abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98235964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:57 schreef Kabolter het volgende:
Er komen ook steeds meer gegevens binnen dat roken wel schadelijk is maar dat het lichaam heel goed in staat is dit weer weg te nemen/op te ruimen.
Waar heb je deze onzin nou weer vandaan?
Roken is gewoon schadelijk. punt.
pi_98240919
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 03:07 schreef palawan het volgende:

Ik had ook géén idee wat zijn punt nou eigenlijk was met die post _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98241009
quote:

[..]

Zo dachten ze er dus vroeger over. Kunnen jullie niet lezen? Hij geeft gewoon heel duidelijk aan dat roken schadelijk is maar dat de schadelijke gevolgen veel kleiner zijn dan dat wat ze vroeger dachten. Zoals de kans op kanker nadat de roker is gestopt. De kans op longkanker zakt immens na een succesvolle stoppoging. En het lichaam is op oudere leeftijd ook heel goed in staat om de troep, veroorzaakt door roken op te ruimen.

Daarnaast zijn sommige onderzoeken wel zeer overdreven. Waarbij bijvoorbeeld de focus lag op de schadelijke gevolgen gevolgd door het bloot stellen van ratten aan zeer grote hoeveelheden van de schadelijke stoffen en de conclusies die hieruit getrokken konden worden. Hier komen ze later niet meer op terug. Dan gaat alle aandacht naar COPD. Iets wat overigens van mij ook niet hoeft. Omdat er dan genoeg mensen zijn die denken dat roken wel oké is en niet schadelijk.

Het ligt allemaal wat genuanceerder. En het beeld wat er in de jaren is ontstaan is dus iets rooskleuriger. Waarbij overigens zeker niet gesteld kan worden dat roken niet schadelijk is. Iets wat volgens mij door de poster ook wordt aangegeven.

Overigens iets wat ik ook nog niet wist:

quote:
Een op de drie sterfgevallen aan kanker kan worden voorkomen als er niet meer wordt gerookt.
Bron: kwkkankerbestrijding.nl

Ik dacht dat dat aantal veel hoger was.

[ Bericht 24% gewijzigd door Kabolter op 16-06-2011 11:17:21 ]
pi_98243570
Rokende wijven :r
Het enige wat nog verschrikkelijker is zijn vrouwen met een boerenaccent. Maar ook die zijn verdedigbaar, want als je die zoent smaken ze alleen maar naar mest.

Oh ja, en quitters never quit. Ook al zijn ze nu dan voor deze keer echt voor honder miljoen miljard procent gestopt.
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:22:19 #105
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_98245940
quote:

[..]

Yeah, sluit de universiteiten maar, we weten alles al. Punt.
8)7
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_98258197
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zou ook geen relatie met iemand willen die rookt. Sorry, dan maar kortzichtig, maar het hele huis stinkt ernaar, inclusief kleren, en ik hoef geen asbak te kussen.
Dat dus. Mensen vinden het raar omdat hij erover nadenkt om het uit te maken omdat ze rookt maar voor heel veel mensen inclusief mij is het gewoon echt een afknapper :{
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_98259657
Ik kan me goed voorstellen dat je geen roker als vriendin wilt. Laat ik zo zeggen: een roker zou ik niet zoenen en in huis roken zou ik ook niet willen. En als hij niet gedouched heeft, komt hij het bed ook niet in. Dus ik denk dat er dan weinig relatie mogelijk is. Als iemand stinkt, verzoek je diegene toch ook om te gaan douchen, of niet soms? Hoeveel je ook van iemand houdt. Zijn er niet genoeg mensen die hun partner verlaten omdat ze niet kunnen leven met diens alcoholverslaving?

Of je er een punt achter wilt zetten, is aan jou. Wat dat betreft denk ik dat je zelf moet kiezen wat je wilt.

Heb je haar overigens ook wel eens een compliment gegeven, omdat ze gestopt is? Dat je het fijn vindt enzo?

Echter, wellicht kun je er een gesprek over aanknopen. Wil zij er iets aan veranderen? Wil ze het niet? Zo ja, kun je haar helpen? Mag je haar helpen?
Begrijp dat een nicotineverslaving niet zomaar weg is, vraag naar haar intenties.
Geef je wensen in ieder geval aan, anders ontstaan er meer irritaties.
En geef ook aan dat je denkt dat dit tussen jullie in komt te staan en dat je er om die reden over twijfelt om de relatie uit te maken. Niet om haar te veranderen, wel om je eigen keuze te maken.
Denk je haar te kunnen/willen accepteren, terwijl ze wel rookt, dat kun je dat ook doen.
Oftewel: het is aan jou, maar realiseer je dat je haar niet kunt dwingen te veranderen.
pi_98262897
Laat dat meisje toch lekker een sigaretje opsteken.
5 Ferrari's op videoband!
pi_98268874
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Laat dat meisje toch lekker een sigaretje opsteken.
Buiten.
pi_98277130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:02 schreef ntm het volgende:

[..]

Dat dus. Mensen vinden het raar omdat hij erover nadenkt om het uit te maken omdat ze rookt maar voor heel veel mensen inclusief mij is het gewoon echt een afknapper :{
Ik vind het niet raar. Ondanks dat ik zelf rook. Een beetje voorbarig misschien, maar daar komt TS alleen achter als hij een beetje weet wat haar beweegredenen zijn.

Ken genoeg vrouwen die overigens stiekem roken. Zit je dadelijk met een kind en kan ze er na de geboorte weer rustig op los paffen omdat de stap dan ineens nog groter is.

Ik vind het overigens onzinnig om gezondheidsrisico's als reden aan te voeren. Dat is gewoon te gemakkelijk. Misschien kan ze het minderen in zijn gezelschap en eventueel wel roken op de momenten dat ze samen zijn en het minder invloed heeft? Zo zijn er nog wel meer vragen waar TS een antwoord op zal moeten vinden.
pi_98277208
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zou ook geen relatie met iemand willen die rookt. Sorry, dan maar kortzichtig, maar het hele huis stinkt ernaar, inclusief kleren, en ik hoef geen asbak te kussen.
Buiten rook regel?
Lijkt me niet zo moeilijk.
Als het dan nog steeds zo'n groot probleem is, dan is de relatie bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')