Je hebt helemaal gelijk in essentie. Maar de vriendin van TS rookte al voor ze wat kregen. Dat vind ik toch anders.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het gaat hier niet over neuspeuteren of scheten laten in de douche he, roken is nogal ongezond en bovendien ga je d'r enorm van stinken. Rokers hebben vaak zelf niet door hoe erg hun adem is.
Hoezo, het lijkt mij duidelijk dat als je in de toekomst kijkt je ziet dat het rokenquote:Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik heb een hekel aan rook, sigaretten en roken![]()
Maar ik vind dit wel zo'n achterlijke reden om na te denken over het beëindigen van je relatie; je kān gewoon niet van iemand houden als je daar serieus aan denkt.
Er zijn ook allerlei tussenoplossingen te bedenken waarbij TS haar zou kunnen helpen en zij vooral niet in zijn buurt gaat roken. Allebei wat geven en nemen. Aangezien ze zelf ook wil stoppen met roken moet er toch iets te bedenken zijn. Helpen is hier het sleutelwoord, want zomaar stoppen is op zich nog best moeilijk. Wil heus niet zeggen dat ze nooit gaat stoppen als het nu niet is gelukt. Natuurlijk kan ik me heel goed voorstellen dat hij het vreselijk vies etc vindt.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:41 schreef Fingon het volgende:
Hoezo, het lijkt mij duidelijk dat als je in de toekomst kijkt je ziet dat het roken
allemaal spanningen gaat opleveren omdat jij het niet in huis wil hebben, haar niet meer wil zoenen etc.
Het gaat zo:
Vraag of ze stopt met roken -> ze stopt niet met roken -> jij accepteert maar zoent minder want vies-> minder intimiteit -> minder seks -> meer conflict -> minder intimiteit -> minder sex -> meer conflict -> ... -> einde relatie.
Voila.
Dus of je doet of dat of je doet het volgende:
vraag of ze stopt met roken -> ze stopt niet met roken -> einde relatie.
Optie 2 lijkt me toch echt eerlijker naar beiden.
quote:Op maandag 13 juni 2011 14:46 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk kun je dat maken, je ergert je eraan, ze is minder knap als ze het doet en het stinkt.. Als ze nu in je woonkamer ging schijten was dat ook een reden om het uit te maken, zelfde idee.
En als dat het punt is?quote:Op maandag 13 juni 2011 17:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Dreigen met uitmaken is altijd zwak. Om wat voor reden dan ook. Je praat over dingen die je niet leuk vindt. Is er een punt dat jij er niet meer mee om kan gaan maak je het uit.
Of misschien was hij toen juist bij haar gebleven omdat ze toen al aan het stoppen was met roken?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:10 schreef Velma het volgende:
Als ze al rookte toen je d'r leerde kennen, is het toch wel een beetje hypocriet nu opeens te dreigen met uitmaken als ze niet stopt. Je wist het toch?Is het echt zo'n drama als iemand een paar sigaretten op een dag rookt? Ik merk er amper wat van en ik heb genoeg vrienden die roken, exen die rookten etc. Om die reden vind ik die geur/smaak mbt zoenen met een roker, kleren die stinken etc. wel meevallen. Zeker als je gewoon aangeeft dat er in jouw huis niet gerookt wordt. Het is wel een ander verhaal als ze een kettingrookster is.
Zo, even aangepast zodat het weer klopt.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Als jij haar wilt verlaten omdat ze rookt dan zou ik er nu een punt achter zetten. Je kan vast een chick vinden die niet rookt. Dus doe jezelf een plezier, k.
Zeg, schat. Ik wil over een minuut of 10 even zoenen. Neem je even een kauwgompje?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:35 schreef TheaTraal het volgende:
Vind het een beetje egoīstisch dat je iemand dingen wil verbieden omdat jij het niet fijn vindt.
Denkt zij er ook over om het uit te maken omdat jij zo moeilijk doet?
Er zijn genoeg opties te bedenken zodat jij er geen last van hebt, bijv buiten roken en daarna kan ze een kauwgompje nemen als je wilt zoenen.
Nee, want stoppen met roken is zo'n onmogelijke taak.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:27 schreef seasushi het volgende:
Wat is het volgende? Haar haar heeft een lelijke kleur? Ze kleed zich niet vrouwelijk genoeg, Ze is een paar pondjes te zwaar?
Als je haar wilt veranderen naar jou schoonheids/karakterideaal, dan moet je maar bij haar weg. Dat gaat m niet worden
Als het zo eenvoudig was dan zou niemand roken. Ik ken ontzettend veel rokers die eigenlijk wel willen stoppen, maar het lukt ze niet. En mijn vrienden en familiekring bestaat niet uit slappelingen oid.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:18 schreef einschtein het volgende:
Nee, want stoppen met roken is zo'n onmogelijke taak.Beter doet ze zichzelf ook een plezier en kapt ermee.
Blijlbaar dus wel. No offense.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het zo eenvoudig was dan zou niemand roken. Ik ken ontzettend veel rokers die eigenlijk wel willen stoppen, maar het lukt ze niet. En mijn vrienden en familiekring bestaat niet uit slappelingen oid.
Je begrijpt dat je verkering neemt met een rookster, om vervolgens te kunnen klagen dat ze rookt?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:47 schreef firebladex het volgende:
als mijn vriendin zou roken is het direct over.
Gewoon duidelijk maken dat je het niet wilt dat ze rookt, doet ze het wel, dan houd het op. Ik vind rooklucht echt walgelijkdus ik kan je begrijpen TS
Ik ga er dan vanuit dat ze op dat moment niet rookte.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:50 schreef drijfhout het volgende:
Je begrijpt dat je verkering neemt met een rookster, om vervolgens te kunnen klagen dat ze rookt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |