Enkele tien of zelfs honderdduizenden. En wij maar minen en traden...quote:Hoeveel Bitcoins hebben zulke mensen?
Er was er in ieder geval 1 die kleine 500.000 dollar aan bitcoins is kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:48 schreef sciter het volgende:
[..]
Dat is kut, als een van die gozers zin heeft in snel geld en dus gaat cashen dan verneukt hij de hele koers? En ik dacht dat niemand de touwtjes in handen had bij Bitcoin
Hoeveel Bitcoins hebben zulke mensen?
Tijd voor een bank-run?quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er was er in ieder geval 1 die kleine 500.000 dollar aan bitcoins is kwijtgeraakt.
Die komen nu uiteraard op de markt en zal de koers ondanks verhoogde moeilijkheidsgraad niet positief beinvloeden.
Wanneer de koers wat langer daalt, loop je het risico dat mensen met spaarpot van goedkope bitcoins massaal gaan cashen.quote:
En je denkt dat de bitcoin deze mogelijke crisis zou overleven zonder regeringen die stimulerende investeringen doen etc.?quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer de koers wat langer daalt, loop je het risico dat mensen met spaarpot van goedkope bitcoins massaal gaan cashen.
Wtf, heb je daar een verhaal van ergens ofzo? Die zal toch niet zo snel winst halen..quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik las van een Duitser die voor $500.000 een renderfarm/datacenter liet bouwen.
In principe maakt het niet veel uit of je 1 PC of 100 PC's laat minen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wtf, heb je daar een verhaal van ergens ofzo? Die zal toch niet zo snel winst halen..
Heb ik dat niet al diverse keren uitgelegd hier?quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:48 schreef sciter het volgende:
En ik dacht dat niemand de touwtjes in handen had bij Bitcoin
Bizar... Alsof iemand met veel Bitcoins probeert de markt stabiel te krijgen...quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:04 schreef Blinker het volgende:
Een spread van 98 cent over 24 uur. Uniek!
net zoals de reguliere bankwereld dusquote:Op donderdag 16 juni 2011 07:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Heb ik dat niet al diverse keren uitgelegd hier?
Er zijn zat mensen die touwtjes in handen hebben. MagicalTux (de persoon achter MtGox) kan de hele boel in één keer laten klappen door er met de accounts van door te gaan of ergens anders mee te rommelen. Deepbit zou met hun hashing power smerige dingen kunnen uithalen. En dan zijn er nog een man of 10 die gezamelijk zo'n 1/5e van alle bitcoins in handen hebben. Die kunnen met de koers doen wat ze willen.
Het hele zaakje hangt voorlopig van pure goodwill aan elkaar![]()
Maar zo begint elk goed initiatief, dus dat is niet zo'n drama, maar wees je bewust van de risico's.
Welnee, na de sterke dalen en flink herstel daarna weet nu even niemand weer waar het heen moet, dus iedereen zit angstig de koers in de gaten te houden en op zijn bergje bitcoins of dollars te wachten op een indicatie.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bizar... Alsof iemand met veel Bitcoins probeert de markt stabiel te krijgen...
Ja, alleen dan nog veel riskanter en instabieler. Als ik geld bij de bank heb staan weet ik in elk geval dat het gegarandeerd is tot xx-duizend euro. Zelfs als de bank om valt, gekraakt wordt of de directeur er met al het geld van door gaat.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
net zoals de reguliere bankwereld dus.
Omdat hij een van de eersten was en nu gewoon de grootste is. En de grote massa aan bitcoin "gebruikers" boeit het geen reet dat het een gevaar voor bitcoin is, die willen gewoon snel ff proberen te cashen en kijken niet naar risico's.quote:Anyway, ik snap niet waarom iedereen mtgox gebruikt. Kan hij een bankrun aan?
Uh, ik denk niet dat je de term bankrun begrepen hebt. Als er een bankrun ontstaat zijn er helemaal geen orders. Iedereen doet dan massal een "withdraw funds" van MtGox en trekt dus in één klap alle dollars en alle bitcoins die ze hebben staan er uit, bijvoorbeeld omdat ze bang zijn dat MtGox om wat voor reden dan ook spoedig uit de lucht zal gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:38 schreef eleusis het volgende:
MtGox tradet zelf niet hè, je koopt/verkoopt alleen van andere deelnemers.
Als er een run is, zullen er opeens geen kopers meer zijn (de verkopers eten het hele orderboek op), en zakt de prijs snel. Op een gegeven prijs zal men wel weer gaan kopen, zo is de mens ook wel weer.
Aan dat scenario zat ik ook al te denken inderdaad. De overheid kan de bitcoin natuurlijk ook op die manier beinvloeden. Als zij bijvoorbeeld voor een miljard aan BC kopen (wat helemaal niets is als zij het als een bedreiging zien voor de wereldeconomie) kunnen ze de koers en dus het lot van de bitcoin beinvloeden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bizar... Alsof iemand met veel Bitcoins probeert de markt stabiel te krijgen...
Heeft dat ook niet te maken met mensen die vooraf instellen bij welke koers ze willen kopen / verkopen? Die stellen dan waarschijnlijk sneller 18/19/20 dollar in dan 19.21 of 18.57. Vandaar de boost op hele dollars denk ik?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:54 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Op iedere hele dollar zit een psychologische grens, zie: http://mtgoxlive.com/orders?ratesoff
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het daarom ook niet bizar dat er een vast aantal bitcoins zijn? In theorie zou je ze allemaal kunnen kopen? Wat ik me verder af vroeg is wat er gebeurd met kwijtgeraakte bitcoins? Weet het systeem dat zodat ze weer gegenereerd kunnen worden of niet? Anders gaan er telkens bitcoins verloren bij kwijt geraakte wallets (en wordt het aantal van 22 miljoen steeds lager)quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:15 schreef nlpronk het volgende:
[..]
Aan dat scenario zat ik ook al te denken inderdaad. De overheid kan de bitcoin natuurlijk ook op die manier beinvloeden. Als zij bijvoorbeeld voor een miljard aan BC kopen (wat helemaal niets is als zij het als een bedreiging zien voor de wereldeconomie) kunnen ze de koers en dus het lot van de bitcoin beinvloeden.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:26 schreef PiRANiA het volgende:
Ook maar even wat kaarten gekocht:
[ afbeelding ]DamnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen als je zoveel geld uitgeeft snap ik niet dat je 5770's koopt. Prima dingen hoor , maar de 5800 serie is maar een fractie duurder en levert betere prestaties
Wat doe je als je je brood alleen met bitcoins kunt betalen en je toevallig geen bitcoins hebt omdat ze allemaal opgekocht zijn door anderen die ook brood willen eten?quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:27 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Is het daarom ook niet bizar dat er een vast aantal bitcoins zijn? In theorie zou je ze allemaal kunnen kopen? Wat ik me verder af vroeg is wat er gebeurd met kwijtgeraakte bitcoins? Weet het systeem dat zodat ze weer gegenereerd kunnen worden of niet? Anders gaan er telkens bitcoins verloren bij kwijt geraakte wallets (en wordt het aantal van 22 miljoen steeds lager)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |