit82 het volgende:
Thanks voor de opties trouwens Hara, maar ik heb zelf niet zoveel met grote jachthonden. Berners wel O+ maar die zijn echt veel te groot, dat is niet te doen in een appartementje... Ook honden die qua vacht heel onderhoudsgevoelig zijn, zie ik niet zitten, puur omdat ik daar dus inderdaad de tijd niet voor heb. En dobermannen zijn ook gaaf, maar die komen er écht niet in bij mijn ouders (vooroordeel hier, vooroordeel daar).

Kooiker lijkt me op zich een heel leuk hondje ook qua formaat wel, maar qua karakter.. Ik weet het niet. Jezus wat is dit moeilijk ;(
Als je de tijd al niet hebt voor wat serieusere vachtverzorging dan heb je gewoon niet genoeg tijd voor een hond(dat je er geen zin in hebt is wat anders als geen tijd).

Wat als de hond een oorontsteking krijgt die 3 keer per dag behandeld moet worden, wat als er wat anders aan de hand is?

Het probleem met jouw tijdsberekening is dat je ervanuit gaat dat alles echt soepeltjes en zonder problemen zal gaan verlopen.
Als dat niet zo is heb je een groot probleem, dan kom je niet weg ermee.
Tref je een hond die wat lastiger is met alleen zijn, die weleens problemen maakt met andere honden, die ziek wordt of wat dan ook dan kom je er niet mee weg.

Het is leuk om uit te gaan van alles gaat perfect, maar het is beter uit te gaan van alles gaat lastig, als het dan past dan komt het wel goed en zal het als het goed is alleen maar meevallen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:44:45 #167
37769 erodome
Zweefteef
pi_98824977
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Alleen bij Jack Russels is het niet zo'n probleem als ze niet goed zijn afgericht. Wat de meesten dan ook niet zijn :').

Totdat ze bij een kind in de neus hangen, of de kat van de buren doodbijten...
pi_98825096
quote:
18s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik heb een hond. Mag ik mijn mening wel geven?

Ik vind dat je het niet moet doen. Uit jouw reacties begrijp ik dat je heel erg met jezelf bezig bent. Ik voorzie dat je over vier jaar je hond zit dood te kijken, omdat je het zat bent.

Succes met je beslissing.

V.
Eens.

Uit je verhaal lees ik dat je een hond wilt, omdat je zo graag een hond wilt.
Maar ook lekker wilt blijven werken.

Je denkt helemaal niet aan het welzijn van de hond.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:59:46 #169
136 V.
pi_98825846
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:43 schreef erodome het volgende:

Het probleem met jouw tijdsberekening is dat je ervanuit gaat dat alles echt soepeltjes en zonder problemen zal gaan verlopen.
Precies. Je gaat uit van het ideale scenario. Goed verhoede dat je een hond treft als onze Pjotr: artrose van jongs af aan aan de schouders, en inmiddels van ouderdom aan de achterhand erbij (veel lopen en pijnstilling), een niet-werkende schildklier (pillen), een chronische alvleesklierontsteking (dieet en vier keer per dag te eten geven), een chronische aandoening die veel zalven en smeren met zich meebrengt (discoïde lupus erythematosus), hooikoorts (serieus :`) ). Allemaal zaken die tijd kosten, schema's en als hij zich door een en ander minder lekker voelt dan normaal, extra TLC.

Nogmaals: doe het niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:00:21 #170
136 V.
pi_98825885
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een baby is zo doodgebeten hoor.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_98825956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:22 schreef Spirit82 het volgende:

Als je onvoldoende tijd hebt voor het onderhoud van een onderhoudsgevoelige vacht, hoe denk je dan wel voldoende tijd voor de hond zelf te hebben?

Ik begrijp dat je het heel graag wilt, maar je lijkt hier en daar feiten wel erg naar je hand te zetten om je wil door te zetten.
pi_98826164
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:59 schreef Verbal het volgende:

Je gaat uit van het ideale scenario.

Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Je lijkt er vanuit te gaan dat alles loopt zoals je het in je hoofd hebt en houdt er te weinig rekening mee dat het ook anders zou kunnen gaan en dat de hond daar de dupe van wordt.
pi_98827052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:19 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Wiens ballen moeten waaraf? Die honden zijn oud en het zijn vechthonden. Ik wil, heel egoistisch, zélf een hond, niet de honden van mijn buurman waar ik helemaal niets mee heb. Daarnaast, als ik vrijwilligerswerk zou willen doen, zou ik terug gaan werken in het asiel. Nóg daarnaast wil ik dingen gaan doen en ondernemen met mijn hond, wat gewoon onmogelijk is met die honden van mijn buurman. Juist weg ermee, naar het strand en de bossen en dat kan niet met die honden.
A.Je vraag was wat de kosten van castreren was
Dan vraag ik waarom zijn ballen eraf moeten .

B.Ik kon niet opmaken uit je stuk wat voor honden het waren .
Als je er niets mee hebt,is het geen optie nee.

Asiel kan je ook zien als een goede mogelijkheid om je keuze te bepalen .
Je leert met de uitlaatrondes een hoop verschillende soorten,zonder ergens aan vast te zitten .
Als ik nu aan hond(en) zou beginnen zou ik eerst daar een paar maanden gaan rondlopen om me te oriënteren
....en mits niet teveel gedragsproblemen neem ik de honden van de buren ook rustig mee naar het strand :P
Hoe meer zielen ,...

[ Bericht 14% gewijzigd door zeeeend op 29-06-2011 17:46:14 ]
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:34:36 #174
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_98827753
quote:

[..]

Jack Russells ook.

V.
Tell me about it. We hebben een roedel gehad van 4 jackie's O+
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:53:11 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98828575
Wat vind je van een Corgi? O+.
KuikenGuppy
pi_98836979
Ja. Makkelijk oordelen van een afstandje. Ik heb een kat in huis genomen met diabetis, bewust.

Kom nu nog eens met dat commentaar?
Sarcasme. Herken het.
pi_98837060
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:53 schreef Burdie het volgende:
Wat vind je van een Corgi? O+.
Hahaha, nee :P
Sarcasme. Herken het.
pi_98837290
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef zeeeend het volgende:

[..]

A.Je vraag was wat de kosten van castreren was
Dan vraag ik waarom zijn ballen eraf moeten .

B.Ik kon niet opmaken uit je stuk wat voor honden het waren .
Als je er niets mee hebt,is het geen optie nee.

Asiel kan je ook zien als een goede mogelijkheid om je keuze te bepalen .
Je leert met de uitlaatrondes een hoop verschillende soorten,zonder ergens aan vast te zitten .
Als ik nu aan hond(en) zou beginnen zou ik eerst daar een paar maanden gaan rondlopen om me te oriënteren
....en mits niet teveel gedragsproblemen neem ik de honden van de buren ook rustig mee naar het strand :P
Hoe meer zielen ,...

Ahzo, die link had ik even niet gelegd. Castreren omdat... omdat.... goede vraag! Ik ben gewend alles te laten castreren dat ik in huis haal ( :') ) dus eigenlijk ging ik daar logischerwijs van uit :) Omdat een dier na castratie vaak rustiger is, minder agressief (voor zover een hond dat is).

B. Ja, in mijn hoofd is het allemaal logisch :P Ik heb niet altijd door dat dat voor anderen niet zo vanzelfsprekend is ;)

Wat betreft andere honden meenemen, ja, snap ik. Ben ook gek op het hondje van mn ouders, maar die is nu veel te oud daarvoor. Als ik kennissen had met leuke honden had ik die ook absoluut af en toe gekidnapt, maar die honden van mn buurman... nee.
Sarcasme. Herken het.
pi_98838851
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:01 schreef Spirit82 het volgende:
Ja. Makkelijk oordelen van een afstandje. Ik heb een kat in huis genomen met diabetis, bewust.

Kom nu nog eens met dat commentaar?
Een hond is wel even wat anders dan een kat.

En ik baseer mijn mening op je openingspost.
pi_98839134
Nee serieus. Ontzettend goed van je, een kat in huis nemen met diabetes.
Maar een kat kan je niet met een hond vergelijken.

Een kat moet eten, een geschepte kattenbak, medicijnen (in jouw geval), wat spelen, en wat aandacht.

Een hond moet eten, 3 of 4 x per dag uit, minimaal 20 minuten per keer (waarvan IK vind dat ze ook 1 x per dag, op z'n hoogst om de dag in het bos moeten kunnen rennen voor minimaal 1 uur), moet spelen, moet je opvoeden, moet je socialiseren, hebben veel meer "ongelukjes" dan katten, moet wennen aan alleen zijn (en kan dan nog niet te lang alleen zijn)
En dan moet je nog maar hopen dat er niks raars gebeurt.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:52:07 #181
37769 erodome
Zweefteef
pi_98840461
Ik bedoelde het ook niet alsof je een ziek dier niet zou verzorgen, het was meer van als je geen tijd hebt voor wat meer vachtverzorging, hoe moet je dan tijd maken voor bv een ziek dier, of een puberhond die even een terugval heeft en lekker op de stoelpoot kluift, of wat als de hond niet meer met de uitlaatservice mee mag omdat hij ruzie heeft met een andere hond in die groep?

Ik ga er onmiddelijk vanuit dat als je dier ziek zou worden je alles op alles zou zetten om dat dier netjes te verzorgen, maar je komt er wel door in de problemen als die tijd er niet is.

Wil eigenlijk alleen maar zeggen, neem je ook dat mee in je overweging, ga je niet teveel uit van een senario dat zo gunstig mogelijk is?
Reken er in de overwegingen niet op dat alles goed gaat, reken erop dat alles tegenzit zo'n beetje, als dat past zit het goed, past het niet dan is het verstandig om je eens op je achterhoofd te krabben en je af te vragen of dit wel verstandig is.
Als het goed is hou je dan tijd over ;)
pi_98840500
Ik heb zelf 2 katten in huis genomen omdat ik overdag ook niet thuis ben. Als ik aan het werk ben slapen de katten, en als ze al actief zijn dan, spelen ze met elkaar. Zodra ik thuis ben komen er elke dag 2 blije katten op me afgelopen, dus alles gaat prima hier. Ik zat ook eerst te denken aan een hond, maar ben gewoon te lang en te veel van huis dat dat niet goed is voor zo'n dier.

Een kat met diabetes in huis halen verdient een pluim, maar een hond, dat zou ik toch een minder verstandige beslissing vinden.

Maar ik zie zo je postgeschiedenis, alleen maar singles en dating, wacht nou gewoon totdat je een rijke vent aan de haak hebt geslagen, hoef jij niet te werken, heb je heel de dag de tijd voor een hond! ^O^
pi_98848614
In mijn geval heb ik echt super relaxed werk en een hele lieve mama ;)
Ik kan tussen de middag in mijn pauze naar huis om met de pluisjes te lopen, als mijn moeder vrij is doordeweeks dan doet zij het. Ik kan ze ook meenemen naar het werk, maar doe dat bijna nooit omdat ik dan niet echt aan werken toe kom...mss als ze wat ouder en rustiger zijn. En als er wat is (zoals vorige maand toen de oudste ernstige diarree had) dan is het van "Ik ga een paar uur thuiswerken, want..."

Maar goed, denk dat je zelf moet kijken of het haalbaar is. Heb er sinds kort een tweede bij (Jack Russel) en hoewel al een paar maanden oud (gok zo'n 8-10 maanden - dé leeftijd) toch weer een hele opgave. Was even vergeten wat een klus die eerste was geweest (kruising teckel/jack)....kwam in een keer weer allemaal terug ;) Volgende maand ook weer gezellig op puppycursus.

Bedenk goed dat een hond niet alleen het uitlaten is, maar heb je ook tijd voor een cursus, flinke wandelingen, dierenarts bezoeken, entertainment etc.
pi_98857853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:00 schreef Verbal het volgende:

[..]

Een baby is zo doodgebeten hoor.

V.
Je hebt gelijk, mijn opmerking was kort door de bocht. Maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.
pi_99176260
Hoe is het met de hond?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:45:06 #186
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99256326
Eeeeeeeeennnnnnnnn?
  zondag 10 juli 2011 @ 02:34:13 #187
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_99266678
• Newfoundlander
• Ierse wolfshond

en de grootste klasbak

Leonberger, O+
pi_99305174
quote:
7s.gif
[ afbeelding ]
Leonberger, O+
Dus dat krijg je als je een beer met een hond laat neuken.
  maandag 11 juli 2011 @ 03:27:53 #189
103397 minthy
Lief-ish
pi_99308843
Ik weet niet of je er nog over aan het nadenken bent, maar hier mijn ervaring.
Zo'n 15 jaar geleden ben ik gaan samenwonen en gelijk op de eerste dag een pup genomen. Erg schattig, lief, noem maar op O+ Wat minder tof was, is dat hij zo'n beetje alle vloerbedekking heeft aangeknaagd, schoenen, sokken, bankstel, tafelpoten, alles. We waren zeer vaak thuis, maar je hoefde maar de andere kant op te kijken en hij lag weer te kluiven _O- Het heeft ons handenvol met geld gekost om alles te repareren/vervangen. Ook het zindelijk worden was lastig, net als de trainingen bij de hondenschool (gezakt voor de basiscursus, combi Duitse Herder/Husky was volgens de trainer een ware Borderliner)

Vervolgens is de relatie na een paar jaar op de klippen gelopen, de hond is bij mij gebleven. Ik moest fulltime gaan werken. Mijn ouders vingen hem overdag op, waar ik ze nog elke dag dankbaar voor ben. Daarmee had ik echt mazzel, anders had ik hem weg moeten doen. Wel veel geregel, want altijd de hond wegbrengen/ophalen, zorgen dat hij daar ook voldoende voer ed had, enz. Ook toen mijn vader overleed, heeft mijn moeder mijn hond nog opgevangen.

Naast al dit gedoe is mijn hond erg ziek geweest, vooral veel last gehad met zijn ingewanden. De eerste jaren heb ik de deur bij de DA platgelopen. Later kreeg hij heupproblemen, dus weer een abbo bij de DA.

3 maanden geleden heb ik hem met pijn in mijn hart moeten laten inslapen, hij kon niet meer lopen. Hij is dik 14 jaar geworden, ouder dan ik had durven dromen. Een schat van een beest, ik mis hem nog elke dag... O+ ;(

Ik zou graag weer een hond willen hebben, maar ik weet hoeveel werk het is om hem sociaal, zindelijk en volwassen te krijgen. Dat doe je niet even na je werk, maar het is, zeker de eerste maanden een dagtaak! En aangezien ik fulltime werk, een studie volg, alleen woon, mijn moeder ouder wordt en ik ook nog eens een sociaal leven probeer bij te houden begin ik er niet meer aan. Al met al heeft het me duizenden euro's gekost.

Ik weet dat je kosten voor lief moet nemen als je een hond neemt, maar ik heb me daarop verkeken. Elke cent was het me waard, maar ik heb veel andere dingen moeten laten liggen om de rekeningen te kunnen betalen. En dan heb je natuurlijk nog de zorgen om en voor zo'n beestje als hij ziek is, jezus wat heb ik me wel eens naar lopen maken, niet tof...

Daarnaast kan je leven zeer snel veranderen. In mijn geval ging de relatie kapot, maar wat als je de vent van je leven treft met een allergie? Wie gaat er dan voor; de vent of je hond? En spontaan een weekendje of een dagje weg kan je vergeten, of je moet de hond naast die andere dagen ook nog naar je ouders kunnen brengen. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat een hond vrij oud kan worden, dus je neemt iets voor langere tijd.

Geen idee of je er wat aan hebt, maar dit was mijn verhaal :P

[ Bericht 0% gewijzigd door minthy op 11-07-2011 03:38:07 ]
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_101445651
Ook een hondenuitlaatservice moet te eten hebben dus waarom geen hond. Je maakt gewoon goede sluitende afspraken en de uitlaatdienst gaat eropuit met je hond. Kosten zijn te overzien en je blijft er gezond en actief van, ook als je ze alleen maar 's avonds en in het weekend uitlaat.

[ Bericht 97% gewijzigd door blup op 01-09-2011 13:32:01 ]
Hondenuitlaatservice voor Berkel en Rodenrijs en Pijnacker. Professioneel met maximaal 5 honden tegelijk wandelingen maken
  donderdag 1 september 2011 @ 13:29:08 #191
136 V.
pi_101446412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:01 schreef Eropuit het volgende:
Ook een hondenuitlaatservice moet te eten hebben dus waarom geen hond. Je maakt gewoon goede sluitende afspraken en de uitlaatdienst gaat eropuit met je hond. Kosten zijn te overzien en je blijft er gezond en actief van, ook als je ze alleen maar 's avonds en in het weekend uitlaat.
Je bent een spammert.

V.

[ Bericht 16% gewijzigd door blup op 01-09-2011 13:32:09 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:38:30 #192
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_101448504
In principe kan het wel maar in de uren dat je thuis bent moet je de hond veel aandacht geven. Ik zou alleen niet voor een pup kiezen, het trainen en opvoeden kost echt enorm veel tijd (bijna te vergelijken met een peuter). Ook het lange alleen zijn moeten ze leren, je kunt een pup niet meteen de hele dag alleen laten.

ik heb twee honden (ook nog 6 katten) en mijn vriend en ik werken beide fulltime.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 september 2011 @ 18:12:21 #193
163650 Greys
pi_101454842
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:38 schreef Patapon het volgende:
In principe kan het wel maar in de uren dat je thuis bent moet je de hond veel aandacht geven. Ik zou alleen niet voor een pup kiezen, het trainen en opvoeden kost echt enorm veel tijd (bijna te vergelijken met een peuter). Ook het lange alleen zijn moeten ze leren, je kunt een pup niet meteen de hele dag alleen laten.

ik heb twee honden (ook nog 6 katten) en mijn vriend en ik werken beide fulltime.
Ook als TS voor een volwassen hond kiest, kan hij die niet zomaar een dag alleen laten. Niet alleen met een pup....

Ik heb er eentje van 6 maanden nu, zodra ik langer dan 2 uur weg ben sloopt ze alles dat op 'kussen' lijkt. En geloof me, dat is niet leuk thuis komen :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 2 september 2011 @ 07:55:12 #194
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_101478412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Ook als TS voor een volwassen hond kiest, kan hij die niet zomaar een dag alleen laten. Niet alleen met een pup....

Ik heb er eentje van 6 maanden nu, zodra ik langer dan 2 uur weg ben sloopt ze alles dat op 'kussen' lijkt. En geloof me, dat is niet leuk thuis komen :+
Ik doelde meer op een opgevoede, getrainde, volwassen hond die al gewend is om langere tijd alleen te zijn. Dan nog zal TS in het begin thuis moeten zijn om de hond te laten wennen.
Mijn honden slopen niets (ja kranten dat kan ik onze beagle maar niet afleren :') ), maar die zijn dan wel met zijn tweetjes en goede vriendjes met onze katten. Afleiding genoeg dus!

Wat je ook doet, neem er de tijd voor.
  vrijdag 2 september 2011 @ 08:48:08 #195
176471 oh-oh
pi_101478903
1 hond alleen zou ik dus nooit doen als je fulltime werkt, 2 vind ik ook een heel ander verhaal.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')