Ze was aan het stoppen toen TS met haar nam, dat ging goed aangezien een tijdje niet aan de sigaretten heeft gezeten. Nu begint ze er weer aan dus klaagt TS, wat ik hem totaal niet kwalijk neem.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:50 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je verkering neemt met een rookster, om vervolgens te kunnen klagen dat ze rookt?
Toch wel. Proberen ze niet hard genoeg. Ik kan er eigenlijk zelf niet over spreken, maar ik ben van mening dat iedereen kan stoppen. Lukt het misschien de eerste keer niet, dan waag je maar een 2e poging. Met een beetje wilskracht lukt het best.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het zo eenvoudig was dan zou niemand roken. Ik ken ontzettend veel rokers die eigenlijk wel willen stoppen, maar het lukt ze niet. En mijn vrienden en familiekring bestaat niet uit slappelingen oid.
Idd. M'n vriendin rookte een pakje per dag vroeger en die is gewoon cold-turkey gestopt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:58 schreef einschtein het volgende:
Toch wel. Proberen ze niet hard genoeg. Ik kan er eigenlijk zelf niet over spreken, maar ik ben van mening dat iedereen kan stoppen. Lukt het misschien de eerste keer niet, dan waag je maar een 2e poging. Met een beetje wilskracht lukt het best.
dat iddquote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Als jij haar wilt verlaten omdat ze rookt dan zou ik er nu een punt achter zetten. Ze kan vast een vent vinden die wel van haar houdt. Dus doe d'r een plezier, k.
Lekker makkelijk gezegd. Hij kreeg wat in de tijd dat ze aan het stoppen was, en nu begint ze dus weer. Aangezien het voor haar net zo goed slecht is, kan hij haar best proberen te helpen te stoppen. Verder vind ik het van weinig ruggegraat getuigen als iemand er zo dicht bij is en kennelijk toch zwicht onder peer pressure.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:06 schreef simmu het volgende:
siert je niet om een ander zo je wil op te (proberen te) leggen. ze is zelf een persoon en niet een verlengstuk van jou. als roken een duysdanig breekpunt is in je relatie kan je het idd beter maar uitmaken. bereid je er wel op voor dat als je deze houding blijft volharden, je dan ofwel allee eindigt, ofwel met een stepford wife
wat is er lekker makkelijk aan dat je respecteert dat je vriendin niet een verlengstuk is van jezelf en dat je dus maar gewoon haar beslissingen dient te respecteren?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:08 schreef Catbert het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd. Hij kreeg wat in de tijd dat ze aan het stoppen was, en nu begint ze dus weer. Aangezien het voor haar net zo goed slecht is, kan hij haar best proberen te helpen te stoppen. Verder vind ik het van weinig ruggegraat getuigen als iemand er zo dicht bij is en kennelijk toch zwicht onder peer pressure.
Wat een suf cliche. Als m'n vriendin opeens zou beslissen om te gaan basejumpen zou ik dat ook niet zonder meer 'respecteren'. Ik vind het namelijk vrij respectloos naar je partner toe om zomaar erg ongezonde dingen te gaan doen zonder er rekening mee te houden dat de ander daar een mening over heeft.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:12 schreef simmu het volgende:
wat is er lekker makkelijk aan dat je respecteert dat je vriendin niet een verlengstuk is van jezelf en dat je dus maar gewoon haar beslissingen dient te respecteren?
Zit het maar lekker te bagatelliseren. Rook je zelf? Het gaat niet om "een sigaret", het gaat om iemand die terugvalt in een nogal ranzige verslaving (ranzig als je er als nietroker mee moet zoenen). Hij wil graag dat ze niet terugvalt, en dat kan ik me goed voorstellen.quote:ze rookte toen hij haar leerde kennen, ging stoppen voor hem (wat an sich al een vrij onbenullige en niet motiverende beweegreden is, maar goed) en rookt nu weer. blijkbaar zit de liefde niet erg diep wanneer een sigaret reden is om uitmaken te overwegen.....
Ik vind het typisch dat het roken gebagatelliseerd wordt, en het "dwingen" van de TS er nog even dik opgelegd wordt. Hij hoopt op hulp om haar te kunnen overtuigen te stoppen met roken. Ik heb ook een vriendin gehad die gestopt is omdat zij wist dat ik het niet leuk vond, en dat voor haar meteen een mooie stok achter de deur was. Die heeft dus in die 6 maanden dat wij wat hadden geen sigaret aangeraakt, en voor zover ik weet rookt ze niet meer. Nu kun je wel heel principieel stellen dat hij zich daar niet mee mag bemoeien, maar roken is gewoon slecht voor je en je ziet niet graag je geliefde zichzelf naar de klote helpen.quote:en zoals ik al zei. ik zie geen heil in het dwingen van je partner. gewoon helemaal niet. helpt haar niet en jezelf als dwingende ook niet. sterker nog; het toont behoorlijk negatieve karaktertrekjes imho.
Vrouwen die blijven roken tijdens de zwangerschap zouden uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:29 schreef firebladex het volgende:
en je zult dikke kinderen krijgen als dat wijf blijft roken
Waarom zou je niet gewoon zeggen dat je er niet mee kunt leven als ze doorgaat in plaats van het meteen uit te maken? Dan laat je de keuze aan haar. Dat is geen chantage. Als m'n vriendin opeens op d'r teennagels zou gaan kauwen zou ik hetzelfde doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:34 schreef simmu het volgende:
wanneer je zelf vindt dat roken evil genoeg is om te rechtvaardigen dat je een ander dwingt (en dreigen met uitmaken als ze niet doet wat je wilt is dwingen) moet je het gewoon uitmaken en klaar.
Rot op man. Je vergelijkt steeds dingen die heel normaal zijn in een relatie met roken. Het lijkt me ook dat als je kerel opeens graag iedere keer over je heen wil zeiken tijdens de seks dat je dan ook stelt dat hij de keuze heeft er mee op te houden of dat je anders weggaat.quote:chantage in een relatie is minstens net zo evil als roken is in de ogen van fanatici. hoe genant eigenlijk dat 'roken' als slechter wordt gezien dan binnen een relatie een ander je wil op te leggen. en dan goedpraten he. 'suf cliche', 'roken bagetelliseren' en ranzig ranzig ranzig. tsja. binnen een relatie zijn dingen nu eenmaal wel eens ranzig. bevallingen zijn ook aardig ranzxig kan ik je vertellenseks kan ook knap ranzig zijn trouwens. mag je dan dus tegen je partner gewoon zeggen "heej, ik vind dit ranzig. ik eis dat je dit dus niet meer doet en anders kan je oprotten"?
Weer zo'n onzinverhaal, typisch voor rokers. Weer vergelijk je het met iets waar jij helemaal geen last van hebt. Dat eeuwige bagatelliseren is zo vermoeiend; roken is voor mensen om je heen ranzig, en bovendien voor jezelf en je omgeving schadelijk. En als je kerel opeens 5 bier per dag gaat drinken dan lijkt het me ook dat je hem eerst probeert te stimuleren daarmee te stoppen voordat je het gewoon afkapt.quote:ik vind gebakken ei met suiker erop ook ranzig. tsja. toch ga ik mijn man niet mededelen dat hij dat niet meer mag maken en eten. hij ziet me al aankomen!
je kan een ander niet dwingen tot het stoppen met een verslaving. lukt je toch nooit en brengt alleen maar rancune en boosheidquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:38 schreef einschtein het volgende:
Iedereen zit wel te zeuren dat je iemands keuze moet respecteren, maar dit roken blijft een verslaving. En dit is een verslaving wat niets goeds heeft.
Roken kost geld, is slecht voor de gezondheid, krijgt er ranzige tanden van en je gaat er van uit je mond stinken. Ik neem het TS niet kwalijk dat hij liever geen vriendin heeft die rookt. Hij kan haar niet dwingen, maar zij kan er wel over na denken om écht proberen te stoppen.
Nu moet niet iedereen irritante vergelijkingen gaan maken, zoals gebakken ei met suiker, want dat slaat als een lul op een drumstel. Totaal geen redelijke vergelijking.
Maar ik vind het wel rot van TS dat hij bereid is haar te dumpen voor dit. Maar ik denk dat hij er wel anders over denkt als het uur is geslagen, krabbelt ie vast/hopelijk wel terug.
Dus jij wilt zeggen dat stoppen met roken niet mogelijk is? Omdat het een verslaving is?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:42 schreef simmu het volgende:
[..]
je kan een ander niet dwingen tot het stoppen met een verslaving. lukt je toch nooit en brengt alleen maar rancune en boosheid
ennuh; onzinige vergelijkingen. tsja. ts wil het uitmaken om roken. wacht maar tot hij eens verliefd wordt op een meid met kloterige kutfamilie die er constant tussen zitten. of eentje die het vertikte carriere ta maken zoals ts wil, of juist vet carriere wil maken terwijl ts dat niet ziet zitten, wat dan ook. de lijst is eindeloos. je kan nu eenmaal nooit tot in perfectie voldoen aan een ander en dat hoor je ook niet te doen.
Laat je niet zo kennen zeg.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:45 schreef simmu het volgende:
enfin. ik ben weg hier, aangezien dit gewoon de zoveelste "boehoehoe roken is vieeehiees" geworden is. en blijkbaar is alles toegestaan wanneer je partner rookt. doei ts. hopelijk maak je het snel uit. ik voor mij zou een dergelijke houding overigens niet pikken. kijk maar uit, straks wordt je gewoon gedumpt en sta je daar met je mooie chantage verhaal: "ja schat! ik meen het hoor! als je niet stopt met roken maak ik het uit hoor! echt waar hoor!" en als antwoord: "ok. nou doei dan"
Leer lezenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:47 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat stoppen met roken niet mogelijk is? Omdat het een verslaving is?Kletspraat.
Iemand met een verslaving stopt alleen als hij daar zelf klaar voor is.quote:je kan een ander niet dwingen tot het stoppen met een verslaving. lukt je toch nooit en brengt alleen maar rancune en boosheid
En weer een hoop irrelevante vergelijkingen. Je moeder rookte tijdens de zwangerschap zeker?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:42 schreef simmu het volgende:
ennuh; onzinige vergelijkingen. tsja. ts wil het uitmaken om roken. wacht maar tot hij eens verliefd wordt op een meid met kloterige kutfamilie die er constant tussen zitten. of eentje die het vertikte carriere ta maken zoals ts wil, of juist vet carriere wil maken terwijl ts dat niet ziet zitten, wat dan ook. de lijst is eindeloos. je kan nu eenmaal nooit tot in perfectie voldoen aan een ander en dat hoor je ook niet te doen.
Ja, en wat jij post slaat dan ook totaal weer nergens op.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
En weer een hoop irrelevante vergelijkingen. Je moeder rookte tijdens de zwangerschap zeker?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |