abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98700356
Achja, zo hebben mensen nu eenmaal persoonlijke ergernissen, maar ik vond het een beetje klinken alsof Simmu alleen maar een 'werkster' is en dat is natuurlijk niet zo.
Kinderen vragen ook nog wel eens veel tijd en onderhoud.
En in die 4 x 8 uur dat je werkt doet het kdv (of je partner of iemand anders?) dat toch? ;)

Tenminste ik ben vaak gaarder na een dag met Ko dan na een dag werken. :D
Soms kom ik niet eens aan het huishouden toe. Komt P. thuis in een enorme bende vol duplo, bordjes met broodkorsten en een vloer vol zand. :@
Omgekeerd ook altijd hoor, en dan vind ik hem maar inefficient. >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 26-06-2011 23:46:39 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 26 juni 2011 @ 23:46:50 #202
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98700924
quote:
12s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:36 schreef oeke het volgende:
Achja, zo hebben mensen nu eenmaal persoonlijke ergernissen, maar ik vond het een beetje klinken alsof Simmu alleen maar een 'werkster' is en dat is natuurlijk niet zo.
Kinderen vragen ook nog wel eens veel tijd en onderhoud.
En in die 4 x 8 uur dat je werkt doet het kdv dat toch? ;)

Tenminste ik ben vaak gaarder na een dag met Ko dan na een dag werken. :D
Soms kom ik niet eens aan het huishouden toe. Komt P. thuis in een enorme bende vol duplo, bordjes met broodkorsten en een vloer vol zand. :@
Omgekeerd ook altijd hoor, en dan vind ik hem maar inefficient. >:)
Ik vind Simmu zeker geen werkster, maar dat waren de voorbeelden die ze zelf in de spoiler noemde dus vandaar dat ik ze ook als voorbeeld gebruikte. Ik zeg dan ook helemaal niet dat vrouwen die geen baan buitenshuis hebben niet werken, maar snap nooit zo goed waarom dan gezegd moet worden wat er allemaal gedaan wordt. Het leken mij namelijk allemaal dingen die iedereen doet ;)
pi_98701291
Oh, maar als eerste noemde ze de zorg voor 2 kinderen en dat weegt voor mijzelf het zwaarst van het huishouden/thuisblijven.
Althans ik hoop erop dat ik deze week wel nog een Ko-vrije dag zal hebben. P. heeft het erg druk op het moment, dus het zal wel bij psz-ochtendjes blijven. ;(

Maar je hebt natuurlijk gelijk, de meeste dingen die ze noemde moeten sowieso gebeuren of je nu werkt of niet. Ik zou dat dan zelf niet allemaal opnoemen, maar ik hecht ook weinig waarde aan het huishouden. :P
  maandag 27 juni 2011 @ 00:03:46 #204
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98701789
Het ligt hier eigenlijk aan het humeur van de meisjes en mij of ik een thuis-dag zwaarder vind dan een werkdag.

Overigens vind ik het zorgen dat je kindje in goede handen is als jij moet werken vaak nog zwaarder dan zelf een dag thuisblijven. Daar komt hier echt veel stress vandaan. Vooral als er 's morgens om 6 uur ineens 1 ziek blijkt te zijn of er ineens een studiedag is bij de opvang en je kunt die dag ECHT zelf geen vrijnemen ivm belangrijke afspraak ofzo.
pi_98702245
Dat is ook waar, soms heb je een heerlijke dag thuis en een zware dag op je werk en omgekeerd net zo goed.
Toch vind ik dagen waar het gewoon over mij en mijn werk gaat vaak iets 'lichter' dan mijn zorgdagen. Maar dat kan ook komen doordat ik nu weer wat meer zorgdagen achter elkaar heb. :')
Zo klinkt het alsof ik het zwaarder vind dan ik het in werkelijkheid vind, dat is niet zo.
Ik vind het juist heerlijk om zoveel tijd met mijn kind te kunnen doorbrengen. Dat is ook waar ik voor gekozen heb.
Misschien bedoel ik gewoon het lichte van geen kind op je arm/aan je rokken. Het lichamelijke lichte.
Mijn excuus, vreselijk oftopic allemaal. :D
Dat kan ik me voorstellen, wat dat betreft ben ik (nu nog) blij eigen baas te zijn. Ik vond het wel moeilijk om van P. veel opvang te vragen toen ik het zo vreselijk druk had. Maar goed, nu is het omgekeerd.

[ Bericht 28% gewijzigd door oeke op 27-06-2011 00:21:08 ]
pi_98708060
Wij hebben ook een vast schema, hoewel ik niet echt vastzit aan de tijden probeer ik er een beetje in de buurt te blijven.

7 opstaan/eten/aankleden
12 uur eten
13 uur slapen ( meestal, soms heeft hij geen behoefte aan slaap dus dan wat anders)
18 uur eten
19.30-20 tandenpoetsen/verhaaltje lezen/slapen

Wat we tussen de eet/slaaptijden doen zien we altijd wel. Alleen of samen spelen, op bezoek ergens of naar de winkel, speeltuin etc

Seb gaat 2 dagen naar het Kdv en 1 dag naar mijn moeder. De andere dagen ben ik thuis. Precies goed. Voorheen ging hij 3 dagen naar het Kdv maar dit scheelt veel geld en mijn ouders genieten er erg van.

Ik herken dat wel van dat lichte oeke. Ik vind vooral de maandagen zwaar. Omdat ik dan ineens weer alleen ben denk ik. Ik ga binnenkort maandag werken ipv dinsdag. Kijken of dat helpt.

Ik heb het geluk dat mijn moeder eigenlijk altijd wel op kan passen. Als Seb ziek is hoef ik maar te bellen en dan komt ze op hem passen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Estrys op 27-06-2011 08:02:48 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_98708386
Ik werk 4 dagen en mijn man 5 dagen. Ik zou graag nog een dag minder werken maar dat is in deze branche niet echt een optie.

Dana heeft vanacht de eerste nacht zonder dr speentjes geslapen *O*
Het ging heel goed :Y Alleen even gehuild toen ze net in bed lag, maar daarna was het prima en vanmorgen was ze helemaal trots :)
pi_98709453
Leuk gedaan Simmu, gaat vast in de smaak vallen!
Fake it till you make it...
pi_98709721
Mooi Simmu!

ik moet steeds zo lachen om elin, 'wat wil je op brood?

smeeboes! zegt ze altijd (smeerworst) en dan ik kan r gewoon random geven wat ik wil, ze vindt t allemaal best :D
pi_98710040
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:46 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik vind Simmu zeker geen werkster, maar dat waren de voorbeelden die ze zelf in de spoiler noemde dus vandaar dat ik ze ook als voorbeeld gebruikte. Ik zeg dan ook helemaal niet dat vrouwen die geen baan buitenshuis hebben niet werken, maar snap nooit zo goed waarom dan gezegd moet worden wat er allemaal gedaan wordt. Het leken mij namelijk allemaal dingen die iedereen doet ;)
ik wilde zelf alleen maar aangeven dat ik weliswaar geen betaalde baan heb, maar wel werk ;) dat was alles. als ik geen werk zou hebben, dan zou ik wel de hele dag gamen, tv kijken en algeheel vakantie vieren. maar helaas; zo werkt dat niet he! hence; ik heb wel werk. zijnde de verzorging van dit gezin.

het valt me soms best zwaar hoor oeke. ik ben al best lekker op weg met hier een sociale kring bouwen. maar we hebben zelden een avondje weg of een dagje sauna. ik zorg elke dag voor de kinders. ik heb misschien eens in de 3 of 4 maanden een kinderloos dagje.

mopsie moest vanochtend verkleed (in dit weer), dus ik heb er een piratenprinsesje van gemaakt :) roze jurkje met witte doodshoofdjes erop (piet piraat mama!) en roze linten in heur haar *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98710091
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 08:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik werk 4 dagen en mijn man 5 dagen. Ik zou graag nog een dag minder werken maar dat is in deze branche niet echt een optie.

Dana heeft vanacht de eerste nacht zonder dr speentjes geslapen *O*
Het ging heel goed :Y Alleen even gehuild toen ze net in bed lag, maar daarna was het prima en vanmorgen was ze helemaal trots :)
wat goed!
*O*
  maandag 27 juni 2011 @ 11:34:10 #212
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_98713012
Wij hebben niet echt een vaste dagindeling. Die wordt voor ons bepaalt meestal.
's Ochtends als de oudsten zich klaar moeten maken voor school blijft Marlien als het kan nog op bed liggen. Maar vandaag kon dat niet, omdat er een afsluiting was op school waar de ouders bij mochten zijn. En dan moet Marlien ook mee. Op dinsdag en donderdag moet ze ook op gelijk met de anderen uit bed, omdat ze dan naar de psz gaat.
's Middags na het broodeten (afhankelijk van om welke tijd we thuis zijn en wat we die ochtend hebben gedaan) gaat ze naar bed en wordt ze meestal wakker als de andere kinderen weer thuiskomen (tussen half 4 en 4 uur). Dan kunnen ze samen spelen en gaat ze na het eten weer naar bed.
Op woensdag gaat het wat strakker, dan heeft ze om de week een speelgroepje (van half 10 tot half 12), daarna moet ze mee de kinderen uit school halen (kwart voor 12 tot 13.00 uur) en dan moeten we direct eten, want om uiterlijk 14.15 uur moeten we met de middelste naar zwemles en dan moet Marlien voor die tijd dus op bed liggen. Daarna gaat het als op andere dagen.
Ik vind de woensdag echt de vervelendste dag, omdat ik dan de hele dag zo op de klok moet kijken en weinig tijd voor mezelf heb. Gelukkig hoef ik op woensdag vrijwel niets in huis te doen (is mijn 'huishoudvrije dag'). Kan ik natuurlijk zelf bepalen en dat is wel fijn.
O, en ik ben zo blij dat mijn man van di. t/m do. thuiswerkt! Scheelt zo in het gesleep met Marlien. Ik kan de kinderen (op di. en do.) van school halen terwijl zij op bed ligt, ik hoef haar niet wakker te maken. En op woensdag kan ze tijdens de zwemles van Judith gewoon naar bed.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_98720159
Bla, wat goed, zonder speen slapen!!

We hebben hier eigenlijk niet echt een schema. Als baby volgden we zijn slaap en eetritme, waar mogelijk. Als dreumes/peuter deden we ook de dingen om de slaapjes heen.
Nu is Chris 2 dagen op het kdv, ivm mijn studie. Die dagen moet hij in ieder geval vroeger op, uiterlijk 8 uur. Maar verder is het gewoon zoals het komt. Het zal over 2 maand wel wennen zijn als hij 5 keer per week naar school moet. In de vakantie maar alvast oefenen met opstaan. Want dat is echt niet zijn sterkste punt. Hij is erg goed in chagie kreunen en zich stug omdraaien. :O
  maandag 27 juni 2011 @ 21:10:23 #214
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_98736311
Ok, dan ben je dus op vakantie. En ligt Morris ineens een paar nachten te krijsen als een speenvarken. Om gek van te worden!
Dus vanmorgen liepen we naar het strand en kwamen we langs het taartjes en lekkere dingen kraampje. Zegt 'ie ineens: kom! Anna! Lekkuh aardbeientaart eten!
Huh?
Drinken haalt ie gewoon zelf bij de strandbar: trinken! Sap jaaaaaa! En het lukt hem nog ook potverdorie!
Huh?
Wie heeft mijn baby ineens groot gemaakt?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_98738477
Oeh, een echt peutertje Memmel ;)

Mijn kind had het blijkbaar koud bij het slapen gaan. Hij lag helemaal opgekruld, overdwars, aan het voetenend van zijn bed. Met het dekbed tot zijn neus opgetrokken. Drijfnat natuurlijk.
Gelukkig al slapend weer recht kunnen leggen en alleen een laken gegeven :P
pi_98755726
Gisteren is Seb gaan spelen bij zijn vriendje van het kdv. Wat was dat leuk! De kinderen lekker met water spelen en rondrennen en de moeders aan de koffie en lekker kletsen.
De twee boefjes lagen steeds in een deuk om elkaar. En wij hadden zoiets van :? peuterhumor denk ik. :D

Op een gegeven moment zat ik in het gras met het zusje van 10 maanden te spelen. Zusje komt vaak bij hen op de groep spelen, dus geen onbekende voor Seb. Komt hij erbij om dat grietje even te knuffelen en vast te houden. En ze viel hem letterlijk in de armen :D O+ Je kon me opvegen.

We gaan het in ieder geval vaker doen, ze wonen op loopafstand. Ze gaan ook vaak naar de speeltuin aan het einde van onze straat dus daar gaan we binnenkort een keer afspreken. Op het speeltuinbankje O+
pi_98812251
even een zindelijkheidsvraagje; mopsie is namelijk al een tijdje bij vlagen (!) prima zindelijk, maar het lijkt een beetje situatieafhankelijk te zijn :? buiten in de tuin (met potje) en op school (met miniwctjes) is ze helemaal zindelijk, maar als we boodschappen gaan doen, of als ze mag tvkijken of naar bed vraagt ze zelf om een luiel. ik ga er gewoon in mee (onze tactiek tot noch toe is simpel. het mag allemaal en ze hoeft niks), maar nu ben ik toch wel benieuwd of meer kindjes dit zo doen.

ik zie trouwens wel waar het om gaat trouwens. ze heeft nog een beetje moeite met 'ophouden' zeg maar. dus bv buiten merk je dat ze echt opeens opkijkt en roept "moet op potje!" en dan een sprintje trekt.
pi_98812764
tsja, als ik Chris niet een beetje had gedwongen zat hij nu nog happy in zijn luier.
Ik zou beginnen met dingen in huis. Dat zou dan zonder luier moeten kunnen als het op school en buiten wel lukt. Bij de tv kun je zeggen dat ze eerst even moet gaan.
Boodschappen heb ik nog een poosje met luierbroekje gedaan. Totdat het thuis goed ging, en hij langere periodes tussen de plasje liet. Dan ging ik snel tussen 2 plasjes winkelen.
Bed is toch de laatste stap. Want wakker worden van hoge nood is nog best moeilijk.
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:09:13 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98812940
Ik weet niet wat er hier gebeurt is, maar opeens is mijn dreinende vervelende peuter verdwenen en hebben en een super gezellig lief meisje terug... Gewoon opeens... Zo is het veel leuker om een peutermama te zijn...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:10:30 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98813004
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:52 schreef simmu het volgende:
even een zindelijkheidsvraagje; mopsie is namelijk al een tijdje bij vlagen (!) prima zindelijk, maar het lijkt een beetje situatieafhankelijk te zijn :? buiten in de tuin (met potje) en op school (met miniwctjes) is ze helemaal zindelijk, maar als we boodschappen gaan doen, of als ze mag tvkijken of naar bed vraagt ze zelf om een luiel. ik ga er gewoon in mee (onze tactiek tot noch toe is simpel. het mag allemaal en ze hoeft niks), maar nu ben ik toch wel benieuwd of meer kindjes dit zo doen.

ik zie trouwens wel waar het om gaat trouwens. ze heeft nog een beetje moeite met 'ophouden' zeg maar. dus bv buiten merk je dat ze echt opeens opkijkt en roept "moet op potje!" en dan een sprintje trekt.
Ik heb gewoon van de een op andere dag geen luier meer aan gedaan... Dag 1 ging lekker vaak fout... en bij 3x natte broek kreeg ze weer een luier.

En dat gewoon volhouden... Op een gegeven moment val t het kwartje wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_98813298
Elin is wat t plassen betreft, thuis iig zindelijk, ze gaat zelf op de pot, maar als ik met r wegga oid dan trek ik r altijd een luier aan.. eerst maar eens relaxed thuis plasen en poepen en vervolgens ook op t KDV en elders
pi_98813451
Wat gezellig Tico!

Wat een boel kindjes al zindelijk!
Hier wil het echt niet en ik heb ff niet de energie om er een strijd van te maken. Maar misschien straks in de vakantie...
pi_98813498
selene poept echt niet zomaar op school :N
heeft ze van mij en ik van mijn moeder, wij poepen enkel thuis :6 is op vakantie wel een tikkie een probleempje trouwens :@ |:( :X
pi_98813512
Leander plast en poept dan gewoon 'ho! poept/plast! moet eiglijk oppe potje hè? 8-) '
Zucht.
Maargoed hij heeft het nog nooit op het potje gedaan, geen idee of hij het uberhaupt kan. Hij gaat er wel eens op zitten duwen en kreunen, maar dan komt er nooit iets.

Hij snapt het idee wel maar de uitvoering niet... Wat doe je daar nou mee?
pi_98813582
ik waai gewoon zo'n beetje met selene mee hoor nijna. het enige wat ik er aktief aan doe, is dat we in de tuin begonnen waren. gewoon selene bloot rond laten lopen en uitleggen dat plasjes op het potje horen :Y

ik heb zoiets van "och, ze is pas 2 hoor! tijd zat. ik heb liever dat het in haar tempo gaat. pas wanneer ze 3 en een maand of wat is, vind ik het tijd voor aktieve training ;) want met 4 moet het toch wel he, ivm school. maar da's voor ons nog allemaal heeeeeeeeeeeeeeeel ver weg :P
pi_98813625
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:09 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet wat er hier gebeurt is, maar opeens is mijn dreinende vervelende peuter verdwenen en hebben en een super gezellig lief meisje terug... Gewoon opeens... Zo is het veel leuker om een peutermama te zijn...
:Y

selene liet zich vannacht zelf terug naar haar eigen bed bonjouren toen ze al te wakker werd na het onweer ^O^
pi_98813651
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:09 schreef Ticootje het volgende:
Dat is zooooo lekker :Y
Hoera! *O*
pi_98813669
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:25 schreef freecell het volgende:
Leander plast en poept dan gewoon 'ho! poept/plast! moet eiglijk oppe potje hè? 8-) '
Zucht.
Maargoed hij heeft het nog nooit op het potje gedaan, geen idee of hij het uberhaupt kan. Hij gaat er wel eens op zitten duwen en kreunen, maar dan komt er nooit iets.

Hij snapt het idee wel maar de uitvoering niet... Wat doe je daar nou mee?
deed elin eerst ook, volgens mij voornamelijk omdat wij t zo voordeden, althans, moeilijk hoofd trekken en dat verstond ze dan onder poepen :P
maar poepen stoppen we even mee, want ze vind het heel vies op de pot..meestal staat ze op terwijl ze half aan t poepen is, dus :P

plassen deed ze zomaar vanzelf
pi_98814046
Tico, wat heerlijk :)

Chris is gelijk op de wc begonnen. Die vond het potje echt niks. Volgens hem deed het pijn aan zijn billen.
Op het KDV had ik hem een luierbroekje aan. En gezegd dat hij gewoon net als thuis naar de wc kon gaan. Helemaal zelf. En dat is gelukt. De leidsters vonden dat hij de dag erna wel zonder kon komen. En ongelukjes heeft hij daar nauwelijks gehad.
Maar dat was met 3,5 pas.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:07:01 #230
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98815072
Zo fijn, Tico. Hehe...

Zindelijkheid: ook zoiets. M. heeft laatst zijn eerste plas op een potje gedaan, om er de volgende dag niet meer vanaf te willen, want tja, eeeeeerst een plas doen }:| . Zetten jullie je kindje(s) op vaste tijden op het potje, of laat je ze de hele dag rondlopen, of....? En wat is eigenlijk de leeftijd om ermee te starten? Ik vind het maar lastig hoor, om door te pakken, zeg maar.

Ik werk (sinds 2 weken) 3 dgn en manlief 4. Ze gaan sinds twee weken dus twee dagen naar de creche. Bevalt ons goed. Ik ga mss een extra dag werken, maar dat wordt dan zeer waarschijnlijk een oma-dag. Om de reden die Estrys al gaf, maar ook omdat ik 2 dgn creche eigenlijk wel prima vind eigenlijk.

Oh en, ik las iets over 'zonder speen slapen'. Hier gaat dat nog steeds supergoed! Ze zijn er nu ruim een week vanaf en eigenlijk hebben we gewoon helemaal geen drama's gehad! Ik had t eerlijk gezegd niet gedacht dat t zo makkelijk zou gaan..... meevaller!
pi_98817681
ze wilde de luiel niet om omdat ze ziezie wilde kijken, ze wilde een luiel omdat ze moest poepen! of ik haar voor haar slaapje ff een schone luiel aan wilde geven ;)

ik heb zelf wel de indruk dat het zo voor ons het beste werkt. mopsie heeft zelf de regie, ik merk duidelijk dat ze er echt (en goed) mee bezig is zonder dat er druk op staat :) wat dat betreft alle hulde voor de peuterspeelzaal hier, want die gaan gewoon mee in wat wij aangeven *O* ze doen bij ons niet aan volgsystematiek ofzo, maar ik merk wel goed dat dingen thuis en op school prima afstembaar zijn!
pi_98818636
Oh, simmu, we heben gister de badjastruc toegepast en toen werkte het in ieder geval!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98818932
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, simmu, we heben gister de badjastruc toegepast en toen werkte het in ieder geval!
*O*
pi_98820242
mikoxx, doorsnee zijn meisjes met 2, en jongens met 3 zindelijk. Maar dat kan ook 2j11mnd of 3j11mnd zijn. Vaak geven kinderen het zelf wel aan. Dan gaat het ook het snelst en makkelijkst. Maar sommige kindjes hebben iets meer motivatie nodig (zoals Chris). Met hem was wennen aan de wc/potje al een klusje op zich. Ik liet hem vanaf 2,5 ongeveer eens per 2 maanden een paar uur zonder luier lopen. En de laatste keer ging het direct goed, en binnen een week KDV- zindelijk ;)
pi_98820391
Mirte kan het wel ophouden, dat gaat best wel goed, maar ik heb de indruk dat ze niet weet hoe ze het moet laten gaan als ze op de wc zit.
Ze is zo een paar uur achter elkaar droog als we wel de luier uit laten. En ze wordt dus vaak 's morgens droog wakker, maar wil dan niet op de wc en als we na veel gedoe haar er wel op hebben, gaat ze zitten en doet ze niks totdat ze weer een luier(broekje) aan heeft.
Op de peuterspeelzaal gaat ze nog wel eens naar de wc en daar krijgt ze nu ook een luierbroekje aan. Maar thuis wil ze echt nog niet, niet als we het voorstellen, niet als we het als een feit brengen dat er na het eten even geplast gaat worden. Ook niet als we het helemaal aan haar overlaten.

In oktober wordt ze 4... hoop dat het voor die tijd wel gaat gebeuren.
Maar ik zie het nog wel gebeuren dat de jongste eerder zindelijk zal zijn...
pi_98820426
Mikoxx, wat fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat met de speentjes afleren. Hier ook veel minder (lees eigenlijk geen!) drama als verwacht!

Tico, dat klinkt goed :)!

En het zonder luier ergens naar toe gaan ging hier gewoon vanzelf in de rest van het zindelijk worden mee. Dana had toch al liever geen luier aan als wel, dus dat is nooit een punt geweest.
En tja als Selene er zelf om vraagt...mischien kun je dr eens vragen waarom ze dat graag wilt? Dan weet je in elk geval waarom. En haar dab zelf laten bepalen kan nog steeds
pi_98820649
Seb liep van de week in zijn blootje bij zijn vriendje buiten en het potje stond buiten en wie zat er een plasje te doen op het potje? Seb. Dus ik helemaal trots dat hij dat uit zichzelf deed, vervolgens een kwartier later plast hij het terras onder. Hij voelt het nog niet altijd denk ik. Maar komende maanden ga ik het toch eens proberen want hij heeft wel interesse.
pi_98822879
idd, juist nu ze interesse tonen er gelijk op inhaken, t kost wat moeite (nouja ik vind t vooral engig dat ze alle onder zou kunnen plassen als ze wil :P want ze loopt hier wel nakend door t huis :P
pi_98825515
Daarom durf ik niet zo goed, ik bedoel: gisteren heeft Leander op de tuintafel gepoept :')
Dat soort gedonder wil ik neit in huis eigenlijk...
pi_98825568
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:53 schreef freecell het volgende:
Daarom durf ik niet zo goed, ik bedoel: gisteren heeft Leander op de tuintafel gepoept :')
Dat soort gedonder wil ik neit in huis eigenlijk...
dan doe je het toch in de tuin?
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:52:06 #241
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_98836379
Nog even teruggelezen en wb werken. Mijn man werkt fulltime+ zeg maar. En ik 4 dagen met om de vijf weken crisisdienst (24/7 oproepbaar). Maar nu heb ik omwille van het gezin en mijn eigen gezondheid heb ik mijn baan opgezegd. De stress van het gezeul en het geregel werd me echt teveel.
Ik kan echt uitkijken naar meer tijd met Morris thuis, maar ik vind het ook wel heel eng allemaal. Maar da's voor een ander topic!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_98842646
Gister in de hitte heeft Ko heel lang in zijn blootje rondgelopen. Op een gegeven moment zei hij dat hij moest plassen, inclusief wiebelbeentjes en hand in het kruis.
Dus ik vroeg of hij op het potje wilde.
Erop gezet, plasgeluidjes gemaakt en daarna wilde hij toch wel erg graag een luier. :D
Nouja, we doen ook maar rustig aan.

Wat fijn Tico, dat je je gezellige meisje weer terug hebt!

Ik vind het leuk dat Ko de begrippen mooi en eng zo goed doorheeft. Als er iets gebeurd wat hij eng vind, zoals het knallen van een ballon, komt hij naar me toe en zegt dan 'eng eng!'
Net als dat gitaarmuziek mooi is.
En hij ruikt graag tegenwoordig, aan bloemen, aan het beleg en aan fruit. O+
pi_98844805
KO O+

Elin ruikt ook erg graag aan dingen en zegt ook, eng of bang als er weer een vliegje of pluisje in r zwembadje zit.

wat ik zo mooi vind is r nieuwe fase

'Ik boos heeeeeel boos eventjes hoor mama'
of

'Ik ben eventjes bezig , oke! totzo

en

Jaha weetikwel! :D
:') dan kan je me opvegen, als je die kop er dan ook bij ziet.
pi_98855191
whehe ja dat ruiken doet dana ook " mama mag ik even ruiken? Hmmm dat ruikt echt heeerlijk, ik hou daar van" :D

en bij elke bloem " dat ruikt naar lavendel zeg" :')

Weheh Elin O+
pi_98855639
Herkenbaar :D

Die van mij begint nu ook bloemen te herkennen.
Is een roos mama, of een narcis of een lavendel....
Erg grappig.
Maargoed elk beestje is nog steeds een spin of een heersbeesje :P
Laatst was hier een vriendinnetje te spelen, evenoud: oeh kijk! Een papa-merel! Mama merels hebben een andere kleur. Ze had gelijk :D

Spannend Memmel :o
pi_98856366
Hier is ook bijna alles wat klein is een vlieg.

Ze zta trouwens laatst achterin de auto en er zat een kleine sprinkhaan op dr arm. Zit ze zoooo schattig met het beestje te vertellen>
"Hoi sprinrhaan, ben jij mijn vriendje? Wil je met mij dansen? Doe maar dansen, ja goedzo. Ik vindt het wel gezellig zo sprinkhaan" *;

whehe
pi_98856556
Hier bij bloemen: ''Dat 'buikt' lekker he, mama! Buikt ekeer?
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:19:09 #248
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98879228
Maarten zegt dan altijd: kijk, bloemes!

Hij herkende vanmiddag in de supermarkt een ananas! Hij heeft er thuis nooit een gegeten, dit moet hij bij het kdv vandaan hebben...
Nu dus maar ananas gekocht, kijken of ik hem morgen kan ontleden...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_98879328
Heerlijk, die kletskindjes!

Hier morgen de laatste keer CB. Eens kijken of we het eindstempeltje krijgen ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 juni 2011 @ 20:24:24 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98879455
slecht tot nauwelijks bijgelezen. Jan heeft een tweewoordzinnetje!! "Mama titte" (hoewel het meestal mij meetrekken en dan titte zeggen is). En vanmorgen op de kinderboerderij zei hij ineens uit, toen hij ergens uit wilde! Jammer dat logo pas op 5 augustug kan worden voortgezet ivm de diverse vakantie's van de logo's en het starten op een onhandige dag (voor ons that is) van de nieuwe logo :{ .. maar ... we boeken dikke vooruitgang wat mij betreft!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')