abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:49:40 #101
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98219966
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was wel de eerste groep die je in de ovens wilde duwen (hypothetisch) :P
Ah, in dat geval is mijn haat jegens armlastigen vergelijkbaar met jouw haat tegen geld :)
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:50:20 #102
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98220003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als die ideologie je even in de weg zit dan zeg je "helaas, de wereld is oneerlijk".
Welnee, hij zit me niet in de weg :s)
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:50:38 #103
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_98220014
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus? En nu? Jij rekent jezelf tot de armlastigen? Want die allerrijkste haalt zn schouders op en leeft door in weelde. Jij moet nog steeds op een houtje bijten. Dus wat bereik je daar nu mee?
Dan moet je maar ophouden met je mond open te doen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:51:03 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_98220039
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Welnee, hij zit me niet in de weg :s)
Jou beslist niet nee.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:52:25 #105
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98220121
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jou beslist niet nee.
Als mijn persoonlijke bevindingen iemand anders in de weg zitten, moet hij of zij er maar geen acht op slaan.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:57:08 #106
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_98220382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als mijn persoonlijke bevindingen iemand anders in de weg zitten, moet hij of zij er maar geen acht op slaan.
Fijn dat het broertje van mlg dat even zelf zegt.

(Nu ook weer: breng je het naar de SP :') Allemaal loze praatjes :') Altijd maar dat vingerwijzen :') )
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 21:00:08 #107
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98220551
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

(Nu ook weer: breng je het naar de SP :') Allemaal loze praatjes :') Altijd maar dat vingerwijzen :') )
Maar goed, wat wil je hier nu mee bereiken? want je probeert het laatste woord te hebben, maar uiteindelijk levert dat je niks op.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:04:17 #108
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_98220755
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar goed, wat wil je hier nu mee bereiken? want je probeert het laatste woord te hebben, maar uiteindelijk levert dat je niks op.
Inderdaad, daarom reageerde ik na de eerste dag al mondjesmaat op hem. Gaat selectief op zaken in, haalt er hapsnap zaken bij, begint over heel andere dingen en speelt op de man. Vandaag zat hij me weer volledig uit de lucht gegrepen in een one-liner voor alu-hoedje uit te maken. Vanaf nu gaat de negeermodus erop, wat hij ook zegt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:04:55 #109
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98220794
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Onnavolgbaar ^O^
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 21:08:06 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98220961
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom reageerde ik na de eerste dag al mondjesmaat op hem. Gaat selectief op zaken in, haalt er hapsnap zaken bij, begint over heel andere dingen en speelt op de man. Vandaag zat hij me weer volledig uit de lucht gegrepen in een one-liner voor alu-hoedje uit te maken. Vanaf nu gaat de negeermodus erop, wat hij ook zegt.
Doe je dat overal bij? Oostindisch doof noemen ze dat ook wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98229220
Banken en verzekeraars kunnen gewoon in korte tijd een enorme winst maken. Kijk maar eens hoe snel de meeste hun miljardenleningen aan de overheid terugbetalen, alsof het niets is. Die bonussen kunnen ze niet tegenhouden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_98229791
Uitkeringsgerechtigden vind ik de echte graaiers.

De top zorgt voor de welvaart waar je nu op zit te zeiken.. Kijk naar waar jouw welvaart vandaan komt. Zonder de top waren we NIKS.

Kijk ook naar de USA waar de top beter beloond wordt, bijna alle innovaties komen daar vandaan: Facebook, Google, IBM, Intel, Microsoft.. Hoeveel zouden er werkelijk zijn geweest zonder een riante beloning?

Ik denk dat mensen moeten beseffen met wat een vrije markt ze nu mee te maken hebben, hoe blij ze moeten zijn met wat ze nu hebben. Het is altijd makkelijk je vinger naar anderen te wijzen. Maar dankzij dit systeem zijn we heel welvarend geworden. Bankdirecteuren hebben ook een verantwoordelijkheid. Probeer zelf maar een keer CEO te worden, dan piep je wel anders.
pi_98230181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:17 schreef robin007bond het volgende:

De top zorgt voor de welvaart waar je nu op zit te zeiken.. Kijk naar waar jouw welvaart vandaan komt. Zonder de top waren we NIKS.

Kijk ook naar de USA waar de top beter beloond wordt, bijna alle innovaties komen daar vandaan: Facebook, Google, IBM, Intel, Microsoft.. Hoeveel zouden er werkelijk zijn geweest zonder een riante beloning?

Ik denk dat mensen moeten beseffen met wat een vrije markt ze nu mee te maken hebben, hoe blij ze moeten zijn met wat ze nu hebben. Het is altijd makkelijk je vinger naar anderen te wijzen. Maar dankzij dit systeem zijn we heel welvarend geworden. Bankdirecteuren hebben ook een verantwoordelijkheid. Probeer zelf maar een keer CEO te worden, dan piep je wel anders.
Nederland is een verzorgingsstaat waar de rijken inderdaad het meeste aan meebetalen.
Maar je moet niet vergeten dat elke werkende Nederlander gedurende minimaal 50% belasting afdraagt. Iemand die na jaren werkloos raakt en vervolgens een uitkering krijgt heeft in een eerder stadium flink meebetaald. Alleen de werklozen die nog nooit een poot hebben uitgestoken hebben geen recht op klagen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:05:01 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_98232436
quote:

Er komen hier ook voldoende innovaties vandaan en de namen die jij noemt hebben die innovaties ook niet gedaan omdat ze grote zakken geld beloond werd. Dus een onzin argument eersteklas.

TS vliegt erg kort door de bocht. Maar hij heeft een punt dat de banken heel veel te verwijten valt. Net als de politiek overigens.
pi_98233968
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:05 schreef Hexagon het volgende:
Er komen hier ook voldoende innovaties vandaan en de namen die jij noemt hebben die innovaties ook niet gedaan omdat ze grote zakken geld beloond werd. Dus een onzin argument eersteklas.
Inderdaad, de meeste van die succesvolle IT bedrijven zijn door een paar nerds in een schuur opgericht. En als je ziet hoeveel van hen veel van hun geld weggeven of er niets om geven (Bill Gates, Zuckerberg) dan weet je dat financiële prikkels totaal geen drijfveer zijn voor die mensen.

Google staat zelfs bekend om de bedrijfscultuur waarin werknemers op vooruitstrevende manieren creatief en intellectueel geprikkeld worden om het beste uit zichzelf te halen. Het is één van de meest innoverende bedrijven van de afgelopen 10 jaar (want zo kort bestaan ze pas!) en ze staan bijna altijd stijf bovenaan lijstjes van bedrijven waar mensen graag zouden werken. Dat ze daarbij bakken met geld verdienen omdat het zeer goed werkt zegt genoeg over de mythe van de financiële prikkel.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_98235258
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:24 schreef eight het volgende:

[..]

Nederland is een verzorgingsstaat waar de rijken inderdaad het meeste aan meebetalen.
Maar je moet niet vergeten dat elke werkende Nederlander gedurende minimaal 50% belasting afdraagt. Iemand die na jaren werkloos raakt en vervolgens een uitkering krijgt heeft in een eerder stadium flink meebetaald. Alleen de werklozen die nog nooit een poot hebben uitgestoken hebben geen recht op klagen.
Dan nog is het inefficiënt om door de overheid te laten doen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 01:55:00 #117
177885 JoaC
Het is patat
pi_98235413
quote:

IBM en Microsoft teren vooral op succes uit verleden, ze hebben hun voorheen positie verloren door gebrek aan mentale beloningen en weining innovatie.

Facebook en Google vechten om een kok, en hebben oa Glijbanen op kantoor.

Bij Facebook wil ik ook nog melden dat er een sociale-netwerk zeepbel gaat ontploffen (zie waarde LinkedIn tov resultaten)
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_98235473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:55 schreef JoaC het volgende:

[..]

IBM en Microsoft teren vooral op succes uit verleden, ze hebben hun voorheen positie verloren door gebrek aan mentale beloningen en weining innovatie.

Facebook en Google vechten om een kok, en hebben oa Glijbanen op kantoor.

Bij Facebook wil ik ook nog melden dat er een sociale-netwerk zeepbel gaat ontploffen (zie waarde LinkedIn tov resultaten)
Toch zijn het net die kleine innovaties die het leven zo aangenaam maken :)

Google is gewoon een goed bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden voor de werknemer. Ik heb het idee dat je dat terugziet in de kwaliteit van hun producten. De rest kan voortborduren op hun eigen en andermans succes.
pi_98236915
quote:

Maar Microsoft, Apple en Faceboek en You Tube ( om er maar eens een paar te noemen) zijn toch klein begonnen?

Verder kunnen CEO's ook niks als de medewerkers niet presteren dus waarom zou alleen de CEO dan vette bonussen mogen krijgen?
pi_98237398
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 02:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Google is gewoon een goed bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden voor de werknemer. Ik heb het idee dat je dat terugziet in de kwaliteit van hun producten. De rest kan voortborduren op hun eigen en andermans succes.
Vreemde aanname die je doet. Jij denkt dat door hoge beloningen mensen geprikkeld worden om te innoveren? Een Microsoft is piepklein begonnen, hetzelfde geldt voor de grote jongens in de videogame-industrie of Google. Succes was alles behalve gegarandeerd, dus om dergelijke uitvindingen te doen louter met dollartekens in het achterhoofd, is op zn zachtst gezegd nogal stupide. Als je verzekerd wilt zijn van een aardig inkomen dan ga je als werknemer met verstand wel in loondienst aan de slag bij een bedrag dat goed betaalt. Nee, mensen die grote uitvindingen hebben gedaan werden in de meeste gevallen niet geprikkeld door een riante financiele beloning. Het gaat om mensen met een visie die op hun manier de wereld willen veranderen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98706606
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemde aanname die je doet. Jij denkt dat door hoge beloningen mensen geprikkeld worden om te innoveren? Een Microsoft is piepklein begonnen, hetzelfde geldt voor de grote jongens in de videogame-industrie of Google. Succes was alles behalve gegarandeerd, dus om dergelijke uitvindingen te doen louter met dollartekens in het achterhoofd, is op zn zachtst gezegd nogal stupide. Als je verzekerd wilt zijn van een aardig inkomen dan ga je als werknemer met verstand wel in loondienst aan de slag bij een bedrag dat goed betaalt. Nee, mensen die grote uitvindingen hebben gedaan werden in de meeste gevallen niet geprikkeld door een riante financiele beloning. Het gaat om mensen met een visie die op hun manier de wereld willen veranderen.
Dream on.

Verklaar het gebrek aan uitvindingen in communistische staten dan maar :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2011 03:07:01 ]
  maandag 27 juni 2011 @ 03:22:11 #122
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98706765
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:07 schreef eight het volgende:
Banken en verzekeraars kunnen gewoon in korte tijd een enorme winst maken. Kijk maar eens hoe snel de meeste hun miljardenleningen aan de overheid terugbetalen, alsof het niets is. Die bonussen kunnen ze niet tegenhouden.
Hoe weet jij als normale burger eigenlijk zo zeker dat het allemaal daadwerkelijk terugbetaald is wat zij hebben "geleend". Geloof je wat zij je vertellen? In dat wereldje worden deals gemaakt tot en met. In Amerika gingen bv. werkloosheids-cijfers ook omlaag maar dat bleek ook een farce. Er werd alleen meer geld in omloop gebracht dat was alles. Schulden worden niet geheel terugbetaald maar op deals gegooid met de centrale banken en de overheid. Die mutherfuckers (overheid/centrale- en commerciele banken) houden het hand boven elkanders hoofd ten koste van de kleinere burgers (die alles mogen terug payen incl rente). Net zoals de Federal Reserve deed/doet in Amerika. Dit beleid is de oorzaak van dat getouwtrek mbt de schulden en wie ervoor moet opdraaien. Nu zijn de armeren tijdelijk zondebok omdat zij makkelijk doelwit zijn. Modaal en rijker stemmen namelijk daar gauw in mee. Maar het is symptoom bestrijding /aluhoedje

Oveheid = kanker
Centrale banken zijn kanker
Commerciele banken zijn kanker
Graaiers zijn kanker.
Bovengenoemden houden mekaar het hand boven het hoofd wanwege het geld en dat is net kanker.

Het groeit en maakt de maatschappij ziek.

En het gaat niet weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Schenkstroop op 27-06-2011 03:32:31 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 27 juni 2011 @ 04:05:52 #123
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98707165
Bezuinigen op armeren, bezuinigen op dit, bezuinigen op modaal en iedereen het licht uit om 8pm en de belastingen omhoog. Is allemaal symptoom bestrijding volgens mij.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_98708885
Verder gaat het wel?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_98710135
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 03:22 schreef Schenkstroop het volgende:

Hoe weet jij als normale burger eigenlijk zo zeker dat het allemaal daadwerkelijk terugbetaald is wat zij hebben "geleend". Geloof je wat zij je vertellen? In dat wereldje worden deals gemaakt tot en met. In Amerika gingen bv. werkloosheids-cijfers ook omlaag maar dat bleek ook een farce. Er werd alleen meer geld in omloop gebracht dat was alles. Schulden worden niet geheel terugbetaald maar op deals gegooid met de centrale banken en de overheid. Die mutherfuckers (overheid/centrale- en commerciele banken) houden het hand boven elkanders hoofd ten koste van de kleinere burgers (die alles mogen terug payen incl rente). Net zoals de Federal Reserve deed/doet in Amerika. Dit beleid is de oorzaak van dat getouwtrek mbt de schulden en wie ervoor moet opdraaien. Nu zijn de armeren tijdelijk zondebok omdat zij makkelijk doelwit zijn. Modaal en rijker stemmen namelijk daar gauw in mee. Maar het is symptoom bestrijding /aluhoedje

Oveheid = kanker
Graaiers zijn kanker.
Bovengenoemden houden mekaar het hand boven het hoofd wanwege het geld en dat is net kanker.

En het gaat niet weg.
^O^
  maandag 27 juni 2011 @ 11:22:43 #126
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98712603
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 03:22 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Oveheid = kanker
Graaiers zijn kanker.

En het gaat niet weg.
En je oplossing is?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_98712774
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

En je oplossing is?
Is er overal een oplossing voor? Zo positief vond ik Schenkstroop niet. :+
Ik ben het wel met zijn analyse eens.

Waar blijft wikileaks trouwens met het grote banken nieuws? :(

[ Bericht 6% gewijzigd door BertV op 27-06-2011 11:44:17 ]
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  maandag 27 juni 2011 @ 14:13:41 #128
177885 JoaC
Het is patat
pi_98718342
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 02:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Die doorgroeimogelijkheden zie je minder bij bedrijven zoals Microsoft, welke vooral bij nieuwe markten achter concurrenten aanloopt (Cloudcomputing, browsen/zoeken, telefonie).

Bij de mobiele markt zie je je hetzelfde gebeuren, RIM (Research in Motion :o ) kwam met pingen, een manier om gratis berichten rond te sturen. Een Blackberry hebben is nu heel populair onder jongeren, maar tegelijkertijd zie je dat via o.a. WhatsApp hetzelfde gebeurt bij de eiFoons en de Android en Windowstoestellen (Welke weggedrukt worden door Android).

Nu hebben ze pas na jaren een Touchtoestel en huurden ze recentelijk de ontwerpen van HTC Sense in om haar eigen Blackberry interface te verbeteren.

Apple had Apps, en een AppStore, welke ook gekopieerd worden, maar zij waren zo slim om hun producten met elkaar te laten communiceren. Iets wat Google nu ook bij nieuwe producten doet.

Google kwam in China door in te stemmen met allerlei censurerende overheidsmaatregelen, doordat dit hun vrijheid beperkte, kozen ze eieren voor hun geld, want ze kregen door dat gouden eieren een veel grotere waarde hadden. China was geen markt waar je volledig kon innoveren, maar vooral vanwege het menselijke karakter.

Binnen het verdienmodel van RIM en Microsoft is geen menselijke rol ingebouwd, waardoor ze straks steeds meer richting de marge zullen verdwijnen i.p.v. hun huidige toppositie. Creativiteit komt van meer dan puur een economische prikkel, ik durf zelfs te zeggen dat deze het minst belangrijk is.

quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 03:01 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dream on.

Verklaar het gebrek aan uitvindingen in communistische staten dan maar :')
:')
Communisten deden net als het Westen grote, of vergelijkbare uitvindingen, hetgeen waar communisme kapot aan ging was het meedoen in een wereldmarkt. waardoor ze economisch niet mee konden doen op meer basale terreinen, en de legitimiteit onder de bevolking.

Er onstond een enorme zwarte markt voor alledaagse producten, en tegelijkertijd moest de bevolking gefopt worden door propaganda en beangstigd worden d.m.v. onmenselijke zaken.

Dit lijkt natuurlijk in eerste instantie alsof het de minder centrale rol van geld was die het Gordijn opendeed, maar als een samenleving geen goede basis heeft, gaat het sowieso eraan onder door. Zeggen iets voor de samenleving te doen, maar tegelijkertijd deze onderdrukken op alle mogelijke manieren werkt niet. Zeggen dat de samenleving zichzelf volledig kan redden leidt tot chaos.

Tussen concurrenten draait het vaak om geld, maar binnen bedrijven en carrières spelen andere zaken juist een veel grotere rol. Dit laatste geldt ook voor overheden/samenlevingen.

Koos probeert dit ook uit te leggen, maar bij baseert het op het gevoel wat hij krijgt als hij om zich heen kijkt.

Eenzelfde visie zie ik bij de PvdA, ze zien het wel, maar kunnen hun vinger er niet opleggen, wel hebben ze door dat gevoelens in stemkeuze een veel grotere rol spelen dan de ratio, en handelen ernaar in campagnes en beleid, waardoor de ratio ontbreekt.

De VVD/CDA voeren sinds kort op eenzelfde manier campagne, maar vergeten dit in beleid te laten doorwerken, waardoor de bal straks terugkaatst op hun partijen, maar ook de samenleving.

De andere 2 grotere partijen (PVV/SP) zijn populistisch, dus niet serieus te nemen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_98951385
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:13 schreef JoaC het volgende:

[..]

Die doorgroeimogelijkheden zie je minder bij bedrijven zoals Microsoft, welke vooral bij nieuwe markten achter concurrenten aanloopt (Cloudcomputing, browsen/zoeken, telefonie).

Bij de mobiele markt zie je je hetzelfde gebeuren, RIM (Research in Motion :o ) kwam met pingen, een manier om gratis berichten rond te sturen. Een Blackberry hebben is nu heel populair onder jongeren, maar tegelijkertijd zie je dat via o.a. WhatsApp hetzelfde gebeurt bij de eiFoons en de Android en Windowstoestellen (Welke weggedrukt worden door Android).

Nu hebben ze pas na jaren een Touchtoestel en huurden ze recentelijk de ontwerpen van HTC Sense in om haar eigen Blackberry interface te verbeteren.

Apple had Apps, en een AppStore, welke ook gekopieerd worden, maar zij waren zo slim om hun producten met elkaar te laten communiceren. Iets wat Google nu ook bij nieuwe producten doet.

Google kwam in China door in te stemmen met allerlei censurerende overheidsmaatregelen, doordat dit hun vrijheid beperkte, kozen ze eieren voor hun geld, want ze kregen door dat gouden eieren een veel grotere waarde hadden. China was geen markt waar je volledig kon innoveren, maar vooral vanwege het menselijke karakter.

Binnen het verdienmodel van RIM en Microsoft is geen menselijke rol ingebouwd, waardoor ze straks steeds meer richting de marge zullen verdwijnen i.p.v. hun huidige toppositie. Creativiteit komt van meer dan puur een economische prikkel, ik durf zelfs te zeggen dat deze het minst belangrijk is.

[..]

:')
Communisten deden net als het Westen grote, of vergelijkbare uitvindingen, hetgeen waar communisme kapot aan ging was het meedoen in een wereldmarkt. waardoor ze economisch niet mee konden doen op meer basale terreinen, en de legitimiteit onder de bevolking.

Er onstond een enorme zwarte markt voor alledaagse producten, en tegelijkertijd moest de bevolking gefopt worden door propaganda en beangstigd worden d.m.v. onmenselijke zaken.

Dit lijkt natuurlijk in eerste instantie alsof het de minder centrale rol van geld was die het Gordijn opendeed, maar als een samenleving geen goede basis heeft, gaat het sowieso eraan onder door. Zeggen iets voor de samenleving te doen, maar tegelijkertijd deze onderdrukken op alle mogelijke manieren werkt niet. Zeggen dat de samenleving zichzelf volledig kan redden leidt tot chaos.

Tussen concurrenten draait het vaak om geld, maar binnen bedrijven en carrières spelen andere zaken juist een veel grotere rol. Dit laatste geldt ook voor overheden/samenlevingen.

Koos probeert dit ook uit te leggen, maar bij baseert het op het gevoel wat hij krijgt als hij om zich heen kijkt.

Eenzelfde visie zie ik bij de PvdA, ze zien het wel, maar kunnen hun vinger er niet opleggen, wel hebben ze door dat gevoelens in stemkeuze een veel grotere rol spelen dan de ratio, en handelen ernaar in campagnes en beleid, waardoor de ratio ontbreekt.

De VVD/CDA voeren sinds kort op eenzelfde manier campagne, maar vergeten dit in beleid te laten doorwerken, waardoor de bal straks terugkaatst op hun partijen, maar ook de samenleving.

De andere 2 grotere partijen (PVV/SP) zijn populistisch, dus niet serieus te nemen.
Ik snap wat Koos bedoelt, maar de financiële prikkel zal er ook zeker wel zijn. Misschien is de rol van die prikkel een beetje overschat door mensen als mij, maar waar ik op doelde is vooral het recht op de winsten als werkgever.

Als werkgever heb je natuurlijk je investeringen gedaan, zowel in je bedrijf als in de werknemers. Ook komt er een risico bij te kijk dat de werknemers niet nemen, dat maakt voor mij winsten voor de werkgever rechtvaardig, ongetwijfeld zal jij het hier ook wel mee eens zijn :P

De mobiele telefoonmarkt is voor mij een voorbeeld van hoe innovatie goed uitpakt. iOS, Android en natuurlijk de Blackberry's. Toch vraag ik me af of dit zou kunnen werken in een planeconomie. Vandaar dat ik mijn vraagtekens zette bij het niveau van innovatie in communistische landen.

Voor mij is VVD alsnog de partij die het dichtbij komt. Vooral wegens de kleinere rol die de overheid dient te spelen, waar ik niet gecharmeerd van ben zijn de dingen als HRA. D66 is voor mij te sociaal, met vooralsnog een voorstander van sterkste schouders, zwaarste lasten. Ook met de sociale zekerheid zijn ze wat mij betreft té progressief.

Ik ben er van overtuigd dat een vlaktaks of een minarchistische overheid zonder inkomstenbelasting zou voldoen. Helaas is de VVD hier ook mijlenver vandaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')