abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:13:25 #101
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98546300
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en 19 miljoen per jaar uitgeven aan tolken voor mensen die het verdommen om Nederlands
te leren vind ik een beetje overdreven :)
En al die tolken dan? Werkeloos thuiszitten? :o Rechts-populisme van een dierenvriend! :D Dion Graus?

Verder is dit behoorlijk oftopic! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:13:46 #102
345021 Tyrone_Biggums
I'll suck your dick man
pi_98546308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:13 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die programma's bestaan al. Niet op SBS6 trouwens, dus ik snap wel dat jij die programma's nooit hebt gezien.
De (s)linkse publieke omroep. :D
...and that, kids, was the first time I sucked a dick for crack.
pi_98546483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nou...op dit moment wordt er 19 miljoen uitgegeven aan tolken, voor de allochtonen
Nederlanders, als het goed is gaan ze dat afschaffen, zelfs bij een eenvoudig tandartsbezoekje
heb je nu al recht op een tolk.

http://www.stand.nl/polit(...)%E2%82%AC-19-miljoen

Als dat eenmaal is afgeschaft kunnen ze die 19 miljoen goed gebruiken voor controleurs.
Lijkt me een betere besteding.

Uiteraard zal er af en toe een uitzondering gemaakt moeten worden als er hier een toerist
in katzwijm valt en geen woord Nederlands spreekt, maar als je hier al jaren woont mag
je toch op zijn minst verwachten dat je ook de taal leert en anders is er vast wel een
familielid, vriend of kennis die eventueel met je mee kan om je te helpen met de taal.

Meteen werkgelegenheid gecreëerd, en nee ik ben niet tegen buitenlanders en ik ben
geen racist maar je kan die ''knuffelpolitiek'' ook overdrijven natuurlijk.

en 19 miljoen per jaar uitgeven aan tolken voor mensen die het verdommen om Nederlands
te leren vind ik een beetje overdreven :)
Lees je altijd zo zorgvuldig? Het gaat om vluchtelingen, en die mogen niet alleen niet werken, die mogen ook geen Nederlands leren
pleased to meet you
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:43:57 #104
3542 Gia
User under construction
pi_98547267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Lees je altijd zo zorgvuldig? Het gaat om vluchtelingen, en die mogen niet alleen niet werken, die mogen ook geen Nederlands leren
Och och, er staat het woordje vluchtelingen, als voorbeeld. Maar het gaat niet alleen om vluchtelingen, hè moussie, want er staat ook, als voorbeeld, dat ze wel in staat zijn een uitkering aan te vragen. En die krijgen vluchtelingen ook niet.

Dat stukje tekst gaat wel degelijk over alle allochtonen in Nederland die de taal niet spreken.
Voor een tandartsbezoek willen ze een tolk, anders gaan ze niet. En Nederland willigt dat dan weer in, want het is beter als ze wel gaan. Maar voor het aanvragen van een uitkering, vinden ze in de familie wel iemand die dan mee kan gaan. Dan wel.
pi_98547809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Och och, er staat het woordje vluchtelingen, als voorbeeld. Maar het gaat niet alleen om vluchtelingen, hè moussie, want er staat ook, als voorbeeld, dat ze wel in staat zijn een uitkering aan te vragen. En die krijgen vluchtelingen ook niet.

Dat stukje tekst gaat wel degelijk over alle allochtonen in Nederland die de taal niet spreken.
Voor een tandartsbezoek willen ze een tolk, anders gaan ze niet. En Nederland willigt dat dan weer in, want het is beter als ze wel gaan. Maar voor het aanvragen van een uitkering, vinden ze in de familie wel iemand die dan mee kan gaan. Dan wel.
Omg, dit is toch echt erg .. daar hebben we de opinie van ene meneer Dick die er lustig uitkeringen en groenteboeren en tam-tammetjes bij bedenkt (die niet terug te vinden zijn in de bron die hij wel vermeldt maar waar blijkbaar niemand naar kijkt) en dat wordt dan gezien als een nieuwsbericht.
pleased to meet you
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:05:40 #106
3542 Gia
User under construction
pi_98548076
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:
Omg, dit is toch echt erg .. daar hebben we de opinie van ene meneer Dick die er lustig uitkeringen en groenteboeren en tam-tammetjes bij bedenkt (die niet terug te vinden zijn in de bron die hij wel vermeldt maar waar blijkbaar niemand naar kijkt) en dat wordt dan gezien als een nieuwsbericht.
Hoe kom je erbij dat ik dat zie als een nieuwbericht?

Jij bent degene die uit het woordje 'vluchtelingen' in dat krabbeltje haalt, dat er 19 miljoen wordt uitgegeven aan tolken voor vluchtelingen die naar de tandarts moeten.

Uit die BRON:
quote:
Het ministerie VWS vindt dat migranten en vluchtelingen die geen Nederlands spreken zelf maar iemand moeten meenemen die de taal verstaat.
Het gaat dus om vluchtelingen EN migranten.
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:12:03 #107
348673 PeterIssebed
Leeft onder een steen
pi_98548308
Ik vind dat mensen die dieren onverdoofd ritueel slachten zelf moeten voelen wat ze die dieren aan doen. "ies cultoer", je past je verdomme maar eens aan het in NL en laat die dieren niet lijden
lekker warm
pi_98548441
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:12 schreef PeterIssebed het volgende:
Ik vind dat mensen die dieren onverdoofd ritueel slachten zelf moeten voelen wat ze die dieren aan doen. "ies cultoer", je past je verdomme maar eens aan het in NL en laat die dieren niet lijden
Wat is er met de joods-christelijke traditie gebeurd?
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:19:55 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98548541
quote:
:') echt hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:21:57 #110
345021 Tyrone_Biggums
I'll suck your dick man
pi_98548612
quote:
Goed idee, dan mag jij het verdoofde slachten eens ondervinden. Wil je een pin door je kop, geëlektrocuteerd worden of vergast worden?
...and that, kids, was the first time I sucked a dick for crack.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:11:47 #111
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98550555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat is er met de joods-christelijke traditie gebeurd?
die heeft nooit bestaan. Joden en moslims blijken toch meer met elkaar overeen te komen dat velen dachten.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_98550562
Collignon _O_
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:13:08 #113
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98550605
Arm beessie. Die kan niet meer kosjer worden geslacht :N

Dan maar een pin door z'n kop.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_98551027
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

die heeft nooit bestaan. Joden en moslims blijken toch meer met elkaar overeen te komen dat velen dachten.
Ik weet het, ik was weer eens in een cynische bui. Hoewel, als je altijd in een cynische bui bent, is het dan nog wel een bui te noemen?
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:24:24 #115
3542 Gia
User under construction
pi_98551044
quote:
Als ze willen aantonen dat het niet meer dierenleed veroorzaakt als verdoofd slachten, dan moeten ze dat inderdaad maar eens op een paar geloofsgenoten uitproberen.

Hoewel ze dit in sommige landen al wel op mensen toegepast hebben. Ze weten, volgens mij, dondersgoed dat iemand de keel doorsnijden meer leed veroorzaakt dan iemand eerst verdoven en dan pas de keel doorsnijden.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:25:52 #116
3542 Gia
User under construction
pi_98551111
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Is gewoon een kwestie van: "Ze deden het zo ten tijde van Abraham/Mohammed, dus daarom moet dat zo."
Dat ze in die tijd geen andere mogelijkheden hadden, staan ze niet bij stil.

Vastgeroest heet dat.
pi_98551166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Is gewoon een kwestie van: "Ze deden het zo ten tijde van Abraham/Mohammed, dus daarom moet dat zo."
Dat ze in die tijd geen andere mogelijkheden hadden, staan ze niet bij stil.

Vastgeroest heet dat.
Jouw denken lijkt anders ook aardig vastgeroest. Je verplaatsen in een ander valt je zwaar, niet?
pi_98551219
quote:
Dan moet jij ook maar even voelen hoe de laatste uren in een slachthuis voelen voor het beland op jouw bord. Dieren lijden sowieso door de consumerende lafhartige vette westerse primaten, maak je geen illusies.
pi_98551308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat alleen in dit geval dan en rijden ze bijvoorbeeld wel in auto's? Hoe verklaar jij dit?
pi_98551340
quote:
Het hele punt van deze discussie is nu juist dat we opnieuw aan het definieren zijn waar "we" in Nederland voor staan. De vraag is dus waaraan mensen zich dan zouden moeten aanpassen. Je kan wel lekker populistisch gaan lopen schreeuwen, maar dan moeten we wel voor onszelf eerst ontdekken welke waarden dan leidend moeten zijn.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:31:30 #121
3542 Gia
User under construction
pi_98551358
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:27 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Jouw denken lijkt anders ook aardig vastgeroest. Je verplaatsen in een ander valt je zwaar, niet?
Nee, ik ben zelf ook gelovig. Maar itt tot de Joden en moslims, slachten de Christenen niet meer op die manier. Oftewel, ze hebben er geen ritueel van gemaakt.

Je kunt wel van alles, wat je voorvaderen deden, een ritueel maken. Beetje onzinnig.

Uiteraard heeft de katholieke kerk, om maar een voorbeeld te noemen, ook een aantal onzinnige rituelen en regels, maar gelukkig vindt daar nog steeds vernieuwing plaats. Daarbij zijn deze rituelen niet in strijd met de algemeen geldende wet.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:33:05 #122
3542 Gia
User under construction
pi_98551436
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:30 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat alleen in dit geval dan en rijden ze bijvoorbeeld wel in auto's? Hoe verklaar jij dit?
Omdat ze, als het ze beter uitkomt, rustig afstappen van oude gebruiken en gewoonten.
Daarbij hebben we hier geen kamelen als vervoermiddel, maar anders zouden ze die echt wel gebruiken.
pi_98551455
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat ze, als het ze beter uitkomt, rustig afstappen van oude gebruiken en gewoonten.
Daarbij hebben we hier geen kamelen als vervoermiddel, maar anders zouden ze die echt wel gebruiken.
:')

Kom op zeg.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:34:15 #124
3542 Gia
User under construction
pi_98551489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:31 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het hele punt van deze discussie is nu juist dat we opnieuw aan het definieren zijn waar "we" in Nederland voor staan. De vraag is dus waaraan mensen zich dan zouden moeten aanpassen. Je kan wel lekker populistisch gaan lopen schreeuwen, maar dan moeten we wel voor onszelf eerst ontdekken welke waarden dan leidend moeten zijn.
De wet?
Die gemaakt wordt door de meerderheid. Partijen die de grootste achterban hebben, hebben het voor het zeggen en moeten uitvoeren wat hun achterban wil. Anders verliezen ze die achterban. Lijkt me heel logisch.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:34:23 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_98551496
Ofschoon ik voor verdoofde slacht ben, en vind dat dierenwelzijn boven religieuze regels gaat, snap ik de wrevel bij de Joodse en Islamitische medeburger heel goed. Je weet gewoon dat als, bijvoorbeeld, morgen zou blijken dat kinderen van een Christelijke school later vaker psychische nood krijgen dan die van een openbare school, en dit te wijten valt aan de methoden van de Christelijke school, dat CDA/CU/SGP zeer zeker niet de wet op bijzonder onderwijs zouden laten varen.

Dat ze dat heel wat minder erg vinden bij hullie van die andere godsdienst riekt naar clientelisme, en clientelisme in godsdienst is natuurlijk gewoon schending van de godsdienstvrijheid. Maar goed, bewijs het maar eens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')