Nee, als ze kwijt zijn dan blijven ze ook weg. Als er daardoor uiteindelijk te weinig zijn is het een geval van komma opschuiven.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:27 schreef Ralphmeister het volgende:
Wat ik me verder af vroeg is wat er gebeurd met kwijtgeraakte bitcoins? Weet het systeem dat zodat ze weer gegenereerd kunnen worden of niet? Anders gaan er telkens bitcoins verloren bij kwijt geraakte wallets (en wordt het aantal van 22 miljoen steeds lager)
Met extréme deflatie tot gevolg. Dus als zoiets aangekondigd wordt valt de hele economie in bitcoins meteen weer dood...quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:17 schreef cricket het volgende:
[..]
Nee, als ze kwijt zijn dan blijven ze ook weg. Als er daardoor uiteindelijk te weinig zijn is het een geval van komma opschuiven.
Nee hoor, dat hoeft niet, de waarde kan erom wel gelijk blijven.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Met extréme deflatie tot gevolg. Dus als zoiets aangekondigd wordt valt de hele economie in bitcoins meteen weer dood...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel apart ja.
Uh. Nee.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:49 schreef cricket het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hoeft niet, de waarde kan erom wel gelijk blijven.
Dat klopt niet, het gaat nu tot op 8 decimalen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:22 schreef Whuzz het volgende:
Je kunt bitcoins alleen per hele bitcoin verhandelen.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:02 schreef PiRANiA het volgende:
Lekker duidelijke grafiekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel apart ja.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
En er zijn ook maar 10 man die bitcoins hebben? ... het was een virtueel voorbeeld, duh.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:25 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat klopt niet, het gaat nu tot op 8 decimalen.
Als ze een miljard aan bitcoins willen kopen weet ik wel wat de prijs doet. Oftewel, ze kunnen het opkopen. Nou, prima. Gaan we nog meer minen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:15 schreef nlpronk het volgende:
[..]
Aan dat scenario zat ik ook al te denken inderdaad. De overheid kan de bitcoin natuurlijk ook op die manier beinvloeden. Als zij bijvoorbeeld voor een miljard aan BC kopen (wat helemaal niets is als zij het als een bedreiging zien voor de wereldeconomie) kunnen ze de koers en dus het lot van de bitcoin beinvloeden.
Met hoeveel mhash/s mine je?quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:09 schreef Ralphmeister het volgende:
Ik zit bij swepool nu al 48 uur te minen, nog steeds niks gevonden.. En dit begon nog met de oude moeilijkheidsgraad volgens mij.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:02 schreef PiRANiA het volgende:
Als ik de grafiek goed interpreteer veranderen vraag en aanbod wel maar de prijs blijft hetzelfde? hhmm...dan is er wel iets meer aan de hand zou je denkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel apart ja.
![]()
Zijn blauw en oranje niet de gemiddeldes van de vraagprijzen en aanbodprijzen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:28 schreef nlpronk het volgende:
[..]
Als ik de grafiek goed interpreteer veranderen vraag en aanbod wel maar de prijs blijft hetzelfde? hhmm...dan is er wel iets meer aan de hand zou je denken
Dat is de hoeveelheid $ / BC die je krijgt / nodig wanneer je de waarde van BitCoins naar dat bedrag wilt krijgen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:36 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Zijn blauw en oranje niet de gemiddeldes van de vraagprijzen en aanbodprijzen?
Ik ben hier nog niet een week, dus dat zal voor mijn tijd zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2011 07:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Heb ik dat niet al diverse keren uitgelegd hier?
Er zijn zat mensen die touwtjes in handen hebben. MagicalTux (de persoon achter MtGox) kan de hele boel in één keer laten klappen door er met de accounts van door te gaan of ergens anders mee te rommelen. Deepbit zou met hun hashing power smerige dingen kunnen uithalen. En dan zijn er nog een man of 10 die gezamelijk zo'n 1/5e van alle bitcoins in handen hebben. Die kunnen met de koers doen wat ze willen.
Het hele zaakje hangt voorlopig van pure goodwill aan elkaar![]()
Maar zo begint elk goed initiatief, dus dat is niet zo'n drama, maar wees je bewust van de risico's.
Als die eenmaal doorbroken is, is het nog niet zeker of de BTC dan gaat stijgen. Veel mensen nemen de 20$ dan nogsteeds als psychologische grens. Gebeurt zo vaak op Forex. Fake-outs.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:33 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Dat is de hoeveelheid $ / BC die je krijgt / nodig wanneer je de waarde van BitCoins naar dat bedrag wilt krijgen.
Die $20,- is een pittige drempel: http://bitcoincharts.com/(...)inzvztgSzm1g10zm2g25
Alleen verbruikt hij nu wel xx% meer stroom dan wanneer hij idle of voor simpele taakjes gebruikt wordt. Met 1,5 mhash moet je eerder in jaren dan in maanden denken voor het genereren van een block. Als je denkt zoveel mazzel te hebben dat je daarmee in een paar maanden tijd een block genereert zou ik eerder eens naar de staatsloterij of aanverwante kijken. Meer kans en wat je wint is iig iets waard.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:38 schreef sciter het volgende:
Ik heb nu trouwens de vaste computer van ons gezin die 1.5mhash/s doet op solo minen gezet, hij staat toch praktisch de hele dag aan..
Oh, dan kan ik wel stoppenquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Alleen verbruikt hij nu wel xx% meer stroom dan wanneer hij idle of voor simpele taakjes gebruikt wordt. Met 1,5 mhash moet je eerder in jaren dan in maanden denken voor het genereren van een block. Als je denkt zoveel mazzel te hebben dat je daarmee in een paar maanden tijd een block genereert zou ik eerder eens naar de staatsloterij of aanverwante kijken. Meer kans en wat je wint is iig iets waard.
In principe maakt dat natuurlijk niet uit, maar op dit moment 600. Een block vinden is natuurlijk een kwestie van geluk hebben. Zo kun je op swepool zien dat er een blok is gevonden na 4211 shares in 8 minuten maar het ook wel eens 2504316 shares heeft geduurd en dik 3 volle dagen. Op dit moment zitten ze nu op 1450822 shares en 50 uur. Dit is dus een lastigequote:
quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:38 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik ben hier nog niet een week, dus dat zal voor mijn tijd zijn.
Ik heb nu trouwens de vaste computer van ons gezin die 1.5mhash/s doet op solo minen gezet, hij staat toch praktisch de hele dag aan..
Misschien over 3-5 maanden heb ik dan een block
En difficulty verdubbelt volgende week weer.quote:The average time to generate a block at 1500 Khps, given current difficulty of 877226.66666667 , is 79 years, 33 weeks, 5 days, 10 hours, 47 minutes, and 9 seconds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |