abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98197355
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd hoe je dan ook kunt redeneren dat gemeenschappen geen vruchten plukt van cultuur.

Juist door de ontwikkeling van cultuur zijn gemeenschappen ontstaan en tot bloei gekomen. Eigenlijk zou elk land zichtzelf moeten verplichten een een bepaald percentage van het bnp aan cultuur te spenderen.

De kaalslag van de kunstensector is gewoon een korte termijns bezuiniging waarvan we totaal niet weten hoe dat op langere termijn gaat uitpakken.
De beste en mooiste cultuur is volgens mij nog altijd voortgekomen zonder wat voor overheidssteun dan ook.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98197399
quote:

Dan ben ik benieuwd hoe je dan ook kunt redeneren dat gemeenschappen geen vruchten plukt van cultuur.

Juist door de ontwikkeling van cultuur zijn gemeenschappen ontstaan en tot bloei gekomen. Eigenlijk zou elk land zichtzelf moeten verplichten een een bepaald percentage van het bnp aan cultuur te spenderen.

De kaalslag van de kunstensector is gewoon een korte termijns bezuiniging waarvan we totaal niet weten hoe dat op langere termijn gaat uitpakken.
Ik geloof niet dat kunst subsidie nodig heeft om er te zijn.

Wel ben ik een voorstander van het bieden van podia op kosten van de gemeenschap. Maar de broek moet men toch echt zelf ophouden. Vincent van Gogh had ook geen overheid nodig om te schilderen... Wel een particuliere sponsor om spulletjes te kopen, maar dat is een ander verhaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:55:24 #203
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98197468
quote:

[..]

Vaag stukje tekst. Je hebt het over cultuur, gemeenschappen, vruchten. Daar kan ik niks mee. Wees eens wat specifieker.
2000 light years from home
pi_98197816
quote:
Dus omdat ze een te dure band laten komen naar de mening van die grrristen, mag je ze best uitknijpen?
Die redenering geldt kennelijk niet als we het over topinkomens hebben..
En als ze een minder dure band hadden laten komen hadden ze de btw voor pinkpop niet verhoogd? Zo niet, dan is het een drogredenering. Zo ja, dan bemoeit de overheid zich kennelijk met de programmering van popfestivals..
pi_98198227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De beste en mooiste cultuur is volgens mij nog altijd voortgekomen zonder wat voor overheidssteun dan ook.
Dus bij de culturele ontwikkelingen in bijvoorbeeld egypte waren en private financieres die de piramides gefinancierd hebben. In het oude rome werd bijvoorbeeld het colloseum ook door private financiers gebouwd. :D
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:15:00 #206
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98198282
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus bij de culturele ontwikkelingen in bijvoorbeeld egypte waren en private financieres die de piramides gefinancierd hebben. In het oude rome werd bijvoorbeeld het colloseum ook door private financiers gebouwd. :D
De piramides werden inderdaad gebouwd zodat men 4000 jaar later in volgepropte bussen hier naartoe af kon reizen om zo wat cultuur op te snuiven :') .

Waardeloze vergelijking. Ik erger me enorm aan je neerbuigende houding tegenover mensen die een andere mening hebben. Stop daarmee.
pi_98198450
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wel ben ik een voorstander van het bieden van podia op kosten van de gemeenschap. Maar de broek moet men toch echt zelf ophouden. Vincent van Gogh had ook geen overheid nodig om te schilderen... Wel een particuliere sponsor om spulletjes te kopen, maar dat is een ander verhaal.
Leuk dat je over van gogh begitn, die was toch geheel berooid en heeft bijna geen cent te makken gehad pas na zijn dood hebben sommige mensen flink geld aan zijn kunstwerken verdient.
pi_98198579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:15 schreef Merkie het volgende:

Ik erger me enorm aan je neerbuigende houding tegenover mensen die een andere mening hebben. Stop daarmee.
Wat een hoogstaande culturele uiting geef je aan je ongenoegens jegens mijn mening. Spijtig om te contstateren dat je nog niet genoeg bagage hebt om deze discussie ook met woorden en argumenenten te kunnen slechten. :D
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:25:44 #209
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98198721
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een hoogstaande culturele uiting geef je aan je ongenoegens jegens mijn mening. Spijtig om te contstateren dat je nog niet genoeg bagage hebt om deze discussie ook met woorden en argumenenten te kunnen slechten. :D
Hoezo? Ik ben gewoon niet overtuigd van de noodzaak om culturele uitspattingen te moeten sponsoren. Moet ik me daarvoor verantwoorden?
pi_98199324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:25 schreef Merkie het volgende:

Hoezo? Ik ben gewoon niet overtuigd van de noodzaak om culturele uitspattingen te moeten sponsoren. Moet ik me daarvoor verantwoorden?
Als je hier een discussie wilt voeren wel, anders ben je in mijn optiek gewoon weer de zoveelste droefttoeter die denkt dat hij door een mening ook meteen iets zegt wat ook nog ergens op slaat. Vooral als je dan ook nog eens tegen mensen met een jou niet welgezinde mening gaat zegggen dat ze met de discussie moeten stopppen.

Waar haal je trouwens eruit dat ik voor een heel grote subsidie spons ben? Dan zal ik je meteen uit je droom halen, ik ben voor een kleine sponsoring van beginnende kunstenaars, de wikregeling had nooit afgeschaft moeten worden. Verder zullen sommige kunst uitingen idd nooit winstgevend worden, maar om dan maar met de botte bijl te gaan hakken dat gaat me te ver.

Ook heb ik hier verkondigd dat de 19% btw ook gewoon moet gaan gelden voor de overige culturele uitingen zoals voetbal en bioscopen. Of alles 6% maar niet het selectieve gedrag van de huidige overheid. Die sommige cultuur minder cultuur vind als andere cultuur. Het lijkt wel animalfarm alle kunst is hetzelfde alleen sommige is anders.
pi_98199472
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij is opleiden van de bevolking een investering waar de gemeenschap vruchten van plukt in de vorm van belastingen op inkomens.
En dan gaan die mensen zeiken over die belastingen over het geld dat ze verdienen dankzij het feit dat anderen fors voor hen gelapt hebben. Het is nogal simpel om te doen alsof je dat geld verdienen alleen maar aan jezelf te danken hebt. Het is ook wel erg makkelijk om tegen solidariteit te zijn als je er zelf al van geprofiteerd hebt, als jouw buit binnen is.

quote:
Dat is dus wel wezenlijk anders dan subsidie van kunst.
Ik weet niet in welke mate dat een investering is, het is ook weer erg simpel om te veronderstellen dat het geen waarde heeft omdat die waarde moeilijk op geld waardeerbaar is. We hebben wel de toegang tot kunst gehad, misschien is dat wel vormend geweest, heeft het onze verbeeldingskracht geholpen, misschien ook niet of was het niet aan anderen besteed. Maar ik vind het wel erg makkelijk om het anderen te ontzeggen als je zelf je voordeel er al mee hebt kunnen doen en alles wat je nu van kunst weet of de beelden die je in je hoofd hebt maar voor vanzelfsprekend aan te nemen. Dat is niet zo, daar heeft de vorige generatie voor gelapt.

Ik ben ook tegen staatskunst, wat in de praktijk de overgrote meerderheid van de autonome kunst is. Ik ben ook tegen staatsrock 'n roll. Ik vind ook niet dat je staatskunst en staatssteun aan kunst kunt verdedigen met het argument dat kunst zo belangrijk is voor de samenleving. Dat laatste lijkt mij ook, maar welke positieve rol de staat heeft bij het totstandkomen van kunst is mij volslagen onduidelijk. De stelling dat kunst belangrijk is en dat dan dus de staat die moet genereren gaat mank op het woord 'dus'.

Maar bij musea gaat het om de toegankelijkheid en beschikbaarheid van kunst, en dat is een heel ander verhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98200366
quote:

[..]

Nee die werden door slaven gebouwd. Is op zich wel een beetje vergelijkbaar met belasting afpersen, dat dan weer wel.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98200509
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee die werden door slaven gebouwd.
Na de jaren 50 zijn daar wat nieuwe inzichten over ontstaan.
pi_98200965
Soms zijn subsidies wel een uitkomst.. Gratis toegankelijk gemeentemuseum, opdat het volk zich kan verheffen, vond ik een groot goed :P
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:07:09 #215
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98203093
quote:
Ach, er zijn zoveel hobby's die niet gesubsidieerd worden waar niemand over klaagt. Waarom muziekles dan wel snap ik niet.
1. omdat het een hele dure hobby is, muziekinstrumenten en muziekles kosten nu eenmaal veel geld
2. omdat muzikaal talent erg grillig is verdeeld over de bevolking, het is zonde voor de kindjes van arme ouders wanneer zij dit talent hebben en het niet kunnen benutten. Dat geldt inderdaad voor heel wat meer talenten maar een talent voor bijv. voetbal wordt rap genoeg opgemerkt en die hobby is normaal gesproken nog wel betaalbaar

Natuurlijk hebben heel erg weinig mensen muzikaal talent (ik schat minder dan 10% op basis van mijn ervaring als amateurmuzikant (snaarinstrumenten) en van deze groep heeft weer eenzelfde deel een groot muzikaal talent. Binnen die groep heb je dan weer die paar zeldzame mensen die briljant kunnen componeren. Maar ja, als je wil dat die paar talenten worden ontdekt dan moet je er wel voor zorgen dat iedereen die gemotiveerd is de kans krijgt om het uit te proberen. Je kan wel eventueele als regel invoeren dat je na 1 jaar het A-diploma moet hebben behaald etc. om die subsidie te blijven krijgen om te differentiëren tussen kinderen die gemotiveerd zijn en talent hebben en de rest. Verder vind ik dat er naar het inkomen van de ouders moet worden gekeken. Ouders die een huis van ¤600 000 en een netto-inkomen van ¤75000 kunnen bijv. best zelf die muziekles betalen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98204897
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mee eens. Wat is kunst en cultuur waard wanneer deze niet beoordeeld wordt op zijn of haar waarde? Dan heb je het eerder over leuke dingen doen voor de samenleving als overheid. Het straatbeeld verfraaien enzo. Kunst en cultuur moet het verdienen om te overleven, niet kunstmatig in leven worden gehouden.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:21:40 #217
16715 Mylene
*schatje*
pi_98206636
Wat kost een bandje als Hurts dan?
pi_98207917
quote:

[..]

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:46:37 #219
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98207958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:21 schreef Mylene het volgende:
Wat kost een bandje als Hurts dan?
Een Snickers voor ieder bandlid.
Dit, dus.
pi_98208044
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Na de jaren 50 zijn daar wat nieuwe inzichten over ontstaan.
Jij denkt dat die luie Romeinen zelf het colloseum hebben gebouwd? :D

(de piramiden zijn wrs wel door Egyptenaren zelf gebouwd, vanwege de overstromingen van de nijl was daar al sterk sprake van seizoenarbeid.)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98218028
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1. omdat het een hele dure hobby is, muziekinstrumenten en muziekles kosten nu eenmaal veel geld
2. omdat muzikaal talent erg grillig is verdeeld over de bevolking, het is zonde voor de kindjes van arme ouders wanneer zij dit talent hebben en het niet kunnen benutten. Dat geldt inderdaad voor heel wat meer talenten maar een talent voor bijv. voetbal wordt rap genoeg opgemerkt en die hobby is normaal gesproken nog wel betaalbaar

Natuurlijk hebben heel erg weinig mensen muzikaal talent (ik schat minder dan 10% op basis van mijn ervaring als amateurmuzikant (snaarinstrumenten) en van deze groep heeft weer eenzelfde deel een groot muzikaal talent. Binnen die groep heb je dan weer die paar zeldzame mensen die briljant kunnen componeren. Maar ja, als je wil dat die paar talenten worden ontdekt dan moet je er wel voor zorgen dat iedereen die gemotiveerd is de kans krijgt om het uit te proberen. Je kan wel eventueele als regel invoeren dat je na 1 jaar het A-diploma moet hebben behaald etc. om die subsidie te blijven krijgen om te differentiëren tussen kinderen die gemotiveerd zijn en talent hebben en de rest. Verder vind ik dat er naar het inkomen van de ouders moet worden gekeken. Ouders die een huis van ¤600 000 en een netto-inkomen van ¤75000 kunnen bijv. best zelf die muziekles betalen.
Wat ik niet begrijp is dat er moeilijk gedaan wordt over een mooi cultureel iets, dat een beetje geld kost.. Waarom zou het erg zijn als muzikale vorming de gemeenschap een klein beetje vermogen kost? Er wordt zoveel meer uitgegeven aan onzinnigheden.. en het is niet dat we een derdewereldland zijn ofzo..
Daarbij, ik heb na tientallen jaren afbraakbeleid nog niet veel lastenverlichting gezien voor de gewone burger. Dus wie gelooft er nog dat bezuinigen op anderen ten goede gaat komen aan de eigen portemonnee? Het is pure volksverlakkerij. Het zijn vooral mensen die al veel te veel hebben die nog meer krijgen..
Armoedige rijkdom is dat, als het bij elkaar geschraapt wordt over de rug van het volk en de dingen die de samenleving leuk maken. (Voor ons allemaal, wel te verstaan.)
pi_98220163
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:19 schreef Basp1 het volgende:

Leuk dat je over van gogh begitn, die was toch geheel berooid en heeft bijna geen cent te makken gehad pas na zijn dood hebben sommige mensen flink geld aan zijn kunstwerken verdient.
Van Gogh was een psychiatrisch patiënt die te vaak en te veel absint tot zich nam...

Maar hij kon wel aardig schilderen.

Dat anderen aan zijn werken geld verdiend hebben is niet zo relevant. Mijn stelling was dat kunst geen subsidie nodig heeft om er te zijn.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:55:44 #223
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98220310
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar hij kon wel aardig schilderen.

Hmja. Dat zeggen ze dan, hè.
Dit, dus.
pi_98220409
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:

En dan gaan die mensen zeiken over die belastingen over het geld dat ze verdienen dankzij het feit dat anderen fors voor hen gelapt hebben.
Is dat zo? Doen ze dat allemaal?

quote:
Het is nogal simpel om te doen alsof je dat geld verdienen alleen maar aan jezelf te danken hebt. Het is ook wel erg makkelijk om tegen solidariteit te zijn als je er zelf al van geprofiteerd hebt, als jouw buit binnen is.
Investeren in scholing heeft niets te maken met solidariteit. Dat is iets wat op termijn alleen maar winst oplevert. Alleen al daarom is bezuinigen op scholing idioot (tenzij er idioot veel geld aan uitgegeven wordt).

En die onzin over dat geld verdienen niet aan jezelf te danken is, is onzin. Prietpraat.

quote:
Maar bij musea gaat het om de toegankelijkheid en beschikbaarheid van kunst, en dat is een heel ander verhaal.
Volgens mij gaf ik al aan dat faciliteren wat mij betreft een goede zaak is.
pi_98220428
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:55 schreef Buitendam het volgende:

Hmja. Dat zeggen ze dan, hè.
Dat vind ik iig.
pi_98221988
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dat zo? Doen ze dat allemaal?

[..]

Investeren in scholing heeft niets te maken met solidariteit. Dat is iets wat op termijn alleen maar winst oplevert. Alleen al daarom is bezuinigen op scholing idioot (tenzij er idioot veel geld aan uitgegeven wordt).

En die onzin over dat geld verdienen niet aan jezelf te danken is, is onzin. Prietpraat.

[..]

Volgens mij gaf ik al aan dat faciliteren wat mij betreft een goede zaak is.
Laat maar, ik heb het al wel weer gezien.
pi_98222874
Mooi!
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:45:03 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98223428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:53 schreef DS4 het volgende:

Dat anderen aan zijn werken geld verdiend hebben is niet zo relevant. Mijn stelling was dat kunst geen subsidie nodig heeft om er te zijn.
Ik denk niet dat er veel kunstenaars zijn geweest die het zonder een mecenas hebben kunnen stellen.
Of de overheid in dezen als mecenas moet optreden, is een tweede.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98231883
Kan iemand me uitleggen wat er zo goed is aan Coldplay ?? ik snap het niet :'( of ligt dat nou aan mij :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:38:26 #230
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_98233857
Ik snap het ook niet. Kwestie van smaak.

Wel denk ik dat je meer mensen blij maakt met 13 andere hele goeie bands van 100.000 euro per stuk.
pi_98234653
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:38 schreef Ixnay het volgende:

Wel denk ik dat je meer mensen blij maakt met 13 andere hele goeie bands van 100.000 euro per stuk.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_98236287
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:54 schreef TLC het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat er zo goed is aan Coldplay ?? ik snap het niet :'( of ligt dat nou aan mij :@
Grote naam die niet geweldig live is, inderdaad behoorlijk zonde van het geld imo.
  donderdag 16 juni 2011 @ 06:23:05 #233
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_98236493
quote:

DIt dus.

Jan Smeets moet en zal bij de grote vissen meezwemmen. Dit terwijl 'zijn' festival het niet haalt bij Werchter, Glastonbury, Woodstock, Rock am Ring, Sziget...

Smeets moet van zichzelf uitgaan, niet van anderen.
pi_98236632
Toch ben ik nu erg nieuwsgierig wat een beetje bekende band vraagt voor zo iets. Ik had wel verwacht dat je een 250.000 neer mocht leggen, maar zeker geen 1,3 miljoen. Helaas geen duidelijk lijstje ergens te vinden :P
  donderdag 16 juni 2011 @ 07:19:06 #235
111382 Ofyles2
pi_98236641
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 07:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Toch ben ik nu erg nieuwsgierig wat een beetje bekende band vraagt voor zo iets. Ik had wel verwacht dat je een 250.000 neer mocht leggen, maar zeker geen 1,3 miljoen. Helaas geen duidelijk lijstje ergens te vinden :P
Gewoon bij Smeets aankloppen in naam van Wet Openbaarheid Bestuur, misschien vallen er nog meer lijken uit de kast...
pi_98236730
quote:

Dan moet je eens kijken naar de jaren dat Pinkpop niet uitverkocht raakte...

(en voor een ton heb je bepaald niet veel)
  donderdag 16 juni 2011 @ 07:37:43 #237
111382 Ofyles2
pi_98236740
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 07:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan moet je eens kijken naar de jaren dat Pinkpop niet uitverkocht raakte...

(en voor een ton heb je bepaald niet veel)
Ocharme, mijn festival raakt niet uitverkocht. Hoe ga ik dit vertellen aan mijn grote vrienden... :r :|W
pi_98236946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 07:37 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ocharme, mijn festival raakt niet uitverkocht. Hoe ga ik dit vertellen aan mijn grote vrienden... :r :|W
Je snapt hopelijk dat dat voor een commercieel evenement wel degelijk interessant is?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_98236951
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 07:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Gewoon bij Smeets aankloppen in naam van Wet Openbaarheid Bestuur, misschien vallen er nog meer lijken uit de kast...
quote:

[..]

Het is toch gewoon een particulier bedrijf? Dan heb je niet veel aan die WOB hoor.
  donderdag 16 juni 2011 @ 08:02:41 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98236969
Voor een ton heb je natuurlijk wel heel veel. Je zal het alleen in een andere hoek moeten zoeken dan bij de "Grote Namen". ( :'). ) En voor een typisch grotepublieksfestival als Pinkpop is dat wat lastig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98237031
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:02 schreef Ringo het volgende:
Voor een ton heb je natuurlijk wel heel veel. Je zal het alleen in een andere hoek moeten zoeken dan bij de "Grote Namen". ( :'). ) En voor een typisch grotepublieksfestival als Pinkpop is dat wat lastig.
Verbaast me ook dat Foo Fighters als zo'n grote act worden gezien.
pi_98237057
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:02 schreef Ringo het volgende:
Pinkpop is de laatste jaren zéér bewust neergezet als de grote mainstream variant van Lowlands, waar je wel wat sneller kleinere bands tegen zult komen. Dus dan kun je niet aankomen met experimentele Russische gezangen op 3 podia tegelijk.

En zo slecht doet Pinkpop het trouwens helemaal niet ivm andere Europese festivals. Er zijn idd behoorlijk magere jaren geweest (zoals ik al aangaf, de jaren zonder echte headliners dus ook!) maar tegenwoordig komen ze weer aardig mee.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_98237416
Wat een bizarre tweet van Arie Slob. Ik zie werkelijk geen verband tussen kritiek op de regering enerzijds en een festival organiseren anderzijds. Als Jan Smeets en zijn team het boeken van Coldplay een goed idee vonden omdat ze daarmee genoeg mensen naar Pinkpop zouden trekken, zie ik het probleem niet zo. Als je daarnaast van mening bent dat de regering niet goed bezig is (op het vlak van cultuur), dan moet je dat toch nog gewoon kunnen zeggen? Behoorlijk dom van Slob.

Verder zijn alle discussies over de kwaliteit van Pinkpop en de muziek van Coldplay irrelevant.
pi_98237467
quote:

[..]

De pinkpop organisatie is geen overheids instantie, dus volgens mij vallen die daarom niet onde de WOB. ;)
pi_98237473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 07:37 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Pinkpop is gewoon een commercieel bedrijf. Die moeten nu eenmaal verkopen. Een BTW-verhoging op cultuur maakt het product van Pinkpop duurder, wat in theorie slecht kan zijn voor de verkoop. Wat mij betreft mag je dan commentaar hebben. Met die verkoop van producten is Pinkpop trouwens heel bewust bezig, ik snap niet waarom je daar zo cynisch over moet doen. Een dergelijke commerciële instelling is veel beter dan al die voetbalclubs die amper mensen naar de stadions trekken en vervolgens - als ze krap bij kas zitten - hun handje ophouden bij de gemeente.
pi_98237503
quote:

[..]

:') :') :')

Realiseer je de domheid van je eigen post überhaupt wel?
pi_98237515
Overigens wordt vandaag in de kamer een voorstel ingediend om het inhuren van werksters en tuinmannen BTW vrij te maken... Daar levert de cultuur sector natuurlijk gráág voor in... ;).
pi_98237686
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:11 schreef Jarno het volgende:

En zo slecht doet Pinkpop het trouwens helemaal niet ivm andere Europese festivals. Er zijn idd behoorlijk magere jaren geweest (zoals ik al aangaf, de jaren zonder echte headliners dus ook!) maar tegenwoordig komen ze weer aardig mee.
Qau programering steken ze altijd magertjes af bij festivals als werchter of rock am ring. Maar pinkpop is natuurlijk ook ingelijfd in het nederlandse MOJO-POLY waarvan ik het vage vermoeden heb dat die de prijzen ook flink opgedreven hebben voor optredende grote artiesten in NL.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:58:03 #249
321876 Cherna
Fuck the System
pi_98240786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Pinkpop is gewoon een commercieel bedrijf. Die moeten nu eenmaal verkopen. Een BTW-verhoging op cultuur maakt het product van Pinkpop duurder, wat in theorie slecht kan zijn voor de verkoop. Wat mij betreft mag je dan commentaar hebben. Met die verkoop van producten is Pinkpop trouwens heel bewust bezig, ik snap niet waarom je daar zo cynisch over moet doen. Een dergelijke commerciële instelling is veel beter dan al die voetbalclubs die amper mensen naar de stadions trekken en vervolgens - als ze krap bij kas zitten - hun handje ophouden bij de gemeente.
Dit, nog maar te zwijgen wat die voetballers kosten om hun show te kunnen opvoeren. Men maakt zich druk om niets. En liever 1000 festivalgangers dan 10 voetbal supporters. Het is een genot om deze vrolijke bende naar Landgraaf te krijgen met het OV
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:40:48 #250
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98242334
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:46 schreef Jarno het volgende:
Overigens wordt vandaag in de kamer een voorstel ingediend om het inhuren van werksters en tuinmannen BTW vrij te maken... Daar levert de cultuur sector natuurlijk gráág voor in... ;).
[troll]
Als ik zo eens wat werk bekijk van 'de gemiddelde kunstenaar' kan het gros inderdaad beter in de schoonmaak gaan werken ipv. gesubsidieerd knutselen!

Zo'n BTW vrije schoonmaker is nuttiger dan een BTW ontvangende schilderhippie! O+
[/troll]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:43:35 #251
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_98242472
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:40 schreef Nielsch het volgende:
Wat een bizarre tweet van Arie Slob. Ik zie werkelijk geen verband tussen kritiek op de regering enerzijds en een festival organiseren anderzijds.
Waarom niet? Dure artiesten wordt natuurlijk doorberekend aan de festivalganger. Smeets kan er ook voor kiezen om geen dure bands te boeken om zodoende de kosten van het toeganskaartje te kunnen drukken.

Iemand een inzicht in de prijsontwikkeling van Pinkpop-kaarten?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_98242533
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[troll]

Zo'n BTW vrije schoonmaker is nuttiger dan een BTW ontvangende schilderhippie! O+
[/troll]
Vooral voor keesjan en zijn hockeyvrindjes dan kunnen ze weer geodkoper een schoonmaker inhuren. Ow nee dat deden ze altijd al zwart en dan maar zeuren dat ze teveel belastingen betalen en er te weinig inkomsten bij de overheid zijn. :D
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:46:42 #253
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98242615
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:44 schreef Basp1 het volgende:
Vooral voor keesjan en zijn hockeyvrindjes dan kunnen ze weer geodkoper een schoonmaker inhuren. Ow nee dat deden ze altijd al zwart en dan maar zeuren dat ze teveel belastingen betalen en er te weinig inkomsten bij de overheid zijn. :D
Ik zet dan iig nog troll tags! :P
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:47:02 #254
111382 Ofyles2
pi_98242630
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:43 schreef Gunner het volgende:

[..]

Waarom niet? Dure artiesten wordt natuurlijk doorberekend aan de festivalganger. Smeets kan er ook voor kiezen om geen dure bands te boeken om zodoende de kosten van het toeganskaartje te kunnen drukken.

http://www.pinkpop.org/stat.htm

Dit jaar werden bezoekers ook voor ¤ 75 getild...
pi_98242767
quote:

[..]

Je moet ook de bezoekersaantallen af zetten tegen de acts en dan zie je gewoon dat je met een middelmatige programering qau bands niet meer dan 30.000 bezoekers per dag kan trekken, dit tegenover ruim 60.000 per dag. 30.000 extra bezoekers a 75 euro per dag, dat is toch 2.250.000 miljoen per dag extra voor je programering.

En zelf zoeken naar een prijsontwikkeling is natuurlijk te moeilijk voor de huidige generatie :') Hier help ik je al vast op weg http://www.pinkpop.org/tickets.htm, je hoeft alleen nog maar de jaren aan te klikken.
pi_98243552
quote:

[..]

Als dure bands ervoor zorgen dat je product verkoopt en geen dure bands ervoor zorgen dat je product niet verkoopt, begrijp ik de investering wel. Er zal ongetwijfeld een kosten- batenanalyse zijn gemaakt voordat Coldplay werd geboekt.

Voor mensen die graag minder dure festivals bezoeken zijn er andere festivals. Ik ben het dan ook niet eens met het commentaar van Jan Smeets, ik begrijp het echter wel; zijn product wordt duurder en is daardoor wellicht moeilijker te verkopen.
pi_98258756
Zie het probleem niet zo.

De muziekwereld is gebaseerd op vraag en aanbod. Als Coldplay 1,3 miljoen kan vragen, doen ze dat ook. Prima....

Als Pinkpop 1,3 miljoen wil betalen, ook prima.... De 65.000 bezoekers vonden het blijkbaar ook geen probleem. Tuurlijk stijgen prijzen, maar ¤75,- voor 5 of 6 bands bekijken is niet overpriced. Geen verliezers dus.

We moeten altijd iets hebben om over te zeuren.....
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_98259857
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik ben het dan ook niet eens met het commentaar van Jan Smeets, ik begrijp het echter wel; zijn product wordt duurder en is daardoor wellicht moeilijker te verkopen.
Puur eigen belang dus, niets meer en niets minder.
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:29:54 #259
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_98261945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:15 schreef Moody het volgende:
Zie het probleem niet zo.

De muziekwereld is gebaseerd op vraag en aanbod. Als Coldplay 1,3 miljoen kan vragen, doen ze dat ook. Prima....

Als Pinkpop 1,3 miljoen wil betalen, ook prima.... De 65.000 bezoekers vonden het blijkbaar ook geen probleem. Tuurlijk stijgen prijzen, maar ¤75,- voor 5 of 6 bands bekijken is niet overpriced. Geen verliezers dus.

We moeten altijd iets hebben om over te zeuren.....
Het gaat zich om de vraag of je er wel/geen subsidies voor mag vragen.

Als deze "marketingmuziek" zoals hoe velen dat graag willen zien zich echt als een dienst wil laten verkopen is het geen cultuur maar dienstverlening.

De grote bands hebben ook een strak marketingplan en een management team achter zich.
Hier mag echt geen belastinggeld naartoe gaan.
pi_98262796
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:29 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Het gaat zich om de vraag of je er wel/geen subsidies voor mag vragen.

Als deze "marketingmuziek" zoals hoe velen dat graag willen zien zich echt als een dienst wil laten verkopen is het geen cultuur maar dienstverlening.

De grote bands hebben ook een strak marketingplan en een management team achter zich.
Hier mag echt geen belastinggeld naartoe gaan.
Cultuur kan dus nooit op commerciële basis bestaan? Als iets (veel) geld oplevert, dan is het geen cultuur meer?
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:37:46 #261
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_98265260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Cultuur kan dus nooit op commerciële basis bestaan? Als iets (veel) geld oplevert, dan is het geen cultuur meer?
Een band die optredens geeft van 1,3 miljoen handelt niet vanuit cultureel belang maar om winst maken als een commercieel winstgevend bedrijf. Ze hebben contracten bij niet onafhankelijke, beursgenoteerde platenlabels.

Culturele subsidies zijn bedoeld voor artiesten die vernieuwing bieden op muzikaal gebied en uiteindelijk een aanwinst vormen voor een land. Meestal verliezen die meer geld dan dat ze er mee verdienen.

Een band als Coldplay en een festival als Pinkpop zijn daar nu veel te groot voor. En kan zich (meer dan) zelf goed redden zonder die subsidies. Coldplay en Pinkpop gaat niks vernieuwends meer doen want hun doelgroep (de radiorockers/marketingfans) zullen daarvan afschrikken.

En nou het antwoord op je vraag. Cultuur kan zeker wel veel geld opbrengen, maar dan hebben ze geen subsidies meer nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')