abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98446621
quote:
Dutchmen detained on tulip-smuggling suspicions

Two Dutch citizens have been apprehended at the Kapıkule border crossing with Bulgaria while allegedly attempting to smuggle out 57 rare tulip bulbs that are endemic to Erzurum’s Karayazı district.

Police detained 60-year-old Franciscus Johannes Linschoten and 29-year-old Michael Hubertus Klok as they attempted to drive into Bulgaria. Officials also seized a total of 160 different endemic species of 5,236 plant seeds from the vehicle.

The event was the largest alleged attempt to ever smuggle plants out of Turkey in the country’s history, Anatolia news agency reported.

Officials discovered numerous different plant species in small pots, a hidden compartment full of plant seeds, as well as tulip bulbs that had been concealed by newspapers. Authorities have now sent the vehicle for further X-ray inspection to conduct more detailed research of the plants.

Linschoten and Klok said they were taking the seeds to use in their own garden.

However, officials called experts from Trakya University’s Biology Department to look into the matter further. Researchers inspected the confiscated plants and discovered that some, especially the upside-down tulip (Fritillaria Michailovskyi) which is only grown in the eastern province of Erzurum and the eastern district of Şemdinli in Hakkari, were endemic species whose export is illegal. The Fritillaria Michailovskyi is also known as the Adıyaman Lalesi in Turkey.

The tulip bulbs and the other endemic species were sent to the Yalova Atatürk Garden Culture Center Institute following the men’s detention.

A total of 57 “upside-down” tulip bulbs were allegedly seized from Linschoten and Klok’s vehicle.

The two Dutch men were allegedly seen by Artvin Çoruh University students while they were collecting plants in Artvin’s Kafkasör area, which is near to Erzurum.

Erdal Kaya, a Turkish botanical expert, said plant smuggling was one of the biggest problems that Turkey was currently experiencing.

Noting that there were only 57 upside-down tulip bulb species in the world, Kaya said the species was at risk of becoming extinct.

Kaya said other countries’ plant seeds were also in danger and added that the Dutch pair had allegedly stolen species from Macedonia, Greece, Bulgaria, Iran, Syria and Georgia.

The tulip bulbs are very valuable as they are used in cancer and Alzheimer research, added Kaya.

“A total of 19 endemic plant species are under protection, and the upside-down tulip bulb is among them,” said the expert.

http://www.hurriyetdailyn(...)uspicions-2011-06-19

Hollanders hebben die VOC-mentaliteit niet verloren en stelen wederom de Turkse trots voor eigen kweek, hoeveel moeten er nog komen? hoeveel moeten er nog gaan? ;( :(
pi_98446722
Nooit gedacht dat tulpen misschien gebruikt kunnen worden voor kanker en alzheimer medicijnen. :D
pi_98449067
Ah, laat ook maar. Ik ben het eens met Weissman. IntercityAPT2, hoe slecht kan een trollpoging zijn. :') Overigens wil ik wel kwijt dat de gemiddelde Turkse nationalist zich juist zo ver mogelijk wil distantiëren van een Koerd. Deze 'Het Koerdische genetische profiel wordt vanuit Turks-Nationalistische punt vergeleken met blablabla' is gewoon echt een debiele opmerking om even een sneer naar de Turken te kunnen maken met dat plaatje. Doei jongen. :*

[ Bericht 13% gewijzigd door Landysh op 21-06-2011 07:43:14 ]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 07:49:42 #104
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_98449262
Intercityapt, laat maar. Zoals je ziet mag je hier niet afwijken van de mening van 'sommige mensen'. Dan huilen ze gelijk dat je hun zwart wilt maken etc. etc. Je kan ze ook niks kwalijk nemen; ze moeten immers de Turkse natie/nazi verdedigen _O- :')
pi_98450401
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 07:31 schreef Landysh het volgende:
Ah, laat ook maar. Ik ben het eens met Weissman. IntercityAPT2, hoe slecht kan een trollpoging zijn. :') Overigens wil ik wel kwijt dat de gemiddelde Turkse nationalist zich juist zo ver mogelijk wil distantiëren van een Koerd.
Hoezo duidt Kerdoğan ons dan aan als 'broeders'? Het is juist een reden om de Koerden binnen Turkse grenzen te houden. Tevens ook 'efficiënt' assimilatiemateriaal :')
quote:
Deze 'Het Koerdische genetische profiel wordt vanuit Turks-Nationalistische punt vergeleken met blablabla' is gewoon echt een debiele opmerking om even een sneer naar de Turken te kunnen maken met dat plaatje. Doei jongen. :*
En waar zijn je bronnen dit keer dan? Ik blijf bij mijn standpunt: Türkler <> Ermeniler = genetik kardeşler :Y Jammer dat zowel Turken als Armenen verblind zijn door nationalistische haat. Het is aan ons Koerden om hiervan te profiteren! :D
pi_98450437
jammer dat kurden vaak niet kunnen opschieten met turken en andersom, het is een beetje net als de ultra nationalistische serven en bosniers -O-
pi_98450476
Rassenkwesties :')

Sowieso mensen :')

Bonobo's FTW _O_
pi_98450514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:12 schreef Shalimar het volgende:
jammer dat kurden vaak niet kunnen opschieten met turken en andersom, het is een beetje net als de ultra nationalistische serven en bosniers -O-
Het verschil is alleen dat jullie ooit een mooi, waardig land deelden. Wij Koerden moeten het al 90 jaar doen in een land waarin wij van basisrechten worden ontnomen. En dat terwijl wij mee hebben gevochten in de Turkse onafhankelijkheidsoorlog!
pi_98450564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:15 schreef IntercityAPT2 het volgende:

[..]

Het verschil is alleen dat jullie ooit een mooi, waardig land deelden. Wij Koerden moeten het al 90 jaar doen in een land waarin wij van basisrechten worden ontnomen. En dat terwijl wij mee hebben gevochten in de Turkse onafhankelijkheidsoorlog!
:*

* Weissman knuffelt IntercityAPT2
pi_98450625
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:18 schreef Weissman het volgende:

[..]

:*

* Weissman knuffelt IntercityAPT2
Wat een mooie werkelijkheid he? :') Ik zal de Koerdische participatie in jullie onafhankelijkheidsoorlog nooit ontkennen. Het is namelijk een extra indicator van jullie scheinheiligheid en leugens. Onze voorwaarde was autonomie, nietwaar?
pi_98450650
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:15 schreef IntercityAPT2 het volgende:

[..]

ik vind het jammer dat er nog steeds onenigheden plaatsvinden, maar ik ga om met zowel turken als kurden :)

trouwens, weissman, ben jij ook een turk of gedeeltelijk?
pi_98450671
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:21 schreef IntercityAPT2 het volgende:

[..]

Wat een mooie werkelijkheid he? :') Ik zal de Koerdische participatie in jullie onafhankelijkheidsoorlog nooit ontkennen. Het is namelijk een extra indicator van jullie scheinheiligheid en leugens. Onze voorwaarde was autonomie, nietwaar?
Ho even, wie bedoel je met ''jullie'' ? Ik sta boven Turken, Koerden en ander ongedierte. Ik behoor niet tot dezelfde soort die jou aanvalt of waar je mee discussieert. Laat dat duidelijk zijn.
pi_98450689
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:23 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ho even, wie bedoel je met ''jullie'' ? Ik sta boven Turken, Koerden en ander ongedierte. Ik behoor niet tot dezelfde soort die jou aanvalt of waar je mee discussieert. Laat dat duidelijk zijn.
Jij bent Israëli? _O-
pi_98450750
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:24 schreef IntercityAPT2 het volgende:

[..]

Jij bent Israëli? _O-
:')
pi_98450926
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 07:49 schreef Che_ het volgende:
Intercityapt, laat maar. Zoals je ziet mag je hier niet afwijken van de mening van 'sommige mensen'. Dan huilen ze gelijk dat je hun zwart wilt maken etc. etc. Je kan ze ook niks kwalijk nemen; ze moeten immers de Turkse natie/nazi verdedigen _O- :')
Ik weet. Ik denk ook dat ik een maand terug mijzelf in een discussie met zarGon omtrent deze zaken wel voldoende heb verduidelijkt. Maar ja, het blijft toch altijd leuk om de nationalisten hier een beetje te plagen? :D
pi_98450949
Alle allochtonuh het lant uid!!!11
Cool story, Hansel.
pi_98450978
intercity ben jij net als che een iraakse kurd?
pi_98450989
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:38 schreef Shalimar het volgende:
intercity ben jij net als che een iraakse kurd?
Nee, Zaza.
pi_98451010
oh dus oorspronkelijk turks, oke thanks
  dinsdag 21 juni 2011 @ 09:41:37 #120
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_98451062
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:12 schreef Shalimar het volgende:
Ik kan goed heel goed opschieten met de meeste Turken. Alleen niet met de ultra-nationalistische die je hier ziet.
pi_98451068
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:39 schreef Shalimar het volgende:
oh dus oorspronkelijk turks, oke thanks
Uit Turkije ja :Y

Ons 'Koerdische dialect' wordt door sommige deskundigen als een losstaande taal gezien. Ik heb geen zin in ruzie met andere Koerden(en mede daarom beschouw ik mijzelf als Koerdisch), maar de realiteit is dat wij ze totaal niet kunnen verstaan.
pi_98451145
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:41 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik kan goed heel goed opschieten met de meeste Turken. Alleen niet met de ultra-nationalistische die je hier ziet.
dat is wel goed om te horen man, maarja het is inderdaad altijd lastig wanneer de een ultra nationalistisch is

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:41 schreef IntercityAPT2 het volgende:

[..]

Uit Turkije ja :Y

Ons 'Koerdische dialect' wordt door sommige deskundigen als een losstaande taal gezien. Ik heb geen zin in ruzie met andere Koerden, maar de realiteit is dat wij ze totaal niet kunnen verstaan.
ik zag net op wikipedia (voor zover je dat als bron wilt zien) dat zazas oorspronelijk van iraanse komaf zijn?
pi_98451253
quote:
ik zag net op wikipedia (voor zover je dat als bron wilt zien) dat zazas oorspronelijk van iraanse komaf zijn?
Wikipedia stelt dat wij een afzonderlijke etnische groep zijn, die zijn oorsprong had in het Alborz-gebergte. Dit wordt niet ondersteund door genetica, die namelijk aantoont dat wij nauwelijks te onderscheiden zijn met de inheemse Koerden.

Alle etnische groepen binnen en rondom het Zagros-gebergte zijn overigens van Iraanse afkomst. Dat is dus niet Perzisch, maar een equivalente term aan bv. Slavisch.
pi_98451348
ah bedankt voor de info man
pi_98451376
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:52 schreef Shalimar het volgende:
ah bedankt voor de info man
At your service :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')