Voor een deel zijn er andere verklaringen voor te vinden. Hoewel die bij het beschreven onderzoek wel erg lastig worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:38 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Je kunt het per definitie niet uitsluiten, maar dit soort schemerige verhaaltjes - waarvan de betrouwbaarheid op z'n minst twijfelachtig is - zou je als een aanwijzing kunnen zien als je er simpelweg in 'gelooft', maar je zou er ook hele andere verklaringen voor kunnen geven. Wat ik vooral bedoelde is dat er geen enkel bewijs is en dat het een beetje hetzelfde is als geloven in Allah. Je kunt het uiteraard doen, maar ik zie geen enkele aanleiding om die hypothese aan te hangen. Integendeel.
Het geeft inderdaad motivatie om je leven goed te leven. Ik heb bijvoorbeeld meer motivatie om mijn angsten te overwinnen. (Angst voor andere mensen. Bang voor wat ze van me vinden)quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Voor een deel zijn er andere verklaringen voor te vinden. Hoewel die bij het beschreven onderzoek wel erg lastig worden.
Er is geen enkel bewijs, tot nog toe.
Ik zie zelf als aanleiding om in reïncarnatie te geloven, dat sommige gevoelens verklaarbaar worden en dat het geloof troost geeft. En het geeft een impuls om dit leven goed te leven en alle zaken zo goed mogelijk af te handelen. Je weet maar nooit hoe een overgebleven wrok je later nog eens nagedragen wordt.
Als je er maar iets aan gehad hebt , dit soort zaken kan je ook niet afdwingenquote:Op donderdag 23 juni 2011 08:52 schreef MissVanity het volgende:
Tweede sessie gehad.
Geen hypnose. Het lukte niet. Ik voelde me ongemakkelijk.
Wel hebben we een oefening gedaan waarbij ik 1,5 uur lang werd geconfronteerd met mijn grootste angst. 6 juli heb ik weer een sessie. Wie weet lukt het dan.
Jammer maar helaas weer geen leuke berichten over mijn vorige levens
[..]
Ja, haha. Ik had ook pijn overal in mijn lichaam!quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:13 schreef Summers het volgende:
[..]
Als je er maar iets aan gehad hebt , dit soort zaken kan je ook niet afdwingen
en 1,5 uur je grootste angst , lijkt me al pittig en zwaar genoeg .
HSP is vermoeiend, Eveneens deprimerend. Ga naar een psych. Een hypnotherapeut mag geen diagnoses stellen, en is vaak alleen voor het feel-good gevoel. Wat snel weer weggaat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:25 schreef MissVanity het volgende:
Het is inderdaad een aangeboren eigenschap, hsp.
Ik herken inderdaad alle punten uit dat lijstje.
Maar we zien wel wat er verder mee gaat gebeuren.
Op dit moment ben ik ten einde raad en probeer ik alles om erachter te komen waarom ik altijd zo moe ben.
Er is geen medische reden. Dus op dit moment sluit ik dit soort dingen niet uit.
Alles maar dan ook echt alles om van die moeheid af te komen!!
Je hebt toch niet de volle pot betaald? Niet iedereen is vatbaar voor hypnose.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:52 schreef MissVanity het volgende:
Tweede sessie gehad.
Geen hypnose. Het lukte niet. Ik voelde me ongemakkelijk.
Wel hebben we een oefening gedaan waarbij ik 1,5 uur lang werd geconfronteerd met mijn grootste angst. 6 juli heb ik weer een sessie. Wie weet lukt het dan.
Jammer maar helaas weer geen leuke berichten over mijn vorige levens
[..]
Het geeft inderdaad motivatie om je leven goed te leven. Ik heb bijvoorbeeld meer motivatie om mijn angsten te overwinnen. (Angst voor andere mensen. Bang voor wat ze van me vinden)
Door die angst maak ik mijn dromen niet waar!
En ik heb ook echt het gevoel dat mijn doel in dit leven is om niet naar mijn angst te handelen.
De angsten achter me te laten.
Na de test val ik er ook onder en vind toch dat er prima mee te leven is andersquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:44 schreef Swiffer het volgende:
[..]
HSP is vermoeiend, Eveneens deprimerend. Ga naar een psych.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Na de test val ik er ook onder en vind toch dat er prima mee te leven is anders
HSP wordt vaak verkeerd gegeven als etiket. Men kan door burn-out en/of depressie en of add/adhd/autisme ook snel overprikkeld zijn en gevoelig voor prikkels van buitenaf. Met een etiket HSP kan jij misschien wel iets, maar velen ook weer niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bij mij kwam er uit de test dat ik het niet was. Of heb.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:14 schreef MissVanity het volgende:
[..]Haha. Wss is dat zo'n test waaruit bijna altijd zal komen dat je het hebt.
Net zoals depressiezelftesten. Doe er maar 1. 95% kans dat de test zegt dat je depressief bent.
Of een persoonlijkheidsstoornis test. Volgens mij heb ik dan alle stoornissen wel
Testen op internet... Niet te vertrouwen!
dat vermoeden had ik alquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bij mij kwam er uit de test dat ik het niet was. Of heb.
Ook, maar zoals je zelf al aangeeft, HSP is niet zozeer een op zichzelfstaand iets. Dus ook niet te 'verhelpen' zonder alles aan te pakken wat ermee te maken heeft.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:39 schreef Bastard het volgende:
Tja... ik weet het niet hoor. Ik zou kunnen zeggen dat ik door al die etiketten het bos niet meer zie. 30-iger met een midlifecrisis, HSP, die neigt naar depressies en tegen een burnout aanzit, vroeger hoorde het gewoon allemaal bij het leven denk ik.
Je bedoelt dat door perse te willen gaan zoeken naar een vorig leven om daar de oplossing te vinden, je voorbij zou kunnen gaan naar de oorzaak van de klachten die mogelijk gewoon in dit leven liggen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:05 schreef Tengu het volgende:
W8 es effe, zijn regressie therapie and hypno therapie niet twee verschillende dingen?
Of zie ik dat verkeerd...
In ieder geval Miss Misses: Als je heel erg gefocussed bent op het ontdekken van je vorig levens dan ga je misschien wel voorbij aan andere dingen in die sessies. Onze wilskracht kan zo sterk zijn dat we daarbij weer andere zaken beinvloeden of na-laten, wat zonde zou zijn en zelfs misschien wel aan het hoofddoel voorbij gaat.
noem het intuïtiequote:Op donderdag 23 juni 2011 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
Oh ja?
nu ben ik benieuwd waarom je dat vermoeden had.
HSP is toch gewoon gevoeliger dan gemiddeld ?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:01 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ook, maar zoals je zelf al aangeeft, HSP is niet zozeer een op zichzelfstaand iets. Dus ook niet te 'verhelpen' zonder alles aan te pakken wat ermee te maken heeft.
Wat jij zegt, een eigenschap kun je niet verhelpen, dat zit ingebakken toch?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:21 schreef Summers het volgende:
[..]
HSP is toch gewoon gevoeliger dan gemiddeld ?
Hoezo is dat iets wat je moet of kan " verhelpen " ?
Nee, een eigenschap kan je niet verhelpen. Zou wat zijn! Haha.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat jij zegt, een eigenschap kun je niet verhelpen, dat zit ingebakken toch?
We zijn helemaal niet bezig op dit moment met vorige levens.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:05 schreef Tengu het volgende:
W8 es effe, zijn regressie therapie and hypno therapie niet twee verschillende dingen?
Of zie ik dat verkeerd...
In ieder geval Miss Misses: Als je heel erg gefocussed bent op het ontdekken van je vorig levens dan ga je misschien wel voorbij aan andere dingen in die sessies. Onze wilskracht kan zo sterk zijn dat we daarbij weer andere zaken beinvloeden of na-laten, wat zonde zou zijn en zelfs misschien wel aan het hoofddoel voorbij gaat.
euhm, ja?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:27 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Nee, een eigenschap kan je niet verhelpen. Zou wat zijn! Haha.
Als je dan een slechte eigenschap hebt kan je die gewoon verhelpen!
Zou best fijn zijn als je je slechte eigenschappen zou kunnen verhelpen he? . Nu maar gewoon proberen om ze de boventoon niet te laten voeren he? Dat is soms al een hele opgave vind ikquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:27 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Nee, een eigenschap kan je niet verhelpen. Zou wat zijn! Haha.
Als je dan een slechte eigenschap hebt kan je die gewoon verhelpen!
Haha ja preciesquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou best fijn zijn als je je slechte eigenschappen zou kunnen verhelpen he? . Nu maar gewoon proberen om ze de boventoon niet te laten voeren he? Dat is soms al een hele opgave vind ik
Je sleept je er doorheenquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je kan toch aan jezelf werken?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja? Hoe dan?
Je kunt wel vechten tegen je slechte eigenschappen, dat wel.
Vechten? Omarmen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja? Hoe dan?
Je kunt wel vechten tegen je slechte eigenschappen, dat wel.
Als ik langer dan twee uur achterelkaar op Fok ben heb ik meestal agressie therapie nodigquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou best fijn zijn als je je slechte eigenschappen zou kunnen verhelpen he? . Nu maar gewoon proberen om ze de boventoon niet te laten voeren he? Dat is soms al een hele opgave vind ik
quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als ik langer dan twee uur achterelkaar op Fok ben heb ik meestal agressie therapie nodig![]()
Dan zijn we allemaal zwak. Want ik denk dat ieder mens slechte eigenschappen heeft. Niemand uitgezonderd. We zijn ménsen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:17 schreef Loppe het volgende:
[..]
Je kan toch aan jezelf werken?
Slechte eig. zijn een vorm van zwakte. Dus door levenservaring op te doen en de juiste conclusies te trekken je in jezelf sterken.
idd, juist daaromquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan zijn we allemaal zwak. Want ik denk dat ieder mens slechte eigenschappen heeft. Niemand uitgezonderd. We zijn ménsen.
Precies.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je bedoelt dat door perse te willen gaan zoeken naar een vorig leven om daar de oplossing te vinden, je voorbij zou kunnen gaan naar de oorzaak van de klachten die mogelijk gewoon in dit leven liggen?
Nee stel je voor, al die studie overboord door een artikel op het internet. Nooit geen second opinion laten doen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:29 schreef Manke het volgende:
Heb ook regressietherapie gedaan, alleen zonder resultaat, was te gespannen
Wetenschappelijk was aagetoond dat het effectief is bij stemmen in het hoofd.
http://www.regressietherapeut.nl/onderzoek_stemmenhoren.htm
had dat boekje gekocht en aan de psych laten zien, maar die stond er niet achter.
Ik vermoed zomaar dat ze je erg zal aanspreken inderdaad, ook buiten de regressie therapie.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:30 schreef Manke het volgende:
Hij vond dat onderzoek (geen artikeltje, was een boekwerk) wel interessant maar hij gelooft er gewoon niet in.
Geen second opinion laten doen, geen behoefte aan, deze psych is goed.
Dolores Cannon, ga ik es lezen.
De stemmenpoli misschien iets voor jou?quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:29 schreef Manke het volgende:
Heb ook regressietherapie gedaan, alleen zonder resultaat, was te gespannen
Wetenschappelijk was aagetoond dat het effectief is bij stemmen in het hoofd.
http://www.regressietherapeut.nl/onderzoek_stemmenhoren.htm
had dat boekje gekocht en aan de psych laten zien, maar die stond er niet achter.
Kloptdatwel.nl - Stemmen in je hoofd: psychotisch of paranormaal?quote:Vrij veel mensen die stemmen horen zien dat als een verhoogde intuïtie, een soort zesde zintuig. Zij zien zichzelf als helderziend, of eigenlijk: helderhorend. Er bestaat in Nederland een uitgebreid netwerk van mensen met interesse in paranormale gaven en verschijnselen. Er zijn vele websites, beurzen, opleidingen en verenigingen. Binnen dit circuit is het geen taboe om stemmen te horen, het hoort erbij en wordt begrepen. Het kan heel prettig zijn om eindelijk een groep te vinden die hetzelfde ervaart als jij, en er een positief referentiekader voor biedt. Sommige mensen die stemmen horen gebruiken deze eigenschap voor hun werk als medium of als alternatief genezer. Bijvoorbeeld als iriscopist, magnetiseur, manueel therapeut of esoterisch genezer. Via de stemmen krijgen zij informatie over de klachten van een cliënt, of leggen zij contact met overledenen. Soms komt het voor dat een paranormale genezer steeds meer negatieve stemmen gaat horen en er als het ware door overspoeld raakt. Hij ontwikkelt een psychose. Het omgekeerde komt ook voor: iemand hersteld uit een psychose, leert met zijn stemmen om te gaan en gebruikt ze om anderen te helpen. Hij opent een praktijk voor healing. De twee vormen: stemmen horen bij psychose en bij gezonde mensen kunnen dus in elkaar over gaan. Het fenomeen stemmen horen is dan ook niet verschillend tussen mensen met een psychose en paranormaal begaafden, het is de inhoud van de stemmen en de verklaring die ervoor gevonden wordt, die anders is. En de dosis. Mensen met een psychose horen meestal veel frequenter stemmen, waardoor ze er voortdurend door afgeleid raken en niet in staat zijn zich op andere dingen te concentreren.
Maak je nou een grapje? Ik heb gelezen dat mensen alleen maar incarneren als mensen en niet als dieren. Lijkt me trouwens wel ideaal om kat te zijn. Dus als het mogelijk is om terug te keren als dier wil ik in mijn volgend leven een kat zijnquote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:22 schreef Darkwolf het volgende:
Mijn hele leven worstelde ik met een tweede energie/entiteit in mijzelf. Het was een deel van mij welke ik niet exact kon indentificeren en was er continu mee in conflict.
Als laatste troef toen ik uiteindelijk vast zat tijdens mijn reis van zelf ontdekking -toen was ik er uiteindelijk klaar voor- was in regressie therapie gaan om eens dieper te gaan graven. Veel dieper.
Je neemt een enorm risico om Pandora's box zomaar te openen want je hebt geen idee wat je naar boven gaat halen.
In mijn geval was het dus loodzwaar. Schijnbaar was ik een paard was in een vorig leven welke nu gedeeltelijk met mij geincarneerd is in dit lichaam.
Dit verklaart heel wat dualiteit in zowel mijn gedachten, voelen, doen en laten.
Dankzij meerdere regressie sessies bij meerdere onafhankelijke behandelaars met heel veel zelf research en hulp van derden, heb ik een redelijk plaatje gekregen wat er allemaal gebeurt is in mijn vorige leven.
Het is pas sinds een paar jaar dat ik in balans en harmonie kan leven met die wilde (en nog deels getraumatiseerde) hengst in mij. Het is een loodzware en emotioneele rit geweest.
Aan de ene kant ben ik 100 procent mens, aan de andere kant koester ik een deel van mij dat even zoveel bestaansrecht heeft.
Al heb ik geaccepteerd dat ik mens ben, zou ik dan ook zonder enige twijfel weer een paard willen zijn als ik mocht kiezen voor het volgende leven.
Als je bedenkt dat elk mens volgens het spirituele beeld in ieder geval enkel in essentie levende energie is die ervaring opdoet is het nog niet eens zo vreemd dat die niet per se als mens begint lijkt me. Of zou de essentie van een kat anders moeten zijn dan die van een mens, de basisblokken blijven hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:52 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Maak je nou een grapje? Ik heb gelezen dat mensen alleen maar incarneren als mensen en niet als dieren.
En ik word al boos met dat ik dit lees. Niet op jou hoor, maar op deze belachelijke onzin die jij hebt gelezen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:52 schreef MissVanity het volgende:
Maak je nou een grapje? Ik heb gelezen dat mensen alleen maar incarneren als mensen en niet als dieren.
I second that! Lekker spinnen op de kachel of in het zonnetjequote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:52 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Maak je nou een grapje? Ik heb gelezen dat mensen alleen maar incarneren als mensen en niet als dieren. Lijkt me trouwens wel ideaal om kat te zijn. Dus als het mogelijk is om terug te keren als dier wil ik in mijn volgend leven een kat zijn
Nee, je bent geboren omdat je ouders elkaar aardig vinden (of vonden).quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:16 schreef Bastard het volgende:
Als mens ben je geboren omdat je dat wilde, je hebt een bepaald karma wat je wil oplossen, of je hebt een ander doel voor ogen waaruit je lessen kan leren, of misschien ben je er om die persoon bij te staan in zijn leven en is je leven in het belang van de ander, eigenlijk ook weer karma.
Stil even als grote mensen serieus praten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:29 schreef Dribedabou het volgende:
[..]
Nee, je bent geboren omdat je ouders elkaar aardig vinden (of vonden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |