Ik zou het niet zomaar vervangen. Als je hem 4 keer start zonder echte km´s te maken kan hij gewoon zo leeg zijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:49 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Nah steeds valt wel mee, vandaag had ik hem 2 weken niet gebruikt en heb hem 4 keer gestart en bij de 5de keer deed ie het niet meer(zonder echte kms te maken).
Is een oude accu dus denk ook sowieso dat het verstandig is om hem te vervangen.
Kan er wel een multimeter aan hangen, moet dat gewoon aan de accu kabels?
De totale capaciteit is 40ah, dus dat betekent dat hij 40 ampere kan leveren voor de duur van 1 uur. (of 20a gedurende 2 uur)quote:Wat betekend het eigenlijk precies de 360a en 40Ah, lees dat het 360 ampere per uur is en 40 ampere.
Is de 360a de totale opslag en de 40ah de kick die de accu kan geven om te starten?
de 360 is geen capaciteit, dat is de hoogte van de stroom die hij kan leveren.quote:Op maandag 4 juli 2011 07:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Gewoon op de accu polen.
Je kan gewoon eens meten als je em een nacht hebt laten staan (zonder te starten oid), zou ie eigenlijk rond de 12v moeten zijn.
En als je em daarna start, zou ie rond de 14v moeten zijn.
Als de accu koud al +- 10v aangeeft is ie niet goed..
Maar als je em start en je hebt rond de 14v, dan is je dynamo wrs gewoon goed.
Meten is niet verkeerd om te doen.
Over de werking van een accu met amperes: http://nl.wikipedia.org/wiki/Loodaccu
Maar 360 is idd de totale capaciteit.
Je dynamo levert A´s, geen Ah´squote:Voordat je een 'zware' accu koopt, is het eigenlijk handig om te weten hoeveel Ah je dynamo levert.
Je moet hem op 20V (linksboven ) zetten.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Kan hem zo even meten alleen mijn multimeter heeft geen 12v, heb deze:
http://electronica.marktp(...)n-EM390-11765752.htm
Of kan ik hem gewoon op 9v zetten?
Dat getal geeft de maximale meetwaarde aan. Je moet hem dus inderdaad op 20V zetten, of 200V, dat werkt ook wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Kan hem zo even meten alleen mijn multimeter heeft geen 12v, heb deze:
http://electronica.marktp(...)n-EM390-11765752.htm
Of kan ik hem gewoon op 9v zetten?
Ligt eraan of je veel verbruikers aan had, en hoe hard hij bij kan laden. Als de accu helemaal leeg was kan het wel een uur duren voor hij vol is als je de lichten en radio aan had bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Gisteren nadat ie het deed heb ik nog 30-45mins gereden inclusief ff snelweg, heb ook hoge toeren gemaakt.. zal de accu nu wel zogoed als vol moeten zijn?
Ik zou gelijk even bellen, dit kán grote problemen opleveren. Als je even belt, en het verhaal uitlegt, weten hun je vast wel te vertellen wat er écht aan de hand is.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:40 schreef Kadooosh het volgende:
Oke zal het over een uurtje even proberen...
Had gisteren trouwens helemaal niets aan(lichten radio etc).
Nog een heel ander iets waarvoor ik al contact heb genomen met de verzekeraar:
Ik ben een tijd geleden verhuisd en zat vandaag toevallig mijn polis te bekijken en zie dit staan:
1. Naast de verzekerde personenauto is een ander motorrijtuig aanwezig t.b.v. een andere, op het
woonadres van verzekeringnemer ingeschreven bestuurder die tevens de levenspartner is van de
regelmatige bestuurder van de op deze polis verzekerde personenauto;
Nu ik ben verhuisd is er geen andere auto meer op het adres ingeschreven.
Kan dit problemen leveren met toekomstige schades en kan ik hiervoor de verzekering stop zetten(voorwaarden gelden niet meer).
Dit kan van alles zijn. Olie die vervangen moet worden, kleppen die gesteld moeten worden, accuspanning die nét te laag is, ontsteking die niet meer lekker is, bougies die vervangen moeten worden. Benzine- of luchtfilter wat vervangen moet worden.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:50 schreef Kadooosh het volgende:
Duurde trouwens wel de laatste tijd lang voordat de auto eindelijk startte moest de sleutel 5 a 10 seconden ingedrukt houden voordat ie hem eindelijk pakte.
Dacht dat dat ook wel te maken kon hebben met de accu maar kan natuurlijk ook aan de startmotor liggen?
Paar maanden geleden toen ik hem kocht startte ie echt gelijk.
Las dat ik de startmotor ook kan schoonmaken en invetten... is dat makkelijk om te doen?
Toevallig dat ik ook sinds vandaag problemen heb met mijn accuquote:Op zondag 3 juli 2011 19:32 schreef Kadooosh het volgende:
Ik ga maar is een nieuwe accu kopen, stond vandaag weer met een lege accu bij het tankstation.
Er zit nu een 12 V 40AH 360 A (EN) in.
Wou gelijk eentje met meer kracht kopen zodat ie minder snel leeg is.
Zou zoiets goed zijn of kan ik er beter een van een bekend merk kopen(Varta ofzo)?
http://www.halfords.nl/shop/auto-onderdelen/accus/306803
45 ampere inplaats van 36 ampere klopt dat?
Moet het nog wel even opmeten of het allemaal past.
Gaat trouwens om een VW Polo 2 uit 1990.
Zoiets kan ik ook bestellen:
http://www.advitek.nl/str(...)u-batterij-12v4.html
Lijkt me sterk dat dat de accu is...quote:Op maandag 4 juli 2011 20:15 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Toevallig dat ik ook sinds vandaag problemen heb met mijn accu. Ik reed halverwege de snelweg afrit toen opeens allemaal lampjes begonnen te branden van abs en het stop lampje. Ik auto stil gezet en een half uur later weer opgestart, deed het gewoon weer.
Totdat ik mijn weg naar huis was. Halverwege begonnen weer alle lampjes te branden dus ik stopte weer.
Gevolg dat ik de auto ergens moest parken met veel duw werk. Toen begon het leuke avontuur dat het opeens heuvel af ging en ik vervolgens een paaltje niet zag. Nu is mijn deur een beetje naar de kloten. fijn morgen weer naar de garage..
Wat denk je dan dat het is? Toen ik via de startkabels de motor weer aan zetten deed ie het gewoon weer. Maar halverwege doet ie het niet meer nee, maybe de dynamo oid?quote:
Schrok ff dacht dat het over mijn auto gingquote:Op maandag 4 juli 2011 20:36 schreef Mikkie het volgende:
99% zeker je dynamo die naar de ju is. Probeer een gereviseerde of een tweedehandse te kopen. Ik stond vorig jaar bij de dealer in Duitsland en daar betaal je echt de hoofdprijs (had weinig keuze helaas).
Hoop het niet, ik zat even te surfen op het net en zie dat die krengen zo richting de 300 euro gaan.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:36 schreef Mikkie het volgende:
99% zeker je dynamo die naar de ju is. Probeer een gereviseerde of een tweedehandse te kopen. Ik stond vorig jaar bij de dealer in Duitsland en daar betaal je echt de hoofdprijs (had weinig keuze helaas).
hij is nu 8 jaar oud en ziet er zo uit, denk dat het wel meevaltquote:Op zondag 3 juli 2011 20:28 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Niet bang dat ie over een jaar of 3 knalroze geworden is?
geen acculader in de familie? anders de accu eens goed opladenquote:Op maandag 4 juli 2011 20:39 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Schrok ff dacht dat het over mijn auto ging.
Maar 13,80 is wel voldoende nog toch.
Ik wacht het wel even af wat ie komende tijd doet, gebruik hem sowieso weinig.
Kweet niet wat voor een auto je hebt, maar laatst heb ik een gereviseerde voor 30 euro op de sloop gekocht.. (met inlevering van de defecte, want die repareren ze weer)quote:Op maandag 4 juli 2011 20:46 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Hoop het niet, ik zat even te surfen op het net en zie dat die krengen zo richting de 300 euro gaan.
Dat zeg ik. Ik was 450 euro kwijt geloof ik. En dan probeerde de dealer me ook nog een extra accu aan te smeren... wat een eikel eikel.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:46 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Hoop het niet, ik zat even te surfen op het net en zie dat die krengen zo richting de 300 euro gaan.
Nah auto van mijn moeder, Golf 4 is het geloof ik (1.8 / bj 1998 zal we een vier zijn dan)quote:Op maandag 4 juli 2011 21:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Kweet niet wat voor een auto je hebt, maar laatst heb ik een gereviseerde voor 30 euro op de sloop gekocht.. (met inlevering van de defecte, want die repareren ze weer)
Eigenlijk zag ik het al aankomen omdat de ruitenwissers opeens heel langzaam gingen. (Ja ging even mijn voorruit schoonmakenquote:Op maandag 4 juli 2011 22:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Ik was 450 euro kwijt geloof ik. En dan probeerde de dealer me ook nog een extra accu aan te smeren... wat een eikel eikel.
Maar je symptomen lijken op die van mij. Op de snelweg gingen ineens alle lampjes branden, half knipperend, kon nog net de parkeerplaats bereiken. Daar even laten staan, met behulp van een Duitser en startkabels weer opnieuw gestart. Liep als een zonnetje, geen probleem. Twintig km verderop was het echter weer einde verhaal. Toen ben ik alsnog afgesleept...
Vind een S-type juist lekker subtiel maar toch zeer stijlvol zoals een Jag hoort te zijnquote:Op maandag 4 juli 2011 22:30 schreef Kriegel het volgende:
Dat vind ik nou net één van de minder mooie Jags, doe mij maar gewoon een XJ of XK(R). XJS is ook lang niet verkeerd. Oh, en E-type natuurlijk, extreem mooie auto's. Kunnen wel allemaal een stuk duurder zijn, zowel voor als na aankoop.
En ik heb zojuist ook m'n accu maar eens verwisseld, ik vroeg me al sinds ik m'n auto kocht regelmatig af waarom ie vaak zo moeizaam aansloeg, vooral na een paar dagen stilstaan. Nou, daardoor dus, accu zat er al zes jaar in. Gisteren kwam ie niet meer van z'n plek, dus dan ga je wel conclusies trekken.
Hij loopt nu als een tiet, starten draaien zoals het ook hoort.
Dan kan het ook wel een keertjequote:Op maandag 4 juli 2011 23:16 schreef napoleonfour het volgende:
Deze accu zit er ook al sinds mijn moeder hem heeft gekocht in '98:'). Sticker gaat ook maar tot 2008.
Shit zeg, dat is wel heel erg lang.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:16 schreef napoleonfour het volgende:
Deze accu zit er ook al sinds mijn moeder hem heeft gekocht in '98:'). Sticker gaat ook maar tot 2008.
Ah, nog zo'n signaal. Ik reed toen een stuk in de regen en kon mn wissers maar heel minimaal gebruiken. Gingen steeds langzamer...tot ze er helemaal de brui aan gaven en ik voor de tweede keer stranddequote:Op maandag 4 juli 2011 23:11 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Eigenlijk zag ik het al aankomen omdat de ruitenwissers opeens heel langzaam gingen. (Ja ging even mijn voorruit schoonmaken)
quote:Op maandag 4 juli 2011 22:30 schreef Kriegel het volgende:
Dat vind ik nou net één van de minder mooie Jags, doe mij maar gewoon een XJ of XK(R). XJS is ook lang niet verkeerd. Oh, en E-type natuurlijk, extreem mooie auto's. Kunnen wel allemaal een stuk duurder zijn, zowel voor als na aankoop.
En ik heb zojuist ook m'n accu maar eens verwisseld, ik vroeg me al sinds ik m'n auto kocht regelmatig af waarom ie vaak zo moeizaam aansloeg, vooral na een paar dagen stilstaan. Nou, daardoor dus, accu zat er al zes jaar in. Gisteren kwam ie niet meer van z'n plek, dus dan ga je wel conclusies trekken.
Hij loopt nu als een tiet, starten draaien zoals het ook hoort.
Goed bezig! Ben je niet bang dat je achterkant extra smerig wordt met rechte pijpen?quote:Op maandag 4 juli 2011 23:31 schreef Dubish het volgende:
Vandaag nieuwe spiegelkappen besteld..![]()
En witte mistlampen gemonteerd:
[ afbeelding ]
Next upgrade:
Witte stadslichten en dagrijverlichting.
Rechte uitlaten. (Dus niet gebogen naar beneden.)
Tot zover![]()
Pff, dan zou ik echt liever gaan vliegen! Ik vind het zonde van mn tijd andersquote:*Ben me ook alvast aan het gereed maken voor een vakantie rit van 7000km heen en terug..![]()
Je had gelijk, garage belde net dat het inderdaad de dynamo is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ah, nog zo'n signaal. Ik reed toen een stuk in de regen en kon mn wissers maar heel minimaal gebruiken. Gingen steeds langzamer...tot ze er helemaal de brui aan gaven en ik voor de tweede keer strandde
En Dubish...flinke plannen! 7k red ik niet eens in een flinke vakantie waarbij heen en terugreis samen al meer dan 3k zijn.
Nee, ik ga richting Turkije. Daar ben ik op vakantie voor een paar weken waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:02 schreef Kriegel het volgende:
@ Dubish: 7000 km? Waar ga je heen, naar de andere kant van de Oeral ofzo?
Waarschijnlijk word het niet zo smerig, meerdere leden van de audiforum hebben het al gedaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Goed bezig! Ben je niet bang dat je achterkant extra smerig wordt met rechte pijpen?
[..]
Pff, dan zou ik echt liever gaan vliegen! Ik vind het zonde van mn tijd anders.
Ziet er wel een stuk mooier uitquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:52 schreef Dubish het volgende:
[..]
Nee, ik ga richting Turkije. Daar ben ik op vakantie voor een paar weken waarschijnli
[..]
Waarschijnlijk word het niet zo smerig, meerdere leden van de audiforum hebben het al gedaan.![]()
Dat is geweldig rijden ja... Scheelt wel dat je het over een aantal weken uitsmeert. Ik heb vorig jaar 4500 km gereden in 2 weken, alles alleen, vond ik best wel prima te doen!quote:Ik ga ook elke jaar met de vliegtuig op vakantie, maar ik denk dat met de auto het vele malen leuker is, vooral omdat ik auto rijden gewoon leuk vind.(En in de oosterse landen zijn het vooral kronkelende bergwegen, dat maakt het extra fun.) En de rit duurt "maar" 35uur...
Neuh, daar wordt je juist zo moe vanquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:11 schreef Mikkie het volgende:
Dat snap ik, maar dan nog.
Wel een mooie route om te proberen een recordtijd op te rijden door flink door te planken.
Prachtige bakquote:Op maandag 4 juli 2011 23:31 schreef Dubish het volgende:
Vandaag nieuwe spiegelkappen besteld..![]()
En witte mistlampen gemonteerd:
[ afbeelding ]
Next upgrade:
Witte stadslichten en dagrijverlichting.
Rechte uitlaten. (Dus niet gebogen naar beneden.)
Tot zover![]()
*Ben me ook alvast aan het gereed maken voor een vakantie rit van 7000km heen en terug..![]()
Mwoah, daar heb ik meestal niet zo veel last van. Constant tempo is wel zuiniger... de laatste keer dat ik heb lopen knallen liep het verbruik behoorlijk opquote:
ga ws. als het doorgaat ook met de Touran op vakantie, spanjequote:Op maandag 4 juli 2011 23:31 schreef Dubish het volgende:
*Ben me ook alvast aan het gereed maken voor een vakantie rit van 7000km heen en terug..![]()
Ik ben ook benieuwd eerlijk gezegd, ik ga ze in Turkije laten plaatsen.(Lekker goedkoopquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Ziet er wel een stuk mooier uit. Ben benieuwd.
Ja gelukkig ga ik daar paar weken genieten van de zon.quote:[..]
Dat is geweldig rijden ja... Scheelt wel dat je het over een aantal weken uitsmeert. Ik heb vorig jaar 4500 km gereden in 2 weken, alles alleen, vond ik best wel prima te doen!
Dat ga ik alleen in Duitsland proberenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:11 schreef Mikkie het volgende:
Dat snap ik, maar dan nog.
Wel een mooie route om te proberen een recordtijd op te rijden door flink door te planken.
Dankje!quote:
Ik heb vorige week ook alles laten checken, had ook nog APK keuring. Dus dat ging mooi samen..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:40 schreef gateway het volgende:
[..]
ga ws. als het doorgaat ook met de Touran op vakantie, spanjekleine 4,5k heen en terug
voortijd wel ff een beurtje regelen..... de laatste beurt was 20.000 km geleden (althans, wat ik in de papieren vindt). Heb um net 1000km, en sta liever niet ergens in Frankrijk ofzo langs de kant wegens iets lulligs, dus eerst maar ff een check
Slim. Sowieso is tijdig olie verversen altijd wel een aanrader. Ik ben over een paar duizend km ook weer aan de beurt. Gelukkig de olie al in de schuur staan, dus wordt een goedkope beurtquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:40 schreef gateway het volgende:
[..]
ga ws. als het doorgaat ook met de Touran op vakantie, spanjekleine 4,5k heen en terug
voortijd wel ff een beurtje regelen..... de laatste beurt was 20.000 km geleden (althans, wat ik in de papieren vindt). Heb um net 1000km, en sta liever niet ergens in Frankrijk ofzo langs de kant wegens iets lulligs, dus eerst maar ff een check
Das prijzig, mijn apk kost me minder dan de helftquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Slim. Sowieso is tijdig olie verversen altijd wel een aanrader. Ik ben over een paar duizend km ook weer aan de beurt. Gelukkig de olie al in de schuur staan, dus wordt een goedkope beurt. Wel weer APK binnenkort, kost weer 70 euro ofzo
Mja, diesel hè... die roetmeting alleen kost al een bak geldquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:24 schreef L0we het volgende:
[..]
Das prijzig, mijn apk kost me minder dan de helft
er komt long-life olie inquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Slim. Sowieso is tijdig olie verversen altijd wel een aanrader. Ik ben over een paar duizend km ook weer aan de beurt. Gelukkig de olie al in de schuur staan, dus wordt een goedkope beurt. Wel weer APK binnenkort, kost weer 70 euro ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |