abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98552147
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:36 schreef Trystar het volgende:

[..]

De lul :(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98555400
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:05 schreef Swindler het volgende:
Ingeschreven voor die Senna film!
Die toch niet doorgaat. :(
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_98556713
quote:
Teisteren financiële problemen Amerikaanse Grand Prix?

Stelselmatig beginnen donkere wolken samen te trekken boven de Amerikaanse Grand Prix, dat volgend jaar in Austin zal gehouden worden. Plaatselijke kranten beweren dat controleur Susan Combs, die haar goedkeuring gaf om het project te financieren, gedagvaard is voor illegale toewijzing van openbare middelen.

Combs zou volgens Austin Business Journal aangeklaagd zijn door drie belastingbetalers, wiens advocaat vertelde dat de vooruitbetaling van 25 miljoen $ voor het Major Event Trust Fund illegaal zou zijn. Dit omdat er geen grondige selectieproces gehouden werd, en de Formule 1 op zich geen organisatie is die steun nodig heeft.

Een woordvoerder van Combs benadrukte echter dat "alle reglementen ten alle tijde gevolgd zijn geweest."

"Het bureau van de controleur heeft alle noodzakelijke wetten gevolgd, net zoals dit neergeschreven is in de statuten en de administratieve bepalingen," voegde hij er nog aan toe.

Dit nieuws kon op geen slechter ogenblik vallen, aangezien Austin City Council binnen enkele uren zelf de beslissing zal nemen of de staat Texas al dan niet het Formule 1-project financieel zal ondersteunen. Hoogstwaarschijnlijk zal een definitieve beslissing voorlopig opgeschort worden.
Gaat ook dat weer 1 groot fiasco worden?
Indien ja dan denk ik dat F1 Amerika de komende 15 jaar op zn minst op zn buik kan schrijven :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98557800
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Gaat ook dat weer 1 groot fiasco worden?
Indien ja dan denk ik dat F1 Amerika de komende 15 jaar op zn minst op zn buik kan schrijven :')
Zal wel loslopen (denk ik).

Red Bull wordt genoemd als hoofdsponsor van dit evenement, dus misschien kunnen ze alvast wat voorschieten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 00:16:46 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98585953
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98586066
Hij doet het niet?

Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 00:20:16 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98586181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:18 schreef Waffle het volgende:
Hij doet het niet?

Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
Hij staat er nu weer. Ik was even wat aan het uitproberen, maar op de een of andere manier wil het niet helemaal kloppen met het invoervak van de posts ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98692080
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Leuk circuit, saaie races.
Vandaag was daar weer een sprekend voorbeeld van... zeker na de lol van Canada 2 weken terug.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98713986
quote:
F1-regels bij gestaakte race mogelijk aangepast
27 juni 2011

De huidige reglementen in de Formule 1 hebben in Monaco en Canada flinke kritiek te verduren gekregen. Beide races werden om verschillende redenen gestopt, waarna teams vrij aan hun auto’s mochten sleutelen en de banden mochten wisselen. Niet iedereen vond dat het zo hoorde te gaan. Racedirecteur Charlie Whiting heeft beloofd hier zeker naar te zullen kijken.

“We hebben dit jaar twee dingen geleerd. Het eerste is dat we moeten bepalen of het werken aan de auto’s en het wisselen van banden toegestaan moet blijven tijdens een gestaakte race”, zei Whiting in een door de FIA gepubliceerd interview. “Het tweede punt, en ik had nooit gedacht dit te moeten zeggen, is dat we misschien moeten nadenken over een maximale racetijd. Nu wordt de tijd dat de race stil ligt opgeteld bij de maximale tijd van twee uur, en daarom duurde de race in Canada vier uur en vier minuten. Dit is iets wat we met de teams zullen bespreken.”

Ook wanneer de race niet gestaakt wordt, maar de safety car op de baan komt, kunnen er problemen ontstaan, wanneer coureurs die op een ronde liggen tussen de mannen vooraan komen te rijden. “We bekijken de mogelijkheid om die coureurs terug te laten vallen”, aldus Whiting. “Dat hebben we eerder geprobeerd, maar de procedure was toen nogal gecompliceerd. Het moet makkelijker zijn en we hebben er al eens over gepraat, maar er is nog geen overeenstemming bereikt.”
Daar kan ik me wel in vinden, behalve dan die maximale tijd. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_98714672
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel in vinden, behalve dan die maximale tijd. :)
Ik niet!

Stel dat je net de pits in wilt als de race wordt stilgelegd om banden te wisselen. Doordat je niet aan de auto mag werken tijdens de rode vlag moet je dus wachten totdat de race opnieuw gestart is en iedereen achter elkaar rijdt. Dan verlies je dus veel meer plaatsen dan die je oorspronkelijk verloren zou hebben en wordt je dus genaaid door de rode vlag. Met de huidige regels heeft niemand er veel voor- of nadeel van. Er worden niet (onterecht) plekken verloren of gewonnen.

En zoveel rode vlaggen zijn er niet geweest de laatste jaren, dus om daar nou de regels voor te veranderen.

En zelfs met de safety car regels ben ik het niet eens, omdat de coureurs zonder safety car ook langs de achterblijvers moeten, dus met safety car ook, vind ik. Anders wordt de coureur die voorop ligt dubbel genaaid. Eerst doordat er een safetycar is en vervolgens doordat de achterblijvers er tussen uit gaan.

Persoonlijk vind ik dat een safetycar of rode vlag de (uitslag van een) race niet te veel mag beïnvloeden en er geen regels geïntroduceerd moeten worden die misschien wel het spektakel op de baan ten goede komen maar niet de uitslag van de race ten opzichte van als als er geen safetycar of rode vlag zou zijn geweest.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 juni 2011 @ 12:34:55 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98714877
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat een safetycar of rode vlag de (uitslag van een) race niet te veel mag beïnvloeden en er geen regels geïntroduceerd moeten worden die misschien wel het spektakel op de baan ten goede komen maar niet de uitslag van de race ten opzichte van als als er geen safetycar of rode vlag zou zijn geweest.
Volledig eens.

Ik snap best dat de anti-Vettel brigade zich beroofd voelde na Monaco maar ik hoop dat de FIA zich niet laat beinvloeden door dat soort mensen (aangevoerd door Eddie Jordan).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 27 juni 2011 @ 13:29:26 #112
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_98716623
In Monaco was het voor de race mooi geweest als de banden niet gewisseld hadden mogen worden, maar in het algemeen zijn de regels prima wat mij betreft (zie sasquatsch)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_98727862
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:28 schreef sasquatsch het volgende:
Met de huidige regels heeft niemand er veel voor- of nadeel van. Er worden niet (onterecht) plekken verloren of gewonnen.
Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.

Ik vind dat je de rode vlag eigenlijk moet zien als een safetycarsituatie, met als enige verschil dat het veld niet rijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2011 17:59:33 ]
pi_98731662
Hoe zit t dan met die regel dat de tijdverschillen tussen rijders blijven bestaan bij een rode vlag, en de herstart eigenlijk een nieuwe race is waarbij later die tijdverschillen worden berekent? Heb dat nooit begrepen en het leek alsof dat in Canada helemaal niet is toegepast.. Zal wel iets zijn met een rode vlag na een helft van een race ofzo..
Where facts are few, experts are many.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:42:08 #115
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98741887
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.

Ik vind dat je de rode vlag eigenlijk moet zien als een safetycarsituatie, met als enige verschil dat het veld niet rijdt.
Dit dus. Als er geen reden is om banden te wisselen (alleen zware regen eigenlijk) dan moet je het ook niet toestaan. Het is precies hetzelfde als een SC, en meestal wordt de rode vlag voor gegaan door een SC dus kan je dan snel de pits in
The line is a dot to you!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:44:06 #116
61946 Googolplexian
Think Harder!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:46:41 #117
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98753044
quote:
Wat een draak van circuit blijft het toch... :')
pi_98768625
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's natuurlijk dikke onzin hè? Met de huidige regels kun je er namelijk wel ontzettend veel voordeel van hebben. Als je bijna aan een bandenwissel toe was, heb je er eentje 'gratis'. Als je toevallig net rondrijdt met een kapotte vleugel, kun je zonder tijdverlies het hele ding weer opkalefateren. Het is waar dat de volgorde gelijk blijft, maar dan blijven bepaalde coureurs eigenlijk onverdiend op hun plek hangen, terwijl ze in een normale race teruggezakt zouden zijn t.g.v. pitstops.

Ik vind dat je de rode vlag eigenlijk moet zien als een safetycarsituatie, met als enige verschil dat het veld niet rijdt.
Met dat laatste ben ik het wel eens, met het eerste niet helemaal. Het ligt aan het moment waarop je de pits in wilt gaan en wanneer de rode vlag komt. Als er meteen een rode vlag komt zonder safetycar zien je wilt net de pits in gaan vind ik dat je de banden moet kunnen wisselen. Als het veld achter de safetycar rijdt voordat de rode vlag komt en je dan pas banden wilt wisselen ben ik het met je eens.

Belangrijkste is dat een safetycar of rode vlag zo min mogelijk de normale verloop van een race zou moeten beïnvloeden.

@Atreidez: Toen reden ze al achter de safetycar en was er dus geen tijdverschil. Volgens mij wordt die regel zelfs helemaal niet meer gebruikt omdat ze toch al rijden volgens de safetycar regels.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_98775229
Webber geruchten op volle toeren,

Lotus Renault , Ferrari ..

( Belgische Teletekst )
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:01:32 #120
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98776640
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:31 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Webber geruchten op volle toeren,

Lotus Renault , Ferrari ..

( Belgische Teletekst )
Is idd al een paar dagen/weken op gang. Maar Ferrari lijkt me iig sterk, die hebben Perez in het opleidings programma zitten. En laat Sauber nu ook toevallig met Ferrari krachtbronnen rijden. Denk dat Massa nog 1 jaar aandoet en dan komt Perez daar voor in de plaats. Ongeveer hetzelfde traject als met Massa: 2 jaar Sauber en dan hup die rooie bak in. Verschil zit 'm erin dat Perez al in het programma zit, en Massa tussendoor 1 jaar testrijder bij Ferrari is geweest om het team te leren kennen.
Daarbij zie ik in Webber niet echt een Ferrari coureur, eerder een Mclaren rijder.
Bij Renault zou al de serieuzere optie zijn. Sterker nog: Boullier heeft afgelopen weekend toegegeven dat de interesse er is, en al gepolst is naar het huidige contract van Webber en er al gesprekken lopen.
quote:
Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier bevestigt gesprekken met Webber

Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier bevestigt gesprekken met Webber Mark Webber wordt gelinkt aan een overstap naar Lotus Renault GP. Teambaas Eric Boullier verklaarde vandaag dat hij gesprekken heeft gevoerd met de Australiër over een mogelijke teamswitch, ondanks dat Red Bull Racing uitgesproken heeft tevreden te zijn over Webber. Zijn contract loopt echter dit seizoen af bij de Oostenrijkse renstal.

Red Bull Racing gaf eerder al aan snel om de tafel te gaan zitten met Webber om contractbesprekingen te voeren voor volgend jaar. Dat weerhoudt andere teams er echter niet van om naar de diensten en beschikbaarheid van de Australiër te informeren. "Ik vind Mark echt een goede gozer en ik ken hem al langere tijd", vertelde Boullier. "We hebben af en toe was gesprekken gehad, maar we willen hem niet pushen om een beslissing te nemen. Die beslissing moet hijzelf nemen en heeft hij helemaal zelf in handen."
Bron: hier

[ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 28-06-2011 18:08:13 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:03:34 #121
300718 Kenju
Say It!!??
pi_98793020
Ik hoop dat Kobayashi naar een beter team kan. Ik denk echt dat de huidige F1 hem op het lijf geschreven is. In zijn pre F1 carrière was het zeker geen topper, maar hij doet nu toch leuke dingen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:30:21 #122
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98795062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:01 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Is idd al een paar dagen/weken op gang. Maar Ferrari lijkt me iig sterk, die hebben Perez in het opleidings programma zitten. En laat Sauber nu ook toevallig met Ferrari krachtbronnen rijden. Denk dat Massa nog 1 jaar aandoet en dan komt Perez daar voor in de plaats. Ongeveer hetzelfde traject als met Massa: 2 jaar Sauber en dan hup die rooie bak in. Verschil zit 'm erin dat Perez al in het programma zit, en Massa tussendoor 1 jaar testrijder bij Ferrari is geweest om het team te leren kennen.
Daarbij zie ik in Webber niet echt een Ferrari coureur, eerder een Mclaren rijder.
Bij Renault zou al de serieuzere optie zijn. Sterker nog: Boullier heeft afgelopen weekend toegegeven dat de interesse er is, en al gepolst is naar het huidige contract van Webber en er al gesprekken lopen.

[..]

Bron: hier
Als ik Ferrari was zou ik voor Kobayashi gaan, want die rijdt een stuk beter dan Perez en ze schelen maar 3 jaar in leeftijd.

En als Webber weggaat, wie gaat er voor hem terug komen? Alguersuari of Buemi van Torro Rosso? Ik zou dan toch eerder voor Di Resta of Kobayashi gaan, die rijden een stuk beter dan de Torro Rosso coureurs.

[ Bericht 6% gewijzigd door ramon83 op 28-06-2011 22:41:26 ]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:41:41 #123
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98795931
Denk dat je Koba en Perez als rookie nog niet kunt vergelijken. Toegegeven, Koba heeft ook pas een jaar ervaring, maar dan nog. Perez is imo ook een constante coureur, als je ziet hoe die in Melbourne en Valencia maar 1 stop nodig heeft met de Pirelli's. En in Melbourne zat ie zelfs in de punten (kreeg daarna wel een dsq) daardoor, ook niet mis als rookie in je eerste race. Ferrari kiest altijd voor constante rijders, en nooit een wildebras ala Koba.

Maar begrijp me absoluut niet verkeerd, ik zou ook Koba graag in een van de topteams willen zien. Maar ik bekijk het gewoon vanuit het Ferrari oogpunt.

en maar ff een edit bovenop de jouwe :P : Als Webber weggaat zal Buemi het wel worden. Jaime wordt nu al eventjes duidelijk gemaakt dat ie moet gaan doortrappen of hij gaat z'n stoeltje verliezen. Red Bull/Torro Rosso zou zichzelf belachelijk gaan maken als ze weer iemand van buiten af gaan inhuren, waarom heb je anders een satelliet team om je talenten in op te leiden. Mocht Webber weggaan zal Buemi dat overnemen, en dan vult Ricciardo dat stoeltje op en gebruikt STR Jaime als (eventueel voorlopige) ervaren man. Mocht Buemi toch niet kunnen vertrekken, zal Jaime het veld moeten ruimen en zit Ricciardo alsnog in de STR volgend jaar.

En Di Resta zit voorlopig nog wel ff vast aan Mercedes, en die zal op de lange duur wel Schumachers stoeltje gaan overnemen. Ook weer dat kleine toeval dat een coureur de stal van Mercedes bij een van hun klanten rijdt.

Tot zover * Sinister-D-'s silly season preview :7

[ Bericht 48% gewijzigd door Sinister-D- op 28-06-2011 22:48:16 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:48:00 #124
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98796353
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Denk dat je Koba en Perez als rookie nog niet kunt vergelijken. Toegegeven, Koba heeft ook pas een jaar ervaring, maar dan nog. Perez is imo ook een constante coureur, als je ziet hoe die in Melbourne en Valencia maar 1 stop nodig heeft met de Pirelli's. En in Melbourne zat ie zelfs in de punten (kreeg daarna wel een dsq) daardoor, ook niet mis als rookie in je eerste race. Ferrari kiest altijd voor constante rijders, en nooit een wildebras ala Koba.

Maar begrijp me absoluut niet verkeerd, ik zou ook Koba graag in een van de topteams willen zien. Maar ik bekijk het gewoon vanuit het Ferrari oogpunt.
Alonso is niet echt het constante type volgens mij, hij houd wel van inhalen... En Schumacher kon er ook wel wat van. Maar goed daar ging het niet om. Kijk in een ideale wereld haalt Ferrari Vettel op aan het einde van dit seizoen. Dan heeft Seb 2 wereldtitels en kunnen ze het hele team om Seb heen bouwen net als met Schumi... En dan kan Vettel proberen om het record van Schumi te gaan verbreken. 8 wereldtitels.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:56:24 #125
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98796898
Alonso niet constant :D Heeft sinds de eerste race van vorig jaar maar 2 keer buiten de punten gefinisht, en 2 uitval beurten gehad.laagste finish binnen de punten was een achtste plaats. Als dat niet constant genoeg voor je is ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:57:31 #126
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98796985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:48 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Alonso is niet echt het constante type volgens mij, hij houd wel van inhalen... En Schumacher kon er ook wel wat van. Maar goed daar ging het niet om. Kijk in een ideale wereld haalt Ferrari Vettel op aan het einde van dit seizoen. Dan heeft Seb 2 wereldtitels en kunnen ze het hele team om Seb heen bouwen net als met Schumi... En dan kan Vettel proberen om het record van Schumi te gaan verbreken. 8 wereldtitels.
Vettel zou gek zijn om nu weg te gaan bij Red Bull :D Dat hele team is al om hem gebouwd :D

En Ferrari en Alonso zijn erg tevreden met elkaar, vandaar dat hij ook voor een paar jaar heeft bijgetekend (voor een inmens bedrag :D). Als je ziet wat hij allemaal uit de Ferrari perst is hij heel goed bezig. Ik vind het opzich redelijk constant, hij maakt niet heel vaak domme fouten (zoals een Hamilton :P)
The line is a dot to you!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:57:49 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98797004
Ferrari neemt in het algemeen geen rookies of newbies met 1 seizoen ervaring in het team, tenzij die iedereen eraf blaast, dit geldt voor Perez niet, ja hij wisselt maar 1 keer zijn banden maar met die rondetijden van hem had hij dat beter wel kunnen doen, je kan die banden toch niet mee naar huis nemen.
Kobayashi lijkt me ook wat te wild voor Ferrari dus, die wordt het ook niet.

Ik denk dat Webber het liefst bij Red Bull blijft zeker zolang Buemi en Alguersuari nog geen directe concurrenten voor hem zijn.

Tenzij ze in één keer voor Ricciardo gaan, maar dat lijkt me dan ook weer stug
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:04:21 #128
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98797490
Toch zou ik dat wel willen zien: Alonso en Vettel in dezelfde auto, Ferrari natuurlijk....
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:27:43 #129
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98799014
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:56 schreef Sinister-D- het volgende:
Alonso niet constant :D Heeft sinds de eerste race van vorig jaar maar 2 keer buiten de punten gefinisht, en 2 uitval beurten gehad.laagste finish binnen de punten was een achtste plaats. Als dat niet constant genoeg voor je is ;)
Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokken ;)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:37:13 #130
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98799558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokken ;)
mwah, hij kan (als het moet) ook heel berekenend rijden hoor :)
The line is a dot to you!
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:23:09 #131
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98827095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Ja zijn prestaties zijn constant, dat maakt hem ook een top-rijder maar hij is niet het type dat de verplichte rondjes rijd maar die altijd probeert in te halen. Zoals Lewis maar dan zonder brokken ;)
De definitie van constant rijden is ook dat je prestaties binnen een bepaalde range vallen van posities behalen per race. Of het maximale uit de auto kunt halen ongeacht dat deze langzamer is.
Maar zoals Kepler zegt, Alonso kan ook een berekenend coureur zijn. Heeft vorig jaar genoeg gezegt dat als ie elke race binnen de top 3 zou eindigen WDC zou worden, en toen is hem dat ook gelukt tot op de laatste race, en die kostte hem uiteindelijk ook het WK. Sterker nog, in vergelijking met Hamilton zou Alonso nooit een risicovolle actie uithalen in de laatste races als die weet dat als ie telkens in de top 5 zou eindigen ook WDC zou worden. Iets wat een Hamilton nooit zou zeggen, en waarschijnlijk die bewuste actie wel zou uitvoeren. En dat is eigenlijk wat Hamilton breekt onder druk, en waar Alonso wel weer in uitblinkt.

dit hele bericht is nu koren op de molen van zowel Walter en Vosss als Weltschmerz :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:04:44 #132
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98829062
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:23 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

De definitie van constant rijden is ook dat je prestaties binnen een bepaalde range vallen van posities behalen per race. Of het maximale uit de auto kunt halen ongeacht dat deze langzamer is.
Maar zoals Kepler zegt, Alonso kan ook een berekenend coureur zijn. Heeft vorig jaar genoeg gezegt dat als ie elke race binnen de top 3 zou eindigen WDC zou worden, en toen is hem dat ook gelukt tot op de laatste race, en die kostte hem uiteindelijk ook het WK. Sterker nog, in vergelijking met Hamilton zou Alonso nooit een risicovolle actie uithalen in de laatste races als die weet dat als ie telkens in de top 5 zou eindigen ook WDC zou worden. Iets wat een Hamilton nooit zou zeggen, en waarschijnlijk die bewuste actie wel zou uitvoeren. En dat is eigenlijk wat Hamilton breekt onder druk, en waar Alonso wel weer in uitblinkt.

dit hele bericht is nu koren op de molen van zowel Walter en Vosss als Weltschmerz :P
Oke dat kan ik alleen maar met je eens zijn... Maar dan is Alonso wel wat veranderd (de Ferrari invloed?) want in het verleden bleef hij nooit achter een andere auto hangen en ging hij altijd voor het inhalen. En ik zie het ook nog wel gebeuren dat Ferrari Vettel zover krijgt dat hij voor hun gaat rijden, want ook hij heeft een Ferrari rijstijl, kost alleen een hoop geld om hem bij RBR weg te krijgen ben ik bang.

Alleen dit seizoen gaat Alonso het niet redden met alleen maar top 5 klasseringen, want Vettel is dit seizoen nog nooit buiten de top 2 geëindigd en het ziet er niet naar uit dat dat snel gaat veranderen. Zelfs als Alonso zou winnen dan komt Vettel nog als 2e over de streep.
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:33:59 #133
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98830143
Sinds wanneer kijk je F1 Ramon, als ik vragen mag?

En het wilt niet zeggen dat als je een berekenend coureur bent dat je geen inhaalacties wilt/kan maken ;)
En Vettel bij Ferrari, waarschijnlijk ooit ja. Als Perez goeie sergeant is geworden van Fernando, en Fernando's contract afloopt en er een plaatsje vrijkomt ;) History repeats itself ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_98830818
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:04 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Oke dat kan ik alleen maar met je eens zijn... Maar dan is Alonso wel wat veranderd (de Ferrari invloed?) want in het verleden bleef hij nooit achter een andere auto hangen en ging hij altijd voor het inhalen.
Hij is juist 1 van de saaiste coureurs wanneer hij een voorsprong heeft in punten. Totaal inspiratieloze races om maar punten te scoren met zo min mogelijk risico. Ze noemden hem soms (ook) een rekenmeester.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:52:06 #135
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98830858
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Sinds wanneer kijk je F1 Ramon, als ik vragen mag?

En het wilt niet zeggen dat als je een berekenend coureur bent dat je geen inhaalacties wilt/kan maken ;)
Uiteraard mag je dat vragen ;) Ik kijk F1 sinds de kampioenschappen van Schumacher bij Benenton, ik was toen nog wel jong maar keek altijd met mijn vader mee. En sindsdien volg ik het ook, zij het niet altijd even consequent. Maar vanaf 97/98 eigenlijk onafgebroken, ben daardoor natuurlijk een groot Schumi fan en ik hou ervan als iemand in staat is zo te domineren. Zoals Vettel nu ;)
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:56:34 #136
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98831043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Hij is juist 1 van de saaiste coureurs wanneer hij een voorsprong heeft in punten. Totaal inspiratieloze races om maar punten te scoren met zo min mogelijk risico. Ze noemden hem soms (ook) een rekenmeester.
Dat is dan anders zoals ik het beleefd heb, want in zijn tijd bij Renault stond Alonso bekent om zijn agressieve rijstijl, beetje zoals Hamilton dat nu heeft. Alleen is Alonso wat ouder en verstandiger geworden en heeft hij geleerd dat inhalen niet altijd nodig is. Iets wat Hamilton nog moet leren: inhalen doe je in de F1 omdat het nodig is, niet omdat het kan. En Lewis heeft daar de prijs al voor betaald, namelijk zijn kans op de wereldtitel dit seizoen...
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:49:13 #137
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98833247
Alonso kan idd agressief rijden, maar dat is voornamelijk in het begin van het seizoen als die weet dat ie een voorsprong kan opbouwen omdat zijn wagen snel genoeg is vvoor overwinningen. Maar zoals ik al zei: Alonso kan berekenend rijden, en dat doet ie dan ook. Of beter zoals Artic zei, hij is 'n saaiere coureur als die ruim voorstaat in de stand.
Maar dat maakt 'm natuurlijk geen slechtere coureur imo. Een goede coureur moet ook weten en zeker beseffen dat je geen onnodige risico's moet nemen op sommige momenten.
En wat de laatste tijd genoemd wordt, vooral over Hamilton eigenlijk maar het gaat altijd op: een race win je niet in de eerste ronde.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:56:08 #138
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98833561
En godver de godver :(
quote:
'Valencia neemt plaats over van Barcelona met Spaanse Grand Prix'

De Grand Prix van Spanje zal volgend jaar niet meer op het Circuit de Catalunya worden verreden. Volgens berichten in de Spaanse media gaat het Valencia Street Circuit het contract met Bernie Ecclestone verlengen tot en met 2021 en zal het hierbij de Spaanse Grand Prix mogen organiseren. Voor Barcelona zou geen plaats meer zijn op de kalender.

De voorlopige kalender voor 2012 bevat momenteel 21 Grands Prix. FIA-president Jean Todt bevestigde dat er volgend jaar maar plaats zal zijn voor 20 races, dus zal er één circuit van de kalender moeten worden geschrapt. Volgens Cadena SER Radio uit Spanje zal dat het Circuit de Catalunya zijn. Daar wordt al sinds 1991 al de Spaanse Grand Prix georganiseerd.

En dat zou dit jaar wel eens voor de laatste keer geweest kunnen zijn. Het bericht op de radiozender meldt namelijk dat het Urban Street Circuit in Valencia het contract met Bernie Ecclestone gaat verlengen tot 2021 en dat het daarbij de naam Grand Prix van Spanje mag dragen. Het contract met het circuit in Barcelona loopt eind 2011 af en inmiddels zouden gesprekken over contractverlenging tot en met 2016 al zijn stilgelegd.
Nu wil ik niet beweren dat het in Barcelona altijd zo'n goede races zijn, maar om Catalunya nu door Valencia te gaan vervangen :') Smijt die kutbaan toch ergens een rivier in, laat er een aardbeving komen, laat er gras op de baan groeien en ga dan een GP rijden. Maar dit :N en dan ook nog tot 2021 :(
Dat wordt dus half juni geen GP meer kijken de komende 10 jaar :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_98833785
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:56 schreef Sinister-D- het volgende:
En godver de godver :(

[..]

Nu wil ik niet beweren dat het in Barcelona altijd zo'n goede races zijn, maar om Catalunya nu door Valencia te gaan vervangen :') Smijt die kutbaan toch ergens een rivier in, laat er een aardbeving komen, laat er gras op de baan groeien en ga dan een GP rijden. Maar dit :N en dan ook nog tot 2021 :(
Dat wordt dus half juni geen GP meer kijken de komende 10 jaar :')
Gelukkig maar dat Bernie zo met ons meedenkt en dit feest der saaiheid nog wat langer op kalender laat. _O_
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:04:52 #140
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98834024
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:00 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat Bernie zo met ons meedenkt en dit feest der saaiheid nog wat langer op kalender laat. _O_
Zo heeft elke GP wel een bijnaam:
''Maleisien GP, hottest race on earth''
''Nurburgring, the green hell''
''Grand Premio de Italia, fastest GP on earth''
''Valencia, the dullest race on earth'' :') Als dat nou geen magnifiek uithangbord is weet ik het ook niet meer :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:07:07 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98834141
Ach Barcelona is wat dat betreft ook elk jaar hetzelfde.

Dat lijkt in ieder geval wat beter nieuws te zijn voor Turkije *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98834156
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:04 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Zo heeft elke GP wel een bijnaam:
''Maleisien GP, hottest race on earth''
''Nurburgring, the green hell''
''Italian GP, fastest GP on earth''
''Valencia, the dullest race on earth'' :') Als dat nou geen magnifiek uithangbord is weet ik het ook niet meer :')
"Is insomnia a problem for you? Don't worry, Valencia has the cure."

Ik zeg instant hit garantie. 8-)
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:08:24 #143
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98834215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef ElmarO het volgende:

[..]

"Is insomnia a problem for you? Don't worry, Valencia has the cure."

Ik zeg instant hit garantie. 8-)
ik moest hardop lachen :D :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 juni 2011 @ 20:11:58 #144
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_98834398
Net zo'n geweldig circuit als die nachtrace. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:14:43 #145
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98834532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:11 schreef Netsplitter het volgende:
Net zo'n geweldig circuit als die nachtrace. :X
Bedoel je Singapore?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98834851
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:07 schreef Fir3fly het volgende:
Ach Barcelona is wat dat betreft ook elk jaar hetzelfde.

Dat lijkt in ieder geval wat beter nieuws te zijn voor Turkije *O*.
Hoho, die willen zelf niet meer he...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 juni 2011 @ 20:22:35 #147
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_98834897
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bedoel je Singapore?
Ja, die gevangenis race. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:25:00 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98835025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ja, die gevangenis race. :')
Wat is er in hemelsnaam mis met Singapore?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:14:33 #149
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98837756
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er in hemelsnaam mis met Singapore?
Dat 2 races in Duitsland eigenlijk veel beter is. Eigenlijk zouden ze altijd moeten proberen om 2 races in het thuisland van de wereldkampioen te houden.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:23:26 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98838389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:14 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Dat 2 races in Duitsland eigenlijk veel beter is. Eigenlijk zouden ze altijd moeten proberen om 2 races in het thuisland van de wereldkampioen te houden.
Ok.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:12:55 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98849214
we wisten het allemaal al maar nu officieel:


FIA rubber-stamps new 1.6-litre V6 engine plans to be introduced in 2014
By Simon Strang Wednesday, June 29th 2011, 20:20 GMT

quote:
Formula 1 will officially switch to a 1.6-litre V6 engine format from 2014 after proposals finalised by the sport's stakeholders during last weekend's European Grand Prix were rubber-stamped by the FIA's World Motorsport Council on Wednesday.

According to a statement from the sport's governing body, WMSC members agreed in a fax vote to formalise the new turbo-charged engines, which will feature energy recovery units.

The statement read: "Following a fax vote by its members, the World Motor Sport Council has ratified the engine regulations recently drawn up in consultation with the main stakeholders in Formula One.

"The new power plant will be a V6 1.6 turbo unit with energy recovery systems. This new formula will come into effect as from the start of the 2014 FIA Formula One World Championship season."

F1's teams and the FIA were in deadlock over the engine situation for several weeks until agreement was reached during a Formula 1 Commission meeting prior to the European Grand Prix weekend to delay introducing the regulations by a year to 2014.

The new plans also featured a change in the format from a four cylinder engine to a six cylinder unit - Ferrari having been against the former on marketing grounds. Mercedes and Cosworth had also voiced concerns about development costs. F1 technical chiefs then met in Valencia to give their formal backing to the V6, 1.6-litre plan.

The teams indicated after the Valencia gathering that they would ask for a rise in the proposed rev limit of 12,000rpm to 15,000rpm. It remains unclear whether this was included in the ratified plans. Similarly it is not known whether a request to delay the introduction of new chassis rules set for 2013 - to coincide with the new engine plan - has been successful.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92727
pi_98857175
En de Grand Prix van de VS volgend jaar in Austin lijkt ook door te gaan.

quote:
Austin City Council endorses GP plans

After a lengthy debate this afternoon the Austin City Council has endorsed the US GP and approved plans to address the environmental impact of the event. The motion was passed by 5:2.

The result is good news for Circuit of the Americas and the race promoters after their plans had been subject to major criticism in the light of a grant of $25m per year for 10 years from the Major Events Trust Fund, which will cover F1′s sanctioning fee.

While the two councillors who opposed the event emphasised that the money could be better spent elsewhere, others pointed out how much F1 visitors would spend and how much attention the race would bring to Austin.

One councillor – who has no interest in racing and admitted he didn’t even own a car – said “When thousands of people from around the world speak up and say we want to come and spend money in your city, that’s something we’ve got to think about.”

Austin’s mayor Lee Leffingwell pointed out that the funding in effect gave the state a say in the environmental matters pertaining to the race that it otherwise would not have had. He said: “This control was all given to us in return for our sponsorship and taking absolutely no financial risk.”

The intention is to use the track as a centre of research for green technologies.

One intriguing aspect of today’s debate was a discussion of the June 17 date, which is opposed because it’s in Austin’s ‘ozone period.’

Track representatives said they were doing everything they could to get an alternative autumn date, although they stressed that creating the F1 calendar was a complex matter.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_98857188
Ja, ik vind 't gaaf :) die kleine F1 V6jes.

Dat wordt gillen & fluiten!
Calm down, please!
pi_98863468
Nu maar hopen op een hoge maximale turbodruk.
pi_98866113
'Ricciardo vervangt Karthikeyan bij Hispania Racing in Silverstone'
quote:
Daniel Ricciardo maakt bij de Grand Prix van Groot-Brittannië zijn debuut in de Formule 1. De vaste vrijdagcoureur van Scuderia Toro Rosso stapt voor Silverstone in bij Hispania Racing, als vervanger van Narain Karthikeyan.

Dat bericht slingerden een Australische televisiezender en Speedcafe.com de wereld in. Red Bull zou Ricciardo graag ervaring op laten doen en wil hem uitlenen aan Hispania Racing, in ruil voor een aantrekkelijke vergoeding voor HRT. Scuderia Toro Rosso en Hispania Racing onthouden zich voorlopig van commentaar.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:23:57 #157
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98875028
quote:
Dat ze de weg kwijt zijn bij Williams is niets nieuws onder de zon, maar dat ze zo'n malafide figuur als Kolles gaan aantrekken vind ik allerminst snugger :X Zelfs Tom Walkinshaw vond ik betrouwbaarder uitzien/overkomen :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_98883182
quote:
Het is nu officieel dat hij voor HRT gaat racen in Silverstone, echter is het nog niet zeker wie het veld moet ruimen. Het zou mij niks verbazen als dat Liuzzi is of TATA moet een betalingsachterstand hebben.
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:14:51 #159
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98888004
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Het is nu officieel dat hij voor HRT gaat racen in Silverstone, echter is het nog niet zeker wie het veld moet ruimen. Het zou mij niks verbazen als dat Liuzzi is of TATA moet een betalingsachterstand hebben.
Zou me ook niets verbazan als Tonio het veld moet ruimen. Als ik me niet vergis brengt hij niets binnen qua financien en kost hij alleen maar geld, en als ik de berichten mag geloven betaald Red Bull voor het zitje bij HRT.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99017110
'HRT verkocht'

quote:
The HRT Formula 1 team is reported to have been sold to Japan’s merchant bank Nomura by the Banco Popular, which controls the shares of the operation, which were pledged by Jose Ramon Carabante when he borrowed the money to run the team. The news has been confirmed by several sources and is believed to involve around $35 million. It remains to be seen what happens next in terms of the day-to-day running of the business but the bank is unlikely to be too keen on leaving things in the hands of the Carabantes. The news is expected to be confirmed on Monday.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_99017198
Virgin sluit partnership met McLaren

quote:
Virgin has agreed a new technical partnership with McLaren.

The deal will see some McLaren staff work on the development of Virgin’s cars.

It will also allow Virgin to use McLaren’s wind tunnel, testing rigs, simulator, computational fluid dynamics (CFD) and computer aided manufacturing (CAE) systems.

It marks a move away from Virgin’s all-CFD design approach pursued under previous technical director Nick Wirth, who left the team last month.

McLaren already has a technical partnership with Force India. However this deal will not see Virgin use the same engine and gearbox as McLaren – they will remain customers of Cosworth.

Virgin’s chief executive officer Andy Webb said: “Our technical partnership with McLaren is very exciting indeed. McLaren is one of the most prestigious and successful marques in Grand Prix racing history, with an enviable record of success over many years.

“We can benefit enormously from McLaren’s far-reaching techniques and capabilities and I have no doubt that this partnership will see us take the technical steps necessary to make a significant leap forwards.”

McLaren team principal Martin Whitmarsh said: “These properties are state-of-the-art, and we confidently therefore expect Marussia Virgin Racing to derive significant benefits from them.”

Virgin also announced it has purchased its former technical partner Wirth Racing Technologies, based at Banbury in Oxfordshire. Webb indicated the team would consolidate its multiple bases in the near future:

“Our acquisition of the WRT Formula One business ensures continuity of technical infrastructure for the period ahead, which means that the transition to working with our new technical partner can begin immediately and is not frustrated by logistical considerations.

“Our three-centre operation has served us well in our formative years but our ambitions for the future will rely on the full might of the team coming together under one roof.”

He added: “With Pat Symonds’ continued involvement in the technical programme, we are confident that we have made all the right moves towards a successful future for Marussia Virgin Racing and we now head into one of the most important events for our team, the British Grand Prix, with renewed confidence and a great deal of excitement about the future.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 juli 2011 @ 14:06:12 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99020276
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:34 schreef sasquatsch het volgende:
'HRT verkocht'

[..]

Het blijkt toch net even anders te zitten: HRT verkocht aan Spaanse investeerders
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99026886
Japans, Spaans, What's in name :)

Williams in 2012 en 2013 met Renault motoren, misschien langer

quote:
Williams has announced that it will use Renault engines from the 2012 season, in a renewal of the partnership that dominated Formula 1 for much of the 1990s.

The initial deal is for 2012 and 2013, with an option to continue when the new rules are introduced in 2014.

Renault previously supplied Williams with factory engines from 1989 to 1997 in a collaboration that delivered four drivers' and five constructors' titles. The team is currently using Cosworth engines.

Team principal Frank Williams said he was extremely happy to reunite with Renault given their past successes together - but that both parties were now looking to an equally strong future.

"We are delighted and excited by our new partnership with Renault," he said. "This reunites the F1 team with a leading car manufacturer and complements our new relationship with Jaguar.

"At the same time, we are grateful to Cosworth: they have been a fair and reliable partner both on and off the track for the past two years and we look forward to working with them across our business in the future.

"Our previous relationship with Renault was one of the most successful in Williams' history but we will not allow ourselves to dwell too much on the past. We must look to the future and continue to re-build our on-track reputation, which I am hopeful that today's announcement will help us to do."

AUTOSPORT revealed earlier this year that Renault was keen to expand the number of teams it supplies engines too. Currently the Genii-owned Renault team, champion squad Red Bull Racing and Team Lotus run Renault V8s.

Renault Sport F1 president Bernard Rey said: "Renault remains in Formula 1 to achieve success in a cost efficient way and the partnership with Williams has great potential to add to the results we have notched up over recent years with our other partner teams.

"Williams has recently taken several important steps, both commercially and technically, to update its operations and we feel that this partnership is another important step in its rigorous plan. It reiterates how determined the team is to achieve results, which matches perfectly with our own objectives."

Rey added that supplying multiple teams was extremely important to Renault.

"From 2012 onwards the fact that we will have four partners puts us ahead of other engine manufacturers in terms of market share, but off track it will also enable us to further use Formula 1 as a marketing platform for our parent company, Renault, to try to bring a bit of this association to our fans and our customers worldwide," he said.

"Of course there's also a great pride in reviving the Williams-Renault name. Together, we produced racing cars that are recognised for their technical innovation and it is still Renault's most successful period in F1 to date. It's a hugely exciting opportunity for both Renault and Williams."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 juli 2011 @ 17:10:34 #164
295251 SjaakVilleneuve
Sjaak Attack!
pi_99027516
Williams Renault _O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_99027986
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het blijkt toch net even anders te zitten: HRT verkocht aan Spaanse investeerders
Hopelijk gooien deze heren er flink wat geld tegenaan ^O^ .
  maandag 4 juli 2011 @ 17:21:44 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_99027990
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:10 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Williams Renault _O_
Leuk inderdaad :) , wel een dompertje voor Cosworth
  maandag 4 juli 2011 @ 18:45:53 #167
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99031361
HRT verkocht _O- Hoe hebben ze dat nu weer voor elkaar gekregen :')

En tof dat Williams eindelijk weer eens een goede motorpartner heeft. Want zowel Cosworth als Toyota stelde niets voor in die bak :') Enfin toch beter als in de fabrieks Toyota :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99031507
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:45 schreef Sinister-D- het volgende:
En tof dat Williams eindelijk weer eens een goede motorpartner heeft. Want zowel Cosworth als Toyota stelde niets voor in die bak :')
Toyota in de F1 stelde überhaupt niet veel voor. :')
  maandag 4 juli 2011 @ 18:49:33 #169
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99031519
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:49 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Toyota in de F1 stelde überhaupt niet veel voor. :')
Had 't net geedit :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 juli 2011 @ 18:50:32 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99031569
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:49 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Toyota in de F1 stelde überhaupt niet veel voor. :')
Uiteindelijk niet. Heel veel geld er in gepompt, maar de resultaten bleven uit. Blijkt wel weer dat alleen geld je geen winst kan bezorgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99031647
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:49 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Had 't net geedit :D
GMTA :7
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Uiteindelijk niet. Heel veel geld er in gepompt, maar de resultaten bleven uit. Blijkt wel weer dat alleen geld je geen winst kan bezorgen.
Alleen in 2005 presteerde ze echt goed. En het voordeel van de diffuser in 2009 speelde ze eigenlijk ook niet echt uit.
  maandag 4 juli 2011 @ 18:53:46 #172
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99031707
Als ze er nu eens voor gezorgt hadden dat ze degelijke coureurs hadden. Dan pakken ze een Ralfje wat gewoon zijn pensioen aan het bijeen rapen was, en een Trulli die enkel een one-lap-wonder is, beter gezegd was. En van Glock heb ik altijd de indruk gehad dat ze 'm niet in die wagen wilden hebben, maar bij gebrek aan beter.......
van Koba valt weinig te zeggen eigenlijk, maar denk dat ze hem vanuit Keulen al wilde klaarstomen en toen trok Japan de stekker eruit. Nakajima zat daar alleen maar omdat die al sinds dag en dauw als protegé aanwezig was.
McNish en Salo als eerste coureurs waren tof, maar smijt ze dan niet eruit na 1 jaar :')
Nee, wat mij betreft hebben ze hun eigen ruiten ingegooid door dergelijke coureurs, en daardoor bleven de resultaten uit, en opeens was het genoeg geweest voor de hogere heren.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 juli 2011 @ 18:54:57 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99031750
Ze werkten imo ook met te lange communicatielijnen, terwijl in de Formule 1 een zo plat mogelijke structuur de kans op succes vergroot.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 juli 2011 @ 18:58:50 #174
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99031911
Ook waar. Japanse structuur werkt niet in de F1. Is niet de eerste keer dat dat blijkt. Honda was precies van hetzelfde.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99031996
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Als ze er nu eens voor gezorgt hadden dat ze degelijke coureurs hadden. Dan pakken ze een Ralfje wat gewoon zijn pensioen aan het bijeen rapen was, en een Trulli die enkel een one-lap-wonder is, beter gezegd was. En van Glock heb ik altijd de indruk gehad dat ze 'm niet in die wagen wilden hebben, maar bij gebrek aan beter.......
van Koba valt weinig te zeggen eigenlijk, maar denk dat ze hem vanuit Keulen al wilde klaarstomen en toen trok Japan de stekker eruit. Nakajima zat daar alleen maar omdat die al sinds dag en dauw als protegé aanwezig was.
De echte toppers wilden na een tijdje ook niet. Waren toentertijd zat geruchten dat Toyota Raikkonen wilde hebben, maar dat kwam ook maar van één kant af; Toyota dus.

quote:
McNish en Salo als eerste coureurs waren tof, maar smijt ze dan niet eruit na 1 jaar :')
Nee, wat mij betreft hebben ze hun eigen ruiten ingegooid door dergelijke coureurs, en daardoor bleven de resultaten uit, en opeens was het genoeg geweest voor de hogere heren.
Dat was ook niet echt de meest snuggere actie inderdaad. Weinig coureurs die het in het begin beter hadden gedaan. Ze hadden die tijd beter kunnen benutten om een stabiele organisatie op te bouwen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Ook waar. Japanse structuur werkt niet in de F1. Is niet de eerste keer dat dat blijkt. Honda was precies van hetzelfde.
En Honda had uiteindelijk zelfs de instelling: Wat Toyota kan, kunnen wij nog beter; lees slechter. :')
  maandag 4 juli 2011 @ 19:07:57 #176
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99032297
En dan vergeet ik Panis, Zonta en DaMatta nog :') Panis solide, ervaren coureur, maar ook weer aan de kant geschoven voor de grote jongens Ralf en Jarno.
DaMatta :') :') Was toch in America gebleven }:|
Zonta, tsja, altijd die ene coureur geweest die als vervanger kon komen opdraven :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99033018
Je moet de rol van de coureurs ook niet overschatten, de auto van Toyota was gewoon nooit goed genoeg. Ze hadden een topontwerper een groot contract aan moeten bieden, Ralf en Trulli waren in die tijd gewoon goede subtoppers.
  maandag 4 juli 2011 @ 19:36:33 #178
295251 SjaakVilleneuve
Sjaak Attack!
pi_99033496
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:07 schreef Sinister-D- het volgende:
En dan vergeet ik Panis, Zonta en DaMatta nog :') Panis solide, ervaren coureur, maar ook weer aan de kant geschoven voor de grote jongens Ralf en Jarno.
DaMatta :') :') Was toch in America gebleven }:|
Zonta, tsja, altijd die ene coureur geweest die als vervanger kon komen opdraven :{
Die gozer moest echt bijzonder veel talent hebben gehad. :')
Jarenlang gesteund door McLaren :{
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_99057454
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het blijkt toch net even anders te zitten: HRT verkocht aan Spaanse investeerders
Spaanse investeerders, die Japans geld gebruiken. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:46:54 #180
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99073893
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:36 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Die gozer moest echt bijzonder veel talent hebben gehad. :')
Jarenlang gesteund door McLaren :{
Wie, Zonta? Kan daar alleen over terug vinden dat ie in '98 getest heeft voor McLaren. Van echte steun kun je dan niet spreken.
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:24 schreef M.Melandri het volgende:
Je moet de rol van de coureurs ook niet overschatten, de auto van Toyota was gewoon nooit goed genoeg. Ze hadden een topontwerper een groot contract aan moeten bieden, Ralf en Trulli waren in die tijd gewoon goede subtoppers.
Goede subtoppers heb je niets aan als je een 5 jaren plan hebt om WDC/WCC te worden. Kies dan een jonger talent voor op de lange termijn, niet voor bewezen (eeuwige) subtoppers die enkel sporadisch op het podium kunnen komen.
En ja, een goede ontwerper. Wie was het ook alweer, Gustav Brunner? De man die de dominante Minardi's ontwierp voordat ie vertrok naar Toyota, nogal zo'n persoon voor de lange termijn. Dan halen ze al een gerenommeerd ontwerper als Gascoyne binnen, smijten ze hem ook buiten na 1 jaar omdat ze niet met zijn manier van werken om kunnen gaan.
Tsja wat wil je :X
quote:
Bij HRT begin ik steeds meer het gevoel zoals bij Super Aguri te krijgen trouwens. Op en top patriotisch willen zijn, maar telkens de mist in gaan door verkeerde keuzes te maken met je geld

[ Bericht 27% gewijzigd door Sinister-D- op 05-07-2011 17:57:35 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:53:10 #181
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99074149
dubbel :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:56:32 #182
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99074288
gvd :(
* Sinister-D-weet de Fok!toetsen niet meer fatsoenlijk te benutten :@
Wel veel wiebelende tetten in beeld nu :9
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99075087
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:46 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Wie, Zonta? Kan daar alleen over terug vinden dat ie in '98 getest heeft voor McLaren. Van echte steun kun je dan niet spreken.

http://www.atlasf1.com/99/jan20/support.html
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_99075421
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 19:24 schreef M.Melandri het volgende:
Je moet de rol van de coureurs ook niet overschatten, de auto van Toyota was gewoon nooit goed genoeg. Ze hadden een topontwerper een groot contract aan moeten bieden, Ralf en Trulli waren in die tijd gewoon goede subtoppers.
Ralf was ernstig omhooggevallen natuurlijk. Trulli wel goed in de kwalificatie, maar het zijn beiden coureurs bij wie je een paar tienden extra uit de auto moet krijgen, want uit hen komt het niet. En dan maakt het ook nog uit of ze van elke auto het beste maken, of dat ze specifieke eisen hebben voordat ze een beetje snel kunnen zijn. En of ze een auto sneller maken, of ze goed zijn in de ontwikkeling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99075774
quote:
Had hem een yt linkje van de Zonta sandwich gegeven.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:41:24 #186
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_99076144
quote:
^O^
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:31 schreef Beach het volgende:

[..]

Had hem een yt linkje van de Zonta sandwich gegeven.
Diegene die die inhaalactie niet kent mag wel een cursus F1 kijken gaan volgens in de avondlessen :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_99102864


Volgens mij kloppen sommige dingen niet echt, maar het blijft een leuke infographic.

[ Bericht 25% gewijzigd door ArcticBlizzard op 06-07-2011 11:55:49 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_99106400
Weersverwachting silverstone:
Vrijdag 80% kans op neerslag
Zaterdag: 60%
zondag: 35%

(weeronline.nl)

Zal zondag wel droog zijn. Ik hoop ook wel op een droge zondag, ben benieuwd hoe de teams ervoor staan met de OTD-ban. Een loterij in de regen hoeft voor mij niet.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:31:38 #189
131800 Tarado
capô de fusca
pi_99106458
Newey says diffuser ban will hit Red Bull Racing 'quite heavily'
By Pablo Elizalde Wednesday, July 6th 2011, 08:47 GMT

quote:
Red Bull's technical chief Adrian Newey believes his team will be affected "quite heavily" by the ban on off-throttle diffusers that comes into effect from this weekend's British Grand Prix.

"I think we will be quite heavily affected because our car was designed around the exhaust in as much as it was part of the design right from the outset," Newey told news agency Reuters.

"Probably with the exception of Renault and ourselves everybody else has generally speaking copied someone else's principal, mainly ours, and adapted to the car that they had pre-season.

"So it might therefore be, because our car has been designed around it, it's going to be more of a hit for us but it's very difficult to forecast."

Newey also admitted he was mystified as to why the FIA has decided to ban something that had been legal up until now.

"I'm slightly baffled by it because it's been declared legal forever until this race," he added.

"The obvious parallel is when active suspension was banned at the end of '93, where there was no regulation change. Ferrari couldn't get their active to work and suddenly it was illegal for the next year.

"It's easy to fall into the Machiavellian conspiracy theories. Whether that's true or not, I don't know and I can't comment. My read of it would be that, of our main competitors, which are clearly McLaren and Ferrari, then Ferrari probably haven't got their exhaust to work that well so they are quite happy to see the back of it.

"McLaren probably don't know whether they are going to lose more or less than us. But probably on the basis that they could probably do with a wild card thrown into the pack, they are probably relieved to have something that is different," he added.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92870
pi_99106480


[ Bericht 100% gewijzigd door koffiezwartsterk op 06-07-2011 12:33:33 (Kak iPhone ) ]
pi_99109545
Weet iemand wanneer RU weer terugkomt?
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:51:10 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_99111584
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:59 schreef ari_zahav het volgende:
Weet iemand wanneer RU weer terugkomt?
Geen idee wat/wie RU is
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:52:00 #193
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_99114263
Ik ook niet :{
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_99114897
Racing Underground
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_99115035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:

Diegene die die inhaalactie niet kent mag wel een cursus F1 kijken gaan volgens in de avondlessen :P
Gelukkig kunnen coureurs nu wachten op de DRS-zone.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99134541
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 16:06 schreef ari_zahav het volgende:
Racing Underground
Dat helpt niet heel veel, wat is Racing Underground=
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_99136105
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:59 schreef ari_zahav het volgende:
Weet iemand wanneer RU weer terugkomt?
Nope. Ik las alleen dat er problemen waren ergens.
Maar irritant is het wel ja nu -O-
Iemand een linkje voor me naar 'the fish site'?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_99143149
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:31 schreef Tarado het volgende:
Newey says diffuser ban will hit Red Bull Racing 'quite heavily'
By Pablo Elizalde Wednesday, July 6th 2011, 08:47 GMT

[..]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/92870
Tja...die sneer richting Ferrari is natuurlijk wel enigszins begrijpelijk. Ad andere kant: in 1993 had Ferrari middelmatige coureurs, en nu ook. :7
Calmer than you are
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:17:43 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_99143318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Tja...die sneer richting Ferrari is natuurlijk wel enigszins begrijpelijk. Ad andere kant: in 1993 had Ferrari middelmatige coureurs, en nu ook. :7
Het grote verschil is dat ze nu tijdens het seizoen een regel wijzigen/aanpassen
pi_99143982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat ze nu tijdens het seizoen een regel wijzigen/aanpassen
Alleen de meetmethode wordt aangepast (of ingevoerd), waardoor off-throttle geblazen diffusers niet meer mogelijk zijn, die volgens de FIA (in de persoon van Charlie Whiting) sowieso illegaal waren (volgens artikel 3.15 van de sporting regulations).

Net zoals met de flexibele vleugels een paar jaar terug. Toen werd ook de meetmethode aangescherpt en teams gewaarschuwd dat ze hun vleugels moesten aanpassen. Hetzelfde gebeurt nu ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')