quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Als jij haar wilt verlaten omdat ze rookt dan zou ik er nu een punt achter zetten. Ze kan vast een vent vinden die wel van haar houdt. Dus doe d'r een plezier, k.
Als jij haar wilt verlaten omdat ze rookt dan zou ik er nu een punt achter zetten. Ze kan vast een vent vinden die wel van haar houdt. Dus doe d'r een plezier, k.
Dit. Maar serieus, dít.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou ook geen relatie met iemand willen die rookt. Sorry, dan maar kortzichtig, maar het hele huis stinkt ernaar, inclusief kleren, en ik hoef geen asbak te kussen.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Dit dus.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef stefanhaan het volgende:
Rustig uitleggen, en als ze echt van je houd zal ze wel stoppen en anders dumpen die hap
Doch een betere situatie dan nu, want ze stinkt minder en het huis ook.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:52 schreef Spouwerranger het volgende:
Je kunt het wel verbieden, maar dan zal ze het waarschijnlijk achter je rug om doen en erover liegen. Lijkt me ook niet een ideale situatie.
Dit.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef seasushi het volgende:
Je bent een relatie met haar aangegaan toen ze nog rookte? En toen was ze wel ged genoeg?
Zou het zo kunnen zijn dat TS heeft geprobeerd zijn vriendin te veranderen en dat het faalt, zoals altijd als je iemand probeert te veranderen?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef seasushi het volgende:
Je bent een relatie met haar aangegaan toen ze nog rookte? En toen was ze wel ged genoeg?
Het faalt alleen als diegene zelf niet wil veranderenquote:Op maandag 13 juni 2011 15:00 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zou het zo kunnen zijn dat TS heeft geprobeerd zijn vriendin te veranderen en dat het faalt, zoals altijd als je iemand probeert te veranderen?
Universele regel, mensen kunnen niet veranderen voor anderen, alleen voor zichzelf.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:00 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Het faalt alleen als diegene zelf niet wil veranderen
Mooie tegeltjeswijsheid.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Universele regel, mensen kunnen niet veranderen voor anderen, alleen voor zichzelf.
Je suggereert dat als ik echt van haar hou, ik er niets om zou geven dat ze rookt. Zo werkt het voor mij niet. Ik wil graag een vriendin die niet rookt, en zij wil ook graag stoppen maar heeft hier veel moeite mee.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Lijkt me niet echt hetzelfde idee...quote:Op maandag 13 juni 2011 14:46 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk kun je dat maken, je ergert je eraan, ze is minder knap als ze het doet en het stinkt.. Als ze nu in je woonkamer ging schijten was dat ook een reden om het uit te maken, zelfde idee.
Klopt. Heb je misschien advies hoe ik het dan beter kan aanpakken?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:52 schreef Spouwerranger het volgende:
Je kunt het wel verbieden, maar dan zal ze het waarschijnlijk achter je rug om doen en erover liegen. Lijkt me ook niet een ideale situatie.
Op het moment dat ik een relatie met haar aanging was ze van plan te gaan stoppen na haar verjaardag in de herfst, maar voor mij is ze eerder begonnen met afbouwen en stoppen.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef seasushi het volgende:
Was het maar zo makkelijk! Een nicotineverslaving is niet te genezen met liefdequote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef stefanhaan het volgende:
Rustig uitleggen, en als ze echt van je houd zal ze wel stoppen en anders dumpen die hap
En ik heb een hekel aan rook, sigaretten en rokenquote:
Ik suggereer niks, ik zeg je dat je niet van haar houdt.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef zenshot het volgende:
Je suggereert dat als ik echt van haar hou, ik er niets om zou geven dat ze rookt. Zo werkt het voor mij niet. Ik wil graag een vriendin die niet rookt, en zij wil ook graag stoppen maar heeft hier veel moeite mee.
Iddquote:Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik heb een hekel aan rook, sigaretten en roken![]()
Maar ik vind dit wel zo'n achterlijke reden om na te denken over het beëindigen van je relatie; je kàn gewoon niet van iemand houden als je daar serieus aan denkt.
Voor mij is het ook een absolute no-go als ze rookt. Ik moet er helemaal niets van hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:
De liefde zit wel heel diep als TS haar wil dumpen omdat ze rookt
Je kan hooguit vragen/eisen dat ze niet rookt in jouw huis, als dat huis financieel 100% van jou is.
Gewoon aangeven dat je het roken van haar niet wil hebben. Ik zou het sowieso haar verbieden om in jouw huis te roken. Dat scheelt al een hoop, denk ik. Verder moet je niet proberen haar te veranderen, dat werkt alleen maar averechts.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef zenshot het volgende:
[..]
Klopt. Heb je misschien advies hoe ik het dan beter kan aanpakken?
Zeggen dat je niet wilt dat ze in je buurt of in je huis (wat wel zo'n beetje hetzelfde is) rookt.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:11 schreef Spouwerranger het volgende:
Gewoon aangeven dat je het roken van haar niet wil hebben. Ik zou het sowieso haar verbieden om in jouw huis te roken. Dat scheelt al een hoop, denk ik. Verder moet je niet proberen haar te veranderen, dat werkt alleen maar averechts.
Idem.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik zou ook geen relatie met iemand willen die rookt. Sorry, dan maar kortzichtig, maar het hele huis stinkt ernaar, inclusief kleren, en ik hoef geen asbak te kussen.
Daar lijkt me niets mis mee, het is het huis van TS, balkon op of de tuin in om te roken.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:11 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Gewoon aangeven dat je het roken van haar niet wil hebben. Ik zou het sowieso haar verbieden om in jouw huis te roken. Dat scheelt al een hoop, denk ik. Verder moet je niet proberen haar te veranderen, dat werkt alleen maar averechts.
Helaas, net als met de meeste andere cliché's kloppen ze altijd wel. Maar dat is ook het irritante aan cliché's.quote:
Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Inderdaad. Als de vriendin van TS een beetje redelijk is, kan ze daar wel mee instemmen.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Daar lijkt me niets mis mee, het is het huis van TS, balkon op of de tuin in om te roken.
Dat is niet echt raar anno 2011.
Ach, je kunt het altijd proberen, niet waar?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeggen dat je niet wilt dat ze in je buurt of in je huis (wat wel zo'n beetje hetzelfde is) rookt.
Maar goed, ik zou de relatie dus gewoon verbreken als ik TS was. Dit wordt toch niks.
Ja dat is dus meteen de reden waarom TS de reacties krijgt die hij krijgt.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:15 schreef drijfhout het volgende:
Je stelt de vraag verkeerd in je OP, TS.
Je vraagt hoe je haar kunt HELPEN met stoppen, maar je hele verhaal eromheen maakt duidelijk dat je wil weten hoe je haar kunt DWINGEN om te stoppen. Zo werkt het echter niet in een gelijkwaardige relatie, met 2 individuen met hun eigen wil.
Hoeft toch ook niet. Genoeg mensen die niet roken.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zou ook geen relatie met iemand willen die rookt. Sorry, dan maar kortzichtig, maar het hele huis stinkt ernaar, inclusief kleren, en ik hoef geen asbak te kussen.
Eigenlijk is dit gewoon chantage.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:44 schreef zenshot het volgende:
Daarom denk ik er nu ook over na om haar te vragen te stoppen omdat ik haar anders ga verlaten. Maar dit vind ik erg onredelijk klinken. Kan ik dit wel maken, om mijn vriendin in zo'n hoekje te drijven?
Het gaat hier niet over neuspeuteren of scheten laten in de douche he, roken is nogal ongezond en bovendien ga je d'r enorm van stinken. Rokers hebben vaak zelf niet door hoe erg hun adem is.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:35 schreef TheaTraal het volgende:
Vind het een beetje egoïstisch dat je iemand dingen wil verbieden omdat jij het niet fijn vindt.
Je hebt helemaal gelijk in essentie. Maar de vriendin van TS rookte al voor ze wat kregen. Dat vind ik toch anders.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het gaat hier niet over neuspeuteren of scheten laten in de douche he, roken is nogal ongezond en bovendien ga je d'r enorm van stinken. Rokers hebben vaak zelf niet door hoe erg hun adem is.
Hoezo, het lijkt mij duidelijk dat als je in de toekomst kijkt je ziet dat het rokenquote:Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik heb een hekel aan rook, sigaretten en roken![]()
Maar ik vind dit wel zo'n achterlijke reden om na te denken over het beëindigen van je relatie; je kàn gewoon niet van iemand houden als je daar serieus aan denkt.
Er zijn ook allerlei tussenoplossingen te bedenken waarbij TS haar zou kunnen helpen en zij vooral niet in zijn buurt gaat roken. Allebei wat geven en nemen. Aangezien ze zelf ook wil stoppen met roken moet er toch iets te bedenken zijn. Helpen is hier het sleutelwoord, want zomaar stoppen is op zich nog best moeilijk. Wil heus niet zeggen dat ze nooit gaat stoppen als het nu niet is gelukt. Natuurlijk kan ik me heel goed voorstellen dat hij het vreselijk vies etc vindt.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:41 schreef Fingon het volgende:
Hoezo, het lijkt mij duidelijk dat als je in de toekomst kijkt je ziet dat het roken
allemaal spanningen gaat opleveren omdat jij het niet in huis wil hebben, haar niet meer wil zoenen etc.
Het gaat zo:
Vraag of ze stopt met roken -> ze stopt niet met roken -> jij accepteert maar zoent minder want vies-> minder intimiteit -> minder seks -> meer conflict -> minder intimiteit -> minder sex -> meer conflict -> ... -> einde relatie.
Voila.
Dus of je doet of dat of je doet het volgende:
vraag of ze stopt met roken -> ze stopt niet met roken -> einde relatie.
Optie 2 lijkt me toch echt eerlijker naar beiden.
quote:Op maandag 13 juni 2011 14:46 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk kun je dat maken, je ergert je eraan, ze is minder knap als ze het doet en het stinkt.. Als ze nu in je woonkamer ging schijten was dat ook een reden om het uit te maken, zelfde idee.
En als dat het punt is?quote:Op maandag 13 juni 2011 17:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Dreigen met uitmaken is altijd zwak. Om wat voor reden dan ook. Je praat over dingen die je niet leuk vindt. Is er een punt dat jij er niet meer mee om kan gaan maak je het uit.
Of misschien was hij toen juist bij haar gebleven omdat ze toen al aan het stoppen was met roken?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:10 schreef Velma het volgende:
Als ze al rookte toen je d'r leerde kennen, is het toch wel een beetje hypocriet nu opeens te dreigen met uitmaken als ze niet stopt. Je wist het toch?Is het echt zo'n drama als iemand een paar sigaretten op een dag rookt? Ik merk er amper wat van en ik heb genoeg vrienden die roken, exen die rookten etc. Om die reden vind ik die geur/smaak mbt zoenen met een roker, kleren die stinken etc. wel meevallen. Zeker als je gewoon aangeeft dat er in jouw huis niet gerookt wordt. Het is wel een ander verhaal als ze een kettingrookster is.
Zo, even aangepast zodat het weer klopt.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Als jij haar wilt verlaten omdat ze rookt dan zou ik er nu een punt achter zetten. Je kan vast een chick vinden die niet rookt. Dus doe jezelf een plezier, k.
Zeg, schat. Ik wil over een minuut of 10 even zoenen. Neem je even een kauwgompje?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:35 schreef TheaTraal het volgende:
Vind het een beetje egoïstisch dat je iemand dingen wil verbieden omdat jij het niet fijn vindt.
Denkt zij er ook over om het uit te maken omdat jij zo moeilijk doet?
Er zijn genoeg opties te bedenken zodat jij er geen last van hebt, bijv buiten roken en daarna kan ze een kauwgompje nemen als je wilt zoenen.
Nee, want stoppen met roken is zo'n onmogelijke taak.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:27 schreef seasushi het volgende:
Wat is het volgende? Haar haar heeft een lelijke kleur? Ze kleed zich niet vrouwelijk genoeg, Ze is een paar pondjes te zwaar?
Als je haar wilt veranderen naar jou schoonheids/karakterideaal, dan moet je maar bij haar weg. Dat gaat m niet worden
Als het zo eenvoudig was dan zou niemand roken. Ik ken ontzettend veel rokers die eigenlijk wel willen stoppen, maar het lukt ze niet. En mijn vrienden en familiekring bestaat niet uit slappelingen oid.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:18 schreef einschtein het volgende:
Nee, want stoppen met roken is zo'n onmogelijke taak.Beter doet ze zichzelf ook een plezier en kapt ermee.
Blijlbaar dus wel. No offense.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het zo eenvoudig was dan zou niemand roken. Ik ken ontzettend veel rokers die eigenlijk wel willen stoppen, maar het lukt ze niet. En mijn vrienden en familiekring bestaat niet uit slappelingen oid.
Je begrijpt dat je verkering neemt met een rookster, om vervolgens te kunnen klagen dat ze rookt?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:47 schreef firebladex het volgende:
als mijn vriendin zou roken is het direct over.
Gewoon duidelijk maken dat je het niet wilt dat ze rookt, doet ze het wel, dan houd het op. Ik vind rooklucht echt walgelijkdus ik kan je begrijpen TS
Ik ga er dan vanuit dat ze op dat moment niet rookte.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:50 schreef drijfhout het volgende:
Je begrijpt dat je verkering neemt met een rookster, om vervolgens te kunnen klagen dat ze rookt?
Ze was aan het stoppen toen TS met haar nam, dat ging goed aangezien een tijdje niet aan de sigaretten heeft gezeten. Nu begint ze er weer aan dus klaagt TS, wat ik hem totaal niet kwalijk neem.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:50 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je verkering neemt met een rookster, om vervolgens te kunnen klagen dat ze rookt?
Toch wel. Proberen ze niet hard genoeg. Ik kan er eigenlijk zelf niet over spreken, maar ik ben van mening dat iedereen kan stoppen. Lukt het misschien de eerste keer niet, dan waag je maar een 2e poging. Met een beetje wilskracht lukt het best.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het zo eenvoudig was dan zou niemand roken. Ik ken ontzettend veel rokers die eigenlijk wel willen stoppen, maar het lukt ze niet. En mijn vrienden en familiekring bestaat niet uit slappelingen oid.
Idd. M'n vriendin rookte een pakje per dag vroeger en die is gewoon cold-turkey gestopt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:58 schreef einschtein het volgende:
Toch wel. Proberen ze niet hard genoeg. Ik kan er eigenlijk zelf niet over spreken, maar ik ben van mening dat iedereen kan stoppen. Lukt het misschien de eerste keer niet, dan waag je maar een 2e poging. Met een beetje wilskracht lukt het best.
dat iddquote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Lekker makkelijk gezegd. Hij kreeg wat in de tijd dat ze aan het stoppen was, en nu begint ze dus weer. Aangezien het voor haar net zo goed slecht is, kan hij haar best proberen te helpen te stoppen. Verder vind ik het van weinig ruggegraat getuigen als iemand er zo dicht bij is en kennelijk toch zwicht onder peer pressure.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:06 schreef simmu het volgende:
siert je niet om een ander zo je wil op te (proberen te) leggen. ze is zelf een persoon en niet een verlengstuk van jou. als roken een duysdanig breekpunt is in je relatie kan je het idd beter maar uitmaken. bereid je er wel op voor dat als je deze houding blijft volharden, je dan ofwel allee eindigt, ofwel met een stepford wife
wat is er lekker makkelijk aan dat je respecteert dat je vriendin niet een verlengstuk is van jezelf en dat je dus maar gewoon haar beslissingen dient te respecteren?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:08 schreef Catbert het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd. Hij kreeg wat in de tijd dat ze aan het stoppen was, en nu begint ze dus weer. Aangezien het voor haar net zo goed slecht is, kan hij haar best proberen te helpen te stoppen. Verder vind ik het van weinig ruggegraat getuigen als iemand er zo dicht bij is en kennelijk toch zwicht onder peer pressure.
Wat een suf cliche. Als m'n vriendin opeens zou beslissen om te gaan basejumpen zou ik dat ook niet zonder meer 'respecteren'. Ik vind het namelijk vrij respectloos naar je partner toe om zomaar erg ongezonde dingen te gaan doen zonder er rekening mee te houden dat de ander daar een mening over heeft.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:12 schreef simmu het volgende:
wat is er lekker makkelijk aan dat je respecteert dat je vriendin niet een verlengstuk is van jezelf en dat je dus maar gewoon haar beslissingen dient te respecteren?
Zit het maar lekker te bagatelliseren. Rook je zelf? Het gaat niet om "een sigaret", het gaat om iemand die terugvalt in een nogal ranzige verslaving (ranzig als je er als nietroker mee moet zoenen). Hij wil graag dat ze niet terugvalt, en dat kan ik me goed voorstellen.quote:ze rookte toen hij haar leerde kennen, ging stoppen voor hem (wat an sich al een vrij onbenullige en niet motiverende beweegreden is, maar goed) en rookt nu weer. blijkbaar zit de liefde niet erg diep wanneer een sigaret reden is om uitmaken te overwegen.....
Ik vind het typisch dat het roken gebagatelliseerd wordt, en het "dwingen" van de TS er nog even dik opgelegd wordt. Hij hoopt op hulp om haar te kunnen overtuigen te stoppen met roken. Ik heb ook een vriendin gehad die gestopt is omdat zij wist dat ik het niet leuk vond, en dat voor haar meteen een mooie stok achter de deur was. Die heeft dus in die 6 maanden dat wij wat hadden geen sigaret aangeraakt, en voor zover ik weet rookt ze niet meer. Nu kun je wel heel principieel stellen dat hij zich daar niet mee mag bemoeien, maar roken is gewoon slecht voor je en je ziet niet graag je geliefde zichzelf naar de klote helpen.quote:en zoals ik al zei. ik zie geen heil in het dwingen van je partner. gewoon helemaal niet. helpt haar niet en jezelf als dwingende ook niet. sterker nog; het toont behoorlijk negatieve karaktertrekjes imho.
Vrouwen die blijven roken tijdens de zwangerschap zouden uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:29 schreef firebladex het volgende:
en je zult dikke kinderen krijgen als dat wijf blijft roken
Waarom zou je niet gewoon zeggen dat je er niet mee kunt leven als ze doorgaat in plaats van het meteen uit te maken? Dan laat je de keuze aan haar. Dat is geen chantage. Als m'n vriendin opeens op d'r teennagels zou gaan kauwen zou ik hetzelfde doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:34 schreef simmu het volgende:
wanneer je zelf vindt dat roken evil genoeg is om te rechtvaardigen dat je een ander dwingt (en dreigen met uitmaken als ze niet doet wat je wilt is dwingen) moet je het gewoon uitmaken en klaar.
Rot op man. Je vergelijkt steeds dingen die heel normaal zijn in een relatie met roken. Het lijkt me ook dat als je kerel opeens graag iedere keer over je heen wil zeiken tijdens de seks dat je dan ook stelt dat hij de keuze heeft er mee op te houden of dat je anders weggaat.quote:chantage in een relatie is minstens net zo evil als roken is in de ogen van fanatici. hoe genant eigenlijk dat 'roken' als slechter wordt gezien dan binnen een relatie een ander je wil op te leggen. en dan goedpraten he. 'suf cliche', 'roken bagetelliseren' en ranzig ranzig ranzig. tsja. binnen een relatie zijn dingen nu eenmaal wel eens ranzig. bevallingen zijn ook aardig ranzxig kan ik je vertellenseks kan ook knap ranzig zijn trouwens. mag je dan dus tegen je partner gewoon zeggen "heej, ik vind dit ranzig. ik eis dat je dit dus niet meer doet en anders kan je oprotten"?
Weer zo'n onzinverhaal, typisch voor rokers. Weer vergelijk je het met iets waar jij helemaal geen last van hebt. Dat eeuwige bagatelliseren is zo vermoeiend; roken is voor mensen om je heen ranzig, en bovendien voor jezelf en je omgeving schadelijk. En als je kerel opeens 5 bier per dag gaat drinken dan lijkt het me ook dat je hem eerst probeert te stimuleren daarmee te stoppen voordat je het gewoon afkapt.quote:ik vind gebakken ei met suiker erop ook ranzig. tsja. toch ga ik mijn man niet mededelen dat hij dat niet meer mag maken en eten. hij ziet me al aankomen!
je kan een ander niet dwingen tot het stoppen met een verslaving. lukt je toch nooit en brengt alleen maar rancune en boosheidquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:38 schreef einschtein het volgende:
Iedereen zit wel te zeuren dat je iemands keuze moet respecteren, maar dit roken blijft een verslaving. En dit is een verslaving wat niets goeds heeft.
Roken kost geld, is slecht voor de gezondheid, krijgt er ranzige tanden van en je gaat er van uit je mond stinken. Ik neem het TS niet kwalijk dat hij liever geen vriendin heeft die rookt. Hij kan haar niet dwingen, maar zij kan er wel over na denken om écht proberen te stoppen.
Nu moet niet iedereen irritante vergelijkingen gaan maken, zoals gebakken ei met suiker, want dat slaat als een lul op een drumstel. Totaal geen redelijke vergelijking.
Maar ik vind het wel rot van TS dat hij bereid is haar te dumpen voor dit. Maar ik denk dat hij er wel anders over denkt als het uur is geslagen, krabbelt ie vast/hopelijk wel terug.
Dus jij wilt zeggen dat stoppen met roken niet mogelijk is? Omdat het een verslaving is?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:42 schreef simmu het volgende:
[..]
je kan een ander niet dwingen tot het stoppen met een verslaving. lukt je toch nooit en brengt alleen maar rancune en boosheid
ennuh; onzinige vergelijkingen. tsja. ts wil het uitmaken om roken. wacht maar tot hij eens verliefd wordt op een meid met kloterige kutfamilie die er constant tussen zitten. of eentje die het vertikte carriere ta maken zoals ts wil, of juist vet carriere wil maken terwijl ts dat niet ziet zitten, wat dan ook. de lijst is eindeloos. je kan nu eenmaal nooit tot in perfectie voldoen aan een ander en dat hoor je ook niet te doen.
Laat je niet zo kennen zeg.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:45 schreef simmu het volgende:
enfin. ik ben weg hier, aangezien dit gewoon de zoveelste "boehoehoe roken is vieeehiees" geworden is. en blijkbaar is alles toegestaan wanneer je partner rookt. doei ts. hopelijk maak je het snel uit. ik voor mij zou een dergelijke houding overigens niet pikken. kijk maar uit, straks wordt je gewoon gedumpt en sta je daar met je mooie chantage verhaal: "ja schat! ik meen het hoor! als je niet stopt met roken maak ik het uit hoor! echt waar hoor!" en als antwoord: "ok. nou doei dan"
Leer lezenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:47 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat stoppen met roken niet mogelijk is? Omdat het een verslaving is?Kletspraat.
Iemand met een verslaving stopt alleen als hij daar zelf klaar voor is.quote:je kan een ander niet dwingen tot het stoppen met een verslaving. lukt je toch nooit en brengt alleen maar rancune en boosheid
En weer een hoop irrelevante vergelijkingen. Je moeder rookte tijdens de zwangerschap zeker?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:42 schreef simmu het volgende:
ennuh; onzinige vergelijkingen. tsja. ts wil het uitmaken om roken. wacht maar tot hij eens verliefd wordt op een meid met kloterige kutfamilie die er constant tussen zitten. of eentje die het vertikte carriere ta maken zoals ts wil, of juist vet carriere wil maken terwijl ts dat niet ziet zitten, wat dan ook. de lijst is eindeloos. je kan nu eenmaal nooit tot in perfectie voldoen aan een ander en dat hoor je ook niet te doen.
Ja, en wat jij post slaat dan ook totaal weer nergens op.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
En weer een hoop irrelevante vergelijkingen. Je moeder rookte tijdens de zwangerschap zeker?
Waar heb je deze onzin nou weer vandaan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:57 schreef Kabolter het volgende:
Er komen ook steeds meer gegevens binnen dat roken wel schadelijk is maar dat het lichaam heel goed in staat is dit weer weg te nemen/op te ruimen.
Ik had ook géén idee wat zijn punt nou eigenlijk was met die postquote:Op donderdag 16 juni 2011 03:07 schreef palawan het volgende:
Waar heb je deze onzin nou weer vandaan?
Roken is gewoon schadelijk. punt.
Zo dachten ze er dus vroeger over. Kunnen jullie niet lezen? Hij geeft gewoon heel duidelijk aan dat roken schadelijk is maar dat de schadelijke gevolgen veel kleiner zijn dan dat wat ze vroeger dachten. Zoals de kans op kanker nadat de roker is gestopt. De kans op longkanker zakt immens na een succesvolle stoppoging. En het lichaam is op oudere leeftijd ook heel goed in staat om de troep, veroorzaakt door roken op te ruimen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 03:07 schreef palawan het volgende:
[..]
Bron: kwkkankerbestrijding.nlquote:Een op de drie sterfgevallen aan kanker kan worden voorkomen als er niet meer wordt gerookt.
Yeah, sluit de universiteiten maar, we weten alles al. Punt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 03:07 schreef palawan het volgende:
[..]
Dat dus. Mensen vinden het raar omdat hij erover nadenkt om het uit te maken omdat ze rookt maar voor heel veel mensen inclusief mij is het gewoon echt een afknapperquote:Op maandag 13 juni 2011 14:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Buiten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Laat dat meisje toch lekker een sigaretje opsteken.
Ik vind het niet raar. Ondanks dat ik zelf rook. Een beetje voorbarig misschien, maar daar komt TS alleen achter als hij een beetje weet wat haar beweegredenen zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:02 schreef ntm het volgende:
[..]
Dat dus. Mensen vinden het raar omdat hij erover nadenkt om het uit te maken omdat ze rookt maar voor heel veel mensen inclusief mij is het gewoon echt een afknapper
Buiten rook regel?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |