Je principieel voordoen zolang het je niets kost is onze nationale hobby. Zie ook kinderarbeid, mensenrechten en wapenhandel.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:22 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Het blijft me trouwens verbazen hoeveel mensen dierenwelzijn plotseling heel belangrijk vinden, wanneer de maatregelen hun niet beïnvloeden.
CO2 stikken is natuurlijk prettig, want je valt gewoon langzaam in slaap. 10.000 x liever dat dan een mes door m'n keel.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Gaat dat ook op als we het over het stikken dmv van Co2 hebben bij varkens, of de kippenslachtmachine die aangetoond wreed en zelfs tegen de wet is?
Echt bizar dat het niet-hanteren van uitzonderingen voor gelovigen dwars zitten is.quote:
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
CO2 stikken is natuurlijk prettig, want je valt gewoon langzaam in slaap. 10.000 x liever dat dan een mes door m'n keel.
Dat kippenslachten is wel dramatisch slecht ja, mee eens.
Dat is een leuke vraag, maar mijns inziens hier irrelevant. Wat andere dieren met elkaar doen geeft ons geen reden om hetzelfde te doen. Als een hond op straat tegen een andere hond aanrijdt is dat geen aanleiding voor ons om hetzelfde te doen met mensen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:26 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Dan heb ik een vraag voor jou: Waarom is het prima als een leeuw de halsslagader van een ander dier doorsnijdt maar verkeerd als wij het doen?
Omdat een leeuw niet handig genoeg is om een pin door de kop van dat dier te jagen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:26 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Dan heb ik een vraag voor jou: Waarom is het prima als een leeuw de halsslagader van een ander dier doorsnijdt maar verkeerd als wij het doen?
Heb ik weleens geprobeerd, maar kreeg er weinig waardering voor.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:46 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Als een hond op straat tegen een andere hond aanrijdt is dat geen aanleiding voor ons om hetzelfde te doen met mensen.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:26 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Speciaal voor jou en voor nog een paar hier zou het misschien goed zijn om dit de lezenquote:Ik hoop echt uit de grond van mijn hart, dat dat niet de hoofdreden is dat zoveel mensen voor dit verbod zijn, maar tegenwoordig is het wel een hele reële optie inderdaad.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb ik weleens geprobeerd, maar kreeg er weinig waardering voor.
Amen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat mij betreft mogen alleen dieren met een fatsoenlijk leven ritueel geslacht worden. Dat betekent meer betalen voor halal of koosjer vlees, maar minder leed voor het dier gedurende zijn hele leven.
Ik vind het onzinnig om een discussie over dierenleed te beginnen en je dan alleen te richten op de slacht. Blijkbaar staat dierenwelzijn zo hoog aangeschreven dat het boven godsdienstvrijheid staat, maar kom niet aan onze kiloknallers!
Omdat de wet toestaat dat Moslims en Joden het momenteel wel mogen en alle andere mensen - gelovig of niet - niet heeft deze wet alleen te maken met gelovigen pesten ?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:07 schreef Specularium het volgende:
Deze wet heeft ook geen reet met dierenwelzijn te maken maar met gelovigen pesten.
Hetzelfde geldt voor geloofsvrijheid. Zoals ik in het andere topic ook al zei: ik hoorde die Rabbijnen niet jammeren over het feit dat de Hindoes niet ritueel onverdoofd mogen slachten. Maar nu hun eigen geloof er last van heeft is het plots godsdienstvrijheid hier en godsdienstvrijheid daar.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:22 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Het blijft me trouwens verbazen hoeveel mensen dierenwelzijn plotseling heel belangrijk vinden, wanneer de maatregelen hun niet beïnvloeden.
Het interesseert mij eigenlijk geen ruk in wie je gelooft of dit nu in Allah is of in God,quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Omdat de wet toestaat dat Moslims en Joden het momenteel wel mogen en alle andere mensen - gelovig of niet - niet heeft deze wet alleen te maken met gelovigen pesten ?
Ik denk niet dat je FOK! als graadmeter moet nemen voor de interesse die mensen hebben in (het verminderen/voorkomen van) dierenleedquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en helaas interesseert Dierenleed gewoon erg weinig mensen (best schokkend eigenlijk
om daar achter te komen)
Dat zie je ook in dit topic
Bleker bereidt een wijziging voor van het Besluit op de uitheemse dier
M.a.w. we zijn niet gelijk aan andere dieren en dus niet evenveel waard. Nogal logisch ook want als dier plaats je je eigen soort natuurlijk boven de rest.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:46 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat is een leuke vraag, maar mijns inziens hier irrelevant. Wat andere dieren met elkaar doen geeft ons geen reden om hetzelfde te doen. Als een hond op straat tegen een andere hond aanrijdt is dat geen aanleiding voor ons om hetzelfde te doen met mensen.
Maar die halve minuut lijden is verwaarloosbaar in het licht van een heel leven in gevangenschap waarin zo'n beest niet meer dan 5 stappen naar voor en achter kan zetten. Om je dan te richten op zo'n klein beetje dierenleed, terwijl een industrie die draait op een zo slecht mogelijke behandeling van dieren bijna niet wordt dwarsgelegen vind ik onverdedigbaar.quote:Punt is dat dieren lijden wanneer ze worden gefokt om door mensen gegeten te worden, en wanneer ze worden geslacht. Dierenleed moet vermeden worden zoals we ook mensenleed proberen te vermijden.
En met een mes de hals doorsnijden is één van onze manieren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat een leeuw niet handig genoeg is om een pin door de kop van dat dier te jagen.
Ieder dier doodt een ander dier op geheel eigen wijze.
Je bedoelt dat de leeuw het uit noodzaak doet? Dat klopt wel, maar voor het dier dat gedood wordt maakt dat natuurlijk niks uit. Ik vind jagen trouwens een stuk respectabeler dan naar de supermarkt lopen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
Speciaal voor jou en voor nog een paar hier zou het misschien goed zijn om dit de lezen
geen zorgen het is alleen de laatste pagina van dat topic, daar staat eigenlijk in een
notendop waar het hele topic over ging en beide vragen van jou worden daar beantwoord.
De Bio-industrie
filmpje van erodome staat daar ook.
Hindoes kennen zo'n regel dan ook niet volgens mij, het is natuurlijk niet voor niets dat er specifiek voor moslims en joden een uitzondering is, maar ik ben het met je eens dat het ook voor geloofsvrijheid geldt. Zelf vind ik trouwens het hele verbod op onverdoorfd slachten onzin, dus ook voor niet-moslims en niet-joden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor geloofsvrijheid. Zoals ik in het andere topic ook al zei: ik hoorde die Rabbijnen niet jammeren over het feit dat de Hindoes niet ritueel onverdoofd mogen slachten. Maar nu hun eigen geloof er last van heeft is het plots godsdienstvrijheid hier en godsdienstvrijheid daar.
Nee, doe ik ook maar nietquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je FOK! als graadmeter moet nemen voor de interesse die mensen hebben in (het verminderen/voorkomen van) dierenleed
Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar ik heb in ieder nooit gezegd of bedoeld:quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:28 schreef Taurus het volgende:
Ik vind het argument 'maar we hebben nog de bioindustrie' een slecht argument om dit dan maar ook toe te staan. Waar je dierenleed kunt tegengaan, ga je dierenleed tegen. Of dat nou op kleine of grote schaal is. Beetje hetzelfde als geen geld aan een land dat met een ramp te kampen heeft gehad geen geld geven 'want we geven andere landen die dagelijks in rampen zitten ook geen geld'.Slecht argument, wat mij betreft.
Aan de andere kant ben ik voor religieuze vrijheid en vind ik argumenten als 'dat dieren moeten lijden voor zoiets achterlijks als een religie' een net zo dom argument als eerstgenoemde. Kortom, een lastig probleem waarvan de oplossing niet zo voor de hand liggend is.
Nou ! Jagen is een stuk respectabeler inderdaad ...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:26 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de leeuw het uit noodzaak doet? Dat klopt wel, maar voor het dier dat gedood wordt maakt dat natuurlijk niks uit. Ik vind jagen trouwens een stuk respectabeler dan naar de supermarkt lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb je toch niet gequote? Ik had het tegen niemand, het was een reactie op de OP eigenlijk en een beetje in het luchtledige..quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar ik heb in ieder nooit gezegd of bedoeld:
Ik vind het argument 'maar we hebben nog de bioindustrie' een slecht argument om dit dan
maar ook toe te staan
bij mij is het en/en
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ! Jagen is een stuk respectabeler inderdaad ...
http://www.kutwereld.nl/#JAGENKleine toevoeging dan: alleen zolang je wat je doodt opeet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om de hypocrisie aan te geven van de mensen die dierenwelzijn nu plotseling belangrijk vinden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik heb je toch niet gequote? Ik had het tegen niemand, het was een reactie op de OP eigenlijk en een beetje in het luchtledige..Maar als het en/en is, waarom moet uberhaupt in dit vraagstuk door mensen de bioindustrie erbij gehaald worden? Dit zijn toch twee totaal verschillende situaties? Met verschillende motieven, en ik snap wel dat in deze tijd iets wat door religie gemotiveerd wordt een grotere kans van slagen heeft te verbieden dan iets wat door winstbejag gemotiveerd wordt.
Noem jij besnijdenis nou verminking? Vrouwenbesnijdenis is illegaal hè.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:35 schreef Isegrim het volgende:
Het lijkt me beter om te beginnen met het verbieden van volstrekt nutteloze medische ingrepen / genitale verminking bij wilsonbekwamen (besnijdenis). Vind het redelijk bizar dat we het ritueel slachten wel gaan verbieden, maar dat mensen nog steeds uit religieuze overwegingen hun eigen kinderen mogen verminken.
En ik vind religieuze vrijheid helemaal niet zo belangrijk als het gebruikt wordt wrede dingen te doen....and that, kids, was the first time I sucked a dick for crack.
Meisjes mogen toch niet 'besneden' (lees verminkt) worden? Dat jongens besneden worden is ook uit niet religieuze overwegingen vrij normaal. In de VS is het volgens mij eerder vreemd als je niet besneden bent.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:35 schreef Isegrim het volgende:
Het lijkt me beter om te beginnen met het verbieden van volstrekt nutteloze medische ingrepen / genitale verminking bij wilsonbekwamen (besnijdenis). Vind het redelijk bizar dat we het ritueel slachten wel gaan verbieden, maar dat mensen nog steeds uit religieuze overwegingen hun eigen kinderen mogen verminken.
En ik vind religieuze vrijheid helemaal niet zo belangrijk als het gebruikt wordt wrede dingen te doen.
Ach, misschien is dit wel een briljant staaltje manipulatietaktiek van de pvdd. Als iedereen gaat roepen "wat maakt die 30 seconden doodsstrijd nu uit als het dier jaren heeft geleden in de bio-industrie" kunnen ze altijd reageren met "zullen we dan de bio-industrie afschaffen" ?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik heb je toch niet gequote? Ik had het tegen niemand, het was een reactie op de OP eigenlijk en een beetje in het luchtledige..Maar als het en/en is, waarom moet uberhaupt in dit vraagstuk door mensen de bioindustrie erbij gehaald worden? Dit zijn toch twee totaal verschillende situaties? Met verschillende motieven, en ik snap wel dat in deze tijd iets wat door religie gemotiveerd wordt een grotere kans van slagen heeft te verbieden dan iets wat door winstbejag gemotiveerd wordt.
Je moet dierenwelzijn tegengaan waar dat haalbaar is, en dat zorgt er voor dat het bij het één makkelijker kan worden tegengegaan dan bij het ander. Als het verschillende redenen heeft het dierenwelzijn te schaden vind ik het niet hypocriet daar ook met onderscheid een oordeel over te hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:38 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Kleine toevoeging dan: alleen zolang je wat je doodt opeet.
[..]
Om de hypocrisie aan te geven van de mensen die dierenwelzijn nu plotseling belangrijk vinden.
Bij meisjes mag een prikje in de clitoris niet eens, maar een stukje piemel afhakken is okee omdat er zoveel mensen zijn die het doen. Raar hoor. Maar goed, het is eigenlijk offtopic wellicht, maar ik vind dat er prima redenen kunnen zijn om iemands religieuze vrijheid in te perken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Meisjes mogen toch niet 'besneden' (lees verminkt) worden? Dat jongens besneden worden is ook uit niet religieuze overwegingen vrij normaal. In de VS is het volgens mij eerder vreemd als je niet besneden bent.
Ik vind religieuze vrijheid wel belangrijk, ook omdat 'wreed' redelijk subjectief is in deze. Er zijn nogal wat mensen en die vinden dit niet wreed, of niet zodanig wreed dat ze vinden dat er protest tegen moet komen. Die mensen hebben ook een stem, en een recht op eigen mening.
ja is ook een beetje moeilijk gissen als je een beetje in het ''luchtledige'' reageertquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |