quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Als jij haar wilt verlaten omdat ze rookt dan zou ik er nu een punt achter zetten. Ze kan vast een vent vinden die wel van haar houdt. Dus doe d'r een plezier, k.
Als jij haar wilt verlaten omdat ze rookt dan zou ik er nu een punt achter zetten. Ze kan vast een vent vinden die wel van haar houdt. Dus doe d'r een plezier, k.
Dit. Maar serieus, dít.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou ook geen relatie met iemand willen die rookt. Sorry, dan maar kortzichtig, maar het hele huis stinkt ernaar, inclusief kleren, en ik hoef geen asbak te kussen.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Dit dus.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef stefanhaan het volgende:
Rustig uitleggen, en als ze echt van je houd zal ze wel stoppen en anders dumpen die hap
Doch een betere situatie dan nu, want ze stinkt minder en het huis ook.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:52 schreef Spouwerranger het volgende:
Je kunt het wel verbieden, maar dan zal ze het waarschijnlijk achter je rug om doen en erover liegen. Lijkt me ook niet een ideale situatie.
Dit.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef seasushi het volgende:
Je bent een relatie met haar aangegaan toen ze nog rookte? En toen was ze wel ged genoeg?
Zou het zo kunnen zijn dat TS heeft geprobeerd zijn vriendin te veranderen en dat het faalt, zoals altijd als je iemand probeert te veranderen?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef seasushi het volgende:
Je bent een relatie met haar aangegaan toen ze nog rookte? En toen was ze wel ged genoeg?
Het faalt alleen als diegene zelf niet wil veranderenquote:Op maandag 13 juni 2011 15:00 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zou het zo kunnen zijn dat TS heeft geprobeerd zijn vriendin te veranderen en dat het faalt, zoals altijd als je iemand probeert te veranderen?
Universele regel, mensen kunnen niet veranderen voor anderen, alleen voor zichzelf.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:00 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Het faalt alleen als diegene zelf niet wil veranderen
Mooie tegeltjeswijsheid.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Universele regel, mensen kunnen niet veranderen voor anderen, alleen voor zichzelf.
Je suggereert dat als ik echt van haar hou, ik er niets om zou geven dat ze rookt. Zo werkt het voor mij niet. Ik wil graag een vriendin die niet rookt, en zij wil ook graag stoppen maar heeft hier veel moeite mee.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Lijkt me niet echt hetzelfde idee...quote:Op maandag 13 juni 2011 14:46 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk kun je dat maken, je ergert je eraan, ze is minder knap als ze het doet en het stinkt.. Als ze nu in je woonkamer ging schijten was dat ook een reden om het uit te maken, zelfde idee.
Klopt. Heb je misschien advies hoe ik het dan beter kan aanpakken?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:52 schreef Spouwerranger het volgende:
Je kunt het wel verbieden, maar dan zal ze het waarschijnlijk achter je rug om doen en erover liegen. Lijkt me ook niet een ideale situatie.
Op het moment dat ik een relatie met haar aanging was ze van plan te gaan stoppen na haar verjaardag in de herfst, maar voor mij is ze eerder begonnen met afbouwen en stoppen.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef seasushi het volgende:
Was het maar zo makkelijk! Een nicotineverslaving is niet te genezen met liefdequote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef stefanhaan het volgende:
Rustig uitleggen, en als ze echt van je houd zal ze wel stoppen en anders dumpen die hap
En ik heb een hekel aan rook, sigaretten en rokenquote:
Ik suggereer niks, ik zeg je dat je niet van haar houdt.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef zenshot het volgende:
Je suggereert dat als ik echt van haar hou, ik er niets om zou geven dat ze rookt. Zo werkt het voor mij niet. Ik wil graag een vriendin die niet rookt, en zij wil ook graag stoppen maar heeft hier veel moeite mee.
Iddquote:Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik heb een hekel aan rook, sigaretten en roken![]()
Maar ik vind dit wel zo'n achterlijke reden om na te denken over het beëindigen van je relatie; je kàn gewoon niet van iemand houden als je daar serieus aan denkt.
Voor mij is het ook een absolute no-go als ze rookt. Ik moet er helemaal niets van hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:
De liefde zit wel heel diep als TS haar wil dumpen omdat ze rookt
Je kan hooguit vragen/eisen dat ze niet rookt in jouw huis, als dat huis financieel 100% van jou is.
Gewoon aangeven dat je het roken van haar niet wil hebben. Ik zou het sowieso haar verbieden om in jouw huis te roken. Dat scheelt al een hoop, denk ik. Verder moet je niet proberen haar te veranderen, dat werkt alleen maar averechts.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef zenshot het volgende:
[..]
Klopt. Heb je misschien advies hoe ik het dan beter kan aanpakken?
Zeggen dat je niet wilt dat ze in je buurt of in je huis (wat wel zo'n beetje hetzelfde is) rookt.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:11 schreef Spouwerranger het volgende:
Gewoon aangeven dat je het roken van haar niet wil hebben. Ik zou het sowieso haar verbieden om in jouw huis te roken. Dat scheelt al een hoop, denk ik. Verder moet je niet proberen haar te veranderen, dat werkt alleen maar averechts.
Idem.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik zou ook geen relatie met iemand willen die rookt. Sorry, dan maar kortzichtig, maar het hele huis stinkt ernaar, inclusief kleren, en ik hoef geen asbak te kussen.
Daar lijkt me niets mis mee, het is het huis van TS, balkon op of de tuin in om te roken.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:11 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Gewoon aangeven dat je het roken van haar niet wil hebben. Ik zou het sowieso haar verbieden om in jouw huis te roken. Dat scheelt al een hoop, denk ik. Verder moet je niet proberen haar te veranderen, dat werkt alleen maar averechts.
Helaas, net als met de meeste andere cliché's kloppen ze altijd wel. Maar dat is ook het irritante aan cliché's.quote:
Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Inderdaad. Als de vriendin van TS een beetje redelijk is, kan ze daar wel mee instemmen.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Daar lijkt me niets mis mee, het is het huis van TS, balkon op of de tuin in om te roken.
Dat is niet echt raar anno 2011.
Ach, je kunt het altijd proberen, niet waar?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeggen dat je niet wilt dat ze in je buurt of in je huis (wat wel zo'n beetje hetzelfde is) rookt.
Maar goed, ik zou de relatie dus gewoon verbreken als ik TS was. Dit wordt toch niks.
Ja dat is dus meteen de reden waarom TS de reacties krijgt die hij krijgt.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:15 schreef drijfhout het volgende:
Je stelt de vraag verkeerd in je OP, TS.
Je vraagt hoe je haar kunt HELPEN met stoppen, maar je hele verhaal eromheen maakt duidelijk dat je wil weten hoe je haar kunt DWINGEN om te stoppen. Zo werkt het echter niet in een gelijkwaardige relatie, met 2 individuen met hun eigen wil.
Hoeft toch ook niet. Genoeg mensen die niet roken.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zou ook geen relatie met iemand willen die rookt. Sorry, dan maar kortzichtig, maar het hele huis stinkt ernaar, inclusief kleren, en ik hoef geen asbak te kussen.
Eigenlijk is dit gewoon chantage.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:44 schreef zenshot het volgende:
Daarom denk ik er nu ook over na om haar te vragen te stoppen omdat ik haar anders ga verlaten. Maar dit vind ik erg onredelijk klinken. Kan ik dit wel maken, om mijn vriendin in zo'n hoekje te drijven?
Het gaat hier niet over neuspeuteren of scheten laten in de douche he, roken is nogal ongezond en bovendien ga je d'r enorm van stinken. Rokers hebben vaak zelf niet door hoe erg hun adem is.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:35 schreef TheaTraal het volgende:
Vind het een beetje egoïstisch dat je iemand dingen wil verbieden omdat jij het niet fijn vindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |