Zou die boordcomputer niet zomaar geloven. Die van m'n Clio beweert ook zuiniger dan 1:20 te rijden, maar daar merk ik bij het tanken niets vanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Gisteren behaald met Paps Grand Scenic 1.9 DCi (120PK) uit 2005..
Ik probeer nou een gemiddeld verbruik te realiseren van onder de 4,5L de 100KM (het liefst 4L/100km).. 5,5 was al het geval, deze keer de lat wat hoger leggen..
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
En dat is een 1505KG diesel met een volle tank en 3 man aanboord..![]()
Vandaag gemiddeld 4,7L/100KM omdat ik wat doorgereden heb..
Jaa ach, we zullen het zien over 1179KM..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Zou die boordcomputer niet zomaar geloven. Die van m'n Clio beweert ook zuiniger dan 1:20 te rijden, maar daar merk ik bij het tanken niets van.
Met mijn Prius haal ik gemiddeld 5.1 l/100kmquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:20 schreef Trebweb het volgende:
Toyota Auris Full Hybrid Executive uitvoering met 147PK uit 2011:
Gemiddeld 5.4 liter/100 km
1:18,5 dus
Fabrieksopgave is 4 liter/100 km, wat onmogelijk is om te halen. Ik rijd wel behoorlijk door.
Inderdaad, lekker zuinig in de alpen, maar ik denk dat je daar best meer verbruik over hebt voor een toch iets meer auto-autoquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:17 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Grappig was dat van de zomer in de Zwitserse Alpen het gebruik ongeveer 5.5l/100km was. Dus ook in de bergen doet hij het best aardig.
Vermogen heb je wel redelijk wat van (zeker van 0 tot ~50km/h). En ik vond het wel relaxt niet de hele tijd te hoeven roeren in de versnellingsbak. Gewoon haarspeltbochten nemen en nergens echt over hoeven nadenken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:33 schreef TSI het volgende:
[..]
Inderdaad, lekker zuinig in de alpen, maar ik denk dat je daar best meer verbruik over hebt voor een toch iets meer auto-auto(als in, rijbeleving en power enzo)
Verder erg netjes!
Die is gaafquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 07:52 schreef silenthill het volgende:
Suzuki GX 100 uit 1980 1000 cc 1 op 10 bij voornamelijk stadsverkeer.
[ afbeelding ]
Suzuki Swift 1.0 uit 2002 1 op 17 bij stadverkeer. 1 op 19 a 20 bij 100 km.
140 teller of 140 gps?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:42 schreef _VoiD_ het volgende:
Met m'n Polo Bluemotion dieseltje haal ik net aan 1:18 ofzo... terwijl de opgave van de fabriek 1:33 is.... Dat nam ik al met een korrel zout, maar dit is wel heel extreem.
Al heb ik wel andere wielen eronder (215 breed ipv 185), en rijd ik dagelijk over de A16 voor lange stukken, met een gangetje van 140 (130 toegestaan).
Toch nog altijd voordeliger dan de 1:7 benzine die ik met de vorige auto haalde, dus ik klaag niet
Mijn Polo BlueMotion verbruikt tussen 1:22 en 1:23 ofwel 4.5 tot 4.2 L/100kmquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:54 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
teller. verbruik is nu trouwens naar 5,3 L / 100 km gegaan, bijna 1:19.
Planken met een Focus maakt ze dorstig. 2 jaar geleden met 4 man in een Focus naar Frankrijk. Gemiddeld op 1op11 ipv 1op17 normaalquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:53 schreef Pizzabodem het volgende:
Ford Focus 2.0 TDCI 136pk diesel uit 2008, meestal zo'n 1:15. Maar soms ook zuiniger, 1:18 bijvoorbeeld.
En afgelopen zomer met een caravan van 1450kg, 4 personen + bagage kwam hij regelmatig onder de 1:8 uit. Heuveltje op heb ik zelfs een paar keer 42L/100KM voor m'n neus zien staan op de boordcomputer....... Dat was dus na +/- 350 km weer 50 liter diesel tanken
Dat scheelt enorm! Die van mij is ook zo'n zuipschuit. Mijn verbruik varieert van 1:8,9 tot 1:12. BMW e30 320i hier, zonder kat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef Grielen het volgende:
Ik heb m'n verbruik verbeterd!
Is van 1:9 naar 1:11,3 gegaan met m'n Subaru Legacy 2.0 AWD.
Ben veranderd van woonomgeving, van snelle korte stukjes icm met 2 keer per week 110km met 140 km/h over de A6 naar 50 km per dag rijden met constant 80-100 km/h.
Beter!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef Grielen het volgende:
Ik heb m'n verbruik verbeterd!
Is van 1:9 naar 1:11,3 gegaan met m'n Subaru Legacy 2.0 AWD.
Ben veranderd van woonomgeving, van snelle korte stukjes icm met 2 keer per week 110km met 140 km/h over de A6 naar 50 km per dag rijden met constant 80-100 km/h.
Lol, ik het met m'n 1.1 zowel 1/10 als 1/18 gedaanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:05 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Had ik mijn Citroen AX 1.0 injectie nog maar, die deed op zijn sloffen 1 op 20, en dat met een vierbak.
lol!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef Grielen het volgende:
Ik heb m'n verbruik verbeterd!
Is van 1:9 naar 1:11,3 gegaan met m'n Subaru Legacy 2.0 AWD.
Ben veranderd van woonomgeving, van snelle korte stukjes icm met 2 keer per week 110km met 140 km/h over de A6 naar 50 km per dag rijden met constant 80-100 km/h.
Ga voor de gein eens kijken hoe die fabrieksopgave bepaald wordt, en je begrijpt waarom er geen ruk van klopt. In die test komen ze nauwelijks boven de 100kmh, en dat is juist waar je verbruik snel gaat oplopen - mijn A3 loopt 1:13 bij 100kmh, 1:10 bij 120, en 1:8 bij 150. Gooi daarbij nog je niet-standaard bandjes (waarschijnlijk geen eco zut?), en je kunt zo nog eens 10% optellen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:42 schreef _VoiD_ het volgende:
Met m'n Polo Bluemotion dieseltje haal ik net aan 1:18 ofzo... terwijl de opgave van de fabriek 1:33 is.... Dat nam ik al met een korrel zout, maar dit is wel heel extreem.
Al heb ik wel andere wielen eronder (215 breed ipv 185), en rijd ik dagelijk over de A16 voor lange stukken, met een gangetje van 140 (130 toegestaan).
Vooral bij kleine motoren heb ik het idee dat de verschillen heel groot zijn. Toen ik een Alfa 156 GTA had zat er helemaal niet zo veel verschil in verbruik tussen 100 en 120 km/u. Misschien dat het 5% was ofzo. Nu rijd ik tijdelijk een Twingo Diesel (zo'n Eco2 ding) en die gaat dan ineens zo'n beetje 1:20 doen ipv 1:23 ofzo.quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:48 schreef JF_ het volgende:
[..]
Ga voor de gein eens kijken hoe die fabrieksopgave bepaald wordt, en je begrijpt waarom er geen ruk van klopt. In die test komen ze nauwelijks boven de 100kmh, en dat is juist waar je verbruik snel gaat oplopen - mijn A3 loopt 1:13 bij 100kmh, 1:10 bij 120, en 1:8 bij 150. Gooi daarbij nog je niet-standaard bandjes (waarschijnlijk geen eco zut?), en je kunt zo nog eens 10% optellen.
a, nog een spritmonitor gebruikerquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef Sometimes het volgende:
[ afbeelding ]
Ford Fiesta 1,25
Stad/buiten/snelweg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |