De oren en de zwiebelstaart veranderen het hele uiterlijk van de hond, ten goede naar mijn persoonlijke mening.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook omdat die hond er op de foto een beetje sissy bij ligt met die poten en dat bloempje
Maar geen beginnershonden....quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:04 schreef oh-oh het volgende:
Rottweilers en dober zijn hele geschikte honden voor TS denk ik, fijne honden zijn dat ook
Ik heb een hond. Mag ik mijn mening wel geven?quote:Op maandag 27 juni 2011 18:58 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb jij een hond? Heb jij hier ervaring mee? Zo niet, dan vind ik jouw mening niet heel belangrijk moet ik bekennen
Ik ben van de mening dat als je een hond fysiek mishandelt je dat vroeg of laat terugkrijgt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:42 schreef erodome het volgende:
Als je een hond neemt om het imago stoer dan loopt het meestal niet zo goed af, het beginpunt is dan al fout en dat stoere wordt te vaak dan gestimuleerd.
Dan blaft de pup naar vreemden en wordt daar blij over gedaan, want dat is stoer, ja dan gaat het idd fout.
Gewoon opvoeden als iedere andere hond, de goede kanten stimuleren, eventuele scherpe kantjes wegvijlen en je hebt een heerlijke lobbes.
Ook niet luisteren naar de gare adviezen dat een rotje je uit gaat dagen een keer en dat je hem dan alle hoeken van de kamer moet laten zien, het is onzin...als je gewoon opvoed vanaf het begin afaan zal je nooit een confrontatie krijgen, maar gewoon een lekkere blije hond hebben die qua schattigheid niet onderdoet voor een larador, beetje lomp, maar oh zo lief.
De meeste herders die ik ken ,en zelf heb(had) houden wel van najagen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:57 schreef Spirit82 het volgende:
Neeheee, zucht... Ok, nog even op een rijtje
Voor mij is het een must dat een hond gewoon goed overweg kan met kinderen, wat ook de voornaamste reden is dat ik voor de herder wilde gaan.
Wiens ballen moeten waaraf? Die honden zijn oud en het zijn vechthonden. Ik wil, heel egoistisch, zélf een hond, niet de honden van mijn buurman waar ik helemaal niets mee heb. Daarnaast, als ik vrijwilligerswerk zou willen doen, zou ik terug gaan werken in het asiel. Nóg daarnaast wil ik dingen gaan doen en ondernemen met mijn hond, wat gewoon onmogelijk is met die honden van mijn buurman. Juist weg ermee, naar het strand en de bossen en dat kan niet met die honden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:40 schreef zeeeend het volgende:
[..]
De meeste herders die ik ken ,en zelf heb(had) houden wel van najagen.
Niet zoals een labrador of een actieve jager als een Akita maar wel lekker fucken .
Zeker met een kat in huis kan dat even duren voor je de boel onder controle hebt
(Ook als je er niet bent)
Poging 3
Waarom start je niet met die twee honden van je buurman als hij er geen tijd voor heeft en jij wel?
Als je het vriendelijk vraagt zal hij echt geen bezwaar hebben als jij zeven dagen in de week ze s''ochtends en s''avonds uitlaat.
Waarom moeten zijn ballen eraf?
Hangt van het ras af, de rassen waar ik gek op ben(molossers) staan er om bekend om niet goed met mishandeling om te kunnen gaan, beter gezegd, een keer terug te slaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:46 schreef masterblaster het volgende:
[..]
Ik ben van de mening dat als je een hond fysiek mishandelt je dat vroeg of laat terugkrijgt.
Of hij pakt je kind of vriendin of jouw op een onverwacht moment.
wat is een fali erodome?
Jack Russells ook.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:28 schreef pl4kkie het volgende:
Dobermannen hebben 1 echte baas nodig. Anders lopen ze zo over je heen.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een dober een walk in the park is vergeleken bij een beetje rastypische jack russelquote:
Alleen bij Jack Russels is het niet zo'n probleem als ze niet goed zijn afgericht. Wat de meesten dan ook niet zijnquote:
Wat voor een hond was dat ook alweer een tijdje geleden. Hij had tig nietjes in z'n ook gekregen voor 'ie het minderjarig monstertje te grazen nam.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Hangt van het ras af, de rassen waar ik gek op ben(molossers) staan er om bekend om niet goed met mishandeling om te kunnen gaan, beter gezegd, een keer terug te slaan.
Fali, euhhhh, geen idee, of bedoel je fila?
Fila brasileiro, voluit geschreven, is een hondenras, een braziliaanse molosser.
Als je de tijd al niet hebt voor wat serieusere vachtverzorging dan heb je gewoon niet genoeg tijd voor een hond(dat je er geen zin in hebt is wat anders als geen tijd).quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:22 schreef Spirit82 het volgende:
Thanks voor de opties trouwens Hara, maar ik heb zelf niet zoveel met grote jachthonden. Berners welmaar die zijn echt veel te groot, dat is niet te doen in een appartementje... Ook honden die qua vacht heel onderhoudsgevoelig zijn, zie ik niet zitten, puur omdat ik daar dus inderdaad de tijd niet voor heb. En dobermannen zijn ook gaaf, maar die komen er écht niet in bij mijn ouders (vooroordeel hier, vooroordeel daar).
Kooiker lijkt me op zich een heel leuk hondje ook qua formaat wel, maar qua karakter.. Ik weet het niet. Jezus wat is dit moeilijk
Totdat ze bij een kind in de neus hangen, of de kat van de buren doodbijten...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alleen bij Jack Russels is het niet zo'n probleem als ze niet goed zijn afgericht. Wat de meesten dan ook niet zijn.
Eens.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb een hond. Mag ik mijn mening wel geven?
Ik vind dat je het niet moet doen. Uit jouw reacties begrijp ik dat je heel erg met jezelf bezig bent. Ik voorzie dat je over vier jaar je hond zit dood te kijken, omdat je het zat bent.
Succes met je beslissing.
V.
Precies. Je gaat uit van het ideale scenario. Goed verhoede dat je een hond treft als onze Pjotr: artrose van jongs af aan aan de schouders, en inmiddels van ouderdom aan de achterhand erbij (veel lopen en pijnstilling), een niet-werkende schildklier (pillen), een chronische alvleesklierontsteking (dieet en vier keer per dag te eten geven), een chronische aandoening die veel zalven en smeren met zich meebrengt (discoïde lupus erythematosus), hooikoorts (serieusquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:43 schreef erodome het volgende:
Het probleem met jouw tijdsberekening is dat je ervanuit gaat dat alles echt soepeltjes en zonder problemen zal gaan verlopen.
Een baby is zo doodgebeten hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alleen bij Jack Russels is het niet zo'n probleem als ze niet goed zijn afgericht. Wat de meesten dan ook niet zijn.
Als je onvoldoende tijd hebt voor het onderhoud van een onderhoudsgevoelige vacht, hoe denk je dan wel voldoende tijd voor de hond zelf te hebben?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:22 schreef Spirit82 het volgende:
Thanks voor de opties trouwens Hara, maar ik heb zelf niet zoveel met grote jachthonden. Berners welmaar die zijn echt veel te groot, dat is niet te doen in een appartementje... Ook honden die qua vacht heel onderhoudsgevoelig zijn, zie ik niet zitten, puur omdat ik daar dus inderdaad de tijd niet voor heb. En dobermannen zijn ook gaaf, maar die komen er écht niet in bij mijn ouders (vooroordeel hier, vooroordeel daar).
Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Je lijkt er vanuit te gaan dat alles loopt zoals je het in je hoofd hebt en houdt er te weinig rekening mee dat het ook anders zou kunnen gaan en dat de hond daar de dupe van wordt.quote:
A.Je vraag was wat de kosten van castreren wasquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:19 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wiens ballen moeten waaraf? Die honden zijn oud en het zijn vechthonden. Ik wil, heel egoistisch, zélf een hond, niet de honden van mijn buurman waar ik helemaal niets mee heb. Daarnaast, als ik vrijwilligerswerk zou willen doen, zou ik terug gaan werken in het asiel. Nóg daarnaast wil ik dingen gaan doen en ondernemen met mijn hond, wat gewoon onmogelijk is met die honden van mijn buurman. Juist weg ermee, naar het strand en de bossen en dat kan niet met die honden.
Tell me about it. We hebben een roedel gehad van 4 jackie'squote:
Ahzo, die link had ik even niet gelegd. Castreren omdat... omdat.... goede vraag! Ik ben gewend alles te laten castreren dat ik in huis haal (quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:22 schreef zeeeend het volgende:
[..]
A.Je vraag was wat de kosten van castreren was
Dan vraag ik waarom zijn ballen eraf moeten .
B.Ik kon niet opmaken uit je stuk wat voor honden het waren .
Als je er niets mee hebt,is het geen optie nee.
Asiel kan je ook zien als een goede mogelijkheid om je keuze te bepalen .
Je leert met de uitlaatrondes een hoop verschillende soorten,zonder ergens aan vast te zitten .
Als ik nu aan hond(en) zou beginnen zou ik eerst daar een paar maanden gaan rondlopen om me te oriënteren
....en mits niet teveel gedragsproblemen neem ik de honden van de buren ook rustig mee naar het strand
Hoe meer zielen ,...
Een hond is wel even wat anders dan een kat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:01 schreef Spirit82 het volgende:
Ja. Makkelijk oordelen van een afstandje. Ik heb een kat in huis genomen met diabetis, bewust.
Kom nu nog eens met dat commentaar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |