En al die tolken dan? Werkeloos thuiszitten?quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en 19 miljoen per jaar uitgeven aan tolken voor mensen die het verdommen om Nederlands
te leren vind ik een beetje overdreven
De (s)linkse publieke omroep.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die programma's bestaan al. Niet op SBS6 trouwens, dus ik snap wel dat jij die programma's nooit hebt gezien.
Lees je altijd zo zorgvuldig? Het gaat om vluchtelingen, en die mogen niet alleen niet werken, die mogen ook geen Nederlands lerenquote:Op donderdag 23 juni 2011 10:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou...op dit moment wordt er 19 miljoen uitgegeven aan tolken, voor de allochtonen
Nederlanders, als het goed is gaan ze dat afschaffen, zelfs bij een eenvoudig tandartsbezoekje
heb je nu al recht op een tolk.
http://www.stand.nl/polit(...)%E2%82%AC-19-miljoen
Als dat eenmaal is afgeschaft kunnen ze die 19 miljoen goed gebruiken voor controleurs.
Lijkt me een betere besteding.
Uiteraard zal er af en toe een uitzondering gemaakt moeten worden als er hier een toerist
in katzwijm valt en geen woord Nederlands spreekt, maar als je hier al jaren woont mag
je toch op zijn minst verwachten dat je ook de taal leert en anders is er vast wel een
familielid, vriend of kennis die eventueel met je mee kan om je te helpen met de taal.
Meteen werkgelegenheid gecreëerd, en nee ik ben niet tegen buitenlanders en ik ben
geen racist maar je kan die ''knuffelpolitiek'' ook overdrijven natuurlijk.
en 19 miljoen per jaar uitgeven aan tolken voor mensen die het verdommen om Nederlands
te leren vind ik een beetje overdreven
Och och, er staat het woordje vluchtelingen, als voorbeeld. Maar het gaat niet alleen om vluchtelingen, hè moussie, want er staat ook, als voorbeeld, dat ze wel in staat zijn een uitkering aan te vragen. En die krijgen vluchtelingen ook niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Lees je altijd zo zorgvuldig? Het gaat om vluchtelingen, en die mogen niet alleen niet werken, die mogen ook geen Nederlands leren
Omg, dit is toch echt erg .. daar hebben we de opinie van ene meneer Dick die er lustig uitkeringen en groenteboeren en tam-tammetjes bij bedenkt (die niet terug te vinden zijn in de bron die hij wel vermeldt maar waar blijkbaar niemand naar kijkt) en dat wordt dan gezien als een nieuwsbericht.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Och och, er staat het woordje vluchtelingen, als voorbeeld. Maar het gaat niet alleen om vluchtelingen, hè moussie, want er staat ook, als voorbeeld, dat ze wel in staat zijn een uitkering aan te vragen. En die krijgen vluchtelingen ook niet.
Dat stukje tekst gaat wel degelijk over alle allochtonen in Nederland die de taal niet spreken.
Voor een tandartsbezoek willen ze een tolk, anders gaan ze niet. En Nederland willigt dat dan weer in, want het is beter als ze wel gaan. Maar voor het aanvragen van een uitkering, vinden ze in de familie wel iemand die dan mee kan gaan. Dan wel.
Hoe kom je erbij dat ik dat zie als een nieuwbericht?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:57 schreef moussie het volgende:
Omg, dit is toch echt erg .. daar hebben we de opinie van ene meneer Dick die er lustig uitkeringen en groenteboeren en tam-tammetjes bij bedenkt (die niet terug te vinden zijn in de bron die hij wel vermeldt maar waar blijkbaar niemand naar kijkt) en dat wordt dan gezien als een nieuwsbericht.
Het gaat dus om vluchtelingen EN migranten.quote:Het ministerie VWS vindt dat migranten en vluchtelingen die geen Nederlands spreken zelf maar iemand moeten meenemen die de taal verstaat.
Wat is er met de joods-christelijke traditie gebeurd?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:12 schreef PeterIssebed het volgende:
Ik vind dat mensen die dieren onverdoofd ritueel slachten zelf moeten voelen wat ze die dieren aan doen. "ies cultoer", je past je verdomme maar eens aan het in NL en laat die dieren niet lijden
quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:12 schreef PeterIssebed het volgende:
Ik vind dat mensen die dieren onverdoofd ritueel slachten zelf moeten voelen wat ze die dieren aan doen. "ies cultoer", je past je verdomme maar eens aan het in NL en laat die dieren niet lijden
Goed idee, dan mag jij het verdoofde slachten eens ondervinden. Wil je een pin door je kop, geëlektrocuteerd worden of vergast worden?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:12 schreef PeterIssebed het volgende:
die heeft nooit bestaan. Joden en moslims blijken toch meer met elkaar overeen te komen dat velen dachten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat is er met de joods-christelijke traditie gebeurd?
Ik weet het, ik was weer eens in een cynische bui. Hoewel, als je altijd in een cynische bui bent, is het dan nog wel een bui te noemen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:11 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
die heeft nooit bestaan. Joden en moslims blijken toch meer met elkaar overeen te komen dat velen dachten.
Als ze willen aantonen dat het niet meer dierenleed veroorzaakt als verdoofd slachten, dan moeten ze dat inderdaad maar eens op een paar geloofsgenoten uitproberen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:12 schreef PeterIssebed het volgende:
Is gewoon een kwestie van: "Ze deden het zo ten tijde van Abraham/Mohammed, dus daarom moet dat zo."quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:11 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
die heeft nooit bestaan. Joden en moslims blijken toch meer met elkaar overeen te komen dat velen dachten.
Jouw denken lijkt anders ook aardig vastgeroest. Je verplaatsen in een ander valt je zwaar, niet?quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Is gewoon een kwestie van: "Ze deden het zo ten tijde van Abraham/Mohammed, dus daarom moet dat zo."
Dat ze in die tijd geen andere mogelijkheden hadden, staan ze niet bij stil.
Vastgeroest heet dat.
Dan moet jij ook maar even voelen hoe de laatste uren in een slachthuis voelen voor het beland op jouw bord. Dieren lijden sowieso door de consumerende lafhartige vette westerse primaten, maak je geen illusies.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:12 schreef PeterIssebed het volgende:
Waarom doen ze dat alleen in dit geval dan en rijden ze bijvoorbeeld wel in auto's? Hoe verklaar jij dit?quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Is gewoon een kwestie van: "Ze deden het zo ten tijde van Abraham/Mohammed, dus daarom moet dat zo."
Het hele punt van deze discussie is nu juist dat we opnieuw aan het definieren zijn waar "we" in Nederland voor staan. De vraag is dus waaraan mensen zich dan zouden moeten aanpassen. Je kan wel lekker populistisch gaan lopen schreeuwen, maar dan moeten we wel voor onszelf eerst ontdekken welke waarden dan leidend moeten zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:12 schreef PeterIssebed het volgende:
Nee, ik ben zelf ook gelovig. Maar itt tot de Joden en moslims, slachten de Christenen niet meer op die manier. Oftewel, ze hebben er geen ritueel van gemaakt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jouw denken lijkt anders ook aardig vastgeroest. Je verplaatsen in een ander valt je zwaar, niet?
Omdat ze, als het ze beter uitkomt, rustig afstappen van oude gebruiken en gewoonten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat alleen in dit geval dan en rijden ze bijvoorbeeld wel in auto's? Hoe verklaar jij dit?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat ze, als het ze beter uitkomt, rustig afstappen van oude gebruiken en gewoonten.
Daarbij hebben we hier geen kamelen als vervoermiddel, maar anders zouden ze die echt wel gebruiken.
De wet?quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:31 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het hele punt van deze discussie is nu juist dat we opnieuw aan het definieren zijn waar "we" in Nederland voor staan. De vraag is dus waaraan mensen zich dan zouden moeten aanpassen. Je kan wel lekker populistisch gaan lopen schreeuwen, maar dan moeten we wel voor onszelf eerst ontdekken welke waarden dan leidend moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |