Nou als ik mag kiezen heb ik toch liever 0,2 seconden die pin door m'n kop waarbij m'n hersens gelijk uitgeschakeld zijn dan die 5 minuten m'n eigen bloed opzuipen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:07 schreef Specularium het volgende:
Ik blijf het zeggen, een mes door je hals is op alle fronten minder erg dan een pin door je kop.
Dezelfde wetten als iedereen opvolgen is idd gelovige pestenquote:Deze wet heeft ook geen reet met dierenwelzijn te maken maar met gelovigen pesten.
Gaat dat ook op als we het over het stikken dmv van Co2 hebben bij varkens, of de kippenslachtmachine die aangetoond wreed en zelfs tegen de wet is?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou als ik mag kiezen heb ik toch liever 0,2 seconden die pin door m'n kop waarbij m'n hersens gelijk uitgeschakeld zijn dan die 5 minuten m'n eigen bloed opzuipen.
[..]
Dezelfde wetten als iedereen opvolgen is idd gelovige pesten
Zo klopt 'ie.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:22 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Het blijft me trouwens verbazen hoeveel mensen dierenwelzijn plotseling heel belangrijk vinden, wanneer ze moslims dwars kunnen zitten.
Dan heb ik een vraag voor jou: Waarom is het prima als een leeuw de halsslagader van een ander dier doorsnijdt maar verkeerd als wij het doen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:59 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg kantiaans gezien. Er zijn (gelukkig) ook mensen die inzien dat mensen ook dieren zijn en ook evenveel waard zijn.
Needless to say ben ik tevreden als het verbod er komt
Ik hoop echt uit de grond van mijn hart, dat dat niet de hoofdreden is dat zoveel mensen voor dit verbod zijn, maar tegenwoordig is het wel een hele reële optie inderdaad.quote:
Je principieel voordoen zolang het je niets kost is onze nationale hobby. Zie ook kinderarbeid, mensenrechten en wapenhandel.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:22 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Het blijft me trouwens verbazen hoeveel mensen dierenwelzijn plotseling heel belangrijk vinden, wanneer de maatregelen hun niet beïnvloeden.
CO2 stikken is natuurlijk prettig, want je valt gewoon langzaam in slaap. 10.000 x liever dat dan een mes door m'n keel.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Gaat dat ook op als we het over het stikken dmv van Co2 hebben bij varkens, of de kippenslachtmachine die aangetoond wreed en zelfs tegen de wet is?
Echt bizar dat het niet-hanteren van uitzonderingen voor gelovigen dwars zitten is.quote:
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
CO2 stikken is natuurlijk prettig, want je valt gewoon langzaam in slaap. 10.000 x liever dat dan een mes door m'n keel.
Dat kippenslachten is wel dramatisch slecht ja, mee eens.
Dat is een leuke vraag, maar mijns inziens hier irrelevant. Wat andere dieren met elkaar doen geeft ons geen reden om hetzelfde te doen. Als een hond op straat tegen een andere hond aanrijdt is dat geen aanleiding voor ons om hetzelfde te doen met mensen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:26 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Dan heb ik een vraag voor jou: Waarom is het prima als een leeuw de halsslagader van een ander dier doorsnijdt maar verkeerd als wij het doen?
Omdat een leeuw niet handig genoeg is om een pin door de kop van dat dier te jagen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:26 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Dan heb ik een vraag voor jou: Waarom is het prima als een leeuw de halsslagader van een ander dier doorsnijdt maar verkeerd als wij het doen?
Heb ik weleens geprobeerd, maar kreeg er weinig waardering voor.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:46 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Als een hond op straat tegen een andere hond aanrijdt is dat geen aanleiding voor ons om hetzelfde te doen met mensen.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:26 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Speciaal voor jou en voor nog een paar hier zou het misschien goed zijn om dit de lezenquote:Ik hoop echt uit de grond van mijn hart, dat dat niet de hoofdreden is dat zoveel mensen voor dit verbod zijn, maar tegenwoordig is het wel een hele reële optie inderdaad.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Heb ik weleens geprobeerd, maar kreeg er weinig waardering voor.
Amen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat mij betreft mogen alleen dieren met een fatsoenlijk leven ritueel geslacht worden. Dat betekent meer betalen voor halal of koosjer vlees, maar minder leed voor het dier gedurende zijn hele leven.
Ik vind het onzinnig om een discussie over dierenleed te beginnen en je dan alleen te richten op de slacht. Blijkbaar staat dierenwelzijn zo hoog aangeschreven dat het boven godsdienstvrijheid staat, maar kom niet aan onze kiloknallers!
Omdat de wet toestaat dat Moslims en Joden het momenteel wel mogen en alle andere mensen - gelovig of niet - niet heeft deze wet alleen te maken met gelovigen pesten ?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:07 schreef Specularium het volgende:
Deze wet heeft ook geen reet met dierenwelzijn te maken maar met gelovigen pesten.
Hetzelfde geldt voor geloofsvrijheid. Zoals ik in het andere topic ook al zei: ik hoorde die Rabbijnen niet jammeren over het feit dat de Hindoes niet ritueel onverdoofd mogen slachten. Maar nu hun eigen geloof er last van heeft is het plots godsdienstvrijheid hier en godsdienstvrijheid daar.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:22 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Het blijft me trouwens verbazen hoeveel mensen dierenwelzijn plotseling heel belangrijk vinden, wanneer de maatregelen hun niet beïnvloeden.
Het interesseert mij eigenlijk geen ruk in wie je gelooft of dit nu in Allah is of in God,quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Omdat de wet toestaat dat Moslims en Joden het momenteel wel mogen en alle andere mensen - gelovig of niet - niet heeft deze wet alleen te maken met gelovigen pesten ?
Ik denk niet dat je FOK! als graadmeter moet nemen voor de interesse die mensen hebben in (het verminderen/voorkomen van) dierenleedquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en helaas interesseert Dierenleed gewoon erg weinig mensen (best schokkend eigenlijk
om daar achter te komen)
Dat zie je ook in dit topic
Bleker bereidt een wijziging voor van het Besluit op de uitheemse dier
M.a.w. we zijn niet gelijk aan andere dieren en dus niet evenveel waard. Nogal logisch ook want als dier plaats je je eigen soort natuurlijk boven de rest.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:46 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat is een leuke vraag, maar mijns inziens hier irrelevant. Wat andere dieren met elkaar doen geeft ons geen reden om hetzelfde te doen. Als een hond op straat tegen een andere hond aanrijdt is dat geen aanleiding voor ons om hetzelfde te doen met mensen.
Maar die halve minuut lijden is verwaarloosbaar in het licht van een heel leven in gevangenschap waarin zo'n beest niet meer dan 5 stappen naar voor en achter kan zetten. Om je dan te richten op zo'n klein beetje dierenleed, terwijl een industrie die draait op een zo slecht mogelijke behandeling van dieren bijna niet wordt dwarsgelegen vind ik onverdedigbaar.quote:Punt is dat dieren lijden wanneer ze worden gefokt om door mensen gegeten te worden, en wanneer ze worden geslacht. Dierenleed moet vermeden worden zoals we ook mensenleed proberen te vermijden.
En met een mes de hals doorsnijden is één van onze manieren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat een leeuw niet handig genoeg is om een pin door de kop van dat dier te jagen.
Ieder dier doodt een ander dier op geheel eigen wijze.
Je bedoelt dat de leeuw het uit noodzaak doet? Dat klopt wel, maar voor het dier dat gedood wordt maakt dat natuurlijk niks uit. Ik vind jagen trouwens een stuk respectabeler dan naar de supermarkt lopen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
Speciaal voor jou en voor nog een paar hier zou het misschien goed zijn om dit de lezen
geen zorgen het is alleen de laatste pagina van dat topic, daar staat eigenlijk in een
notendop waar het hele topic over ging en beide vragen van jou worden daar beantwoord.
De Bio-industrie
filmpje van erodome staat daar ook.
Hindoes kennen zo'n regel dan ook niet volgens mij, het is natuurlijk niet voor niets dat er specifiek voor moslims en joden een uitzondering is, maar ik ben het met je eens dat het ook voor geloofsvrijheid geldt. Zelf vind ik trouwens het hele verbod op onverdoorfd slachten onzin, dus ook voor niet-moslims en niet-joden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor geloofsvrijheid. Zoals ik in het andere topic ook al zei: ik hoorde die Rabbijnen niet jammeren over het feit dat de Hindoes niet ritueel onverdoofd mogen slachten. Maar nu hun eigen geloof er last van heeft is het plots godsdienstvrijheid hier en godsdienstvrijheid daar.
Nee, doe ik ook maar nietquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je FOK! als graadmeter moet nemen voor de interesse die mensen hebben in (het verminderen/voorkomen van) dierenleed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |