Zou die boordcomputer niet zomaar geloven. Die van m'n Clio beweert ook zuiniger dan 1:20 te rijden, maar daar merk ik bij het tanken niets vanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Gisteren behaald met Paps Grand Scenic 1.9 DCi (120PK) uit 2005..
Ik probeer nou een gemiddeld verbruik te realiseren van onder de 4,5L de 100KM (het liefst 4L/100km).. 5,5 was al het geval, deze keer de lat wat hoger leggen..
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
En dat is een 1505KG diesel met een volle tank en 3 man aanboord..![]()
Vandaag gemiddeld 4,7L/100KM omdat ik wat doorgereden heb..
Jaa ach, we zullen het zien over 1179KM..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Zou die boordcomputer niet zomaar geloven. Die van m'n Clio beweert ook zuiniger dan 1:20 te rijden, maar daar merk ik bij het tanken niets van.
Met mijn Prius haal ik gemiddeld 5.1 l/100kmquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:20 schreef Trebweb het volgende:
Toyota Auris Full Hybrid Executive uitvoering met 147PK uit 2011:
Gemiddeld 5.4 liter/100 km
1:18,5 dus
Fabrieksopgave is 4 liter/100 km, wat onmogelijk is om te halen. Ik rijd wel behoorlijk door.
Inderdaad, lekker zuinig in de alpen, maar ik denk dat je daar best meer verbruik over hebt voor een toch iets meer auto-autoquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:17 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Grappig was dat van de zomer in de Zwitserse Alpen het gebruik ongeveer 5.5l/100km was. Dus ook in de bergen doet hij het best aardig.
Vermogen heb je wel redelijk wat van (zeker van 0 tot ~50km/h). En ik vond het wel relaxt niet de hele tijd te hoeven roeren in de versnellingsbak. Gewoon haarspeltbochten nemen en nergens echt over hoeven nadenken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:33 schreef TSI het volgende:
[..]
Inderdaad, lekker zuinig in de alpen, maar ik denk dat je daar best meer verbruik over hebt voor een toch iets meer auto-auto(als in, rijbeleving en power enzo)
Verder erg netjes!
Die is gaafquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 07:52 schreef silenthill het volgende:
Suzuki GX 100 uit 1980 1000 cc 1 op 10 bij voornamelijk stadsverkeer.
[ afbeelding ]
Suzuki Swift 1.0 uit 2002 1 op 17 bij stadverkeer. 1 op 19 a 20 bij 100 km.
140 teller of 140 gps?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:42 schreef _VoiD_ het volgende:
Met m'n Polo Bluemotion dieseltje haal ik net aan 1:18 ofzo... terwijl de opgave van de fabriek 1:33 is.... Dat nam ik al met een korrel zout, maar dit is wel heel extreem.
Al heb ik wel andere wielen eronder (215 breed ipv 185), en rijd ik dagelijk over de A16 voor lange stukken, met een gangetje van 140 (130 toegestaan).
Toch nog altijd voordeliger dan de 1:7 benzine die ik met de vorige auto haalde, dus ik klaag niet
Mijn Polo BlueMotion verbruikt tussen 1:22 en 1:23 ofwel 4.5 tot 4.2 L/100kmquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:54 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
teller. verbruik is nu trouwens naar 5,3 L / 100 km gegaan, bijna 1:19.
Planken met een Focus maakt ze dorstig. 2 jaar geleden met 4 man in een Focus naar Frankrijk. Gemiddeld op 1op11 ipv 1op17 normaalquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:53 schreef Pizzabodem het volgende:
Ford Focus 2.0 TDCI 136pk diesel uit 2008, meestal zo'n 1:15. Maar soms ook zuiniger, 1:18 bijvoorbeeld.
En afgelopen zomer met een caravan van 1450kg, 4 personen + bagage kwam hij regelmatig onder de 1:8 uit. Heuveltje op heb ik zelfs een paar keer 42L/100KM voor m'n neus zien staan op de boordcomputer....... Dat was dus na +/- 350 km weer 50 liter diesel tanken
Dat scheelt enorm! Die van mij is ook zo'n zuipschuit. Mijn verbruik varieert van 1:8,9 tot 1:12. BMW e30 320i hier, zonder kat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef Grielen het volgende:
Ik heb m'n verbruik verbeterd!
Is van 1:9 naar 1:11,3 gegaan met m'n Subaru Legacy 2.0 AWD.
Ben veranderd van woonomgeving, van snelle korte stukjes icm met 2 keer per week 110km met 140 km/h over de A6 naar 50 km per dag rijden met constant 80-100 km/h.
Beter!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef Grielen het volgende:
Ik heb m'n verbruik verbeterd!
Is van 1:9 naar 1:11,3 gegaan met m'n Subaru Legacy 2.0 AWD.
Ben veranderd van woonomgeving, van snelle korte stukjes icm met 2 keer per week 110km met 140 km/h over de A6 naar 50 km per dag rijden met constant 80-100 km/h.
Lol, ik het met m'n 1.1 zowel 1/10 als 1/18 gedaanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:05 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Had ik mijn Citroen AX 1.0 injectie nog maar, die deed op zijn sloffen 1 op 20, en dat met een vierbak.
lol!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef Grielen het volgende:
Ik heb m'n verbruik verbeterd!
Is van 1:9 naar 1:11,3 gegaan met m'n Subaru Legacy 2.0 AWD.
Ben veranderd van woonomgeving, van snelle korte stukjes icm met 2 keer per week 110km met 140 km/h over de A6 naar 50 km per dag rijden met constant 80-100 km/h.
Ga voor de gein eens kijken hoe die fabrieksopgave bepaald wordt, en je begrijpt waarom er geen ruk van klopt. In die test komen ze nauwelijks boven de 100kmh, en dat is juist waar je verbruik snel gaat oplopen - mijn A3 loopt 1:13 bij 100kmh, 1:10 bij 120, en 1:8 bij 150. Gooi daarbij nog je niet-standaard bandjes (waarschijnlijk geen eco zut?), en je kunt zo nog eens 10% optellen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:42 schreef _VoiD_ het volgende:
Met m'n Polo Bluemotion dieseltje haal ik net aan 1:18 ofzo... terwijl de opgave van de fabriek 1:33 is.... Dat nam ik al met een korrel zout, maar dit is wel heel extreem.
Al heb ik wel andere wielen eronder (215 breed ipv 185), en rijd ik dagelijk over de A16 voor lange stukken, met een gangetje van 140 (130 toegestaan).
Vooral bij kleine motoren heb ik het idee dat de verschillen heel groot zijn. Toen ik een Alfa 156 GTA had zat er helemaal niet zo veel verschil in verbruik tussen 100 en 120 km/u. Misschien dat het 5% was ofzo. Nu rijd ik tijdelijk een Twingo Diesel (zo'n Eco2 ding) en die gaat dan ineens zo'n beetje 1:20 doen ipv 1:23 ofzo.quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:48 schreef JF_ het volgende:
[..]
Ga voor de gein eens kijken hoe die fabrieksopgave bepaald wordt, en je begrijpt waarom er geen ruk van klopt. In die test komen ze nauwelijks boven de 100kmh, en dat is juist waar je verbruik snel gaat oplopen - mijn A3 loopt 1:13 bij 100kmh, 1:10 bij 120, en 1:8 bij 150. Gooi daarbij nog je niet-standaard bandjes (waarschijnlijk geen eco zut?), en je kunt zo nog eens 10% optellen.
a, nog een spritmonitor gebruikerquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef Sometimes het volgende:
[ afbeelding ]
Ford Fiesta 1,25
Stad/buiten/snelweg
Yep, werkt geweldig.quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:33 schreef gateway het volgende:
[..]
a, nog een spritmonitor gebruikermoet nodig weer eens bonnetje invoeren!
Dat is ook niet zo gek als je constant 170 rijdtquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Planken met een Focus maakt ze dorstig. 2 jaar geleden met 4 man in een Focus naar Frankrijk. Gemiddeld op 1op11 ipv 1op17 normaal.
Dan rij je zo'n beetje plankgas op de stukken waar de max 120 km/h is.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:01 schreef sandertjuh het volgende:
Fiat 500 1.2 Dual Logic uit 2011
Dagelijkse kilometers: 160 (90% snelweg 10% stad)
Snelheid: waar 100 = 130 km/h waar 120 = 150-160 km/h
Gemiddeld verbruik: 1:13 ongeveer (haal ca. 400km op een tank)
Tank ongeveer 3x in de week maar who cares (tankpas)
Niet plankgas maar moet wel aardig doortrappen wil ik die snelheid bereiken. Eenmaal op snelheid is er niks aan de handquote:Op donderdag 8 september 2011 12:12 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dan rij je zo'n beetje plankgas op de stukken waar de max 120 km/h is.
875 kg volgens het RDWquote:Op donderdag 8 september 2011 13:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Fiat 500 is een ruime 800 kg ofzo? Vind het niet een heel mooi verbruik iig.
das best wel veel. had je net zo goed een diesel kunnen nemen :pquote:Op donderdag 8 september 2011 11:01 schreef sandertjuh het volgende:
Fiat 500 1.2 Dual Logic uit 2011
Dagelijkse kilometers: 160 (90% snelweg 10% stad)
Snelheid: waar 100 = 130 km/h waar 120 = 150-160 km/h
Gemiddeld verbruik: 1:13 ongeveer (haal ca. 400km op een tank)
Tank ongeveer 3x in de week maar who cares (tankpas)
Krijg ik straks ook, dit is slechts een voorloperquote:Op donderdag 8 september 2011 18:38 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
das best wel veel. had je net zo goed een diesel kunnen nemen :p
Met mijn Mégane haal ik hetzelfde (4,9 a 5 liter op 100km).quote:Op zondag 4 september 2011 13:01 schreef detulp050 het volgende:
Mijn Renault Megane 1.5 dCi rijdt 1 op 19(.5), maar de boordcomputer wil me laten geloven dat het soms 1 op 20(.5) is. 25% stad, 75% snelweg.
Voor 240pk vind ik 1 op 10 nog heel netjes!quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:41 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Met mijn Mégane haal ik hetzelfde (4,9 a 5 liter op 100km).
De S2000 is met een gemiddelde van 1 op 10 een stuk minder zuinig.
Dus maar een kwart? Damn dat is zuinig!quote:
Ik mag toch hoopen dat je die Fiat500 niet zelf heb uitgezocht? Of ben je toevallig kapper?quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:54 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Krijg ik straks ook, dit is slechts een voorloper
Volvo V70 2.5Dquote:
Hehehe, ja, op de snelweg met de cc op 100 90 ofzoquote:Op zondag 11 september 2011 16:35 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Volvo V70 2.5D
[ afbeelding ]
Zuiniger dan het Prius-gemiddelde op Spritmonitor...
Ik haat cruisecontrol.quote:Op zondag 11 september 2011 17:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehehe, ja, op de snelweg met de cc op 100 90 ofzo
quote:Op zondag 11 september 2011 16:35 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Volvo V70 2.5D
[ afbeelding ]
Zuiniger dan het Prius-gemiddelde op Spritmonitor...
quote:Op zondag 11 september 2011 18:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat diesel 20% meer energie per liter bevat vergeet je voor het gemak maar even.
Daarnaast is een prius binnen de bebouwde kom zelfs zuiniger ondanks dat deze op een brandstof rijd die 20% MINDER energie bevat.
Als je de goede wegen rijdt (veel buitenwegen: provinciaal en relatief rustig aan op de snelweg), dan kom je wel zo ver ja. Als je regelmatig stads doet, of wat harder doorplankt, haal je dat gemiddelde nooit.quote:Op zondag 11 september 2011 16:35 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Volvo V70 2.5D
[ afbeelding ]
Zuiniger dan het Prius-gemiddelde op Spritmonitor...
nee niet zelf uitgezocht.. had in dit geval geen keus.. maargoed het is tijdelijk dus who caresquote:Op zondag 11 september 2011 15:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik mag toch hoopen dat je die Fiat500 niet zelf heb uitgezocht? Of ben je toevallig kapper?
alles is tijdelijkquote:Op maandag 12 september 2011 13:44 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
nee niet zelf uitgezocht.. had in dit geval geen keus.. maargoed het is tijdelijk dus who cares
Wat een wonder dat een prius binnen de bebouwde kom zuiniger isquote:Op zondag 11 september 2011 18:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat diesel 20% meer energie per liter bevat vergeet je voor het gemak maar even.
Daarnaast is een prius binnen de bebouwde kom zelfs zuiniger ondanks dat deze op een brandstof rijd die 20% MINDER energie bevat.
Oei - Bijna goed. Heel warm. Ik heb ruimte nodig vanwege mijn gezin.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:18 schreef Mikkie het volgende:
Wat heb je gekocht ipv de Disco, draaijer? Een Audi S8?
S6 avant uit 2008. RS6 blijft onbetaalbaar en je kan de kracht je kinderen niet aandoen. Dan zitten ze daar met z'n 3en allemaal met zo'n nek kraag om!quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:37 schreef Mikkie het volgende:
Dan denk ik aan een S6 of als je echt een held bent, een RS6. Maar ik denk de S... die heeft op zich al power genoeg. Een Avant natuurlijk ivm de ruimte. Gaaf man!
Wel jammer, want je had de Disco gekocht omdat je 'm zo leuk vond toch? Bood die niet voldoende ruimte?
Ik heb wel (bijna) alle kenmerken eraf gehaald. Dus alleen mensen die achter me rijden of kenners herkennen de auto. Zijkanten en de achterkant zit niks meer. Wel in de grill anders kreeg je een gaatje. De auto heeft al wel wat gereden. Gekocht met 80k km op de teller.. Ach, we zien het welquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:12 schreef Mikkie het volgende:
Dat is niet meer grappig... Die Disco's staan erom bekend dat ze niet heel onderhoudsvriendelijk zijn, maar 5k per jaar dan is de lol er wel vanaf. Vooral als de rest van de vaste lasten ook nog aardig aan het budget vreet. Wel zuur, want juist met zulke onderhoudskosten zou je verwachten dat 't op een gegeven moment wel een keer klaar is en je alle kwetsbare onderdelen hebt vervangen...dan wordt je onderhoud dus rendabel.
Maar ja, zo'n S6 is ook prachtig. Heerlijk, die V10 met ruim 400pk, sportief maar toch ingetogen, vier mooie potten aan de achterkant. En je hoeft je alsnog totaal niet te schamen, maar het geheel is inderdaad net wat minder straf dan een RS6. Want 580pk is heerlijk, maar één keer wegplanken en je kinderen zitten tegen de achterruit geplakt inderdaad
hahaha die auto zie je niet vaak meer rijden. Is dat die versie met die ronde koplampen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:44 schreef dylanrr het volgende:
Ford Scorpio 2.3 16v 147pk, gecombineerd 1 op 8.
Als ik op de snelweg 90 km/u ga rijden, verbruikt hij volgens de boordcomputer 1:20, maar ik geloof hem niet. Kickdown geeft de boordcomputer 50,4L op 100km aan. Heb 'm maar op temperatuur ingesteld ipv verbruik, werd er spontaan depressief van.
Mooi verbruikquote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:20 schreef Rauw. het volgende:
Altijd ergens tussen de 1:19.8 en 1:20.4.
Audi A4 110 PK TDI uit '98. Vrij sportieve rijstijl.
Stond er ook zelf van te kijken,quote:
Ik denk gemeten op de BC? Mijn Seat Leon 2006 1.9TDI deed namelijk 1:14-1:15 bij sportieve rijstijl. Voor 1:17 moest ik echt mijn best doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:29 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Stond er ook zelf van te kijken,
170 op cruise in Duitsland lust hij wel 1:17. Maar in Nederland woon/werk verkeer is hij gewoon heerlijk zuinig.
aangepastquote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:29 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Stond er ook zelf van te kijken,
170 op cruise in Duitsland lust hij wel 1:7. Maar in Nederland woon/werk verkeer is hij gewoon heerlijk zuinig.
Ik bereken het zelf vanaf m'n dagteller, Ik heb geen BC namelijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik denk gemeten op de BC? Mijn Seat Leon 2006 1.9TDI deed namelijk 1:14-1:15 bij sportieve rijstijl. Voor 1:17 moest ik echt mijn best doen.
De BC was veel te optimistisch.
Dan geloof je zeker ook niet dat m'n ouders in hun Mazda 626 uit '92 500km autobahn met 180 (waar het kon) gereden hebben op 25l brandstof?quote:
Ehm, hier mijn verbruik als ik op vol het gas trap : 40 liter op 100km = 1 op 2,5quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:44 schreef dylanrr het volgende:
Ford Scorpio 2.3 16v 147pk, gecombineerd 1 op 8.
Als ik op de snelweg 90 km/u ga rijden, verbruikt hij volgens de boordcomputer 1:20, maar ik geloof hem niet. Kickdown geeft de boordcomputer 50,4L op 100km aan. Heb 'm maar op temperatuur ingesteld ipv verbruik, werd er spontaan depressief van.
Daar geloof ik geen fuck van nee. 1:20 bij constant die snelheid bestaat niet. Het is een simpel gegeven: de auto moet toeren maken om op snelheid te blijven. Veel toeren is meer verbruik.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:58 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dan geloof je zeker ook niet dat m'n ouders in hun Mazda 626 uit '92 500km autobahn met 180 (waar het kon) gereden hebben op 25l brandstof?
Die auto was echt eng zuinig op zo'n hoge snelheid
Dat is dus onmogelijk. Je mag best overdrijven qua verbruik, maar dit is natuurlijk grote onzin..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:58 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dan geloof je zeker ook niet dat m'n ouders in hun Mazda 626 uit '92 500km autobahn met 180 (waar het kon) gereden hebben op 25l brandstof?
Die auto was echt eng zuinig op zo'n hoge snelheid
BMW 330i, 3 liter, 231 PKquote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:44 schreef dylanrr het volgende:
Ford Scorpio 2.3 16v 147pk, gecombineerd 1 op 8.
Als ik op de snelweg 90 km/u ga rijden, verbruikt hij volgens de boordcomputer 1:20, maar ik geloof hem niet. Kickdown geeft de boordcomputer 50,4L op 100km aan. Heb 'm maar op temperatuur ingesteld ipv verbruik, werd er spontaan depressief van.
Ik denk eerder dat je 250 km hebt gereden met 50 liter.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:23 schreef 08gnoT. het volgende:
Dan geloof je het niet, ik geloofde het ook nauwelijks toen we gingen tanken. Onderweg niet getankt, na afloop ging er 25 liter bij en toen zat hij vol. Op de tank erna weer bijna 1000km gereden dus hij zat wel echt vol ook met die 25l.
Enige andere optie is dat het tankstation meer benzine geeft dan op de pomp staat en dat lijkt me ook sterk
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:58 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dan geloof je zeker ook niet dat m'n ouders in hun Mazda 626 uit '92 500km autobahn met 180 (waar het kon) gereden hebben op 25l brandstof?
Die auto was echt eng zuinig op zo'n hoge snelheid
Right, and pigs really can flyquote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:58 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dan geloof je zeker ook niet dat m'n ouders in hun Mazda 626 uit '92 500km autobahn met 180 (waar het kon) gereden hebben op 25l brandstof?
Die auto was echt eng zuinig op zo'n hoge snelheid
Ik vind het ook een sterk verhaal.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:23 schreef 08gnoT. het volgende:
Dan geloof je het niet, ik geloofde het ook nauwelijks toen we gingen tanken. Onderweg niet getankt, na afloop ging er 25 liter bij en toen zat hij vol. Op de tank erna weer bijna 1000km gereden dus hij zat wel echt vol ook met die 25l.
Enige andere optie is dat het tankstation meer benzine geeft dan op de pomp staat en dat lijkt me ook sterk
Heb hem gisteren nog weer eens berekend na het tanken, nieuw laagterecord.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:20 schreef Rauw. het volgende:
Altijd ergens tussen de 1:19.8 en 1:20.4.
Audi A4 110 PK TDI uit '98. Vrij sportieve rijstijl.
Ik word hier spontaan depressief.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ehm, hier mijn verbruik als ik op vol het gas trap : 40 liter op 100km = 1 op 2,5(veel hoger dan dat krijg ik het niet)
[ afbeelding ]
Hmm ik heb die auto voor mijn vrouw gekocht (BJ 2003) en daar reden we eigenlijk altijd 1 op 6 / 1 op 7 mee. Geen idee hoe je 'm op 1:4,3 krijgt! Wij hadden dezelfde motorquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:23 schreef Aelse het volgende:
1:4,3 gemiddeld met mijn Jeep Grand Cherokee 4,7 v8. Bij stampen geeft de boordcomputer 99l/100km aan, maar dat is omdat hij niet meer dan dat aan kán geven
Mja, dit is ook plankgas en geen zuinige motor natuurlijk, zo'n V10quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:56 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Ik word hier spontaan depressief.
Mensen met meer vermogen die plankgas een gunstiger verbruik behalen.
Achja, ik zou m'n Scorpio nergens voor ruilen.
1:18? Wtf, dat kan bijna nooit. Maar je moet niet je aantal liters tellen, maar gewoon voltanken, rijden, voltanken. En dan gaan rekenen...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:33 schreef .Neovo. het volgende:
zo'n 1:18 over de laatste 550km (30 liter getankt toen)
Punto 55 sx '97 1.1 op benzine. 30% snelweg, 40% 80km wegen en de rest bebouwde kom.
High Output versie met een chip zonder de extra emissie-crap die op een 2003 zit. Die van mij is een 2000. Ook met de normale is 1:6/1:7 nog best knap, dan moet je zo ongeveer in grandma-mode rijden.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hmm ik heb die auto voor mijn vrouw gekocht (BJ 2003) en daar reden we eigenlijk altijd 1 op 6 / 1 op 7 mee. Geen idee hoe je 'm op 1:4,3 krijgt! Wij hadden dezelfde motor
Ik kreeg het idee dat ie gewoon 30 liter had getankt, maar dat dat niet 'vol' was.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:43 schreef JDude het volgende:
Dan heb je toch nog steeds het aantal liters nodig? Of rij jij je tank iedere keer helemaal leeg?
Waarom zou een een auto met een 1100cc benzinemotor geen 1:18 kunnen rijden?quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, dit is ook plankgas en geen zuinige motor natuurlijk, zo'n V10.
[..]
1:18? Wtf, dat kan bijna nooit. Maar je moet niet je aantal liters tellen, maar gewoon voltanken, rijden, voltanken. En dan gaan rekenen...
Dat deed mijn 1.4 zelfsquote:Op zaterdag 5 november 2011 15:04 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Waarom zou een een auto met een 1100cc motor geen 1:18 kunnen rijden? En eigenlijk moet ik die auto een keer helemaal voltanken, alleen slaat die verdraaide tankpistool wel 100 keer af tijdens het tanken
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:20 schreef Rauw. het volgende:
Altijd ergens tussen de 1:19.8 en 1:20.4.
Audi A4 110 PK TDI uit '98. Vrij sportieve rijstijl.
Zegt wel iets over de Aygo, jaquote:Op zondag 6 november 2011 08:14 schreef Patrickovik het volgende:
Wat een luchtfietsers hier, allemaal zware auto's met aardig wat PK's met een verbruik van een Aygo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |