"Zoon, zie je dit litteken op mijn been?"quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kan je later toch nog wat aan je kinderen vertellen
Als je die uitspraken over risico's zou onderbouwen zou het misschien een wat minder nutteloze post zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:40 schreef doesd00 het volgende:
Ik heb er ook wel wat geld in zitten maar heel minimaal vergeleken met andere, ook niet het bedrag waarvoor je een megavoorraad aan videokaarten kan kopen.
Magnet: Wij mogen toch wel risico's zien? Als je al niet eens tegen 2 kritieke posts kan...
Valt wel mee hoorquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:40 schreef doesd00 het volgende:
Ik heb er ook wel wat geld in zitten maar heel minimaal vergeleken met andere, ook niet het bedrag waarvoor je een megavoorraad aan videokaarten kan kopen.
Magnet: Wij mogen toch wel risico's zien? Als je al niet eens tegen 2 kritieke posts kan...
Moa, ze zijn al wat gewend hoor. Ik heb hier al menige kritische noot gepostquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:40 schreef doesd00 het volgende:
Menig is een understatementquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Moa, ze zijn al wat gewend hoor. Ik heb hier al menige kritische noot gepost
Nadat Ted afgelost isquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik rijk word van Bitcoin dan koop ik Fok!
Dan zou ik van de winst hardware kopen... Dat kan je altijd weer verkopen als het misgaat... Of je houdt er een leuke PC aan over...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:43 schreef PiRANiA het volgende:
Twijfel... Meer geld investeren of niet... Ik heb mijn investering er alweer uit inmiddels.
Mwa. mijn standpunt is dat het voor een gewone gebruiker niet te doen is om veilig te zijn. Het lukt zelfs banken, ziekenhuizen, overheden en militaire netwerken niet. Inbraken gaan gewoon echt gebeuren. Dit is misschien de eerste Bitcoin-kraak, het zal niet de laatste zijn...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:29 schreef MaGNeT het volgende:
Dat maakt je dan wat verantwoordelijker. Of niet
Klopt, het is bijna niet te beveiligen. Misschien is er met een betere client die de Wallet versleutelt wat te verbeteren.quote:
1 nadeel... Password weg, wallet weg, bitcoins weg...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:49 schreef PiRANiA het volgende:
Daarom: walletencryptie inbouwen in de standaard client en vóór iedere transactie je password invullen.
Is wat beter dan niets inderdaad, al ga je ook nog nat met keyloggers. Maar dan heb je in ieder geval nog een kans...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:49 schreef PiRANiA het volgende:
Daarom: walletencryptie inbouwen in de standaard client en vóór iedere transactie je password invullen.
Tja. Dat is nou eenmaal zoquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
1 nadeel... Password weg, wallet weg, bitcoins weg...
Sorry als ik noob klink, maar ik zie dat niet bij de opties staan. Hoe doe je dat?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:49 schreef PiRANiA het volgende:
Niet... vandaar het "inbouwen"...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sorry als ik noob klink, maar ik zie dat niet bij de opties staan. Hoe doe je dat?
hmm okay ik dacht dat het misschien een plugin was dat je er in moest compilen ofzoquote:
Het idee is er al een tijd. Het is juist lastig te bouwen omdat de daemon moet blijven draaien op een unencrypted wallet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hmm okay ik dacht dat het misschien een plugin was dat je er in moest compilen ofzo.
Walletencryptie moet niet al te moeilijk te devven zijn en bitcoin is open source, is er een reden dat dit nog niet gedaan is of zijn wij hier op FOK! zo lumineus?
Inderdaad, de wallet moet wel ook nog in het geheugen blijven. Maar je kan daar wel wat aan doen, bijvoorbeeld door het Bitcoin-proces onder een speciale bitcoin-user te draaien. Dan moet een inbreker eerst nog root/administrator hacken om erbij te kunnen. De Bitcoin-client zal hiervoor waarschijnlijk ingrijpend verbouwd moeten worden (communicatie met het walletproces, ander walletformaat, lastige installatieprocedures vereenvoudigen, etc...)quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:58 schreef PiRANiA het volgende:
Het idee is er al een tijd. Het is juist lastig te bouwen omdat de daemon moet blijven draaien op een unencrypted wallet.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:31 schreef MaGNeT het volgende:
Inmiddels 3 collega's die een megavoorraad videokaarten besteld hebben...
Dus als de 5870 nergens meer te krijgen is, weet je hoe het komt
Als dit misloopt kan ik beter ander werk gaan zoeken... Of nog meer videokaarten bestellen... Oh fuck...
In linux/unix zie ik dit wel voor mij, maar windows... dunnoquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Inderdaad, de wallet moet wel ook nog in het geheugen blijven. Maar je kan daar wel wat aan doen, bijvoorbeeld door het Bitcoin-proces onder een speciale bitcoin-user te draaien. Dan moet een inbreker eerst nog root/administrator hacken om erbij te kunnen. De Bitcoin-client zal hiervoor waarschijnlijk ingrijpend verbouwd moeten worden (communicatie met het walletproces, ander walletformaat, lastige installatieprocedures vereenvoudigen, etc...)
Dit zijn geen absoluut ondoenlijke technieken, maar kosten serieus moeite. Het is te hopen dat het Bitcoin-project die mankracht heeft.
En het blijft allemaal een lapmiddel
Als de Bitcoin community genoeg toffe mensen heeft, gaat iemand het vast wel een keer klussen!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:03 schreef PiRANiA het volgende:
In linux/unix zie ik dit wel voor mij, maar windows... dunno.
Klinkt lastigquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Inderdaad, de wallet moet wel ook nog in het geheugen blijven. Maar je kan daar wel wat aan doen, bijvoorbeeld door het Bitcoin-proces onder een speciale bitcoin-user te draaien. Dan moet een inbreker eerst nog root/administrator hacken om erbij te kunnen. De Bitcoin-client zal hiervoor waarschijnlijk ingrijpend verbouwd moeten worden (communicatie met het walletproces, ander walletformaat, lastige installatieprocedures vereenvoudigen, etc...)
Mja als je wilt dat het geaccepteerd wordt door de grote markt moet je dat wel doen natuurlijk. Maar laat ze eerst maar eens die suffe introductiefilmpjes met computerstemmetjes verbeterenquote:Dit zijn geen absoluut ondoenlijke technieken, maar kosten serieus moeite. Het is te hopen dat het Bitcoin-project die mankracht heeft.
Omdat het bitcoin-principe 'flawed by design' is zo lijkt het nu.quote:En het blijft allemaal een lapmiddel
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:08 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als de Bitcoin community genoeg toffe mensen heeft, gaat iemand het vast wel een keer klussen!
Als jij een Greasemonkey scriptje voor me maakt om [..]'s weg te slopen stop ik er meequote:
Ach, dat hoeft toch niet per se? Bitcoins is ook maar de digitale variant van geld in je matras. Dat kan ook gestolen worden, is dat een design flaw van geld?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:09 schreef Maanvis het volgende:
Omdat het bitcoin-principe 'flawed by design' is zo lijkt het nu.
Niet als het bedoeld is als "portemonnee". Jouw geld in jouw portemonnee ben je ook kwijt als iemand het meeneemt. Om die reden loop je niet met $500.000 rond in je portemonnee.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:09 schreef Maanvis het volgende:
Omdat het bitcoin-principe 'flawed by design' is zo lijkt het nu.
M'n PC is de zwakke schakel, daar staat de onversleutelde versie.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:15 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ach, dat hoeft toch niet per se? Bitcoins is ook maar de digitale variant van geld in je matras. Dat kan ook gestolen worden, is dat een design flaw van geld?
Als een bank zin heeft, openen ze zo een "Bitcoin-bank" waar je je funds veilig kan stallen, en dat je daarna een random reader moet gebruiken om erbij te kunnen. Niets aan Bitcoin dat dat fundamenteel onmogelijk maakt.
Alleen houden we het allemaal libertarisch (wat ik er ook wel het aardige aan vind), dan heb je alleen jezelf en je eigen bewapening
klopt natuurlijk, maar geld was er al duizenden jaren geleden. je zou toch denken dat in het digitale tijdperk je met iets beters kunt komenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:15 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ach, dat hoeft toch niet per se? Bitcoins is ook maar de digitale variant van geld in je matras. Dat kan ook gestolen worden, is dat een design flaw van geld?
Als een bank zin heeft, openen ze zo een "Bitcoin-bank" waar je je funds veilig kan stallen, en dat je daarna een random reader moet gebruiken om erbij te kunnen. Ze kunnen het zelfs verzekeren! Niets aan Bitcoin dat dat onmogelijk maakt.
Maar ja, houden we het allemaal libertarisch (wat ik er ook wel het aardige aan vind), dan heb je alleen jezelf en je eigen bewapening
Vergis je niet in het gebruiksgemak van de user-interface van fysiek geldquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt natuurlijk, maar geld was er al duizenden jaren geleden. je zou toch denken dat in het digitale tijdperk je met iets beters kunt komen
en de echtheidskenmerkenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vergis je niet in het gebruiksgemak van de user-interface van fysiek geld
Niet in een pool in iedergeval.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kun je ook minen met een PC die niet op internet zit?
Offline laten draaien en op zijn tijd ff online bijwerken zeg maar.
Jou neem ik nooit meer serieus! Over hoeveel dagen verwacht je dat het donker wordt?!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
en de echtheidskenmerken
en dat het lekker werkt met tossen
en dat je het kunt sparen
en dat vrouwen in stripclubs het onder hun string dragen
hoezo het wordt toch donker doordat elke 24 uur de zon om de aarde draaitquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jou neem ik nooit meer serieus! Over hoeveel dagen verwacht je dat het donker wordt?!
Ja, quote-of-shame is gemaakt
Het scheelt per dag.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoezo het wordt toch donker doordat elke 24 uur de zon om de aarde draait
Dat dachten ze in de middeleeuwen inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoezo het wordt toch donker doordat elke 24 uur de zon om de aarde draait
dat meeeeeeeeeeeen je niet, heeft die kutkerk het al jaren fout!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Dat dachten ze in de middeleeuwen inderdaad.
De meeste mensen weten tegenwoordig dat de aarde om de zon draait, maar dat duurt een jaar.
De aarde draait in ongeveer 24 uur om zijn as.
Ik weet niet of je opgelet hebt maar de zon draait om de aarde, dat kan je toch zien.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Dat dachten ze in de middeleeuwen inderdaad.
De meeste mensen weten tegenwoordig dat de aarde om de zon draait, maar dat duurt een jaar.
De aarde draait in ongeveer 24 uur om zijn as.
De aarde plat, vind ik nog altijd wel toffe gedachte, dat je eraf kan vallen enzo.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat meeeeeeeeeeeen je niet, heeft die kutkerk het al jaren fout!
Een ronde aarde, daar zou je pas snel vanaf vallen...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De aarde plat, vind ik nog altijd wel toffe gedachte, dat je eraf kan vallen enzo.
Beveilig daar je djfewuhfdkgh32742787gaakjhafKJFEWdfsafeBJ maar eens tegen!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De aarde plat, vind ik nog altijd wel toffe gedachte, dat je eraf kan vallen enzo.
Neuh dan blijf je rondjes lopen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een ronde aarde, daar zou je pas snel vanaf vallen...
Die encrypt je uiteraard.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Beveilig daar je djfewuhfdkgh32742787gaakjhafKJFEWdfsafeBJ maar eens tegen!
Dan moet je het niet doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:44 schreef sciter het volgende:
Ik wil eventueel investeren in een 2de hands pc + goeie videokaart (5830 nu er nog een paar zijn)
Ik ben alleen nog niet volledig overtuigd
Het is meer een erge twijfelquote:
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:49 schreef sciter het volgende:
[..]
Het is meer een erge twijfel
Ik begrijp dat het best al winstgevend is en kan zijn, maar Bitcoin is allemaal nog een beetje te vaag. Ik weet niet precies wat..
Waarom ga je er dan überhaupt in? Ik heb het in dit geval dus over minen. Ik ben van plan om die eerdergezegde hardware wellicht aan te schaffen zodat het aantal geminede coins mij geld kan opleveren. Aan de hand van verhalen van Magnet begrijp ik dat het winstgevend KAN zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het doel van bitcoin is niet om winstgevend te zijn. Als je er om die reden in stapt ga je bijna gegarandeerd op je bek.
Was een van de eerste miners. Wilde het gebruiken als startkapitaal voor een ebay-met-bitcoins.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
500.000, jezuus kan het nog niet bevatten.Zou hij al geld hebben gehad veel of gewoon mining en winst?
Vanwege het principe, het ideaal. Een alternatieve currency die niet door banken en overheid gereguleerd is, maar anoniem, en autonoom.quote:
Ja, en ik wil daar geld aan verdienen nu het nog kan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Vanwege het principe, het ideaal. Een alternatieve currency die niet door banken en overheid gereguleerd is, maar anoniem, en autonoom.
Wat is dan het probleem?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:12 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, en ik wil daar geld aan verdienen nu het nog kan.
Begrijp je ook dat er niet meer uit kan komen dan er ingestopt wordt?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:49 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het best al winstgevend is en kan zijn, maar Bitcoin is allemaal nog een beetje te vaag. Ik weet niet precies wat..
Ja, maar dat betekent niet dat ik er geen geld aan kan verdienen..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Begrijp je ook dat er niet meer uit kan komen dan er ingestopt wordt?
Ik kan het risico niet inschatten en dus niet een goed besluit nemen of ik het risico wil nemen.quote:
Het risico is dat de koers van de Bitcoin in elkaar stort en je rig niks oplevert. Je kunt dan stoppen met minen, maar je hebt wel een PC die nog gewoon wat waard is of waar je spelletjes op kunt spelen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:17 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik kan het risico niet inschatten en dus niet een goed besluit nemen of ik het risico wil nemen.
Ja, dat is waar. Hoewel een PC met crappy alles qua specs behalve de videokaart (die intensief gebruikt is) niet heel hoog zal liggen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het risico is dat de koers van de Bitcoin in elkaar stort en je rig niks oplevert. Je kunt dan stoppen met minen, maar je hebt wel een PC die nog gewoon wat waard is of waar je spelletjes op kunt spelen.
Je kunt overal geld aan verdienen, kwestie van handig aanpakken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:17 schreef sciter het volgende:
Ja, maar dat betekent niet dat ik er geen geld aan kan verdienen..
Je betaalt er dan ook niet veel voor, he.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:22 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Hoewel een PC met crappy alles qua specs behalve de videokaart (die intensief gebruikt is) niet heel hoog zal liggen.
In dit geval zal minen zowieso al geld moeten opleveren dus handigheid zou niet nodig moeten zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je kunt overal geld aan verdienen, kwestie van handig aanpakken.
50.- voor een computer en 95-150.- voor een videokaart is voor een scholier aardig wat geldquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je betaalt er dan ook niet veel voor, he.
Ik heb alleen een laptop.. een tweedehands pc met PCI-E kost rond de 50 euro op mp.quote:
Veel goedkoper ga je niet vinden, de voeding kun je maar beter vervangen bij zo een PCquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:30 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik heb alleen een laptop.. een tweedehands pc met PCI-E kost rond de 50 euro op mp.
Betere suggesties?
Euh, ok. Ik ben ook wat aan het zoeken geweest de afgelopen dagen, maar ik kan zulke goedkope bakken bij mij in de buurt iig niet vinden (die ook over een acceptabele voeding beschikking that is).quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:30 schreef sciter het volgende:
[..]
een tweedehands pc met PCI-E kost rond de 50 euro op mp.
Op IRC zei het slachtoffer dat hij dacht dat het wel een ervaren iemand was omdat hij ook andere slachtoffers van dezelfde dader had gevonden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:07 schreef eleusis het volgende:
Leuk ook de speculatie over hoe het gebeurd is. Ik denk dat het via een trojan gedaan is. Waarschijnlijk door een niet zo heel ervaren cracker, omdat eerst zijn mining (slush?) account is aangepast en daarna pas het geld van hem gejat is.
heb je ook een link?quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:07 schreef eleusis het volgende:
Ik heb het 'hacked' topic gelezen. Wat een drama. Ik denk wel dat het echt gebeurd is als ik het zo lees. Leuk (maar ook tranentrekkend) om publiek te kunnen zien dat je Bitcoins verder worden verplaatst tot ze verdwijnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |