Die zijn wel heel erg vlotquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:21 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Ik zei dus...
Ik heb vanmiddag een brief gekregen voor Bep, bij welke juf ze komt en wanneer ze mag beginnen.
Het gaat veel te snel allemaal!
ik zou het wel op tijd doen... sommige scholen hebben wachtlijsten en dan kan ze niet starten als ze 4 is en je mag niet bij meerdere scholen inschrijven.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb jen nog nergens ingeschreven. Ik zie wel, dat is nog lang niet.
jahee! hoera & hoezee! je eerste voorkeursschool heeft plek!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:52 schreef k_i_m het volgende:
Het lijkt erop alsof mijn eerste voorkeursschool wel een plek gaat hebben, toen ik ze een paar weken geleden belde. Wel jammer dat hij niet het meest dichtbij huis is.
Da's wel jammer.. Zou mooi zijn als het wel zo zou kunnenquote:
Zo sneaky was ik niet hoor, ik heb m hier 2 weken geleden gewoon gemeld, een dag na Ko's verjaardag. Ik heb alleen niet echt gepost sindsdien.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:
oeke, kom jij even sneaky binnenNog gefeliciteerd met je peuter!
En leuke foto's.
Lief Oekequote:Op woensdag 22 juni 2011 10:31 schreef oeke het volgende:
Oh, maakt niks uit hoor DF, Ik was gewoon even verbaasd.
Ik moet trouwens nodig eens een geluidsopname maken van Ko zijn zangkunsten, vooral op de fiets is het geweldig leuk.
Dat gaat zo, ik zing en Ko vult aan: poesje MAUW, kom eens GAUW, ik heb lekkere melk voor joJOU en voor mij rijstebrij, OHWAEELIJK smullen WIJ...
kijkt ie wel eens bumba?quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:54 schreef oeke het volgende:
Dankjewel BE!
[..]
Zo sneaky was ik niet hoor, ik heb m hier 2 weken geleden gewoon gemeld, een dag na Ko's verjaardag. Ik heb alleen niet echt gepost sindsdien.
Wat grappig Diaan, dat Lennon ook vaak blauw gebruikt. Vanochtend werden de aardbeien ook nog blauwe genoemd. Tenminste hij zegt gewoon het woord aardbeien maar roept er dan Blauwe! achteraan.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:31 schreef oeke het volgende:
Oh, maakt niks uit hoor DF, Ik was gewoon even verbaasd.
Ik moet trouwens nodig eens een geluidsopname maken van Ko zijn zangkunsten, vooral op de fiets is het geweldig leuk.
Dat gaat zo, ik zing en Ko vult aan: poesje MAUW, kom eens GAUW, ik heb lekkere melk voor joJOU en voor mij rijstebrij, OHWAEELIJK smullen WIJ...
Oja, die ken ik inderdaad. Maar hij kijkt eigenlijk bijna geen Bumba meer. Meneer is verslaafd aan Madagascar. En vooral aan de pinguins.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:25 schreef Kleurdoos het volgende:
kijkt ie wel eens bumba?
Elin roept ook dat alles BLAUW is. en dan zeg ik 'nee rood' en dan zegt ze rood.
komt door bumba
blauwe pinda? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
rode pinda? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
gele pinda? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
elin doet dat zo leuk
blauwe piena? NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIIIIIIIII (en dan in een lege beker, klinkt zo grappig)
herkenbaar, sta ik in t winkelcentrum, kind doet kutquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:40 schreef oeke het volgende:
Gefeliciteerd Bla! Wat lief, 3 kadootjes willen.
Soms betrap ik mezelf er wel op dat ik bijna een dreigement wil geven, maar vlak voor ik dat zeg, bedenk ik me vaak net op tijd.
Het gevolg van zo'n dreigement, bv 'dan gaan we naar huis', is dat ik ook consequent moet zijn en dat we dan ook echt naar huis moeten.
Dat wil ik zelf heel vaak niet.
Dus uit eigen belang dreig ik heel er weinig. Maar goed, ze gaan nog wel eens door mijn hoofd.
Ko luistert redelijk goed, maar ik ben zelf niet altijd zo'n goede uitlegger.
Als hij echt niet luistert til ik hem gewoon op. Loop je met een huilend kind de speeltuin uit.
Ik weet gelukkig dat hij 2 meter verder alweer rustig is en blij.
oh nouja omdat je op mij reageert, terwijl ik t tegen oeke had, vandaarquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik leg alleen uit hoe IK het doe he. Verder moet iedereen het helemaal zelf weten en denk ik sowieso niet dat er veel slechte manieren zijn, als je een beetje je verstand en liefde gebruikt
volgens mij quote ik niemand en sprak ik in algemene zinquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:32 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
oh nouja omdat je op mij reageert, terwijl ik t tegen oeke had, vandaar
Ik zou op mijn woorden passen! En eens niet alles zo letterlijk nemen en alles naar je toe trekken helpt ook wel een hoop denk ik ;-)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
maar in het peutertopic moet je goed op je worden passen, dus? Goed om te weten, kan ik nog even oefenen
o ga je nu alweeeeer het aangeschoten hert spelen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
volgens mij quote ik niemand en sprak ik in algemene zin
maar in het peutertopic moet je goed op je worden passen, dus? Goed om te weten, kan ik nog even oefenen
Miss, ik weet dat ik vaak degene ben waar het mee kan 'botsen'. Maar ik zie hier ook eigenlijk niet terug wat Books en Kleurdoos bedoelen.quote:
Die van mij anders wel hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:56 schreef Books het volgende:
Het zijn nu eenmaal nog niet allemaal meteen Einsteintjes die de meest overwogen keuzes kunnen maken voor hun bestwil.
Ik haat treuzelen en ik heb weliswaar geen peuter maar ik zet mijn 6 of 10 jarige gewoon in hun onderbroek in de auto als het zo uitkomt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:58 schreef Diaan73 het volgende:
Ik pak Lennon soms af en toe wel op om te dragen als iets me te lang duurt of als hij aan het treuzelen is. Daar kan ik niet zo goed tegen eigenlijk.Over het algemeen wil hij altijd zelf lopen.
laat het lekker gaan books, je schiet er toch niks mee op. pretty is as pretty doesquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:03 schreef Books het volgende:
Groofs, de reactie van Sly: ik, ik, ik en ik en dan erachter aan meteen vermelden dat je in het peutertopic op je woorden moet passen.
Ik heb helemaal niets tegen AP en het constante overleg tussen de ouders en kind maar het komt vaak bij bepaalde personen zo over alsof het het enige juiste is en als er een weerwoord komt dan is het meteen het grote slachtoffer spelen, daar kan ik niet zo goed tegen!
Hier wordt ook overlegt maar met sommige dingen is er niets te overleggen in de zin van wij gaan nu eten kom je aan tafel ajb en geen haar op mijn hoofd die dan denkt van: K. en E. als jullie er trek in hebben zouden jullie dan aub aan tafel willen komen eten. Ooit schreef Miss ergens dat Senna bepaald wanneer er gegeten wordt nu hier dus niet.
Helemaal gelijk Simmu.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef simmu het volgende:
[..]
laat het lekker gaan books, je schiet er toch niks mee op. pretty is as pretty does
ieder zn eigen stijl he!
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef lily het volgende:
[..]
Ik haat treuzelen en ik heb weliswaar geen peuter maar ik zet mijn 6 of 10 jarige gewoon in hun onderbroek in de auto als het zo uitkomt.
Laatst nog; ze hebben anderhalf uur de tijd om te eten en zich aan te kleden/tanden te poetsen. Hij stond nog steeds in zijn onderbroek te flauwekullen dus hup in de auto en broek/shirt/schoenen en tandenborstel/tandpasta in een tasje erachteraan. Klaar.
Zo probeer ik het hier ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:51 schreef She-Wolf het volgende:
Bij dingen zoals in de plassen stampen zeg ik meestal iets als: "ik begrijp dat je in de plas wilt stampen, want dat is hartstikke leuk. Het is nu alleen niet zo'n goed idee want dan worden je schoenen nat". En doet ze het dan wel, ja jammer dan. Natte schoenen en sokken, maar daar moet je niet over zeuren. I told you so, idd.
Ik probeer het wat positiever te brengen dan gelijk een verbod of een waarschuwing. Al gebeurt mij het ook wel eens dat ik gewoon roep:"niet doen!" oud. Meestal wanneer ik of zelf ergens van schrik of wanneer ik m'n dag niet heb. Maar dat is niet zo vaak.
Aan dingen als, de hoek, de trap of de gang doe ik niet. Dat past helemaal niet bij ons.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:37 schreef Brighteyes het volgende:
Hij trok nietsvermoedend de nooduitgang open bij de Lidl. Het is een gewone deur, met alleen helemaal hoog beveiligings-sensoren.Een pokkeherrie!
Hij schrok zich helemaal wezenloos en was totaal overstuur, arm kind.
Verdere geen man over boord, de kassiere zei dat het wel vaker gebeurd was.
Ik denk alleen dat Sasha het noooooooit meer doet!
Nu zegt ze de hele dag dat ze niet zal zeuren om een snoepje, omdat ze er anders straks geen krijgt. Het werktquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik dreig eigenlijk pas sinds kort een beetje. Maar misschien heet het geen dreigen als je het ook naleeft? (oké, oké, ik laat haar natuurlijk niet thuis als ze haar schoenen niet aan wil doen, maar verder...)
Mijn peuter weet precies wanneer ze een snoepje krijgt (als R slaapt). En toch kan ze soms uren bezig zijn over of ze een snoepje mag. Voorheen ging ik daar altjd netjes op in, zo van 'lekker hè, snoepjes, strakjes als R slaapt.' Maar ik weet 100% zeker dat ze precies weet wanneer ze er één krijgt en wil het gezeur nu ook een beetje de kop in gaan drukken zeg maar. Ik kies dus redelijk bewust nu wat dat betreft voor een minder 'begripvolle manier'. (Met in mijn achterhoofd 'wie vraagt, wordt overgeslagen'). En dan zeg ik na tien keer dat ik er niks meer over wil horen. En dat ze anders straks geen snoepje krijgt. Ze heeft al twee keer om die reden geen snoepje gehad.
ghehehe, dat wordt gewoon zo'n aktie als van kleine simmu ooit die van der mama op der falie kreeg dat ze niet mocht bedelen om snoepjes bij de buren: "ik mag van mijn mama niet om snoepjes vragen, maar snoepjes zijn wel heeeeeeeeeeel erg lekker hoor!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Nu zegt ze de hele dag dat ze niet zal zeuren om een snoepje, omdat ze er anders straks geen krijgt. Het werktdus niet, want het gaat nogsteeds de hele ochtend over snoepjes
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Je kan het ook anders brengen:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:21 schreef seilram het volgende:
Vandaag ook, in de speeltuin. Dan heb ik al 2 minuten vantevoren gezegd dat we zo gaan, want koken etc. "Joep, kom, we gaan!". Joep denkt doei en gaat de andere kant op. Ik weer: Joep, hierkomen, we gaan naar huis toe". Joep kijkt boos mijn kant op. Ik weer: "Joep, NU HIERKOMEN, ik speel geen spelletje". Joep die boos en traag mijn kant op strompelt.
Ik vraag me dan echt af... hoe kan ik dit anders doen. We zitten nogal vaak in de speeltuin om de hoek en ik baal hier zo van, dat het naar huis gaan altijd zo mokkig moet. Net of het thuis niet leuk is ofzo...
Soms manipuleer ik ook voor mijn gevoel: "Als je nu meegaat, dan mag je straks Pingu kijken". En daar ben ik zelf ook nog niet over uit wat ik daar van vind.
hier ook!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:26 schreef Diaan73 het volgende:
Ik doe dat ook bij de oudste. Helaas werkt dat ook niet altijd. Dreigen bij hem wel!!En aan die dreigementen kan ik me wel houden. op tijd naar bed, niet spelen met vriendjes, niet op de wii enz.
nee, okquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef Vicky het volgende:
ik zou zeggen ook een dagje...
ik vind het niet zo prettig om in een geverfde kamer te slapen..
precies zo hier.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:37 schreef Vicky het volgende:
Tess rent gewoon weg.. dan zeg ik 1, kijkt ze me ondeugend aan, zeg ik 2, gaat ze staan lachen, zeg ik 3, neemt ze een spurt naar de andere kant van de gang en gaat staan schateren![]()
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:34 schreef BarbieQ het volgende:
Ik heb bij mijn dochter 1x de truc van tot 3 tellen toegepast. Dat had ze heel snel door!
'Mama, jij mij snoepje geven! Ik tellen 1..2..3!'
Schoonmaken?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:51 schreef E.T. het volgende:
Maar dan heb ik idd tijd overEens nadenken hoe en wat ik daarmee ga doen
Oh, wat een goede tip!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
SeilraM, wat ze bij de 'Peuter in zicht' cursus aangaven was dat het ook nog wel eens als je je kind laat herhalen wat je zelf hebt gzegd. 'Wat gaan we over 1 minuut doen?'.
En wat ik een tijdje gedaan heb is ipv zeggen over 1 minuut, is de kookwekker erbij hem die zelf aan laten zetten etc. Dat piepje dat af ging was voor hem een heel stuk minder willekeurig dan 'over 1 minuut'.
Dus 'als het piepje gaat, gaan we naar huis, kom jij hem aanzetten?'
Voelde voor mij eerst heel raar en rigide aan, maar vlgs de ortopedagoge van het Opvoedbureau was het prima om te doen, duidelijker kan je het bijna niet maken voor een kind en bij die 2 van mij werkt het echt heel goed.
Ik vond het zo herkenbaar.quote:Hij maakt een vrolijke en gelukkige indruk. Luistert erg goed naar verhaaltjes. Gek op de schommel en de glijbaan. Buiten rent hij lekker rond en gaat ook op de trampoline.
Als L. hem probeert te aaien, roept hij weleens 'au' bij wijze van afweer. Met T (het oudste kindje) doet hij weleens spelletjes zoals kikkerspringen.
Met de komst van Z zijn Ko, Z en W een hecht vriendentrio. Hij is natuurlijk van de drie jongetjes de meest ervaren Kresjer en dat merk je af en toe wel. Hij geeft dan aan wat er gaat gebeuren.
Hij is gek op ouderwetse slapstick, daar kan hij een echte lachstuip van krijgen. Vallen en schrikken en dat soort humor.
Hecht erg aan het dagritme en kan erg chagerijnig worden als het niet gaat zoals het hoort. Bv naar buiten gaan op het moment van de cracker. Dan zit hij er al helemaal klaar voor. Hij klaart dan wel helemaal op als hij mag helpen de tafel te dekken buiten.
Hij praat steeds meer en steeds verstaanbaarder.
Maakt hij daar ook van die Exorcist-geluiden bij?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:21 schreef oeke het volgende:
En de tweede keer kreeg ik weer protest, maar met het dag zeggen krijg ik hem gelukkig toch nog snel uit zijn overstrek/huil/driftbui.
Dat vindt hij net als Ivan erg leuk om te doen namelijk.
Oh, dat lijkt me ook heel interesssant om te horen! Fijn dat het zo goed gaat met Ko. Ik moest lachen om zijn voorliefde voor de slapstick.quote:Poeh, een lange vergadering gehad gister, maar ik vond het erg leuk om zo lang over elk kindje te praten.
Het is fijn om met zoveel ouders, die je kind goed kennen, over je kind te praten.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
Maakt hij daar ook van die Exorcist-geluiden bij?
Ik vond die badjas ook echt de uitkomst, maar meneer heeft hem 1 keer aangehad en weigert sindsdien pertinent. Naakt rondlopen is veel leuker.quote:Simmu, ik ga het proberen! We hebben nog een badjas voor hem liggen. Eens kijken of die inmiddels past! Ik ben bang dat hij het niet leuk genoeg gaat vinden om het bad voor vaarwel te zeggen, want hij is momenteel niet zo van het aankleden (om het zacht uit te drukken).
Ik houd daar echt van. Je moeder te slim af zijn, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:05 schreef freecell het volgende:
Ik doe meestal ook: 'nog één keer glijden en dan weg...'
En dan... Gaat hij niet glijden maar iets anders doenTe sneaky.
Provence inderdaad!
O, daar ben ik heel resoluut in: je mag glijden, wil je dat niet, dan gaan we direct.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:05 schreef freecell het volgende:
Ik doe meestal ook: 'nog één keer glijden en dan weg...'
En dan... Gaat hij niet glijden maar iets anders doenTe sneaky.
Provence inderdaad!
Wanneer ga je dan boodschappen of huishouden doen?? Ik kan 's morgens bedenken wat te doen die dag, maar achteraf is de dag altijd anders geweest. Story of my life. Zowel thuis als op mn werk.quote:Op zondag 26 juni 2011 09:57 schreef simmu het volgende:
8 uur, gezamelijk ontbijt aantafel
na het ontbijt tot half 10 zelluf spelen terwijl ik opruim en een rondje nieuws doe
rond half 10, 10 uur zoiets mag selene ff tv kijken en ravi kruipen
half 11, bedtijd voor ravi, dan ga ik meestal samen met selene wat spelen
12 uur lunchtijd (niet aan tafel meestal), na de lunch spelen we allemaal samen tot bedtijd (samen kruipen op de gang)
4 uur oid iedereen uit bed, tussen 4 en 5 weer zelfspeeltijd. om 5 uur weer samenspeeltijd tot half 6 (sesamstraat). na sesamstraat spelen met papa.
kwart over 6 samen eten aan tafel
na het eten eventjes samen kruipen en dan naar boven. tandenpoetsen, kindjes wassen, in bed, verhaaltje, slapen
boodschappen en speeltuin gaan (speciale dingetjes uitgezonderd) buiten ravi's slaapjes om. dus 's ochtends direct na het ontbijt, direct na de lunch of direct om 4 uur. dan skip ik dus dingetjes die ik zou moeten doenquote:Op zondag 26 juni 2011 13:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wanneer ga je dan boodschappen of huishouden doen?? Ik kan 's morgens bedenken wat te doen die dag, maar achteraf is de dag altijd anders geweest. Story of my life. Zowel thuis als op mn werk.
Wij hebben dus ook geen vaste indeling. Als Lennon naar oppas (kdv of mn ouderst) gaat, ontbijt hij daar... thuis eet hij een bord pap als hij wakker is, meestal tussen half 8 en half 9. Lennon zit dan te puzzelen aan de salontafel of kijkt tv. Rond 10:30 uur fruit, rond 12 uur lunch en dan tussen 12:30 en 13:00 uur naar bed. Als hij wakker wordt, meestal tussen 15:00 - 16:00 uur dan krijgt hij nog wat lekkers en eten we rond 17:30 uur. Rond 19:30 uur gaat hij dan naar bed.
Tussen de momenten door kan het zijn, dat we weg zijn: boodschapjes doen, peutergroep, visite.. maar ook gewoon lekker thuis spelen of tv kijken. In de tijd dat hij naar bed is, ga ik vaak iets in het huishouden doen of gewoon lekker op de bank tv kijken.
Okay duidelijk. Het klinkt voor mij heel kunstmatig, maar als het voor jullie werkt!quote:Op zondag 26 juni 2011 16:01 schreef simmu het volgende:
[..]
boodschappen en speeltuin gaan (speciale dingetjes uitgezonderd) buiten ravi's slaapjes om. dus 's ochtends direct na het ontbijt, direct na de lunch of direct om 4 uur. dan skip ik dus dingetjes die ik zou moeten doenin de weekenden bouwen we trouwens wel actief per ouder 1 op 1 tijd met selene of ravi in, zodat iedereen ook eens een ouder (of 1 kind, net hoe je het opvat
) 'heeft' om ff eigen dingetjes te doen.
ikke nietquote:Op zondag 26 juni 2011 20:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Werken jullie eigenlijk?
Ik ben iets minder gaan werken (3 dagen nu) voorheen 4.5 dagen.
Elin gaat 2 dagen naar de opvang en op donderdag is papa thuis
SPOILER: let niet op mijn persoonlijke ergernisjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wb dat schema; ik ben nu eenmaal wel zo ongeveer gebonden aan de eet en slaapjestijden van de kinderen. daarin is ravi het 'probleem', want die wil echt nog 2 slaapjestijden. selene is daar inmiddels (gelukkig) een stuk flexibeler in. naja. naar mate ze ouder worden gaat dat vanzelf beter.
[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 26-06-2011 21:40:16 ]Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Wij werken allebei 4 dagen (jee wat veel voor een moeder en wat fijn dat je vriend een dag minder kon gaan werkenquote:Op zondag 26 juni 2011 20:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Werken jullie eigenlijk?
Ik ben iets minder gaan werken (3 dagen nu) voorheen 4.5 dagen.
Elin gaat 2 dagen naar de opvang en op donderdag is papa thuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: spoilerfunOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het leuk, Simmu. Is het om foto's in te doen? Of zijn het gewoon hartjes?Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Ik vind Simmu zeker geen werkster, maar dat waren de voorbeelden die ze zelf in de spoiler noemde dus vandaar dat ik ze ook als voorbeeld gebruikte. Ik zeg dan ook helemaal niet dat vrouwen die geen baan buitenshuis hebben niet werken, maar snap nooit zo goed waarom dan gezegd moet worden wat er allemaal gedaan wordt. Het leken mij namelijk allemaal dingen die iedereen doetquote:Op zondag 26 juni 2011 23:36 schreef oeke het volgende:
Achja, zo hebben mensen nu eenmaal persoonlijke ergernissen, maar ik vond het een beetje klinken alsof Simmu alleen maar een 'werkster' is en dat is natuurlijk niet zo.
Kinderen vragen ook nog wel eens veel tijd en onderhoud.
En in die 4 x 8 uur dat je werkt doet het kdv dat toch?![]()
Tenminste ik ben vaak gaarder na een dag met Ko dan na een dag werken.
Soms kom ik niet eens aan het huishouden toe. Komt P. thuis in een enorme bende vol duplo, bordjes met broodkorsten en een vloer vol zand.![]()
Omgekeerd ook altijd hoor, en dan vind ik hem maar inefficient.
ik wilde zelf alleen maar aangeven dat ik weliswaar geen betaalde baan heb, maar wel werkquote:Op zondag 26 juni 2011 23:46 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik vind Simmu zeker geen werkster, maar dat waren de voorbeelden die ze zelf in de spoiler noemde dus vandaar dat ik ze ook als voorbeeld gebruikte. Ik zeg dan ook helemaal niet dat vrouwen die geen baan buitenshuis hebben niet werken, maar snap nooit zo goed waarom dan gezegd moet worden wat er allemaal gedaan wordt. Het leken mij namelijk allemaal dingen die iedereen doet![]()
wat goed!quote:Op maandag 27 juni 2011 08:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik werk 4 dagen en mijn man 5 dagen. Ik zou graag nog een dag minder werken maar dat is in deze branche niet echt een optie.
Dana heeft vanacht de eerste nacht zonder dr speentjes geslapen![]()
Het ging heel goedAlleen even gehuild toen ze net in bed lag, maar daarna was het prima en vanmorgen was ze helemaal trots
Ik heb gewoon van de een op andere dag geen luier meer aan gedaan... Dag 1 ging lekker vaak fout... en bij 3x natte broek kreeg ze weer een luier.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:52 schreef simmu het volgende:
even een zindelijkheidsvraagje; mopsie is namelijk al een tijdje bij vlagen (!) prima zindelijk, maar het lijkt een beetje situatieafhankelijk te zijnbuiten in de tuin (met potje) en op school (met miniwctjes) is ze helemaal zindelijk, maar als we boodschappen gaan doen, of als ze mag tvkijken of naar bed vraagt ze zelf om een luiel. ik ga er gewoon in mee (onze tactiek tot noch toe is simpel. het mag allemaal en ze hoeft niks), maar nu ben ik toch wel benieuwd of meer kindjes dit zo doen.
ik zie trouwens wel waar het om gaat trouwens. ze heeft nog een beetje moeite met 'ophouden' zeg maar. dus bv buiten merk je dat ze echt opeens opkijkt en roept "moet op potje!" en dan een sprintje trekt.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet wat er hier gebeurt is, maar opeens is mijn dreinende vervelende peuter verdwenen en hebben en een super gezellig lief meisje terug... Gewoon opeens... Zo is het veel leuker om een peutermama te zijn...
Dat is zooooo lekkerquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet wat er hier gebeurt is, maar opeens is mijn dreinende vervelende peuter verdwenen en hebben en een super gezellig lief meisje terug... Gewoon opeens... Zo is het veel leuker om een peutermama te zijn...
deed elin eerst ook, volgens mij voornamelijk omdat wij t zo voordeden, althans, moeilijk hoofd trekken en dat verstond ze dan onder poepenquote:Op woensdag 29 juni 2011 12:25 schreef freecell het volgende:
Leander plast en poept dan gewoon 'ho! poept/plast! moet eiglijk oppe potje hè?'
Zucht.
Maargoed hij heeft het nog nooit op het potje gedaan, geen idee of hij het uberhaupt kan. Hij gaat er wel eens op zitten duwen en kreunen, maar dan komt er nooit iets.
Hij snapt het idee wel maar de uitvoering niet... Wat doe je daar nou mee?
quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, simmu, we heben gister de badjastruc toegepast en toen werkte het in ieder geval!
dan doe je het toch in de tuin?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef freecell het volgende:
Daarom durf ik niet zo goed, ik bedoel: gisteren heeft Leander op de tuintafel gepoept
Dat soort gedonder wil ik neit in huis eigenlijk...
Ja, leuk is dat hè! Maarten zegt het nu ook sinds een paar weken... nu nog aanleren welke straat hij woontquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:38 schreef Estrys het volgende:
Koen drie jaarGefeliciteerd!
Seb kan zijn achternaam zeggen!incl voorvoegsels en al. Dat is op de een of andere manier zo vertederend.
Waarom niet terugzetten, dan laat je alsnog zien dat hij toch wel zijn zin krijgt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:24 schreef DJMO het volgende:
Slaan is hier tegenwoordig in de hoek zetten en domweg negeren. hij loop wel weg uit die hoek, en ik zet 'm niet terug ofzo, het feit dat ik 'm wegzet maakt al indruk genoeg, hij doet het steeds minder. alleen nog als hij flink moe is. Zoals vanmiddag op de fiets terug naar huis. m'n rug (en met name daar waar m'n nieren zitten, kan hij natuurlijk goed bij achterop) moest het flink ontgelden .. ik was blij dat ik met een bevriende moeder samen fietste, en ik het dichtste bij woonde, zij kon hem al fietsend nog wat afleiden van het meppen wat hij deed. Hij heeft uiteindelijk van half een tot half vier geslapen en is om zes uur naar bed gegaan. ik heb geen kik gehoord. (nou heeft hij maandag, dinsdag en woensdag niet geslapen ivm badkamerverbouwing) dus ik snap wel dat hij zo'n beetje kapot was ...
lekker!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Koen, alweer 3! Gefelciteerd!!![]()
Hier een goedgekeurde bijna-kleuter. 17,3 kg, 105,5 cm ( 6mnd geleden 16,0 en 100,5). En de verpleegster zag maar weinig kinderen die vanaf hun 2e zo mooi in het midden van de curves blijven![]()
De ogentest met de C's ging niet helemaal goed bij de onderste lijntjes, maar die met de plaatjes wel. Dus zolang we niks merken, dan kunnen we de schoolarts wel afwachten.
Nu loopt hij rond met een cars-lego-auto, want hij heeft toch een prik overleefd
flink moe = oververmoeid, en zich niet meer op een andere manier kunnen uitenquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:24 schreef DJMO het volgende:
Slaan is hier tegenwoordig in de hoek zetten en domweg negeren. hij loop wel weg uit die hoek, en ik zet 'm niet terug ofzo, het feit dat ik 'm wegzet maakt al indruk genoeg, hij doet het steeds minder. alleen nog als hij flink moe is.
ervoor ook al hoor. en onthouden doen ze ook!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:17 schreef Marie79 het volgende:
Maarten blijft ook in de hoek tot ík zeg dat hij er vandaan mag... Meestal is dat een minuutje ofzo, en dan bespreken we even waarom hij straf heeft gehad en dat hij nu weer lief doet.
Enne, als ze 2 zijn, snappen ze een hoop meer dan dat we denken heb ik het idee
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:43 schreef Estrys het volgende:
En luisteren HO maarJa wat ze willen horen, dat horen ze wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |