abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98599586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:58 schreef Diaan73 het volgende:
Ik pak Lennon soms af en toe wel op om te dragen als iets me te lang duurt of als hij aan het treuzelen is. Daar kan ik niet zo goed tegen eigenlijk. :@ Over het algemeen wil hij altijd zelf lopen.
Ik haat treuzelen en ik heb weliswaar geen peuter maar ik zet mijn 6 of 10 jarige gewoon in hun onderbroek in de auto als het zo uitkomt.
Laatst nog; ze hebben anderhalf uur de tijd om te eten en zich aan te kleden/tanden te poetsen. Hij stond nog steeds in zijn onderbroek te flauwekullen dus hup in de auto en broek/shirt/schoenen en tandenborstel/tandpasta in een tasje erachteraan. Klaar.
pi_98599617
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:03 schreef Books het volgende:
Groofs, de reactie van Sly: ik, ik, ik en ik en dan erachter aan meteen vermelden dat je in het peutertopic op je woorden moet passen.

Ik heb helemaal niets tegen AP en het constante overleg tussen de ouders en kind maar het komt vaak bij bepaalde personen zo over alsof het het enige juiste is en als er een weerwoord komt dan is het meteen het grote slachtoffer spelen, daar kan ik niet zo goed tegen!

Hier wordt ook overlegt maar met sommige dingen is er niets te overleggen in de zin van wij gaan nu eten kom je aan tafel ajb en geen haar op mijn hoofd die dan denkt van: K. en E. als jullie er trek in hebben zouden jullie dan aub aan tafel willen komen eten. Ooit schreef Miss ergens dat Senna bepaald wanneer er gegeten wordt nu hier dus niet.

laat het lekker gaan books, je schiet er toch niks mee op. pretty is as pretty does

ieder zn eigen stijl he!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98599686
wellicht een nuttige tip: ik heb hier met papier en lamineerding een klokje gemaakt voor selene; als ik wil dat we op tijdstip X iets gaan doen, dan zet ik haar klok op tijdstip X :) dat werkt best goed!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:11:40 #103
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98599694
Het is geen aanval het is gewoon hoe ik het zie en hoe jij daar meteen op reageerde. Door meteen te roepen van je moet hier op je woorden letten en geen zin in gedoe.

Misschien komt het zo over dat je nogal hoe zeg ik het nu duidelijk zo slachterofferig te doen als er niet met je meegegaan wordt in je opvattingen.

Ik neem iemand hier af en toe ook weleens iets kwalijk so be it! Het is hier een discussieplatform dus ja dan kan je eens tegengas verwachten lijkt me zo...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:13:35 #104
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98599757
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef simmu het volgende:

[..]

laat het lekker gaan books, je schiet er toch niks mee op. pretty is as pretty does

ieder zn eigen stijl he!
Helemaal gelijk Simmu.

En die van dat klokje is ook wel een goeie tip trouwens. Even manlief gaat laten lamineren van de week. Ze zijn hier wel van de klok als in we eten om half een bv een boterham en hoeveel uur is het nog totdat papa thuis komt. Thanks voor de tip.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:19:10 #105
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_98599954
Simmu, goede tip, die ga ik ook eens proberen. :Y
Misschien werkt dat beter dan mijn hele en halve cirkels. Ze weet wel wat hele en halve cirkels zijn, maar ze kijkt niet echt naar de klok, die hangt denk ik te hoog voor haar.

Hmm, misschien ook eens een klok voor haar kopen zodat ik die lager op kan hangen, bedenk ik me nu... :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_98600129
ik wil er best eentje maken hoor, voor de liefhebber ;)
ze zijn plat, dus opstuurbaar

erger nog; ik heb na dit weekend een semi-mislukte (niet zo mooi gelamineerd, wel prima bruikbaar) over, want mopsie had zelf papier voor een andere uitgezocht (alweer een tip: kind niet meenemen naar hobbiewinkel, dan kom je beladen met meer zooi terug)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:29:03 #107
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98600291
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef lily het volgende:

[..]

Ik haat treuzelen en ik heb weliswaar geen peuter maar ik zet mijn 6 of 10 jarige gewoon in hun onderbroek in de auto als het zo uitkomt.
Laatst nog; ze hebben anderhalf uur de tijd om te eten en zich aan te kleden/tanden te poetsen. Hij stond nog steeds in zijn onderbroek te flauwekullen dus hup in de auto en broek/shirt/schoenen en tandenborstel/tandpasta in een tasje erachteraan. Klaar.
:D die ga ik onthouden. Twan is ook een vreselijke treuzelaar!! Soms laat ik hem dan ook maar gewoon te laat komen omdat hij te laat begonnen is met bijv. omkleden. Tegen te laat komen, kan ik trouwens ook niet zo goed.
Make love, not war ☮
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:57:19 #108
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98601495
Ik vind dat ook wel een goede van Lily, heb het zelf wel eens op mijn werk gedaan, een cliënt (verstandelijk gehandicapte) die liever lui dan moe is en alles laat doen met aankleden, maar ze kan best haar sokken en schoenen aantrekken. Toen heb ik gezegd: "dan ga je maar op blote voeten naar dagbesteding" Haar omhoog getrokken tot staan en haar naar de kamer willen sturen. Toen ging ze heel snel weer zitten en deed ze haar sokken en schoenen aan :D

Maarten kan net zoals Seb ook verschrikkelijk ter aarde storten als hij iets niet wil. We zijn eens met een gillende Maarten het winkelcentrum uitgelopen onder de arm omdat meneer niet wilde lopen... Ja, wel heel hard richting de Bart Smit...

Wat nu heel goed werkt, is één keer waarschuwen en anders in de hoek zetten. En ik geef hem ook wel keuzes als hij bijv. niet zijn shirt aan wil, dan pak ik er een andere bij en mag hij kiezen.

Ik pak een beetje van alles wat, waar ík/wij me/ons goed bij voel(en).
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_98602629
Ik zet Seb op de trap om af te koelen. Dat werkt. Duurt wel lang. Dan is het even stil en na tien tellen denkt hij ineens weer ja ik ben weeeheeeel zielig hoor. Dan hoor je de sirene weer aanzwengelen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:28:44 #110
114177 Diaan73
pi_98602783
De trap is hier af en toe ook de oplossing. Maar het komt bijna niet voor dat hij daar naartoe moet. Ow en Lennon gaat inderdaad ook trappen en om zich heen slaan... ze zijn dan echt sterk.

Dat duurt even dan kan hij weer op de grond en gaan we verder.
Make love, not war ☮
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:51:18 #111
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98603821
Bij dingen zoals in de plassen stampen zeg ik meestal iets als: "ik begrijp dat je in de plas wilt stampen, want dat is hartstikke leuk. Het is nu alleen niet zo'n goed idee want dan worden je schoenen nat". En doet ze het dan wel, ja jammer dan. Natte schoenen en sokken, maar daar moet je niet over zeuren. I told you so, idd.

Ik probeer het wat positiever te brengen dan gelijk een verbod of een waarschuwing. Al gebeurt mij het ook wel eens dat ik gewoon roep:"niet doen!" oud. Meestal wanneer ik of zelf ergens van schrik of wanneer ik m'n dag niet heb. Maar dat is niet zo vaak.

Aan dingen als, de hoek, de trap of de gang doe ik niet. Dat past helemaal niet bij ons.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_98604213
we doen hier ook niet aan de trap, dit omdat ravi haar dan achterna gaat en mijn bijdehandje dan ws toch gewoon naar boven vliegt en gaat spelen of zoiets ;)

ik blijf erbij dat het eigenlijk niet zo denderen veel boeit welke 'methode' je gebruikt, zolang je binnen die methode dan maar consequent blijft en de gekozen 'methode' bij het gezin past. wij zijn nogal van het "zelf laten ontdekken" terwijl we met sommige dingen dan wel weer best streng zijn (broertje meppen is een hele grote nogo hier), dus dat zie je in onze 'methode' terug. een ander gezin zal dingen anders aanpakken, pas als je ff niet goed weet hoe je iets kan doen, is het fijn om links en rechts eens ten rade te gaan.
pi_98604279
met als resultaat trouwens dat selene van de week de hele speeltuin voor zichzelf had. het regende en alle andere kindjes (en wij en ravi) stonden onder de boom te schuilen terwijl seleentje de grootste lol had door kleddernat stug van de glijbaan af te gaan *O*
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:21:10 #114
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98605297
Dat is ook zo, simmu. Het is ook makkelijker consequent te zijn en blijven in een stijl die wel bij je past. Denk ik.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:37:13 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98606209
Ik dreig wel. Veel ook. Ben me er steeds vaker van bewust, dus ik kom vast nog wel op het punt dat ik het doorheb voor ik het doe. ;) :@

Sasha had vanmorgen een leermomentje. :o
Hij trok nietsvermoedend de nooduitgang open bij de Lidl. Het is een gewone deur, met alleen helemaal hoog beveiligings-sensoren. :') Een pokkeherrie! :o Hij schrok zich helemaal wezenloos en was totaal overstuur, arm kind. :o Verdere geen man over boord, de kassiere zei dat het wel vaker gebeurd was.
Ik denk alleen dat Sasha het noooooooit meer doet! :D
pi_98608527
Sasha, wat zal je geschrokken zijn! :o
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:51 schreef She-Wolf het volgende:
Bij dingen zoals in de plassen stampen zeg ik meestal iets als: "ik begrijp dat je in de plas wilt stampen, want dat is hartstikke leuk. Het is nu alleen niet zo'n goed idee want dan worden je schoenen nat". En doet ze het dan wel, ja jammer dan. Natte schoenen en sokken, maar daar moet je niet over zeuren. I told you so, idd.

Ik probeer het wat positiever te brengen dan gelijk een verbod of een waarschuwing. Al gebeurt mij het ook wel eens dat ik gewoon roep:"niet doen!" oud. Meestal wanneer ik of zelf ergens van schrik of wanneer ik m'n dag niet heb. Maar dat is niet zo vaak.

Aan dingen als, de hoek, de trap of de gang doe ik niet. Dat past helemaal niet bij ons.
Zo probeer ik het hier ook.
Bovendien, als ik Ko op de trap zet, zit hij in het algemene trappenhuis, dat vind ik een erg slecht idee. :P

En met dreigen tegen mijn zin, bedoel ik vooral te dreigen met 'dan gaan we naar huis' en je dan realiseren dat je binnen zit met een chagerijnige peuter. Dat ik hem liever buiten zijn energie laat razen dan binnen.

Maar goed Ko is nog een kleintje vergeleken met die van jullie en zijn driftbuien vind ik tot nu toe redelijk goed te doen. Wie weet wat er nog komt allemaal.

Vanavond hebben we weer de maandelijkse vergadering op de kresj, en het is mijn eerste keer. Ik ben heel benieuwd, ik heb van P. begrepen dat ze echt heel uitgebreid elk kind bespreken.
Hij was de vorige keer om 2 uur 's nachts pas thuis! :o
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98609773
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:37 schreef Brighteyes het volgende:
Hij trok nietsvermoedend de nooduitgang open bij de Lidl. Het is een gewone deur, met alleen helemaal hoog beveiligings-sensoren. :') Een pokkeherrie! :o Hij schrok zich helemaal wezenloos en was totaal overstuur, arm kind. :o Verdere geen man over boord, de kassiere zei dat het wel vaker gebeurd was.
Ik denk alleen dat Sasha het noooooooit meer doet! :D
:o _O-

arm jochie
pi_98609994
Ik doe wel aan gang. Zeker toen ze in de leeftijd waren van dit topic (2 tot 4 dus).
Tegenwoordig stuur ik er eentje naar zijn kamer als het te bont wordt.
Ze breken soms de boel af hier met zijn tweeen, dus na twee keer vragen of het iets minder kan of dat ze aub ophouden dan ben ik er wel klaar mee.
pi_98610759
Ik dreig eigenlijk pas sinds kort een beetje. Maar misschien heet het geen dreigen als je het ook naleeft? (oké, oké, ik laat haar natuurlijk niet thuis als ze haar schoenen niet aan wil doen, maar verder...)

Mijn peuter weet precies wanneer ze een snoepje krijgt (als R slaapt). En toch kan ze soms uren bezig zijn over of ze een snoepje mag. Voorheen ging ik daar altjd netjes op in, zo van 'lekker hè, snoepjes, strakjes als R slaapt.' Maar ik weet 100% zeker dat ze precies weet wanneer ze er één krijgt en wil het gezeur nu ook een beetje de kop in gaan drukken zeg maar. Ik kies dus redelijk bewust nu wat dat betreft voor een minder 'begripvolle manier'. (Met in mijn achterhoofd 'wie vraagt, wordt overgeslagen' :P ). En dan zeg ik na tien keer dat ik er niks meer over wil horen. En dat ze anders straks geen snoepje krijgt. Ze heeft al twee keer om die reden geen snoepje gehad. :D
pi_98610803
Stoeltje (ipv gang zeg maar) is hier al in geen tijden meer nodig geweest.
pi_98611174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik dreig eigenlijk pas sinds kort een beetje. Maar misschien heet het geen dreigen als je het ook naleeft? (oké, oké, ik laat haar natuurlijk niet thuis als ze haar schoenen niet aan wil doen, maar verder...)

Mijn peuter weet precies wanneer ze een snoepje krijgt (als R slaapt). En toch kan ze soms uren bezig zijn over of ze een snoepje mag. Voorheen ging ik daar altjd netjes op in, zo van 'lekker hè, snoepjes, strakjes als R slaapt.' Maar ik weet 100% zeker dat ze precies weet wanneer ze er één krijgt en wil het gezeur nu ook een beetje de kop in gaan drukken zeg maar. Ik kies dus redelijk bewust nu wat dat betreft voor een minder 'begripvolle manier'. (Met in mijn achterhoofd 'wie vraagt, wordt overgeslagen' :P ). En dan zeg ik na tien keer dat ik er niks meer over wil horen. En dat ze anders straks geen snoepje krijgt. Ze heeft al twee keer om die reden geen snoepje gehad. :D
Nu zegt ze de hele dag dat ze niet zal zeuren om een snoepje, omdat ze er anders straks geen krijgt. Het werkt ^O^ dus niet, want het gaat nogsteeds de hele ochtend over snoepjes :')
pi_98611280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Nu zegt ze de hele dag dat ze niet zal zeuren om een snoepje, omdat ze er anders straks geen krijgt. Het werkt ^O^ dus niet, want het gaat nogsteeds de hele ochtend over snoepjes :')
ghehehe, dat wordt gewoon zo'n aktie als van kleine simmu ooit die van der mama op der falie kreeg dat ze niet mocht bedelen om snoepjes bij de buren: "ik mag van mijn mama niet om snoepjes vragen, maar snoepjes zijn wel heeeeeeeeeeel erg lekker hoor! O-) "

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98611423
Hier is het ook 2 keer waarschuwen 3e keer gang. Zeker als hij een muit-dag heeft. Op dat soort dagen heeft uitleggen ook geen zin. Voordat ik een halve zin verteld heb, is hij weer terug aan het muiten. Dan is het duidelijk en consequent zijn.
Normale dagen kan ik dingen best wel uitleggen. Maar als het niet binnenkomt, is het niet zo zinvol..
Dreigen doe ik wel, maar dat wel in relatie met de situatie. Als hij niet wil aankleden, dan waarschuw ik, dat ik weg zal gaan. En doe dit dan ook. Of als hij niet gaat eten, dat ik zijn bord wegzet.
Maar over het algemeen zit hij tegenwoordig max eens per 2 weken op de gang. De rest kunnen we af met waarschuwen en praten.
pi_98621622
Hier 1e keer waarschuwen met uitleg, 2e keer waarschuwen met de mededeling dat de volgende keer gang wordt en bij de 3e keer is het dus gewoon naar de gang en daar (nu) 2 minuten zitten.

En de post van She over plassenstampen herken ik maar al te goed. Vanmorgen liepen we in het centrum en daar was een plas water. Tess had d'r sandaaltjes aan en die rende op de plas af. Ik heb d'r gewaarschuwd en toen liep ze dus in de plas en toen was het :'( mamaaaaaa voeten nat! :'(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98623618
oooh mn hormonen, elin ligt in bed tegen haar babyborn te praten (lala)

Kom maar bij mij slapen lala,
neeeeeee, Lala, hier liggen (ik zie r al wijzen)
Doetten we even schone luier aan, zo kommaarrr lala etc etc etc O+
Ik denk dat ze t wel met r broertje kan vinden straks)

(ze kan daadwerkelijk de pop een luier aandoen en ook haar eigen luier! O+)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:21:34 #126
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_98623830
Bedankt voor jullie reacties! Miss, wat jij zegt, daar kan mijn lief zich helemaal in vinden. Die roept ook altijd: hij moet maar ondervinden dat zijn gedrag consequenties heeft. Vind ik zelf ook hoor, maar omdat hij nog zo klein is, denk ik vaak... ik moet hem wel nog vertellen wat die consequentie is... bijv, naar huis gaan. Of als hij bijv aan het tekenen is en de potloden vliegen in het rond... dat ik het opruim en er niet meer getekend wordt die dag. Of met speelgoed gooien, is een minuutje op de gang staan. Het is ook niet zo dat ik altijd dreig, maar ik hoor mezelf wel met regelmaat zeggen (als het voor de 3e keer is ofzo... eerst 2 keer zeggen dat het niet mag en waarom niet): "nu is het echt over, ik word boos en dan gaan we naar huis/ruim ik het op/ga je even op de gang, want je luistert niet".
Nu ik het zelf zo terug lees.. eigenlijk is mijn probleem dus dat er vaak niet de 1e of 2e keer geluisterd wordt. Dat ik het dan nog een keer moet zeggen... en wat Estys zegt, ik ga het geen 5 keer zeggen, ik ben malle pietje niet.

Vandaag ook, in de speeltuin. Dan heb ik al 2 minuten vantevoren gezegd dat we zo gaan, want koken etc. "Joep, kom, we gaan!". Joep denkt doei en gaat de andere kant op. Ik weer: Joep, hierkomen, we gaan naar huis toe". Joep kijkt boos mijn kant op. Ik weer: "Joep, NU HIERKOMEN, ik speel geen spelletje". Joep die boos en traag mijn kant op strompelt.
Ik vraag me dan echt af... hoe kan ik dit anders doen. We zitten nogal vaak in de speeltuin om de hoek en ik baal hier zo van, dat het naar huis gaan altijd zo mokkig moet. Net of het thuis niet leuk is ofzo...
Soms manipuleer ik ook voor mijn gevoel: "Als je nu meegaat, dan mag je straks Pingu kijken". En daar ben ik zelf ook nog niet over uit wat ik daar van vind.

Ow en treuzelen vind ik niet erg, lekker op het gemakje ;). Alleen Joep wil nu alleen ook maar gedragen worden, sinds Sam in de draagdoek zit.
Niet mieten! Door gieten!
pi_98624136
Ahw O+

Ik wij doen het trouwens ongeveer als She-Wolf. Ik doe ook niet aan drie keer waarschuwen en in de hoek zetten, Lieuwe gaat wel eens zelf op de trap zitten als hij boos is.
Maar: ik heb een uitzonderlijk braaf kind. Hij luistert negen van de tien keer en die tiende keer ben ik juist blij dat hij een keer niet luistert. Een beetje pit kan geen kwaad, zeg maar. Ik ben wel van het uitleggen, hoewel ik het er wel mee eens ben dat een kind wat niet luistert ook niet even braaf op je uitleg gaat zitten wachten. Ik houd het dus maar zo kort mogelijk.
Wat ik helemaal niet doe is zeggen 'dan word ik boos' of 'moet ik boos op jou worden' als ik helemaal niet boos ben of ga worden. Zijn jullie dan ook echt boos, als je dat zegt? Ik word echt zeer zelden boos van iets wat Lieuwe doet, en als dat wel zo is ziet hij het sowieso wel aan mijn gezicht. Maar zoals gezegd: hij is echt heel redelijk.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:40:44 #128
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98624629
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:21 schreef seilram het volgende:

Vandaag ook, in de speeltuin. Dan heb ik al 2 minuten vantevoren gezegd dat we zo gaan, want koken etc. "Joep, kom, we gaan!". Joep denkt doei en gaat de andere kant op. Ik weer: Joep, hierkomen, we gaan naar huis toe". Joep kijkt boos mijn kant op. Ik weer: "Joep, NU HIERKOMEN, ik speel geen spelletje". Joep die boos en traag mijn kant op strompelt.
Ik vraag me dan echt af... hoe kan ik dit anders doen. We zitten nogal vaak in de speeltuin om de hoek en ik baal hier zo van, dat het naar huis gaan altijd zo mokkig moet. Net of het thuis niet leuk is ofzo...
Soms manipuleer ik ook voor mijn gevoel: "Als je nu meegaat, dan mag je straks Pingu kijken". En daar ben ik zelf ook nog niet over uit wat ik daar van vind.

Je kan het ook anders brengen:
Joep, heb je zin om Pingu te kijken? Ja? Kom maar, dan gaan we nu naar huis zodat je naar Pingu kan kijken.

Het klinkt wat minder omkoperig, werkt hier altijd wel goed. :P
pi_98625249
Wij hebben ook een speeltuin tegenover en het terug naar huis gaan gaat hier meestal zo

Dana over 10 minuten gaan we naar huis, oke?
Oke, maar ik wil nog op de glijbaan, wip, schommel whatever.
Dan zeg ik altijd, is goed, dan mag je nog 4 keer van de glijbaan en dan gaan we naar huis en dan mag je helpen met koken /insert extreem enthousiaste blik en stem...
Dana hyper jaaaaaa ik wil naar huis koken, kom nou mama! *) *)

En als het niet zo gaat dan koop ik dr om met een koekje/ waterijsje/ dora kijken of whater op dt moment het aantrekkelijkst voor dr is ....zo makkelijk ben ik dan ook wel weer O-)
pi_98625391
Hier ook... Tess, zullen we thuis lekker (vul in) gaan kijken? 9 van de 10 keer trapt ze erin :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:02:13 #131
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98625575
En tijdens het bedritueel als meneer geen tandjes wil poetsen.
Wil je zo een boekje lezen voor het slapen gaan? ja? Dan moet je eerst heel goed je tandjes poetsen.
pi_98625749
@seilram, wat hier als een speer werkt met zulke situaties is tweedelig:
1) ze heeft het nodig dat dingen voorspelbaar zijn. als je zegt: "nu gaan we naar boven want het is bedtijd" schiet ze direct in standje "neeneenee" en protest. als je elke dag na het eten zegt (en doet) "ik ga buiten een sigaret roken en daarna is het bedtijd" gaat ze even spelen met ravi en als ik terugkom staat ze zelf al bij de trap
2) als je selene iets vertelt dringt dat niet gelijk door. dus ik herhaal dingen botweg. ze is vaak gewoon helemaal op aan het gaan in wat ze doet en ze hoort me domweg niet. dus 3 x na elkaar geduldig "kom schatje, nu eerst even je pijama aan".

daarmee ben ik al een boel muitsessies voor. is logisch toch ook. ik hou er ook niet van als dingen me koud op mijn dak vallen.

@jore; sommige dingen word ik wel echt boos van ja. ravi meppen, liegen, dat soort 'grote' dingen. dan zeg ik dat ook. ik vind het (zeker nu) belangrijk dat emoties duidelijk zijn. alle emoties. ik zeg dus ook dat ik zoveel van haar hou bv. of als ze iets superschattigs doet, dat ze zo superschattig is :)

mijn spelletje is af trouwens, voor iemand het vraagt waar deze plotse lange post vandaan komt. ik deed afgelopen week een dungeons en dragons spel. in selene's woorden: mama's en monsters :P
pi_98626272
Gebruiken jullie de old-school methode van tot 3 tellen niet meer..?

Kom hier!
...
Ik tel tot 3!

1...
2...

en dan is het kind er al ;)

Ik geloof er overigens heel erg in dat luisteren voor een kind best moeilijk is. Dus je moet het ook niet te moeilijk maken.. niet op 20 meter afstand gaan staan roepen, maar zeggen, 'kom, je mag nog 1 keer op de glijbaan' en dan onderaan de glijbaan staan om z'n hand te pakken en mee te nemen.
maargoed, ik ben een amateur die voornamelijk oppast op lieve gehoorzame kinderen O+ Toen ik een ander oppasgezin kreeg was ik oprecht verbaasd dat die twee kinderen niet automatisch kwamen als je ze riep :+
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_98626445
Ja hoor, ik wel.. vooral bij de oudste :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:26:45 #135
114177 Diaan73
pi_98626730
Ik doe dat ook bij de oudste. Helaas werkt dat ook niet altijd. Dreigen bij hem wel!! *O* En aan die dreigementen kan ik me wel houden. op tijd naar bed, niet spelen met vriendjes, niet op de wii enz.
Make love, not war ☮
pi_98626782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:26 schreef Diaan73 het volgende:
Ik doe dat ook bij de oudste. Helaas werkt dat ook niet altijd. Dreigen bij hem wel!! *O* En aan die dreigementen kan ik me wel houden. op tijd naar bed, niet spelen met vriendjes, niet op de wii enz.
hier ook!
niet bij vriendinnetje spelen na school, geen snoepje, geen tv....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98626894
ik heb nare herinneringen aan die methode. een familielid maakte daar altijd: 1, anderhalf, 2, twee en een half, nu komtie dichtbij hoor! tweedriekwart, nu echt hoor!

enfin. u krijgt het idee. onze hele familie is compleet getraumatiseerd nu mbt de 1-2-3 methode :D ik merk het bij mijn nichtjes ook. we weigeren allemaal om dat te doen, onterecht eigenlijk als het is.

nog ff een vraagje trouwens: bij babykamertjes moest je de kamer een periode x laten luchten na verven, hoelang is het verstandig om een dreumes/peuterkamertje na verven te luchten?
pi_98626957
ik zou zeggen ook een dagje...
ik vind het niet zo prettig om in een geverfde kamer te slapen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98627023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef Vicky het volgende:
ik zou zeggen ook een dagje...
ik vind het niet zo prettig om in een geverfde kamer te slapen..
nee, ok :P
maar er stond me iets van bij dat de babykamer verven een paar maanden voor de uitgerekende datum moest ivm chemicalien in de verf die eerst wegmoeten of zoiets :?
pi_98627047
Seilram dus het gaat tussen dreigen of omkopen? ;) :P
pi_98627141
Ik heb bij mijn dochter 1x de truc van tot 3 tellen toegepast. Dat had ze heel snel door!
'Mama, jij mij snoepje geven! Ik tellen 1..2..3!'
:')
pi_98627255
Tess rent gewoon weg.. dan zeg ik 1, kijkt ze me ondeugend aan, zeg ik 2, gaat ze staan lachen, zeg ik 3, neemt ze een spurt naar de andere kant van de gang en gaat staan schateren :') :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98627293
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:37 schreef Vicky het volgende:
Tess rent gewoon weg.. dan zeg ik 1, kijkt ze me ondeugend aan, zeg ik 2, gaat ze staan lachen, zeg ik 3, neemt ze een spurt naar de andere kant van de gang en gaat staan schateren :') :X
precies zo hier.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:41:24 #144
114177 Diaan73
pi_98627463
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:34 schreef BarbieQ het volgende:
Ik heb bij mijn dochter 1x de truc van tot 3 tellen toegepast. Dat had ze heel snel door!
'Mama, jij mij snoepje geven! Ik tellen 1..2..3!'
:')
_O-

Ik heb het met Lennon nog niet geprobeerd eigenlijk.
Make love, not war ☮
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:02:20 #145
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98628546
De 1-2-3 doe ik alleen als "laatste redmiddel". Als hij alleen maar ondeugend me aan blijft kijken en niet naar me toe kom als ik hem roep, dan geef ik hem de keuze, tot 3 tellen en hem dan halen of dat hij zelf naar me toe komt.

Maarten kan trouwens ook heel goed nep huilen, dus dat is meer dat ter aarde storten-gedrag van hem. Als je dan tegen hem zegt, goh, dat is nep huilen hoor, dan is het nog één snik na en dan is het helemaal over! :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:34:47 #146
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98630513
Wat betreft dat "ik tel tot 3" gedoe. Ik vraag me echt wel eens af wat ze denkt dat er bij 3 gaat gebeuren. Linde doe je pyjama eens aan? Na 15 x vragen zeg ik "ik tel tot 3 hoor!" en dan gaat het ineens als een speer. Maar geen idee wat ik zou moeten zeggen als ze eens vraagt wat er anders bij 3 gaat gebeuren :@

Linde heeft ook al eens in haar ondergoed in de lift gestaan hoor. Dan kan ze zich heel makkelijk zelf aankleden en blijft ze maar mieren en draaien dat ze het niet kan. Joh prima, ga je zo mee :7
pi_98630717
hier een peuter die volledig door het lint gaat als je bij 3 bent aan beland... "neheheheeeeeeeeee je mag geen 3 zeggen, niet 3 zeggen mama ik was al bezig".

Morgen deel 1 van zijn verjaardagsfeestje... Nog een week en dan heb ik officieel een kleuter ipv een peuter :o
pi_98631582
elin telt gewoon trots mee, tot 10
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:56:34 #149
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98638094
Maarten zegt momenteel bij alles: kijk, mamma, 5 ... vul maar in vlinders/bloemetjes/etc

Vandaag gelukkig alweer een uurtje later wakker dan gisteren, nu 7 uur. Morgen weer een uurtje later?
pi_98638116
Elin is bang voor pluisjes en vliegjes enzo :{ ik word er knetter van!

en marie O+ lief is dat he? elin doet dat als ze danst *kijk mama!* en dan draait ze een keer en valt ze om :P
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:10:46 #151
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_98638238
Estrys, zoiets ja :).

En dan heb ik tuurlijk ook gewoon momenten dat Joep gewoon luistert hoor. Het is nu net of ie strontvervelend is en dat is helemaal niet zo.
Weet je, ik denk dat het momenteel ook bij mijn slaapgebrek ligt, ik kan gewoon iets minder hebben en ben wat prikkelbaarder. Daar moet ik denk even op gaan letten, want daar moet hij tuurlijk geen last van hebben.

Bij Joep is alles 6 en 8. Ook als hij gaat 'tellen' : 8, 6, 6, 8 :D
Niet mieten! Door gieten!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:11:46 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98638246
SeilraM, wat ze bij de 'Peuter in zicht' cursus aangaven was dat het ook nog wel eens als je je kind laat herhalen wat je zelf hebt gzegd. 'Wat gaan we over 1 minuut doen?'.

En wat ik een tijdje gedaan heb is ipv zeggen over 1 minuut, is de kookwekker erbij hem die zelf aan laten zetten etc. Dat piepje dat af ging was voor hem een heel stuk minder willekeurig dan 'over 1 minuut'.
Dus 'als het piepje gaat, gaan we naar huis, kom jij hem aanzetten?'

Voelde voor mij eerst heel raar en rigide aan, maar vlgs de ortopedagoge van het Opvoedbureau was het prima om te doen, duidelijker kan je het bijna niet maken voor een kind en bij die 2 van mij werkt het echt heel goed. :Y
pi_98639215
Ik tel tot drie is hier geen waarschuwing, maar een gevolg.
Ok, wil jij dat doen/meelopen/in de auto gaan zitten...
- nee
Ik tel tot drie en anders doe ik het/til ik je op en haal je daar weg/zet je in de auto.

Ongeveer in de helft van de gevallen doet hij het dan zelf en anders vindt hij het ok dat ik het doe.

Terug van vakantie hier :+
Dat ging perfect met de peuter *O*

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 juni 2011 @ 10:52:02 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_98639637
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:51 schreef E.T. het volgende:
Maar dan heb ik idd tijd over :o Eens nadenken hoe en wat ik daarmee ga doen ;)
Schoonmaken?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:35:19 #155
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98640365
Haha! :D
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:17:30 #156
12913 GreatWhiteSilence
pi_98641419
Hier gaat het tellen tot 5 inmiddels redelijk, dus ik kan zeggen 'nog twee keer (of vijf keer) van de glijbaan en we gaan.' Werkt prima.

Ow, en ze vraagt altijd om twee koekjes: één in iedere hand... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:07:38 #157
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98642740
Ik tel zelf ook met veel dingen: nog 3 hapjes*, kijk, 1, 2, 3. Nu nog 2 hapjes, kijk, 1 en 2 enz.
*vul zelf in wat van toepassing is op dat moment.

Wij hebben trouwens een loopfiets gekocht, bij de AH :D Was een mooi prijsje, nu kijken of het ook een leuk fietsje is (doen we morgen). Vanmiddag eerst bij oma op verjaardag :)
pi_98643729
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
SeilraM, wat ze bij de 'Peuter in zicht' cursus aangaven was dat het ook nog wel eens als je je kind laat herhalen wat je zelf hebt gzegd. 'Wat gaan we over 1 minuut doen?'.

En wat ik een tijdje gedaan heb is ipv zeggen over 1 minuut, is de kookwekker erbij hem die zelf aan laten zetten etc. Dat piepje dat af ging was voor hem een heel stuk minder willekeurig dan 'over 1 minuut'.
Dus 'als het piepje gaat, gaan we naar huis, kom jij hem aanzetten?'

Voelde voor mij eerst heel raar en rigide aan, maar vlgs de ortopedagoge van het Opvoedbureau was het prima om te doen, duidelijker kan je het bijna niet maken voor een kind en bij die 2 van mij werkt het echt heel goed. :Y
Oh, wat een goede tip!

Ik worstel ook een beetje met seilrams probleem. Weet je wat het is, ik vind het heel begrijpelijk. Natuurlijk is het niet leuk dat je naar huis moet als je moeder het zegt terwijl je zelf nog lekker aan het spelen bent! Gisteren hadden we dat bijvoorbeeld met het badderen. Ivan is daar dol op, maar hij kan niet rustig afscheid nemen van het badderen.

Er zijn een paar dingen die ik in zulke situaties probeer te doen. Ik leg vaak gedurende de dag uit wat voor dingen we direct daarna gaan doen, maar ik weet niet of hij dat echt registreert. Ook probeer ik van afscheid nemen een ritueel te maken. Als het bijvoorbeeld tijd is voor de middagdut kondig ik dat aan, toon ik er begrip voor dat hij geen zin heeft en als hij het gevoel heeft dat ik hem begrijp dan probeer ik hem de stap te laten maken naar het gedag zeggen-ritueel. Dat vindt hij gelukkig heel leuk en daar voorkom ik steevast een driftbui mee.

Maar het is niet altijd even makkelijk om zoiets te vinden. Met het uit bad gaan heb ik nog geen ritueel gevonden dat altijd werkt. Soms werkt het om hem zoveel mogelijk te laten helpen met het zich afdrogen en aankleden, maar meestal levert het vooral veel gedoe op. Het gedrag negeren hebben we ook wel geprobeerd, maar ik wil gewoon niet een krijsend en worstelen kind afdrogen en aankleden. Dat moet beter kunnen. Afleiden door een handpop, door liedjes te zingen, lichaamsdelen te benoemen, keuzes geven binnen bepaalde marges ('Wil je een groene of rode handdoek om je mee af te drogen?')... incidenteel werkt het.

Anyhow, ik ga dat van die kookwekker eens proberen! Nu laat ik het water weglopen zodat hij langzaam kan wennen aan het idee dat hij uit bad moet gaan, maar dat werkt niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98644372
psst, claudia; een capejas (in selene's woorden) wil nog wel eens helpen met uit bad gaan: "dan kan je na het afdrogen fijn je capejas aandoen!"

capejas: een badjas of cape
pi_98644851
Wat een heerlijke foto's Free! Wat is dat water fel van kleur. :D O+
Fijn dat het zo goed ging.

Seilram, als ik moe ben kosten dat soort dingen hier ook extra energie. Dat is inderdaad goed om voor ogen te houden, anders zie je misschien alleen maar lastig gedrag. :*

Ik ben denk ik best makkelijk in dingen. Als Ko in bad zit, laat ik hem erin zitten tot hij er zelf uit wil. Dat scheelt hier een hoop gedoe. Kan soms wel anderhalf uur zijn.
Daarna mag hij nog lekker in zijn blootje rondrennen, hij heeft namelijk een hekel aan afdrogen. Ik wikkel hem even in de handdoek en dan wurmt hij zich los en gaat heen en weer rennen door de woonkamer.
Nouja, zo wordt je ook droog. :D

Maar gister in de spelotheek wilde hij ook niet weg. En ik wel. Eerste keer gaf ik toe, goed je mag nog even spelen, maar we gaan zo weg. En de tweede keer kreeg ik weer protest, maar met het dag zeggen krijg ik hem gelukkig toch nog snel uit zijn overstrek/huil/driftbui.
Dat vindt hij net als Ivan erg leuk om te doen namelijk.

Poeh, een lange vergadering gehad gister, maar ik vond het erg leuk om zo lang over elk kindje te praten.
Het is fijn om met zoveel ouders, die je kind goed kennen, over je kind te praten.
Met Ko gaat het erg goed op de Kresj. Een paar stukjes uit zijn maandelijks verslag:
quote:
Hij maakt een vrolijke en gelukkige indruk. Luistert erg goed naar verhaaltjes. Gek op de schommel en de glijbaan. Buiten rent hij lekker rond en gaat ook op de trampoline.
Als L. hem probeert te aaien, roept hij weleens 'au' bij wijze van afweer. Met T (het oudste kindje) doet hij weleens spelletjes zoals kikkerspringen.
Met de komst van Z zijn Ko, Z en W een hecht vriendentrio. Hij is natuurlijk van de drie jongetjes de meest ervaren Kresjer en dat merk je af en toe wel. Hij geeft dan aan wat er gaat gebeuren.
Hij is gek op ouderwetse slapstick, daar kan hij een echte lachstuip van krijgen. Vallen en schrikken en dat soort humor.
Hecht erg aan het dagritme en kan erg chagerijnig worden als het niet gaat zoals het hoort. Bv naar buiten gaan op het moment van de cracker. Dan zit hij er al helemaal klaar voor. Hij klaart dan wel helemaal op als hij mag helpen de tafel te dekken buiten.
Hij praat steeds meer en steeds verstaanbaarder.
Ik vond het zo herkenbaar. O+
pi_98645411
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:21 schreef oeke het volgende:
En de tweede keer kreeg ik weer protest, maar met het dag zeggen krijg ik hem gelukkig toch nog snel uit zijn overstrek/huil/driftbui.
Dat vindt hij net als Ivan erg leuk om te doen namelijk.
Maakt hij daar ook van die Exorcist-geluiden bij? :D

Simmu, ik ga het proberen! We hebben nog een badjas voor hem liggen. Eens kijken of die inmiddels past! Ik ben bang dat hij het niet leuk genoeg gaat vinden om het bad voor vaarwel te zeggen, want hij is momenteel niet zo van het aankleden (om het zacht uit te drukken :+).

Sowieso is alles 'nee', zelfs als hij er zelf om vraagt. Zit hij te zeuren om Woezel en Pip kijken, zet ik Woezel en Pip op, roept hij meteen "NEE! NEE! KLAAR!". En als ik het dan uitzet wil hij weer Woezel en Pip zien. Onze kleine anarchist nihilist. :Y)

quote:
Poeh, een lange vergadering gehad gister, maar ik vond het erg leuk om zo lang over elk kindje te praten.
Het is fijn om met zoveel ouders, die je kind goed kennen, over je kind te praten.
Oh, dat lijkt me ook heel interesssant om te horen! Fijn dat het zo goed gaat met Ko. Ik moest lachen om zijn voorliefde voor de slapstick.

Freecell, waar waren jullie eigenlijk naartoe? Ziet er prachtig uit!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98645686
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
Maakt hij daar ook van die Exorcist-geluiden bij? :D
:D Nee gelukkig niet. Hij jengelt dan echt. Althans het is alles wat ik me bij jengelen voorstel. ;)
quote:
Simmu, ik ga het proberen! We hebben nog een badjas voor hem liggen. Eens kijken of die inmiddels past! Ik ben bang dat hij het niet leuk genoeg gaat vinden om het bad voor vaarwel te zeggen, want hij is momenteel niet zo van het aankleden (om het zacht uit te drukken :+).
Ik vond die badjas ook echt de uitkomst, maar meneer heeft hem 1 keer aangehad en weigert sindsdien pertinent. Naakt rondlopen is veel leuker. 8-)

Haha, Ivan wil alles en meteen ook maar niets? O+
pi_98646243
haha, het duurde bij selene ook ff eer dat ze enthousiast werd over der capejas hoor ;) wel zelf aan laten doen he!

free, wat ziet het er heerlijk uit :Y

edit. die wij hebben is meer een vierkante handdoek met gat voor hoofd en capuchonnetje :) voelt bloot + kan ze leuk rondjes draaien voor de spiegel dan *)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:19:23 #164
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_98646765
Ik gok dat freecell naar de Provence is geweest, leuke foto's!

Als Marlien niet meewil naar huis (meestal van de psz) dan zeg ik haar dat ze nog 1 rondje mag fietsen of nog 1x van de glijbaan mag of nog 1x een emmertje met zand mag vullen o.i.d.
Eerst moest ik haar dan ook oppakken als ze dat gedaan had, maar nu komt ze (meestal) zelf.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:38:38 #165
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_98647291
Jemig, wat een geduld hebben jullie allemaal zeg :o. Ik doe het net als Grijs, aankondigen dat we weggaan, en dat ze nog 1 ding mag doen (glijden, schommelen) en dat daarna de koek op is. En dan komt het in het begin wel voor dat je een keer een krijsend kind meeneemt, maar als je daar consequent in bent is dat snel genoeg over :Y.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_98648133
Ik doe meestal ook: 'nog één keer glijden en dan weg...'
En dan... Gaat hij niet glijden maar iets anders doen :') Te sneaky.

Provence inderdaad!
pi_98648851
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:05 schreef freecell het volgende:

Provence inderdaad!
Ik houd daar echt van. Je moeder te slim af zijn, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!

Je vakantiefoto's zijn prachtig O+
pi_98649311
Hij is me altijd te slim af }:|
En ik leg over het algemeen uit waaróm dingen niet mogen.
Resultaat: Hij bedenkt nu waarom dingen best wel mogen :')
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:56:13 #169
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_98651723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:05 schreef freecell het volgende:

Provence inderdaad!
O, daar ben ik heel resoluut in: je mag glijden, wil je dat niet, dan gaan we direct.
Mijn oudste is ook heel goed in 'uitzonderingen' bedenken, dus ben ik daar veel strakker in geworden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:51:16 #170
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98653137
Freecell wat een prachtige foto zo in dat lavendelveld O+ O+ O+

En miss uitzonderingen 2011 woont hier volgens mij :') Helaas... "Ja maar" is hier de meest gebruikte woordcombinatie elke dag.

Overigens is ze inmiddels al zo'n anderhalf uur het hele huis door aan het gaan met een nat doekje. "Oh dit kan ook nog wel een sopje gebruiken!" "Ohhhh dit kan eeeeecht niet zo hoor, ik ga even mijn la opruimen!"

En van wie ze het heeft?????? :@ Niet van mij in ieder geval.
pi_98654771
Stiemie _O-
Wel praktisch :P

Hier is het: mama... wat kan je daarmee doen?
Voor élk willekeurig gebruiksvoorwerp :+

En het is belangrijk of beesten en dingen kunnen lopen blijkbaar.
Mama Kijk! Hommel! Die kan wel lopen hè?
Of: kijk berg! Die kan niet lopen hè?
pi_98670341
Mooie foto's Freecell!

Geweldige beschrijving Oeks, klinkt idd precies zoals je Ko hier beschrijft.

Linde, als je nog een vies huis zoekt? O-)

Ik vroeg me af hoe jullie met het indelen van de dagen omgaan. Wij hebben wel vaste eet en drinkmomenten, maar dat is het wel een beetje. We hebben geen vast voorleesmoment, soms is het zes keer per dag, soms maar een. Slaapritueeltje bestaat uit pyjama aan, tandenpoetsen en soms voorlezen, afhankelijk van hoe moe hij is. Op het kdv is alles vrij strak gepland, dat biedt kinderen natuurlijk wel houvast. Ze weten wanneer het speeltijd is, eettijd, slaaptijd, buitenspeeltijd.
En zijn hier mensen die van die dagritmekaartjes gebruiken? Ik ben gewoon nieuwsgierig, op zich werkt dit prima, ben zelf ook niet zo van de routine, maar wie weet.

We zitten nu met M. op de camping. Hij vindt het echt fantastisch. Elke keer als we de auto ingaan zegt hij 'Nog niet naar huis he mamma?". Hij geniet volop en is zwaar onder de indruk van een van de animatiefiguren hier. Gaat stoer lopen als hij haar ziet, wordt heel verlegen. O+
En: hij durft onder de douche! Helemaal, zijn hoofd ook. Hij wast zelfs zijn eigen haar! Echt een giant leap: wat een drama's hebben we daarmee gehad. Mijn poepiebroek wordt een stoere! :s)
pi_98670373
Onder de douche, fijn :Y dat zou hier ook wel handig zijn als dana dat eindelijk zou durven :)

En wij hebben niet echt een vaste dagindeling.Alhoewel de avonden wel altijd hetzelfde verlooen, na het eten even samen oo de bank spelen, lezen of tv kijken. En dan boven wassen en tandenpoetsen en pyama aan.
Nog heel even naar beneden en dan met een verhaaltje en een liedje naar bed. :)

Vandaag gaat hier de speen eindelijk de deur uit. We gaan vanmiddag samen een envelop versieren waar ze de speentjes in mag doen en dan gaan ze naar de brievenbus voor een andere baby. Ben benieuwd hoe dat vanavond gaat
pi_98670580
wij hebben wel een vaste dagindeling :) ik heb zelf altijd best veel behoefte aan orde en structuur en de kinders ook. dat is zo ongeveer vanzelf gegroeid.
pi_98670819
Hoe ziet die er dan uit Simmu?

Spannend Bla, ben ook benieuwd hoe het gaat.
pi_98671019
8 uur, gezamelijk ontbijt aantafel
na het ontbijt tot half 10 zelluf spelen terwijl ik opruim en een rondje nieuws doe
rond half 10, 10 uur zoiets mag selene ff tv kijken en ravi kruipen
half 11, bedtijd voor ravi, dan ga ik meestal samen met selene wat spelen
12 uur lunchtijd (niet aan tafel meestal), na de lunch spelen we allemaal samen tot bedtijd (samen kruipen op de gang)
4 uur oid iedereen uit bed, tussen 4 en 5 weer zelfspeeltijd. om 5 uur weer samenspeeltijd tot half 6 (sesamstraat). na sesamstraat spelen met papa.
kwart over 6 samen eten aan tafel
na het eten eventjes samen kruipen en dan naar boven. tandenpoetsen, kindjes wassen, in bed, verhaaltje, slapen
pi_98674266
wij hebben geen vaste dagindeling, wel af en toe wat rituelen, zoals opstaan , dan gaat ze op de bank piet piraat enzo kijken met een broodje en beker melk.

daarna doe ik meestal wat huishoudelijke klussen en helpt ze me of speelt ze wat.
dan is t bedtijd en daarna gaan we iets buiten doen (speeltuin of naar de winkel/winkelcentrum)
verder loopt t zoals t loopt.

Ze kiest trouwens zelf of ze in bad wil of onder de douche, meestal kiest ze voor de douche (ze heeft weleens de neiging om te poepen in bad of douche en dan gaat ze hartverscheurend huilen en wil ze niet meer badderen, onder de douche halen we t weg en dan kunnen we r verder afspoelen, ben ik wel blij mee :)
pi_98675388
herkenbaar KD! Hier wordt ook nog geregeld in bad/onder de douche gepoept...

verder ok niet echt een vast ritme..
De ene dag ontbijten we om 7 uur, de andere dag om 9 uur.. Tess gaat echter meestal wel tussen 12 en 13 en tussen 19.15 en 20.00 naar bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 26 juni 2011 @ 13:34:42 #179
114177 Diaan73
pi_98675729
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 09:57 schreef simmu het volgende:
8 uur, gezamelijk ontbijt aantafel
na het ontbijt tot half 10 zelluf spelen terwijl ik opruim en een rondje nieuws doe
rond half 10, 10 uur zoiets mag selene ff tv kijken en ravi kruipen
half 11, bedtijd voor ravi, dan ga ik meestal samen met selene wat spelen
12 uur lunchtijd (niet aan tafel meestal), na de lunch spelen we allemaal samen tot bedtijd (samen kruipen op de gang)
4 uur oid iedereen uit bed, tussen 4 en 5 weer zelfspeeltijd. om 5 uur weer samenspeeltijd tot half 6 (sesamstraat). na sesamstraat spelen met papa.
kwart over 6 samen eten aan tafel
na het eten eventjes samen kruipen en dan naar boven. tandenpoetsen, kindjes wassen, in bed, verhaaltje, slapen
Wanneer ga je dan boodschappen of huishouden doen?? Ik kan 's morgens bedenken wat te doen die dag, maar achteraf is de dag altijd anders geweest. Story of my life. Zowel thuis als op mn werk.

Wij hebben dus ook geen vaste indeling. Als Lennon naar oppas (kdv of mn ouderst) gaat, ontbijt hij daar... thuis eet hij een bord pap als hij wakker is, meestal tussen half 8 en half 9. Lennon zit dan te puzzelen aan de salontafel of kijkt tv. Rond 10:30 uur fruit, rond 12 uur lunch en dan tussen 12:30 en 13:00 uur naar bed. Als hij wakker wordt, meestal tussen 15:00 - 16:00 uur dan krijgt hij nog wat lekkers en eten we rond 17:30 uur. Rond 19:30 uur gaat hij dan naar bed.

Tussen de momenten door kan het zijn, dat we weg zijn: boodschapjes doen, peutergroep, visite.. maar ook gewoon lekker thuis spelen of tv kijken. In de tijd dat hij naar bed is, ga ik vaak iets in het huishouden doen of gewoon lekker op de bank tv kijken.
Make love, not war ☮
  zondag 26 juni 2011 @ 15:08:47 #180
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98679014
Hier ook niet echt vaste tijden, wel een beetje een vaste volgorde van dingen:
opstaan (duh), ontbijt, evt. douchen/bad/aankleden als we dat nog niet gedaan hebben, rond half 11 een fruitje, 12 uur/half 1 lunch dan slapen en als hij wakker wordt nog wat lekkers met drinken. Rond 6 uur eten (is ook wel eens half 7) en daarna nog even spelen en naar bed.
Tussendoor gaan we boodschappen doen/op visite/buiten spelen/tv kijken/waar we zin in hebben. Het liefste zou ik tussendoor wat huishouden doen, maar meestal komt het erop neer dat ik dat doe als Maarten op bed ligt.

We hebben gisteren een loopfietsje gekocht, het was even wennen, Maarten wilde er eerst niet op, maar we hebben daarna een rondje gelopen en het ging al best aardig en ja hoor, hij ging ook al een bruggetje af :X Zonder te vallen gelukkig :)
pi_98680959
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:34 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Wanneer ga je dan boodschappen of huishouden doen?? Ik kan 's morgens bedenken wat te doen die dag, maar achteraf is de dag altijd anders geweest. Story of my life. Zowel thuis als op mn werk.

Wij hebben dus ook geen vaste indeling. Als Lennon naar oppas (kdv of mn ouderst) gaat, ontbijt hij daar... thuis eet hij een bord pap als hij wakker is, meestal tussen half 8 en half 9. Lennon zit dan te puzzelen aan de salontafel of kijkt tv. Rond 10:30 uur fruit, rond 12 uur lunch en dan tussen 12:30 en 13:00 uur naar bed. Als hij wakker wordt, meestal tussen 15:00 - 16:00 uur dan krijgt hij nog wat lekkers en eten we rond 17:30 uur. Rond 19:30 uur gaat hij dan naar bed.

Tussen de momenten door kan het zijn, dat we weg zijn: boodschapjes doen, peutergroep, visite.. maar ook gewoon lekker thuis spelen of tv kijken. In de tijd dat hij naar bed is, ga ik vaak iets in het huishouden doen of gewoon lekker op de bank tv kijken.
boodschappen en speeltuin gaan (speciale dingetjes uitgezonderd) buiten ravi's slaapjes om. dus 's ochtends direct na het ontbijt, direct na de lunch of direct om 4 uur. dan skip ik dus dingetjes die ik zou moeten doen ;) in de weekenden bouwen we trouwens wel actief per ouder 1 op 1 tijd met selene of ravi in, zodat iedereen ook eens een ouder (of 1 kind, net hoe je het opvat ;) ) 'heeft' om ff eigen dingetjes te doen.
pi_98689238
Thanks for the input girls! Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat.
Wij zijn van het middagslaapje af lijkt het, helaas. Even zoeken naar een nieuw ritme dus, ook voor mij.
pi_98689400
Werken jullie eigenlijk?
Ik ben iets minder gaan werken (3 dagen nu) voorheen 4.5 dagen.
Elin gaat 2 dagen naar de opvang en op donderdag is papa thuis
  zondag 26 juni 2011 @ 20:11:16 #184
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98689827
Ik werk 24 uur in 3 dagen. 2 dagen KDV en 1 dag lastten mijn schoonouders op. Dat stopt nu en wordt het 2 1/2 dag KDV. Manlief werkt 32 uur, verdeeld over 5 dagen. De dagen dat ik werk, is hij op tijd thuis om onze oudste dochter uit school te halen, zodat er geen bso nodig is.

Een vast ritme hebben we niet echt. Ja, sochtends is het altijd, ontbijten, wassen, aankleden, naar school. Op de dagen dat ik thuis ben, doe ik met de twee jongste net waar we zin in hebben. Boodschappen, opruimen, naar de kinderboerderij etc. Alles rond de schooltijden van de oudste, die om 12 uur opgehaald moet worden, om 13 uur terug en dan om 15.15 uur weer opgehaald. Aan slapen overdag doet Daryl al heel, heel lang niet meer.

Pas deed ze het incidenteel weer wel, maar dan blijft ze vervolgens savonds tot ruim 10 uur wakker. Dus dan maar liever niet.
pi_98689841
Ik werk drie dagen, maar heb vaak internationale teleconferences, ook op de dagen dat ik officieel niet werk. Voorheen waren die precies in de uurtjes dat M. sliep.
Hij gaat twee dagen naar het kdv, en ook hier is donderdag pappadag.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:11:44 #186
114177 Diaan73
pi_98689860
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:01 schreef simmu het volgende:

[..]

boodschappen en speeltuin gaan (speciale dingetjes uitgezonderd) buiten ravi's slaapjes om. dus 's ochtends direct na het ontbijt, direct na de lunch of direct om 4 uur. dan skip ik dus dingetjes die ik zou moeten doen ;) in de weekenden bouwen we trouwens wel actief per ouder 1 op 1 tijd met selene of ravi in, zodat iedereen ook eens een ouder (of 1 kind, net hoe je het opvat ;) ) 'heeft' om ff eigen dingetjes te doen.
Okay duidelijk. Het klinkt voor mij heel kunstmatig, maar als het voor jullie werkt! ^O^ ^O^ wij zijn meer van "hoe het gaat, gaat het". :D

KD, ik werk 3 dagen per week. Lennon gaat de ene week 2 dagen naar kdv en 1 dag naar mn ouders, de andere week 1 dag naar kdv en 2 dagen naar mn ouders.

Dit werkt prima voor ons. Misschien wil ik ooit nog wel 28 uur gaan werken, 4 om 3 dagen, maar dan moet Peace eerst iets minder kunnen gaan werken.
Make love, not war ☮
pi_98690783
ah iedereen dus ongeveer 3 dagen :)
pi_98693515
Wauw, wat een strakke dagindeling, Simmu. :o
Fijn dat dat voor jullie zo goed werkt, ik zou gek worden denk ik. :P

De ochtenden zijn hier meestal wel hetzelfde. Ko wordt wakker en roept ons, dan gaat meestal P. uit bed en gaan ze samen naar de keuken om een stuk fruit uit de fruitschaal te kiezen.
Dat eten ze op de bank bij het grote raam op.
Daarna ontbijten en de rest van de dag. Meestal een dutje tussen 12 en 15 ergens. Zoals de dag ons leidt of wij de dag leiden. ;)

Wij werken in 'vlagen' KD, als ik een klus heb werk ik een paar maanden achter elkaar 3 dagen per week tot de deadline dichterbij komt, dan wordt het zo'n 80 uur per week.
En als ik geen werk heb, dan zijn er slechts administratieve dingen te doen, nieuwe klussen te zoeken en het opruimen en bijhouden van mijn werkruimte.
Tot nu toe werkt dat heel fijn, en wisselen we elkaar steeds precies af. Zo kunnen we de zorg goed delen. O+

Vandaag een heerlijke dag gehad, het was zulk mooi weer! Er was een leuk festival hier in een park. En dan allemaal kindjes van de psz tegenkomen.
Ko heeft al een drukker sociaal leven dan wij! :P
pi_98693917
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Werken jullie eigenlijk?
ikke niet ;)

SPOILER: let niet op mijn persoonlijke ergernisje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wb dat schema; ik ben nu eenmaal wel zo ongeveer gebonden aan de eet en slaapjestijden van de kinderen. daarin is ravi het 'probleem', want die wil echt nog 2 slaapjestijden. selene is daar inmiddels (gelukkig) een stuk flexibeler in. naja. naar mate ze ouder worden gaat dat vanzelf beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 26-06-2011 21:40:16 ]
pi_98693998
Ik wel KD.. Ik werk 3 dagen per week en M. nu ook (ouderschapsverlof).

Zat er wat in de lucht vandaag?? Mijn hemel, Tess was bijna onhandelbaar :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98694333
bluh vicky, zulke dagen zijn naar ;(

oh, ik vergat nog een aanvulling op het schema; ik maak er wel een punt van dat we elke dag de deur uit gaan. al is het maar simpele dingen als de supermarkt, de psz, ff bakkie halen bij iemand, zulke dingen.

afwasjes doe ik tijdens de zelfspeeltijd, was opruimen valt onder 'samen spelen' aangezien we dat allemaal samen doen (selene geeft items aan en ravi kruip om ons heen) en de rest zoals echt poetsen doe ik in de weekenden als sangdrax graag veel met ze bezig is :) works for us!
  zondag 26 juni 2011 @ 21:41:36 #192
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98694445
Ik werk 4 dagen en W. ook.
Op maandag is W. thuis, dinsdag, woensdag en donderdag zijn kdv dagen en vrijdag ben ik thuis.
En inderdaad, op de vrijdag heb ik het soms drukker dan op mijn werk!
Ben nog erg blij met Maartens middagslaapje van 2 uur, dan kom ik toe aan mezelf (of het huishouden).
  zondag 26 juni 2011 @ 21:42:31 #193
12913 GreatWhiteSilence
pi_98694480
Ik heb geen baan (betere omschijving ;) ), ik heb alleen af en toe een lotus-klus.

We hebben niet echt een gepland schema, maar op dinsdag zwemmen we, woensdag peuterochtend spelotheek, donderdag peuterochtend verzorgingstehuis, vrijdag muziek met peuters en zaterdag gym. Dat is allemaal in de ochtend, dus wat dat betreft is er wel wat regelmaat. 's Middags slaapt ze vaak een uur(tje of twee), daarna komt mijn man thuis en dan eten, soms boodschappen doen. En daarna naar bed.

Tussendoor tekenen, tellen, ' s ochtends broodjes smeren (doet ze zelf, al is het nog lang niet perfect :P ) traplopen, naar de bibliotheek, dat soort dingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 26-06-2011 21:54:17 ]
  zondag 26 juni 2011 @ 22:06:57 #194
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98695860
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Werken jullie eigenlijk?
Wij werken allebei 4 dagen (jee wat veel voor een moeder en wat fijn dat je vriend een dag minder kon gaan werken :') ) en dat gaat helemaal prima zodra er geen ongeregeldheden zijn zoals extra vergaderingen van werk, VVE-meetings van het huis of zieke kinderen. Soms lijkt het me wel fijn om minder te moeten regelen en haasten, maar ik vind mijn werk ook wel heel leuk.

SPOILER
pi_98696858
oh, nog een oordeel gevraagd: wat vinden jullie van ons kadootje voor de stagiairjuf?

voorkant:

achterkant:

er is hier een soort oorlog gaande mbt de jufkadootjes; vorige keer had ik ook zelf gefreubeld, toen ik aankwam stonden er tig pakjes van de douglas. groot ook! maar zoals jullie weten ben ik stroneigenwijs, dus ik doe er niet aan mee :P dus ik heb weer gefeubeld, wat vinden jullie ervan?

SPOILER: spoilerfun
pi_98697204
Stiemie:
SPOILER
Ik vind het leuk, Simmu. Is het om foto's in te doen? Of zijn het gewoon hartjes?
pi_98697735
oeke, het is idd om foto's in te doen. ik heb er vast witte papiertjes ingedaan, zodat ze niet zelf hoeft te klungelen voor het formaat! hoe zien jullie trtouwens de onderste foto? op zn kant of recht?
pi_98698847
Rechtop!

Trouwens, ik kom gemiddeld denk ik ook op zo'n 3 dagen per week. Alleen worden het er soms 7 per week en soms een hele week niet, afhankelijk van de druk en de deadlines.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')