Gaat ook dat weer 1 groot fiasco worden?quote:Teisteren financiële problemen Amerikaanse Grand Prix?
Stelselmatig beginnen donkere wolken samen te trekken boven de Amerikaanse Grand Prix, dat volgend jaar in Austin zal gehouden worden. Plaatselijke kranten beweren dat controleur Susan Combs, die haar goedkeuring gaf om het project te financieren, gedagvaard is voor illegale toewijzing van openbare middelen.
Combs zou volgens Austin Business Journal aangeklaagd zijn door drie belastingbetalers, wiens advocaat vertelde dat de vooruitbetaling van 25 miljoen $ voor het Major Event Trust Fund illegaal zou zijn. Dit omdat er geen grondige selectieproces gehouden werd, en de Formule 1 op zich geen organisatie is die steun nodig heeft.
Een woordvoerder van Combs benadrukte echter dat "alle reglementen ten alle tijde gevolgd zijn geweest."
"Het bureau van de controleur heeft alle noodzakelijke wetten gevolgd, net zoals dit neergeschreven is in de statuten en de administratieve bepalingen," voegde hij er nog aan toe.
Dit nieuws kon op geen slechter ogenblik vallen, aangezien Austin City Council binnen enkele uren zelf de beslissing zal nemen of de staat Texas al dan niet het Formule 1-project financieel zal ondersteunen. Hoogstwaarschijnlijk zal een definitieve beslissing voorlopig opgeschort worden.
Zal wel loslopen (denk ik).quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Gaat ook dat weer 1 groot fiasco worden?
Indien ja dan denk ik dat F1 Amerika de komende 15 jaar op zn minst op zn buik kan schrijven
Hij staat er nu weer. Ik was even wat aan het uitproberen, maar op de een of andere manier wil het niet helemaal kloppen met het invoervak van de posts ...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:18 schreef Waffle het volgende:
Hij doet het niet?
Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
Vandaag was daar weer een sprekend voorbeeld van... zeker na de lol van Canada 2 weken terug.quote:
Daar kan ik me wel in vinden, behalve dan die maximale tijd.quote:F1-regels bij gestaakte race mogelijk aangepast
27 juni 2011
De huidige reglementen in de Formule 1 hebben in Monaco en Canada flinke kritiek te verduren gekregen. Beide races werden om verschillende redenen gestopt, waarna teams vrij aan hun auto’s mochten sleutelen en de banden mochten wisselen. Niet iedereen vond dat het zo hoorde te gaan. Racedirecteur Charlie Whiting heeft beloofd hier zeker naar te zullen kijken.
“We hebben dit jaar twee dingen geleerd. Het eerste is dat we moeten bepalen of het werken aan de auto’s en het wisselen van banden toegestaan moet blijven tijdens een gestaakte race”, zei Whiting in een door de FIA gepubliceerd interview. “Het tweede punt, en ik had nooit gedacht dit te moeten zeggen, is dat we misschien moeten nadenken over een maximale racetijd. Nu wordt de tijd dat de race stil ligt opgeteld bij de maximale tijd van twee uur, en daarom duurde de race in Canada vier uur en vier minuten. Dit is iets wat we met de teams zullen bespreken.”
Ook wanneer de race niet gestaakt wordt, maar de safety car op de baan komt, kunnen er problemen ontstaan, wanneer coureurs die op een ronde liggen tussen de mannen vooraan komen te rijden. “We bekijken de mogelijkheid om die coureurs terug te laten vallen”, aldus Whiting. “Dat hebben we eerder geprobeerd, maar de procedure was toen nogal gecompliceerd. Het moet makkelijker zijn en we hebben er al eens over gepraat, maar er is nog geen overeenstemming bereikt.”
Ik niet!quote:Op maandag 27 juni 2011 12:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden, behalve dan die maximale tijd.
Volledig eens.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat een safetycar of rode vlag de (uitslag van een) race niet te veel mag beïnvloeden en er geen regels geïntroduceerd moeten worden die misschien wel het spektakel op de baan ten goede komen maar niet de uitslag van de race ten opzichte van als als er geen safetycar of rode vlag zou zijn geweest.
Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
Met de huidige regels heeft niemand er veel voor- of nadeel van. Er worden niet (onterecht) plekken verloren of gewonnen.
Dit dus. Als er geen reden is om banden te wisselen (alleen zware regen eigenlijk) dan moet je het ook niet toestaan. Het is precies hetzelfde als een SC, en meestal wordt de rode vlag voor gegaan door een SC dus kan je dan snel de pits inquote:Op maandag 27 juni 2011 17:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.
Ik vind dat je de rode vlag eigenlijk moet zien als een safetycarsituatie, met als enige verschil dat het veld niet rijdt.
Wat een draak van circuit blijft het toch...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1
Met dat laatste ben ik het wel eens, met het eerste niet helemaal. Het ligt aan het moment waarop je de pits in wilt gaan en wanneer de rode vlag komt. Als er meteen een rode vlag komt zonder safetycar zien je wilt net de pits in gaan vind ik dat je de banden moet kunnen wisselen. Als het veld achter de safetycar rijdt voordat de rode vlag komt en je dan pas banden wilt wisselen ben ik het met je eens.quote:Op maandag 27 juni 2011 17:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.
Ik vind dat je de rode vlag eigenlijk moet zien als een safetycarsituatie, met als enige verschil dat het veld niet rijdt.
Is idd al een paar dagen/weken op gang. Maar Ferrari lijkt me iig sterk, die hebben Perez in het opleidings programma zitten. En laat Sauber nu ook toevallig met Ferrari krachtbronnen rijden. Denk dat Massa nog 1 jaar aandoet en dan komt Perez daar voor in de plaats. Ongeveer hetzelfde traject als met Massa: 2 jaar Sauber en dan hup die rooie bak in. Verschil zit 'm erin dat Perez al in het programma zit, en Massa tussendoor 1 jaar testrijder bij Ferrari is geweest om het team te leren kennen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:31 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Webber geruchten op volle toeren,
Lotus Renault , Ferrari ..
( Belgische Teletekst )
Bron: hierquote:Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier bevestigt gesprekken met Webber
Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier bevestigt gesprekken met Webber Mark Webber wordt gelinkt aan een overstap naar Lotus Renault GP. Teambaas Eric Boullier verklaarde vandaag dat hij gesprekken heeft gevoerd met de Australiër over een mogelijke teamswitch, ondanks dat Red Bull Racing uitgesproken heeft tevreden te zijn over Webber. Zijn contract loopt echter dit seizoen af bij de Oostenrijkse renstal.
Red Bull Racing gaf eerder al aan snel om de tafel te gaan zitten met Webber om contractbesprekingen te voeren voor volgend jaar. Dat weerhoudt andere teams er echter niet van om naar de diensten en beschikbaarheid van de Australiër te informeren. "Ik vind Mark echt een goede gozer en ik ken hem al langere tijd", vertelde Boullier. "We hebben af en toe was gesprekken gehad, maar we willen hem niet pushen om een beslissing te nemen. Die beslissing moet hijzelf nemen en heeft hij helemaal zelf in handen."
Als ik Ferrari was zou ik voor Kobayashi gaan, want die rijdt een stuk beter dan Perez en ze schelen maar 3 jaar in leeftijd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Is idd al een paar dagen/weken op gang. Maar Ferrari lijkt me iig sterk, die hebben Perez in het opleidings programma zitten. En laat Sauber nu ook toevallig met Ferrari krachtbronnen rijden. Denk dat Massa nog 1 jaar aandoet en dan komt Perez daar voor in de plaats. Ongeveer hetzelfde traject als met Massa: 2 jaar Sauber en dan hup die rooie bak in. Verschil zit 'm erin dat Perez al in het programma zit, en Massa tussendoor 1 jaar testrijder bij Ferrari is geweest om het team te leren kennen.
Daarbij zie ik in Webber niet echt een Ferrari coureur, eerder een Mclaren rijder.
Bij Renault zou al de serieuzere optie zijn. Sterker nog: Boullier heeft afgelopen weekend toegegeven dat de interesse er is, en al gepolst is naar het huidige contract van Webber en er al gesprekken lopen.
[..]
Bron: hier
Alonso is niet echt het constante type volgens mij, hij houd wel van inhalen... En Schumacher kon er ook wel wat van. Maar goed daar ging het niet om. Kijk in een ideale wereld haalt Ferrari Vettel op aan het einde van dit seizoen. Dan heeft Seb 2 wereldtitels en kunnen ze het hele team om Seb heen bouwen net als met Schumi... En dan kan Vettel proberen om het record van Schumi te gaan verbreken. 8 wereldtitels.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Denk dat je Koba en Perez als rookie nog niet kunt vergelijken. Toegegeven, Koba heeft ook pas een jaar ervaring, maar dan nog. Perez is imo ook een constante coureur, als je ziet hoe die in Melbourne en Valencia maar 1 stop nodig heeft met de Pirelli's. En in Melbourne zat ie zelfs in de punten (kreeg daarna wel een dsq) daardoor, ook niet mis als rookie in je eerste race. Ferrari kiest altijd voor constante rijders, en nooit een wildebras ala Koba.
Maar begrijp me absoluut niet verkeerd, ik zou ook Koba graag in een van de topteams willen zien. Maar ik bekijk het gewoon vanuit het Ferrari oogpunt.
Vettel zou gek zijn om nu weg te gaan bij Red Bullquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:48 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Alonso is niet echt het constante type volgens mij, hij houd wel van inhalen... En Schumacher kon er ook wel wat van. Maar goed daar ging het niet om. Kijk in een ideale wereld haalt Ferrari Vettel op aan het einde van dit seizoen. Dan heeft Seb 2 wereldtitels en kunnen ze het hele team om Seb heen bouwen net als met Schumi... En dan kan Vettel proberen om het record van Schumi te gaan verbreken. 8 wereldtitels.
Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokkenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:56 schreef Sinister-D- het volgende:
Alonso niet constantHeeft sinds de eerste race van vorig jaar maar 2 keer buiten de punten gefinisht, en 2 uitval beurten gehad.laagste finish binnen de punten was een achtste plaats. Als dat niet constant genoeg voor je is
mwah, hij kan (als het moet) ook heel berekenend rijden hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokken
De definitie van constant rijden is ook dat je prestaties binnen een bepaalde range vallen van posities behalen per race. Of het maximale uit de auto kunt halen ongeacht dat deze langzamer is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokken
Oke dat kan ik alleen maar met je eens zijn... Maar dan is Alonso wel wat veranderd (de Ferrari invloed?) want in het verleden bleef hij nooit achter een andere auto hangen en ging hij altijd voor het inhalen. En ik zie het ook nog wel gebeuren dat Ferrari Vettel zover krijgt dat hij voor hun gaat rijden, want ook hij heeft een Ferrari rijstijl, kost alleen een hoop geld om hem bij RBR weg te krijgen ben ik bang.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De definitie van constant rijden is ook dat je prestaties binnen een bepaalde range vallen van posities behalen per race. Of het maximale uit de auto kunt halen ongeacht dat deze langzamer is.
Maar zoals Kepler zegt, Alonso kan ook een berekenend coureur zijn. Heeft vorig jaar genoeg gezegt dat als ie elke race binnen de top 3 zou eindigen WDC zou worden, en toen is hem dat ook gelukt tot op de laatste race, en die kostte hem uiteindelijk ook het WK. Sterker nog, in vergelijking met Hamilton zou Alonso nooit een risicovolle actie uithalen in de laatste races als die weet dat als ie telkens in de top 5 zou eindigen ook WDC zou worden. Iets wat een Hamilton nooit zou zeggen, en waarschijnlijk die bewuste actie wel zou uitvoeren. En dat is eigenlijk wat Hamilton breekt onder druk, en waar Alonso wel weer in uitblinkt.
dit hele bericht is nu koren op de molen van zowel Walter en Vosss als Weltschmerz
Hij is juist 1 van de saaiste coureurs wanneer hij een voorsprong heeft in punten. Totaal inspiratieloze races om maar punten te scoren met zo min mogelijk risico. Ze noemden hem soms (ook) een rekenmeester.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:04 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Oke dat kan ik alleen maar met je eens zijn... Maar dan is Alonso wel wat veranderd (de Ferrari invloed?) want in het verleden bleef hij nooit achter een andere auto hangen en ging hij altijd voor het inhalen.
Uiteraard mag je dat vragenquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Sinds wanneer kijk je F1 Ramon, als ik vragen mag?
En het wilt niet zeggen dat als je een berekenend coureur bent dat je geen inhaalacties wilt/kan maken
Dat is dan anders zoals ik het beleefd heb, want in zijn tijd bij Renault stond Alonso bekent om zijn agressieve rijstijl, beetje zoals Hamilton dat nu heeft. Alleen is Alonso wat ouder en verstandiger geworden en heeft hij geleerd dat inhalen niet altijd nodig is. Iets wat Hamilton nog moet leren: inhalen doe je in de F1 omdat het nodig is, niet omdat het kan. En Lewis heeft daar de prijs al voor betaald, namelijk zijn kans op de wereldtitel dit seizoen...quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hij is juist 1 van de saaiste coureurs wanneer hij een voorsprong heeft in punten. Totaal inspiratieloze races om maar punten te scoren met zo min mogelijk risico. Ze noemden hem soms (ook) een rekenmeester.
Nu wil ik niet beweren dat het in Barcelona altijd zo'n goede races zijn, maar om Catalunya nu door Valencia te gaan vervangenquote:'Valencia neemt plaats over van Barcelona met Spaanse Grand Prix'
De Grand Prix van Spanje zal volgend jaar niet meer op het Circuit de Catalunya worden verreden. Volgens berichten in de Spaanse media gaat het Valencia Street Circuit het contract met Bernie Ecclestone verlengen tot en met 2021 en zal het hierbij de Spaanse Grand Prix mogen organiseren. Voor Barcelona zou geen plaats meer zijn op de kalender.
De voorlopige kalender voor 2012 bevat momenteel 21 Grands Prix. FIA-president Jean Todt bevestigde dat er volgend jaar maar plaats zal zijn voor 20 races, dus zal er één circuit van de kalender moeten worden geschrapt. Volgens Cadena SER Radio uit Spanje zal dat het Circuit de Catalunya zijn. Daar wordt al sinds 1991 al de Spaanse Grand Prix georganiseerd.
En dat zou dit jaar wel eens voor de laatste keer geweest kunnen zijn. Het bericht op de radiozender meldt namelijk dat het Urban Street Circuit in Valencia het contract met Bernie Ecclestone gaat verlengen tot 2021 en dat het daarbij de naam Grand Prix van Spanje mag dragen. Het contract met het circuit in Barcelona loopt eind 2011 af en inmiddels zouden gesprekken over contractverlenging tot en met 2016 al zijn stilgelegd.
Gelukkig maar dat Bernie zo met ons meedenkt en dit feest der saaiheid nog wat langer op kalender laat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:56 schreef Sinister-D- het volgende:
En godver de godver
[..]
Nu wil ik niet beweren dat het in Barcelona altijd zo'n goede races zijn, maar om Catalunya nu door Valencia te gaan vervangenSmijt die kutbaan toch ergens een rivier in, laat er een aardbeving komen, laat er gras op de baan groeien en ga dan een GP rijden. Maar dit
en dan ook nog tot 2021
![]()
Dat wordt dus half juni geen GP meer kijken de komende 10 jaar
Zo heeft elke GP wel een bijnaam:quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat Bernie zo met ons meedenkt en dit feest der saaiheid nog wat langer op kalender laat.
"Is insomnia a problem for you? Don't worry, Valencia has the cure."quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo heeft elke GP wel een bijnaam:
''Maleisien GP, hottest race on earth''
''Nurburgring, the green hell''
''Italian GP, fastest GP on earth''
''Valencia, the dullest race on earth''Als dat nou geen magnifiek uithangbord is weet ik het ook niet meer
ik moest hardop lachenquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
"Is insomnia a problem for you? Don't worry, Valencia has the cure."
Ik zeg instant hit garantie.
Bedoel je Singapore?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:11 schreef Netsplitter het volgende:
Net zo'n geweldig circuit als die nachtrace.
Hoho, die willen zelf niet meer he...quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef Fir3fly het volgende:
Ach Barcelona is wat dat betreft ook elk jaar hetzelfde.
Dat lijkt in ieder geval wat beter nieuws te zijn voor Turkije.
Ja, die gevangenis race.quote:
Wat is er in hemelsnaam mis met Singapore?quote:
Dat 2 races in Duitsland eigenlijk veel beter is. Eigenlijk zouden ze altijd moeten proberen om 2 races in het thuisland van de wereldkampioen te houden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam mis met Singapore?
Ok.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:14 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Dat 2 races in Duitsland eigenlijk veel beter is. Eigenlijk zouden ze altijd moeten proberen om 2 races in het thuisland van de wereldkampioen te houden.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92727quote:Formula 1 will officially switch to a 1.6-litre V6 engine format from 2014 after proposals finalised by the sport's stakeholders during last weekend's European Grand Prix were rubber-stamped by the FIA's World Motorsport Council on Wednesday.
According to a statement from the sport's governing body, WMSC members agreed in a fax vote to formalise the new turbo-charged engines, which will feature energy recovery units.
The statement read: "Following a fax vote by its members, the World Motor Sport Council has ratified the engine regulations recently drawn up in consultation with the main stakeholders in Formula One.
"The new power plant will be a V6 1.6 turbo unit with energy recovery systems. This new formula will come into effect as from the start of the 2014 FIA Formula One World Championship season."
F1's teams and the FIA were in deadlock over the engine situation for several weeks until agreement was reached during a Formula 1 Commission meeting prior to the European Grand Prix weekend to delay introducing the regulations by a year to 2014.
The new plans also featured a change in the format from a four cylinder engine to a six cylinder unit - Ferrari having been against the former on marketing grounds. Mercedes and Cosworth had also voiced concerns about development costs. F1 technical chiefs then met in Valencia to give their formal backing to the V6, 1.6-litre plan.
The teams indicated after the Valencia gathering that they would ask for a rise in the proposed rev limit of 12,000rpm to 15,000rpm. It remains unclear whether this was included in the ratified plans. Similarly it is not known whether a request to delay the introduction of new chassis rules set for 2013 - to coincide with the new engine plan - has been successful.
quote:Austin City Council endorses GP plans
After a lengthy debate this afternoon the Austin City Council has endorsed the US GP and approved plans to address the environmental impact of the event. The motion was passed by 5:2.
The result is good news for Circuit of the Americas and the race promoters after their plans had been subject to major criticism in the light of a grant of $25m per year for 10 years from the Major Events Trust Fund, which will cover F1′s sanctioning fee.
While the two councillors who opposed the event emphasised that the money could be better spent elsewhere, others pointed out how much F1 visitors would spend and how much attention the race would bring to Austin.
One councillor – who has no interest in racing and admitted he didn’t even own a car – said “When thousands of people from around the world speak up and say we want to come and spend money in your city, that’s something we’ve got to think about.”
Austin’s mayor Lee Leffingwell pointed out that the funding in effect gave the state a say in the environmental matters pertaining to the race that it otherwise would not have had. He said: “This control was all given to us in return for our sponsorship and taking absolutely no financial risk.”
The intention is to use the track as a centre of research for green technologies.
One intriguing aspect of today’s debate was a discussion of the June 17 date, which is opposed because it’s in Austin’s ‘ozone period.’
Track representatives said they were doing everything they could to get an alternative autumn date, although they stressed that creating the F1 calendar was a complex matter.
quote:Daniel Ricciardo maakt bij de Grand Prix van Groot-Brittannië zijn debuut in de Formule 1. De vaste vrijdagcoureur van Scuderia Toro Rosso stapt voor Silverstone in bij Hispania Racing, als vervanger van Narain Karthikeyan.
Dat bericht slingerden een Australische televisiezender en Speedcafe.com de wereld in. Red Bull zou Ricciardo graag ervaring op laten doen en wil hem uitlenen aan Hispania Racing, in ruil voor een aantrekkelijke vergoeding voor HRT. Scuderia Toro Rosso en Hispania Racing onthouden zich voorlopig van commentaar.
Dat ze de weg kwijt zijn bij Williams is niets nieuws onder de zon, maar dat ze zo'n malafide figuur als Kolles gaan aantrekken vind ik allerminst snuggerquote:
Het is nu officieel dat hij voor HRT gaat racen in Silverstone, echter is het nog niet zeker wie het veld moet ruimen. Het zou mij niks verbazen als dat Liuzzi is of TATA moet een betalingsachterstand hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:22 schreef sasquatsch het volgende:
'Ricciardo vervangt Karthikeyan bij Hispania Racing in Silverstone'
[..]
Zou me ook niets verbazan als Tonio het veld moet ruimen. Als ik me niet vergis brengt hij niets binnen qua financien en kost hij alleen maar geld, en als ik de berichten mag geloven betaald Red Bull voor het zitje bij HRT.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het is nu officieel dat hij voor HRT gaat racen in Silverstone, echter is het nog niet zeker wie het veld moet ruimen. Het zou mij niks verbazen als dat Liuzzi is of TATA moet een betalingsachterstand hebben.
quote:The HRT Formula 1 team is reported to have been sold to Japan’s merchant bank Nomura by the Banco Popular, which controls the shares of the operation, which were pledged by Jose Ramon Carabante when he borrowed the money to run the team. The news has been confirmed by several sources and is believed to involve around $35 million. It remains to be seen what happens next in terms of the day-to-day running of the business but the bank is unlikely to be too keen on leaving things in the hands of the Carabantes. The news is expected to be confirmed on Monday.
quote:Virgin has agreed a new technical partnership with McLaren.
The deal will see some McLaren staff work on the development of Virgin’s cars.
It will also allow Virgin to use McLaren’s wind tunnel, testing rigs, simulator, computational fluid dynamics (CFD) and computer aided manufacturing (CAE) systems.
It marks a move away from Virgin’s all-CFD design approach pursued under previous technical director Nick Wirth, who left the team last month.
McLaren already has a technical partnership with Force India. However this deal will not see Virgin use the same engine and gearbox as McLaren – they will remain customers of Cosworth.
Virgin’s chief executive officer Andy Webb said: “Our technical partnership with McLaren is very exciting indeed. McLaren is one of the most prestigious and successful marques in Grand Prix racing history, with an enviable record of success over many years.
“We can benefit enormously from McLaren’s far-reaching techniques and capabilities and I have no doubt that this partnership will see us take the technical steps necessary to make a significant leap forwards.”
McLaren team principal Martin Whitmarsh said: “These properties are state-of-the-art, and we confidently therefore expect Marussia Virgin Racing to derive significant benefits from them.”
Virgin also announced it has purchased its former technical partner Wirth Racing Technologies, based at Banbury in Oxfordshire. Webb indicated the team would consolidate its multiple bases in the near future:
“Our acquisition of the WRT Formula One business ensures continuity of technical infrastructure for the period ahead, which means that the transition to working with our new technical partner can begin immediately and is not frustrated by logistical considerations.
“Our three-centre operation has served us well in our formative years but our ambitions for the future will rely on the full might of the team coming together under one roof.”
He added: “With Pat Symonds’ continued involvement in the technical programme, we are confident that we have made all the right moves towards a successful future for Marussia Virgin Racing and we now head into one of the most important events for our team, the British Grand Prix, with renewed confidence and a great deal of excitement about the future.”
Het blijkt toch net even anders te zitten: HRT verkocht aan Spaanse investeerdersquote:
quote:Williams has announced that it will use Renault engines from the 2012 season, in a renewal of the partnership that dominated Formula 1 for much of the 1990s.
The initial deal is for 2012 and 2013, with an option to continue when the new rules are introduced in 2014.
Renault previously supplied Williams with factory engines from 1989 to 1997 in a collaboration that delivered four drivers' and five constructors' titles. The team is currently using Cosworth engines.
Team principal Frank Williams said he was extremely happy to reunite with Renault given their past successes together - but that both parties were now looking to an equally strong future.
"We are delighted and excited by our new partnership with Renault," he said. "This reunites the F1 team with a leading car manufacturer and complements our new relationship with Jaguar.
"At the same time, we are grateful to Cosworth: they have been a fair and reliable partner both on and off the track for the past two years and we look forward to working with them across our business in the future.
"Our previous relationship with Renault was one of the most successful in Williams' history but we will not allow ourselves to dwell too much on the past. We must look to the future and continue to re-build our on-track reputation, which I am hopeful that today's announcement will help us to do."
AUTOSPORT revealed earlier this year that Renault was keen to expand the number of teams it supplies engines too. Currently the Genii-owned Renault team, champion squad Red Bull Racing and Team Lotus run Renault V8s.
Renault Sport F1 president Bernard Rey said: "Renault remains in Formula 1 to achieve success in a cost efficient way and the partnership with Williams has great potential to add to the results we have notched up over recent years with our other partner teams.
"Williams has recently taken several important steps, both commercially and technically, to update its operations and we feel that this partnership is another important step in its rigorous plan. It reiterates how determined the team is to achieve results, which matches perfectly with our own objectives."
Rey added that supplying multiple teams was extremely important to Renault.
"From 2012 onwards the fact that we will have four partners puts us ahead of other engine manufacturers in terms of market share, but off track it will also enable us to further use Formula 1 as a marketing platform for our parent company, Renault, to try to bring a bit of this association to our fans and our customers worldwide," he said.
"Of course there's also a great pride in reviving the Williams-Renault name. Together, we produced racing cars that are recognised for their technical innovation and it is still Renault's most successful period in F1 to date. It's a hugely exciting opportunity for both Renault and Williams."
Hopelijk gooien deze heren er flink wat geld tegenaanquote:Op maandag 4 juli 2011 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het blijkt toch net even anders te zitten: HRT verkocht aan Spaanse investeerders
Toyota in de F1 stelde überhaupt niet veel voor.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:45 schreef Sinister-D- het volgende:
En tof dat Williams eindelijk weer eens een goede motorpartner heeft. Want zowel Cosworth als Toyota stelde niets voor in die bak
Had 't net geeditquote:Op maandag 4 juli 2011 18:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Toyota in de F1 stelde überhaupt niet veel voor.
Uiteindelijk niet. Heel veel geld er in gepompt, maar de resultaten bleven uit. Blijkt wel weer dat alleen geld je geen winst kan bezorgen.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Toyota in de F1 stelde überhaupt niet veel voor.
GMTAquote:
Alleen in 2005 presteerde ze echt goed. En het voordeel van de diffuser in 2009 speelde ze eigenlijk ook niet echt uit.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteindelijk niet. Heel veel geld er in gepompt, maar de resultaten bleven uit. Blijkt wel weer dat alleen geld je geen winst kan bezorgen.
De echte toppers wilden na een tijdje ook niet. Waren toentertijd zat geruchten dat Toyota Raikkonen wilde hebben, maar dat kwam ook maar van één kant af; Toyota dus.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Als ze er nu eens voor gezorgt hadden dat ze degelijke coureurs hadden. Dan pakken ze een Ralfje wat gewoon zijn pensioen aan het bijeen rapen was, en een Trulli die enkel een one-lap-wonder is, beter gezegd was. En van Glock heb ik altijd de indruk gehad dat ze 'm niet in die wagen wilden hebben, maar bij gebrek aan beter.......
van Koba valt weinig te zeggen eigenlijk, maar denk dat ze hem vanuit Keulen al wilde klaarstomen en toen trok Japan de stekker eruit. Nakajima zat daar alleen maar omdat die al sinds dag en dauw als protegé aanwezig was.
Dat was ook niet echt de meest snuggere actie inderdaad. Weinig coureurs die het in het begin beter hadden gedaan. Ze hadden die tijd beter kunnen benutten om een stabiele organisatie op te bouwen.quote:McNish en Salo als eerste coureurs waren tof, maar smijt ze dan niet eruit na 1 jaar![]()
Nee, wat mij betreft hebben ze hun eigen ruiten ingegooid door dergelijke coureurs, en daardoor bleven de resultaten uit, en opeens was het genoeg geweest voor de hogere heren.
En Honda had uiteindelijk zelfs de instelling: Wat Toyota kan, kunnen wij nog beter; lees slechter.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Ook waar. Japanse structuur werkt niet in de F1. Is niet de eerste keer dat dat blijkt. Honda was precies van hetzelfde.
Die gozer moest echt bijzonder veel talent hebben gehad.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
En dan vergeet ik Panis, Zonta en DaMatta nogPanis solide, ervaren coureur, maar ook weer aan de kant geschoven voor de grote jongens Ralf en Jarno.
DaMatta![]()
Was toch in America gebleven
![]()
Zonta, tsja, altijd die ene coureur geweest die als vervanger kon komen opdraven
Spaanse investeerders, die Japans geld gebruiken.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het blijkt toch net even anders te zitten: HRT verkocht aan Spaanse investeerders
Wie, Zonta? Kan daar alleen over terug vinden dat ie in '98 getest heeft voor McLaren. Van echte steun kun je dan niet spreken.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:36 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Die gozer moest echt bijzonder veel talent hebben gehad.![]()
Jarenlang gesteund door McLaren
Goede subtoppers heb je niets aan als je een 5 jaren plan hebt om WDC/WCC te worden. Kies dan een jonger talent voor op de lange termijn, niet voor bewezen (eeuwige) subtoppers die enkel sporadisch op het podium kunnen komen.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:24 schreef M.Melandri het volgende:
Je moet de rol van de coureurs ook niet overschatten, de auto van Toyota was gewoon nooit goed genoeg. Ze hadden een topontwerper een groot contract aan moeten bieden, Ralf en Trulli waren in die tijd gewoon goede subtoppers.
Bij HRT begin ik steeds meer het gevoel zoals bij Super Aguri te krijgen trouwens. Op en top patriotisch willen zijn, maar telkens de mist in gaan door verkeerde keuzes te maken met je geldquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Spaanse investeerders, die Japans geld gebruiken.
http://www.atlasf1.com/99/jan20/support.htmlquote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wie, Zonta? Kan daar alleen over terug vinden dat ie in '98 getest heeft voor McLaren. Van echte steun kun je dan niet spreken.
Ralf was ernstig omhooggevallen natuurlijk. Trulli wel goed in de kwalificatie, maar het zijn beiden coureurs bij wie je een paar tienden extra uit de auto moet krijgen, want uit hen komt het niet. En dan maakt het ook nog uit of ze van elke auto het beste maken, of dat ze specifieke eisen hebben voordat ze een beetje snel kunnen zijn. En of ze een auto sneller maken, of ze goed zijn in de ontwikkeling.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:24 schreef M.Melandri het volgende:
Je moet de rol van de coureurs ook niet overschatten, de auto van Toyota was gewoon nooit goed genoeg. Ze hadden een topontwerper een groot contract aan moeten bieden, Ralf en Trulli waren in die tijd gewoon goede subtoppers.
Had hem een yt linkje van de Zonta sandwich gegeven.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:14 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
http://www.atlasf1.com/99/jan20/support.html
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:14 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
http://www.atlasf1.com/99/jan20/support.html
Diegene die die inhaalactie niet kent mag wel een cursus F1 kijken gaan volgens in de avondlessenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:31 schreef Beach het volgende:
[..]
Had hem een yt linkje van de Zonta sandwich gegeven.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92870quote:Red Bull's technical chief Adrian Newey believes his team will be affected "quite heavily" by the ban on off-throttle diffusers that comes into effect from this weekend's British Grand Prix.
"I think we will be quite heavily affected because our car was designed around the exhaust in as much as it was part of the design right from the outset," Newey told news agency Reuters.
"Probably with the exception of Renault and ourselves everybody else has generally speaking copied someone else's principal, mainly ours, and adapted to the car that they had pre-season.
"So it might therefore be, because our car has been designed around it, it's going to be more of a hit for us but it's very difficult to forecast."
Newey also admitted he was mystified as to why the FIA has decided to ban something that had been legal up until now.
"I'm slightly baffled by it because it's been declared legal forever until this race," he added.
"The obvious parallel is when active suspension was banned at the end of '93, where there was no regulation change. Ferrari couldn't get their active to work and suddenly it was illegal for the next year.
"It's easy to fall into the Machiavellian conspiracy theories. Whether that's true or not, I don't know and I can't comment. My read of it would be that, of our main competitors, which are clearly McLaren and Ferrari, then Ferrari probably haven't got their exhaust to work that well so they are quite happy to see the back of it.
"McLaren probably don't know whether they are going to lose more or less than us. But probably on the basis that they could probably do with a wild card thrown into the pack, they are probably relieved to have something that is different," he added.
Gelukkig kunnen coureurs nu wachten op de DRS-zone.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Diegene die die inhaalactie niet kent mag wel een cursus F1 kijken gaan volgens in de avondlessen
Dat helpt niet heel veel, wat is Racing Underground=quote:
Nope. Ik las alleen dat er problemen waren ergens.quote:
Tja...die sneer richting Ferrari is natuurlijk wel enigszins begrijpelijk. Ad andere kant: in 1993 had Ferrari middelmatige coureurs, en nu ook.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:31 schreef Tarado het volgende:
Newey says diffuser ban will hit Red Bull Racing 'quite heavily'
By Pablo Elizalde Wednesday, July 6th 2011, 08:47 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92870
Het grote verschil is dat ze nu tijdens het seizoen een regel wijzigen/aanpassenquote:Op donderdag 7 juli 2011 10:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tja...die sneer richting Ferrari is natuurlijk wel enigszins begrijpelijk. Ad andere kant: in 1993 had Ferrari middelmatige coureurs, en nu ook.
Alleen de meetmethode wordt aangepast (of ingevoerd), waardoor off-throttle geblazen diffusers niet meer mogelijk zijn, die volgens de FIA (in de persoon van Charlie Whiting) sowieso illegaal waren (volgens artikel 3.15 van de sporting regulations).quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat ze nu tijdens het seizoen een regel wijzigen/aanpassen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |