abonnement Unibet Coolblue
pi_98183837


Vorige delen:
Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven - Deel 5
Bloedgeven - Deel 6
Bloedgeven - Deel 7
Bloedgeven - Deel 8
Bloedgeven - Deel 9
Bloedgeven - Deel 10
Bloedgeven - Deel 11
Bloedgeven - Deel 12
Bloedgeven - Deel 13
Bloedgeven - Deel 14
Bloedgeven - Deel 15

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 6

Ik ben bang voor de naald.

Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.

Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...

In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen of veel wisselende partners hebt mag je 6 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of ben je homo, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
pi_98183942
Laatste post:
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef KathyH. het volgende:
Whoe, spannend ja! Hoe is het gegaan? Ik mag morgen. :s)
Viel me 100% mee! :D Ik ben niet zo dol op bloedprikken maar ik wil wel graag bloed doneren dus ik zag een beetje tegen de prik op maar het was zo gebeurd. HB en bloeddruk waren goed dus nu afwachten. :)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:41:02 #3
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_98184015
Ik ben er ook niet dol op, ik kijk standaard de andere kant op. Zelfs na al die jaren nog :@
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:44:12 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98184142
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:41 schreef Mark het volgende:
Ik ben er ook niet dol op, ik kijk standaard de andere kant op. Zelfs na al die jaren nog :@
Idem. Ook zie ik altijd op tegen de eerste teruggave, maar dat komt omdat ze een keer per ongeluk ook door de achterkant van de vaatwand hadden gestoken en het toen begon op te bollen bij het teruggeven :P
pi_98189874
Ik kijk ook nooit naar de naald als ze die inbrengen hoor, vreselijk.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_98195848
Als de naald erin gaat kijk ik wel altijd, wil zien waar ze mee bezig zijn. De eerste keer dat er bij mij bloed geprikt werd deed het zo'n pijn dat ik sindsdien altijd een beetje huiverig ervoor ben maar het valt gelukkig iedere keer mee. *O*
pi_98221297
Wow, ik voelde echt níks van het prikken! (Dit was natuurlijk ook een dunne naald voor de paar buisjes van de eerste keuring maar toch, heb met bloedprikken wel beroerder meegemaakt.) En mijn hb was 7.8 (fieuw) en bloeddruk 120/75. De prikmevrouw zei dat ik heel makkelijk te prikken was, dus das mooi. En wat zijn ze aardig en lief! O+
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_98226052
ik zorg dat ik een plekje bij het raam heb zodat ik tijdens het aanprikken naar buiten kan kijken. Het is maar een kwestie van 2 tellen en dan zit de naald er al in. Daarna kan ik gewoon kijken wat er gebeurd.
pi_98291683
Ik heb ook weer een halve liter minder, opvallend genoeg voel ik op geen enkel moment dat ik bloed heb gegeven.

Bloeddruk:144/77 pols:62 HB:9,5
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:05:27 #10
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_98297249
Zo, ook weer 650 ml lichter :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 17 juni 2011 @ 19:37:07 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:46:47 #12
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_98313965
Ik ben verleden week gebeten door een teek dus nu gaat mijn afspraak van aankomende maandag niet door. Smerige rotbeesten. :{w
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_98316490
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:37 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmm, cookies....
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 18 juni 2011 @ 00:39:20 #14
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_98320101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:33 schreef Karstman het volgende:

[..]

Hmmm, cookies....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_98320261
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:05 schreef Mark het volgende:
Zo, ook weer 650 ml lichter :)
650? Ik weet dat er altijd iets meer wordt getapt voor die buisjes, maar dat is toch niet zoveel?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  zaterdag 18 juni 2011 @ 01:36:24 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_98322196
Ik geef plasma :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_98504522
Ik mag geen bloed geven.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_98506367
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:50 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik mag geen bloed geven.
Dat dacht ik al, gezien je gebruikersnaam ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_98513687
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:37 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, gezien je gebruikersnaam ;)
Ik vind het wel stom. Ik wil ook weleens wat doen voor de samenleving.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_98517686
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:31 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik vind het wel stom. Ik wil ook weleens wat doen voor de samenleving.
Je kunt altijd nog stamceldonor of nierdonor worden.
pi_98518908
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:18 schreef wyccie het volgende:

[..]

Je kunt altijd nog stamceldonor of nierdonor worden.
dat is eng. Bloed aftappen niet.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:03:02 #22
202348 Susi
Temple of Love
pi_98519648
Morgen maar weer.
pi_98521199
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:31 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik vind het wel stom. Ik wil ook weleens wat doen voor de samenleving.
Donateur worden..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:56:04 #24
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_98537911
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:31 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik wil ook weleens wat doen voor de samenleving.
http://www.vrijwilligerswerk.nl/
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:50:43 #25
202348 Susi
Temple of Love
pi_98596598
Zo, gisteren was de eerste keer dat ik het wat minder vond. Mijn aderen liggen vrij diep en elke keer moeten ze worden gezocht, maar worden ze wel gevonden en gaat het verder prima. Maar nu zat de naald er niet goed in, waardoor de man die mij hielp de naald een paar keer moest verleggen. En dat voelde verre van prettig, getverdemme. Wel een succesvolle donatie al met al, maar dat kastje begon tig keer te piepen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:45:04 #26
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_98600962
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:50 schreef Susi het volgende:
Zo, gisteren was de eerste keer dat ik het wat minder vond. Mijn aderen liggen vrij diep en elke keer moeten ze worden gezocht, maar worden ze wel gevonden en gaat het verder prima. Maar nu zat de naald er niet goed in, waardoor de man die mij hielp de naald een paar keer moest verleggen. En dat voelde verre van prettig, getverdemme. Wel een succesvolle donatie al met al, maar dat kastje begon tig keer te piepen.
Breien noem ik dat altijd. Heel vervelend. :Y
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_98863484
Mijn oproepkaart is binnen, vanaf zes juli mag ik voor het eerst langskomen om te doneren. :D
pi_98863935
Ik had me een maand geleden aangemeld op hun site, toch besloten om misschien plasma te geven.Ondertussen had ik nog steeds niks binnengekregen per post, dus belde ik vorige week naar hen. Toen vertelde ze me aan de telefoon dat ze achterlopen met de administratie, maar inmiddels zijn we weer een week verder en heb ik nog steeds niks binnen. Ik zal niet nog een keer gaan bellen, maar vind het wel erg matig. Ik hoor hier van sommige mensen dat ze een paar dagen later al een oproep brief ontvangen voor de keuring. Zijn hier ook nieuwe donors die die een maand of langer moet wachten voor een brief?
pi_98870062
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:29 schreef Turalyon het volgende:
Ik had me een maand geleden aangemeld op hun site, toch besloten om misschien plasma te geven.Ondertussen had ik nog steeds niks binnengekregen per post, dus belde ik vorige week naar hen. Toen vertelde ze me aan de telefoon dat ze achterlopen met de administratie, maar inmiddels zijn we weer een week verder en heb ik nog steeds niks binnen. Ik zal niet nog een keer gaan bellen, maar vind het wel erg matig. Ik hoor hier van sommige mensen dat ze een paar dagen later al een oproep brief ontvangen voor de keuring. Zijn hier ook nieuwe donors die die een maand of langer moet wachten voor een brief?
Ik heb geloof ik een maand of 2 moeten wachten na aanmelding voordat ik bericht kreeg. Ik was het alweer helemaal vergeten toen. :P

Vandaag ook weer bloed gegeven, 5e keer.
Bloeddruk 130/75, pols 69 en mijn HB deed hel erg raar;
De eerste keer prikken was het 7.6, de 2e keer 8.3 en de derde keer 8.1. :?

Is het geen schatje? O+
pi_98870842
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:06 schreef VGA4xZoom het volgende:
De eerste keer prikken was het 7.6, de 2e keer 8.3 en de derde keer 8.1. :?
bloed van 2e en 3e prik komen van dieper in je lichaam, die hb is meer representatief dan de eerste prik. Circulatie bij mij is vrij beroerd er zit dan nog meer verschil tussen de 1e en 2e
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:43:16 #31
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98871351
Eergisteren gebeld, gisteren gegaan.

HB 8.8, Bloeddruk 135/70, een blauwe plek omdat de zuster de naald wat raar erin stak, en na 5.58 was ik al klaar met geven :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98876971
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:29 schreef Turalyon het volgende:
Ik had me een maand geleden aangemeld op hun site, toch besloten om misschien plasma te geven.Ondertussen had ik nog steeds niks binnengekregen per post, dus belde ik vorige week naar hen. Toen vertelde ze me aan de telefoon dat ze achterlopen met de administratie, maar inmiddels zijn we weer een week verder en heb ik nog steeds niks binnen. Ik zal niet nog een keer gaan bellen, maar vind het wel erg matig. Ik hoor hier van sommige mensen dat ze een paar dagen later al een oproep brief ontvangen voor de keuring. Zijn hier ook nieuwe donors die die een maand of langer moet wachten voor een brief?
Ik ben ooit donor geweest, maar dat was 7 jaar geleden. 1.5 maand terug me opnieuw aangemeld, en werd binnen 10 minuten al gebeld voor een afspraak..

Maar misschien komt dat omdat ze mijn bloedgroep al wisten natuurlijk.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_98878105
ik had ivm stage opgegeven niet beschikbaar te zijn tot 5juli.
en jawel een oproepkaart dat ik vanaf 5juli heen mag.
zit zelfs een sticker op: "ivm de komende vakantieperiode is uw donaite dringend gewenst"

eens kijken of het met warm weer beter gaat (vorige keren steeds met warmte matje omdat anders niet snel genoeg stroomt)
pi_98879848
Zo dat was de eerste keer plasma. Dat ging heel lekker, duurt een stuk langer maar niet vervelend lang. Was wel maf om te zien dat het bloed dan weer terug je arm in gaat. Kijk hier is het bijna allemaal weer terug in m'n arm :)

Zo'n zakje plasma ziet er wel smerig uit trouwens :r
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:28:25 #35
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_98882166
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:34 schreef Karstman het volgende:
Zo dat was de eerste keer plasma. Dat ging heel lekker, duurt een stuk langer maar niet vervelend lang. Was wel maf om te zien dat het bloed dan weer terug je arm in gaat. Kijk hier is het bijna allemaal weer terug in m'n arm :)
[ afbeelding ]
Zo'n zakje plasma ziet er wel smerig uit trouwens :r
Hey, dat zijn andere machines dan dat ze bij ons gebruiken.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 1 juli 2011 @ 00:12:32 #36
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_98890966
Zijn iets sneller. In Nijmegen hebben ze 2 types
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_99125057
Net terug van de eerste keer doneren, ik begon hem al te knijpen vanochtend dus besloot maar meteen vanavond te gaan. Bloedgroep is A+, HB 8.9, bloeddruk 131/75. Ging allemaal goed en naar huis gegaan met een magneet. :7
pi_99134593
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:43 schreef Nune het volgende:
Net terug van de eerste keer doneren, ik begon hem al te knijpen vanochtend dus besloot maar meteen vanavond te gaan. Bloedgroep is A+, HB 8.9, bloeddruk 131/75. Ging allemaal goed en naar huis gegaan met een magneet. :7
^O^
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_99234423
Heb me onlangs ook aangemeld, later deze maand de keuring en vervolgens moet ik 7 maanden wachten tot ik voor het eerst mag geven ivm mijn vakantiebestemming.

Maar het begin is gemaakt!
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 08:25:53 #40
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_99234425
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 08:25 schreef Eigenmijsje het volgende:
Heb me onlangs ook aangemeld, later deze maand de keuring en vervolgens moet ik 7 maanden wachten tot ik voor het eerst mag geven ivm mijn vakantiebestemming.

Maar het begin is gemaakt!
Helemaal goed! ^O^
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_99234458
Ik wilde het al langer, m'n ouders doen het al zolang ik me kan herinneren, maar ik was in de veronderstelling dat het 's avonds niet kon.
Laatst had ik het er met mijn moeder over, die helaas niet meer mag en zij gaf aan dat 's avonds tegenwoordig vaak ook een optie is. Toen had ik geen excuus meer ;)
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_99234605
Ik vind het best fijn om af en toe wat bloed af te geven. Mooie is dat je dan weer het lekker kan aanvullen met....
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99234938
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 08:34 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik wilde het al langer, m'n ouders doen het al zolang ik me kan herinneren, maar ik was in de veronderstelling dat het 's avonds niet kon.
Laatst had ik het er met mijn moeder over, die helaas niet meer mag en zij gaf aan dat 's avonds tegenwoordig vaak ook een optie is. Toen had ik geen excuus meer ;)
Apart. Mijn ouders waren ook bloeddonor en gingen gewoon, in mijn herinnering veel al 's avonds.

En mijn testen en eerdere afnames waren ook 's avonds. Nu kreeg ik gisteren weer een oproep en denk dat ik nu een keer in de ochtend ga. Hoef toch niet te werken..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_99235683
Ik heb mijn eerste oproep binnen. Dus mijn bloed zal goedgekeurd zijn! :s)
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_99238724
Ik zou wel willen, maar de laatste keer dat ze op het ziekenhuis bloed moesten hebben viel ik flauw. :')
Ik vond het ook helemaal niet eng of vies, ik werd gewoon in 1 keer licht in mijn hoofd en toen was ik weg. #faal
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:08:50 #46
25288 royjn
Uuuuuuuuuuuh ?!?!
pi_99254950
Ik ben helaas afgekeurd.
Ik moest op voor de keuring, de eerste deel ging goed. Hb goed, bloeddruk goed.
Daarna moesten er 4 buisjes bloed afgenomen worden. Hier begonnen de problemen, ze hadden de grootste moeite om een ader te vinden. Na 12 keer prikken en maar 1 buisje gevuld hebben ze het maar opgegeven.
Ze gaven het advies om het over een jaar nog een keer te proberen, jammer maar helaas.

Over een jaartje nogmaals proberen.
what's your life worth when it's boring? Stop wasting your life ,you only live life once.
pi_99261727
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:31 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik vind het wel stom. Ik wil ook weleens wat doen voor de samenleving.
Koekjes en drank uitdelen aan slappe donoren ^O^
pi_99466059
Als vrouw mag je toch maar 3x per jaar met een interval van 4 maanden doneren? Ik heb op 6 april gedoneerd en heb nu een nieuwe oproep binnen, mag volgens Sanquin volgende week woensdag al weer.
pi_99485105
Nou ja, da's toch al drieënhalve maand. Scheelt niet zoveel. Ik mag vijf keer per jaar en heb de afgelopen maanden gegeven op 28 december, 28 februari en 4 mei, dus met tussenpozen van zo'n twee maanden.
pi_99485145
Volgens mij zijn ze met de tussenpozen niet zo streng, maar wel met de maximaal 3 (of 5 als man) keer per jaar.
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_99485244
er zit wel een minimum aantal dagen tussen de donatie's. maar hoeveel dat is weet ik niet.
ik had een keer dat het systeem aangaf dat de donaties te snel op elkaar zaten.

*reminder voor mezelf. volgende week heen*
pi_99485599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 23:52 schreef loecje het volgende:
er zit wel een minimum aantal dagen tussen de donatie's. maar hoeveel dat is weet ik niet.
ik had een keer dat het systeem aangaf dat de donaties te snel op elkaar zaten.

*reminder voor mezelf. volgende week heen*
Mja, wel logisch ook eigenlijk ja: je lijf moet de kans krijgen alles weer aan te vullen.

Ik ook volgende week. Niet vergeten!
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_99494441
Hmm okay, dan ga ik volgende week gewoon :). Kijken of het deze keer weer in 1x gaat lukken!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:06:16 #54
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_99496386
Ik zou opzich wel bloed willen geven, ook omdat ik bloedgroep 0 negatief heb!
Maar ik vroeg me af.. Ik ben vrij snel duizelig, ik moet niet te snel opstaan etc. Ik weeg wel ergens in de 50 kilo, maar ik ben niet heel groot/fors ofzo :P
Is de kans groot dat ik dan na het bloedgeven meteen tegen de vlakte ga? Mensen die daar iets over kunnen zeggen? :D
My mama didn't raise no fool
pi_99497013
ik ben ook vrij snel duizelig en lage bloeddruk.
maar het valt mij tot nu toe heel erg mee. na donatie tijdje blijven liggen met wat te drinken. daarna nog ff zitten met wat drinken+eten en dan naar huis. nergens last van.

proberen kan altijd toch? ergste wat kan gebeuren is dat je flauw valt. zolang dat niet onderweg naar huis gebeurd is er niets aan de hand. met andere woorden, zeker weten dat het gaat en dan pas naar huis. of als je er echt bang voor bent iemand meenemen.
pi_99634251
Vanmorgen weer geweest. Ga de volgende keer ook weer 's ochtends, als dat het toelaat. Bevalt me veel beter dan 's avonds.

Ging ook vrij goed en snel vandaag..Nergens last van gehad en de prikjes waren veel minder lastig dan de vorige keer (had wel de zelfde arts, maar niet dezelfde verpleegster. )
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_99721946
Het was druk net bij de bloedbank, maar wel leuk druk :). Statistiekjes waren prima, hb is weer wat hoger (van 7.8 naar 8.2) en de donatie ging niet zo naar snel als de vorige keer. Ben tevreden O+
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:28:59 #58
317952 geldwolf
De echte Henk en Ria
pi_100112030
quote:
Sanquin wil mijn bloed niet Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen of veel wisselende partners hebt mag je 6 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of ben je homo, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.
Hoezo mogen homo's geen bloed geven?? Ik wil dit weten uit nieuwsgierigheid
en een poot van snuffel de hond
pi_100117671
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:28 schreef geldwolf het volgende:

[..]

Hoezo mogen homo's geen bloed geven?? Ik wil dit weten uit nieuwsgierigheid
Zo expliciet staat het nou ook weer niet op het keuringsformulier, mannen die geslachtsgemeenschap hebben gehad met andere mannen mogen geen bloed doneren.

quote:
Amsterdam, 1 juni 2007. Sanquin mag mannen met homoseksuele contacten blijven uitsluiten van bloeddonatie. Dat is de uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling. De Commissie heeft Sanquin geadviseerd te blijven zoeken naar veiligheidsgaranties die deze uitsluiting niet nodig maken.

Sanquin sluit mannen die seksuele contacten hebben gehad met andere mannen uit van donatie. De achtergrond is dat dit seksuele gedrag een verhoogde kans op HIV- en andere infecties met zich mee brengt. Sanquin hanteert strenge voorzorgsmaatregelen om de veiligheid van het bloed dat bij patiënten terecht komt te kunnen waarborgen. Dit beleid sluit aan bij de internationale richtlijnen.

Mannen die geen bloed meer mochten geven, hebben zich beroepen op gelijke behandeling. Sanquin heeft daarom haar beleid voorgelegd aan de Commissie Gelijke Behandeling. Deze Commissie had zich al in 1998 hierover uitgesproken en heeft ook nu weer de handelwijze van Sanquin gebillijkt.

http://www.sanquin.nl/San(...)-Sanquin-Beleid.html
pi_100120373
En weer een reden gevonden om niet te mogen geven: een week na je Hepatitis B prik mag je niet doneren (ook geen plasma) omdat er de kans is dat je een vals positieve uitslag krijg voor HepB.
Volgende week (of misschien beter: de week er op) een nieuwe poging! :D

Maar nog steeds mijn complimenten voor de efficiency in Rotterdam, ik stond 10 minuten nadat ik binnen kwam weer buiten. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:07:59 #61
159909 -Peach
Prunus persica
pi_100194748
Net weer eens geweest, was lang geleden. 138/76 en HB 9.2 (recordhoogte voor mezelf :P ).
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  Licht Ontvlambaar maandag 1 augustus 2011 @ 15:46:00 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100195873
Mijn oproepkaart lag er ook weer, mag overmorgen gaan :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 augustus 2011 @ 22:46:27 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100293218
Gelukt :P bloeddruk 124/73, pols 77 en Hb 8,6 alles prima dus, heb wel weer even moeten helpen door beetje te knijpen met hand, maar het ging wel lekker.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_100293435
Ik moet binnenkort even langs voor een paar buisjes voor stamcel- en bloedplaatjesdonorschap :)
pi_100305294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:50 schreef Merel1808 het volgende:
Ik moet binnenkort even langs voor een paar buisjes voor stamcel- en bloedplaatjesdonorschap :)
moet je jezelf daar apart voor aanmelden of wordt je gevraagd?
pi_100305326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

moet je jezelf daar apart voor aanmelden of wordt je gevraagd?
Apart aanmelden, je kan van die foldertjes meenemen uit het rek bij de balie :)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:35:12 #67
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100306241
Ik hoefde niet apart buisjes daarvoor te tappen, ze pakten gewoon een extra buisje voor het doneren.
pi_100309911
Ik werd voor die stamcelgekkigheid juist speciaal gevraagd met een brief. Het is me nog steeds een raadsel waarom.
pi_100311336
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:18 schreef wyccie het volgende:

Je kunt altijd nog stamceldonor of nierdonor worden.
Precies! ;) Zie hieronder...

...niertje gezocht!
pi_100312964
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:35 schreef Erasmo het volgende:
Ik hoefde niet apart buisjes daarvoor te tappen, ze pakten gewoon een extra buisje voor het doneren.
Er staat in de brief dat als ik een oproepkaart heb, dat ik dit er dan gelijk bij kan laten afnemen, maar aangezien ik net een maand geleden geweest ben, moet ik even apart langskomen :)
pi_100316447
Ik wil graag bloed of plasma geven, maar ik ben heel erg moeilijk te prikken. Bloed afnemen lukt meestal nog wel, ik heb in beide elleboogplooien één ader waar het meestal wel lukt, maar soms willen die ook niet. Infuus prikken gaat echt moeizaam, soms wel tien keer prikken voor het een béétje zit en een paar keer gehad dat het zelfs helemaal niet lukte.

Wie weet of het prikken voor bloed geven vergelijkbaar is met het prikken voor een infuus? Wordt er in principe ook in de elleboogplooi geprikt? Of gaat dat op een andere manier? Dan zou ik het op z'n minst eens kunnen proberen, anders vrees dat ik iedereen, mezelf inclusief, een groter plezier doe door er maar niet aan te beginnen :)
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100316639
je kan altijd een keer heen gaan voor controle en daarna volbloed.
gaat het niet dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

bij mij gaat het ook erg moeilijk. met warmte matje (is uitzetten van de vaten) en stressballetje lukt het vaak nog net. owja en een goede prikker helpt ook
plasma werd mij heel sterk afgeraden.
pi_100316736
Maar weet je of het in feite hetzelfde is als een infuusnaald?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100316878
het is geen infuus maar een beste naald
meer dit idee:
SPOILER: naald
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100317133
Oh, ik zie het al _O- :'( _O- :'( Dat gaat 'm écht nevernooit worden. Dat moet ik mezelf en vooral ook de prikmensen echt niet aan gaan doen. Als er mensen zijn die briljante ideeën hebben over andere mogelijkheden, manieren of plekken van prikken of wat dan ook dan houd ik me aanbevolen. Ik wil namelijk echt wel.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100319134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:04 schreef Naamah het volgende:
Oh, ik zie het al _O- :'( _O- :'( Dat gaat 'm écht nevernooit worden. Dat moet ik mezelf en vooral ook de prikmensen echt niet aan gaan doen. Als er mensen zijn die briljante ideeën hebben over andere mogelijkheden, manieren of plekken van prikken of wat dan ook dan houd ik me aanbevolen. Ik wil namelijk echt wel.
Misschien moet je je gewoon aanmelden en dan bij het eerste gesprek duidelijk aangeven wat je prikproblemen zijn en dat overleggen. Zij hebben ook niks aan een donor die slecht te prikken is, bij vriendin van mij hebben ze in overleg ook gezegd dat het beter was dat ze niet meer kwam omdat ze niet te prikken is. Jammer maar wel beter voor allebei.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100319348
als je echt wilt, gewoon heengaan. kunnen ze daar zelf beoordelen of je prikbaar genoeg bent.
en of er misschien andere opties zijn.
dan weet je het zeker en hoef je er verder ook niet meer over te twijfelen.

[ Bericht 20% gewijzigd door loecje op 04-08-2011 17:22:32 ]
pi_100319814
Naamah, je kunt het altijd een keer proberen. Mocht het niet lukken is dat jammer, maar dan heb jij in ieder geval je uiterste best gedaan!
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:58:21 #79
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_100462803
Net weer een rondje plasma gedaan. Zat nog een beetje te zenuwen vooraf voor de bloeddruk, die was de vorige keer wat hoog. Vandaag gelukkig weer als vanouds gaat. Een mooie bijkomstigheid van het bloedgeven, iedere maand wordt toch even je bloeddruk en je Hb getest.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_100465729
ik vind die 3x per jaar (volbloed) ook wel voldoende.

afgelopen keer mocht ik niet. of ja ik mocht het proberen maar bloeddruk was vrij laag. nu heb ik standaard een lage bloeddruk dit keer 105/60. vrij normaal volgens mij voor mij maar volgens arts erg laag. en omdat het die dag vrij benauwd warm was(dan heb ik sneller "last") heb ik er maar vanaf gezien.

volgende keer beter

[ Bericht 9% gewijzigd door loecje op 08-08-2011 16:22:36 ]
pi_100568151
Nou, vandaag mocht ik langs voor de vijfde keer (yay), en maar een mok in plaats van een speldje meegenomen. Veel handiger voor op het werk. Netjes respectabele 130/75 en een mmol van 9.8. Iedereen keek gek op toen ik na 6 minuten alweer op de benen stond nadat de naald ingebracht was :P
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:06:53 #82
327807 Mariposas
יה&#14
pi_100569765
Ik heb 'm oproepkaart weer binnen. Ik zit alleen te denken hoe ik mijzelf kan afleiden deze keer. Vorige keer mocht ik, omdat het mijn eerste keer was, niet iets 'doen'. Maar ik werd me vreselijk bewust van die naald in mijn arm en werd er helemaal akelig van. Gelukkig zat de zak net vol, het had echt geen 10 seconden langer moeten duren want ik kreeg al zwarte vlekken voor m'n ogen.
Ik hoop dus echt dat ik dit keer een tijdschrift mag lezen, op mijn telefoon bezig zijn, of desnoods zo'n stressballetje mag.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_100569982
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:06 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb 'm oproepkaart weer binnen. Ik zit alleen te denken hoe ik mijzelf kan afleiden deze keer. Vorige keer mocht ik, omdat het mijn eerste keer was, niet iets 'doen'. Maar ik werd me vreselijk bewust van die naald in mijn arm en werd er helemaal akelig van. Gelukkig zat de zak net vol, het had echt geen 10 seconden langer moeten duren want ik kreeg al zwarte vlekken voor m'n ogen.
Ik hoop dus echt dat ik dit keer een tijdschrift mag lezen, op mijn telefoon bezig zijn, of desnoods zo'n stressballetje mag.
Ik zit altijd met mn buren te kletsen :')
pi_100571505
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:06 schreef Mariposas het volgende:

Ik hoop dus echt dat ik dit keer een tijdschrift mag lezen, op mijn telefoon bezig zijn, of desnoods zo'n stressballetje mag.
Tuurlijk mag dat en als dat niet het geval is zou ik nooit meer terugkomen bij die toko...
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_100572867
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:06 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb 'm oproepkaart weer binnen. Ik zit alleen te denken hoe ik mijzelf kan afleiden deze keer. Vorige keer mocht ik, omdat het mijn eerste keer was, niet iets 'doen'. Maar ik werd me vreselijk bewust van die naald in mijn arm en werd er helemaal akelig van. Gelukkig zat de zak net vol, het had echt geen 10 seconden langer moeten duren want ik kreeg al zwarte vlekken voor m'n ogen.
Ik hoop dus echt dat ik dit keer een tijdschrift mag lezen, op mijn telefoon bezig zijn, of desnoods zo'n stressballetje mag.
Geen stressbal? die krijg je toch altijd om je bloed goed door te laten lopen?

Maar het hangt van de prikker af. Als ie er goed in zit ben je in 5-6 minuutjes klaar. Ik heb er ook wel een kwartier gezeten toen ze hem er scheef inzetten, en de naald maar tegen de vaatwand bleef drukken, ondanks gewroet. Dan duurt het lang.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_100573950
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:02 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Geen stressbal? die krijg je toch altijd om je bloed goed door te laten lopen?

Ik weiger dat ding, als ik daar in ga knijpen gaat het bij mij te snel en ga ik onderuit :'). Wiebel wel wat met mn vingers om dat nare tintelgevoel te voorkomen.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 09:12:15 #87
327807 Mariposas
יה&#14
pi_100587428
Ik deed er vorige keer bijna 12 minuten over, het stroomde niet lekker omdat ik koude handen had. Dus dat was best een lange zit. Ik kreeg een handschoen gevuld met warm water, dus daar kon ik op zich mee bezig zijn, alleen was dat toch niet genoeg afleiding, zeg maar. Dus eigenlijk zal alleen een stressballetje dan ook niet helpen.

Ik mocht geen tijdschrift lezen of met mijn telefoon bezig zijn, omdat het mijn eerste keer was, en dan willen ze je observeren, zodat ze kunnen zien of je er wel bij blijft. Ik had helaas geen buren, die zaten allemaal aan de andere kant. :'(
Anyway, ik eis gewoon dat ik een tijdschrift mag lezen en weer zo'n lekker warme handschoen mag. :Y)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:05:04 #88
159909 -Peach
Prunus persica
pi_100590497
Oh ik heb de laatste keer gewoon met mijn telefoon gekloot, was geen probleem :) Neem ook vaak een boek mee!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_100594997
ik zit standaard 12min...
pi_100595354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:02 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Geen stressbal? die krijg je toch altijd om je bloed goed door te laten lopen?

Maar het hangt van de prikker af. Als ie er goed in zit ben je in 5-6 minuutjes klaar. Ik heb er ook wel een kwartier gezeten toen ze hem er scheef inzetten, en de naald maar tegen de vaatwand bleef drukken, ondanks gewroet. Dan duurt het lang.
Bij mijn weten is het zo dat je alleen een stressbal nodig hebt als je bloed te langzaam stroomt. Dan gaat er een rood lampje knipperen op het afname-apparaat. Meestal heb ik dat niet nodig en die enkele keer dat het wel voorkomt dan maak ik zelf gewoon even een vuist.

Als je bloed 'normaal' stroomt moet je zeker niet in die stressbal gaan knijpen, want dan gaat het te hard.

@loecje: bij mij is het altijd rond de 7 a 8 minuten... 12 is wel erg lang!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_100596278
12 min is bij mij met moeite.
handen van te voren goed opwarmen aan een hete kop soep/thee en arm opwarmen in een warmte matje. daarna prikken door een goeie prikker. en dan hopen dat het bloed snel genoeg stroomt met warme matje + stressbal.
dat rode lampje knippert bij mij standaard af en toe ff. dan moet ik inderdaad ff wat harder knijpen en dan gaat het weer goed. dus ik heb genoeg te doen tijdens een donatie. zelf een beetje de getallen in de gaten houden en harder knijpen als stroomsnelheid daalt.

eerste keer was zonder warmte matje en toen stroomde het bloed niet snel genoeg om de donatie binnen 15min te voltooien dus na 5min afgebroken.
pi_100609205
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:24 schreef loecje het volgende:
12 min is bij mij met moeite.
handen van te voren goed opwarmen aan een hete kop soep/thee en arm opwarmen in een warmte matje. daarna prikken door een goeie prikker. en dan hopen dat het bloed snel genoeg stroomt met warme matje + stressbal.
dat rode lampje knippert bij mij standaard af en toe ff. dan moet ik inderdaad ff wat harder knijpen en dan gaat het weer goed. dus ik heb genoeg te doen tijdens een donatie. zelf een beetje de getallen in de gaten houden en harder knijpen als stroomsnelheid daalt.

eerste keer was zonder warmte matje en toen stroomde het bloed niet snel genoeg om de donatie binnen 15min te voltooien dus na 5min afgebroken.
Pfff wat een moeite zeg... Respect als je dat wilt blijven volhouden, ik zou bedanken als het zo moeizaam zou gaan!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_100609287
Ik heb een pelikaan gekregen in ruil voor mijn tien liter bloed over de afgelopen jaren *O*
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_100609534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:13 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Pfff wat een moeite zeg... Respect als je dat wilt blijven volhouden, ik zou bedanken als het zo moeizaam zou gaan!
wat is die paar min extra nu op een mensenleven?
pi_100609752
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:21 schreef loecje het volgende:

[..]

wat is die paar min extra nu op een mensenleven?
Ja oke, maar ik heb genoeg postings voorbij zien komen van mensen waarbij het prikken niet of nauwelijks gaat of er op allerlei andere manieren last van hebben. Het moet ook niet ten koste gaan van je eigen welzijn. Ik zou ik persoonlijk ermee kappen (en iets anders nuttigs voor de samenleving doen ;) )
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_100610477
ik heb er geen last van. ik zit alleen wat langer.
en ik moet ff opletten met mn bloeddruk. maar ergste wat daarmee kan gebeuren is dat ik ff richting grond ga. daarvoor ben ik niet bang, dat gebeurd me zonder bloeddoneren ook wel eens.
pi_100780394
Vandaag weer eens geweest, laatste keer was ruim 2 jaar geleden. Ik kreeg een groene map. Iedereen vaag kijken, groen staat blijkbaar voor 'herintreder'.. Ging wel aardig, Hb was 9,4, al was dat de vorige keer 9.7. Mijn bloedgroep is 0-.
Ik was 3 jaar geleden begonnen en na mij zijn mijn zus en vader ook bloeddonor geworden, heb ze overtuigd ;). Mijn zus heeft ook 0-, mijn vader weet ik niet. Hij wacht nog op zijn eerste oproep.
Was wel echt druk, en dat terwijl er echt veel stoelen staan (Utrecht bij het UMC). Binnenkort weer voor de volgende oproep. Met 0- heb je de nieuwe oproepkaart altijd binnen na een week of 6.

[ Bericht 38% gewijzigd door the85mc op 16-08-2011 12:27:43 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:41:04 #98
39237 crew  H_T
2733
pi_100801864
Vandaag weer geweest en heb nu ontdekt dat er een timer op die afnameapparaten zit :o ! Die was me nog niet eerder opgevallen. Nu kan ik zeer accuraat melden dat het afnemen van een halve liter 7 minuten en 7 seconden kostte :7
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:08:55 #99
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_100810439
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:58 schreef the85mc het volgende:
Hb was 9,4, al was dat de vorige keer 9.7.
Een minuut later kan het weer anders zijn, het zegt zo weinig. Snap niet dat zoveel mensen in dit topic daar nog op letten.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:08:52 #100
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_100812625
48 minuten! En ik had al zo'n haast vandaag. Moest ik me rot haasten om op tijd bij de volgende afspraak te zijn. Maar ik heb het gered :)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_100814184
Las zojuist dat je geen bloed mag geven als je al eens eerder in je leven een bloedtransfusie hebt gehad. Nu heb ik door problemen met de rhesusfactor een bloedtransfusie moeten krijgen, omdat ik anders het niet zou overleven vlak na mijn geboorte. Ik zou zo graag mijn dank willen betonen door zelf ook te doneren, mja tis niet anders dan.

Door het feit dat mensen bloed doneren, ben ik dus nog in leven! ;)
Echt fantastisch wat jullie doen!!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:29:49 #102
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_100818207
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:44 schreef Forever152 het volgende:
Las zojuist dat je geen bloed mag geven als je al eens eerder in je leven een bloedtransfusie hebt gehad. Nu heb ik door problemen met de rhesusfactor een bloedtransfusie moeten krijgen, omdat ik anders het niet zou overleven vlak na mijn geboorte. Ik zou zo graag mijn dank willen betonen door zelf ook te doneren, mja tis niet anders dan.

Door het feit dat mensen bloed doneren, ben ik dus nog in leven! ;)
Echt fantastisch wat jullie doen!!
Als de bloedtransfusie voor 1980 is gebeurd, dan mag je nog wel doneren.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:40:42 #103
340455 Alle-Andere-Mensen
Dus, jij niet aandachtsgeilerd
pi_100818705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:37 schreef Nune het volgende:
[ afbeelding ]

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen of veel wisselende partners hebt mag je 6 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of ben je homo, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
WÁT? Hopelijk trol, waarom zou dit niet mogen? Lol.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:42:26 #104
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_100818793
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:40 schreef Alle-Andere-Mensen het volgende:

[..]

WÁT? Hopelijk trol, waarom zou dit niet mogen? Lol.
Dat van dat bloed klopt dus sowieso niet.
Ik heb een bloedtransfusie gehad en ze zijn maar wat blij met mij donaties.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:45:13 #105
340455 Alle-Andere-Mensen
Dus, jij niet aandachtsgeilerd
pi_100818929
Goed dat je dat opmerkt Mazaru, maar why on earth zou je zoiets beweren? :|W
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:07:02 #106
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_100820100
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:45 schreef Alle-Andere-Mensen het volgende:
Goed dat je dat opmerkt Mazaru, maar why on earth zou je zoiets beweren? :|W
Dat stukje over dat homo's geen bloed mogen geven is wel waar. Dat schijnt te maken te hebben met het feit dat tot een grotere risicogroep zouden behoren.
Ik heb daar mijn twijfels over trouwens. Heteroseksuele mensen kunnen net zo goed rare fratsen uithalen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:10:50 #107
340455 Alle-Andere-Mensen
Dus, jij niet aandachtsgeilerd
pi_100820323
Wat..

*stomverbaasd*
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:16:12 #108
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_100820611
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:10 schreef Alle-Andere-Mensen het volgende:
Wat..

*stomverbaasd*
Staat ook op de vragenlijst die je in moet vullen voor je doneert.

Mannen: Heeft u ooit seksueel contact gehad met een man?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_100823203
Niet deze discussie weer.. Het is gewoon een feit dat onder de populatie mannen-die-seks-hebben-met-mannen bepaalde door bloed overdraagbare ziektes vaker voorkomen dan onder de populatie mannen-die-dat-niet-doen. Overigens sluit dat homo's niet uit, die kunnen namelijk ook best alleen maar zoenen met andere mannen, en dan mag het wel. Er zijn ook best hetero-mannen die seks hebben gehad met een man, en die mogen dan weer niet meedoen.
pi_100827729
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:29 schreef mazaru het volgende:

[..]

Als de bloedtransfusie voor 1980 is gebeurd, dan mag je nog wel doneren.
Helaas, ben van 1991, dus dat zit er niet in ;)
pi_100829272
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:07 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dat stukje over dat homo's geen bloed mogen geven is wel waar. Dat schijnt te maken te hebben met het feit dat tot een grotere risicogroep zouden behoren.
Ik heb daar mijn twijfels over trouwens. Heteroseksuele mensen kunnen net zo goed rare fratsen uithalen.
Mannen die seksuele contacten hebben met andere mannen hebben 100x meer kans op HIV dan mannen die dat niet hebben.
pi_100829376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:01 schreef Merel1808 het volgende:
Niet deze discussie weer.. Het is gewoon een feit dat onder de populatie mannen-die-seks-hebben-met-mannen bepaalde door bloed overdraagbare ziektes vaker voorkomen dan onder de populatie mannen-die-dat-niet-doen. Overigens sluit dat homo's niet uit, die kunnen namelijk ook best alleen maar zoenen met andere mannen, en dan mag het wel. Er zijn ook best hetero-mannen die seks hebben gehad met een man, en die mogen dan weer niet meedoen.
Dit dus
  Moderator woensdag 17 augustus 2011 @ 10:49:48 #113
45833 crew  Fogel
pi_100844470
Ik werd net door de bloedbank gebeld of ik vrijdag langs kon komen :)
Heb er maar maandag van gemaakt, vrijdag heb ik vrij (en vandaag waren ze vol, anders was ik vandaag nog langsgegaan) :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:34:49 #114
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_100852690
Ik heb ook weer een oproep gekregen, maar ik moet eerst even navragen of je na vitamine B12 injecties nog mag doneren.
pi_100940218
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:20 schreef Forever152 het volgende:

[..]

Helaas, ben van 1991, dus dat zit er niet in ;)
Ik zou gewoon even bellen, volgens mij doen ze er niet zo moeilijk over.
pi_100940284
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:23 schreef dynamiet het volgende:
Ik zou gewoon even bellen, volgens mij doen ze er niet zo moeilijk over.
Nou, ik hoop dat ze er wél moeilijk over doen. Hoe zou jij het vinden als je geïnfecteerd bloed zou krijgen omdat Sanquin onverantwoordelijk omgaat met hun eigen voorwaarden?

Ik wil overigens niet zeggen dat zij slecht bloed heeft gekregen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:48:58 #117
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_100943347
Ook weer terug, bloeddruk zit op het randje. Toch maar weer eens wat beter voor mezelf gaan zorgen ...
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_100944661
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:48 schreef Mark het volgende:
Ook weer terug, bloeddruk zit op het randje. Toch maar weer eens wat beter voor mezelf gaan zorgen ...
Ik heb 2 jaar geleden bij de bloedbank ontdekt dat ik een hoge bloeddruk had. Ik kon er niet heel veel aan veranderen, alleen wat lichter worden. Daar ben ik sinds die tijd mee bezig. Het schijnt van 1 kant in mijn familie erfelijk te zijn. Hoge bloeddruk is echt een sluipmoordenaar, echt even geod laten uitzoeken dus. In je nieren zit een bleoddrukregelsysteem en bij staat dat zeg maar verkeerd 'ingesteld'. Mijn nieren geven iets te veel renine af.

Je kunt het best naar je huisarts gaan en vragen om een 24 uurs meting. Die meet ieder kwartier je bloeddruk. Ik heb een 'wittejassenbloeddruk'. Thuis heb ik nu (met lichte medicatie) normale tot lage bloeddruk en ik meet bij sanquin nog steeds 150/85, bij de internist 180/100.. (thuis is 120-65).
Verder moet je vooral op drop letten, zout en zoethoutthee. Kappen met die zooi, wordt je niet beter van. Alleen zout is moeilijk te vermijden.
pi_100968125
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:48 schreef Mark het volgende:
Ook weer terug, bloeddruk zit op het randje. Toch maar weer eens wat beter voor mezelf gaan zorgen ...
Te laag of te hoog?
  Moderator maandag 22 augustus 2011 @ 12:57:41 #120
45833 crew  Fogel
pi_101036984
Ik lig nu met een naald in de arm. wlan bij de bloedbank ^O^

De volgende keer willen ze ook plasma :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_101037137
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:57 schreef Fogel het volgende:
Ik lig nu met een naald in de arm. wlan bij de bloedbank ^O^
WiFi in de bloedbank, dat zou wel fijn zijn. Volgende keer even testen. Heb wel internet op de telefoon maar het bereik is af en toe niet helemaal lekker.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator maandag 22 augustus 2011 @ 13:46:52 #122
45833 crew  Fogel
pi_101038577
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:02 schreef Karstman het volgende:

[..]

WiFi in de bloedbank, dat zou wel fijn zijn. Volgende keer even testen. Heb wel internet op de telefoon maar het bereik is af en toe niet helemaal lekker.
Het is niet voor iedereen toegankelijk. Eduroam. De bloedbank ligt in een universiteitsziekenhuis (waar ik ook werk).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_101059163
Er is weer ophef over de topsalarissen.

"De Landelijke Vereniging van Bloed- en plasmadonoren (LVB) is al jaren aan het verkondigen dat "de top van Sanquin Bloedvoorziening moet beseffen dat die leiding geeft aan een organisatie die bestaat bij de gratie van donoren die belangeloos hun bloed en plasma schenken voor patiënten. Mensen, waar ook ter wereld, die ernstig verlegen zitten om deze producten. De donor heeft een duidelijk ideëel doel, de heren bestuurders hebben dat blijkbaar niet. Iets van deze liefdadigheid, waaraan Sanquin zijn bestaan ontleent, zouden wij als LVB willen terugzien in het salarisniveau van de top van de bloedbanken."

Ik stoor me er toch wel behoorlijk aan. Ja het is een baan met veel verantwoordelijkheid, maar come on, je bent ambtenaar (nouja, "semi-publieke sector"). Ik vind het een vervelend idee dat ik door mijn medemens te helpen tevens meewerk aan de instandhouding van graaigedrag.

Wil graag mijn onvrede laten blijken, maar wil natuurlijk graag gewoon plasma blijven geven en ik denk dat de meeste donoren dat zullen blijven doen. Omdat ik me niet kan voorstellen dat Schippers ingrijpt, verwacht ik volgend jaar het bericht dat de salarissen nog verder zijn gestegen. Het is niet anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door ShadyLane op 23-08-2011 00:35:25 ]
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:51:49 #124
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101065167
Die nieuwe voldeed toch wel aan de Balkenende-norm? Het gaat dus om de oude hap
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_101066244
Ja om die andere twee inderdaad. Omdat Sanquin ze zelf ondanks de ophef ongemoeid laat en ze nog jaren op hun plek kunnen blijven zitten wil de vereniging dat Schippers ingrijpt (fat chance lijkt me, maar alla).
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:20:43 #126
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101066615
Ik ben het met je eens dat het een dubbel gevoel oplevert. Stoppen is in mijn ogen ook geen optie, maar je zou graag een statement maken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_101067708
Ik heb voor vrijdag een afspraak dus ik kan nog drie dagen over 'n ludieke actie denken

[edit]Ik las dit in een reactie onder een artikel hierover: "op ons donatieformnulier, het formulier dat je ingevuld weer afgeeft vlak voor de donatie, staan als laatste drie vragen of we bezwaar maken als ons bloed i.p.v. bloedproduct voor de medemens, ook gebruik mag worden voor het maken van medicijnen en voor onderzoek. Aan deze laatste twee opties wordt veel geld verdient door Sanquin. Als we nou eens met ons allen daar "NEE" op zouden antwoorden zullen ook de inkomsten van Sanquin minderen waardoor er ook minder aan bonussen uitgekeerd kunnen worden....... "

Misschien is dat iets. Ik heb geen idee of de redenering klopt.

[ Bericht 79% gewijzigd door ShadyLane op 23-08-2011 11:15:53 ]
pi_101075033
Fijn..ga je op de fiets door dit kloteweer heen, is je Hb 0.1 te laag... :|W
Smile, tomorrow will be worse...
pi_101075994
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Fijn..ga je op de fiets door dit kloteweer heen, is je Hb 0.1 te laag... :|W
:( Iets eten en over een kwartier weer proberen? Of doen ze dat niet meer tegenwoordig?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_101076493
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:39 schreef Karstman het volgende:

[..]

:( Iets eten en over een kwartier weer proberen? Of doen ze dat niet meer tegenwoordig?
Nee, ze heeft het meteen nog een keer geprobeerd, maar toen gaf-ie hetzelfde aan... -O-
Dus nu weer 3 maanden wachten
Smile, tomorrow will be worse...
pi_101083680
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:46 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb voor vrijdag een afspraak dus ik kan nog drie dagen over 'n ludieke actie denken

[edit]Ik las dit in een reactie onder een artikel hierover: "op ons donatieformnulier, het formulier dat je ingevuld weer afgeeft vlak voor de donatie, staan als laatste drie vragen of we bezwaar maken als ons bloed i.p.v. bloedproduct voor de medemens, ook gebruik mag worden voor het maken van medicijnen en voor onderzoek. Aan deze laatste twee opties wordt veel geld verdient door Sanquin. Als we nou eens met ons allen daar "NEE" op zouden antwoorden zullen ook de inkomsten van Sanquin minderen waardoor er ook minder aan bonussen uitgekeerd kunnen worden....... "

Misschien is dat iets. Ik heb geen idee of de redenering klopt.
Handig, ongeveer 100 man zullen dat doen, dat zet echt zoden aan de dijk! ^O^
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_101083718
Tja, ik kan er in m'n eentje weinig aan doen als die andere 390.900 het allemaal wel best vinden.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:21:53 #133
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101083803
Boos kijken tijdens de donatie, ik zal ze krijgen :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_101083954
Het zal mij werkelijk een zorg zijn wat die directeuren verdienen. Het is niet dat er bloed of iets dergelijks achterblijft.
pi_101084066
Nou als je het een paar jaar geleden een beetje hebt gevolgd weet je dat er aardig is bezuinigd op de werkomstandigheden van het Sanquin-personeel en op de reiskostenvergoeding voor donoren (ik meen dat dat laatste weer is teruggedraaid, maar weet het niet zeker, want ik kom zelf altijd op de fiets :) ).
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:32:17 #136
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_101084246
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:12 schreef ShadyLane het volgende:
Er is weer ophef over de topsalarissen.

"De Landelijke Vereniging van Bloed- en plasmadonoren (LVB) is al jaren aan het verkondigen dat "de top van Sanquin Bloedvoorziening moet beseffen dat die leiding geeft aan een organisatie die bestaat bij de gratie van donoren die belangeloos hun bloed en plasma schenken voor patiënten. Mensen, waar ook ter wereld, die ernstig verlegen zitten om deze producten. De donor heeft een duidelijk ideëel doel, de heren bestuurders hebben dat blijkbaar niet. Iets van deze liefdadigheid, waaraan Sanquin zijn bestaan ontleent, zouden wij als LVB willen terugzien in het salarisniveau van de top van de bloedbanken."

Ik stoor me er toch wel behoorlijk aan. Ja het is een baan met veel verantwoordelijkheid, maar come on, je bent ambtenaar (nouja, "semi-publieke sector"). Ik vind het een vervelend idee dat ik door mijn medemens te helpen tevens meewerk aan de instandhouding van graaigedrag.
Een directeur Sanquin verdient misschien meer dan mening ander, maar als je naar de beroepsgroep kijkt valt dat denk ik best mee.

Wat verwacht je zelf concreet wat Sanquin en/of de directie doet of vraagt?
pi_101084261
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:28 schreef ShadyLane het volgende:
Nou als je het een paar jaar geleden een beetje hebt gevolgd weet je dat er aardig is bezuinigd op de werkomstandigheden van het Sanquin-personeel en op de reiskostenvergoeding voor donoren (ik meen dat dat laatste weer is teruggedraaid, maar weet het niet zeker, want ik kom zelf altijd op de fiets :) ).
En dat zijn ook degenen die straks opnieuw de lul zijn, als Sanquin minder verdient. En niet te vergeten de mensen die de medicijnen nodig hebben die dankzij onderzoek mogelijk zijn.

Ik snap dat je manieren zoekt om die oneerlijke bonussen tegen te gaan, maar pas wel op dat je er niet de verkeerde mensen mee treft!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_101084573
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:32 schreef Alicey het volgende:
Een directeur Sanquin verdient misschien meer dan mening ander, maar als je naar de beroepsgroep kijkt valt dat denk ik best mee.
"„De voorzitter verdient meer dan de voorzitter van het academische ziekenhuis in Groningen. Dat is nog wel het grootste ziekenhuis van Nederland, waar bovendien 6800 mensen werken. Bij Sanquin werken maar 2200 mensen en de omzet is lager dan in Groningen.”
Bron

quote:
Wat verwacht je zelf concreet wat Sanquin en/of de directie doet of vraagt?
Ik verwacht helemaal niks (en voor BrainTeaser, ik heb niet de illusie dat ik wie dan ook kan treffen :P ), maar ik kan niet als een schaap blijven doneren zonder in elk geval even te hebben laten weten wat ik ervan vind. Dat het niet helpt, dat zij zo, dat ligt buiten mij.

(Bij het Rode Kruis heeft Verhagen ingegrepen. Van Schippers verwacht ik dat niet, maar you never know.)

[ Bericht 2% gewijzigd door ShadyLane op 23-08-2011 14:59:31 ]
pi_101095455
Ik snap je wel ShadyLane, maar niet of minder bloed geven, of 'nee' aanvinken bij medicijnen/onderzoek is gewoon geen optie voor mij en vele anderen.
Wat dacht je van een petitie starten? Dat lijkt me wel reëel.
pi_101229614
Sentimenteel als ik ben heb ik vandaag gewoon gedoneerd, heb wel de LVB gemaild met een verzoek om alternatieve actie-voorstellen en Sanquin kort mijn ongenoegen gemaild. Je moet toch wat. Morgen bij EenVandaag overigens een item over deze kwestie.

Sentimenteel als ik ben heb ik vandaag ook eindelijk de aanmeldkaart voor stamceldonatie ingevuld. Daar kun je tot je 55e voor opgeroepen worden, dus ik heb nog heel wat tijd om eventueel benaderd te worden daarvoor.
pi_101236817
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:46 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het is niet voor iedereen toegankelijk. Eduroam. De bloedbank ligt in een universiteitsziekenhuis (waar ik ook werk).
inlog delen? ik kan met mn oude wachtwoord niet meer inloggen.
misschien omdat ik niet meer bij umcg werk
  Moderator vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:11:19 #142
45833 crew  Fogel
pi_101237873
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:50 schreef loecje het volgende:

[..]

inlog delen? ik kan met mn oude wachtwoord niet meer inloggen.
misschien omdat ik niet meer bij umcg werk
Nee, ik ga mijn inloggegevens van mijn werk niet delen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_101239776
ownej dat snap ik. bij mij was inlog van internet een andere dan die van werk/mail. misschien omdat een ik student inlog had.
pi_101259923
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:24 schreef ShadyLane het volgende:
Morgen bij EenVandaag overigens een item over deze kwestie.
Kwart bloeddonoren zou willen stoppen
Redactie: Petra Klapwijk

Een kwart van de bloeddonoren (26%) overweegt serieus om het bloed geven te staken uit protest tegen de hoge salarissen van de bestuurders van de bloedbank. Dit blijkt uit onderzoek van EenVandaag waaraan 2500 bloeddonoren meededen. Ook geven veel mensen aan dat ze om deze reden al met doneren gestopt zijn.

De Landelijke Vereniging van Bloed- en Plasmadonoren (LVB) overweegt bloeddonoren te adviseren om tijdelijk geen bloed te geven aan de landelijke bloedbank Sanquin. Aanleiding is het salaris van leden van de raad van bestuur van de bloedbank, die meer verdienen dan de Balkenende-norm van 190.000 euro. Zo verdient de bestuursvoorzitter 258.000 euro. Volgens Sanquin hoeven zij salarissen die al vastgelegd waren voordat de Balkenende-norm werd ingevoerd niet te veranderen.

De irritatie over de salarissen is groot: 94 procent van de bloeddonoren vindt dat de salarissen van alle bestuurders van de bloedbank niet hoger mogen zijn dan de Balkenende-norm. Ook vindt 79 procent het een schande dat de bestuurders zoveel verdienen terwijl de donoren geen financiële vergoeding krijgen.
‘Als donor doneer je voor je medemens, niet aan zo’n zakkenvuller. Met bloedend hart opgezegd, ben er echt ziek van’, aldus een reactie van een ondervraagde.
55 Procent van de ondervraagde bloeddonoren staat niet achter de protestactie. Zij zeggen gewoon bloed te blijven geven omdat zij vinden dat patiënten niet de dupe mogen worden.

Vanavond lichten de secretaris van het LVB bestuur en een vertegenwoordiger van Sanquin hun standpunt toe in EenVandaag.

Over het onderzoek
Aan het onderzoek deden 2500 bloeddonoren uit het EenVandaag Opiniepanel mee. Het onderzoek vond plaats op 25 en 26 augustus 2011.
Het EenVandaag Opiniepanel bestaat uit ruim 40.000 mensen. Zij beantwoorden vragenlijsten op basis van een online onderzoek. De uitslag van de peilingen onder het EenVandaag Opiniepanel zijn na weging representatief voor zes variabelen, namelijk leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2010.
Panelleden krijgen ongeveer een keer per week een uitnodiging om aan een peiling mee te doen. Op de meeste onderzoeken respondeert 60 tot 70 procent van de panelleden.


Bron: EenVandaag
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:07:04 #145
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_101264270
Ik kan het wel begrijpen. Maar uiteindelijk wordt dat salaris toch gewoon weer gestort aan het einde van het jaar. Het zijn de patienten die de dupe hiervan worden.
Ik geef anti-D, daar worden medicijnen van gemaakt om te geven aan moeders die zwanger zijn van een rhesus-baby. Er is al een chronisch tekort aan dit medicijn, moet ik stoppen met doneren om een punt duidelijk te maken? Dat kan een baby of een aanstaande moeder het leven kosten.

Er moet wel iets gebeuren, maar dat stoppen met doneren is niet de juiste weg.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_101265702
Er blijkt een petitie te zijn: http://petities.nl/petitie/te-hoog-salaris-voor-bestuur-sanquin
Nou is mij niet bekend dat een petitie over welk onderwerp dan ook ooit iets heeft opgeleverd, maar ach, baat het niet...
pi_101265751
Oew, er zijn al 8 ondertekeningen!
Herstel, 9.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_101265812
Tsja :).
pi_101266030
Maar ik heb 'm ook ondertekend.
Al het begin is klein. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_101266413
Ik ook. Het zou niet in me opkomen om niet meer te gaan doneren en zo anderen de dupe te laten worden omdat ik een punt wil maken.
En misschien haalt de petitie niks uit, maar dan heb ik in ieder geval laten weten hoe ik er over denk.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_101272697
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:07 schreef mazaru het volgende:
Ik kan het wel begrijpen. Maar uiteindelijk wordt dat salaris toch gewoon weer gestort aan het einde van het jaar. Het zijn de patienten die de dupe hiervan worden.
[...]

Er moet wel iets gebeuren, maar dat stoppen met doneren is niet de juiste weg.
Dit dus.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_101282988
Heb ook meegedaan met dat éénVandaag onderzoek. Ben het er wel mee eens dat bestuurders niet meer dan de Balkenendenorm zouden mogen verdienen maar het gaat te ver om de huidige bestuurders te korten, sterker nog dat mag helemaal niet, net zoals ze mijn salaris niet zomaar mogen verlagen.

En het stoppen met bloed (of in mijn geval plasma) geven is nooit een optie. Volgens mij heb je als je nu stopt nooit de juiste motivering gehad om bloed te gegeven. Als je nu stopt vind je een punt maken blijkbaar dan iemand anders helpen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_101284831
je mag het salaris niet zomaar verlagen.
maar ik vind dat die bestuurders zichzelf eens achter de oren moeten krabben. het is een organisatie zonder winst-oogmerk. dat kan in mijn ogen gewoon niet samen gaan met extreme salarissen en extra bonussen.
pi_101285177
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:11 schreef Karstman het volgende:
Volgens mij heb je als je nu stopt nooit de juiste motivering gehad om bloed te gegeven. Als je nu stopt vind je een punt maken blijkbaar dan iemand anders helpen.
Het lijkt me verstandiger om gewoon andermans keuze te respecteren i.p.v. ze dubieuze motieven toedichten.
pi_101285202
Stoppen met doneren is voor mij ook absoluut niet de manier om een statement te maken, aangezien je daarmee ook de mensen treft die het bloed juist zo hard nodig hebben.
Wat ik mij ook afvraag... zijn die topmannen ook donor?
pi_101285324
quote:
17s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:33 schreef douche-eendje het volgende:
Stoppen met doneren is voor mij ook absoluut niet de manier om een statement te maken, aangezien je daarmee ook de mensen treft die het bloed juist zo hard nodig hebben.
Wat ik mij ook afvraag... zijn die topmannen ook donor?
Doet dat er toe?
pi_101286362
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2011 13:38 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Doet dat er toe?
Ik zou het vreemd vinden als ze zelf bewust geen donor zijn, vooral omdat sanquin telkens aangeeft dat er een tekort aan donoren is.
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:33:29 #158
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101287580
Misschien zijn ze homo
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:36:39 #159
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_101287702
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:33 schreef Mark het volgende:
Misschien zijn ze homo
Maar dan wel stinkendrijke homo's :+
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 28 augustus 2011 @ 15:06:14 #160
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_101288835
Er was een reportage over bij Nieuwsuur of Eenvandaag over de salarissen bij Sanquin.

Bleek mijn verhaal over dat het plasma voor commercieel doel gebruikt wordt toch waar te zijn.

Ik ga dus echt geen bloed geven aan een instelling die er super veel geld aan verdient.

Het wordt tijd dat er een idealistische bloedbank wordt opgericht.
  zondag 28 augustus 2011 @ 15:08:11 #161
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_101288893
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:11 schreef Karstman het volgende:
Heb ook meegedaan met dat éénVandaag onderzoek. Ben het er wel mee eens dat bestuurders niet meer dan de Balkenendenorm zouden mogen verdienen maar het gaat te ver om de huidige bestuurders te korten, sterker nog dat mag helemaal niet, net zoals ze mijn salaris niet zomaar mogen verlagen.

En het stoppen met bloed (of in mijn geval plasma) geven is nooit een optie. Volgens mij heb je als je nu stopt nooit de juiste motivering gehad om bloed te gegeven. Als je nu stopt vind je een punt maken blijkbaar dan iemand anders helpen.
Van jouw plasma maken ze medicijnen die ze vervolgens verkopen voor grof geld. Om zo zelf rijk te worden. Jij geeft dus uit ideeele motieven jouw plasma en zij maken er hun inkomen van.

How weird is that. Ik neem aan dat je vooral mensen wilt helpen. Het is verschrikkelijk zuur dat er in Nederland mensen grof geld verdienen aan de doodsangst van mensen die bloed nodig hebben om te overleven.
  zondag 28 augustus 2011 @ 15:28:19 #162
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_101289625
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:08 schreef Mishu het volgende:
Van jouw plasma maken ze medicijnen die ze vervolgens verkopen voor grof geld. Om zo zelf rijk te worden. Jij geeft dus uit ideeele motieven jouw plasma en zij maken er hun inkomen van.
Heb jij hier ook een cijfermatige onderbouwing voor? Hoeveel 'grof geld' wordt er precies mee verdiend? Hoeveel van dat geld verdwijnt rechtstreeks naar de bankrekeningen van de bestuurders? En welk deel van dat geld wordt gebruikt om kosten van Sanquin te dekken?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_101289910
Ik ben trouwens een half jaar geleden gestopt met doneren. Maar niet door dit gebeuren. Daar was ik me al heel lang bewust van.
pi_101290940
Ik kan een paar bestuurders die 2,5 ton salaris per jaar krijgen nou niet echt definiëren als grof geld verdienen. Daarbij is er niemand om rijk te worden van wat de plasmaproducten opleveren, er zijn geen aandeelhouders oid. Dus dat zou betekenen dat de opbrengsten de organisatie ingaan om de kosten te betalen en dat betekent weer dat er geen extern geld bij hoeft en iedereen die wil gewoon bloed kan geven zonder dat dat de belastingbetaler geld kost.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_101290952
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:08 schreef Mishu het volgende:

[..]

Van jouw plasma maken ze medicijnen die ze vervolgens verkopen voor grof geld. Om zo zelf rijk te worden. Jij geeft dus uit ideeele motieven jouw plasma en zij maken er hun inkomen van.

How weird is that. Ik neem aan dat je vooral mensen wilt helpen. Het is verschrikkelijk zuur dat er in Nederland mensen grof geld verdienen aan de doodsangst van mensen die bloed nodig hebben om te overleven.
Bottom line is dat er dus wel degelijk mensen geholpen worden door het doneren van bloed en plasma
Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:05:37 #166
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_101291143
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:01 schreef Karstman het volgende:
Ik kan een paar bestuurders die 2,5 ton salaris per jaar krijgen nou niet echt definiëren als grof geld verdienen. Daarbij is er niemand om rijk te worden van wat de plasmaproducten opleveren, er zijn geen aandeelhouders oid. Dus dat zou betekenen dat de opbrengsten de organisatie ingaan om de kosten te betalen en dat betekent weer dat er geen extern geld bij hoeft en iedereen die wil gewoon bloed kan geven zonder dat dat de belastingbetaler geld kost.
Dat lijkt mij ook, maar ik doe de aanname dat die nuance is verdwenen naar een bijzin in de bewuste reportage. :')
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:08:35 #167
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_101291291
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:28 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Heb jij hier ook een cijfermatige onderbouwing voor? Hoeveel 'grof geld' wordt er precies mee verdiend? Hoeveel van dat geld verdwijnt rechtstreeks naar de bankrekeningen van de bestuurders? En welk deel van dat geld wordt gebruikt om kosten van Sanquin te dekken?
Het staat duidelijk aangegeven in de folder van Sanquin. Ook werd het mij nogmaals verteld toen ik mij aan wilde melden als donor toen ik er naar vroeg.
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:09:35 #168
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_101291334
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:01 schreef Karstman het volgende:
Ik kan een paar bestuurders die 2,5 ton salaris per jaar krijgen nou niet echt definiëren als grof geld verdienen. Daarbij is er niemand om rijk te worden van wat de plasmaproducten opleveren, er zijn geen aandeelhouders oid. Dus dat zou betekenen dat de opbrengsten de organisatie ingaan om de kosten te betalen en dat betekent weer dat er geen extern geld bij hoeft en iedereen die wil gewoon bloed kan geven zonder dat dat de belastingbetaler geld kost.
Zoals de rapportage laat zien gaat het naar de salarissen van de bestuurders a 250.000 euro per jaar.
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:11:53 #169
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_101291427
Er zou gewoon een organisatie moeten zijn die non-profit werkt een geen winst nastreeft.

Sanquin geeft duidelijk aan dat zij wel een winstoogmerk hebben, zowel in de folder als bij gesprekken met medewerkers.

Ik vroeg de dokter of Sanquin zonder winstoogmerk opereert, hij antwoordde ontkennend. (en voelde zich duidelijk ongemakkelijk bij de vraag).

Ironisch genoeg viel er daarna iemand flauw dus hij moest snel weg.
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:17:02 #170
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_101291651
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:09 schreef Mishu het volgende:
Zoals de rapportage laat zien gaat het naar de salarissen van de bestuurders a 250.000 euro per jaar.
Een schijntje, gezien het netto resultaat van 29,3 miljoen dat ze in 2010 hebben geboekt.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:25:38 #171
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_101292056
quote:
Als ze het bloed en plasma gratis weggeven kan dat salaris stukken omlaag.

Je gaat toch geen geld vragen voor bloed en plasma?
pi_101292127
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:25 schreef Mishu het volgende:

[..]

Als ze het bloed en plasma gratis weggeven kan dat salaris stukken omlaag.

Je gaat toch geen geld vragen voor bloed en plasma?
Waarom niet? Ziekenhuizen werken toch ook niet gratis?
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:31:50 #173
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_101292403
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:27 schreef CaptainCookie het volgende:
Waarom niet? Ziekenhuizen werken toch ook niet gratis?
Nee, een beetje specialist verdien namelijk makkelijk meer dan een bestuurder bij Sanquin. Om zo rijk te worden via jouw gezondheid. :(
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_101300041
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 16:11 schreef Mishu het volgende:
Er zou gewoon een organisatie moeten zijn die non-profit werkt een geen winst nastreeft.

Sanquin geeft duidelijk aan dat zij wel een winstoogmerk hebben, zowel in de folder als bij gesprekken met medewerkers.

Ik vroeg de dokter of Sanquin zonder winstoogmerk opereert, hij antwoordde ontkennend. (en voelde zich duidelijk ongemakkelijk bij de vraag).

Ironisch genoeg viel er daarna iemand flauw dus hij moest snel weg.
ik weet niet beter dan dat het een organisatie zonder winstoogmerk is. zo staat het ook op de site en in de folders die ik heb ontvangen.
ik kan nergens vinden dat ze wel een winstoogmerk hebben in de folders. mag ik vragen in welke folder dit staat?
pi_101304089
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:36 schreef loecje het volgende:

[..]

ik weet niet beter dan dat het een organisatie zonder winstoogmerk is. zo staat het ook op de site en in de folders die ik heb ontvangen.
ik kan nergens vinden dat ze wel een winstoogmerk hebben in de folders. mag ik vragen in welke folder dit staat?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Want waar zou die winst die er dan gemaakt zou worden dan precies naar toe moeten? Sanquin is een stichting dus er zijn geen aandeelhouders die winstuitkering krijgen en er is geen eigenaar die het op kan strijken.

Waar o waar gaat de 29,3 miljoen netto bedrijfsresultaat dan naar toe? Niet naar de salarissen van de bestuurders want dat zijn normale kosten, die zijn er dus al af. Ik denk dat het de reserveringen ingaat en dan weer geïnvesteerd wordt in gebouwen en apparatuur. Daar wordt nogal op afgeschreven als ik de jaarrekening zo zie.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:53:52 #176
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_101304180
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:52 schreef Karstman het volgende:
Waar o waar gaat de 29,3 miljoen netto bedrijfsresultaat dan naar toe? Niet naar de salarissen van de bestuurders want dat zijn normale kosten, die zijn er dus al af. Ik denk dat het de reserveringen ingaat en dan weer geïnvesteerd wordt in gebouwen en apparatuur. Daar wordt nogal op afgeschreven als ik de jaarrekening zo zie.
Reserves voor personele fondsen en onderzoek zag ik ook nog voorbij komen.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_101304696
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:53 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Reserves voor personele fondsen en onderzoek zag ik ook nog voorbij komen.
Tja personele fondsen kan een hoop zijn maar onderzoek lijkt me toch een keurige bestemming voor de "winst".
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_102546936
Ik heb ook weer even gedoneerd, maar ik was eigenlijk wel benieuwt hoe lang jullie normaal over een donatie doen? Ik had dit keer iets meer dan 6 minuten maar naast mij zat iemand die maar 4:30min had.
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:21:35 #179
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102547449
Iets van 40-45 minuten. Vanmiddag weer
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_102547546
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:04 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb ook weer even gedoneerd, maar ik was eigenlijk wel benieuwt hoe lang jullie normaal over een donatie doen? Ik had dit keer iets meer dan 6 minuten maar naast mij zat iemand die maar 4:30min had.
4:30 is wel erg snel. Bij mij duurt het ongeveer 7-8 minuten schat ik.
Plasma duurt sowieso langer, zoals Mark zegt ongeveer 40-45 minuten.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_102547549
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:21 schreef Mark het volgende:
Iets van 40-45 minuten. Vanmiddag weer
Ik doelde eigenlijk op volbloed en niet plasma :P
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:25:26 #182
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102547569
Weet ik :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_102547696
Bij mij ook iets van 6 minuten schat ik. Weet het niet meer precies. Een maand of 2 geleden bij mijn ena laatste donatie heeft de verpleegster de tijd wel gezegd, maar ik weet niet meer hoe snel dat was.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_102547783
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:04 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb ook weer even gedoneerd, maar ik was eigenlijk wel benieuwt hoe lang jullie normaal over een donatie doen? Ik had dit keer iets meer dan 6 minuten maar naast mij zat iemand die maar 4:30min had.
Ik kom met wat moeite aan de 6 a 7 minuten, als ik onder de 6 duik ga ik ineens gekke dingen zien :+
Gisteren stond hier op werk (ziekenhuis) ook een informatiestandje van Sanquin bij het personeelsrestaurant. Vermoed dat ze weer een flink tekort aan donoren hebben, gezien de hoeveelheid wervingsacties hier de afgelopen maanden.

Oproep gaat hier denk ik nog wel even duren, het balkje staat bij mij (b+) in het blauw
pi_102547799
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:29 schreef Bos81 het volgende:
Bij mij ook iets van 6 minuten schat ik. Weet het niet meer precies. Een maand of 2 geleden bij mijn ena laatste donatie heeft de verpleegster de tijd wel gezegd, maar ik weet niet meer hoe snel dat was.
Ik zit altijd te kijken naar het klokje, ik heb toch weinig beters te doen. :P (slecht GSM bereik waar ik bloed geef :{ )
pi_102549138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:04 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb ook weer even gedoneerd, maar ik was eigenlijk wel benieuwt hoe lang jullie normaal over een donatie doen? Ik had dit keer iets meer dan 6 minuten maar naast mij zat iemand die maar 4:30min had.
ik neem er de tijd voor 12-15 min
pi_102557367
Zonder knijpertje zit ik waarschijnlijk ook tegen de 12 minuten aan en gaat het apparaat constant toeteren. Ooit heb ik daarom eerder moeten afbreken (12 is de max dacht ik), maar volgens mij werd de zak wel gebruikt, omdat het wel bijna vol zat.
Met knijper ook rond de 6 à 7 minuten, denk ik.
pi_102558619
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:31 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Ik zit altijd te kijken naar het klokje, ik heb toch weinig beters te doen. :P (slecht GSM bereik waar ik bloed geef :{ )
Vorige week lag er iemand naast me met een e-readerapparaat geval ofzoiets..

Ik hield het maar bij muziek.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_102558712
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 18:54 schreef wyccie het volgende:
Zonder knijpertje zit ik waarschijnlijk ook tegen de 12 minuten aan en gaat het apparaat constant toeteren. Ooit heb ik daarom eerder moeten afbreken (12 is de max dacht ik), maar volgens mij werd de zak wel gebruikt, omdat het wel bijna vol zat.
Met knijper ook rond de 6 à 7 minuten, denk ik.
bij mij is die tijd het met balletje en warmte matje.
lekker pieppiep om me heen dus ik heb genoeg te doen.

ik dacht dat 15 de grens was. eerste keer moest ik ook afbreken, maar dat was naar een paar min al omdat het echt niet wou stromen.
pi_102558806
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:37 schreef loecje het volgende:
bij mij is die tijd het met balletje en warmte matje.
lekker pieppiep om me heen dus ik heb genoeg te doen.
Wel eens in andere arm geprobeerd?
Mijn linkerarm is met knijpen ook niet denderend. Na die keer afbreken ben ik dus van arm veranderd.
  vrijdag 30 september 2011 @ 20:01:03 #191
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_102559629
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:34 schreef Bos81 het volgende:
Vorige week lag er iemand naast me met een e-readerapparaat geval ofzoiets..

Ik hield het maar bij muziek.
Ik heb afgelopen maandag noodgedwongen liggen FOK!ken tijdens de donatie. Een andere donateur had de Quest van deze maand gepikt. Moet ik verdorie een extra donatie gaan doen om bij te lezen. :(
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 september 2011 @ 21:29:01 #192
39237 crew  H_T
2733
pi_102563626
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:04 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb ook weer even gedoneerd, maar ik was eigenlijk wel benieuwt hoe lang jullie normaal over een donatie doen? Ik had dit keer iets meer dan 6 minuten maar naast mij zat iemand die maar 4:30min had.
5 minuten en een beetje hier. Je hoeft je niet blind te staren op de tijd, zoals al blijkt uit de reacties hier verschilt dat gewoon van persoon tot persoon :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_102565053
Mischien moet je everjes een paar rondjes hardlopen door de wachtruimte voor je donatie, of 100 pushups of zo. Ga je vast heel snel van doneren
pi_102565815
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:56 schreef computergirl het volgende:
Mischien moet je everjes een paar rondjes hardlopen door de wachtruimte voor je donatie, of 100 pushups of zo. Ga je vast heel snel van doneren
Dat lijkt me niet verstandig..

Je moet je niet al te veel inspannen voor een donatie dacht ik.. :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 30 september 2011 @ 22:12:20 #195
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_102565888
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:10 schreef Bos81 het volgende:
Dat lijkt me niet verstandig..

Je moet je niet al te veel inspannen voor een donatie dacht ik.. :@
Ik vermoed dat het sarcasme in haar post je enigszins ontgaat? ;)
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_102566903
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:12 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het sarcasme in haar post je enigszins ontgaat? ;)
:@

Autisme enzo
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 30 september 2011 @ 22:32:10 #197
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_102566927
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:31 schreef Bos81 het volgende:
:@

Autisme enzo
Maar je doneert wel bloed! ^O^
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_102577755
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:40 schreef wyccie het volgende:

[..]

Wel eens in andere arm geprobeerd?
Mijn linkerarm is met knijpen ook niet denderend. Na die keer afbreken ben ik dus van arm veranderd.
die kant is nog erger, daarmee moest ik afbreken na een paar min al stoppen omdat het echt niet wou lopen
pi_102578838
ik zit gemiddeld rond de 5 minuten, en dat is al jaren gelijk -zit inmiddels al over de 100 keer -
bloeddruk heeft er niets mee te maken, die zit altijd zo rond 65/70 en 110/115
pi_102607633
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 11:41 schreef sijs het volgende:
ik zit gemiddeld rond de 5 minuten, en dat is al jaren gelijk -zit inmiddels al over de 100 keer -
bloeddruk heeft er niets mee te maken, die zit altijd zo rond 65/70 en 110/115
Dus al meer dan 20 jaar bloeddonor? Respect!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_102614266
quote:
6s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:00 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Dus al meer dan 20 jaar bloeddonor? Respect!
dank je :)
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 17:26:26 #202
34726 Fratz
Max
pi_102616843
Zelf mag ik geen bloed geven, maar voor iedereen die dat wel doet een dikke knuffel! :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_102799980
Even een vraagje: ik mag vanaf maandag weer bloed geven, alleen ik heb nu een beginnende verkoudheid. Dus beetje verkouden, maar niet heel erg. Voel me verder helemaal fit. Mag ik dan bloed geven?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:08:38 #204
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102800030
Volgens mij wel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:09:41 #205
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_102800054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:06 schreef the85mc het volgende:
Even een vraagje: ik mag vanaf maandag weer bloed geven, alleen ik heb nu een beginnende verkoudheid. Dus beetje verkouden, maar niet heel erg. Voel me verder helemaal fit. Mag ik dan bloed geven?
Ik ben met vergelijkbare klachten wel eens weggestuurd. Je weerstand neemt iets af na een donatie. Daardoor kan de verkoudheid heftiger worden of langer duren. Zo is mij tenminste verteld. Twee weken later mocht ik pas weer doneren.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_102800070
Thnx voor de snelle reacties! Zal het wel even tegen de arts zeggen. We zien het wel wat ze zeggen. En misschien even een kippesoepje met tijm, dan ben ik er zo weer vanaf.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:10:37 #207
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102800079
Verkoudheid is nogal een ruim begrip: is het een snotneus of ga je al meer richting griep?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_102800152
Beetje verstopte neus, klein beetje kucherig. Ik heb denk ik koutje gevat. Afgelopen weekend fysiek zwaar werk gedaan en dus flink bezweet geweest. Daarna flink afgekoeld ('s avonds in je t shirt en korte broek op de fiets) Maar verder geen griepverschijnselen ofzo.
Ik voel griep ook altijd aankomen. Ik krijg dan pijn tussen mijn vingerkootjes. Als ik dat heb dan krijg ik kort daarna griep. Soms kan ik het voorkomen door dan direct alleen maar supergezond te eten en goed te slapen. Ik voel nu niks tussen mn vingerkootjes, dus niks ernstigs aan de hand.
pi_102819144
Bij mij vragen ze dan altijd of ik keelpijn heb. Zo nee, dan is het prima.
Kan ook best per keuringsarts verschillen.
pi_102827833
Ik heb na lang wikken en wegen me aangemeld!

Eerste keuring al gehad en goedgekeurd! Oproepkaart al binnen en mocht vanaf afgelopen maandag doneren. En wat denk je? De griep! Ik moet 2 weken klachtenvrij zijn en dat gaat niet lukken. Uitgesteld dus.

Ik baalde wel zeg! Ik kreeg de oproep wel heel snel. Ongeveer 3,5 week na de keuring en bloedafname. Viel me reuze mee!
E.
pi_102830496
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb na lang wikken en wegen me aangemeld!

Eerste keuring al gehad en goedgekeurd! Oproepkaart al binnen en mocht vanaf afgelopen maandag doneren. En wat denk je? De griep! Ik moet 2 weken klachtenvrij zijn en dat gaat niet lukken. Uitgesteld dus.

Ik baalde wel zeg! Ik kreeg de oproep wel heel snel. Ongeveer 3,5 week na de keuring en bloedafname. Viel me reuze mee!
Welkom bij de club! ^O^

Same here, de eerste keer dat ik zou moeten was ik verkouden. Best wel vaak helaas, daardoor heb ik iets van 18 oproepen gehad en slechts 12x gedoneerd. Nu ben ik gelukkig al een paar maandjes niet verkouden geweest en heb een week geleden weer gedoneerd.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_102832619
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb na lang wikken en wegen me aangemeld!

Eerste keuring al gehad en goedgekeurd! Oproepkaart al binnen en mocht vanaf afgelopen maandag doneren. En wat denk je? De griep! Ik moet 2 weken klachtenvrij zijn en dat gaat niet lukken. Uitgesteld dus.

Ik baalde wel zeg! Ik kreeg de oproep wel heel snel. Ongeveer 3,5 week na de keuring en bloedafname. Viel me reuze mee!
Welkom!

Sinds ik plasma geef (al 2 keer gedaan 8-) ) heb ik de derde afspraaknu al 3 keer moeten verzetten, 1 keer werk, 1 keer voelde ik me niet lekker en nu weer omdat ik niet 2 weken klachtenvrij ben op moment van de afspraak. Ik voel me daar best lullig over. Hoe heeft de rest van de plasmagevers dat, moeten jullie ook veel afzeggen?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:49:26 #213
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102833055
Heb ooit een jaar moeten wachten na een operatie, verder incidenteel wel eens maar dat is niet gek in zo'n 20 jaar
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_102858172
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb na lang wikken en wegen me aangemeld!

Eerste keuring al gehad en goedgekeurd! Oproepkaart al binnen en mocht vanaf afgelopen maandag doneren. En wat denk je? De griep! Ik moet 2 weken klachtenvrij zijn en dat gaat niet lukken. Uitgesteld dus.

Ik baalde wel zeg! Ik kreeg de oproep wel heel snel. Ongeveer 3,5 week na de keuring en bloedafname. Viel me reuze mee!
Dat is vervelend, ja ze zijn snel bij Sanquin.

Ik ben in 2003 eenmalig donor geweest. De bloedbank waar ik toen dichtbij woonde ging dicht en verhuisde naar voor mij te ver weg. VOrig jaar ben ik verhuisd naar een woning erg dichtbij een Bloedbank dus weer aangemeld via internet. Kreeg nog geen 5 minuten later telefoon of ik de week er op al langs kon komen :o
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_102952358
Ik heb vandaag even bloed gegeven. Ik was vlot aan de beurt, heb niet eens hoeven wachten.
Hb was behoorlijk hoger. Vorige keer was 9,3, nu 9,9. Iets anders eten scheelt dus toch wel. Ik eet nu iets meer rood vlees dan eerst en ik zorg dat ik bij een grote maaltijd wat fruit eet. ijzer en vitamine C zouden er voor meoten zorgen dat je Hb hoger wordt. Lijkt toch wel effect te hebben.
Na 6 minuten zat t zakje vol, terwijl de vorige keer dat apparaat begon te piepen. Voel me nu ook prima, lijkt of ik minder last heb dan de vorige keer.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:54:51 #216
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_102952522
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 00:32 schreef Karstman het volgende:
Sinds ik plasma geef (al 2 keer gedaan 8-) ) heb ik de derde afspraaknu al 3 keer moeten verzetten, 1 keer werk, 1 keer voelde ik me niet lekker en nu weer omdat ik niet 2 weken klachtenvrij ben op moment van de afspraak. Ik voel me daar best lullig over. Hoe heeft de rest van de plasmagevers dat, moeten jullie ook veel afzeggen?
Ik heb in totaal zo'n 40 keer bloed gegeven, waarvan circa 30 plasmadonaties. Ik denk dat ik in totaal twee drie keer heb afgezegd, twee keer om gezondheidsredenen en één keer om een andere reden.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:56:51 #217
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102952594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:54 schreef AirwiN het volgende:
Ik denk dat ik in totaal twee keer heb afgezegd, twee keer om gezondheidsredenen en één keer om een andere reden.
Da's 3 :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:58:16 #218
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_102952650
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:56 schreef Mark het volgende:
Da's 3 :+
Komt door de jetlag. :+
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_102967687
Ik heb vandaag een pasje van Sanquin ontvangen, wat is het nut van dat ding? Nou moet ik dus mijn legitimatie, pasje en oproepkaart mee gaan nemen?
pi_102968033
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:52 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb vandaag een pasje van Sanquin ontvangen, wat is het nut van dat ding? Nou moet ik dus mijn legitimatie, pasje en oproepkaart mee gaan nemen?
Ja, want Sanquin doet altijd haar uiterste best om het jou zo makkelijk mogelijk te maken, aldus de brief :')
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:01:15 #221
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_102968259
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:52 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb vandaag een pasje van Sanquin ontvangen, wat is het nut van dat ding? Nou moet ik dus mijn legitimatie, pasje en oproepkaart mee gaan nemen?
Meenemen kan altijd, mijn ervaring is dat ze er nooit naar vragen. :+
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_102970357
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:57 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ja, want Sanquin doet altijd haar uiterste best om het jou zo makkelijk mogelijk te maken, aldus de brief :')
Fijn he
pi_102971610
Toen ik die brief kreeg van sanquin schrok ik in eerste instantie. Waarom krijg je een brief van sanquin? Ik dacht dat ik een of andere ziekte had, blijkt het een pasje te zijn.
pi_102977006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:57 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ja, want Sanquin doet altijd haar uiterste best om het jou zo makkelijk mogelijk te maken, aldus de brief :')
Als ze het mij nou echt makkelijk zouden maken, stuur dan leuk een mailtje met een berichtje met "hoi mevrouw Eend, u mag weer doneren tussen morgen en over 2 weken" en bij de bloedbank *bliep* je pasje laten scannen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:53 schreef the85mc het volgende:
Toen ik die brief kreeg van sanquin schrok ik in eerste instantie. Waarom krijg je een brief van sanquin? Ik dacht dat ik een of andere ziekte had, blijkt het een pasje te zijn.
Mn laatste donatie is alweer bijna 4 maanden geleden dus ik denk dat dat bloed nu wel gebruikt is. Zal nog wel even duren voordat ik weer een oproep krijg, op dat overzicht is mijn bloedgroep net uit de blauwe zone :P
pi_102977841
Ik heb nog gemaild naar sanquin dat ik het nut van dat pasje niet inzag, en het nogal zonde van het geld vond en dat het veel beter aan andere zaken kan worden besteed. Hun verklaring was dat het pasje bedoeld is om het makkelijker te maken (terwijl ik ze al wees op het feit dat je alsnog je oproepkaart + legitimatie mee moet, dus het alleen maar extra is) en het pasje ook is om aan evenementen mee te doen van sanquin.

:')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_102978625
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Als ze het mij nou echt makkelijk zouden maken, stuur dan leuk een mailtje met een berichtje met "hoi mevrouw Eend, u mag weer doneren tussen morgen en over 2 weken" en bij de bloedbank *bliep* je pasje laten scannen.

[..]

Mn laatste donatie is alweer bijna 4 maanden geleden dus ik denk dat dat bloed nu wel gebruikt is. Zal nog wel even duren voordat ik weer een oproep krijg, op dat overzicht is mijn bloedgroep net uit de blauwe zone :P
Op welk overzicht kun je dat zien? Ik heb daar hier al vaker mensen over horen praten.
pi_102978768
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:20 schreef rene90 het volgende:
Ik heb nog gemaild naar sanquin dat ik het nut van dat pasje niet inzag, en het nogal zonde van het geld vond en dat het veel beter aan andere zaken kan worden besteed. Hun verklaring was dat het pasje bedoeld is om het makkelijker te maken (terwijl ik ze al wees op het feit dat je alsnog je oproepkaart + legitimatie mee moet, dus het alleen maar extra is) en het pasje ook is om aan evenementen mee te doen van sanquin.

:')
Evenementen... juist ja :')

Leuk bedacht, maar zoals jij zegt hadden ze die kosten beter ergens anders aan kunnen besteden. Hier in Enschede is het helemaal sneu. De vrijwilligers (die o.a. de koffiehoek verzorgen) krijgen geen bloemetje meer als ze jarig zijn en de soep mag niet meer gedronken worden door het personeel. Dat wordt dus bedacht door een één of andere manager 150 km verderop met als doel kosten te besparen. Als ze op zulke dingen gaan besparen (waar gaat het nou eenmaal over....?!) dan wordt het er voor alle partijen ook niet leuker op.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:39:04 #228
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_102982711
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:33 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Op welk overzicht kun je dat zien? Ik heb daar hier al vaker mensen over horen praten.
http://www.sanquin.nl/San(...)ten-Bij-Sanquin.html
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_102983605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:35 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Evenementen... juist ja :')

Leuk bedacht, maar zoals jij zegt hadden ze die kosten beter ergens anders aan kunnen besteden. Hier in Enschede is het helemaal sneu. De vrijwilligers (die o.a. de koffiehoek verzorgen) krijgen geen bloemetje meer als ze jarig zijn en de soep mag niet meer gedronken worden door het personeel. Dat wordt dus bedacht door een één of andere manager 150 km verderop met als doel kosten te besparen. Als ze op zulke dingen gaan besparen (waar gaat het nou eenmaal over....?!) dan wordt het er voor alle partijen ook niet leuker op.
Hier net zo, een kennis van mij werkt toevallig als vrijwilliger in de koffiehoek en was de vorige keer ook wel duidelijk dat hij het niet zo eens was met de "bezuinigingen" als in weinig koeken neerleggen. Lagen ineens hele volle borden met genoeg keuze ;)
En evenementen? Het laatste evenement was dat chocoladestandbeeld ergens in den haag, nee dat is netjes naar alle donoren toe die al jaren doneren. Geef die eens een keer een extraatje, geef je vrijwilligers eens een bloemetje. Op die mensen draait de bloedbank, niet op wat bobo's uit den haag die niet eens donor zijn :+
pi_102984907
Oh, dacht dat het niet meer nodig was om je oproepkaart mee te nemen als je een pasje hebt. Lees ik beter, staat er inderdaad bij dat je die wel mee moet nemen. Jammer, leek me juist een prima vervanging van het meenemen van de oproepkaart, omdat je het pasje altijd bij je hebt in je portemonnee.
Ach ja, dan heb ik in ieder geval altijd bewijs van mijn bloedgroep bij me.

Ik laat de komende donatie schieten, omdat ik weer aan het trainen ben voor de Zevenheuvelenloop. Ik heb mijn hemoglobine nu even heel hard nodig. :@
pi_102993933
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 00:34 schreef wyccie het volgende:
Oh, dacht dat het niet meer nodig was om je oproepkaart mee te nemen als je een pasje hebt. Lees ik beter, staat er inderdaad bij dat je die wel mee moet nemen. Jammer, leek me juist een prima vervanging van het meenemen van de oproepkaart, omdat je het pasje altijd bij je hebt in je portemonnee.
Ach ja, dan heb ik in ieder geval altijd bewijs van mijn bloedgroep bij me.
Bij ons (Leiden) heb ik gemerkt dat het niet zo erg is als je je oproepkaart bent vergeten, dan checken ze het systeem en mag je gewoon doneren.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator woensdag 12 oktober 2011 @ 13:08:57 #232
45833 crew  Fogel
pi_102994629
In Noorwegen laat je gewoon een willekeurige vorm van identificatie zien, bankpas (met foto), rijbwewijs, pas, kan allemaal. Of in mijn geval de ID kaart van het ziekenhuis waar de bloedbank gevestigd is. Snap niet dat het bij jullie blijkbaar zoveel moeilijker moet.
Krijg ook gewoon bericht per sms wanneer ik moet komen en kan zelfs per sms afspraken verzetten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 20 oktober 2011 @ 21:41:15 #233
39237 crew  H_T
2733
pi_103346392
Vandaag weer geweest, 17e keer alweer. Eerste keer in Utrecht, maar ging wel weer gewoon goed.

Ik heb de medewerkers ook nog een lastige vraag voorgelegd :P De vraag op het formulier is of ik de afgelopen vier dagen pijnstillers heb gebruikt. De laatste keer was op zondag. Als vandaag meetelt bij die vraag zou ik nee moeten invullen, gaat het over de vier dagen er voor dan is het ja. Omdat het meer dan 96 uur geleden was moest ik volgens de artsen aldaar 'nee' antwoorden :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:15:12 #234
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_103354763
Vanmiddag weer :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_103363423
Ik hoop dat ik voor mijn vakantie nog een oproep krijg maar dat zal wel niet...Mag na de vakantie 28 dagen niet doneren.
pi_103377868
Even bellen anders, misschien mag je wel iets eerder.

Was vanmiddag even plasma geven, bleek iets mis te zijn gegaan met de afspraak en ik stond er niet in, maar ik mocht toch geven, dat was best fijn. *lief dagboek*
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:49:20 #237
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_103378748
Ook weer terug :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:48:32 #238
39237 crew  H_T
2733
pi_103414028
Heeft een van de mensen hier zich opgegeven als stamceldonor eigenlijk?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_103414382
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heeft een van de mensen hier zich opgegeven als stamceldonor eigenlijk?
Nog niet maar overweeg het wel.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:01:28 #240
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103414422
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heeft een van de mensen hier zich opgegeven als stamceldonor eigenlijk?
Check.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:44:44 #241
39237 crew  H_T
2733
pi_103415669
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:01 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Check.
Hoe lang sta je al ingeschreven en ben je al vaak opgeroepen?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_103420697
Stamcel als in beenmerg? Daar sta ik wel voor ingeschreven, net zoals bloedplaatjes, maar de kans dat je wordt opgeroepen is (gelukkig) heel klein :)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:13:28 #243
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103420725
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Hoe lang sta je al ingeschreven en ben je al vaak opgeroepen?
Sinds het begin en nog nooit.
pi_103421020
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heeft een van de mensen hier zich opgegeven als stamceldonor eigenlijk?
Sta ook al 3 jaar ingeschreven, maar ook nog nooit opgeroepen. Verwacht het ook eigenlijk niet, omdat de kans heel klein is. Maar als ik op die manier iemand kan helpen, doe ik het graag! :Y
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103426803
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heeft een van de mensen hier zich opgegeven als stamceldonor eigenlijk?
Sinds 2 jaar. Nog nooit opgeroepen.
Zoals al gezegd is, is de kans is erg klein.
pi_103444733
Maandag ga ik voor het eerst bloed geven.

Voor mijn sport hou ik mij aan aparte voeding. Gezien het tijdstip dat ik bloed ga geven, houdt het in dat ik na het bloed geven rijst + kip + groentes eet, ipv (het gebruikelijke?) brood met soep.
Ik neem aan dat dit geen probleem is, toch?
Het is zondag, dus ik kan niet even bellen haha
pi_103444874
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Heeft een van de mensen hier zich opgegeven als stamceldonor eigenlijk?
Ik wil het wel gaan doen bij mijn volgende donatie (februari).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_103445211
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:46 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Maandag ga ik voor het eerst bloed geven.

Voor mijn sport hou ik mij aan aparte voeding. Gezien het tijdstip dat ik bloed ga geven, houdt het in dat ik na het bloed geven rijst + kip + groentes eet, ipv (het gebruikelijke?) brood met soep.
Ik neem aan dat dit geen probleem is, toch?
Het is zondag, dus ik kan niet even bellen haha
Er is niet echt een gebruikelijk iets om te eten na een donatie. Bij ons kun je cupasoup pakken, en allerlei koeken, in mijn oude centrum kreeg je beschuitjes met kaas.. Het gaat er bij de eerste keer om dat je even iets eet en drinkt op de stoel, zodat je niet van je stokje gaat. Heb je niet een tussendoortje dat je wel mag, dat je mee kunt nemen, ik neem aan dat ze dat ook prima vinden.
pi_103446926
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:46 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Maandag ga ik voor het eerst bloed geven.

Voor mijn sport hou ik mij aan aparte voeding. Gezien het tijdstip dat ik bloed ga geven, houdt het in dat ik na het bloed geven rijst + kip + groentes eet, ipv (het gebruikelijke?) brood met soep.
Ik neem aan dat dit geen probleem is, toch?
Het is zondag, dus ik kan niet even bellen haha
Wat je naderhand eet maakt niet zoveel uit. Het gaat er vooral om dat je van te voren iets gegeten hebt en genoeg gedronken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_103447047
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:06 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Er is niet echt een gebruikelijk iets om te eten na een donatie. Bij ons kun je cupasoup pakken, en allerlei koeken, in mijn oude centrum kreeg je beschuitjes met kaas.. Het gaat er bij de eerste keer om dat je even iets eet en drinkt op de stoel, zodat je niet van je stokje gaat. Heb je niet een tussendoortje dat je wel mag, dat je mee kunt nemen, ik neem aan dat ze dat ook prima vinden.
Ohw dat dacht ik, leek zo aan de telefoon. Ik neem t wel gewoon mee, merk vanzelf wel of het kan :)
  Licht Ontvlambaar zondag 23 oktober 2011 @ 12:44:06 #251
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103447905
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:15 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Ohw dat dacht ik, leek zo aan de telefoon. Ik neem t wel gewoon mee, merk vanzelf wel of het kan :)
Je wilt daar een maaltijd gaan gebruiken? Je bent niet verplicht om daar iets te eten na een donatie, iets drinken of zo weg gaan is ook prima. Ik zou gewoon thuis eten, als ik jou was...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_103461231
Het is inderdaad gewoon een kopje thee, krentenbol of soepje na de donatie. Ik heb nooit iemand een hele lunch of diner zien nuttigen daar. Veel gaan zelfs meteen naar huis.
Als ik jou was zou ik voor de donatie thuis een snack, die in je dieet past, pakken, en na de donatie gewoon thuis eten.
pi_103462769
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je wilt daar een maaltijd gaan gebruiken? Je bent niet verplicht om daar iets te eten na een donatie, iets drinken of zo weg gaan is ook prima. Ik zou gewoon thuis eten, als ik jou was...
Daar, of in de auto.

Krentebol of soepje? Dat is toch net zo goed eten?
Ik eet 8x per dag, dus zulke grote hoeveelheden zijn dat niet ;)
  Licht Ontvlambaar zondag 23 oktober 2011 @ 19:07:57 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103463958
Ik eet er nooit eerlijk gezegd, loop altijd zo de deur uit ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_103464374
ik moet echt wel iets drinken/eten anders ga ik echt van mn stokkie. en ik woon maar 5min lopen van de lokatie af.
pi_103464383
Heb nooit ergens last van, maar ik blijf wel altijd voor thee en pak wel altijd een zakje gummibeertjes mee. O+ Soms ook een krentenbol als ik nog niks gegeten heb,
pi_103465221
Ik eet altijd een roze koek op weg naar buiten, hoewel ik er de laatste keer best duizelig van was. Ik moest extra buisjes laten afnemen voor HLA-typering, en dat was ze vergeten, dus toen heeft ze door hetzelfde prikgat buisjes geprikt, geen fijne ervaring :')
Maar de eerste keer willen ze volgens mij graag dat je even iets eet terwijl je nog in de stoel zit, omdat je de eerste keer van jezelf ook niet weet hoe je gaat reageren. Neem gewoon de kop soep die ze je aanbieden, ik kan me niet voorstellen dat dat zo dramatisch is voor je dieet?
pi_103466411
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:46 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Maandag ga ik voor het eerst bloed geven.

Voor mijn sport hou ik mij aan aparte voeding.
Anderen hebben al gereageerd over je eetvraag, hou je er wel rekening mee dat je het doneren wel merkt qua conditie?
  Licht Ontvlambaar zondag 23 oktober 2011 @ 20:01:26 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103466577
Ik kreeg de eerste keer een glaasje appelsap, eten hebben ze nog nooit aangeboden eigenlijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:50:43 #260
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_103481875
Ik heb net de oproep binnen voor mijn eerste donatie, het blijft spannend :@
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:52:41 #261
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103481949
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:01 schreef Sjeen het volgende:
Ik kreeg de eerste keer een glaasje appelsap, eten hebben ze nog nooit aangeboden eigenlijk.
Mij smeren ze toch altijd een gevulde koek aan oid terwijl ik er zit :P

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:50 schreef suikertaartje het volgende:
Ik heb net de oproep binnen voor mijn eerste donatie, het blijft spannend :@
Wanneer mag je?
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:54:42 #262
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_103482047
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Mij smeren ze toch altijd een gevulde koek aan oid terwijl ik er zit :P

[..]

Wanneer mag je?
Tussen 28-10 en 11-11..
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  maandag 24 oktober 2011 @ 08:15:39 #263
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_103486578
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:46 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Voor mijn sport hou ik mij aan aparte voeding.
Sumoworstelaars moeten er rekening mee houden dat je ook te zwaar kunt zijn voor donatie
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_103600689
Hoi, ik heb eigenlijk een paar vragen, ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben. Allereerst; respect voor wat jullie doen! Ik wil al 2 jaar bloed geven, en nu ik dan eindelijk 18 ben wil ik me zo snel mogelijk opgeven. Ik heb alleen een vraag over de keuring. Ik heb 8 maanden geleden een piercing laten zetten, en ik zit nu aan de antibiotica. Allemaal totaal verkeerd dus. Kan ik op korte termijn al een keuring doen om over 4 maanden al bloed te kunnen geven? Of moet ik echt 4 maanden wachten? En ik weet echt totaal niet welke bloedgroep ik heb, maakt dat uit?
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_103601261
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:31 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Kan ik op korte termijn al een keuring doen om over 4 maanden al bloed te kunnen geven? Of moet ik echt 4 maanden wachten? En ik weet echt totaal niet welke bloedgroep ik heb, maakt dat uit?
Je kunt je in ieder geval al aanmelden. Het administratieve gedeelte kan misschien wel al gedaan worden. Het verschilt per bloedbank hoe lang het duurt tussen de eerste artskeuring en de eerste oproep om echt te doneren. Soms 2 weken, soms 2 maanden. Je zou gewoon de bloedbank in jouw buurt even moeten bellen om te vragen hoe het zit.
Je hoeft je bloedgroep ook helemaal niet te weten, dat gaan zij zelf testen. Komt helemaal goed.
Leuk dat je zo enthousiast bent!
pi_103601583
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:40 schreef wyccie het volgende:

[..]

Je kunt je in ieder geval al aanmelden. Het administratieve gedeelte kan misschien wel al gedaan worden. Het verschilt per bloedbank hoe lang het duurt tussen de eerste artskeuring en de eerste oproep om echt te doneren. Soms 2 weken, soms 2 maanden. Je zou gewoon de bloedbank in jouw buurt even moeten bellen om te vragen hoe het zit.
Je hoeft je bloedgroep ook helemaal niet te weten, dat gaan zij zelf testen. Komt helemaal goed.
Leuk dat je zo enthousiast bent!
Bedankt voor je antwoord! Ik ga morgen meteen bellen, en wellicht zie je me hier dan vaker verschijnen :)
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 31 oktober 2011 @ 12:57:05 #267
39237 crew  H_T
2733
pi_103782226
Ik heb me net aangemeld voor stamceldonorschap :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:10:50 #268
317680 GoWithIt
Just like that
pi_103782673
Ik vind het zo jammer dat je als vrouw zijnde maar 3x per jaar mag doneren.
Ik slik de pil heel vaak door dus word bijna nooit ongesteld. Helaas mag het nog steeds niet vaker...
Een keer viel het toevallig ook samen met mijn menstruatie maar merkte eigenlijk geen verschil met andere keren.
Dus. Dat.
pi_103783831
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:10 schreef GoWithIt het volgende:
Ik vind het zo jammer dat je als vrouw zijnde maar 3x per jaar mag doneren.
Ik slik de pil heel vaak door dus word bijna nooit ongesteld. Helaas mag het nog steeds niet vaker...
Een keer viel het toevallig ook samen met mijn menstruatie maar merkte eigenlijk geen verschil met andere keren.
Plasma gaan geven?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_103783968
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:10 schreef GoWithIt het volgende:
Ik vind het zo jammer dat je als vrouw zijnde maar 3x per jaar mag doneren.
Ik slik de pil heel vaak door dus word bijna nooit ongesteld. Helaas mag het nog steeds niet vaker...
Een keer viel het toevallig ook samen met mijn menstruatie maar merkte eigenlijk geen verschil met andere keren.
Vind ik ook inderdaad, met dezelfde redenen. Maar ze willen mijn plasma niet (of nouja, wel natuurlijk, maar alleen in combinatie met mijn rode bloedcellen)!
pi_103784449
Ik had weleens gehoord dat de reden dat vrouwen het minder goed kunnen missen (en ook dat vrouwen een lager HB hebben) helemaal niet zoveel te maken had met de menstruatie. Weet alleen niet meer hoe het nou precies zat.

Mijn laatste oproep viel precies samen met mijn adreswijziging (moet je dan eigenlijk nog afbellen? :@) dus ik wacht nu op een nieuwe oproep voor in mijn nieuwe woonplaats. Wel een beetje vervelend dat die andere al verstuurd was, maarja, dat gaat toch automatisch.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_103784817
je kan afmelden. wel zo netjes
heb ik de afgelopen 3x helaas ook moeten doen. moet ik wel zeggen dat 2 van die oproepen in dezelfde week was.

kreeg nu een briefje of ik nog nieuwe oproepen wil ontvangen. maar eens opsturen anders ontvang ik geen oproepen meer.
pi_103785951
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik had weleens gehoord dat de reden dat vrouwen het minder goed kunnen missen (en ook dat vrouwen een lager HB hebben) helemaal niet zoveel te maken had met de menstruatie. Weet alleen niet meer hoe het nou precies zat.

Mijn laatste oproep viel precies samen met mijn adreswijziging (moet je dan eigenlijk nog afbellen? :@) dus ik wacht nu op een nieuwe oproep voor in mijn nieuwe woonplaats. Wel een beetje vervelend dat die andere al verstuurd was, maarja, dat gaat toch automatisch.
Zoals loecje al zei, gewoon even bellen. Is een gratis nummer en je hoeft nooit in de wacht te staan (ik in ieder geval niet :P ).
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_103786206
Het is intussen alweer een paar weken geleden, dus de oproep is sowieso al verlopen. :@
Dacht dat ze automatisch meteen een nieuwe zouden sturen voor de andere locatie aangezien ik volgens het systeem blijkbaar "aan de beurt" was, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_104366161
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb me net aangemeld voor stamceldonorschap :)
ik ook! Eerst ingelezen en over nagedacht en de brief ligt klaar om via bloed stamcellen te gaan doneren als het nodig is. Heb jij ook via beenmergpunctie? Dat durf ik nou niet :@
pi_104366319
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:55 schreef krullebol81 het volgende:
ik ook! Eerst ingelezen en over nagedacht en de brief ligt klaar om via bloed stamcellen te gaan doneren als het nodig is. Heb jij ook via beenmergpunctie? Dat durf ik nou niet :@
Huh, ik kan me niet meer herinneren dat je bij de aanmelding al moet aangeven of je het via beenmerg of bloed wilt laten doen.
En hartstikke goed natuurlijk. ^O^
pi_104368661
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Het is intussen alweer een paar weken geleden, dus de oproep is sowieso al verlopen. :@
Dacht dat ze automatisch meteen een nieuwe zouden sturen voor de andere locatie aangezien ik volgens het systeem blijkbaar "aan de beurt" was, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd.
Kan zijn dat het dan even duurt, aangezien het ook om vraag/aanbod gaat.
Ik kreeg vlak voor mijn vakantie een oproep en kon niet eerder komen, ook i.v.m inentingen. Kreeg daar ook nog eens een smsje en een telefoontje van de bloedbank of ik zo snel mogelijk wou komen doneren, dat werd alleen een beetje lastig aangezien ik nu 28 dagen niet mag :P.
pi_104376664
Ik hoop dat ik dit jaar nog mag. Waarschijnlijk wel, ik heb nu wel vanaf mei al 3 keer gegeven..

Binnenkort zal ik ook wel zo'n pasje krijgen, ik las zo iets in de sanquin nieuwsbrief...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_104377441
Ik ben afgelopen week weer geweest. Was nog even spannend, vorige keer zat ik met mijn hb opeens net onder de donatiegrens, terwijl die normaal rond de 9 is (hij was 7,4). Deze keer was hij 8,2, keurig binnen de marges dus, zonder dat ik er iets extra's voor heb geslikt of mijn leefstijl heb aangepast. Hopelijk volgende keer nog wat hoger. Maar de donatie ging prima. Aardige mevrouw die keurig prikte, eerst liep het ook prima door. Dus ik hoopte al zonder knijpballetje te kunnen. Helaas begon het apparaat halverwege toch te piepen, dus maar weer braaf flexen met die spieren. :) Maar al in al toch een snelle doorlooptijd, na 7 minuten was ik mijn halve liter kwijt. ^O^

Daarna drukken ze me altijd op hart hart dat ik écht iets moet gaan drinken maar ik heb nooit zin om terug te lopen naar de kantine (doneer op een mobiele afnamelocatie). En ga dus meteen naar huis. Werkt voor mij prima, ik heb nooit duizeligheids- of andere klachten gehad.

Wat ik ook hoorde en dat was nieuw voor mij: als je (vrouw) vier maanden niet gedoneerd hebt dan kun je met je pasje gewoon binnenlopen en mag je meteen doneren. Zelfde geldt voor mannen natuurlijk, die mogen al na 3 maanden. En ik maar braaf op de oproepen wachten die soms 6 maanden later binnen vallen. 8)7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_104377812
Ik moet een dezer dagen ook weer. Ben wel benieuwd naar mijn hb-gehalte, die is tot nu toe bij elke donatie lager geweest dan de keer daarvoor.
pi_104380543
Dan moet je meer rood vlees eten in combinatie met vitamine C. Dan gaat je Hb zo omhoog. Mijne was altijd 9,3-9,4 maar de laatste keer 9,9.
  maandag 14 november 2011 @ 23:54:58 #282
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_104381408
Appelstroop!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 15 november 2011 @ 00:11:10 #283
39237 crew  H_T
2733
pi_104381948
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:55 schreef krullebol81 het volgende:

[..]

ik ook! Eerst ingelezen en over nagedacht en de brief ligt klaar om via bloed stamcellen te gaan doneren als het nodig is. Heb jij ook via beenmergpunctie? Dat durf ik nou niet :@
Ik heb me aangemeld via de site. Moet binnenkort een moment vinden/vrijmaken om naar Leiden te gaan voor de intake
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_104382422
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 00:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb me aangemeld via de site. Moet binnenkort een moment vinden/vrijmaken om naar Leiden te gaan voor de intake
Intake?
Nu begin ik me toch af te vragen waarom dat bij mij zo anders ging. :?
pi_104386012
intake is een vragenlijst invullen, het gesprek met de arts en wat bloed aftappen.
heb jij dat niet gehad dan?
pi_104387385
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:32 schreef Cat22 het volgende:

Wat ik ook hoorde en dat was nieuw voor mij: als je (vrouw) vier maanden niet gedoneerd hebt dan kun je met je pasje gewoon binnenlopen en mag je meteen doneren. Zelfde geldt voor mannen natuurlijk, die mogen al na 3 maanden. En ik maar braaf op de oproepen wachten die soms 6 maanden later binnen vallen. 8)7
Wat vreemd, op mijn oproepkaart staat juist dat je echt niet voor de genoemde datum terechtkunt.

De oproep is hier weer binnen, ik ga vanavond na mijn werk. Voor het eerst op een nieuwe locatie (Groningen), ben benieuwd!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_104387435
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:31 schreef the85mc het volgende:
Dan moet je meer rood vlees eten in combinatie met vitamine C. Dan gaat je Hb zo omhoog. Mijne was altijd 9,3-9,4 maar de laatste keer 9,9.
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:54 schreef Mark het volgende:
Appelstroop!
Check, mocht het weer lager zijn, of zelfs te laag, dan zal ik hier wat meer van gaan eten.
pi_104387845
Of ijzerrijke groente in combinatie met vitamine C, werkt bij deze vega ook prima ;). Mijn hb zit altijd tussen de 8.2-8.5
pi_104390140
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:38 schreef loecje het volgende:
intake is een vragenlijst invullen, het gesprek met de arts en wat bloed aftappen.
heb jij dat niet gehad dan?
Niet voor de stamceldonatie? Of Hawaii_Tim heeft heel vreemd gequote, dat kan natuurlijk ook.
pi_104396816
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:08 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Niet voor de stamceldonatie? Of Hawaii_Tim heeft heel vreemd gequote, dat kan natuurlijk ook.
Nee hij heeft het over Stamceldonatie..

Kijk maar naar een eerder post van Tim

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb me net aangemeld voor stamceldonorschap :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_104417598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:08 schreef Merel1808 het volgende:
Niet voor de stamceldonatie? Of Hawaii_Tim heeft heel vreemd gequote, dat kan natuurlijk ook.
Ah, ik weet het weer. Ik kreeg na aanmelding een etuitje met buisje thuisgestuurd die ik bij de volgende bloeddonatie erbij mocht laten aftappen.
pi_104418153
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:16 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ah, ik weet het weer. Ik kreeg na aanmelding een etuitje met buisje thuisgestuurd die ik bij de volgende bloeddonatie erbij mocht laten aftappen.
Ik kreeg gewoon een formulier en een envelop. Vond het wel maf dat ze die extra buisjes niet gewoon intern kunnen opsturen, maar dat ik zelf met zo'n warme plastic envelop over straat moest :P
pi_104418729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:25 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik kreeg gewoon een formulier en een envelop. Vond het wel maf dat ze die extra buisjes niet gewoon intern kunnen opsturen, maar dat ik zelf met zo'n warme plastic envelop over straat moest :P
Bij mij ging dat wel intern volgens mij hoor. Ze tapten gewoon wat extra buisjes bloed af en die bleven gewoon daar.
Kan me in ieder geval niet herinneren dat ik daar wel eens naar buiten ben gelopen met buisjes bloed :P

Mijn afnamelocatie zit trouwens wel pal naast het ziekenhuis, mss dat dat verschil maakt..?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104419399
Ja, de etui ging inderdaad met de interne post mee. :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 15 november 2011 @ 23:17:12 #295
39237 crew  H_T
2733
pi_104421173
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:25 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik kreeg gewoon een formulier en een envelop. Vond het wel maf dat ze die extra buisjes niet gewoon intern kunnen opsturen, maar dat ik zelf met zo'n warme plastic envelop over straat moest :P
Ik dacht dat het verboden was lichaamssappen en dergelijke per post te versturen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:30:00 #296
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_104421800
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:55 schreef krullebol81 het volgende:

[..]

ik ook! Eerst ingelezen en over nagedacht en de brief ligt klaar om via bloed stamcellen te gaan doneren als het nodig is. Heb jij ook via beenmergpunctie? Dat durf ik nou niet :@
Vind je het niet vervelend dat het plasma voor commerciele doeleinden wordt gebruikt?
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:55:32 #297
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_104422881
Ik vind het vervelender om mijn medemens te laten stikken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_104425861
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik dacht dat het verboden was lichaamssappen en dergelijke per post te versturen
Er zitten wel wat regels aan verbonden als speciale enveloppen en sealzakjes, krijg op mijn werk ook nog wel eens het eea binnen via de post.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:30 schreef Mishu het volgende:

[..]

Vind je het niet vervelend dat het plasma voor commerciele doeleinden wordt gebruikt?
Hoe zou de bloedbank dan geld binnen moeten halen? Kijk eens naar het personeel, de apparatuur, de onderzoeken (zowel routine als wetenschappelijk) die gedaan worden.
pi_104426759
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik dacht dat het verboden was lichaamssappen en dergelijke per post te versturen
Het zat wel in een speciale plastic etui, met daarop heel groot dat er iets biologisch in zat, geloof ik. De chlamydia-screening van Amsterdam ging ook in zo'n etui.
pi_104450936
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:58 schreef wyccie het volgende:

[..]

Huh, ik kan me niet meer herinneren dat je bij de aanmelding al moet aangeven of je het via beenmerg of bloed wilt laten doen.
En hartstikke goed natuurlijk. ^O^
ja, stond bovenaan het formulier.

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
pi_104641288
Ja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')