Wat jij hierbij vergeet is dat de mogelijke uitzondering op de regel ook een wet is. En met deze wet worden minderheden die anders in de verdrukking van de meerderheid zouden raken beschermd.quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
En niks geen uitzonderingen. Ik zie nog steeds niet in waarom het hebben van een bepaald geloof je het recht geeft om je niet aan bepaalde wetten te hoeven houden.
Yeah right. Ze draaien de bewijslast gewoon om. Als er een ding duidelijk is uit de onderzoeken is dat er geen duidelijke resultaten zijn. PvdD kunnen niet bewijzen dat een goede slacht meer lijden veroorzaakt, maar andersom is het net zo lastig. Dit zet de weg open voor willekeur. Schandelijk compromis.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:09 schreef johnnylove het volgende:
Moslims en Joodse slagers kunnen een ontheffing aanvragen indien humaan geslacht wordt.
Heerlijk Nederlands weer.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)t-minder-humaan.htmlquote:De joodse advocaat Herman Loonstein hield met een verwijzing naar de holocaust de Tweede Kamer voor dat met het aannemen van dit wetsvoorstel alsnog de joodse gemeenschap uit Nederland zal verdwijnen.
Dan heb je niet goed geluisterd.quote:Op donderdag 23 juni 2011 02:26 schreef PhysicsRules het volgende:
Wat een draak van een antwoord op de vraag van Dibi: wat vind je ervan dat het veel mensen raakt?
Antwoord: ik vond het inderdaad naar dat ik zo hard wordt aangepakt.
0,0 inleving en respect voor tegenstanders.
Nee hoor, Thieme heeft op geen enkel moment begrip getoond. Zelfs toen ze dit schot voor open doel kreeg.quote:Op donderdag 23 juni 2011 02:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed geluisterd.
Maar,om de logica van de dag te volgen: bewijs maar dat ik het fout heb.quote:Op donderdag 23 juni 2011 02:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed geluisterd.
Ook na een sessie morele zelfbevrediging blijf je met de plakkerige rommel zitten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:35 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Yeah right. Ze draaien de bewijslast gewoon om. Als er een ding duidelijk is uit de onderzoeken is dat er geen duidelijke resultaten zijn. PvdD kunnen niet bewijzen dat een goede slacht meer lijden veroorzaakt, maar andersom is het net zo lastig. Dit zet de weg open voor willekeur. Schandelijk compromis.
Goede zaak inderdaad dat we laten zien dat we geen haar beter zijn dan de religieuzen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:23 schreef 100% Tukker het volgende:
Win-win situatie dit. Het is beter voor de lieve diertjes () en religie (
) wordt wederom een uppercut gegeven...
Ik snap ook niet dat ze een hele fucking nacht nodig hadden om dit te te 'beslissen'quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:47 schreef Re het volgende:
humaan geslacht
het blijft een aparte term
en uiteindelijk boeit het echt 99% van de mens niet hoe ze een stukje vlees op hun bord krijgen
Maar stiekem weten we allemaal dat we dat wel zijn...quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:28 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Goede zaak inderdaad dat we laten zien dat we geen haar beter zijn dan de religieuzen.
Nou...op dit moment wordt er 19 miljoen uitgegeven aan tolken, voor de allochtonenquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze een hele fucking nacht nodig hadden om dit te te 'beslissen'Eigenlijk is er niets veranderd. Ja, de 'bewijslast' ligt nu bij de ontheffingsaanvrager. Maar er moet nog steeds een ambtenaar beoordelen of de ontheffing verleend kan worden.
Misschien dat ze nu wel beter controleren of bedrijven zich aan hun eigen regels houden en ze makkelijker gesloten kunnen worden bij misstanden? Maar ik betwijfel of dat ook echt gaat gebeuren.
Dat ze daar zo lang voor nodig hadden!
Precies. Dwing nieuwe Nederlanders de taal te leren, door niet elk foldertje in tig exotische talen te verstrekken. Nederlands, Engels, Frans en Duits, prima, dat zijn onze buurlanden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nou...op dit moment wordt er 19 miljoen uitgegeven aan tolken, voor de allochtonen
Nederlanders, als het goed is gaan ze dat afschaffen, zelfs bij een eenvoudig tandartsbezoekje
heb je nu al recht op een tolk.
http://www.stand.nl/polit(...)%E2%82%AC-19-miljoen
Als dat eenmaal is afgeschaft kunnen ze die 19 miljoen goed gebruiken voor controleurs.
Lijkt me een betere besteding.
Uiteraard zal er af en toe een uitzondering gemaakt moeten worden als er hier een toerist
in katzwijm valt en geen woord Nederlands spreekt, maar als je hier al jaren woont mag
je toch op zijn minst verwachten dat je ook de taal leert en anders is er vast wel een
familielid, vriend of kennis die eventueel met je mee kan om je te helpen met de taal.
Meteen werkgelegenheid gecreëerd, en nee ik ben niet tegen buitenlanders en ik ben
geen racist maar je kan die ''knuffelpolitiek'' ook overdrijven natuurlijk.
en 19 miljoen per jaar uitgeven aan tolken voor mensen die het verdommen om Nederlands
te leren vind ik een beetje overdreven
Dat lijkt mij niet haalbaar. Volgens mij heeft elke wet gemiddeld 743 uitzonderingen, mitsen en maren. Dat houdt de samenleving een beetje leefbaar.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:02 schreef Gia het volgende:
En verder, wetten handhaven, zonder uitzonderingen.
Die programma's bestaan al. Niet op SBS6 trouwens, dus ik snap wel dat jij die programma's nooit hebt gezien.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we op tv, bij de normale zenders, nog steeds alleen maar Nederlandse ondertiteling, maar ik zie het er nog wel van komen dat de arabische er onder moet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |