Natuurlijkquote:Op maandag 20 juni 2011 11:13 schreef oh-oh het volgende:
Potverpiemels, ik moet es een foto van al mn honden in de op zetten.
Kan jij m veranderen Messinaatje?
Geen enkele zelfrespecterende fokker gaat z'n site op Fok! lopen spammenquote:
Mensen met zo een site zijn alles behalve zelfrespecterendquote:Op maandag 20 juni 2011 11:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Natuurlijk![]()
Welke wil je d'r in hebben? xD
[..]
Geen enkele zelfrespecterende fokker gaat z'n site op Fok! lopen spammen
Die eerste foto, geniaal!quote:Op maandag 20 juni 2011 11:53 schreef saaw het volgende:
Mijn Schnaps ook maar weer eens spammen
Op de bank met mn vriend, heel verbaasd kijkend
[ afbeelding ]
Rare bek trekken
[ afbeelding ]
Lekker op bed in slaap vallen
[ afbeelding ]
<vooroordeel modus AAN>quote:Op maandag 20 juni 2011 12:21 schreef oh-oh het volgende:
![]()
Dr is bij mij in de buurt een stafford, die trekt ze van bomen af zulke takken.
Hij springt ook twee meter de lucht in voor een tak en blijft dan minutenlang hangen aan dat ding
quote:Op maandag 20 juni 2011 12:25 schreef Greys het volgende:
Bink (15) wil ook graag in dit topic.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
whahahahahaquote:Op maandag 20 juni 2011 12:19 schreef zeeeend het volgende:
He ,Truus kom eens hier helpen met die tak!
[ afbeelding ]
Wachten!Wachten!,Wachten !
Tillen we het op drie ?
Of een,twee, drie en tillen we dan ?
[ afbeelding ]
Ho Ho Ho !!!
Ik ben nog niet zo ver!
[ afbeelding ]
Er zijn geen foute honden,wel foute eigenaren.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:01 schreef afterburner het volgende:
Special voor Zeeend
Mijn twee schoothondjes:
[ afbeelding ]
Altijd een pretbek:
[ afbeelding ]
kan nooit normaal liggen
[ afbeelding ]
Die eerste fotoquote:Op maandag 20 juni 2011 17:01 schreef afterburner het volgende:
Special voor Zeeend
Mijn twee schoothondjes:
[ afbeelding ]
Altijd een pretbek:
[ afbeelding ]
kan nooit normaal liggen
[ afbeelding ]
AMEN!quote:Op maandag 20 juni 2011 17:20 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Er zijn geen foute honden,wel foute eigenaren.
Het is maar net wat jij ervan maakt ,Staffords worden ook als blindegeleidehond ingezet .
Moeten ze toch vrij stabiel zijn lijkt me.
Plus ze hebben een goede drive in de sport .
Oh die Afghaan, wat geweldig! Al dat haar wat meevliegtquote:Op maandag 20 juni 2011 17:20 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Er zijn geen foute honden,wel foute eigenaren.
Het is maar net wat jij ervan maakt ,Staffords worden ook als blindegeleidehond ingezet .
Moeten ze toch vrij stabiel zijn lijkt me.
Plus ze hebben een goede drive in de sport .
Je ziet ze ook op Agility,net als Afghanen .
Terwijl daar ook van word gezegd dat ze veel te eigenzinnig zijn
met elk ras kom je met tijd,liefde en begrip een heel eind
Wat fijn dat je reu nu wel een fijn (t)huis heeftquote:Op maandag 20 juni 2011 17:31 schreef afterburner het volgende:
[..]
AMEN!
Ik heb ondertussen al meerdere cursusen gevolgt met succes en ze komen nu op een leeftijd waarop we echt kunnen gaan sporten! Het is idd wat je er zelf van weet te maken.
Toch zie ik binnen het ras zeer grote verschillen. Alleen al bij me thuis.... Mijn teef is zeer stabiel, echt niets brengt haar van der wijs (is als pup bij ons gekomen) Mijn reu is dat veel minder... mijn handen eraan vol, maar een schat van een hond. Heb hem opgehaald uit een tuin vol glas, waar ie al een aantal maanden niet meer was uitgekomen... Maar hij gaat vooruit en begint steeds iets stabieler te worden. Ik werk dagelijks aan zijn gedrag en dat werp zijn vruchten af!
ga ik ff doen. heb helaas ff geen geldquote:Op maandag 20 juni 2011 14:39 schreef oh-oh het volgende:
Blaan, heb je die cam al gekocht?
Kijk ff in de slowchat voor een leuke gadget die dr op zit
Aw, is dat Candy?quote:
Al die krullenquote:
Een duif,....ze besluipt ze ook als een kat.quote:
Alfaaaaalfaaaaaaaaaaaaaaquote:
Prachtige foto's weer. Ik vind het altijd zo mooi om te zien hoe jouw honden ongegeneerd in hun mandje op hun rug liggenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:45 schreef oh-oh het volgende:
Wat voor een oogonderzoek is dat?
Bij de chinesen worden de ouders gewoon ECVO getest voor ze mogen fokken.
En dan zijn de pups clear by default
OMGGGGG wat is ze al dikquote:
Ze gooien druppels in de ogen waardoor de puppillen wijd open gaan staan. Tot zo ver geen probleem. Het probleem is de autorit erna... De ervaring leerde ons dat *alle* pups de heenweg naar de oogarts prima aankunnen. De terugweg is een en al kokhalsen en overgevenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:52 schreef oh-oh het volgende:
Ah ok, hoe doen ze dat onderzoek dan, dat ze er misselijk van worden?
Ik heb Chico ECVO laten testen, dat stelde niet veel voor
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:56 schreef Messina het volgende:
[..]
Ze gooien druppels in de ogen waardoor de puppillen wijd open gaan staan. Tot zo ver geen probleem. Het probleem is de autorit erna... De ervaring leerde ons dat *alle* pups de heenweg naar de oogarts prima aankunnen. De terugweg is een en al kokhalsen en overgevenDus waarschijnlijk de combinatie wazig zien & gehobbel
Ik hoop van harte dat ik ongelijk heb en dat alles prima gaat. We gaan in ieder geval met z'n drietjes. Man rijdt, schoonmoeder en ik op de achterbank met de pups op schoot om ze een beetje gerust te stellen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ah ok, Chico kreeg die druppels ook, gelukkig verder totaal geen last gehad
Ja die kleine biatch vond het maar niks dat die twee heren samen lagen, normaal ligt zij samen met iedereen, maar Karel echt nietquote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:00 schreef Messina het volgende:
OMGGG ik zie nu pas Kees op die een na laatste foto
Kobus (hihi) is ook heeeeeeeeel leuk. Een echte grappenmaker, heel vrolijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:14 schreef Belana het volgende:
ow ik vind stiekem die reu leuker Messina
Deze is van een week geleden:quote:
Het neerzetten is niet het probleemquote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:44 schreef oh-oh het volgende:
Beter neerzetten![]()
Echt, hoe jonger je ze het leert hoe makkelijker het is, wacht, ik zoek wat stackfoto's van chinezenpups die nu 7 weken zijn
Dat staartjequote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:50 schreef oh-oh het volgende:
Ow ja stackfoto's moet je met zn tweetjes maken![]()
Die van die pups kan ik niet meer vinden, wel deze van Billy met 7 weken :
[ afbeelding ]
Meer! Meer! Meer! Billy als puppy foto's!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:50 schreef oh-oh het volgende:
Ow ja stackfoto's moet je met zn tweetjes maken![]()
Die van die pups kan ik niet meer vinden, wel deze van Billy met 7 weken :
[ afbeelding ]
Oh dat is best wel ziekquote:Op zondag 26 juni 2011 21:56 schreef oh-oh het volgende:
Chico was alleen in Billy geinteresseerd, niet in de andere pups en Billy deed die dag als eerste van het nest zijn ogen open! Chico is zijn overgrootvader aan vaderskant en zijn oom aan moederskant trouwens![]()
Lijnteelt, heel normaal en ook heel goed als je weet waar je mee bezig bent.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:15 schreef Njosnavelin het volgende:
DiazEn puppy Billy
[..]
Oh dat is best wel ziekOf is dat normaal in de wereld van de fok?
Okee, ja ik weet daar echt niks vanaf hoor, ik weet sowieso weinig van rashonden. Ik wist ook niet dat er een verschil was tussen inteelt en lijnteelt.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Lijnteelt, heel normaal en ook heel goed als je weet waar je mee bezig bent.
Ik heb daarom juist echt heel lang op een pup uit deze combi gewacht![]()
Chico is de opa van de vader van Billy, en de halfbroer van de vader van de moeder van Billy ,dat is best nog redelijk ver van elkaar verwijderd hoor![]()
Hier kun je Billy's stamboom bekijken.
Chico is Blandora's Best Kept Secret, en zijn vader is dezelfde als die van Blandora Best of the Best, de vader van Dazzy dus. En aan de andere kant van haar stamboom is diezelfde hond haar overgrootvader, en is haar oma ook nog eens haar oma. Dazzy is echt bijna inteelt, de combi Dazzy x Beatle is lijnteelt.
Gaaf systeem he?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:32 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Okee, ja ik weet daar echt niks vanaf hoor, ik weet sowieso weinig van rashonden. Ik wist ook niet dat er een verschil was tussen inteelt en lijnteelt.
Wel tof om die stamboom zo te kunnen zien!
Oja dat is wel bijzonder idd.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Gaaf systeem he?
Loopt echt al jaren zo. Iedereen kan zelf zn hond dr in zetten, fokkers zetten zelf hun nesten en gezondheidstesten online en zo![]()
Sjon en Chico zijn trouwens achterneven![]()
Maar in de tijd van Chico was de genenpool nog niet zo heel groot, hij heeft zelf maar 3 dekkingen gedaan maar zijn vaders naam kom je echt bij veel honden tegen,
Je kan op die site echt hele lijnen uitpluizen en zo, en kijken welke hond welke nakomelingen krijgt en zo
Zodat ze goed gaan staan.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:44 schreef Belana het volgende:
Billy
waarom gaan die oren in tape eigenlijk?
ow en Diaz... Diaz...
Omdat die oren misschien niet rechtop gaan staan. k snap het niet helemaal, maar volgens mij vooral van belang als je wilt gaan fokken of showen.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:44 schreef Belana het volgende:
Billy
waarom gaan die oren in tape eigenlijk?
ow en Diaz... Diaz...
Mijn kater at de volgende dag alweer (geprakt) natvoer. Harde brokjes at hij pas na een maand weer, en slikte ze dan in z'n geheel door.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:50 schreef RenRen- het volgende:
Mijn pup moet deze vakantie dus echt geopereerd worden. Tandjes moeten worden getrokken. Zal hij heel lang niet kunnen eten?
Denk je? Ik ga zo janken. Als ik later kinderen heb raak ik denk ik panisch bij ieder drupje bloed. Ik kan echt niet tegen die narcose en als ze helemaal raar doen.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:52 schreef oh-oh het volgende:
Nee joh, die eet gewoon dezelfde dag weer hoor!
Heeft ie dubbele tandjes?
Die tik ik dr met spelen zelf uit altijd bij mn puppen
Loel, tennisbal krijgt hij zijn bekje niet eens omheenquote:Op zondag 26 juni 2011 22:57 schreef oh-oh het volgende:
Mijn chihuahuafokster gaf me toen ik Frits kocht de tip om vooral veel te spelen met een tennisbal met daaromheen, een pantykousje, zo kwamen al zijn puppytandjes goed los![]()
Chihuahua's staan echt bekend om hun dubbele tandjes, ze wisselen vaak ook later dan andere honden. Ik zou ze pas echt laten trekken als hij er zelf daadwerkelijk hinder van ondervindt.
Billy had dubbele tandjes, en Sjon ook twee, die heb ik gewoon zelf elke dag goed aan gefrot, zodat ze er uit kwamen.
Billy zn eerste beste buurtvriendje hier was Mo de Basenji, ik vind het geniale honden om te zien, maar qua karakter zijn ze wel pittig.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:17 schreef bianca en michael het volgende:
Dankjewel oh-oh, hij is inderdaad de leukste pup ooit! Morgen de foto's nog even op het grote scherm kijken, nu op de telefoon gezien. Echt ook de allerleukste uit het nestje (heb je de anderen nog wel eens gezien?)
En tante Quapa is dat een basenji? Wil ik ook zo graag nog eens in het echt zien. En als het een basenji is, wat vind je daarvan?
Die wijze blikquote:
Heb je het al doorgegeven aan Amivedi, dierenbescherming enz..?quote:Op maandag 27 juni 2011 09:30 schreef miss-jones25 het volgende:
Hier geen oog dicht gedaan vannacht
Gister avond met de laatste ronde van mn hond uitlaten, is mn hond ergens blaffend achter aangegaan, en ze luisterde in eens totaal niet meer terwijl ze dat normaal heel goed doet, maar ze is nog steeds weg Ben niet eens naar bed geweest ben alleen maar aan het zoeken geweest.
En we wonen hier pas 2 weken dus ze kent hier de omgeving helemaal niet.
Kyra toch ?quote:Op maandag 27 juni 2011 09:30 schreef miss-jones25 het volgende:
Hier geen oog dicht gedaan vannacht
Gister avond met de laatste ronde van mn hond uitlaten, is mn hond ergens blaffend achter aangegaan, en ze luisterde in eens totaal niet meer terwijl ze dat normaal heel goed doet, maar ze is nog steeds weg Ben niet eens naar bed geweest ben alleen maar aan het zoeken geweest.
En we wonen hier pas 2 weken dus ze kent hier de omgeving helemaal niet.
Sterkte, hopelijk valt het allemaal mee en kan je haar snel weer mee naar huis nemen.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:08 schreef miss-jones25 het volgende:
Heb net telefoon gehad van een dierenarts dat ze is binnen gebracht en waarschijnlijk is aangereden en of hij toestemming had dr te opereren want ze gingen dr nu gelijk nakijken wat er precies is
dus ga er nu heen.
Multiply bedankt voor je hulp.
Oh wat een schrik! Ik hoop dat het meevalt. Sterkte!quote:Op maandag 27 juni 2011 10:08 schreef miss-jones25 het volgende:
Heb net telefoon gehad van een dierenarts dat ze is binnen gebracht en waarschijnlijk is aangereden en of hij toestemming had dr te opereren want ze gingen dr nu gelijk nakijken wat er precies is
dus ga er nu heen.
Wat erg miss-jones! Heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt!quote:Op maandag 27 juni 2011 10:08 schreef miss-jones25 het volgende:
dus ga er nu heen.
Nee, dat zou ik ook niet kunnen... Geen seconde ben ik bang.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:04 schreef miss-jones25 het volgende:
@ bianca & michael, ja dat klopt ik ben zwanger van een tweeling.
Dus de stress afgelopen nacht en vanmorgen was idd niet goed voor ons maarja, rustig zitten als je hond weg is kan ik ook niet.
Goed om te horen weer gevonden isquote:Op maandag 27 juni 2011 13:03 schreef miss-jones25 het volgende:
Was ik weer
Het gaat wel oke met dr, we weten eigenlijk niet precies wat er is gebeurd, Ze loopt moeilijk, wond aan dr poot, maar dat is een oude wond die weer is open gegaan, die heb ik paar maanden terug laten hechten omdat ze met wild spelen met een husky gewond was geraakt, waarschijnlijk in dr poot gebeten ofzo, die was dus weer heel erg gaan bloedden, en zat er dus veel bloed op dr achter poten, en ze heeft denk ik zitten krabben waardoor t op meer plekken bloed zat en het daarom er allemaal wat ernstiger uitzag dan dat het was. Inwendig zag alles er goed uit gelukkig.
Volgens de dierenarts was ze heel tam, tot ik binnen kwam, ze kon me niet eens zien want ze was in de behandelkamer en ik in de wachtkamer, en ze ging gelijk janken en wou vd tafel af, dus ze voelt t dan toch aan als je er bent denk ik.
Wat zo'n beestje allemaal met je doet he, moest echt huilen toen ik dr zag, van opluchting natuurlijk dat ze terecht is en omdat het naar is dr zo te zien en niet te weten wat ze mee heeft gemaakt in die 11 uur dat ze weg was.
Maarja ze ligt nu languit naast me op de bank te slapen.
Dankjullie wel voor jullie berichtjes
quote:Op maandag 27 juni 2011 19:56 schreef Crazy-M het volgende:
Als je hem op die momenten roept luistert hij dus echt niet. Vandaar dat hij dus aan de lijn blijft.
hehe, en de lucht van konijnenquote:Op maandag 27 juni 2011 20:25 schreef Messina het volgende:
[..]
"No wayz, I liek outsidez!"
![]()
Hij voelt zich duidelijk helemaal in z'n element in dat hoge gras. Schattig
nope, daarvoor houden we hem goed vastquote:
Lolquote:Op maandag 27 juni 2011 21:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
nope, daarvoor houden we hem goed vast
alhoewel .... hij had 1 keer echt bijna een kat
die zat bij ons op de plaats bij het raam. En onze vogel deed allemaal gek. maar ik zag niks dus loop naar de keuken deur en sammy zat er ook al. Denk zal wel iets gehoord hebben.
Ik doe de deur open en hij schiet als een raket naar buiten, langs de container naar het raam en gelijk zie ik een kat weg schieten en snel de schutting op klimmen. Als de container er niet gestaan had was die kat de sjaak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op maandag 27 juni 2011 22:18 schreef Messina het volgende:
[..]
LolNou ja, die kat vroeg er ook wel een beetje om.... Zomaar de vogel bang maken, wat denkt 'ie?
Kijk wat ik gehad heb vandaag!Een hondenkar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trekhondenwet
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
De Trekhondenwet 1910 (Stb. 203) is een Nederlandse wet welke op 1 september 1911 van kracht werd. De wet was van kracht tot 1 januari 1963 toen de Wet op de Dierenbescherming van kracht werd. Op dat moment waren er nog 32 honden als trekhond in gebruik.
De Trekhondenwet regelde het gebruik van honden als trekhond bij een hondenkar. De wet maakte onderscheid tussen de houder en de begeleider van een hondenkar. De houder had een vergunning nodig en dat werd geregistreerd in het hondenkarregister. De hond, het tuig en de kar moesten jaarlijks worden gekeurd.
Om zo'n vergunning te krijgen (en te verlengen) moest aan allerlei voorschriften worden voldaan.
* Wat betreft de hondenkar: deze moest zijn uitgerust met een drinkbak en een ligplank.
* Er waren voorschriften wat betreft het vervaardigen en de afmetingen van het "hondentuig".
* De hond moest minimaal één jaar oud zijn en een minimale schofthoogte hebben van 60 cm (tot 1 sept. 1914 was dat minimaal 50 cm).
* Er mochten maximaal drie honden voor de kar.
hahaha xD De hond gaat er mooi inquote:Op maandag 27 juni 2011 22:24 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Een hondenkar:
Trekhondenwet
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
De Trekhondenwet 1910 (Stb. 203) is een Nederlandse wet welke op 1 september 1911 van kracht werd. De wet was van kracht tot 1 januari 1963 toen de Wet op de Dierenbescherming van kracht werd. Op dat moment waren er nog 32 honden als trekhond in gebruik.
De Trekhondenwet regelde het gebruik van honden als trekhond bij een hondenkar. De wet maakte onderscheid tussen de houder en de begeleider van een hondenkar. De houder had een vergunning nodig en dat werd geregistreerd in het hondenkarregister. De hond, het tuig en de kar moesten jaarlijks worden gekeurd.
Om zo'n vergunning te krijgen (en te verlengen) moest aan allerlei voorschriften worden voldaan.
* Wat betreft de hondenkar: deze moest zijn uitgerust met een drinkbak en een ligplank.
* Er waren voorschriften wat betreft het vervaardigen en de afmetingen van het "hondentuig".
* De hond moest minimaal één jaar oud zijn en een minimale schofthoogte hebben van 60 cm (tot 1 sept. 1914 was dat minimaal 50 cm).
* Er mochten maximaal drie honden voor de kar.
quote:Op maandag 27 juni 2011 22:18 schreef Messina het volgende:
[..]
LolNou ja, die kat vroeg er ook wel een beetje om.... Zomaar de vogel bang maken, wat denkt 'ie?
Kijk wat ik gehad heb vandaag!En onze vogel bang maken en zomaar op de plaats van sammy komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:58 schreef Messina het volgende:
[..]
hahaha xD De hond gaat er mooi inAchter de fiets
Speciaal voor Belana;
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:24 schreef Belana het volgende:
Paco, de border collie vriend van Noes en Gabber wordt ook in zo'n fietskar vervoerd, das geweldig!
Daar zijn de mijne dan weer net te groot voor
nee inderdaadquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij past dr geeneens 1 in een fietskar he
Volgens mij is die hond erin geshoptquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:53 schreef Belana het volgende:
nou in zoiets als dit zou er wel 1 passen
[ afbeelding ]
Twee zijn schotvast (IPO) ,en de derde komt uit een cafe dus die is ook wel wat gewendquote:Op woensdag 29 juni 2011 06:56 schreef Crazy-M het volgende:
en hoe hebben bij jullie de honden het gedaan ?
Max was bij ons zoals elke dinsdag. Die lag samen met sammy gewoon op de bank.
Ook al was het buiten aan het flitsen en donderen als een gek. Ze richtte zelfs hun kop nog eens niet op haha
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:03 schreef Messina het volgende:
Ik heb nog een mooie foto, dus ik kick 't topic gewoon omhoog
[ afbeelding ]
Tot 75 kilo en je kan zien wat ze doen (Vind ook ook wel belangrijk )quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:53 schreef Belana het volgende:
nou in zoiets als dit zou er wel 1 passen
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:45 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Tot 75 kilo en je kan zien wat ze doen (Vind ook ook wel belangrijk )
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:45 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Tot 75 kilo en je kan zien wat ze doen (Vind ook ook wel belangrijk )
[ afbeelding ]
Kunt nu al zien wie er bij jullie de baas van de tv isquote:Op donderdag 30 juni 2011 00:30 schreef Jill-RMC het volgende:
Heb er sinds februari een tweede bij![]()
Roosje komt uit het asiel. Een of ander waardeloos wezen had d'r eind januari vastgebonden aan een lantaarnpaalZe schatte d'r bij het asiel op ongeveer een jaar. Na een maand werd ze loops waarschijnlijk pas voor het eerst en aan d'r hele gedrag denk ik dat ze niet ouder dan 8 maanden was.
Maar goed ze is echt binnen een paar weken tijd uitgegroeid van schuchter hondje tot een echte ondeugende JackIn het begin was ze duidelijk niets gewend. Lange wandelingen? Uhuh zodra we buiten kwamen rende ze naar de stoep om daar een plasje en een poepje te doen en dan stond ze vol verbazing te kijken dat we nog verder gingen lopen. Andere honden? Oeh die zijn wel eng, vooral als ze groot en donker zijn. Daar werken we nog aan....maar het gaat al een stuk beter. Ze rent iig niet meer in blinde paniek weg als er een grote vreemde hond op d'r af loopt. Maar helemaal op d'r gemak is ze ook nog niet. Hoop dat dat met de puppycursus binnenkort nog wat beter wordt. Het scheelt iig erg dat ze houvast heeft aan Lexi, die wel gewoon overal op af stapt.
Wat erg leuk is om te zien hoe ze helemaal opbloeit. Zo blij en dankbaar is ze en een verschrikkelijke knuffelkont. Het is echt onbegrijpelijk dat iemand het in zijn hoofd heeft gehaald om dit beestje achter te laten zomaar ergens aan een paal.
Foto's:] ]
[ afbeelding ]
mja weet nietquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:54 schreef Njosnavelin het volgende:
Mijn hond heeft net een brownie gegeten omdat een of andere idioot dat in het park heeft neergelegd..![]()
Ik denk dat hij maar heel weinig heeft gegeten want ik heb het meteen gezien en toen is hij dus gestopt, ik denk dus maximum 1 hele brownie. Volgens de honden encyclopedie moet ik pas vanaf 100 gram pure chocolade naar de dierenarts, denken jullie dit ook?
Ik heb hem net geprobeerd te doen braken met een zoutoplossing maar hij wilt het niet doorslikken
Hm.. Ja mijn hond eet echt alles wat hij tegenkomt (nouja niet alles, maar brood in het park bijvoorbeeld zou hij eten als ik niet oplette...)quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:56 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mja weet niet
die van ons die weet bijvoorbeeld dat hij geen chocola mag. Als er iets op de grond ligt met chocola pakt hij het gelukkig niet, maar ik ken ook iemand en die heeft een jack rusell en die eet gewoon chocolade (wel beperkt)
Okee dankje!quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:04 schreef oh-oh het volgende:
Gewoon niks, hou hem goed in de gaten.
Chocola kan goed gaan, kan ook verkeerd vallen.
Zout is riskanter al dan die chocolade, dat zout is killing voor de nieren.
( overigens, dat zout dat moet je echt in 1 zwaai achterin de keel scheppen, dan kunnen ze niet anders dan doorslikken, mochten ze echt iets doorgeslikt hebben wat er onmiddelijk uit moet )
Chico heeft echt al kilo's chocola gestolen in zn leven
Jeetjequote:Op donderdag 30 juni 2011 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Ik verbaas mezelf altijd met mn koelbloedigheid.
Zelfs toen Chico haast onthoofd was door een stafford kwam de stress pas toen we alweer lang en breed terug waren van de da...
Dat muizengif had echt heel slecht af kunnen lopen ook ja![]()
Hij had echt een hele berg op, als we niet zo snel bij de da geweest waren dan was ie binnen een half uur dood geweest zei de da
Wat een leukerds!quote:
Oh dat doet die van mij ook altijd.. En hij is nu 4, dus ik weet niet of het nog minder wordt. Is dat niet goed als ze zo eten? Ik weet dat als ze erg schrokken dat dat een maagtorsie kan geven, maar als ze gewoon meteen hun bakje leegeten is dat dan ook niet goed?quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:26 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik heb met die bruine ook al eens op 1 januari om 10.00 uur bij de da gezeten omdat mevrouw op de eettafel was gesprongen en een reep pure chocolade naar binnen had gepropt. Spuitje bij de da, Lexi binnen 5 minuten aan het kotsen en heel zielig, nog een spuitje en Lex was weer helemaal het vrouwtje en zou zo weer een reep op kunnenMijn autorit naar de da had een klassieker voor wegmisbruikers geweest :p
Moet met Roos ook erg opletten, die eet ook echt alles op wat op d'r pad komt. Is gelukkig al een stuk minder geworden de afgelopen weken. Ze at in het begin ook direct dr brokken op als we het schaaltje neerzette, echt naar binnen schrokken gewoon. Nu laat ze m gerust staan en pakt gedurende de dag af en toe wat brokjes en 's avonds eet ze het laatste restje op. *Wil ook helemaal niet weten waar dat eetgedrag van in het begin vandaan komt*
Boeie als ze maar kan persen straksquote:Op donderdag 30 juni 2011 16:23 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
Ze kan ook met d'r hoofd recht op.
Hoeveel zitten daarin?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:13 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
Nog 1.5 week te gaan.
Ligt er natuurlijk aan wat je ze hebt aangeleerd. Ze krijgen van mij tegen 12 uur 's middags een bak met brokken waar ze gewoon de hele dag toegang tot hebben en meestal eten ze dat pas 's avonds na de grote ronde echt helemaal op. En vlak voor ons avondeten krijgen ze een bakje natvoer dat gaat wel in een keer naar binnenquote:Op donderdag 30 juni 2011 14:45 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh dat doet die van mij ook altijd.. En hij is nu 4, dus ik weet niet of het nog minder wordt. Is dat niet goed als ze zo eten? Ik weet dat als ze erg schrokken dat dat een maagtorsie kan geven, maar als ze gewoon meteen hun bakje leegeten is dat dan ook niet goed?
Ah gut. Valt ook niet mee met die hittequote:Op donderdag 30 juni 2011 16:13 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
Nog 1.5 week te gaan.
Bij mij krijgt hij standaard na zijn ochtendwandeling (soms 7 uur 's ochtends, soms pas 11 uurquote:Op donderdag 30 juni 2011 16:53 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan wat je ze hebt aangeleerd. Ze krijgen van mij tegen 12 uur 's middags een bak met brokken waar ze gewoon de hele dag toegang tot hebben en meestal eten ze dat pas 's avonds na de grote ronde echt helemaal op. En vlak voor ons avondeten krijgen ze een bakje natvoer dat gaat wel in een keer naar binnen
Och arme..quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:13 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
Nog 1.5 week te gaan.
Gister avond hadden we weer een kat met zelfmoordneigingenquote:
Wat een geweldige fotoquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:41 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
De komende drie jaar heb ik leesvoer genoeg:
[ afbeelding ]
Pixel is inmiddels echt al een grote Pixel! Ik ben benieuwd hoe het examen is gegaanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Oh, geen bericht zonder foto's natuurlijk.
Yay, welkom thuisquote:
Had ik maar een horror-verhaal te vertellen, al was het maar voor vermaakquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:55 schreef oh-oh het volgende:
Oooooh ik ben zo benieuwd hoe Alfa zn eerste nacht was![]()
van harte!!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:56 schreef oh-oh het volgende:
Maar eigenlijk kwam ik ook ff melden dat Kees vandaag 5 is geworden![]()
We vierden het per ongeluk al een maand te vroeg met Luna en Thessa![]()
![]()
[ afbeelding ]
Maar vandaag doen we het nog even dunnetjes over, met soesjes
Haha, geniale foto. "Get out of my way, I'm coming home."quote:
Ah gos, dat kleine hoopje met een K9 tuigquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:43 schreef Messina het volgende:
Alfa vond de wind maar niks, vandaag. Z'n oren woeiden () de hele tijd naar achter.
[ afbeelding ]
Oh wowquote:
Superfotoquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:41 schreef oh-oh het volgende:
Die laatste foto van Roxy doet me aan Karel met Noes denken![]()
[ afbeelding ]
Beterschap Belaan
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:59 schreef pos het volgende:
Roxy [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een leuke spontane fotoquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:23 schreef pos het volgende:
Roxy en haar beste vriendinnetje Kiki
[ afbeelding ]
Ze waren opvallend leuk en gezellig met elkaar jaquote:
Dat zijn nog eens foto's om echt vrolijk van te wordenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:29 schreef Bonnie25 het volgende:
Halloooooo![]()
[ afbeelding ]
Even lachen dan
[ afbeelding ]
Alfaquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:35 schreef Messina het volgende:
Druk, moe, etc.Vanaf volgende week dinsdag rustiger
Alfa is bij ons totaal niet op z'n gemak;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft geen vrienden;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En moest verplicht in bad;
[ afbeelding ]
Hij heeft het dus erg slecht, zoals je kan zien.
Liefquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:23 schreef pos het volgende:
Roxy en haar beste vriendinnetje Kiki
[ afbeelding ]
Het zou wel een setje kunnen zijnquote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:25 schreef bianca en michael het volgende:
Lui, wat een heerlijke foto's allemaal weer![]()
Hier weinig spectaculairs. Nou ja, we kwamen een hond tegen met dezelfde oren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:29 schreef Bonnie25 het volgende:
Halloooooo![]()
[ afbeelding ]
Even lachen dan
[ afbeelding ]
Indraquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:29 schreef Bonnie25 het volgende:
Halloooooo![]()
[ afbeelding ]
Even lachen dan
[ afbeelding ]
Geniaal!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:29 schreef Bonnie25 het volgende:
Halloooooo![]()
[ afbeelding ]
Even lachen dan
[ afbeelding ]
Zielig, alleen in de bench, alleen slapen, verplicht op schootquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:35 schreef Messina het volgende:
Druk, moe, etc.Vanaf volgende week dinsdag rustiger
Alfa is bij ons totaal niet op z'n gemak;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft geen vrienden;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En moest verplicht in bad;
[ afbeelding ]
Hij heeft het dus erg slecht, zoals je kan zien.
die orenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:36 schreef _Multiply86_ het volgende:
Broer en zus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
He gedsiequote:Op zondag 10 juli 2011 14:28 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.dierenkliniekd(...)even/kennelhoest.htm
Klinkt als het hoesten wat ons sammy nu heeft
gister was hier de hond van mn zus en die had al paar dagen hoesten, was ze wel mee naar de DA gegaan maar kreeg hoestdrankje mee. De DA vermoede wel kennelhoest. Maar jah, nu heeft sammy ons dus de halve nacht wakker gehouden met dat hoesten. nu leek het de hele tijd goed te gaan. rustig gehouden. En kwam mn andere zus sammy ophalen om mee te gaan naar een buitenplek.
Maar hij was enthousiast, druk, en gelijk weer dat hoesten. Dus besloten om maar thuis te laten, ook omdat Max (de hond van andere zus) erbij zou zijn. vandaag maar even afwachten en hopen morgen alweer beter gaat.
tot nu toe lijkt het op een lichte hoest. en niet constant en bij voldoende rust dus te verhelpen.
morgen gaat mn moeder een kinder hoestdrankje halen.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:47 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
He gedsieik hoop dat het snel over is!
Beterschap voor Sam!quote:Op zondag 10 juli 2011 14:28 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.dierenkliniekd(...)even/kennelhoest.htm
Klinkt als het hoesten wat ons sammy nu heeft
gister was hier de hond van mn zus en die had al paar dagen hoesten, was ze wel mee naar de DA gegaan maar kreeg hoestdrankje mee. De DA vermoede wel kennelhoest. Maar jah, nu heeft sammy ons dus de halve nacht wakker gehouden met dat hoesten. nu leek het de hele tijd goed te gaan. rustig gehouden. En kwam mn andere zus sammy ophalen om mee te gaan naar een buitenplek.
Maar hij was enthousiast, druk, en gelijk weer dat hoesten. Dus besloten om maar thuis te laten, ook omdat Max (de hond van andere zus) erbij zou zijn. vandaag maar even afwachten en hopen morgen alweer beter gaat.
tot nu toe lijkt het op een lichte hoest. en niet constant en bij voldoende rust dus te verhelpen.
quote:Op maandag 11 juli 2011 13:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil Diego de God
![]()
Ik heb Fikkies Maastricht:
[ afbeelding ]
![]()
zijn dat jouw doggies met BN'ers???quote:Op maandag 11 juli 2011 13:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil Diego de God
![]()
Ik heb Fikkies Maastricht:
[ afbeelding ]
![]()
Ik wil hemquote:Op maandag 11 juli 2011 08:50 schreef C_N het volgende:
hier dan Di'ego
mijn duitse dog van drie maanden oud .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ons sammy heeft ons de 3de nacht op rij wakker gehoudenquote:Op dinsdag 12 juli 2011 07:51 schreef Belana het volgende:
ff klagen hoor, is Noes haar ene poot net beter, verzwikt ze gisteravond haar achterpoot GVD!!
jah en als hij rustig doet is er niks aan de hand, maar jah, probeer maar rustig te houdenquote:
fluimicil nog niet voor gekeken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 08:37 schreef oh-oh het volgende:
He bah Noes, dat is echt niks, veel beterschap!
En als Sammy zo hard hoest, kun je dan niet beter toch ook een AB kuurtje nemen?
Frits kreeg ook gewoon fluimicil voor mensen, dat poeder ervan, op aanraden van de DA.
not yetquote:Op dinsdag 12 juli 2011 08:41 schreef oh-oh het volgende:
Maar jullie zijn wel eerst bij de da geweest neem ik aan toch?
als hij snachts rustig zal liggen slapen is het idd niet als hij rusitg isquote:Op dinsdag 12 juli 2011 08:51 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja als ie jullie al drie nachten wakker houdt vind ik het eerlijk gezegd echt niet MAAR een hoestje, dan is het een behoorlijke hoest, en dan klopt het ook niet dat ie in rust niet hoest, dus dan zou ik er echt niet meer zelf mee gaan dokteren persoonlijk.
ja en opletten met andere honden omdat het snel overdragelijk is had ik gelezen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 08:56 schreef oh-oh het volgende:
Ga m in elk geval niet zonder dat ie een da gezien heeft fluimicil geven of zo.
Een gezonde hond zou kennelhoest zonder medicijnen zo moeten kunnen overwinnen.
Kennelhoest is alleen gevaarlijk voor pups, en oude en zwakke honden.
Oh WOWquote:Op maandag 11 juli 2011 08:50 schreef C_N het volgende:
hier dan Di'ego
mijn duitse dog van drie maanden oud .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo zie je pas echt hoe klein hij is, wat een hoopje pup!quote:Op zondag 10 juli 2011 19:59 schreef Messina het volgende:
En kiek hoe braaf hij al gaat zitten bij de stoeprand![]()
[ afbeelding ]
Wat een prachtig zomerkiekje Macka!quote:Op zondag 10 juli 2011 22:49 schreef Macka66 het volgende:
[ afbeelding ]
Zomerplaatje. Donja zwemt in de Laak, onder toezicht van Jut en Jul.
Dankje, hij ligt al de hele avond te slapenquote:
We weten nog niet welke we krijgen, deze fokker kijkt juist heel erg naar karakter en wat er past.quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:40 schreef oh-oh het volgende:
Das al de tweede Brio dit jaar![]()
Hoe kan het dat je nu al weet dat jullie Cotillon krijgen?
Kijken ze niet naar karakter of krijgt gewoon de pup die jullie kiezen die naam?
een keertje vergissen is niet ergquote:Op woensdag 13 juli 2011 13:52 schreef oh-oh het volgende:
Naja, zal dan wel, die andere naam kwam mij niet bekend voor, Cotillon had ik eerder gehoord, maar goed, zo goed sla ik t ook niet op hoor
quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:15 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-beslag-genomen.html
pfff, die foto
Hahaha, hoe kan ik 'm zat zijn, hij is zo cutequote:Op woensdag 13 juli 2011 15:07 schreef oh-oh het volgende:
Ben je m nog niet zat?
Heb je mn adres, voor het geval dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Haha, ze zijn echt aandachtgestoord, die sphynxenquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:19 schreef oh-oh het volgende:
No way, ik heb es drie weken op zo een beest gepast, katten zijn echt zo niet mijn ding
Wat een prachtige katquote:Op woensdag 13 juli 2011 15:04 schreef Messina het volgende:
[..]
en
tegelijk. Ik zie toch liever leuke foto's.
Die pups![]()
Alfa heeft inmiddels vriendjes gemaakt met de siamees. Een foto maken terwijl ze samen op schoot zitten is kansloos, dat is allemaal bewogen van happende bekkies en slaande pootjes (zonder nagels ofcourse).
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |