Helpt dat tegen spreidstand ja!?quote:Op maandag 20 juni 2011 20:19 schreef kelderfantoom het volgende:
Je moet wel je Adobe meuk updaten hee!
Geen ideequote:Op maandag 20 juni 2011 20:26 schreef Miendientje het volgende:
Wat een schatje. Ik duim er voor dat alles goed komt. Kun je eigenlijk al zien of het een jongetje of een meisje is?
De vorige kippen heetten Tokkel, Boet en Madeleinequote:Op maandag 20 juni 2011 20:32 schreef kelderfantoom het volgende:
[..]
Maar dan wel jammer als 'zij' peuk heet
Wel heel schattig hoor!
Een grote gekke meute dusquote:Op maandag 20 juni 2011 20:33 schreef tombolafan het volgende:
[..]
De vorige kippen heetten Tokkel, Boet en Madeleine
Dus alles kan bij ons
Als er nieuwe kuikentjes bij komen zijn naamsuggesties welkom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ookquote:Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Peukietopic![]()
![]()
Die spreidbroekfoto's had ik helemaal gemist![]()
![]()
Die heb ik ook net pas gemaaktquote:Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Peukietopic![]()
![]()
Die spreidbroekfoto's had ik helemaal gemist![]()
![]()
Ja, Erik's bed is zn therapie-bedquote:
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:56 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Go Peuk
Kan geen goede tips geven ben ik bang
Wie? Erik?quote:Op maandag 20 juni 2011 20:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, Erik's bed is zn therapie-bed
En daar heeft ie al 3x op gepoept, mooi dat het matrasovertrek erop blijft
Oh, misschien was het Erik wel ja!quote:Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wie? Erik?![]()
Kuikentjes zijn schattig
quote:Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Wie? Erik?![]()
Kuikentjes zijn schattig
Ja, zoiets zit er nu tussen, maar dan dus met elastiek/leukoplast omdat wol meer snijdt en ze dat meer stukpikkenquote:Op maandag 20 juni 2011 21:54 schreef indaha het volgende:
Waarschijnlijk heb je dit allang gelezen maar hier heeft iemand het over een wollen draadje tussen de pootjes, misschien een tip![]()
Spreidpoten: Spreidpoten hebben niets met vochtigheid te maken.
Die spreidpoten kunnen : Een erfelijke aaanleg zijn of een gladde uitkomstlade van de broedmachine gebruik als er papier in ligt dan eventueel ruw papier op de uitkomstlade .
Ik heb dit zelf ooit aan de hand gehad toen ik eieren had uitgebroed in de broedmachine, toen die uitgekomen waren en opgedroogd in een opfokruimte gezet met op de bodem krantenpapier. Wat bleek tot mijn grote schrik toen enkele uren daarna in de opfokruimte kwam om te inspecteren lagen van de 20 kuikens er 4 met spreidpoten op de grond, ik wist toen niet wat ik daar mee aan moest ik dacht eerst dat het een ziekte of zo was en heb deze naar de kuikenhemel geholpen. Toen ik de volgende dag weer ging kijken waren er weer twee kuikens met die rare poten, na een onderzoek bleek dat de kuikens uitschoven op het gladde kranten papier en de botjes nog te soepel waren,dit heb ik inmiddels opgelost door over het krantenpapier een fijne vogelgaas op de bodem te leggen en meteen was het probleem opgelost. Maar spreidepoten zijn ook te behandelen doe dan het volgende je doet dan een wollen draadje tussen de poten van het kuikentje bevestigen, dit doe je dan zo laag mogelijk ( denk maar aan het boeien van een gevangene aan de benen/enkels ) dan is dit bij jonge kuikentjes na 3 à 4 dagen al hersteld. (bevestig dat de pootjes op de juiste maat maar niet verder uit elkaar kunnen)
Ik zet hem steeds rechtop juistquote:Op maandag 20 juni 2011 22:01 schreef Greys het volgende:
Dus hij zou er op zich wel kleine stapjes mee moeten kunnen zetten, met hoe dat dingetje nu tussen zijn pootjes zit? Zet je hem af en toe ook expres rechtop?
Goooooooooooo Peuk!
quote:Op maandag 20 juni 2011 22:06 schreef Greys het volgende:
Gelukkig! Dat klinkt hoopvol! Trainen met die kuiken-kuitjes!
quote:Op maandag 20 juni 2011 22:06 schreef Greys het volgende:
Gelukkig! Dat klinkt hoopvol! Trainen met die kuiken-kuitjes!
NOES!quote:Op maandag 20 juni 2011 22:30 schreef Greys het volgende:
Hoeveel dagen oud is Peuk nu eigenlijk ook alweer?
Want tot en met drie of vier dagen kan je zien of het een haantje of hennetje is aan de vleugeltjes:
[ afbeelding ]
Nee, ik denk een meisje trouwens hoor!quote:Op maandag 20 juni 2011 22:39 schreef Miendientje het volgende:
Gefeliciteerd dan maar:
[ afbeelding ]
Ik zeg niks meer over geslachtsbepaling bij dieren.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nee, ik denk een meisje trouwens hoor!
Ik bedoelde dat NOES omdat hij/zij 5 dagen is
Maar de vleugeltjes lijken meer op de vrouwenvlerkjes
Dan doen we het nog even zo:quote:Op maandag 20 juni 2011 22:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nee, ik denk een meisje trouwens hoor!
Ik bedoelde dat NOES omdat hij/zij 5 dagen is
Maar de vleugeltjes lijken meer op de vrouwenvlerkjes
Heel goedquote:Op maandag 20 juni 2011 22:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik zeg niks meer over geslachtsbepaling bij dieren.
Ik hou sowieso van Peukquote:Op maandag 20 juni 2011 22:45 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Dan doen we het nog even zo:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Nou ja, of het werkt weten we zaterdag pas hequote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:15 schreef Bootje84 het volgende:
De kuikentjes die ik had met spreidpoten maakte ik trouwens af. Kreeg het nooit fatsoenlijk voor elkaar om de pootjes bij elkaar te binden..
Al vind ik het wel leuk dat het bij jou wel werkt
Goed op zich, eet goed, poept goedquote:
Westlandquote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou ja, of het werkt weten we zaterdag pas heWaar woon je? Kun je komen helpen als het toch niet blijkt te gaan, want ik weet niet hoe makkelijk ik het anders zelf ga doen
![]()
[..]
Goed op zich, eet goed, poept goed
Ik zal straks filmen hoe hij nu voortbeweegt (nu bij mn ouders)
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:06 schreef tombolafan het volgende:
Filmpjes
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En misschien lijkt het nog niet veel vooruitgang, maar het gaat iig beter dan gister al![]()
Zou ik ook doen.quote:En als het oefenen te lang duurt pikt ze in mn vingers![]()
![]()
Ja, dat is als ze loopt wel zo iddquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:57 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
![]()
Wel, een beetje vooruitgang is ook vooruitgang.![]()
Het lijkt er alleen wel op of het linker pootje, ondanks het tuigje, toch nog wat ver naar links gedraaid zit. Klopt dat of lijkt dat maar zo in het filmpje?
[..]
Zou ik ook doen.
Ah, maar het kan dus wel, dat is iig goed om te horen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, dat is als ze loopt wel zo iddMaar dat kun je dus niet corrigeren
Maar als ik haar op haar kop hou (
) zoals in de op staat het redelijk recht
En ook als ik haar op haar pootjes hou om te oefenen gelukkig
We zien wel hoe het loopt
Ja, vlak erna hing ze in mn vingerquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:14 schreef Greys het volgende:
Op dat onderste filmpje kijkt hij/zij echt een beetje geïrriteerd ook
Dappere dodo Peuk!
Goed zo Peukquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:24 schreef tombolafan het volgende:
Het gaat heel goed met Peuk!![]()
Echt verbetering van zn pootjes
quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:24 schreef tombolafan het volgende:
Ja!quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:24 schreef tombolafan het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa Peukiepeukquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:24 schreef tombolafan het volgende:
Pittig Peukie.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:01 schreef tombolafan het volgende:
Check ook dat:
"Klote-elastiek
" *pikpikpik*
![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:01 schreef tombolafan het volgende:
Check ook dat:
"Klote-elastiek
" *pikpikpik*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:45 schreef Cat22 het volgende:
![]()
(As)bakje vol Peuken straks!
![]()
Ze kunnen als ze groot zijn toch wel bij de katten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Goed nieuws!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef tombolafan het volgende:
Zo, net even overleg gehad met mn moeder; hij/zij blijft vrijwel definitief
Het gaat al ZO goed, zaterdag ga ik vriendjes halen
En dan zien we wel of ze mannen of vrouwen worden en hoe we het dan verder doen
Ja, dat is het grote voordeel, maar ik weet niet of dat de bedoeling is.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Dan krijgen we lekker gebraden haantjes!
Dat zou best kunnen, wanneer ze eenmaal aan elkaars aanwezigheid gewend zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:47 schreef tombolafan het volgende:
Ze kunnen als ze groot zijn toch wel bij de katten?![]()
Haantjes willen mn ouders sowieso niet meer ivm overlastquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Goed nieuws!![]()
Misschien wel kijken of je hennetjes kan krijgen als vriendjes.![]()
Als je straks een paar haantjes bij elkaar hebt wil het nog wel eens niet goed gaan als ze ouder worden.
In de katten ja.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:47 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ze kunnen als ze groot zijn toch wel bij de katten?![]()
Ja he!quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:11 schreef Greys het volgende:
Peuk doet echt al prima stapjes in het filmpje
Ja nog even doorzetten en als je straks het stiekie verwijdert rent ie als een ware turbopeuk door de kamerquote:Op woensdag 22 juni 2011 23:12 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja he!
Hij heeft nu gewoon last van het elastiekje eerder
Maar nog 2 dagen en dan is het over
* grotere kooi zoeken gaat *quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja nog even doorzetten en als je straks het stiekie verwijdert rent ie als een ware turbopeuk door de kamer
Joint Strike Fighterquote:
Maar wat nou als Peuk een haantje blijkt te zijn, willen ze hem dan ook niet?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Haantjes willen mn ouders sowieso niet meer ivm overlast
Dus 3 hennen erbij en dan hopen dat peuk ook hen is
Daar denk ik nog maar niet over naquote:Op woensdag 22 juni 2011 23:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar wat nou als Peuk een haantje blijkt te zijn, willen ze hem dan ook niet?
Pasen all over againquote:
Ik had via marktplaats zó een paar gezelschapskuikens voor mijn eenzame kuikentje gevonden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:42 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Daar denk ik nog maar niet over na
Ik kan niet eens kuikens vinden voor erbij!![]()
Ja, dat lazen we al iddquote:Op donderdag 23 juni 2011 19:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had via marktplaats zó een paar gezelschapskuikens voor mijn eenzame kuikentje gevonden.
Goed ontwikkelde maar niet uitgekomen kuikens kan liggen aan weinig vitamine B bij de kippen.
Gezellig voor Peuk!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:32 schreef tombolafan het volgende:
Vandaag 2 advertenties op marktplaats met kuikens waarvan 1 echt best dichtbij!
Vriendinnen voor Peuk!
En dan hopelijk een zijdehoentje erbij
Gesexte kuikentjes?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:32 schreef tombolafan het volgende:
Vandaag 2 advertenties op marktplaats met kuikens waarvan 1 echt best dichtbij!
Vriendinnen voor Peuk!
En dan hopelijk een zijdehoentje erbij
Een deel is gesext en een deel niet, wat haan wordt mag terugquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Gesexte kuikentjes?
En mag het zijdehoen dan de broedmachine vervangen?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:43 schreef Ingetje79 het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat een gesext kuiken is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het is niet lastig hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Oke![]()
Ik snap dat nooit zo met eieren en bevruchten enzo.
Ik ben altijd blij dat als ik een eitje tik, er gewoon zooi uitkomt en geen dood kuiken
Wordt er dan nu nog weer verder gebroed met de broedmachine dan? Ik dacht ook aan een zijdehoenkuiken, en dan om die volgend jaar in te zetten als broedstoofje.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:42 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Een deel is gesext en een deel niet, wat haan wordt mag terugEn ik bedoelde eigenlijk een zijdehoenkuiken, maar ze hebben ook broedende kippen dus wie weet
Nee, de broedmachine is terug naar de kennissen van wie hij isquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:52 schreef sigme het volgende:
En een bebroed onbevrucht ei is een stuk smeriger!
[..]
Wordt er dan nu nog weer verder gebroed met de broedmachine dan? Ik dacht ook aan een zijdehoenkuiken, en dan om die volgend jaar in te zetten als broedstoofje.
Oh, nou: een zijdehoen wordt broeds. Gegarandeerd. Zelfs zonder eieren.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nee, de broedmachine is terug naar de kennissen van wie hij isEn misschien dat we weer eens gaan laten broeden als een van de kippen broeds wordt, maar niet meer machinaal
Ik vind een zijdehoen gewoon cool
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, nou: een zijdehoen wordt broeds. Gegarandeerd. Zelfs zonder eieren.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:08 schreef sigme het volgende:
Als je er zo een neemt kan je ze wel makkelijk terugvinden als ze ergens in een hoekje verstopt zitten:
[ afbeelding ]
jaquote:
Ga alvast maar namen verzinnenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 10:07 schreef Ingetje79 het volgende:
Leuk voor Peuk![]()
Ben benieuwd naar de foto's!
Hopelijk dat een paar extra dagen stiekies (bij Peuk dan) verbetering brengen. *duimt*quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Arme peuk Tombo, hij ze doet zo zijn haar best.
En anders gewoon ook iets hoger stiekies, voor als het in de heupen zit ofzoquote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:09 schreef Greys het volgende:
Oeh da's wel sneu dat het met Peuk toch nog niet zo goed gaat![]()
Ik hoop dat Peukie gewoon IETS langer nodig heeft en het alsnog goed komt
Pics.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En anders gewoon ook iets hoger stiekies, voor als het in de heupen zit ofzo
We zien wel
Hij was trouwens NOT AMUSED met die vreemde enge beesten in zn hok
Had nog nooit andere kippen gezien natuurlijk
Ik heb alleen even een foto van de nieuwe kuikens in hun doos, mn neefje is hier (ben aan het oppassen) en de batterijen van het fototoestel moesten in de wii-remotequote:
Doe die maar niet.quote:Synoniem van peuk: wip
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:07 schreef tombolafan het volgende:
Dolly, Dot, Frizzle, Sizzle en PeukJe zou bijna gaan hopen voor Peuk dat ie het niet haalt dan
Ja, en stompquote:
Het heeft wel wat jaquote:
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:13 schreef tombolafan het volgende:
Saffie, Shaggie en Strootje voor de Bieltjes?
En dan Spliff voor mini?
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:13 schreef tombolafan het volgende:
En dan Spliff voor mini?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:05 schreef Miendientje het volgende:
Peuk is al helemaal in de groep opgenomen zie ik
peuk durft nog niet met zijn kop in de cirkel andersquote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:05 schreef Miendientje het volgende:
Peuk is al helemaal in de groep opgenomen zie ik
Wel, maar ze waren nogal geschrokken van mijquote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
[..]
peuk durft nog niet met zijn kop in de cirkel anders
Neequote:loopt ie al goed? zou inmiddels toch wel goed genoeg moeten zijn als ik de info zo lees.
Hij loopt wel beter dan eerst hoorquote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Jammer hoorHopelijk trekt het rap wat bij maar zou me er niet teveel aan gaan hechten
Leuke namen!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:13 schreef tombolafan het volgende:
En dan Spliff voor mini?
Als ie zelfstandig zonder elastiekje maar goed genoeg loopt toch. Of ga je hem inzetten als marathon kip.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hij loopt wel beter dan eerst hoorMaar niet zo goed als de nieuwtjes zeg maar
![]()
En ik ben allang aan hem gehecht natuurlijk
Maar hij (zij! Hopelijk) loopt nog niet goed zonder stiekjes, das juist het puntquote:Op zondag 26 juni 2011 01:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als ie zelfstandig zonder elastiekje maar goed genoeg loopt toch. Of ga je hem inzetten als marathon kip.
Mensen die niet helemaal goed lopen spoel je toch ook niet door het toiletquote:Op zondag 26 juni 2011 01:08 schreef Sofi het volgende:
[..]
Maar hij (zij! Hopelijk) loopt nog niet goed zonder stiekjes, das juist het punt
Wat zou jij doen met een kip die niet kan lopen.quote:Op zondag 26 juni 2011 01:39 schreef APK het volgende:
[..]
Mensen die niet helemaal goed lopen spoel je toch ook niet door het toilet
Wij hebben een keer een kruiper (een parkiet die opeens al zijn veren verliest) gehad.quote:Op zondag 26 juni 2011 02:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wat zou jij doen met een kip die niet kan lopen.
als ie echt niet goed kan lopen betwijfel ik het. ben geen expert natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2011 03:08 schreef APK het volgende:
[..]
Wij hebben een keer een kruiper (een parkiet die opeens al zijn veren verliest) gehad.
Dat was een testikel op pootjes die dus niet kon vliegen, maar hij heeft nog 5 jaar best een leuk leventje in de parkietenboom gehad.
Met veel vallen en opstaan
Als we hem weer (boos) bij de dierenwinkel ingeleverd hadden zouden ze 'em denk ik door de plee gespoeld hebben.
Ik heb overigens geen ervaring met gehandicapte kippen, maar volgens mij moet zo'n beest toch best nog een paar jaar leuk kunnen leven?
/ignorant
Ik weet het ook niet hoor, maar de vleugels kunnen toch ook een beetje helpen om van A (slaapplaats) naar B (voederbak) te bewegen?quote:Op zondag 26 juni 2011 03:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als ie echt niet goed kan lopen betwijfel ik het. ben geen expert natuurlijk.
Geen idee, ik las wel een stuk over een haantje dat het ook had maar dat bleef hangen aan alles met zijn elastiek...quote:Op zondag 26 juni 2011 10:03 schreef Greys het volgende:
Denk dat het ook uitmaakt of Peuk een beetje kreupelig loopt, of elke keer gewoon in een spagaat valt zonder stiekie. Want dan moet ze de rest van haar leven met een elastiek, geen idee of dat een beetje houdbaar is eigenlijk, misschien went ze er wel aan?
Heb ik misschien wel bij mn ouders liggen, maar ik ben bang dat ze die draadjes lospikken en opeten!quote:
ik zou het eens met wol proberen zoals eerder gepost. elastiek geeft constant trek, waar wol dat alleen doet als zijn pootjes te ver doorslaan. het zou wel eens een andere uitwerking kunnen hebben. en het wordt blijkbaar al gebruikt, wat de kans op succes groter maakt imo.quote:Op zondag 26 juni 2011 12:00 schreef tombolafan het volgende:
Tsssssssssssss, Peuk heeft (al dan niet met hulp van Shaggie, Saffie, Strootje en Spliff) haar spalkje verwijderd
Ze loopt wel, maar een beetje hinkelend/strompelend... Ze sleept niet met een poot ofzoIk laat het nu even "spalkloos" en straks dus met pijpenragers aan de gang
Ja, maar dat elastiek wordt ook vaak gebruikt alquote:Op zondag 26 juni 2011 12:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik zou het eens met wol proberen zoals eerder gepost. elastiek geeft constant trek, waar wol dat alleen doet als zijn pootjes te ver doorslaan. het zou wel eens een andere uitwerking kunnen hebben. en het wordt blijkbaar al gebruikt, wat de kans op succes groter maakt imo.
quote:Op zondag 26 juni 2011 12:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, maar dat elastiek wordt ook vaak gebruikt alEn ik ben bang dat wol in haar pootjes gaat snijden
gewoon dikke woldraad gaat heus niet snijden.quote:Op zondag 26 juni 2011 12:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, maar dat elastiek wordt ook vaak gebruikt alEn ik ben bang dat wol in haar pootjes gaat snijden
Ik zal het proberen, misschien in combinatie met pijpenragers (die om haar voet weer naar binnen te draaienquote:Op zondag 26 juni 2011 12:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
[..]
gewoon dikke woldraad gaat heus niet snijden.
Hoop dat ut werktquote:Op zondag 26 juni 2011 12:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik zal het proberen, misschien in combinatie met pijpenragers (die om haar voet weer naar binnen te draaien)
Ja, maar dat is volgens mij voor nestblijvende vogelsquote:Op zondag 26 juni 2011 12:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Hoop dat ut werktOp die site staan trouwens nog wat tips ook iets met vitamines aan ut kieken geven.
omdat al zijn broertjes en zusjes niet zijn uitgekomen lijkt een vitamineprobleem me wel een waarschijnlijke?quote:Op zondag 26 juni 2011 12:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, maar dat is volgens mij voor nestblijvende vogelsMaar proberen kan geen kwaad
Ja, misschien, maar ik heb bij kippenkuikens die tip nog niet gezien dus ik ga niet zomaar extra vitamines gevenquote:Op zondag 26 juni 2011 13:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omdat al zijn broertjes en zusjes niet zijn uitgekomen lijkt een vitamineprobleem me wel een waarschijnlijke?
Volgens moj zou voor dit prob vit d gebruikt moeten worden wat ik las. Het kippenforum zullen ze het wel weten.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:25 schreef sigme het volgende:
Vitamine-B gebrek kan zowel niet-uitkomende eieren als pootafwijkingen veroorzaken. Bij de boerenbond / Welkoop / ACM kan je een pot biergist (voor duiven) kopen voor 5 euro.
Karnemelk waren mijn kuikens niet tuk op.
Ja, het wordt gewoon een houtje-touwtje-kipquote:Op zondag 26 juni 2011 19:29 schreef Greys het volgende:
Oh met het touwtje zie je amper dat ie gek loopt meer inderdaad
Ja, dat hoorde ik ook netquote:Wat ben je lekker door het eerste filmpje heen aan het kwekken
Nooitquote:Op zondag 26 juni 2011 19:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Die gaat nog ff niet in de soep zo te zien
Ook niet als het een haantjespeuk is? Wat doe je er dan mee?quote:
Dan knip ik kam, lellen en staart eraf en doe ik alsof het een hen isquote:Op zondag 26 juni 2011 20:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook niet als het een haantjespeuk is? Wat doe je er dan mee?
Peuk krijgt gewoon aangepaste schoenen, nou jij bent heel handig dus dat komt goedquote:Op maandag 27 juni 2011 21:06 schreef tombolafan het volgende:
Nou, ik weet niet meer zo goed hoe het nou gaatZe hinkt nog steeds me zijstap, komt overal gewoon goed bij maar het blijft strompelend
Biergist gehaald en voer (want die krengen vreten me arm!) en meteen advies gevraagd aan de dierenwinkelmeneer. Na de optie opeten (
) noemde hij de mogelijkheid om na wol idd spalken van ijzerdraad te proberen of een soort van schoentjes (
) van karton maken en de voetjes daarop tapen en die aan elkaar binden zodat meteen de scheefstand opgelost kan worden
Dusssssssssssss ik ga zo maar even karton zoeken
Ben ik het helmaal mee eensquote:Op maandag 27 juni 2011 21:12 schreef Cat22 het volgende:
Therapeut Tombo.![]()
![]()
Wat van belang is (denk ik) is dat je nagaat in hoeverre hij mobiel blijft als hij groter wordt. Die rode katten bij DTH vinden hun zwabber helemaal niet erg (want ze weten niet beter en krijgen extra aandacht), het kitten met zwemmerspootjes wat ik laatst had moest ik laten inslapen omdat hij er nooit goed op zou kunnen lopen.
![]()
Als Peukie mobiel blijft met een zijstapje, dan wordt het evengoed een gelukkige Peuk denk ik, lekker hapjes eten en scharrelen met de vriendinnen. Maar als Peuk van de poot zou raken, dan is het een ander verhaal.![]()
En zolang het nog een klein Peukie is, stug blijven doorrevalideren. Je doet het goed!![]()
Als je ooit een carrièreswitch wil maken zou ik denken aan prothese- en orthesemaker.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:14 schreef tombolafan het volgende:
Ja, ik blijf het gewoon aankijken hoe het gaat, of ze nog blij is (dat kan ik merken, want ik merk hoe ONBLIJ ze is als ik haar pak)
Net even haar maat genomen () en ze was haar wolletje alweer kwijt, dat gaat echt niet dus
Volgende stap
quote:
Jaquote:Op maandag 27 juni 2011 22:08 schreef Cat22 het volgende:
Wat lijm eronder en je hebt een 3D poëzieplaatje.
Ik laat haar even een dagje wennen, morgenquote:Op maandag 27 juni 2011 22:13 schreef Twinky het volgende:
wahahaha ik wil een filmpje van peuk met schoentjeskan me het moeilijk voorstellen maar moet hilarisch zijn!
Maar dan kun je jezelf niet verwijten dat je je best niet hebt gedaan.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja
Nou ja, dit even aanzien, als het voor mn vakantie niet goed is gaat ze in mn vakantie toch weer met stiekies (dat is nog wel te doen voor 12 dagen dan hoeft mn moeder er niet aan te kloten en als het dan niet over is dan kijk ik wel hoe ze loopt met niks.
En anders is het jammer helaas
Tape zit heel los en om de schoentjes dus het zit eerder te onstrakquote:Op maandag 27 juni 2011 22:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar dan kun je jezelf niet verwijten dat je je best niet hebt gedaan.![]()
Wel regelmatig controleren of de tape niet te strak om de teentjes zit he.![]()
Hopelijk schopt ze de schoentjes dan niet uit, verwend kind dat ze is.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Tape zit heel los en om de schoentjes dus het zit eerder te onstrak
Tja dan is het meteen weer elastiekquote:Op maandag 27 juni 2011 22:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hopelijk schopt ze de schoentjes dan niet uit, verwend kind dat ze is.
Vast wel, alles wat goed voor je is is irritantquote:Op maandag 27 juni 2011 22:25 schreef Harajuku. het volgende:
Bwahaahahha die schoenenIs dat niet irritant?
Dood is irritanter denk ikquote:Op maandag 27 juni 2011 22:25 schreef Harajuku. het volgende:
Bwahaahahha die schoenenIs dat niet irritant?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
ik kan niet wachtenquote:Op maandag 27 juni 2011 22:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik laat haar even een dagje wennen, morgen
De ander kuikens hebben te veel Respect voor Peuk om er iets van te vinden denk ikquote:Op maandag 27 juni 2011 22:24 schreef Greys het volgende:
Ah gut, Peukie met haar schoentjes.
Hopen dat het helpt, je hebt er in elk geval alles aan gedaan
Kan me ook voorstellen dat Peuk er zelfs niks an vindt met die dingen aan haar pootjes, maar misschien went het snel. Hoop hetWat vinden de anderen kuikens van die gekke schoenen?
Als je niet oppast draai ik jou in de soepquote:
Maar Peuk-met-stiekie filmpjes zijn ook leuk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:14 schreef tombolafan het volgende:
Dus helaas geen peuk-met-schoen-filmpjes
Ik wil je verwachtingspatroon wat temperen zodat mocht het niet gaan werken je niet jaren bij de psych loopt. Daarom dus!!!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:53 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als je niet oppast draai ik jou in de soep
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar Peuk-met-stiekie filmpjes zijn ook leuk.
En ik waarschuw je alvast wat daar het gevolg van kan zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik wil je verwachtingspatroon wat temperen zodat mocht het niet gaan werken je niet jaren bij de psych loopt. Daarom dus!!!
Voor jouw mentale welzijn samen met peuk in het warme bubbelbad is geen probleemquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En ik waarschuw je alvast wat daar het gevolg van kan zijn
Niet moedeloos worden!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:15 schreef tombolafan het volgende:
Eerst elastiek opgezocht (een of ander kitten had dat in zijn speeldoos gesleept) en Peuk en de S-jes wakker gemaakt (
) om Peuk te stieken
Daar krijg je best nog handigheid in na een tijdje
Nou ja, we zien het aanIk word er toch wel een beetje moedeloos van soms
Eens zien hoe dit gaat over 2 weken...
Peukies vergeten dat snel.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:55 schreef tombolafan het volgende:
Jullie zijn liefIk vind het gewoon lastig; ze gaat snel onder het warmhoudplaatje als ze me ziet, ze vind me stom
Daar hou ik niet van
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:55 schreef tombolafan het volgende:
Jullie zijn liefIk vind het gewoon lastig; ze gaat snel onder het warmhoudplaatje als ze me ziet, ze vind me stom
Daar hou ik niet van
quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:12 schreef Twinky het volgende:
En en als het toch niks wordt was het wel leuk. vind ik.
Ik ben in Londen!quote:
Ja ja jaquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Hoe geniaal zou het zijn dat je thuiskomt en peuk in de koelkast op je ligt te wachten
Hoe geniaal zou het zijn als je strakjes niet meer op F&F kan postenquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Hoe geniaal zou het zijn dat je thuiskomt en peuk in de koelkast op je ligt te wachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hoe geniaal zou het zijn als je strakjes niet meer op F&F kan postenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hoe geniaal zou het zijn als je strakjes niet meer op F&F kan postenIk verwoorde het natuurlijk wat onhandig. Ik bedoelde ... Euhm iets liefsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En omdat dat mislukt is is ts ook alvast voorbereid mocht het minder goed gaan, dus no harm done hopelijk
![]()
Ja ja, je kan lekker lullenquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik verwoorde het natuurlijk wat onhandig. Ik bedoelde ... Euhm iets liefsEn omdat dat mislukt is is ts ook alvast voorbereid mocht het minder goed gaan, dus no harm done hopelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Nee je bedoelde niet iets liefsquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik verwoorde het natuurlijk wat onhandig. Ik bedoelde ... Euhm iets liefsEn omdat dat mislukt is is ts ook alvast voorbereid mocht het minder goed gaan, dus no harm done hopelijk
Tsk. Ik hou van peukie!quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nee je bedoelde niet iets liefsDus ga nou niet net doen alsof je stiekem aardig bent, want dat geloof ik totaal niet meer
Sneu figuur ben je
Kom je wel nog af en toe Peuk-gluren?quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:45 schreef ElisaB het volgende:
Ah fijn, goed; ik bemoei me er niet meer mee
Go Peuk!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:25 schreef tombolafan het volgende:
Maaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:
Goed nieuws; Peuk staat rechtop (nog steeds met scheve poten een beetje maar ach) en kan op het schuilkrukje komen, en wordt niet verstoten door de rest ofzo
Dus dat is mooi voor de toekomst
Spannend. Hopelijk loopt ie redelijk zonder hulprubberquote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:34 schreef tombolafan het volgende:
Het elastiek zit trouwens nog om de pootjes (mn ouders durfden het er niet af te halen) dat gaat er morgen af (geen idee of ik dat red in mn eentje nu ze zo groot is)
En zolang ze dus gewoon kip kan blijven mag ze bij de toom blijven zegt mn stiefvader
En zo niet dan maar niet, we houden (evengoed van) haarquote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Spannend. Hopelijk loopt ie redelijk zonder hulprubber
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |