abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juni 2011 @ 16:04:31 #51
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98115600
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:55 schreef Catbert het volgende:

[..]

Het gaat hier niet over neuspeuteren of scheten laten in de douche he, roken is nogal ongezond en bovendien ga je d'r enorm van stinken. Rokers hebben vaak zelf niet door hoe erg hun adem is.
Je hebt helemaal gelijk in essentie. Maar de vriendin van TS rookte al voor ze wat kregen. Dat vind ik toch anders.

Hetzelfde als met iemand samen gaan wonen die zeeman is en dan klagen dat ie zoveel weg is.
pi_98116338
TS merkt snel genoeg in hoeverre hij kan accepteren dat zij weer is gaan roken. 'Maatregels' als roken zonder dat hij er last van heeft, kan natuurlijk uitweg bieden. Maar als TS zich blijft ergeren en hij onaantrekkelijk zou gaan vinden, dan kan je er alsnog mee kappen. Denk dat het zeker kan helpen om samen naar een oplossing te kijken. Kunt haar tenslotte niet dwingen definitief te stoppen met roken.
pi_98117160
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En ik heb een hekel aan rook, sigaretten en roken :')
Maar ik vind dit wel zo'n achterlijke reden om na te denken over het beëindigen van je relatie; je kān gewoon niet van iemand houden als je daar serieus aan denkt.
Hoezo, het lijkt mij duidelijk dat als je in de toekomst kijkt je ziet dat het roken
allemaal spanningen gaat opleveren omdat jij het niet in huis wil hebben, haar niet meer wil zoenen etc.
Het gaat zo:
Vraag of ze stopt met roken -> ze stopt niet met roken -> jij accepteert maar zoent minder want vies-> minder intimiteit -> minder seks -> meer conflict -> minder intimiteit -> minder sex -> meer conflict -> ... -> einde relatie.
Voila.
Dus of je doet of dat of je doet het volgende:
vraag of ze stopt met roken -> ze stopt niet met roken -> einde relatie.

Optie 2 lijkt me toch echt eerlijker naar beiden.
Beneath the gold, bitter steel
pi_98117515
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:41 schreef Fingon het volgende:
Hoezo, het lijkt mij duidelijk dat als je in de toekomst kijkt je ziet dat het roken
allemaal spanningen gaat opleveren omdat jij het niet in huis wil hebben, haar niet meer wil zoenen etc.
Het gaat zo:
Vraag of ze stopt met roken -> ze stopt niet met roken -> jij accepteert maar zoent minder want vies-> minder intimiteit -> minder seks -> meer conflict -> minder intimiteit -> minder sex -> meer conflict -> ... -> einde relatie.
Voila.
Dus of je doet of dat of je doet het volgende:
vraag of ze stopt met roken -> ze stopt niet met roken -> einde relatie.

Optie 2 lijkt me toch echt eerlijker naar beiden.
Er zijn ook allerlei tussenoplossingen te bedenken waarbij TS haar zou kunnen helpen en zij vooral niet in zijn buurt gaat roken. Allebei wat geven en nemen. Aangezien ze zelf ook wil stoppen met roken moet er toch iets te bedenken zijn. Helpen is hier het sleutelwoord, want zomaar stoppen is op zich nog best moeilijk. Wil heus niet zeggen dat ze nooit gaat stoppen als het nu niet is gelukt. Natuurlijk kan ik me heel goed voorstellen dat hij het vreselijk vies etc vindt.

Maar hij denkt er al aan om haar te zeggen dat als ze niet stopt, hij de relatie wil beëindigen. Kijk, daar gaat het bij mij mis :) Dan wil je er verder geen energie meer insteken, hou je niet genoeg van haar om dit op de koop toe te nemen en kan je beter een ander zoeken voor de ergernis alleen maar verder oploopt. Optie 2 dus idd ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 13 juni 2011 @ 16:54:22 #55
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98117738
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:46 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk kun je dat maken, je ergert je eraan, ze is minder knap als ze het doet en het stinkt.. Als ze nu in je woonkamer ging schijten was dat ook een reden om het uit te maken, zelfde idee.
pi_98120222
Dreigen met uitmaken is altijd zwak. Om wat voor reden dan ook. Je praat over dingen die je niet leuk vindt. Is er een punt dat jij er niet meer mee om kan gaan maak je het uit.
  maandag 13 juni 2011 @ 18:58:06 #57
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98123229
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:47 schreef Tja..1986 het volgende:
Dreigen met uitmaken is altijd zwak. Om wat voor reden dan ook. Je praat over dingen die je niet leuk vindt. Is er een punt dat jij er niet meer mee om kan gaan maak je het uit.
En als dat het punt is?
  maandag 13 juni 2011 @ 19:07:26 #58
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98123649
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:58 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En als dat het punt is?
Dān maak je het dus uit.
pi_98125537
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:58 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En als dat het punt is?
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 19:07 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dān maak je het dus uit.
  maandag 13 juni 2011 @ 21:10:32 #60
347320 Velma
nerdy vamp
pi_98131024
Als ze al rookte toen je d'r leerde kennen, is het toch wel een beetje hypocriet nu opeens te dreigen met uitmaken als ze niet stopt. Je wist het toch? :') Is het echt zo'n drama als iemand een paar sigaretten op een dag rookt? Ik merk er amper wat van en ik heb genoeg vrienden die roken, exen die rookten etc. Om die reden vind ik die geur/smaak mbt zoenen met een roker, kleren die stinken etc. wel meevallen. Zeker als je gewoon aangeeft dat er in jouw huis niet gerookt wordt. Het is wel een ander verhaal als ze een kettingrookster is.
I lost my glasses again
pi_98131180
Beetje enorm punt maak je er van naar mijn mening.
pi_98132261
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:10 schreef Velma het volgende:
Als ze al rookte toen je d'r leerde kennen, is het toch wel een beetje hypocriet nu opeens te dreigen met uitmaken als ze niet stopt. Je wist het toch? :') Is het echt zo'n drama als iemand een paar sigaretten op een dag rookt? Ik merk er amper wat van en ik heb genoeg vrienden die roken, exen die rookten etc. Om die reden vind ik die geur/smaak mbt zoenen met een roker, kleren die stinken etc. wel meevallen. Zeker als je gewoon aangeeft dat er in jouw huis niet gerookt wordt. Het is wel een ander verhaal als ze een kettingrookster is.
Of misschien was hij toen juist bij haar gebleven omdat ze toen al aan het stoppen was met roken?
Je kan daar niets aan afleiden IMO.
En toen wist hij natuurlijk niet wat hij miste, nu wel als hij dat rookhol weer n's moet verkennen met z'n tong...
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:19:29 #63
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_98145016
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Als jij haar wilt verlaten omdat ze rookt dan zou ik er nu een punt achter zetten. Je kan vast een chick vinden die niet rookt. Dus doe jezelf een plezier, k.
Zo, even aangepast zodat het weer klopt.
Bedankt Hans.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:33:39 #64
280741 W1ckeDxt
Locomotive
pi_98145135
HAhah een vriend van mij ook. :')

'Als ze gaat roken dan maak ik het uit!"

HAHA, En 5 seconden later: 'Ik houd zo veel van haar echt wow man eizneienzz!'
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:37:08 #65
244933 trovey
Nachtoele
pi_98145164
Ze zal zelf de beslissing moeten maken om te stoppen met roken en haar dreigen dat je het uit gaat maken als ze niet stopt zal daarbij niet helpen. :') Grote kans dat ze daardoor juist meer moeite gaat krijgen om te stoppen of zelfs meer gaat roken. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98145187
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:35 schreef TheaTraal het volgende:
Vind het een beetje egoīstisch dat je iemand dingen wil verbieden omdat jij het niet fijn vindt.
Denkt zij er ook over om het uit te maken omdat jij zo moeilijk doet?

Er zijn genoeg opties te bedenken zodat jij er geen last van hebt, bijv buiten roken en daarna kan ze een kauwgompje nemen als je wilt zoenen.

Zeg, schat. Ik wil over een minuut of 10 even zoenen. Neem je even een kauwgompje? :*
pi_98146687
Wat is het volgende? Haar haar heeft een lelijke kleur? Ze kleed zich niet vrouwelijk genoeg, Ze is een paar pondjes te zwaar?
Als je haar wilt veranderen naar jou schoonheids/karakterideaal, dan moet je maar bij haar weg. Dat gaat m niet worden
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98147090
oke kan best begrijpen dat je dat roken vies vind. maar het is haar leven en als zij wilt roken dan mag ze roken. je kan toch ook afspraken maken?

en anders als jij het echt niet leuk vind ja dan is ze niets voor jou.

maar vind het trouwens wel dom als een relatie uitgaat vanwegen het roken.
pi_98147351
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 08:27 schreef seasushi het volgende:
Wat is het volgende? Haar haar heeft een lelijke kleur? Ze kleed zich niet vrouwelijk genoeg, Ze is een paar pondjes te zwaar?
Als je haar wilt veranderen naar jou schoonheids/karakterideaal, dan moet je maar bij haar weg. Dat gaat m niet worden
Nee, want stoppen met roken is zo'n onmogelijke taak. :') Beter doet ze zichzelf ook een plezier en kapt ermee.
pi_98148128
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:18 schreef einschtein het volgende:

Nee, want stoppen met roken is zo'n onmogelijke taak. :') Beter doet ze zichzelf ook een plezier en kapt ermee.
Als het zo eenvoudig was dan zou niemand roken. Ik ken ontzettend veel rokers die eigenlijk wel willen stoppen, maar het lukt ze niet. En mijn vrienden en familiekring bestaat niet uit slappelingen oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98149016
Het is onderhand een bekend fenomeen, dat rokers meerdere malen moeten stoppen om definitief van de sigaret af te blijven. Niks raars aan dat ze af en toe weer naar de sigaret grijpt.

Kun je geen afspraken maken? Bijv; in de keuken of buiten roken?
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:47:11 #72
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_98149194
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als het zo eenvoudig was dan zou niemand roken. Ik ken ontzettend veel rokers die eigenlijk wel willen stoppen, maar het lukt ze niet. En mijn vrienden en familiekring bestaat niet uit slappelingen oid.
Blijlbaar dus wel. No offense.
pi_98149195
als mijn vriendin zou roken is het direct over.

Gewoon duidelijk maken dat je het niet wilt dat ze rookt, doet ze het wel, dan houd het op. Ik vind rooklucht echt walgelijk :r dus ik kan je begrijpen TS
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:50:15 #74
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_98149261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:47 schreef firebladex het volgende:
als mijn vriendin zou roken is het direct over.

Gewoon duidelijk maken dat je het niet wilt dat ze rookt, doet ze het wel, dan houd het op. Ik vind rooklucht echt walgelijk :r dus ik kan je begrijpen TS
Je begrijpt dat je verkering neemt met een rookster, om vervolgens te kunnen klagen dat ze rookt?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:51:30 #75
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98149305
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:50 schreef drijfhout het volgende:

Je begrijpt dat je verkering neemt met een rookster, om vervolgens te kunnen klagen dat ze rookt?
Ik ga er dan vanuit dat ze op dat moment niet rookte.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')