Ik heb al geen handen meer over na 2 dagen klussen maar ik zal eens een update geven

Donderdag de sleutel gekregen maar die dag eigenlijk niks meer gedaan. Wel met m'n pa nog eens goed naar de deurposten gekeken en besloten dat we alles kaal gaan maken voordat we het opnieuw in de verf gaan zetten.
Vrijdag dus begonnen met een rondje bouwmarkt om afbijt te halen, kwasten, verfkrabbers en nog wat gadgets als handschoenen en een veiligheidsbril

Daarna ben ik begonnen met wat behang afhalen in de woonkamer (zo ver als ik er bij kon) en gordijnrails verwijderen want m'n pa had de bovenverdieping in beslag genomen om deurposten in de afbijt te zetten.
![IMG_0570.jpg]()
Beneden ook nog een tijdje met zo'n fohn (

hoe heet dat??) aan de gang geweest om een deurpost kaal te maken en het is verwonderlijk hoe veel lagen verf er over elkaar kunnen zitten

De deur naar de kelderkast was aan de binnenkant van de kast een paneeldeur en aan de buitenkant niet. We gokten al dat er een plaat tegenaan zat en dat bleek juist te zijn. We hebben nu die plaat er af maar ik weet niet zo goed wat te doen met de deur. Er zitten allemaal krammen in die er bijna niet uit te krijgen zijn zonder de deur te beschadigen... Iemand tips?
![IMG_0569.jpg]()
Een deel van de tegeltjes die op die je op de foto ziet zitten heeft gisteren een vriendin verwijderd, maar heel het hout wat er onder zit ging splinteren dus daar zijn we weer mee opgehouden. Er komt riolering van de vaste wc boven door of in die koof dus dan moeten ze er maar helemaal nieuw hout omheen zetten.
Mijn pa vond vrijdag dat die afbijt best de hele nacht kon blijven zitten (inmiddels weet ik beter) dus ik ben gisterenmorgen begonnen met verf afkrabben... Wat een drama! Grijs, bruin, rood, oranje, gebroken wit, groen.... alles over elkaar! Het is dus ook absoluut niet gelukt om het hout kaal te krijgen met 1 keer afbijt. M'n pa en ik hebben de hele dag staan krabben (hij ook een tijd met die fohn) maar schoon wordt het niet.
Gisterenavond met die vriendin nog terug gegaan en alles nog een keer in de afbijt gezet, deze keer ging het alleen een stuk beter! Flink dik opgezet en niet te lang laten zitten waardoor een deel van de deurposten nu toch wel redelijk kaal zijn (nog geen foto's gemaakt). Vannacht om half 1 vonden we het wel genoeg geweest

Nu zit ik met enorme pijn in m'n handen achter de pc en mag ik zo weer terug. Alleen ff geen flauw idee wat ik moet gaan doen want de bouwmarkten zijn dicht en ik heb geen afbijt meer...
Heb nu trouwens de afbijt van Alabastine, vind 'm best duur en toch niet zo heel geweldig. Iemand tips voor andere afbijt?
Miauw
Op
dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.