Mijn heldin op 119.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:29 schreef Cobra4 het volgende:
Mijn heldin van de dag op foto 42.
En de anti-held op 152.
eeh pukkel=weekendtas?quote:Op zondag 26 juni 2011 15:31 schreef Cobra4 het volgende:
Pfff, past prima in de plunjebaal en pukkel.
Als je een liefhebber van dikke billen bent wel ja.quote:
Hebben ER en Rave toch wat gemeen... ze houden beiden van dikke billenquote:Op zondag 26 juni 2011 15:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als je een liefhebber van dikke billen bent wel ja.
Pardon?quote:Op zondag 26 juni 2011 15:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hebben ER en Rave toch wat gemeen... ze houden beiden van dikke billen
Jij houdt van dikke billen. Dat je het maar even weet.quote:
Nee. De pukkel is het oud model rugtas.quote:
Dat dusquote:Op zondag 26 juni 2011 15:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee. De pukkel is het oud model rugtas.
Het model dat in gebruik was voor de huidige generatie militairen begon te zeuren over het formaat en kwaliteit van de te verstrekken standaard type materiaal.
Oftewel: de huidige militair kan minder met het verstrekte materiaal of de vroegere militair kon meer met het toen verstrekte materiaal.
Integendeel.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:56 schreef Cobra4 het volgende:
Oftewel: de huidige militair kan minder met het verstrekte materiaal of de vroegere militair kon meer met het toen verstrekte materiaal.
Dat vetgedrukte word dan ook nergens gezegdquote:Op zondag 26 juni 2011 16:41 schreef Rave_NL het volgende:
Als een gepensioneerde trucker die tegen iedereen loopt te klagen dat er in zijn tijd nog geen cruisecontrol was en dat hij op zn stoel moest slapen ipv achterin de cabine. Als een bouwvakker die zelf nog de bakstenen de steigers op moest sjouwen. Als een boer die zelf nog met de hand zn veld moest bezaaien. "Ja, maar die lui van nu zouden het nog geen dag volhouden.."
Wij roeien met riemen die door de baas beloofd zijn.quote:Op zondag 26 juni 2011 16:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Integendeel.
Men roeit met de riemen die het heeft.
Nee, absoluut niet en die discussie is hier al veel vaker gevoerd. Je had eens moeten zien hoe rap AchJa een campingstel aan het meesjouwen was omdat hij de esbitblokken (toen nog zonder handig ijzeren kochertje) toch niet wat vond. Echter aan tenuen werd niet getornd.quote:"Jullie generatie" had te maken met lui die de generatie daarvoor nog met de oude spullen van de butsen had leren werken. Daar was volgens hen niets mis mee, maar jullie zagen zelf dat met de spullen die er beschikbaar waren, dat wil zeggen die er verstrekt werden, jullie je werk makkelijker en comfortabeler konden doen dan met die oude spullen. Tot ongenoegen van die generatie.
Zie boven, burgerbranders hadden we al een tijdje. Echter is er in de begintijd van de "eigen aanschaf" een verschrikkelijke wildgroei ontstaan aan allerlei makkelijke zut. Het begon met een brandertje en het eindigde bijna met eigen wapens. Daar heeft men tot op de dag van vandaag nog last van.quote:Daarna kreeg je de generatie van Erwin, die opkwam op het moment dat er naast de spullen van de baas ook de burgerequivalenten daarvan betaalbaar werden. Wederom maakte die generatie het zichzelf makkelijker en comfortabeler, zoals bijvoorbeeld in de aanschaf van een bugerbrandertje van de outdoorspeciaalzaken. Tot ongenoegen van de vorige generatie, die niks mis zag in de asbitblokjes.
Echter loopt iedereen er weer bij als een stel ongeorganiseerde veenflikkers. En als de rommel afbreekt en men moet het weer met het organieke spul doen is het inzetgebied te klein en kan men van alles niets meer. Komt bij dat sommigen al zover gaan om eigen scherf/ kogelwerende vesten aanschaffen, hoe moet je dat rechtspositioneel gaan verkopen als je kapot geschoten wordt? Of je eigen soepele overall en je loopt plotseling als een fakkeltje over het kamp omdat de burgerversie toch niet zo brandwerend was als gedacht. Er zit ook nog een iets dieper verhaal achter het door "de baas verstrekt materiaal".quote:Dan krijg je mijn generatie.
Tegenwoordig is overal geld mee te verdienen, dus ook in militaire uitrusting. Mijn generatie heeft te beschikking, naast de spullen van de baas, over een ontelbaar aanbod aan uitrustingstukken die het werk voor mij comfortabeler en makkelijker maken. Ik weet hoe het is om met verstrekte items te werken, maar ik schaf van mijn eigen salaris spullen aan, tot ongenoegen van de vorige generatie.
Door de baas verstrekt.quote:Even twee voorbeelden:
Tasjes aan de koppel -> bokketuigje -> opsvest van de baas -> opsvest met geintegreerde kogelvrije platen.
Commandooventje -> asbit -> Coleman -> Primus omnifuel.
Heeft niets met melancholiek geneuzel te maken. Tijden veranderen en dat lijkt me ook niet meer dan logisch want stilstand is achteruitgang. Echter de "eigen aanschaf" loopt de spuigaten uit.quote:Vroeger sliepen ze in Noorwegen in puptentjes, nu in Extreme Cold Weather tenten.
Maakt dat ons zwakker? Misschien, maar ik heb na twee winters nog wel alle tien mijn tenen. En ik loop niet krom op mn dertigste, en heb geen last van mn knieen door gebrekkig schoeisel.
Tijden zijn veranderd,
Deal with it, of sluit je aan bij een reenactment groep. Maar hou je melancholische geneuzel voor je.
Daar zul je mij ook niet over horen, net zoals een Leatherman oid. alhoewel sommigen het aanschaffen van stoere messen tot kunst verheven hebben. Ik heb wel een broertje dood aan eigen aangeschafte tenue delen en uitrusting (lees eigen opsvest, chestrig, stoere jas etc.) Dat kun je prima met de spulletjes van de baas af, zo niet, dan toch.quote:
Ben blij dat dat bij ons aan boord niet gebeurd op de Leatherman of zaklamp na.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar zul je mij ook niet over horen, net zoals een Leatherman oid. alhoewel sommigen het aanschaffen van stoere messen tot kunst verheven hebben. Ik heb wel een broertje dood aan eigen aangeschafte tenue delen en uitrusting (lees eigen opsvest, chestrig, stoere jas etc.) Dat kun je prima met de spulletjes van de baas af, zo niet, dan toch.
Wees blij, als je ziet hoe sommigen er als een kermisattracties rondlopen bij de KL...quote:Op zondag 26 juni 2011 23:08 schreef Erasmo het volgende:
Ben blij dat dat bij ons aan boord niet gebeurd op de Leatherman of zaklamp na.
IMHO maakt de KL over het algemeen sowieso graag een kerstboom van hun tenuequote:Op zondag 26 juni 2011 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wees blij, als je ziet hoe sommigen er als een kermisattracties rondlopen bij de KL...
Kerstboom is voorbehouden aan de KLU, hoe groter en kleuriger de badge hoe langer de pik.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
IMHO maakt de KL over het algemeen sowieso graag een kerstboom van hun tenue
quote:
Weet je al een richting?quote:Op maandag 27 juni 2011 00:39 schreef m.k het volgende:
* m.k vraagt zich af waarom hij geen LOI gaat doen
Ik zou dan denk ik mijn vakken een voor een (of twee) opkrikken naar HAVO tot ik een volledig HAVO heb.quote:
quote:Op maandag 27 juni 2011 04:15 schreef Cobra4 het volgende:
Ok, hier heb je je mok weer terug.
[ afbeelding ]
Da's geen koffie dat is koue kaak prut voor nichten.quote:Op maandag 27 juni 2011 05:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Mogguh Sine en Cobra
Zit aan de senseo koffie
Gaat niks op tegen echte gezette koffie, maar bij gebrek aan beter doe ik het er maar mee.quote:Op maandag 27 juni 2011 05:02 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Da's geen koffie dat is koue kaak prut voor nichten.
Leer je van zware shag hoe je een scheermesje moet gebruiken?quote:Op maandag 27 juni 2011 05:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaat niks op tegen echte gezette koffie, maar bij gebrek aan beter doe ik het er maar mee.
En uiteraard een zware shag!
Geen idee, gebruik geen scheermesjesquote:Op maandag 27 juni 2011 05:06 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Leer je van zware shag hoe je een scheermesje moet gebruiken?
Je scheerapparaat is dan waarschijnlijk ook stuk.quote:Op maandag 27 juni 2011 05:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen idee, gebruik geen scheermesjes
Baard trimmerquote:Op maandag 27 juni 2011 05:08 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Je scheerapparaat is dan waarschijnlijk ook stuk.
Voor veteranendag heb ik wel alles glad geschorenquote:Op maandag 27 juni 2011 05:13 schreef Sine_Pari het volgende:
K, IMHO ziet het er niet uit om baret (en jasje dasje) te dragen met een ongeschoren smoelwerk. Maarja sta hier ook te stuiteren als ik bv. UNIFIL'ers zie met oorbel.
Goedzo.quote:Op maandag 27 juni 2011 05:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voor veteranendag heb ik wel alles glad geschoren
Als ontbijt?quote:Op maandag 27 juni 2011 08:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is hier al flink zonnig.
Straks de hens in de bbq
heh, nee. Straks rond een uurtje of 4quote:
Is niet echt een healthy ontbijt hequote:Op maandag 27 juni 2011 09:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
heh, nee. Straks rond een uurtje of 4
Maar waarom niet als ontbijt?
tofu-burger, groenten-spiesjes, gepofte piepers, je kan een bbq heel gezond maken, vraag is of ik dat wel wilquote:
He! waar is de kipsaté?quote:Op maandag 27 juni 2011 09:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Nee, straks op de bbq gewoon thüringer rostbraten, hamburgers, speklappen etc etc....
En natuurlijk de sauzen met stokbrood en kruidenboter.
Kan je tegenwoordig kant en klaar kopen in de superquote:Op maandag 27 juni 2011 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om zelf te rijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
quote:Op maandag 27 juni 2011 09:24 schreef m.k het volgende:
[..]
Kan je tegenwoordig kant en klaar kopen in de superKipsate op de bbq is btw erg droge meuk, liever gewoon van varkensvlees (buikspek)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Heb je soms haring gegeten?quote:Op maandag 27 juni 2011 05:08 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Je scheerapparaat is dan waarschijnlijk ook stuk.
Mogguh, idd, zonnetje schijnt heerlijk en dat op mijn vrije dagquote:
Dat viel mij ook net op toen ik naar buiten liep, zit nu maar weer binnenquote:
Maar gauw het tropenrooster hanteren, kan ik vroeg aan het koude bier.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:01 schreef m.k het volgende:
[..]
Dat viel mij ook net op toen ik naar buiten liep, zit nu maar weer binnen
Ben vrij vandaag, dus zin in koud bier met bbq hier? Ge zijt welkom!quote:Op maandag 27 juni 2011 11:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar gauw het tropenrooster hanteren, kan ik vroeg aan het koude bier.
Zoals?quote:Op maandag 27 juni 2011 11:33 schreef m.k het volgende:
Mensen op bezoek waarvan ik alles geweldig ga vinden wat zij haten
"Nou ik was dus verhuisd, en laats ging ik weer terug. nouuuuuu wat een ellende, auto's op de stoep auto's naast de stoep, wat een ellende" Ik hou nu dus van auto's op en naast de stoep.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Dus je hangt kotstend boven de wc?quote:Op maandag 27 juni 2011 14:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Mooi klote!
Dacht dat m'n duitse Thüringer rostbraten nog goed waren, zijn zwaar over datum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |