Waarom niet? Dure artiesten wordt natuurlijk doorberekend aan de festivalganger. Smeets kan er ook voor kiezen om geen dure bands te boeken om zodoende de kosten van het toeganskaartje te kunnen drukken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:40 schreef Nielsch het volgende:
Wat een bizarre tweet van Arie Slob. Ik zie werkelijk geen verband tussen kritiek op de regering enerzijds en een festival organiseren anderzijds.
Vooral voor keesjan en zijn hockeyvrindjes dan kunnen ze weer geodkoper een schoonmaker inhuren. Ow nee dat deden ze altijd al zwart en dan maar zeuren dat ze teveel belastingen betalen en er te weinig inkomsten bij de overheid zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:40 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
[troll]
Zo'n BTW vrije schoonmaker is nuttiger dan een BTW ontvangende schilderhippie!
[/troll]
Ik zet dan iig nog troll tags!quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:44 schreef Basp1 het volgende:
Vooral voor keesjan en zijn hockeyvrindjes dan kunnen ze weer geodkoper een schoonmaker inhuren. Ow nee dat deden ze altijd al zwart en dan maar zeuren dat ze teveel belastingen betalen en er te weinig inkomsten bij de overheid zijn.
http://www.pinkpop.org/stat.htmquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom niet? Dure artiesten wordt natuurlijk doorberekend aan de festivalganger. Smeets kan er ook voor kiezen om geen dure bands te boeken om zodoende de kosten van het toeganskaartje te kunnen drukken.
Iemand een inzicht in de prijsontwikkeling van Pinkpop-kaarten?
Je moet ook de bezoekersaantallen af zetten tegen de acts en dan zie je gewoon dat je met een middelmatige programering qau bands niet meer dan 30.000 bezoekers per dag kan trekken, dit tegenover ruim 60.000 per dag. 30.000 extra bezoekers a 75 euro per dag, dat is toch 2.250.000 miljoen per dag extra voor je programering.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom niet? Dure artiesten wordt natuurlijk doorberekend aan de festivalganger. Smeets kan er ook voor kiezen om geen dure bands te boeken om zodoende de kosten van het toeganskaartje te kunnen drukken.
Iemand een inzicht in de prijsontwikkeling van Pinkpop-kaarten?
Als dure bands ervoor zorgen dat je product verkoopt en geen dure bands ervoor zorgen dat je product niet verkoopt, begrijp ik de investering wel. Er zal ongetwijfeld een kosten- batenanalyse zijn gemaakt voordat Coldplay werd geboekt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom niet? Dure artiesten wordt natuurlijk doorberekend aan de festivalganger. Smeets kan er ook voor kiezen om geen dure bands te boeken om zodoende de kosten van het toeganskaartje te kunnen drukken.
Iemand een inzicht in de prijsontwikkeling van Pinkpop-kaarten?
Puur eigen belang dus, niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ben het dan ook niet eens met het commentaar van Jan Smeets, ik begrijp het echter wel; zijn product wordt duurder en is daardoor wellicht moeilijker te verkopen.
Het gaat zich om de vraag of je er wel/geen subsidies voor mag vragen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:15 schreef Moody het volgende:
Zie het probleem niet zo.
De muziekwereld is gebaseerd op vraag en aanbod. Als Coldplay 1,3 miljoen kan vragen, doen ze dat ook. Prima....
Als Pinkpop 1,3 miljoen wil betalen, ook prima.... De 65.000 bezoekers vonden het blijkbaar ook geen probleem. Tuurlijk stijgen prijzen, maar ¤75,- voor 5 of 6 bands bekijken is niet overpriced. Geen verliezers dus.
We moeten altijd iets hebben om over te zeuren.....
Cultuur kan dus nooit op commerciële basis bestaan? Als iets (veel) geld oplevert, dan is het geen cultuur meer?quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:29 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het gaat zich om de vraag of je er wel/geen subsidies voor mag vragen.
Als deze "marketingmuziek" zoals hoe velen dat graag willen zien zich echt als een dienst wil laten verkopen is het geen cultuur maar dienstverlening.
De grote bands hebben ook een strak marketingplan en een management team achter zich.
Hier mag echt geen belastinggeld naartoe gaan.
Een band die optredens geeft van 1,3 miljoen handelt niet vanuit cultureel belang maar om winst maken als een commercieel winstgevend bedrijf. Ze hebben contracten bij niet onafhankelijke, beursgenoteerde platenlabels.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Cultuur kan dus nooit op commerciële basis bestaan? Als iets (veel) geld oplevert, dan is het geen cultuur meer?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |