abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:13:25 #101
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98546300
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en 19 miljoen per jaar uitgeven aan tolken voor mensen die het verdommen om Nederlands
te leren vind ik een beetje overdreven :)
En al die tolken dan? Werkeloos thuiszitten? :o Rechts-populisme van een dierenvriend! :D Dion Graus?

Verder is dit behoorlijk oftopic! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:13:46 #102
345021 Tyrone_Biggums
I'll suck your dick man
pi_98546308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:13 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die programma's bestaan al. Niet op SBS6 trouwens, dus ik snap wel dat jij die programma's nooit hebt gezien.
De (s)linkse publieke omroep. :D
...and that, kids, was the first time I sucked a dick for crack.
pi_98546483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou...op dit moment wordt er 19 miljoen uitgegeven aan tolken, voor de allochtonen
Nederlanders, als het goed is gaan ze dat afschaffen, zelfs bij een eenvoudig tandartsbezoekje
heb je nu al recht op een tolk.

http://www.stand.nl/polit(...)%E2%82%AC-19-miljoen

Als dat eenmaal is afgeschaft kunnen ze die 19 miljoen goed gebruiken voor controleurs.
Lijkt me een betere besteding.

Uiteraard zal er af en toe een uitzondering gemaakt moeten worden als er hier een toerist
in katzwijm valt en geen woord Nederlands spreekt, maar als je hier al jaren woont mag
je toch op zijn minst verwachten dat je ook de taal leert en anders is er vast wel een
familielid, vriend of kennis die eventueel met je mee kan om je te helpen met de taal.

Meteen werkgelegenheid gecreëerd, en nee ik ben niet tegen buitenlanders en ik ben
geen racist maar je kan die ''knuffelpolitiek'' ook overdrijven natuurlijk.

en 19 miljoen per jaar uitgeven aan tolken voor mensen die het verdommen om Nederlands
te leren vind ik een beetje overdreven :)
Lees je altijd zo zorgvuldig? Het gaat om vluchtelingen, en die mogen niet alleen niet werken, die mogen ook geen Nederlands leren
pleased to meet you
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:43:57 #104
3542 Gia
User under construction
pi_98547267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Lees je altijd zo zorgvuldig? Het gaat om vluchtelingen, en die mogen niet alleen niet werken, die mogen ook geen Nederlands leren
Och och, er staat het woordje vluchtelingen, als voorbeeld. Maar het gaat niet alleen om vluchtelingen, hè moussie, want er staat ook, als voorbeeld, dat ze wel in staat zijn een uitkering aan te vragen. En die krijgen vluchtelingen ook niet.

Dat stukje tekst gaat wel degelijk over alle allochtonen in Nederland die de taal niet spreken.
Voor een tandartsbezoek willen ze een tolk, anders gaan ze niet. En Nederland willigt dat dan weer in, want het is beter als ze wel gaan. Maar voor het aanvragen van een uitkering, vinden ze in de familie wel iemand die dan mee kan gaan. Dan wel.
pi_98547809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Och och, er staat het woordje vluchtelingen, als voorbeeld. Maar het gaat niet alleen om vluchtelingen, hè moussie, want er staat ook, als voorbeeld, dat ze wel in staat zijn een uitkering aan te vragen. En die krijgen vluchtelingen ook niet.

Dat stukje tekst gaat wel degelijk over alle allochtonen in Nederland die de taal niet spreken.
Voor een tandartsbezoek willen ze een tolk, anders gaan ze niet. En Nederland willigt dat dan weer in, want het is beter als ze wel gaan. Maar voor het aanvragen van een uitkering, vinden ze in de familie wel iemand die dan mee kan gaan. Dan wel.
Omg, dit is toch echt erg .. daar hebben we de opinie van ene meneer Dick die er lustig uitkeringen en groenteboeren en tam-tammetjes bij bedenkt (die niet terug te vinden zijn in de bron die hij wel vermeldt maar waar blijkbaar niemand naar kijkt) en dat wordt dan gezien als een nieuwsbericht.
pleased to meet you
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:05:40 #106
3542 Gia
User under construction
pi_98548076
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:
Omg, dit is toch echt erg .. daar hebben we de opinie van ene meneer Dick die er lustig uitkeringen en groenteboeren en tam-tammetjes bij bedenkt (die niet terug te vinden zijn in de bron die hij wel vermeldt maar waar blijkbaar niemand naar kijkt) en dat wordt dan gezien als een nieuwsbericht.
Hoe kom je erbij dat ik dat zie als een nieuwbericht?

Jij bent degene die uit het woordje 'vluchtelingen' in dat krabbeltje haalt, dat er 19 miljoen wordt uitgegeven aan tolken voor vluchtelingen die naar de tandarts moeten.

Uit die BRON:
quote:
Het ministerie VWS vindt dat migranten en vluchtelingen die geen Nederlands spreken zelf maar iemand moeten meenemen die de taal verstaat.
Het gaat dus om vluchtelingen EN migranten.
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:12:03 #107
348673 PeterIssebed
Leeft onder een steen
pi_98548308
Ik vind dat mensen die dieren onverdoofd ritueel slachten zelf moeten voelen wat ze die dieren aan doen. "ies cultoer", je past je verdomme maar eens aan het in NL en laat die dieren niet lijden
lekker warm
pi_98548441
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:12 schreef PeterIssebed het volgende:
Ik vind dat mensen die dieren onverdoofd ritueel slachten zelf moeten voelen wat ze die dieren aan doen. "ies cultoer", je past je verdomme maar eens aan het in NL en laat die dieren niet lijden
Wat is er met de joods-christelijke traditie gebeurd?
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:19:55 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98548541
quote:
:') echt hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:21:57 #110
345021 Tyrone_Biggums
I'll suck your dick man
pi_98548612
quote:
Goed idee, dan mag jij het verdoofde slachten eens ondervinden. Wil je een pin door je kop, geëlektrocuteerd worden of vergast worden?
...and that, kids, was the first time I sucked a dick for crack.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:11:47 #111
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98550555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat is er met de joods-christelijke traditie gebeurd?
die heeft nooit bestaan. Joden en moslims blijken toch meer met elkaar overeen te komen dat velen dachten.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_98550562
Collignon _O_
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:13:08 #113
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98550605
Arm beessie. Die kan niet meer kosjer worden geslacht :N

Dan maar een pin door z'n kop.
bron
pi_98551027
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

die heeft nooit bestaan. Joden en moslims blijken toch meer met elkaar overeen te komen dat velen dachten.
Ik weet het, ik was weer eens in een cynische bui. Hoewel, als je altijd in een cynische bui bent, is het dan nog wel een bui te noemen?
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:24:24 #115
3542 Gia
User under construction
pi_98551044
quote:
Als ze willen aantonen dat het niet meer dierenleed veroorzaakt als verdoofd slachten, dan moeten ze dat inderdaad maar eens op een paar geloofsgenoten uitproberen.

Hoewel ze dit in sommige landen al wel op mensen toegepast hebben. Ze weten, volgens mij, dondersgoed dat iemand de keel doorsnijden meer leed veroorzaakt dan iemand eerst verdoven en dan pas de keel doorsnijden.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:25:52 #116
3542 Gia
User under construction
pi_98551111
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Is gewoon een kwestie van: "Ze deden het zo ten tijde van Abraham/Mohammed, dus daarom moet dat zo."
Dat ze in die tijd geen andere mogelijkheden hadden, staan ze niet bij stil.

Vastgeroest heet dat.
pi_98551166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Is gewoon een kwestie van: "Ze deden het zo ten tijde van Abraham/Mohammed, dus daarom moet dat zo."
Dat ze in die tijd geen andere mogelijkheden hadden, staan ze niet bij stil.

Vastgeroest heet dat.
Jouw denken lijkt anders ook aardig vastgeroest. Je verplaatsen in een ander valt je zwaar, niet?
pi_98551219
quote:
Dan moet jij ook maar even voelen hoe de laatste uren in een slachthuis voelen voor het beland op jouw bord. Dieren lijden sowieso door de consumerende lafhartige vette westerse primaten, maak je geen illusies.
pi_98551308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat alleen in dit geval dan en rijden ze bijvoorbeeld wel in auto's? Hoe verklaar jij dit?
pi_98551340
quote:
Het hele punt van deze discussie is nu juist dat we opnieuw aan het definieren zijn waar "we" in Nederland voor staan. De vraag is dus waaraan mensen zich dan zouden moeten aanpassen. Je kan wel lekker populistisch gaan lopen schreeuwen, maar dan moeten we wel voor onszelf eerst ontdekken welke waarden dan leidend moeten zijn.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:31:30 #121
3542 Gia
User under construction
pi_98551358
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:27 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Jouw denken lijkt anders ook aardig vastgeroest. Je verplaatsen in een ander valt je zwaar, niet?
Nee, ik ben zelf ook gelovig. Maar itt tot de Joden en moslims, slachten de Christenen niet meer op die manier. Oftewel, ze hebben er geen ritueel van gemaakt.

Je kunt wel van alles, wat je voorvaderen deden, een ritueel maken. Beetje onzinnig.

Uiteraard heeft de katholieke kerk, om maar een voorbeeld te noemen, ook een aantal onzinnige rituelen en regels, maar gelukkig vindt daar nog steeds vernieuwing plaats. Daarbij zijn deze rituelen niet in strijd met de algemeen geldende wet.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:33:05 #122
3542 Gia
User under construction
pi_98551436
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:30 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat alleen in dit geval dan en rijden ze bijvoorbeeld wel in auto's? Hoe verklaar jij dit?
Omdat ze, als het ze beter uitkomt, rustig afstappen van oude gebruiken en gewoonten.
Daarbij hebben we hier geen kamelen als vervoermiddel, maar anders zouden ze die echt wel gebruiken.
pi_98551455
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat ze, als het ze beter uitkomt, rustig afstappen van oude gebruiken en gewoonten.
Daarbij hebben we hier geen kamelen als vervoermiddel, maar anders zouden ze die echt wel gebruiken.
:')

Kom op zeg.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:34:15 #124
3542 Gia
User under construction
pi_98551489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:31 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het hele punt van deze discussie is nu juist dat we opnieuw aan het definieren zijn waar "we" in Nederland voor staan. De vraag is dus waaraan mensen zich dan zouden moeten aanpassen. Je kan wel lekker populistisch gaan lopen schreeuwen, maar dan moeten we wel voor onszelf eerst ontdekken welke waarden dan leidend moeten zijn.
De wet?
Die gemaakt wordt door de meerderheid. Partijen die de grootste achterban hebben, hebben het voor het zeggen en moeten uitvoeren wat hun achterban wil. Anders verliezen ze die achterban. Lijkt me heel logisch.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:34:23 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_98551496
Ofschoon ik voor verdoofde slacht ben, en vind dat dierenwelzijn boven religieuze regels gaat, snap ik de wrevel bij de Joodse en Islamitische medeburger heel goed. Je weet gewoon dat als, bijvoorbeeld, morgen zou blijken dat kinderen van een Christelijke school later vaker psychische nood krijgen dan die van een openbare school, en dit te wijten valt aan de methoden van de Christelijke school, dat CDA/CU/SGP zeer zeker niet de wet op bijzonder onderwijs zouden laten varen.

Dat ze dat heel wat minder erg vinden bij hullie van die andere godsdienst riekt naar clientelisme, en clientelisme in godsdienst is natuurlijk gewoon schending van de godsdienstvrijheid. Maar goed, bewijs het maar eens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:36:14 #126
3542 Gia
User under construction
pi_98551587
quote:
13s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:33 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kom op zeg.
In Marokko, in de woestijn, rijden ze nog steeds op kamelen.

Kan hier niet, hè?

Dus, dan mag je auto rijden.

Er zijn veel gelovigen die het liefst meisjes willen besnijden, maar omdat dat hier niet mag, doen ze het niet. (Of stiekem op vakantie in het eigen land)
Ze vinden het geen probleem om zich op dat punt aan te passen op de nu geldende wet.
Maar moet je eens opletten wat er gebeurt als er een voorstel komt om ook jongensbesnijdenis te verbieden!
pi_98551593
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:34 schreef Gia het volgende:

[..]

De wet?
Die gemaakt wordt door de meerderheid. Partijen die de grootste achterban hebben, hebben het voor het zeggen en moeten uitvoeren wat hun achterban wil. Anders verliezen ze die achterban. Lijkt me heel logisch.
Ja goed geantwoord. Je mag door voor de wasmachine.

Maar de wet is inderdaad de codificering van die waarden ja.
pi_98551597
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Bron? In dit geval zou het hun ook goed uitkomen als ze er van af zouden stappen. Hoe verklaar jij dat ze nu opeens moeilijk doen als ze toch "rustig afstappen" van oude gebruiken en gewoonten? Hoe is dit logisch volgens jou?
pi_98551766
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]

In Marokko, in de woestijn, rijden ze nog steeds op kamelen.

Kan hier niet, hè?

Dus, dan mag je auto rijden.
In Marokko komen geen kamelen voor. Ja, misschien hebben ze er een paar in de dierentuin van Rabat, maar dat was het dan.

quote:
Er zijn veel gelovigen die het liefst meisjes willen besnijden, maar omdat dat hier niet mag, doen ze het niet. (Of stiekem op vakantie in het eigen land)
Ze vinden het geen probleem om zich op dat punt aan te passen op de nu geldende wet.
Maar moet je eens opletten wat er gebeurt als er een voorstel komt om ook jongensbesnijdenis te verbieden!
En waar baseer jij dit op?
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:40:19 #130
3542 Gia
User under construction
pi_98551798
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:36 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Bron? In dit geval zou het hun ook goed uitkomen als ze er van af zouden stappen. Hoe verklaar jij dat ze nu opeens moeilijk doen als ze toch "rustig afstappen" van oude gebruiken en gewoonten? Hoe is dit logisch volgens jou?
Zie mijn vorige voorbeeld. Als ze hier nooit onverdoofd hadden mogen slachten, was er geen probleem geweest en hadden ze zich gewoon aangepast aan onze wetgeving. Maar omdat het eerst wel mocht, zien ze er een recht in wat hun nu wordt ontnomen.

Zo ook met besnijden. Meisjes mogen hier niet besneden worden, geen probleem. Jongens mogen, nog wel, besneden worden. Dat zien ze nu als recht.
Mocht men dat willen verbieden, begint deze hele discussie weer opnieuw.
Terwijl het geen probleem zou zijn geweest als hier altijd al een verbod zou zijn geweest op besnijdenis in het algemeen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:41:19 #131
3542 Gia
User under construction
pi_98551842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:39 schreef Sloggi het volgende:

En waar baseer jij dit op?
Op wat ik zie en hoor om me heen en op tv.
pi_98551922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Op wat ik zie en hoor om me heen en op tv.
Hoeveel van de ongeveer een miljoen in Nederland levende moslims willen meisjes besnijden, denk jij?
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:44:22 #133
3542 Gia
User under construction
pi_98551983
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

In Marokko komen geen kamelen voor. Ja, misschien hebben ze er een paar in de dierentuin van Rabat, maar dat was het dan.

http://www.marokkoonline.nl/rondreizen_marokko.htm
pi_98552037
quote:
Oh, je bedoelt dromedarissen. Ja, die hebben ze daar. Ideaal in de woestijn, zo'n dromedaris.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:46:00 #135
3542 Gia
User under construction
pi_98552056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hoeveel van de ongeveer een miljoen in Nederland levende moslims willen meisjes besnijden, denk jij?
Ik heb het niet over moslims, lees eens goed, maar over gelovigen die dit van thuis uit gewend zijn.
quote:
Er zijn veel gelovigen die het liefst meisjes willen besnijden, maar omdat dat hier niet mag, doen ze het niet.
pi_98552103
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt dromedarissen. Ja, die hebben ze daar. Ideaal in de woestijn, zo'n dromedaris.
Ja ga jij even lekker over details lopen zeuren zeg. Gia had net zo'n consistent en helder uitgedacht argument. Zoals de volledig vanzelfsprekende vergelijking van jongens- en meisjesbesnijdenis. Geen speld tussen te krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2011 13:47:30 ]
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:47:24 #137
3542 Gia
User under construction
pi_98552116
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

quote:
2 overnachtingen met ontbijt, traditionele avondmaaltijd in de duinen, kamelentocht met gids
pi_98552154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het niet over moslims, lees eens goed, maar over gelovigen die dit van thuis uit gewend zijn.

[..]

Dat weet ik, maar ik heb het nu even over moslims omdat de meeste besneden meisjes islamitisch zijn.
pi_98552179
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Heb jij de basisschool overgeslagen of zo? Eén bult: dromedaris. Twee bulten: kameel.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:49:46 #140
3542 Gia
User under construction
pi_98552194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:47 schreef Thomas B. het volgende:

Ja ga jij even lekker over details lopen zeuren zeg. Gia had net zo'n consistent en helder uitgedacht argument. Zoals de volledig vanzelfsprekende vergelijking van jongens- en meisjesbesnijdenis. Geen speld tussen te krijgen.

Luister, er komt gegarandeerd een wetsvoorstel om ook jongensbesnijdenis in Nederland te verbieden. Gaan nu al stemmen over op.

En reken maar dat dit weer een zelfde drama oplevert.

Gaat erom dat men iets, wat nu mag, als een recht beschouwt.

Je hebt nu recht op kinderbijlag, maar als ze dat af schaffen heb je dat recht niet meer.
Voor kinderen in het buitenland is/wordt het al afgeschaft. Dus, hoppa, weer een recht weg.

Je hebt ergens recht op zolang de wet dat zegt. Maar zo'n wet kan veranderen en daar helpt geen heilig boekje aan, dat zie je wel.
pi_98552243
Niemand betwist jouw punt, maar waarom noem je dit nu eigenlijk? Ik zie de relevantie niet.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:51:23 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_98552257
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heb jij de basisschool overgeslagen of zo? Eén bult: dromedaris. Twee bulten: kameel.
/facepalm

The dromedary (pronounced /ˈdrɒmədɛəri/ or /ˈdrɒmədri/) or Arabian camel (Camelus dromedarius)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:51:38 #143
3542 Gia
User under construction
pi_98552263
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:49 schreef Sloggi het volgende:

Weet ik, maar ik lees die folder en daar staat: Kamelentocht.

Overigens:
quote:
De kameel (Camelus bactrianus) is een hoefdier uit de onderorde der eeltpotigen. In archaïsch Nederlands, bepaalde dialecten en sommige uitdrukkingen wordt hij ook kemel genoemd. De kameel verschilt van de dromedaris door het aantal bulten op de rug. De dromedaris heeft er één, de kameel twee. Dit onderscheid is typisch voor het Nederlands: vanouds kan kameel op beide soorten van het geslacht Camelus slaan. Daar het woord uit het Arabisch komt (جمل ǧamal), bedoelde men er oorspronkelijk zelfs vooral de dromedaris mee: de tweebultige kameel wordt in de Arabische wereld niet gehouden. Het woord kameel is afgeleid van de wortel ǧ-m-l 'schoonheid' en betekent dan ook zoveel als 'sierlijk beest'.
pi_98552277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Luister, er komt gegarandeerd een wetsvoorstel om ook jongensbesnijdenis in Nederland te verbieden. Gaan nu al stemmen over op.

En reken maar dat dit weer een zelfde drama oplevert.

Gaat erom dat men iets, wat nu mag, als een recht beschouwt.

Je hebt nu recht op kinderbijlag, maar als ze dat af schaffen heb je dat recht niet meer.
Voor kinderen in het buitenland is/wordt het al afgeschaft. Dus, hoppa, weer een recht weg.

Je hebt ergens recht op zolang de wet dat zegt. Maar zo'n wet kan veranderen en daar helpt geen heilig boekje aan, dat zie je wel.
Met wie ben je nu eigenlijk in discussie?
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:52:35 #145
3542 Gia
User under construction
pi_98552303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:51 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Met wie ben je nu eigenlijk in discussie?
Met iedereen die op mij reageert? Daar is een forum toch voor!
pi_98552314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:51 schreef speknek het volgende:

[..]

/facepalm

The dromedary (pronounced /ˈdrɒmədɛəri/ or /ˈdrɒmədri/) or Arabian camel (Camelus dromedarius)
Dat is inderdaad de Engelse benaming, maar wij wonen hier in Nederland, waar je je volgens Gia onvoorwaardelijk moet aanpassen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:54:14 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_98552374
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de Engelse benaming, maar wij wonen hier in Nederland, waar je je volgens Gia onvoorwaardelijk moet aanpassen.
Dan is de dromedaris nog steeds een onderdeel van het geslacht kameel.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:54:36 #148
3542 Gia
User under construction
pi_98552395
't Is zo'n beetje
Mogelijk wordt onverdoofd slachten geweerd #3
hier begonnen en van de ene reaktie op de andere ontwikkelt zo'n discussie zich.
pi_98552397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Dan is de dromedaris nog steeds een onderdeel van het geslacht kameel.
Het is inderdaad een kameelachtige.
pi_98552408
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:54 schreef Gia het volgende:
't Is zo'n beetje
Mogelijk wordt onverdoofd slachten geweerd #3
hier begonnen en van de ene reaktie op de andere ontwikkelt zo'n discussie zich.
Mooi hè.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:55:21 #151
116015 SicSicSics
pi_98552437
Maar hoe slachten we die dromedaris of kameel?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98552443
Maar we hadden het over vrouwenbesnijdenis. Gelukkig zijn er niet zo veel mensen die daar van houden.
pi_98552474
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:55 schreef SicSicSics het volgende:
Met een islamitisch kromzwaard.
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:01:00 #154
116015 SicSicSics
pi_98552658
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:56 schreef Sloggi het volgende:
Met een islamitisch kromzwaard.
Is dat Kosjer? :?

En waarom gaat het over besnijdenis in een topic over rituele slacht!? :') Ik geef toe, een parallel is leuk om te trekken in deze, maar het lijkt mij weinig relevant! :D
Fine, fuck you then!
pi_98552693
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:01 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En waarom gaat het over besnijdenis in een topic over rituele slacht!? :') Ik geef toe, een parallel is leuk om te trekken in deze, maar het lijkt mij weinig relevant! :D
Weet ik veel, Gia kent blijkbaar mensen die ermee te maken hebben. Of ze kijkt ranzige porno, dat kan ook.
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:17:52 #156
3542 Gia
User under construction
pi_98553334
quote:

[..]

Ik haal dat aan als voorbeeld dat mensen gewend zijn aan een bepaald recht, waarvan ze menen dat dit op grond van een zogenaamd geloofsvoorschrift, nooit ontnomen mag worden.

Zo is dat dus met ritueel, onverdoofd slachten en BIJVOORBEELD met mannen besnijdenis.

Als die mensen naar Nederland waren gekomen en er was een wet geweest die onverdoofd slachten niet toestond, dan was dat geen probleem geweest. Maar eerst, bwv uitzondering, toestaan en dan verbieden is blijkbaar wel een groot probleem. Dán is het ineens discriminatie van een minderheid.

Het voorbeeld van besnijdenis haal ik aan, omdat, mocht daar een voorstel over komen, dit hele circus weer opnieuw begint.
pi_98553471
Ik snap het probleem niet. Het is toch (voor de verandering) logisch wat je zegt?
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:25:32 #158
3542 Gia
User under construction
pi_98553617
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:21 schreef Sloggi het volgende:
Ik snap het probleem niet. Het is toch (voor de verandering) logisch wat je zegt?
Ik snap ook niet waarom er op sommige wetten een uitzondering gemaakt moet worden voor gelovigen. Maar toch gebeurt het.

Gelukkig wordt dit steeds vaker teruggedraaid.

Heel logsich, inderdaad.

De wet dient voor iedereen te gelden. En dan zijn we weer terug bij het uitgangspunt.
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:30:20 #159
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98553862
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Bescherming van minderheden houdt NIET in ze overal hun zin in geven.
Beschermen betekent dat ze niet om hun geloof vervolgd zullen worden.
Beschermen betekent ook beschermen tegen de dictatuur van de meerderheid en dus ze soms wel hun zin geven, daar waar dat niet schadelijk is voor anderen.
quote:
Je mag hier moslim zijn, niemand die je dat verbiedt. Maar er zijn nu eenmaal wetten in Nederland die niet overeenkomen met bepaalde geloofsvoorschriften.
In die gevallen dient de Nederlandse wet maatgevend te zijn en niet de geloofsvoorschriften, aangezien het gelijkheidsbeginsel nog altijd het belangrijkst is.

Het moet maar eens afgelopen zijn met dat uitzonderingsbeleid voor bepaalde groepen.
Altijd maar dat geroep "Ja maar iek ies muslim, iek hoef dat niet".
Altijd maar dat beroepen op de geloofswetten.

Sorry, die gelden hier niet.
Het is juist een teken van beschaving dat we tolerant zijn voor andersdenkenden en hen de ruimte geven om hun leven anders in te richten, ook als dat soms betekent dat er een uitzondering in de wet wordt gemaakt. Dat sommigen geen uitzondering willen maken is wat mij betreft een gebrek aan beschaving en normbesef.

[ Bericht 0% gewijzigd door PhysicsRules op 23-06-2011 14:59:40 ]
bron
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:31:14 #160
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98553919
quote:

[..]

[..]
Nee, zeker weten niet.

Een giraf trouwens ook niet, omdat de nek te dik is om in één keer door te snijden.
bron
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:32:53 #161
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98554000
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik haal dat aan als voorbeeld dat mensen gewend zijn aan een bepaald recht, waarvan ze menen dat dit op grond van een zogenaamd geloofsvoorschrift, nooit ontnomen mag worden.
We menen niet dat het niet mag. We maken alleen duidelijk dat als het gebeurd we sterk in onze geloofsbelijding worden beknot en dat we er daarom op aandringen om het in stand te houden. Sinds wanneer mag een groep niet meer voor zijn belangen opkomen?
bron
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:33:54 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98554041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:31 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nee, zeker weten niet.

Een giraf trouwens ook niet, omdat de nek te dik is om in één keer door te snijden.
Met dat superzwaard uit Kill Bill lukt het je zekers te weten wel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:49:50 #163
116015 SicSicSics
pi_98554758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:25 schreef Gia het volgende:
Ik snap ook niet waarom er op sommige wetten een uitzondering gemaakt moet worden voor gelovigen. Maar toch gebeurt het.

Gelukkig wordt dit steeds vaker teruggedraaid.

Heel logsich, inderdaad.

De wet dient voor iedereen te gelden. En dan zijn we weer terug bij het uitgangspunt.
Dat is een kwestie van grondrechten. Er staat in de grondwet dat we vrijheid van godsdienst kennen. Dit betekend dat andere wetten uitzonderingen moeten maken als dit grondrecht zwaarder weegt dan de wet die een handeling verbied of eist.

Dat is zegmaar de manier waarop ons hele rechtssysteem is opgebouwd.

Er zijn meer uitzonderingen te benoemen, bijvoorbeeld voor gehandicapten die bepaalde zaken niet kunnen, maar door een aanpassing iets wel kunnen, maar waar een uitzondering op de wet gemaakt moet worden om ze van juridische vervolging te beschermen.
Fine, fuck you then!
pi_98555380
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van grondrechten. Er staat in de grondwet dat we vrijheid van godsdienst kennen. Dit betekend dat andere wetten uitzonderingen moeten maken als dit grondrecht zwaarder weegt dan de wet die een handeling verbied of eist.

Dat is zegmaar de manier waarop ons hele rechtssysteem is opgebouwd.
Alleen niet hoe deze speicfieke wet was opgebouwd. Die veegde de reet af met het grondrecht van bevolkingsgroepen, op 2 gelukkige uitzonderingen na.

Maaar gelukkig - met de voorgestelde verandering waarin men de speciale uitzonderingspositie voor moslims en joden verwijdert en in plaats daarvan zegt dat religieuze onverdoofde slacht mag, MITS het lijden van het dier zeer beperkt is, kan ik al beter leven. We trekken niet langer 2 geloven voor op alle andere zonder goede reden.

Nu nog de stap dat religie niet belangrijker gevonden wordt dan andere motieven, maar dat komt ooit wel :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:12:15 #165
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98555795
quote:
3s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:03 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Alleen niet hoe deze speicfieke wet was opgebouwd. Die veegde de reet af met het grondrecht van bevolkingsgroepen, op 2 gelukkige uitzonderingen na.

Maaar gelukkig - met de voorgestelde verandering waarin men de speciale uitzonderingspositie voor moslims en joden verwijdert en in plaats daarvan zegt dat religieuze onverdoofde slacht mag, MITS het lijden van het dier zeer beperkt is, kan ik al beter leven. We trekken niet langer 2 geloven voor op alle andere zonder goede reden.

Nu nog de stap dat religie niet belangrijker gevonden wordt dan andere motieven, maar dat komt ooit wel :)
Welke geloofsgroep werd uitgesloten? De wet was eerst alleen voor joden, omdat er alleen joden waren in Nederland. in de jaren 70 is dat uitgebreid voor moslims.
bron
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:39:00 #166
3542 Gia
User under construction
pi_98557199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:30 schreef PhysicsRules het volgende:
Dat sommigen geen uitzondering willen maken is wat mij betreft een gebrek aan beschaving en normbesef.
En als een ruime meerderheid van Nederland geen uitzondering wil maken, is dat jammer voor de beminde gelovigen. Deal with it, of verhuis.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:41:26 #167
116015 SicSicSics
pi_98557337
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:39 schreef Gia het volgende:
En als een ruime meerderheid van Nederland geen uitzondering wil maken, is dat jammer voor de beminde gelovigen. Deal with it, of verhuis.
Nee, dat is niet jammer voor de gelovigen, dan moet die ruime meerderheid van Nederland aanvragen of de grondwet aangepast kan worden. O+

Of verhuizen.
Fine, fuck you then!
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:41:45 #168
3542 Gia
User under construction
pi_98557353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:32 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

We menen niet dat het niet mag. We maken alleen duidelijk dat als het gebeurd we sterk in onze geloofsbelijding worden beknot en dat we er daarom op aandringen om het in stand te houden. Sinds wanneer mag een groep niet meer voor zijn belangen opkomen?
Oh, maar dat mag wel, alleen vind ik het een beetje gezeur om er zo'n heisa van te maken. Als het nooit anders was geweest, hier, was het geen probleem geweest, had nu iedereen gewoon braaf verdoofd geslacht of het aan de doorsnee slachter overgelaten.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:44:13 #169
3542 Gia
User under construction
pi_98557488
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:49 schreef SicSicSics het volgende:
Dat maak jij ervan dat het dat betekent.

Volgens mij betekent het dat je niet vanwege je geloof wordt vervolgd.

Wat dat betreft mag die grondwet wel wat verduidelijkt worden, zodat het afgelopen is met dat 'uitzonderingen eisen op basis van geloofswetten'.

Voor mij staat het gelijkheidsprincipe bovenaan.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:48:25 #170
116015 SicSicSics
pi_98557736
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:44 schreef Gia het volgende:

Elk Burger heeft vrijheid, om God te dienen naar de overtuiging van zijn hart. De Maatschappij verleent, ten dezen opzigte, aan allen gelijke zekerheid en bescherming; mids de openbaare orde, door de Wet gevestigd, door hunnen uiterlijken eerdienst nimmer gestoord worde.

quote:
Wat dat betreft mag die grondwet wel wat verduidelijkt worden, zodat het afgelopen is met dat 'uitzonderingen eisen op basis van geloofswetten'.

Ik vond dat die Engelse Rabbijn wel een aardig betoog heeft gehouden. Wij waren vroeger een van de eerste (het eerste?) landen waar godsdienst vrijheid gold, waar je kon doen wat je wilde en waar je niet met de nek aan werd gekeken om wat je wel/ niet gelooft. Dat vind ik persoonlijk meer waard dan een arbitraire, 'Het dier heeft wel/ niet meer/ minder pijn bij reguliere/ religieuze slacht'.

Maar dat is mijn mening.
Fine, fuck you then!
pi_98558017
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:55 schreef SicSicSics het volgende:
Je schopt hem een vrachtwagen in ook al kan hij niet op zijn poten staan omdat hij daar nooit de ruimte voor heeft gehad, sleurt hem heel Europa door, met één gebroken poot wil hij vast wel in het masker en dan laat je een uitzendkracht op het knopje drukken zodat hij een pin door zijn hersens krijgt. Dat heet dan verdoofd en diervriendelijk op zijn Nederlands.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:57:40 #172
116015 SicSicSics
pi_98558250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Je schopt hem een vrachtwagen in ook al kan hij niet op zijn poten staan omdat hij daar nooit de ruimte voor heeft gehad, sleurt hem heel Europa door, met één gebroken poot wil hij vast wel in het masker en dan laat je een uitzendkracht op het knopje drukken zodat hij een pin door zijn hersens krijgt. Dat heet dan verdoofd en diervriendelijk op zijn Nederlands.
Precies! En zo moet iedereen dat doen, want zo hebben wij het afgesproken met zijn allen! Dit hoort. Dit is netjes. Dit is goed! Geen uitzonderingen. :(
Fine, fuck you then!
pi_98559091
Even een stukje historische achtergrond
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-rol-wisselden.dhtml
pleased to meet you
pi_98561697
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En al die tolken dan? Werkeloos thuiszitten? :o Rechts-populisme van een dierenvriend! :D Dion Graus?

Verder is dit behoorlijk oftopic! ;)
Nou ja zo offtopic is het nu ook weer niet want jij begon eigenlijk over meer controle en hoe
dan?

En ik zit helemaal niet Rechts-populistisch te lullen want als je even terugleest heb ik het
hele debat gevolgd en vroeg ik mij al af hoe dat ritueel slachten van kippen dan toegaat en
als dat inderdaad ''diervriendelijker'' zou zijn dan ''onze'' (kuch) humane manier dat ik daar
dan niets op tegen zou hebben, daarna kwam Thieme uitgebreid uitleggen hoe en door wie
dat allemaal al was onderzocht en dat het dus NIET diervriendlijker is en NEE ''onze'' manier
van verdoofd slachten is OOK niet diervriendelijk te noemen dus er zou nog héél veel moet
verbeteren en er moet op toegezien worden dat dit door professioneel opgeleide slagers
gebeurd en niet door een paar willekeurige ''uitzendkrachten'', dus dan zou automatisch de
volgende vraag worden, waar moet dat dan allemaal van betaald worden.

Nou, dan zeg ik, wees maar wat zorgvuldiger met dat ''uitdelen'' van gratis tolken,
natuurlijk moet er in een asielzoekerscentrum en nog enkele uitzonderingen een
tolk aanwezig zijn, al gaat het dan ook om grote bedragen want je kan niet 1 tolk
177 verschillende talen laten vertolken, maar op dit moment krijg je al een tolk als
er een scheet dwars zit, en dat gaat dus niet om assielzoekers maar gewoon om
allochtonen Nederlanders.

en sorry maar daar wordt op dit moment flink misbruik van gemaakt

http://www.freak-search.c(...)de_boel_te_belazeren

Kijk als zo iemand die nog steeds niet de moeite heeft genomen om de Nederlandse taal
te leren spreken wel zijn/haar broer kan sturen om een rijexamen af te leggen dan zou die
broer/zus/neef of whatever ook wel meekunnen naar de dokter of de tandarts toch?

Dus er zou flink op bezuinigd kunnen worden en dat ik toevallig die bron aanhaalde
dat was de eerste die ik tegenkwam op Google maar het heeft in alle kranten gestaan hoor,
dat jij het nieuws niet goed volgt kan ik natuurlijk niks aan doen.

Dus nogmaals als er ook maar één keer was aangetoond dat ritueel slachten beter was
geweest dan was ik VOOR ritueel slachten geweest, maar als je naar dit filmpje kijkt
moet je toch toegeven, dat dit er niet echt diervriendelijk uitziet

quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2011 01:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nah ze nemen dus even pauze....

kijken wat ze beslissen..

http://www.dailymotion.co(...)ng-van-diere_animals

filmpje 1e fragment niet-halal-slachting
2e fragment een Halal-slachting

ik neem wel een stukkie kaas :')
Heel in het begin van het filmpje zie je de manier van slachten met een pin door de kop,
ook niet lief natuurlijk, maar zolang mensen vlees willen eten moet dat dier toch dood,
je ziet dat die koe echt binnen enkele seconden dood is of in ieder geval niet meer bij bewustzijn
(mits op de juiste manier uitgevoerd !) Daarna zie je dus het ritueel slachten, nou ik betwijfel of
dit diervriendelijker is en ik betwijfel al helemaal of dit goed opgeleide mensen zijn.

Nogmaals het geloof maakt dit keer nu eens echt helemaal NIKS uit,

En nee ik denk zeker niet dat ''wij'' heiliger zijn, want zolang we nog gewoon allemaal
vrolijk vlees uit de Bio-industrie eten, omdat dat zó lekker goedkoop is, vind ik dit
slechts een kleine overwinning, de grote overwinning moet nog komen en dat is het
afschaffen van de Bio-industrie.
pi_98574752
Fann, het is niet echt eerlijk om een goede reguliere slacht tegenover een slechte rituele slacht te zetten, zet dan of 2 mislukte slachten tegenover elkaar, of 2 nette slachten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98581253
Ik heb geen enkele kennis van slachten op wat voor manier dan ook. Daarom is het voor mij onmogelijk om vast te kunnen stellen wat de meest diervriendelijke manier van slachten is en kan ik daar ook geen oordeel over geven. Het enige wat ik kan doen is afgaan op wetenschappelijke kennis en mijn oordeel niet laten vertroebelen door religieuze of morele argumenten. Momenteel heb ik het idee dat de stand van zaken zo is dat onverdoofd slachten toch minder diervriendelijk is dan verdoofd en is mijn oordeel dat het eerste verboden moet worden. Ik ben namelijk wel van de overtuiging dat de slacht het dier zo min mogelijk leed moet bezorgen.

Om de reden van het toegebracht leed ben ik dan ook van mening dat de bio-industrie in haar huidige vorm drastisch moet worden aangepakt want als ergens leed wordt toegebracht is het daar wel. Maar ik ben daarnaast ook een rationeel mens die rationeel naar de politiek kijkt en daarbij draait het om wat haalbaar is. Momenteel is een verbod op onverdoofd slachten haalbaar en vind ik dat een stap in de goede richting.

Vandaar dat het een drogreden is om de bio-industrie als argument te gebruiken tegen deze wet. FANN, je hebt helemaal gelijk in die zin. Naarmate onze verwontwaardiging over dierleed zich verder ontwikkelt zal de bio-industrie vanzelf aan de beurt komen. Ik ben er dan ook trots op dat wij in Nederland, als enige land in de wereld, een partij in het parlement hebben die zich in de eerste plaats inzet voor de rechten van het dier. Een beschaafd land hoort zich constant bewust te zijn van die dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2011 22:57:03 ]
pi_98583796
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:32 schreef erodome het volgende:
Fann, het is niet echt eerlijk om een goede reguliere slacht tegenover een slechte rituele slacht te zetten, zet dan of 2 mislukte slachten tegenover elkaar, of 2 nette slachten.
erodome je zal me echt op mijn woord moeten geloven maar ik heb verschillende filmpjes
bekeken van rituele slacht en ik kon er geen één vinden waarvan ik dacht... JA dat is een
diervriendelijke manier, een filmpje over het ritueel of halal slachten van een kip kon ik ook
niet vinden, maar ik begrijp wel wat je bedoeld, daarom had ik ook DIT gepost want in dat
filmpje kan je dus heel goed zien dat ''onze'' manier van slachten (en zeker die van de kippen)
ook van geen kanten deugd...

Dat bedoelde ik ook met dat er nog veel verbeterd moet worden en veel meer controle
omdat ik zeker niet vind dat ''onze'' manier (op dit moment althans) zeker niet veel
beter is als die ''verdoofde'' slacht niet goed wordt uitgevoerd.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wat is eigenlijk precies de manier van onverdoofd slachten van een kip?

Het verdoofd slachten weet ik nu wel, dat stelt dus geen hol voor,
op dit filmpje is vanaf minuut 6 te zien wat ''verdoofd'' slachten inhoud..

nah... niet echt een pretje, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zacht uigedrukt oO<

en dan heb ik het nog niet eens over het klote leven wat ze gehad hebben

Maar wie weet eigenlijk hoe precies de manier is van ''onverdoofd'' slachten
van een kip in zijn werk gaat.

Want als dat inderdaad ''minder erg'' is al ''onze'' manier van ''verdoofd'' (kuch)
slachten dan vind ik het niet eens zo'n slecht argument/ voorstel.

(Maar wel EERST die Bio-industrie afschaffen graag want anders is het allemaal
maar een gezeik om niks)

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)fd-ritueel-slachten/

dit voorstel dus....

Onverdoofd ritueel slachten blijft toegestaan, als de slachtmethode aantoonbaar geen extra
dierenleed veroorzaakt. Dat is de strekking van een akkoord dat VVD, PvdA, GroenLinks en D66
vanavond hebben bereikt.

Volgens de partijen blijf het verbod op onverdoofd ritueel slachten, maar is er ruimte voor
uitzonderingen. D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven: “als er bij bijvoorbeeld een kip een methode
is waarbij aantoonbaar geen extra dierenleed wordt veroorzaakt, dan kan voor vijf jaar een
ontheffing worden verleend”

Als ze dit nu even gaan uitzoeken hoe dat zit bij elk diersoort dan zal het misschien wel bij
elk dier verschillen.

Welke religie interesseert me dus eigenlijk helemaal niks, het gaat mij er alleen maar
om dat de beste manier van slachten wordt uitgezocht per dier.

Ik kijk hier trouwens http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
en ik weet dus nog steeds niet hoe een kip ritueel geslacht wordt, maar ik heb wel
goed geluisterd gisteren naar Thieme en ook dat was grondig onderzocht en daar
moet ik dan op vertrouwen en daar heb ik ook vertrouwen in, want ik geloof oprecht
dat ook zij het dier boven religie stelt.

En als wetten niet kloppen omdat men er achter komt, soms een beetje laat, dat dit
toch echt niet meer kan in deze tijd, dan wordt het tijd om die wetten te veranderen,

Als dit in het verleden niet zou zijn gebeurd, zou de slavernij niet afgeschaft zijn,, of om maar
een voorbeeld te noemen, als alle wetten maar gewoon zo blijven bestaan zoals ze zijn
dan hadden wij vrouwen niet eens kiesrecht, dit hebben we geloof ik zo uit mijn hoofd pas
gekregen sinds 1920, zullen veel mannelijke fokkers wel niet blij mee zijn :P maar ik
hoop dat je snapt wat ik bedoel...

[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 23-06-2011 23:48:13 ]
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:42:38 #178
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98583904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Lieverd, mijn voorouders wonen hier sinds de 17e eeuw. Ik ga echt niet weg omdat jij geen rekening met mij wenst te houden :W :W :W
bron
pi_98583928
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:56 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb geen enkele kennis van slachten op wat voor manier dan ook. Daarom is het voor mij onmogelijk om vast te kunnen stellen wat de meest diervriendelijke manier van slachten is en kan ik daar ook geen oordeel over geven. Het enige wat ik kan doen is afgaan op wetenschappelijke kennis en mijn oordeel niet laten vertroebelen door religieuze of morele argumenten. Momenteel heb ik het idee dat de stand van zaken zo is dat onverdoofd slachten toch minder diervriendelijk is dan verdoofd en is mijn oordeel dat het eerste verboden moet worden. Ik ben namelijk wel van de overtuiging dat de slacht het dier zo min mogelijk leed moet bezorgen.

Om de reden van het toegebracht leed ben ik dan ook van mening dat de bio-industrie in haar huidige vorm drastisch moet worden aangepakt want als ergens leed wordt toegebracht is het daar wel. Maar ik ben daarnaast ook een rationeel mens die rationeel naar de politiek kijkt en daarbij draait het om wat haalbaar is. Momenteel is een verbod op onverdoofd slachten haalbaar en vind ik dat een stap in de goede richting.

Vandaar dat het een drogreden is om de bio-industrie als argument te gebruiken tegen deze wet. FANN, je hebt helemaal gelijk in die zin. Naarmate onze verwontwaardiging over dierleed zich verder ontwikkelt zal de bio-industrie vanzelf aan de beurt komen. Ik ben er dan ook trots op dat wij in Nederland, als enige land in de wereld, een partij in het parlement hebben die zich in de eerste plaats inzet voor de rechten van het dier. Een beschaafd land hoort zich constant bewust te zijn van die dingen.
Ah... ik geloof dat jij precies verwoord wat ik eigenlijk wilde zeggen :Y

of het nu om mensen gaat of om dieren en hier gaat het dus over dieren.
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:44:31 #180
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98584015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Het lijkt er vooral op dat de grondwet voor jou wat verduidelijkt moet worden :Y
bron
  vrijdag 24 juni 2011 @ 00:10:10 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_98585533
Om maar even een natural fallacy en een godwin te gebruiken voor een specieistische relativering:

Het is natuurlijk wel wat raar dat we zo'n moeite hebben met onverdoofd danwel verdoofd zo snel mogelijk een dier te slachten, terwijl we, blijkens onze hekel voor de bioindustrie, dan weer geen moeite lijken te hebben met de natuurlijke situatie waar dieren langzaam levend opgegeten worden. Wat is de natuur toch prachtig.
Daarnaast is de situatie waar we voor een humane dood pleiten niet veel anders dan de nazis. Joden humaan vergassen is nog steeds het ontnemen van leven. Wat erger is dan hoe je het doet.
pi_98586120
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:10 schreef speknek het volgende:
Om maar even een natural fallacy en een godwin te gebruiken voor een specieistische relativering:

Het is natuurlijk wel wat raar dat we zo'n moeite hebben met onverdoofd danwel verdoofd zo snel mogelijk een dier te slachten, terwijl we, blijkens onze hekel voor de bioindustrie, dan weer geen moeite lijken te hebben met de natuurlijke situatie waar dieren langzaam levend opgegeten worden. Wat is de natuur toch prachtig.
Daarnaast is de situatie waar we voor een humane dood pleiten niet veel anders dan de nazis. Joden humaan vergassen is nog steeds het ontnemen van leven. Wat erger is dan hoe je het doet.
Wil je echt de Bio-industrie gaan vergelijken met ''de vrije natuur'' waarin de leeuw een
hertje opvreet, dat is toch heel iets anders? :')

Een leeuw heeft geen andere keuze, in de natuur is het eten of gegeten worden,
'wij'' mensen met onze zogenaamde beschaving hebben wel degelijk de keuze hoe we
een dier behandelen en slachten.

Sterker nog, we zouden zelfs kunnen besluiten om helemaal geen vlees meer te eten,
maar zover wil ik niet eens gaan en volgens mij De Partij voor de Dieren ook niet,
de eerste stap is ''de meest humane manier van slacht uitzoeken'' en hopenlijk
indien God en Allah dat willen is de tweede stap die Bio-industrie afschaffen.

je praat wel een beetje poep voor een mod trouwens .. :@
waar ben jij mod van? :')
pi_98587897
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Sterker nog, we zouden zelfs kunnen besluiten om helemaal geen vlees meer te eten,
maar zover wil ik niet eens gaan en volgens mij De Partij voor de Dieren ook niet,
de eerste stap is ''de meest humane manier van slacht uitzoeken'' en hopenlijk
indien God en Allah dat willen is de tweede stap die Bio-industrie afschaffen.
Iedereen die zich echt druk maakt om dierenleed zou het juist andersom moeten willen!!
Zorg eerst maar voor een goed leven voor je je druk maakt over 3 seconden meer of minder tijdens de slacht.
Wat is dit toch voor rare fixatie met de dood die zo genadig mogelijk moet zijn terwijl de omstandigheden tijdens het leven, waarvan we al jaren weten dat die abominabel zijn zo laag op de lijst van prioriteiten blijft staan? Nee hoor, dat wordt niet afgeschaft, er worden lustig nog wat mega-stallen bij gebouwd.
quote:
Waren er in 2005 nog 95 zeer grote veebedrijven, vorig jaar was dat gestegen tot 242.
http://www.elsevier.nl/we(...)derlandse-boeren.htm

Of gaat het de meerderheid daar eigenlijk helemaal niet om, die vindt Thieme ook maar een rare muts maar voor deze ene keer heeft ze wel gelijk .. die uitzondering voor de moslims, die moet afgeschaft. Oeps, het treft ook de Joden, ooh nou, pech gehad, collateral damage, ook die gaan maar verhuizen als het niet bevalt.
pleased to meet you
pi_98588307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Iedereen die zich echt druk maakt om dierenleed zou het juist andersom moeten willen!!
Zorg eerst maar voor een goed leven voor je je druk maakt over 3 seconden meer of minder tijdens de slacht.
Wat is dit toch voor rare fixatie met de dood die zo genadig mogelijk moet zijn terwijl de omstandigheden tijdens het leven, waarvan we al jaren weten dat die abominabel zijn zo laag op de lijst van prioriteiten blijft staan? Nee hoor, dat wordt niet afgeschaft, er worden lustig nog wat mega-stallen bij gebouwd.

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)derlandse-boeren.htm

Of gaat het de meerderheid daar eigenlijk helemaal niet om, die vindt Thieme ook maar een rare muts maar voor deze ene keer heeft ze wel gelijk .. die uitzondering voor de moslims, die moet afgeschaft. Oeps, het treft ook de Joden, ooh nou, pech gehad, collateral damage, ook die gaan maar verhuizen als het niet bevalt.
Hou op schei uit, ik zou er een topic mee kunnen over die Bio-industrie...

Oeps... heb ik ook gedaan :P

De Bio-industrie

dus mij hoef je niet meer te overtuigen... :+
pi_98589043
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hou op schei uit, ik zou er een topic mee kunnen over die Bio-industrie...

Oeps... heb ik ook gedaan :P

De Bio-industrie

dus mij hoef je niet meer te overtuigen... :+
Hehe, wat ik bedoel te zeggen dat de discussie gevoerd wordt met oneigenlijke argumenten, het gaat de meesten helemaal niet om het dierenleed, het gaat erom de moslims een hak te zetten ..
pleased to meet you
pi_98589717
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Hehe, wat ik bedoel te zeggen dat de discussie gevoerd wordt met oneigenlijke argumenten, het gaat de meesten helemaal niet om het dierenleed, het gaat erom de moslims een hak te zetten ..
ah.. ja, die zullen er ongetwijfeld tussen zitten, tja hoe zullen we dat noemen?

sneu? dom? treurig?

maar ik denk dat er ook heel wat mensen zijn die los kunnen zien van religie.

dat hoop ik tenminste :@ tis wel Fok :')

en nu ga ik (biologische) schaapjes tellen :P :O :z
pi_98594001
Tja verdoofd slachten of niet, met deze wet haal je de illigale slacht weer uit de kast. En ......waarom zal ik mijn halal vlees als slager niet gewoon uit andere landen halen. Ik vind het een onzin wet. Voor mij gaat het niet om de 1 minute naspartelen maar meer om het leven wat het dier heeft ge(lijd). En de massa produktie van vlees (massa moord), het kwaliteit van het vlees (hormonen antibiotica enz.) daar worden we massaal ziek van. Zijn we met zijn alle bereid om een beetje meer te betalen voor ons niet halal geslachten vlees.

Dit is economisch niet aantrekkelijk, zeker niet voor onze eigen portomonee ????
pi_98594359

[ Bericht 38% gewijzigd door Vagdavercustis op 24-06-2011 21:31:11 ]
pi_98596292
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wil je echt de Bio-industrie gaan vergelijken met ''de vrije natuur'' waarin de leeuw een
hertje opvreet, dat is toch heel iets anders? :')

Een leeuw heeft geen andere keuze, in de natuur is het eten of gegeten worden,
'wij'' mensen met onze zogenaamde beschaving hebben wel degelijk de keuze hoe we
een dier behandelen en slachten.
Sterker nog, die keus hebben we niet als "wij mensen" maar als individu en als groep. De joden hebben daar een paar duizend jaar geleden strikte keuzes in gemaakt, een keuze voor diervriendelijkheid in zowel de slacht zelf als voorschriften die eisen stellen aan de behandeling van het dier voor de slacht.

Dan kun je die methoden achterhaald vinden in het licht van technologisch ontwikkeleing van de laatste decennia, als het gaat om moeite doen voor diervriendelijkheid steekt de kashrut er met kop en schouders bovenuit, en het heeft dus ook implicaties voor het houden van dieren waardoor je prima zou kunnen betogen dat die kashrut uiteindelijk beter voor de dieren is.

Ik vind het nogal arrogant om een manier van met dieren omgaan die vooral van onverschilligheid getuigt boven een andere manier te stellen op basis van uitsluitend de slacht zelf en dan ook nog eens voornamelijk op grond van dat het er minder naar uitziet.

In mijn optiek hoeft de vraag wat het meest diervriendelijk is niet beantwoord te worden, ten eerste omdat je degenen die er al het langst het meeste moeite voor doen wat krediet verdienen ten opzichte van de onverschillig gemakzuchtigen. Ten tweede omdat diervriendelijkheid niet wezenlijk vergroot wordt door een marginaal verschil aan te pakken, maar er elders veel meer winst te halen is. Er wordt diervriendelijk geslacht in Nederland omdat het goedkoop en makkelijk is. Als we voor diervriendelijkheid dezelfde moeite moeten doen als de joden dat al duizenden jaren doen dan gebeurt het niet.
pi_98596593
Diervriendelijkheid beoordelen?
Simpel: als jij ooit euthanasie wilt, zou jen dan liefst een pin door je hersenen, of een mes door je keel willen.
pi_98597147
Opinie in israel:
quote:
Ending the Anne Frank myth

Op-ed: Proposed ritual slaughter ban may finish off myths about Dutch war behavior

The proposed law on prohibition of ritual slaughter, whether accepted or not, may finish off the international myths about Dutch war behavior fed by the romanticizing of the Anne Frank story. One Dutch journalist, who at the end of the 1990s had been involved in the investigation of the shortcomings of the post-war restitution of looted Jewish possessions, said to me that he then understood he did not live “in the country where Anne Frank had been hidden, but in the land where Anne Frank had been betrayed.”
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4069412,00.html
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:06:26 #192
37769 erodome
Zweefteef
pi_98597154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

erodome je zal me echt op mijn woord moeten geloven maar ik heb verschillende filmpjes
bekeken van rituele slacht en ik kon er geen één vinden waarvan ik dacht...

Als je deze kijkt krijg je misschien een wat beter beeld.
Er wordt niet daadwerkelijk geslacht en je moet even voorbij het praatje dat die "overgave" komt door het spreken van de juiste woorden(iedereen kan dit doen, zonder woorden en ook tijdens het zingen van poesje mauw).

Maar je ziet gezonde dieren die lekker vrij lopen en het belang van rust rondom de slacht.
Dit is hoe het bedoeld is, maar in massale slacht is dat moeilijk te verkrijgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:12:14 #193
37769 erodome
Zweefteef
pi_98597380
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:50 schreef meth1745 het volgende:
Simpel: als jij ooit euthanasie wilt, zou jen dan liefst een pin door je hersenen, of een mes door je keel willen.
Wordt jij liever in een machine gehangen aan je voeten om dan als je geluk hebt met je kop door een bak water te gaan die onder stroom staat, of wordt je liever de keel snel en doeltreffend doorgesneden terwijl je 2 seconde daarvoor nog vrolijk rondhuppelde?
Of wordt je liever in een ruimte gezet die volloopt met Co2, waardoor je stikt tot bewusteloosheid erop volgt?

Het hangt nogal van de slachtmethode af als ik zou moeten kiezen.
Ik zou iig niet graag met een kippetje willen ruilen, dat weet ik wel heel zeker.
pi_98597432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:50 schreef meth1745 het volgende:
Met of zonder gebroken poot? Ik zou het in ieder geval minder belangrijk vinden dan mijn leven, en kiezen voor goede drugs die mij via een flinke roos in een eeuwige slaap sust, ik zou de keuze in ieder geval niet laden leiden door wat de beul het minste moeite kost en het meest efficient is. Maar ik vind projectie van menselijke gevoelens niet het juiste uitgangspunt. Die dieren hebben geen idee wat ze overkomt, en hup het is klaar, terwijl mensen doorhebben wat er gaat gebeuren en dus doodsangst zullen uitstaan.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:20:53 #195
3542 Gia
User under construction
pi_98600017
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:42 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Lieverd, mijn voorouders wonen hier sinds de 17e eeuw. Ik ga echt niet weg omdat jij geen rekening met mij wenst te houden :W :W :W
Mijn voorouders ook. Toevallig.

En je hoeft niet weg, hoor. Maar je wel aan de wet houden.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:23:28 #196
3542 Gia
User under construction
pi_98600106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:24 schreef Vagdavercustis het volgende:
Met de komst van Wilders is er een nieuwe periode ingeluid, ik hoor van alle soorten berichten, sorry ik gooi er gewoon een zootje door elkaar :
Hoofdoekjes ?????
Verbod op scholen voor hoofddoekjes???
De vrijheid om 5x per dag bidden. ???
Nikah verbod ????
Het mislukken van de multicultutele samenleving ????
Nederland moet meer Nederlands worden. ????
Het terug sturen van mensen die niet eens overleven in land van herkomst.???
Enz.enz. ja nu gaat het weer over halal , kijk maar goed wat we hierna gaat komen. Er is alleen nog recht van speken als je met de regering mee lult.

:O
pi_98600639
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:06 schreef meth1745 het volgende:
Opinie in israel:

[..]

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4069412,00.html
Oh zucht... whatever. :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98600683
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Als je deze kijkt krijg je misschien een wat beter beeld.
Er wordt niet daadwerkelijk geslacht en je moet even voorbij het praatje dat die "overgave" komt door het spreken van de juiste woorden(iedereen kan dit doen, zonder woorden en ook tijdens het zingen van poesje mauw).

Maar je ziet gezonde dieren die lekker vrij lopen en het belang van rust rondom de slacht.
Dit is hoe het bedoeld is, maar in massale slacht is dat moeilijk te verkrijgen.
Dat is hoe het bedoeld is zogenaamd, maar het heeft geen fuck te maken met de realiteit. Waarom je dit misleidende filmpje laat zien is dan ook een raadsel. En dat geprevel is niet om het dier gerust te stellen maar om de maangod allah te eren.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98600787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die dieren hebben geen idee wat ze overkomt, en hup het is klaar, terwijl mensen doorhebben wat er gaat gebeuren en dus doodsangst zullen uitstaan.
Nou dat is onzin hoor. Ze zijn niet achterlijk en het gegil en de bergen bloed beloven weinig goeds en dat snappen ze dondersgoed, zeker de grotere dieren zoals koeien en varkens.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:43:04 #200
8369 speknek
Another day another slay
pi_98600876
quote:
je praat wel een beetje poep voor een mod trouwens .. :@
waar ben jij mod van? :')
W&T en F&L *D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')