abonnement Unibet Coolblue
pi_98735574
Met kleine hondjes kan je ook sporten, uren wandelen enz.. :+ :P

Ik zou sowieso geen hond nemen waar je veel mee moet doen, die echt een uitdaging nodig hebben. Net een tikkeltje minder.
  maandag 27 juni 2011 @ 20:55:05 #52
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98735612
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:46 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nou, in eerste instantie dacht ik aan een bordercollie... maar die schijnen dus inderdaad echt veel meer aandacht en beweging nodig te hebben en dat wil ik zo'n beest dus inderdaad niet aan doen... maar wat ik over herders op internet heb gelezen, valt dat eigenlijk wel mee? Maarja, heb dus geen ervaring met écht duitse herders... alleen met schotse collies.. maar die viel op zich ook wel mee, en das óók een herdershond. Ik zit dus heel erg in dubio.

Sowieso ben ik niet van de kleine hondjes. Het moet wel echt HOND zijn wat je hebt (dus hond, geen kalf, das dan ook weer overdreven) en ik vind het wel gaaf om echt lange wandelingen te maken en cursus te volgen en veel te spelen enzo, maar realistisch gezien weet ik gewoon dat dat niet iedere dag zal kunnen.
Maar er zijn ook wel wat grotere honden waar het werken niet meer zo in zit. Misschien kan je ook wel zo'n herder vinden hoor, maar dan moet je echt even de lijnen van de ouders bekijken.

Even een voorbeeld: Retrievers zijn ook werkhonden, en je hebt nog steeds werklijnen. Maar omdat de Golden zo ontzettend populair werd jaren geleden heb je nu ook lijnen waar minder werk in zit zodat hij in het gezinnetje paste.
Maar hebben we het dan bijvoorbeeld over de Nova Scotia Duck Toller, dat ras is nog veel meer werklijn en heeft dus nog veel meer nodig op gebied van werk, inspanning, uitdaging en bla bla

Even contact opnemen met fokkers dus en lijnen bekijken w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98735792
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Even contact opnemen met fokkers dus en lijnen bekijken w/
Ook een goede tip inderdaad :) Thanks!

En inderdaad even mijn ouders afwachten. Mijn moeder zou 1x per dag een kort rondje wandelen, maarja, dan is de hond in elk geval niet alleen. En in het begin kan ik ook goed halve dagen kantoor werken en halve dagen thuis om het alleen zijn op te bouwen :) Dat is al een stukje ervaring.

Oh kan iemand me trouwens vertellen wat je per maand gemiddeld kwijt bent aan voer en wat castreren en enten kost?
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 21:04:10 #54
163650 Greys
pi_98736013
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:59 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ook een goede tip inderdaad :) Thanks!

En inderdaad even mijn ouders afwachten. Mijn moeder zou 1x per dag een kort rondje wandelen, maarja, dan is de hond in elk geval niet alleen. En in het begin kan ik ook goed halve dagen kantoor werken en halve dagen thuis om het alleen zijn op te bouwen :) Dat is al een stukje ervaring.

Oh kan iemand me trouwens vertellen wat je per maand gemiddeld kwijt bent aan voer en wat castreren en enten kost?
Maar met 'in het begin', bedoel je dan dat je vanaf het begin de pup al een paar halve dagen alleen laat? :@ Of bedoel je dan pas na de puppy periode?

Je zult me misschien een drammer vinden - zo is het niet bedoeld hoor, echt niet - maar een pup kan je geen halve dagen alleen laten, helemaal niet vanaf het begin.
En je moeder die 1x per dag een kort rondje wandelt is ook niet genoeg natuurlijk :@ Blijft ze er dan wel de rest van de dag bij? Of rijdt ze even op en neer?

Heb je een tuin waarin de hond, als je moeder er is, ook af en toe even rondjes kan hollen? Als ze geen zin heeft of mogelijkheid heeft (ik weet niet hoe goed ze ter been is natuurlijk :) ) om vaker dan 1x per dag een kort stukje te lopen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98736022
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:49 schreef Spirit82 het volgende:
Hoi!! Graag jullie mening. Ik loop al jaren met het idee van kwileenhond! Mijn ouders hebben altijd een hond gehad en ik merk nu gewoon dat ik het af en toe mis. Ik ga heel graag wandelen bijvoorbeeld, maar eigenlijk doe ik dat nooit want ik mn eentje is daar niet veel aan en om nou met vrienden zomaar een stuk te gaan wandelen.. mweh.

MAAR! De reden dat ik nog geen hond heb, is dat ik fulltime werk. Tot nu toe deed ik het steeds af van "het kan gewoon niet", maar vandaag realiseerde ik me dat het eigenlijk gewoon wél kan. Er zijn toch zoveel mensen die fulltime werken combineren met een hond?

Nou had ik bedacht dat ik 1 á 2 dagen in de week thuis kan werken en dan 1 á 2 dagen zo'n uitlaatservice regelen en ik heb mijn ouders gevraagd of zij ook 1 á 2 dagen op willen passen als ik werk. Mijn ouders reageerden niet heul positief (zeg maar dat mn pa ook gewoon bijna boos werd... maar ik geef ze even de tijd om er rustig over na te denken, lang verhaal, geen nut om dat hier neer te pennen).

Anyways, nu vroeg ik mij dus af hoe de overige werkende mens dat nu aanpakt, zo'n hond. Daarnaast vroeg ik me af wat de ervaringen hier zijn van mensen met een Duitse Herder. Volgens mij zou die hond het beste bij mij passen, maar mijn ouders werden woest van het idee van een Herder die ook maar in de buurt kwam bij de kleintjes van mn zusje (2 en 5). Maar die beesten zijn toch juist superlief?! Ervaringen, iemand? Help? Ben heel benieuwd :)

Ohja, ik weet dat een hond niet puur voor de lol is en een heule verantwoordelijkheid etc. Ik ben geen type van leukvooreven, loop echt al jaren met dit idee dus tis wel goed overdacht ;)
Het is een heleboel werk en straks in de winter, als het koud en nat is is het ineens niet zo leuk meer dat al de beweging van de hond in dat kleine stukje moet wanneer je thuis bent.
Ook je weekenden zijn al ingepland voor de hond, uitgaan, wat is dat, want je werkt de hele week al en kan het eigenlijk niet meer maken om dan het weekend ook nog tijd te besteden aan andere dingen dan je hond.

Wil je een pup?
Het eerste half jaar is de pup nog niet eens goed instaat om zo lang de boel droog te houden, leert hij het wel dan is het ronduit ongezond voor hem.
Dan hebben we het nog niet over de verschillende kauw fases gehad, als ukkepuk ontdekken ze graag dingen met hun mond, maar als ze gaan wisselen, maak dan je borst maar nat, want waar ze eerst alleen ontdekte met hun mond willen ze nu kauwen en nog wat kauwen, tafelpoten, salontafels, je boekenkast, noem maar op, als je niet thuis bent zullen ze zich stevig uitleven.

Je kan ook niet gelijk de hond alleen gaan laten, alleen zijn is zeer onnatuurlijk voor honden, je zal ze dat aan moeten leren, trek daar dus maar een paar maanden voor uit.
Hopenlijk gaat het goed en gilt hij de buurt niet bij elkaar als je weg bent.

Wil je een asielhond, vergeet het maar, die krijg je niet mee als je fulltime werkt.

Nee, hoe leuk het ook is, een fulltimejob en een hond gaan eigenlijk niet samen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 21:05:13 #56
163650 Greys
pi_98736061
Wat je kwijt bent per maand aan voer is zó verschillend, dat ligt er geheel aan wat voor voer je de hond wilt gaan geven. Versvoer, of 'simpele' brokken, of een duur brokkenmerk.

Castreren en enten verschilt ook vaak per dierenarts, dat kan je beter even bij je eigen dierenarts in de buurt navragen of kijken of ze een website hebben :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 juni 2011 @ 21:05:57 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98736090
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:59 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ook een goede tip inderdaad :) Thanks!

En inderdaad even mijn ouders afwachten. Mijn moeder zou 1x per dag een kort rondje wandelen, maarja, dan is de hond in elk geval niet alleen. En in het begin kan ik ook goed halve dagen kantoor werken en halve dagen thuis om het alleen zijn op te bouwen :) Dat is al een stukje ervaring.

Oh kan iemand me trouwens vertellen wat je per maand gemiddeld kwijt bent aan voer en wat castreren en enten kost?
Dat ligt eraan wat je voert. Ik voer Carnibest, één worst van een kilo kost 3,50 en je voert 20-30 gr per kilogram lichaamsgewicht, reken maar uit. Royal Canin zal ongeveer net zoveel kosten, en dan heb je nog supermarktvoer wat een dubbeltje kost bij wijze van.

Bij castratie zou ik uitgaan van 100 tot 150
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98736209
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Maar er zijn ook wel wat grotere honden waar het werken niet meer zo in zit. Misschien kan je ook wel zo'n herder vinden hoor, maar dan moet je echt even de lijnen van de ouders bekijken.

Even een voorbeeld: Retrievers zijn ook werkhonden, en je hebt nog steeds werklijnen. Maar omdat de Golden zo ontzettend populair werd jaren geleden heb je nu ook lijnen waar minder werk in zit zodat hij in het gezinnetje paste.
Maar hebben we het dan bijvoorbeeld over de Nova Scotia Duck Toller, dat ras is nog veel meer werklijn en heeft dus nog veel meer nodig op gebied van werk, inspanning, uitdaging en bla bla

Even contact opnemen met fokkers dus en lijnen bekijken w/
Ook die hebben energie genoeg, een "rustig" ras heeft toch echt nog wel aardig wat beweging nodig, borders enzo hebben alleen nog meer beweging nodig en een geestelijke uitdaging omdat het anders vaak fout gaat.
Betekend niet dat die "rustigere" rassen het niet nodig hebben, ze gaan alleen iets minder snel fout.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:08:49 #59
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98736242
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook die hebben energie genoeg, een "rustig" ras heeft toch echt nog wel aardig wat beweging nodig, borders enzo hebben alleen nog meer beweging nodig en een geestelijke uitdaging omdat het anders vaak fout gaat.
Betekend niet dat die "rustigere" rassen het niet nodig hebben, ze gaan alleen iets minder snel fout.
Dat zeg ik ook niet, maar de werklijnen zijn wel de overtreffende trap.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98736289
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar met 'in het begin', bedoel je dan dat je vanaf het begin de pup al een paar halve dagen alleen laat? :@ Of bedoel je dan pas na de puppy periode?

Je zult me misschien een drammer vinden - zo is het niet bedoeld hoor, echt niet - maar een pup kan je geen halve dagen alleen laten, helemaal niet vanaf het begin.
En je moeder die 1x per dag een kort rondje wandelt is ook niet genoeg natuurlijk :@ Blijft ze er dan wel de rest van de dag bij? Of rijdt ze even op en neer?

Heb je een tuin waarin de hond, als je moeder er is, ook af en toe even rondjes kan hollen? Als ze geen zin heeft of mogelijkheid heeft (ik weet niet hoe goed ze ter been is natuurlijk :) ) om vaker dan 1x per dag een kort stukje te lopen?
Haha, no worries. Nee de eerste 2 maanden zou er de hele dag iemand bij zijn: ik of mn moeder. Op de dagen dat mijn moeder op wil passen, breng ik de hond bij haar thuis. Hond kan bij haar in de tuin; ik woon helaas in een appartement, maar wandelen kan natuurlijk overal ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_98736353
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:08 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar de werklijnen zijn wel de overtreffende trap.
Dat maakt niet zo'n enorm verschil, niet binnen hetzelfde ras iig.
De werkgolden die ik heb gehad was een prachtge stabiele hond, echt een voorbeeldhond, de showgolden was minder stabiel(nogsteeds erg stabiel, maar vergeleken met de jachtlijn wat minder) en beide hadden ze meer energie dan ik ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 21:11:26 #62
163650 Greys
pi_98736359
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:09 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Haha, no worries. Nee de eerste 2 maanden zou er de hele dag iemand bij zijn: ik of mn moeder. Op de dagen dat mijn moeder op wil passen, breng ik de hond bij haar thuis. Hond kan bij haar in de tuin; ik woon helaas in een appartement, maar wandelen kan natuurlijk overal ;)
Maar pas wel op dat het JOUW hondje moet worden he, dat hij/zij zich aan jou gaat hechten en niet je moeder als leider ziet straks ;)

Maar nogmaals, ik vind het in elk geval al heel goed van je dat je er aan twijfelt en er goed over nadenkt ipv in een opwelling een hondje te nemen :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 juni 2011 @ 21:17:48 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98736691
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:46 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nou, in eerste instantie dacht ik aan een bordercollie... maar die schijnen dus inderdaad echt veel meer aandacht en beweging nodig te hebben
Dat valt ook wel weer mee hoor ;)
KuikenGuppy
pi_98736976
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee hoor ;)
Nou snap ik het niet meer ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_98737584
Als je het naast een duitse herder of mechelaar zet valt het wel mee dat verschil, zet je het naast een volwassen bullmastif dan is het een aardig verschil.
Alhoewel zelfs die laatste niet wegkomt met 3 keer per dag 10 minuten beweging.

Hele kleine hondjes kunnen beter hun ei kwijt in huis dan een grote hond, maar ik zou daar niet op leunen, want energie kwijtraken in huis is meestal op niet zulke gewenste manieren, als ze zelf dat moeten laten afvloeien wordt het meestal niet constructief zeg maar...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98737612
Ik wil geen rat, ik wil een hónd :P
Sarcasme. Herken het.
pi_98737906
Maar je wil ook werken en je wil vast ook nog een sociaal leven....dat is misschien wat lastig combineren.

Nu lijkt het allemaal leuk, maar als je een pup neemt zit je er zeker 12 jaar aan vast, hopenlijk nog wat langer.
Met regen en wind, met nare kou en ook wanneer je de dag ervoor toch bent wezen stappen.
Verplicht ben je dan, want je kan niet even afwachten tot het wat beter weer wordt, want de hond heeft al de hele dag binnen gezeten.

En dat als alles voorspoedig gaat, als er geen drempeltjes in de weg zitten zoals blaffen bij het alleen zijn en slopen enzo...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98738052
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:40 schreef erodome het volgende:
Maar je wil ook werken en je wil vast ook nog een sociaal leven....dat is misschien wat lastig combineren.

Nu lijkt het allemaal leuk, maar als je een pup neemt zit je er zeker 12 jaar aan vast, hopenlijk nog wat langer.
Met regen en wind, met nare kou en ook wanneer je de dag ervoor toch bent wezen stappen.
Verplicht ben je dan, want je kan niet even afwachten tot het wat beter weer wordt, want de hond heeft al de hele dag binnen gezeten.

En dat als alles voorspoedig gaat, als er geen drempeltjes in de weg zitten zoals blaffen bij het alleen zijn en slopen enzo...
I know. Maar je kunt de hond natuurlijk ook nog even uitlaten als je net terug bent van stappen *)
Sarcasme. Herken het.
pi_98738178
En dat is leuk midden in de winter?
En is het eerlijk tegen over de hond die al de hele week alleen zit om hem dan weer alleen te laten?

Je weet dat een hond een roedeldier is die in zijn aard heeft zitten dat hij altijd bij het roedel is, nooit apart is, nooit alleen is?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:46:41 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98738237
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:23 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nou snap ik het niet meer ;(
Een border heeft uitdaging nodig: ja. Maar het wordt overal zo bizar overdreven, het zijn geen monsters ofzo ;)
Ik zeg niet dat een border geschikt is voor jou, maar het is echt geen super drukke hond die continu bezig moet zijn. Die van ons slaapt meestal. Werkt hij, dan is hij super fanatiek, en dat werken heeft hij echt wel nodig, maar als het er een keer niet van komt, is dat best. Onze bank en tafel zijn nog altijd heel ;).
KuikenGuppy
  maandag 27 juni 2011 @ 21:47:43 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98738294
Is het trouwens geen optie voor je om minder te gaan werken?
KuikenGuppy
pi_98738307
Wacht maar tot je 6 maanden amper wat hebt gedaan ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:49:34 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_98738398
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:47 schreef erodome het volgende:
Wacht maar tot je 6 maanden amper wat hebt gedaan ;)
Dat komt hier niet voor ;)
KuikenGuppy
pi_98738676
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:47 schreef Burdie het volgende:
Is het trouwens geen optie voor je om minder te gaan werken?
Nee, helaas. Dat is met mijn functie niet mogelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:45 schreef erodome het volgende:
En dat is leuk midden in de winter?
En is het eerlijk tegen over de hond die al de hele week alleen zit om hem dan weer alleen te laten?

Je weet dat een hond een roedeldier is die in zijn aard heeft zitten dat hij altijd bij het roedel is, nooit apart is, nooit alleen is?
Jeetje hou eens op met die kul zeg. Ik weet heus wel dat zo'n hond door weer en wind uit moet. Dat is het punt helemaal niet. Daarnaast gaat het over 4 uurtjes stappen in de nacht als die hond sowieso al alleen is en slaapt.
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 21:57:52 #75
163650 Greys
pi_98738905
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee hoor ;)
Maar met een kort trippeltje met TS haar moeder en een hondenuitlaatservice op meerdere dagen red je het volgens mij echt niet :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98738939
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar met een kort trippeltje met TS haar moeder en een hondenuitlaatservice op meerdere dagen red je het volgens mij echt niet :)
Daar ben ik dus ook bang voor met een border collie...
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 21:59:11 #77
163650 Greys
pi_98738998
Oh dat paar uurtjes stappen laat in de nacht als de hond eenmaal groter is, moet geen probleem zijn hoor. Dat deed ik ook gewoon, inderdaad omdat hij dan normaal toch al slaapt.

Maar met een pup die in het begin wellicht verlatingsangst heeft en je hele huis bij elkaar blaft en piept krijg je naast een zielige pup wellicht ook ruzie met je buren, dus in het begin moet je er zeker helemaal wel even over nadenken :Y En da's niet een paar dagen maar echt weken/maanden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98739081
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:59 schreef Greys het volgende:
Oh dat paar uurtjes stappen laat in de nacht als de hond eenmaal groter is, moet geen probleem zijn hoor. Dat deed ik ook gewoon, inderdaad omdat hij dan normaal toch al slaapt.

Maar met een pup die in het begin wellicht verlatingsangst heeft en je hele huis bij elkaar blaft en piept krijg je naast een zielige pup wellicht ook ruzie met je buren, dus in het begin moet je er zeker wel even over nadenken :Y
Ja tuurlijk, maar dat alleen zijn moet je sowieso opbouwen. En daarnaast moeten mijn buren niet zeuren :P Mijn onderbuurman heeft zelf 2 honden die dus wel de hele dag alleen zijn en soms de nacht etc en dan dus idd de hele boel bij elkaar blaffen en janken. Mijn bovenbuurman heeft het er sowieso over dat ik herrie maak, dus dit kan er ook nog wel bij :P
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 22:03:12 #79
163650 Greys
pi_98739269
Wat zielig voor die honden van je buurman, je vraagt je af waarom zo iemand dan uberhaupt honden neemt als ze toch het grootste deel van de tijd alleen zitten he? :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98739350
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Greys het volgende:
Wat zielig voor die honden van je buurman, je vraagt je af waarom zo iemand dan uberhaupt honden neemt als ze toch het grootste deel van de tijd alleen zitten he? :{
Nou, hiervoor viel het wel mee, maar sinds een jaar ofzo heeft hij een vriendin en zit hij vaak daar omdat zij een kind heeft (daarom zitten de honden dus alleen). En hij heeft ze van een junk in Amsterdam gekocht omdat die ze verwaarloosde... Dus ja... Hij bedoelde het goed, de uitvoer is nu opt moment alleen wat minder.
Sarcasme. Herken het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 juni 2011 @ 22:30:39 #81
163650 Greys
pi_98741135
Maar oke, even concreet... informeer (wat je al zei) de komende tijd eerst goed hoeveel tijd je ZELF aan de pup kunt besteden, want teveel met je ouders is ook niet goed, dan krijgt hij/zij geen band met jou zoals zou moeten ;)

Uitlaatservice zou pas veel later eens aan de orde kunnen zijn, sowieso niet het eerste half jaar, dus die zou je niet moeten meetellen in het uitlaatschema. Jij moet er de eerste maanden bijna constant bij kunnen zijn bij de pup. Als het hondje dan ouder is kan je af en toe een beroep doen op uitlaatservice en/of je ouders. Dat kan niet al na twee weken oid. (Uiteraard best een keertje tussendoor, maar niet de halve week).

En je kunt - terwijl je bedenkt hoe en wat qua tijd, of dat voldoende is - alvast eens informeren bij je dierenarts wat het enten e.d. kost :) Is er ook geen mogelijkheid (of had je dat al gezegd en heb ik er overheen gelezen?) dat je de hond mee mag nemen naar je werk?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98741767
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar dat alleen zijn moet je sowieso opbouwen. En daarnaast moeten mijn buren niet zeuren :P Mijn onderbuurman heeft zelf 2 honden die dus wel de hele dag alleen zijn en soms de nacht etc en dan dus idd de hele boel bij elkaar blaffen en janken. Mijn bovenbuurman heeft het er sowieso over dat ik herrie maak, dus dit kan er ook nog wel bij :P
Waarom start je niet met die twee honden van je buurman als hij er geen tijd voor heeft en jij wel?
Als je het vriendelijk vraagt zal hij echt geen bezwaar hebben als jij zeven dagen in de week ze s''ochtends en s''avonds uitlaat.


Waarom moeten zijn ballen eraf?

[ Bericht 5% gewijzigd door zeeeend op 28-06-2011 18:45:15 ]
pi_98742720
Heb je er al aangedacht om je pup gewoon mee te nemen naar je werk ?
Leuke uitdaging en beest zit nooit alleen.

Het leek mij ook wel leuk, maar me vriend wil geen hond / puppie mee naar zijn werk terwijl het wel super geschikt is ( kantoorbaantje ) + grote loods waar de hond makkelijk zou kunnen rennen tussen de kabels door :D

( kantoortje zit in de loods )
pi_98743227
.......en zeg dit maar vaarwel :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2010 19:02 schreef Spirit82 het volgende:
Harder werken aan mn carriére, mezelf een stuk minder serieus nemen, veel meer sociale activiteiten ondernemen, bij vrienden/vriendinnen eten, drankjes doen, kroeg in, chatten, fokken, bankhangen, tv kijken, lezen, stappen, sporten etc.

Mijn vrijdag: werken tot half 6, fokken, zometeen hapje koken, misschien komt er een vriend crashen om mee te eten. Uurtje of 9 á 10 de kroeg in tot...
Zaterdag: uitslapen, huisje schoonmaken, misschien beetje shoppen, bij zusje langs, eten koken, muziek luisteren, douchen, tutten, vriendin komt drankje doen en uurtje of 11 gaan we richting kroeg, tot een uurtje of 5 waarschijnlijk.
Zondag: dood zijn en vooral niks zinnigs doen.
pi_98752676
leuk dat je die moeite hebt genomen, maar dat is een post van anderhalf jaar geleden ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_98753199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:25 schreef Spirit82 het volgende:
leuk dat je die moeite hebt genomen, maar dat is een post van anderhalf jaar geleden ;)
Heb je nu een hond of heb je er toch vanaf gekeken ?
pi_98755463
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:25 schreef Spirit82 het volgende:
leuk dat je die moeite hebt genomen, maar dat is een post van anderhalf jaar geleden ;)
Volgens mij 10 maanden
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 juni 2011 @ 11:18:07 #88
163650 Greys
pi_98757985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:53 schreef Aloria het volgende:

[..]

Heb je nu een hond of heb je er toch vanaf gekeken ?
Dit topic is nog niet eens een dag oud, mag ze er nog even over nadenken? _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:03:28 #89
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_98762288
Ik heb 2 bulldogs en die zijn overdag ook vaak de hele dag alleen zonder problemen.
Dus het kan wel maar goed denk goed na over welke hond je kiest.
pi_98776510
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:09 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Volgens mij 10 maanden
Verrek, je hebt gelijk. Maar dan nog: grootste deel van wat ik daar schrijf kan prima met hond ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit topic is nog niet eens een dag oud, mag ze er nog even over nadenken? _O-

Wooowww, inderdaad zeg!!

Overigens belde mijn moeder me vanmiddag om te zeggen dat ik hun gister erg overviel met mijn vraag of zij zouden willen oppassen 2 dagen in de week.. maar dat mijn vader later tegen haar zei: "Verdomme, ik ben bang dat ik dat nog best leuk ga vinden". :) Dus weer een stapje dichterbij O+
Sarcasme. Herken het.
pi_98776551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:03 schreef masterblaster het volgende:
Ik heb 2 bulldogs en die zijn overdag ook vaak de hele dag alleen zonder problemen.
Dus het kan wel maar goed denk goed na over welke hond je kiest.
Vriendin van me riep ook al heel hard DOEN!! Die heeft een engelse bulldog en zegt dat die de hele dag slaapt (is ook nog een pup). Maarja, das wel een ander genre dan een bordercollie of herder :) Maar thanks in elk geval voor de bijdrage!
Sarcasme. Herken het.
pi_98778774
Waarom start je niet met die twee honden van je buurman als hij er geen tijd voor heeft en jij wel?
Als je het vriendelijk vraagt zal hij echt geen bezwaar hebben als jij zeven dagen in de week ze s''ochtends en s''avonds uitlaat.


Waarom moeten zijn ballen eraf?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:50:11 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98779003
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:59 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Vriendin van me riep ook al heel hard DOEN!! Die heeft een engelse bulldog en zegt dat die de hele dag slaapt (is ook nog een pup). Maarja, das wel een ander genre dan een bordercollie of herder :) Maar thanks in elk geval voor de bijdrage!
Mja, het kan wel, maar vindt de hond het leuk? I doubt it. Vindt de hond het veel beter als zijn baas er is? Yep.

Een hond is een roedeldier. Charlie zal ook wel slapen als wij er niet zijn, en misschien slaapt ie ook wel als wij er wel zijn, maar een hond vindt het echt wel prettiger als hij weet dat zijn roedel in de buurt is.

Je kan een hond ook wel een dag opsluiten in een bench, maar dat betekent niet dat hij het leuk vindt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98779888
Een grote hond moet vier, vijf keer per dag goed uitgelaten worden. Daarbuiten vraagt een hond ook de nodige aandacht, en - zoals gezegd - als je een pup wil ben je er al helemaal veel tijd aan kwijt. Het is net een kind, een hond.

Het is met hulp van anderen best te combineren, maar het is niet ideaal. Voor die hond moet duidelijk zijn dat jij de baas bent, en het lijkt mij niet verstandig om een herder vaak door vreemden (uitlaatservice) of anderen dan het baasje uit te laten.

Met wat 'gemakkelijkere' rassen speelt dit probleem minder, maar feit blijft dat een hond een sociaal dier is. Leuk dat jij de hond zo graag hebt, maar de hond moet ook gelukkig worden. Je kan je afvragen of je dat bereikt door hem vier een groot deel van de week alleen te laten.

Eigenlijk is dit alles al drie keer gezegd, maar sommige mensen moeten bepaalde dingen nu eenmaal wat vaker horen voor het tot ze doordringt. Vandaar.
pi_98780256
Ik zie nu trouwens dat je in een appartement woont. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Heb je een tuin?
pi_98780505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:11 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie nu trouwens dat je in een appartement woont. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Heb je een tuin?
....en een lift ? ,is wel een pre als je een pup wil nemen.
pi_98786960
Oh ja, traplopen is funest voor iets grotere rassen, zeker trap af is heeeeeeeeeel erg slecht voor de ellebogen e.d..
Zeker in de groei is dat verboden...daarna is het eigenlijk ook niet goed voor de hond.

Hou je er ook rekening mee dat de jonge wat groter wordende hond niet lang achter elkaar mag lopen, maar wel veel energie heeft waardoor veel korte stukjes(elk uur een kwartier mag) nodig zijn om te zorgen dat hij zijn energie op een nette manier kwijt kan raken?

Hou je er ook rekening mee dat mocht je een dominante hond in huis krijgen de uitlaatservice misschien straks je hond helemaal niet mee wil met de groep?
Zeker niet als je hond zo rond het jaar/anderhalf jaar is en heerlijk aan het uitproberen is of hij een topdog kan worden?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98787229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:47 schreef erodome het volgende:
Zeker niet als je hond zo rond het jaar/anderhalf jaar is en heerlijk aan het uitproberen is of hij een topdog kan worden?
Herkenbaar :').
pi_98787519
Niet doen. Zeker niet in een appartament.

Wij hebben dezelfde fout gemaakt (beide fulltime) Zit meer bij andere mensen (haar moeder, of zus) dan bij haar thuis.
We wonen overigens apart, en de hond is met haar meegegaan.

Het probleem met die hond bij andere laten, is dat iedereen hun eigen gewoontes heeft, en je hebt niets onder controle (denk aan dingen die jij af wilt leren, maar degene die op je hond past zich daar niet goed aan houdt)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:58:15 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_98787928
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Herkenbaar :').
Ik heb een 7 maanden oude kwal in huis, dus ik ken het zeg maar ;)
Bij elke nieuwe pup moet ik weer even bewust terugdenken aan de andere honden, hoe ze waren op die leeftijd, je vergeet het snel ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')