http://www.hurriyetdailyn(...)uspicions-2011-06-19quote:Dutchmen detained on tulip-smuggling suspicions
Two Dutch citizens have been apprehended at the Kapıkule border crossing with Bulgaria while allegedly attempting to smuggle out 57 rare tulip bulbs that are endemic to Erzurum’s Karayazı district.
Police detained 60-year-old Franciscus Johannes Linschoten and 29-year-old Michael Hubertus Klok as they attempted to drive into Bulgaria. Officials also seized a total of 160 different endemic species of 5,236 plant seeds from the vehicle.
The event was the largest alleged attempt to ever smuggle plants out of Turkey in the country’s history, Anatolia news agency reported.
Officials discovered numerous different plant species in small pots, a hidden compartment full of plant seeds, as well as tulip bulbs that had been concealed by newspapers. Authorities have now sent the vehicle for further X-ray inspection to conduct more detailed research of the plants.
Linschoten and Klok said they were taking the seeds to use in their own garden.
However, officials called experts from Trakya University’s Biology Department to look into the matter further. Researchers inspected the confiscated plants and discovered that some, especially the upside-down tulip (Fritillaria Michailovskyi) which is only grown in the eastern province of Erzurum and the eastern district of Şemdinli in Hakkari, were endemic species whose export is illegal. The Fritillaria Michailovskyi is also known as the Adıyaman Lalesi in Turkey.
The tulip bulbs and the other endemic species were sent to the Yalova Atatürk Garden Culture Center Institute following the men’s detention.
A total of 57 “upside-down” tulip bulbs were allegedly seized from Linschoten and Klok’s vehicle.
The two Dutch men were allegedly seen by Artvin Çoruh University students while they were collecting plants in Artvin’s Kafkasör area, which is near to Erzurum.
Erdal Kaya, a Turkish botanical expert, said plant smuggling was one of the biggest problems that Turkey was currently experiencing.
Noting that there were only 57 upside-down tulip bulb species in the world, Kaya said the species was at risk of becoming extinct.
Kaya said other countries’ plant seeds were also in danger and added that the Dutch pair had allegedly stolen species from Macedonia, Greece, Bulgaria, Iran, Syria and Georgia.
The tulip bulbs are very valuable as they are used in cancer and Alzheimer research, added Kaya.
“A total of 19 endemic plant species are under protection, and the upside-down tulip bulb is among them,” said the expert.
Hoezo duidt Kerdoğan ons dan aan als 'broeders'? Het is juist een reden om de Koerden binnen Turkse grenzen te houden. Tevens ook 'efficiënt' assimilatiemateriaalquote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:31 schreef Landysh het volgende:
Ah, laat ook maar. Ik ben het eens met Weissman. IntercityAPT2, hoe slecht kan een trollpoging zijn.Overigens wil ik wel kwijt dat de gemiddelde Turkse nationalist zich juist zo ver mogelijk wil distantiëren van een Koerd.
En waar zijn je bronnen dit keer dan? Ik blijf bij mijn standpunt: Türkler <> Ermeniler = genetik kardeşlerquote:Deze 'Het Koerdische genetische profiel wordt vanuit Turks-Nationalistische punt vergeleken met blablabla' is gewoon echt een debiele opmerking om even een sneer naar de Turken te kunnen maken met dat plaatje. Doei jongen.![]()
Het verschil is alleen dat jullie ooit een mooi, waardig land deelden. Wij Koerden moeten het al 90 jaar doen in een land waarin wij van basisrechten worden ontnomen. En dat terwijl wij mee hebben gevochten in de Turkse onafhankelijkheidsoorlog!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:12 schreef Shalimar het volgende:
jammer dat kurden vaak niet kunnen opschieten met turken en andersom, het is een beetje net als de ultra nationalistische serven en bosniers
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:15 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat jullie ooit een mooi, waardig land deelden. Wij Koerden moeten het al 90 jaar doen in een land waarin wij van basisrechten worden ontnomen. En dat terwijl wij mee hebben gevochten in de Turkse onafhankelijkheidsoorlog!
Wat een mooie werkelijkheid he?quote:
ik vind het jammer dat er nog steeds onenigheden plaatsvinden, maar ik ga om met zowel turken als kurdenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:15 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat jullie ooit een mooi, waardig land deelden. Wij Koerden moeten het al 90 jaar doen in een land waarin wij van basisrechten worden ontnomen. En dat terwijl wij mee hebben gevochten in de Turkse onafhankelijkheidsoorlog!
Ho even, wie bedoel je met ''jullie'' ? Ik sta boven Turken, Koerden en ander ongedierte. Ik behoor niet tot dezelfde soort die jou aanvalt of waar je mee discussieert. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:21 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Wat een mooie werkelijkheid he?Ik zal de Koerdische participatie in jullie onafhankelijkheidsoorlog nooit ontkennen. Het is namelijk een extra indicator van jullie scheinheiligheid en leugens. Onze voorwaarde was autonomie, nietwaar?
Jij bent Israëli?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:23 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ho even, wie bedoel je met ''jullie'' ? Ik sta boven Turken, Koerden en ander ongedierte. Ik behoor niet tot dezelfde soort die jou aanvalt of waar je mee discussieert. Laat dat duidelijk zijn.
Ik weet. Ik denk ook dat ik een maand terug mijzelf in een discussie met zarGon omtrent deze zaken wel voldoende heb verduidelijkt. Maar ja, het blijft toch altijd leuk om de nationalisten hier een beetje te plagen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:49 schreef Che_ het volgende:
Intercityapt, laat maar. Zoals je ziet mag je hier niet afwijken van de mening van 'sommige mensen'. Dan huilen ze gelijk dat je hun zwart wilt maken etc. etc. Je kan ze ook niks kwalijk nemen; ze moeten immers de Turkse natie/nazi verdedigen![]()
Nee, Zaza.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:38 schreef Shalimar het volgende:
intercity ben jij net als che een iraakse kurd?
Ik kan goed heel goed opschieten met de meeste Turken. Alleen niet met de ultra-nationalistische die je hier ziet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:12 schreef Shalimar het volgende:
jammer dat kurden vaak niet kunnen opschieten met turken en andersom, het is een beetje net als de ultra nationalistische serven en bosniers
Uit Turkije jaquote:
dat is wel goed om te horen man, maarja het is inderdaad altijd lastig wanneer de een ultra nationalistisch isquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik kan goed heel goed opschieten met de meeste Turken. Alleen niet met de ultra-nationalistische die je hier ziet.
ik zag net op wikipedia (voor zover je dat als bron wilt zien) dat zazas oorspronelijk van iraanse komaf zijn?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:41 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Uit Turkije ja![]()
Ons 'Koerdische dialect' wordt door sommige deskundigen als een losstaande taal gezien. Ik heb geen zin in ruzie met andere Koerden, maar de realiteit is dat wij ze totaal niet kunnen verstaan.
Wikipedia stelt dat wij een afzonderlijke etnische groep zijn, die zijn oorsprong had in het Alborz-gebergte. Dit wordt niet ondersteund door genetica, die namelijk aantoont dat wij nauwelijks te onderscheiden zijn met de inheemse Koerden.quote:ik zag net op wikipedia (voor zover je dat als bron wilt zien) dat zazas oorspronelijk van iraanse komaf zijn?
Dat blijkt! M'n gevoel helemaal in de war, maar het heeft een reden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:59 schreef Shalimar het volgende:
het is toch de langste dag vandaag ofzo, misschien daarom ortak
quote:21 juni 2011 - Dinsdag 21 juni om 19.16 uur begint volgens de sterrenkundige indeling de zomer van 2011. De zomer duurt dit jaar tot 23 september. De dag waarop de zomer begint is de langste dag van het jaar, die met 16 uur en 45 minuten uur duurt van 5:19 uur tot 22:04 uur (lokale tijd).
Bron: KNMI.
SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Konya erbij!.
Jouw posts in koerdische reeks:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:51 schreef xminator het volgende:
Er is toch een koerden topic? Waarom trollen ze hier dan.. Opzouten
quote:
quote:
quote:
sukkelquote:Op maandag 9 mei 2011 13:06 schreef xminator het volgende:
Hoogste berg van Turkije bedoel je..
Koerdistan![]()
Ok leuke manier weer van discussiëren en goede argumenten. Reageer dan gewoon niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:50 schreef Landysh het volgende:
Echt Che, houd gewoon je mond een keer. Jouw kennis van de Turkse geschiedenis is echt zo belachelijk dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen met reageren. Het heeft gewoon totaal geen zin om met jou te discussiëren omdat je niet eens een basiskennis hebt. Ik ben echt dom dat ik deze discussie überhaupt ben begonnen. Ik bedoel, van iemand die roept dat Turkmenen Koerden zijn valt sowieso niet veel te verwachten. Serieus, houd je mentale masturbatie voor je. Je Koerdische-Nationalistische propaganda klinkt waarschijnlijk heel logisch in jouw hoofd, maar irl, klopt er geen bal van.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:01 schreef Landysh het volgende:
Dat zeg ik, ik ben dom dat ik ooit op jou heb gereageerd.
quote:Op woensdag 20 april 2011 03:19 schreef Che_ het volgende:
[..]
Landysh ik ben echt klaar met jou. Je komt over als een zware nationalist en Ataturk lover.
Hele dag zoek je discussies op.
quote:Op woensdag 20 april 2011 03:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jij bent echt fanatiek in Turkse propaganda verspreiden of niet. Jij zou makkelijk nog 6 uur lang kunnen discussieren over hoe geweldig de turken wel niet zijn.
Waarom ga ik hier nog telkens op in![]()
Subvraag: waarom trappen je ouders je niet gewoon van de pc af
Dit was tevens mijn laatste reactie op jou.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:13 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja en zo kan ik ook wat op het internet vinden en klakkeloos over te nemen zonder verdere onderzoek te doen.
Landysh is gewoon een type die overal komt trollen als het over Koerden gaat. Ik ga hier verder niet op in dus bespaar jezelf de moeite.
Volgens jou is alles en iedereen dom, deal with itquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:20 schreef Landysh het volgende:
Hoezo hoort Maras bij Akdeniz. Wat dom zeg.
kijk maar wat er gebeurt als je bv een UI van che plaatstquote:
was da?quote:
Je bedoelt che guevara neem ik aan? Daar heeft mijn naam niks mee te maken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
kijk maar wat er gebeurt als je bv een UI van che plaatst
Nee niet moeilijk, waarschijnlijk erg nationalistisch opgevoed en heeft nogal issues met haar eigen afkomst en genetica. Volgens mij is ze ook chronisch ongesteldquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:52 schreef Shalimar het volgende:
landysh is echt een moeilijke type of niet?
Djoeken met kraspen, jewaittog...quote:
niet goed dusquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:55 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nee niet moeilijk, waarschijnlijk erg nationalistisch opgevoed en heeft nogal issues met haar eigen afkomst en genetica. Volgens mij is ze ook chronisch ongesteld
Kern van het verhaal.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:50 schreef Landysh het volgende:
Het heeft gewoon totaal geen zin om met jou te discussiëren omdat je niet eens een basiskennis hebt. Ik ben echt dom dat ik überhaupt ben begonnen met op jou te reageren.
wat? in nederlands aubquote:
Ga in een afhaalchinees wonen ofzo...quote:
misschien zal dat helpenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:06 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ga wonen in een afhaalchinees ofzo...
Maar dat zijn feiten en geen getrolquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:06 schreef Che_ het volgende:
Anders ik wel..
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit was tevens mijn laatste reactie op jou.
quote:Het is dit jaar 700 jaar geleden dat het Osmaanse rijk werd gesticht. Turks Huis organiseert in dit kader een aantal projecten met nadruk op de eeuwenoude banden die er bestaan tussen de Nederlanden en het Osmaanse Rijk en de erfgenamen hiervan. Zo is er reeds een lezingencyclus begonnen met Turks/Osmaanse experts, organiseren we voor de derde keer in successie de Europese kamipenschappen in het oud-Osmaanse olieworstelen. Hoewel Atatürk de Osmanen verjoeg uit Turkije, wordt de stichting van het grootste keizerrijk uit de wereldgeschiedenis alom herdacht.
De Turken komen oorspronkelijk uit Midden-Azië en Noord-Mongolië. Hier maakten ze deel uit van de Altaïsche volkeren. De vondst van de Orhan-monumenten in het noorden van Mongolië leverde tot nog toe de oudste geschreven Turkse teksten op. In deze op grafstenen gebeitelde teksten, die uit de 8e eeuw dateren en de sporen dragen van een typische nomadencultuur, worden heldendaden, de liefde voor de natuur, paard en ruiterschap enz. beschreven. De teksten hebben de vorm van een epos, een spreekwoord of een klaaglied. In de gesproken literatuur speelden dichters een belangrijke rol. De voornaamste uitingen van de orale literatuur zijn legenden, lofdichten, balladen en spreekwoorden.
Vanaf de 11e eeuw vestigden de Turken zich in het huidige Turkije. Nadat Osman in 1299 de dynastie der Osmanen (Ottoman in het Engels, Ottomanen in het Duits) had gevestigd, kwam dit rijk tot grote bloei en strekte zich uit over drie continenten. In deze periode was het Perzisch de taal voor de kunst en met name voor de literatuur. Het Arabisch was de taal voor godsdienst en wetenschap. Als gevolg hiervan werd de Turkse taal verrijkt met Perzische en Arabische woorden: zo ontstond het Osmaans, de taal van de elite. Het volk bleef het oude Turks gebruiken. Uit deze 'tweetaligheid' kwamen twee literatuurstromingen voort: de Divan-literatuur en de volksliteratuur. De Divan was een boek waarin dichters hun gedichten bewaarden. Divan-literatuur bestaat voornamelijk uit poëzie, met als thema's liefde, wijn, eenzaamheid en het zijn of niet-zijn. De Divan-literatuur in prozavorm bestaat uit werken over geschiedenis, reizen en brieven. Tot de volksliteratuur behoren de gedichten van de mysticus Yunus Emre, de verhalen over Nasreddin Hodja, de verhalen over de legendarische Keloglan, een kwajongen met een kale kop en grote oren die allerlei streken uithaalt. En natuurlijk de verhalen over Karagöz en Hacivat. Deze laatste twee figuren vinden hun oorsprong in het Turkse schimmenspel dat heden ten dage nog steeds wordt opgevoerd. De verhalen spelen vaak in op de actualiteit en hebben vaak een moralistische boodschap.
Nergens van, God schiep eerst de Turkmensch volgens haar. En daarom heen kwam de rest.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:48 schreef Shalimar het volgende:
waar stammen turken dan af volgens landysh?
Niet echt concreet een antwoord op gegeven..Siberische volkeren ofzo meen ik mij te herinneren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:48 schreef Shalimar het volgende:
waar stammen turken dan af volgens landysh?
dus tja...quote:55% Iran, 31% Toscaans, 13.9% Yakut.
Tel Iran en Italië/Toscaans bij elkaar op en je hebt 'Anatolisch'. Yakut/Siberisch is wat uit Centraal-Azië komt, maar duidelijk geen Mongools.
Ik baseer mijn mening op de resultaten van verschillende Turken uit verschillende streken van Turkije.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:52 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nergens van, God schiep eerst de Turkmensch volgens haar. En daarom heen kwam de rest.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Niet echt concreet een antwoord op gegeven..Siberische volkeren ofzo meen ik mij te herinneren.
en dit
[..]
dus tja...daar wil ik niet eens op ingaan.
Parlementariër Suat Kiniklioglu, van Erdogans AK-partij. Zelfs hij zegt dat Turken van Mongolen afstammen. En die hoort dus gewoon bij de huidige regering hé.quote:
Hij is net zo betrouwbaar als de bronnen van Landyshquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:19 schreef Che_ het volgende:
[..]
Parlementariër Suat Kiniklioglu, van Erdogans AK-partij. Zelfs hij zegt dat Turken van Mongolen afstammen. En die hoort dus gewoon bij de huidige regering hé.
Dat is niet echt een bron... i'm just saying.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:24 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hij is net zo betrouwbaar als de bronnen van Landysh![]()
ik snap echt niet meer waar de discussie over gaat en wat het met je doet als er 1 van jullie gelijk heeft. Grotere e-piemol ?
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:49 schreef AryaMehr het volgende:
Ik snap de discussie niet helemaal. Turken, Koerden, Bosniërs en Zaza's. Allemaal veruit inferieur aan de Perzen en dat is een wet der Meden en Perzen. Nu kunnen we weer verder.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:30 schreef Shalimar het volgende:
dat vind ik dus jammer wanneer mensen TE nationalistisch zijn, kijk iedereen is van binnen wel een beetje nationalistisch (zelfs ik heb pics van bosnie, vlag in UI etc) maar na een tijde wordt het gewoon irritant om met zulke mensen een gesprek aan te gaan omdat ze dus vaak de rest niet belangrijk vinden
wees trots op waar je vandaan komt, maar al dat nationalistische gedoe is echt
Leugenaar.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:52 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nergens van, God schiep eerst de Turkmensch volgens haar. En daarom heen kwam de rest.
Welke bronnen van mij zijn niet betrouwbaar? Weet jij überhaupt waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:24 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hij is net zo betrouwbaar als de bronnen van Landysh![]()
?
Niet? Ok. Mooi. Wees dan ook stil.quote:ik snap echt niet meer waar de discussie over gaat en wat het met je doet als er 1 van jullie gelijk heeft. Grotere e-piemol
Nou meid vertel eens waarom...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:31 schreef Landysh het volgende:
[..]
![]()
Jullie hebben echt geen idee waarom ik Che niet kan uitstaan of waarom wij überhaupt discussies met elkaar hebben? Of wel soms?
Ik voel toch meer een Armeense aura.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:24 schreef Landysh het volgende:
Weissman is gewoon gefrustreerd omdat hij geen echte Turk is. Hij kat al sinds dag 1 op mij, volgens mij omdat ik ooit heb gezegd dat hij geen echte Turk is.
[ afbeelding ]
Hoi Weissman.![]()
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:37 schreef Weissman het volgende:
omdat ik aan de hand van je post kan zien wat je genetische samenstelling is.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:37 schreef Weissman het volgende:
Mensen niet met Weissman praten hij is stom omdat ik dat zeg. En iedereen die mij tegen spreekt is stom. Ik bepaal hier, wie, waar van afkomstig is omdat ik aan de hand van je post kan zien wat je genetische samenstelling is.nou doei
grotjens
Landish, Henk en de kits en Boeffie
gast, mongolen zijn geen turken en turken zijn geen mongolen, praat geen poep, wat boeit het nou wat en of andere turk van AKP te melden heeft wat dit onderwerp betreftquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:19 schreef Che_ het volgende:
[..]
Parlementariër Suat Kiniklioglu, van Erdogans AK-partij. Zelfs hij zegt dat Turken van Mongolen afstammen. En die hoort dus gewoon bij de huidige regering hé.
Dat is niet de bron..maar het feit dat iemand uit de regering dat al zegt..sowieso check dat andere stukje wat ik heb gepost. Of kom eens met tegen bewijzen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
gast, mongolen zijn geen turken en turken zijn geen mongolen, praat geen poep, wat boeit het nou wat en of andere turk van AKP te melden heeft wat dit onderwerp betreft
Heeft hij niet gezegd. Hij zei dat Turken uit Mongolië/Centraal-Azië zijn gekomen, als in, het gebied. Niet dat Turken afstammen van de Mongolen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
gast, mongolen zijn geen turken en turken zijn geen mongolen, praat geen poep, wat boeit het nou wat en of andere turk van AKP te melden heeft wat dit onderwerp betreft
.................................................................quote:Ook Kinikloglu gelooft niet dat het Westen op het punt staat Turkije te “verliezen”. “DE Turken komen oorspronkelijk uit Mongolië, maar kijken instinctief naar het westen.
Ik had gelijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:49 schreef Weissman het volgende:
Btw, waarom is Landysh zo geintresseerd in de afkomst van iedereen ?
Krijgt ze een nat poesje van vol-bloed-arische-turken ? Of wil ze de puur-turkse-ras in leven houden door alleen te paren met iemand die genetisch zien helemaal bij haar past ? Of is ze op zoek naar mannen met onderdrukkende-turkse-genen ? Heeft ze de ambitie om een uber-turks kindje baren ?
Overigens heb ik de Turkse etniciteit nooit aan een ras of genen gelinkt. Stop mij geen woorden in de mond.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:24 schreef Landysh het volgende:
Weissman is gewoon gefrustreerd omdat hij geen echte Turk is. Hij kat al sinds dag 1 op mij, volgens mij omdat ik ooit heb gezegd dat hij geen echte Turk is.
Het aura is opzich een intressante, bij Dhr Weissman zie ik er eentje die niet voldoet aan een bij de VN bekende vlag! mijn diagnose is derhalve dat hij er eentje is uit de toekomst, uit een Superstaat welke oa het huidige Turkije en Armenie beslaat, deze natie staat uiteraard onder een streng doch rechtvaardig regime van Circassiers die worden bijgestaan door zowel Turken als Armenen en waar eenieder vrij is om zure yogurt en slechte soaps tot zich te nemen.quote:
wat is er met mijn posts? en wie ben ik aan het redden volgens jou dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:47 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat is niet de bron..maar het feit dat iemand uit de regering dat al zegt..sowieso check dat andere stukje wat ik heb gepost. Of kom eens met tegen bewijzen.
maarja aan je posts te zien ben jij er zo één:
[ afbeelding ]
Trouwens.. er zijn zoveel mensen die cum laude zijn afgestudeerd die beweren dat het wel zo is. Daarvan heb ik ook bronnen. Maarja, ipv dat je gewoon normaal kan reageren en met tegenargumenten komt..reageer je op deze manierquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
typquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat is er met mijn posts? en wie ben ik aan het redden volgens jou dan?
daarnaast ben jij volgens mij niet het typ waar men een volwassen gesprek mee kan voeren
hoe oud is deze gast eigenlijk?quote:
bewijs eens dat het niet zo is...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |