Van_Poppel | zondag 12 juni 2011 @ 15:06 | |
![]() De belangrijkste race van het jaar, de 24 uren van Le Mans. Uitslag kwalificatie: update 2011 dankzij Waffle ![]() Volledige lijsten: Qualifying Session 1 Qualifying Session 2 Qualifying Session 3 Livetiming: http://www.lemans.org/en/(...)011/live-timing.html HD stream: http://www.koisports.eu/Channels1/0002.html | ||
Van_Poppel | zondag 12 juni 2011 @ 15:06 | |
Winnaar met dubbel n dus ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:07 | |
Als Peugeot rijder vind ik 't spijtig dat Peugeot niet gewonnen heeft ![]() Maar wat een super prestatie van Audi na de enorme pech die ze hebben gehad met de Ferrari's ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zondag 12 juni 2011 @ 15:07 | |
Mooi de emoties bij zowel Audi als bij Peugeot ![]() | ||
GizartFRL | zondag 12 juni 2011 @ 15:08 | |
Ook hier nog maar eens: Prachtige overwinning van Audi. Was ook gewoon een mooie strijd om te zien. Nog geen 20 seconden na 24 uur racen. | ||
TommyGun | zondag 12 juni 2011 @ 15:08 | |
![]() | ||
Van_Poppel | zondag 12 juni 2011 @ 15:09 | |
Dan kan ik dinsdag weer met goed fatsoen m'n A8 op het werk parkeren ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:11 | |
Arme Bourdais staat daar alleen ![]() | ||
Waffle | zondag 12 juni 2011 @ 15:11 | |
Prachtige race weer. Mooi die Bourdais haha. | ||
WEST | zondag 12 juni 2011 @ 15:11 | |
![]() en ik met m'n peugeot ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:11 | |
Ik mijn Partner Quicksilver met diepe schaamte ![]() | ||
TommyGun | zondag 12 juni 2011 @ 15:12 | |
Nou niet overdrijven hè, het blijft een Audi ![]() | ||
Van_Poppel | zondag 12 juni 2011 @ 15:13 | |
Ik heb helaas geen Audi ![]() waarom deed Opel niet mee? ![]() | ||
Fir3fly | zondag 12 juni 2011 @ 15:14 | |
Mooie race, jammer dat Peugeot het niet kon halen maar de Audi had net dat beetje extra de hele race door. Verdiende overwinning dus, maar het bleef spannend tot het eind. Wat een editie ![]() | ||
roelofjan | zondag 12 juni 2011 @ 15:14 | |
Een race van 86.400 seconden met een verschil van 13 seconden winnen... ![]() | ||
ß | zondag 12 juni 2011 @ 15:15 | |
Precies de helft heeft het gehaald. | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:15 | |
Opel ![]() Je weet toch he: Opel Kaufen, immer laufen. Of Overal Pech En Leed. Die machines vallen na 3 minuten al uit elkaar ![]() | ||
Van_Poppel | zondag 12 juni 2011 @ 15:16 | |
Don't fuck with Opel Astra! ![]() | ||
tong80 | zondag 12 juni 2011 @ 15:16 | |
Mooie beelden. Gaat de boeken in als klassieker ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:17 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:18 | |
Kut, ik heb de MotoGP gemist ![]() | ||
ß | zondag 12 juni 2011 @ 15:18 | |
Nu wordt alles gejat in de pitstraat wat los en vast zit. ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zondag 12 juni 2011 @ 15:19 | |
kerel .. Dit is toch veel groter! | ||
Van_Poppel | zondag 12 juni 2011 @ 15:20 | |
En nu snel overschakelen naar de Daupiné...die andere brommertjes dus ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:20 | |
Ja, maar had wel de stream kunnen opzetten. Dan had ik Le Mans in het groot, en MotoGP op de achtergrond ![]() Heerlijk weekend nu al ![]() | ||
Tarado | zondag 12 juni 2011 @ 15:21 | |
Was een mooie race, terechte overwinning Audi, Bleekemolen snelste benzine auto dus dat is ook netjes | ||
SjaakVilleneuve | zondag 12 juni 2011 @ 15:21 | |
Dat is zeker waar.. Ik hoop op een bak regen in Canada ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:21 | |
Nee man, dat is een circuit wat dat niet nodig heeft ![]() ![]() | ||
Tarado | zondag 12 juni 2011 @ 15:22 | |
was ook mooi, crashes van Lorenzo en Simoncelli | ||
SjaakVilleneuve | zondag 12 juni 2011 @ 15:22 | |
altijd mooi ![]() | ||
ß | zondag 12 juni 2011 @ 15:22 | |
Crashes mooi vinden ![]() | ||
GizartFRL | zondag 12 juni 2011 @ 15:22 | |
Naast een Ferrari ![]() | ||
GizartFRL | zondag 12 juni 2011 @ 15:23 | |
Crashes kunnen mooi zijn. ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zondag 12 juni 2011 @ 15:23 | |
Ik hoop op Villeneuve weer bij Peugeot volgend jaar ![]() | ||
ß | zondag 12 juni 2011 @ 15:23 | |
Ik hou altijd mijn hart vast, hopend dat er niemand ernstig gewond raakt. | ||
Klonk | zondag 12 juni 2011 @ 15:24 | |
Bourdais is en blijft een huilie, je zou toch verwachten dat wijsheid met de jaren komt. Moet gewoon lachen als ik die zure kop zie ![]() | ||
Tarado | zondag 12 juni 2011 @ 15:24 | |
Kan mooi zijn, zeker en van Lorenzo vind ik dat ook nog niet eens zo erg ook ![]() | ||
Desunoto | zondag 12 juni 2011 @ 15:24 | |
Dankzij de crashes werd die race juist erg saai. | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:24 | |
Dat zei ik net ook al tegen m'n vriendin. Een van de slechtste verliezers die ik ken in de autosport. En dan moet ik eigenlijk altijd aan dit plaatje denken: http://sf-assen.com/photos/original/FHuabt7l355.jpg edit: bedoelde eigenlijk deze: ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zondag 12 juni 2011 @ 15:25 | |
Heerlijk, jonge kerels die Le Mans winnen .. Dat komt ook niet vaak voor! | ||
Ambrosius | zondag 12 juni 2011 @ 15:25 | |
Het Duitse volkslied nog maar eens in de autosport.. | ||
Tarado | zondag 12 juni 2011 @ 15:25 | |
MotoGP is altijd na 3 ronden saai als niemand crashed | ||
Szura | zondag 12 juni 2011 @ 15:25 | |
Heerlijk dat die kut stokbroden niet hebben gewonnen. | ||
SjaakVilleneuve | zondag 12 juni 2011 @ 15:26 | |
Duitsland = autosport | ||
Van_Poppel | zondag 12 juni 2011 @ 15:26 | |
"Deutschland uber alles" ![]() | ||
Desunoto | zondag 12 juni 2011 @ 15:27 | |
Niet altijd ![]() DTM hebben ze bijvoorbeeld helemaal om zeep geholpen met idiote regels en buitenproportionele straffen voor heel kleine incidenten. | ||
Klonk | zondag 12 juni 2011 @ 15:29 | |
dat interview na die race was nog leuker, als ik wist op welk circuit en welk jaar het was had ik ongetwijfeld kunnen vinden op Youtube, die gast kan best goed racen maar hij heeft echt problemen met verliezen ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zondag 12 juni 2011 @ 15:29 | |
ik bedoel meer als toegevoegde waarde aan de gehele autosport. | ||
SjaakVilleneuve | zondag 12 juni 2011 @ 15:30 | |
en we kunnen weer een jaar wachten .. ![]() | ||
Fir3fly | zondag 12 juni 2011 @ 15:30 | |
Mont-Tremblant 2007 ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:31 | |
wou 't net zeggen, staat gewoon op de foto ![]() | ||
roelofjan | zondag 12 juni 2011 @ 15:35 | |
Waren inderdaad mooie beelden net, van Bourdais die sip aan de pitwall stond te kijken. ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:38 | |
Nu ook een interview met Bourdais ![]() ![]() | ||
Peterselieman | zondag 12 juni 2011 @ 15:42 | |
Die pitreporter van Eurosport mag er trouwens best zijn | ||
Desunoto | zondag 12 juni 2011 @ 15:44 | |
Die blonde? Die is daar heengestuurd als wat leuks om naar te kijken. De vragen die ze stelt in gebrekkig Engels voegden niet echt veel toe. ![]() | ||
Red_85 | zondag 12 juni 2011 @ 15:45 | |
Na 24 uur en 4.838 kilometer en 295 is het verschil 13,854 seconden tussen 1 en 2. Hoe 'close' kun je het noemen? Mooie mooie mooie race. | ||
Sinister-D- | zondag 12 juni 2011 @ 15:47 | |
Herbert ![]() ![]() | ||
Tarado | zondag 12 juni 2011 @ 15:47 | |
Die is inderdaad ingehuurd voor haar andere orale kwaliteieten | ||
Red_85 | zondag 12 juni 2011 @ 15:47 | |
Dat was hij in de F1 al. | ||
Red_85 | zondag 12 juni 2011 @ 15:48 | |
Volgens mij zat haar vriend in een auto als ik het van de week goed zag. | ||
Peterselieman | zondag 12 juni 2011 @ 15:48 | |
Die ja ![]() | ||
Tarado | zondag 12 juni 2011 @ 15:50 | |
Dan moet hij op de weg letten ![]() | ||
kort | zondag 12 juni 2011 @ 15:51 | |
Hoe kan nou een TDI winnen ![]() | ||
don-diablo | zondag 12 juni 2011 @ 16:03 | |
Heel erg vet. Alle lof naar Audi én Peugeot voor een spannende race. Boeiend gevecht en dat 24 uur lang. ![]() | ||
Red_85 | zondag 12 juni 2011 @ 16:13 | |
Ik heb ook echt maar van 2 tot 7 geslapen ofso. Viel me trouwens best vaak op dat eurosport er bij beslissende momenten uit schoot voor de reclame. Zo ook bij de laatste pit van Audi en Peugeot waar de beslissing viel lagen ze eruit. | ||
don-diablo | zondag 12 juni 2011 @ 17:03 | |
Die pitstop heb ik idd ook gemist. Ga zeker nog een samenvatting terug kijken. ![]() | ||
TargaFlorio | zondag 12 juni 2011 @ 19:20 | |
Le Mans is en blijft het hoogtepunt van het autosportseizoen. ![]() Ik had graag Peugeot als winnaar gezien maar Audi heeft het verdiend. Ze waren gewoon net dat beetje beter. | ||
don-diablo | zondag 12 juni 2011 @ 19:53 | |
En dat met redelijke 'onervaren' coureurs. Petje af hoor. ![]() | ||
Red_85 | zondag 12 juni 2011 @ 23:54 | |
Understatement van het jaar. Op 24 uur is 13 seconden geen 'beetje' meer. Dat is fuckin' weinig. | ||
Fir3fly | zondag 12 juni 2011 @ 23:55 | |
Inderdaad, maar ik denk meer dat hij doelde op het kleine beetje meer snelheid dat de Audi consequent had. Zelfs toen de Peugeots met zachte banden sneller gingen had de Audi daar een antwoord op. Maar inderdaad, spannend tot de vlag ![]() | ||
TargaFlorio | maandag 13 juni 2011 @ 12:12 | |
Beetje meer snelheid, beetje snellere pitstops, etcetera. | ||
Red_85 | maandag 13 juni 2011 @ 16:40 | |
Om het tastbaar te maken. Dit schoot me gisteravond nog even te binnen. Dit maakt het eigenlijk nog ongelofelijker. Het was 13,854 seconden verschil tussen 1 en 2, het circuit is 13,629 km. Al was Peugeot dus maar een milimeter per meter over 24 uur sneller dan Audi hadden ze gewonnen. Ofwel een duizenste seconde per meter over 24 uur. Zo 'Close' was het dus op bijna 5000 km... | ||
Fir3fly | maandag 13 juni 2011 @ 20:33 | |
En ik herinner me net dat tijdens de laatste SC de achtervolgende Peugeots een halve ronde verloren omdat ze net achter de tweede SC terecht kwamen. | ||
TargaFlorio | maandag 13 juni 2011 @ 21:41 | |
Die safety cars blijven altijd een probleem op Le Mans. | ||
Fir3fly | vrijdag 17 juni 2011 @ 01:45 | |
http://www.topgear.com/uk/car-news/le-mans-mazda-787b-2011-06-15 Filmpje van Johnny Herbert die met de Mazda 787B een rondje Le Mans rijdt. Dat geluid ![]() | ||
Migue | zaterdag 25 juni 2011 @ 13:51 | |
Geldt dit topic ook als Nürburgring 24 Hour-topic? Ik kan niet wachten! Nog een paar uur ![]() ![]() | ||
ß | zaterdag 25 juni 2011 @ 14:38 | |
Ik heb dit topic gemaakt: 24h Nürburgring Lijkt mij geschikter. | ||
Waffle | donderdag 30 juni 2011 @ 19:03 | |
Bron | ||
Fir3fly | donderdag 30 juni 2011 @ 19:05 | |
Dat is nog eens goed nieuws! En een hoge pief van Nissan heeft ook al zo'n beetje bevestigd dat zij met een P1 prototype bezig zijn voor 2013 ![]() Ben benieuwd wat ze met Audi gaan doen... | ||
TargaFlorio | donderdag 30 juni 2011 @ 19:11 | |
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
hoatzin | vrijdag 1 juli 2011 @ 11:52 | |
Een diesel! gatverdegatverdegatver... Diesel rij je uit armoe. Wie zit er nu te wachten op een motor die: • zwaarder is • meer lawaai maakt • stinkt • trager is en minder vermogen heeft Maar ja, diesel is goedkoper he? | ||
Peterselieman | vrijdag 1 juli 2011 @ 11:56 | |
Onder welke steen heb jij geleefd? | ||
hoatzin | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:08 | |
hoezo? Tuurlijk zijn diesels wel wat beter geworden in de loop der jaren maar de punten die ik boven noemde zijn nog steeds actueel ![]() | ||
ß | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:10 | |
• schonere brandstof • zuiniger • meer koppel vergeleken met benzine | ||
Peterselieman | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:11 | |
Diesel heeft de achterstand op de benzinemotoren in de afgelopen twintig jaar helemaal ingehaald. en zie de post hierboven. | ||
hoatzin | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:12 | |
onzin, een diesel heeft minder koppel en minder vermogen. (dan een bemzinemotor). | ||
ß | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:12 | |
Ben je nou aan het trollen of echt zo dom? | ||
hoatzin | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:13 | |
nee hoor, ik ben bloedserieus. Of beweer je dat het anders is? Een tweeliter benzinemotor is bijvoorbeeld een stuk sterker en sneller dan een 2 liter diesel. | ||
hoatzin | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:15 | |
Zuinig ben ik met je eens. Maar dat zei ik ook al, een diesel rij je uit armoe. (of spaarzaamheid, maar niet omdat dat zo lekker rijdt) | ||
Peterselieman | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:17 | |
Atmosferisch moet ik je gelijk geven, al houdt diesel het voordeel van de hogere koppel. De laatste jaren is er echter de directe inspuiting gekomen en is alles veel schoner geworden. Door de turbo is het verschil echter minimaal geworden en misschien zelfs wel in het voordeel van diesel omgeslagen. | ||
ß | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:17 | |
2.0 TSI 155 kW/210 pk 6-versnellingen Motor en transmissie Motortype 4 cilinder benzinemotor Cilinderinhoud liter/cm3 2,0/1984 Max. vermogen, kW (pk)/ t/min 155 (210)/5100-6000 Max. koppel, Nm bij, t/min 280/1700-5000 2.0 TDI BlueMotion Technology 125 kW/170 pk 6-versnellingen 4 cilinder dieselmotor 2,0/1968 125 (170)/4200 350/1750-2500 twee (ongeveer) vergelijkbare volkswagenmotoren uit de passat. Zoals je ziet heeft de diesel een veel hoger koppel | ||
hoatzin | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:22 | |
Uiteraard heb ik het over atmosferische motoren. En dan nog heeft een diesel een lager koppel. Met turbo's verandert er niet zo heel veel. In de jaren 80 was het geen probleem om met een 1500 cc motor 1500 pk te leveren. Denk je dat dat ook met een diesel van 1500 cc lukt? | ||
ß | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:24 | |
Diesels zonder turbo zijn er zowat niet meer. | ||
Peterselieman | vrijdag 1 juli 2011 @ 12:30 | |
Er worden tegenwoordig vanwege de emissie-eisen veel minder atmosferische motoren gemaakt, dus imo een redelijk achterhaalde discussie. Toch wel, want een dieselmotor heeft veel profijt van de turbo, terwijl het effect voor de benzine relatief gezien beperkter is. Dat waren turbomotoren. En waarom zou het niet kunnen lukken? Het is volgens mij alleen nooit geprobeerd, omdat de reglementen van de verschillende raceklasses het niet toestonden en omdat de techniek nog niet zo ver was. | ||
hoatzin | vrijdag 1 juli 2011 @ 13:18 | |
dat beweert ook niemand. | ||
hoatzin | donderdag 7 juli 2011 @ 12:20 | |
Vermogen = toeren. Hoe meer toeren, hoe meer vermogen. Een diesel kan nu eenmaal een beperkt aantal toeren maken. Die enorme vermogens van Formule 1 wagens zijn te danken aan de toerentallen. [ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 07-07-2011 14:14:53 ] | ||
sasquatsch | donderdag 14 juli 2011 @ 13:07 | |
Na Porsche komt ook Jaguar terug in de LMP1 klasse. Alleen is nog de vraag wanneer.
| ||
Fir3fly | donderdag 14 juli 2011 @ 15:30 | |
Fantastisch nieuws ![]() | ||
TargaFlorio | donderdag 14 juli 2011 @ 15:33 | |
![]() | ||
don-diablo | donderdag 14 juli 2011 @ 15:52 | |
Het wordt daarmee nog interessanter dus. Al ben ik benieuwd hoe dat zal gaan tussen Audi en Porsche. VAG wou onderling niet concurreren immers. | ||
Red_85 | donderdag 14 juli 2011 @ 16:43 | |
Kanibalisme kan goed werken. Als je 2 'afdelingen' innovatief tegen elkaar laat werken, wordt het totale bedrijf er beter van. | ||
Fir3fly | vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:27 | |
![]() Geweldig nieuws. Ik ben geen groot fan van hybrid, maar het is altijd nog beter dan diesel. ![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:38 | |
Zie ik daar nou een F-duct systeem? | ||
TargaFlorio | vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:01 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Desunoto | vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:12 | |
Hoewel ik ook geen fan van hybride ben, hoop ik dat de uiteindelijke wagen van Toyota weer zo schitterend en memorabel wordt als de GT-One. Of ergens ook maar in de buurt zou voldoende zijn. Zo zonde dat die wagen toen niet de 24-uurs kon winnen. Ze hadden ook wel wat pech... Kijk echt uit naar Toyota in Le Mans. ![]() | ||
Migue | vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:49 | |
Als liefhebber van innovatie ben ik wèl fan van de hybrid ![]() ![]() Nee, dat is een air inlet met een fin. | ||
don-diablo | zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:49 | |
Goed nieuws. Meer concurrentie is altijd leuk. Hun laatste wagen was echt memorabel. Jammer dat ze uitvielen. ![]() | ||
Migue | vrijdag 11 november 2011 @ 15:03 | |
![]() Return of Mika Häkkinen to competitive racing in Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (www.motorracingblog.nl) ![]() ![]() ![]() | ||
Michael_Moore | vrijdag 11 november 2011 @ 18:45 | |
Mika. ![]()
| ||
Fir3fly | vrijdag 11 november 2011 @ 18:49 | |
Betekent dat dat Mercedes ook weer mee gaat doen aan Le Mans? | ||
Peterselieman | vrijdag 11 november 2011 @ 19:30 | |
Misschien wel, maar dan niet in de LMP1 | ||
Fir3fly | vrijdag 11 november 2011 @ 19:37 | |
Dat gaat ook voorlopig niet meer gebeuren. | ||
Migue | zaterdag 12 november 2011 @ 12:57 | |
Als ik het goed begrijp, is Customer AMG Sports Team China het de facto fabrieksteam van Mercedes-AMG. | ||
TargaFlorio | zaterdag 12 november 2011 @ 14:59 | |
GT3's zijn niet toegestaan in Le Mans dus de Mercedes gaan we niet zien. | ||
SjaakVilleneuve | zondag 13 november 2011 @ 10:40 | |
Mika ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 18 januari 2012 @ 17:08 | |
Peugeot stopt met onmiddelijke ingang met Le Mans
| ||
Waffle | woensdag 18 januari 2012 @ 17:38 | |
Zoveel geld in een dieselproject pompen en er dan mee stoppen? Raar... | ||
Fir3fly | woensdag 18 januari 2012 @ 17:53 | |
Belachelijk. Dat wordt dus weer de saaiste Le Mans in jaren. | ||
don-diablo | woensdag 18 januari 2012 @ 18:42 | |
Erg balen, was spannend de laatste jaren. | ||
vosss | woensdag 18 januari 2012 @ 19:05 | |
![]() | ||
TargaFlorio | woensdag 18 januari 2012 @ 19:09 | |
Verrassende beslissing ![]() ![]() Ze zijn natuurlijk al een aantal jaren actief op Le Mans. Toyota doet ook mee dus kan best spannend worden. | ||
Fir3fly | woensdag 18 januari 2012 @ 19:15 | |
Mja eerste jaar kun je niet zoveel van verwachten. Maar inderdaad is het beter dan het eerste decennium Aud dominantie. | ||
TargaFlorio | woensdag 18 januari 2012 @ 19:23 | |
Dat is waar maar toch verwacht wel het één en ander van Toyota. | ||
Klonk | woensdag 18 januari 2012 @ 19:30 | |
Nope, denk het juist niet. Misschien wat meer kans en strijd tussen de teams die nu al jaar na jaar achter audi en peugeot over de finish kwamen. En dan heb ik het nog niet eens over Toyota die wel weer mee doet en ik ga er toch van uit dat die met hun ruime ervaring het heel behoorlijk gaan doen ![]() | ||
TargaFlorio | woensdag 18 januari 2012 @ 19:42 | |
De wagen van Toyota wordt gerunt door het ervaren Oreca team. Daarnaast hebben de diesels grotere restricties dus de verschillen tussen diesel en benzine zullen iets kleiner zijn. | ||
Fir3fly | woensdag 18 januari 2012 @ 19:56 | |
Oreca is wel goed, die deden ook leuk mee met een klanten-Peugeot. Maar tegen Audi zullen ze niet op kunnen dit jaar, die R15 is uitzonderlijk. Eigenlijk hoop ik dat Ferrari ooit nog eens terug komt, met een opvolger voor de 512... | ||
Peterselieman | woensdag 18 januari 2012 @ 20:02 | |
mja, voor Ferrari is het momenteel veel interessanter om GT's te bouwen dan LMP1's. De GT's staan dichter bij de straatauto's en het zit de Formule 1 veel minder in de weg. | ||
Fir3fly | woensdag 18 januari 2012 @ 20:06 | |
Mja, di Montezemelo dreigde een paar jaar geleden wel om over te stappen naar de P1. En hij startte vorig jaar de race, volgens mij ziet hij er wel wat in. | ||
Peterselieman | woensdag 18 januari 2012 @ 20:27 | |
Di Montezemolo kan er wel iets in zien, maar dan moet hij overtuigd zijn van het feit dat de F1 succesvol blijft en dat het project een meerwaarde heeft zonder dat de kosten uit de hand lopen. Maar het zou kunnen. Hij heeft samen met de andere Italiaanse bazen het de afgelopen jaren iig niet kunnen doen omdat toen de prioriteit lag bij de koop van Chrysler. | ||
TargaFlorio | woensdag 18 januari 2012 @ 20:29 | |
Montezemelo heeft al zo vaak gedreigd dat hij niet meer geloofwaardig is. | ||
vosss | woensdag 18 januari 2012 @ 23:44 | |
Persoonlijk zie ik liever Mazda met een wankel terug in Le Mans dat die Tifosi ![]() | ||
Fir3fly | woensdag 18 januari 2012 @ 23:53 | |
Kan niet, is verboten. | ||
vosss | donderdag 19 januari 2012 @ 00:38 | |
Dat weet ik ook wel, maar dat wil dan toch nog niet automatisch zeggen dat ik ze niet terug wil zien? ![]() | ||
Migue | donderdag 19 januari 2012 @ 11:17 | |
Mazda vind ik ook leuker dan Ferrari. Wel sneu nieuws van Peugeot, denk ook dat maar heel weinig mensen bij Peugeot Sport dit aan zagen komen, met alle voorbereidingen die ze al getroffen hadden op dit seizoen. Maar vergeet niet dat behalve Toyota en Porsche, ook Honda eraan komt en we Nissan de komende jaren ook in de P1-klasse mogen verwachten. Jammer dus dat Peugeot net nu vertrekt, maar over drie jaar zijn we ze alweer vergeten. Alleen is het de vraag of Audi nog wel in WEC blijft met Porsche erbij, maar tegen die tijd zal de economie vast wel weer aangetrokken zijn. | ||
Peterselieman | donderdag 19 januari 2012 @ 11:20 | |
Het zou me niet verbazen als Peugeot in 2013 opduikt in of de Dakar of in een toerwagenkampioenschap. | ||
TargaFlorio | donderdag 19 januari 2012 @ 20:01 | |
Eerste beelden van de nieuwe Toyota:![]() | ||
vosss | donderdag 19 januari 2012 @ 21:26 | |
imo niet echt een gedurfd model. Zijn de regels daar qua afmetingen en dergelijke net zo strikt in de F1 zodat inmiddels alle auto;s op elkaar lijken? ![]() | ||
Michael_Moore | donderdag 19 januari 2012 @ 21:31 | |
![]() En nog 1 zonder vouwen. ![]() | ||
Desunoto | donderdag 19 januari 2012 @ 21:47 | |
Ik weet er het fijne niet van maar als je naar de geschiedenis van Le Mans kijkt, zie je inderdaad dat modellen steeds meer op elkaar lijken. Zal wel een combinatie zijn van strikte regels en afkijken van de oppositie als er een ontwerp goed werkt. Hoop dat Toyota een strijd kan leveren. De GT-One die ze hadden was toen ongelooflijk snel maar niet betrouwbaar genoeg en ze hadden ook behoorlijk wat pech... dan gun je ze nu toch betere resultaten. ![]() ![]() Wat een geweldige bolide was dat. ![]() ![]() | ||
Tarado | vrijdag 27 januari 2012 @ 00:39 | |
LE MANS: Heidfeld Set To Join Rebellion F1 refugee to drive Lola-Toyota at Sebring, Spa and 24 Hours of Le Mans... | ||
sasquatsch | vrijdag 27 januari 2012 @ 09:20 | |
Wordt Bleekemolen die andere nog te bevestigen coureur? Hij reed vorig jaar ook al een paar races voor Rebellion. | ||
Desunoto | vrijdag 27 januari 2012 @ 18:19 | |
Heidfeld ![]() Goede keuze, uitstekende coureur. | ||
Alleskids | zaterdag 28 januari 2012 @ 12:21 | |
de verwachtingen zijn meer dat Peugeot terug keert naar het WK rally, in 2014 of 2015 en het stokje overneemt van Citroen, en dat Citroen met een Dakar avontuur begint | ||
Migue | zaterdag 28 januari 2012 @ 14:48 | |
Vanavond Daytona 24 Hours! Omdat waarschijnlijk niemand hier Grand-Am volgt sommigen deze race toch op Motors TV (vanaf 20:30 uur) willen volgen, heb ik een korte voorbeschouwing geschreven: http://www.motorracingblog.nl/?p=13412 Ik heb er megaveel zin in! Sowieso ieder jaar wel omdat het de aftrap van het autosportseizoen is en gewoon een megacoole race is, maar dit jaar met de nieuwe reglementen en auto's en een handvol Le Mans-kampioenen en IndyCar-coureurs moet het toch wel enorm cool worden! Gelukkig zijn de GT-prototypen het aankijken nu wel waard, dus dat kan niet misgaan. Zelfs Audi en Ferrari zijn er met semifabrieksteams bij, hoe cool is dat? | ||
vosss | zaterdag 28 januari 2012 @ 14:52 | |
Is dit ergens live online te volgen met een stream in HD kwaliteit? Als ik Motors TV erbij wil hebben dok ik 29 euro extra per maand (en ik zit al op 67 euro ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 28 januari 2012 @ 15:13 | |
Bedankt voor de herinnering, ik had em vorig jaar gemist. | ||
TargaFlorio | zaterdag 28 januari 2012 @ 15:14 | |
Normaal gesproken zijn er bij dit soort races wel streams. Als ik er eentje zie dan post ik hem wel. Ik volg GrandAm niet echt. Ook de Daytona 24 uren kan me, ondanks dat het vaak erg close racens is, niet echt interesseren. Ik ga vanavond wel even wat kijken. | ||
vosss | zaterdag 28 januari 2012 @ 15:23 | |
Ow als je dat zou willen doen heel graag ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 28 januari 2012 @ 15:27 | |
Dat kan ook. | ||
vosss | zaterdag 28 januari 2012 @ 18:49 | |
Ik had gezien dat alle zenders extra mij geen 29 euro kosten, maar slechts 13 euro per maand aangezien ik al alles in 1 extra heb (120mbit FTW ![]() ![]() Dus die heb ik maar even genomen, Eurosport 2, MotorsTV, ESPN ![]() De rest geef ik geen zak om, er zitten vast zenders bij die Brennie heel leuk vindt ![]() | ||
TargaFlorio | zaterdag 28 januari 2012 @ 19:28 | |
http://nl.justin.tv/specbrn4#/w/2526216976 Ik weet niet of de stream werkt. | ||
Migue | zaterdag 28 januari 2012 @ 20:15 | |
Eurosport 2 zendt ook uit zie ik net. Plus Radio Le Mans, genoeg keuze dus! Is wel eens anders geweest, heerlijk dit. | ||
Fir3fly | zaterdag 28 januari 2012 @ 20:30 | |
Ik zit er klaar voor ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 28 januari 2012 @ 20:31 | |
Hij werkt, bedankt. | ||
Desunoto | zaterdag 28 januari 2012 @ 20:40 | |
Die intro was mooi. ![]() | ||
vosss | zaterdag 28 januari 2012 @ 20:59 | |
Half 10 de start toch? ![]() | ||
Migue | zaterdag 28 januari 2012 @ 21:01 | |
Ja. Als ik niet oppas ben ik al voor het einde van het eerste uur door mijn nootjes heen, en een avond zonder nootjes kan bij mij niet =D | ||
ß | zaterdag 28 januari 2012 @ 21:25 | |
Doen er nog Nederlanders mee? | ||
Migue | zaterdag 28 januari 2012 @ 21:27 | |
Ivo Breukers in een Corvette en Jeroen Bleekemolen in een Porsche. | ||
TargaFlorio | zaterdag 28 januari 2012 @ 21:32 | |
http://stream.speedtv.com/rolex24 | ||
TargaFlorio | zaterdag 28 januari 2012 @ 21:33 | |
Is nu ook live op MotorsTV en Eurosport 2. | ||
Desunoto | zaterdag 28 januari 2012 @ 21:57 | |
Het gaat niet goed met de betrouwbaarheid van de Corvettes... | ||
vosss | zaterdag 28 januari 2012 @ 23:39 | |
Zo, was even weg. Heb ik iets gemist? ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 28 januari 2012 @ 23:56 | |
Neuh, Porsche kwam stil te staan dus caution. | ||
Desunoto | zaterdag 28 januari 2012 @ 23:58 | |
Paar cautions door auto's met motorproblemen. Nu eentje door een gespinde Porsche die niet meer weg komt. Een aantal wisselingen aan de leiding van de race in beide klasses. Maar het grootste nieuws tot dusver is nog steeds dat 2 Corvettes al vroeg problemen kregen. Een rijdt weer en de ander staat nog steeds stil. Die is dus eigenlijk al volstrekt kansloos voor een goed resultaat. Het is maar te hopen dat de rest van de Corvettes minder problemen krijgen. Het zijn mooie bolides. ![]() | ||
Desunoto | zaterdag 28 januari 2012 @ 23:59 | |
Oh, en Brian Johnsson is een baas. Rijdt niet vooraan, maar komt wel aardig mee. Voor een oude rocker. ![]() | ||
Desunoto | zondag 29 januari 2012 @ 00:09 | |
"He's got the lights out.... maybe his brains too". ![]() Het begint al aardig donker te worden daar. | ||
Fir3fly | zondag 29 januari 2012 @ 00:12 | |
Florida, gaat hard daar ![]() | ||
Desunoto | zondag 29 januari 2012 @ 00:13 | |
Mooie beelden nu. ![]() En Jackie met z'n commentaar. ![]() | ||
vosss | zondag 29 januari 2012 @ 00:28 | |
Dat zeker ![]() | ||
vosss | zondag 29 januari 2012 @ 00:34 | |
Rijdt Bleek met 6 man in totaal die auto of zag ik dat verkeerd? ![]() 3 man max zou ik zeggen ![]() | ||
Desunoto | zondag 29 januari 2012 @ 00:38 | |
Zou best kunnen. Er rijden meerdere teams rond met veel coureurs. 6 is het maximum geloof ik. Wel veel inderdaad. Er zitten dan ook wat mindere coureurs tussen die het lastig maken voor de meer ervarene. | ||
sasquatsch | donderdag 2 februari 2012 @ 20:20 | |
Inschrijvingen voor Le Mans zijn bekend, evenals voor de WEC
Opvallend is de terugkeer van Dome (voorheen met Jan Lammers) bij Pescarolo (met Bourdais), en de hybride auto's van Audi en Toyota. Daarnaast zal Bleekemolen een van de Rebellions besturen. De Lotus entry wordt gerund door voormalig HRT baas Colin Kolles. Op de reserve lijst staan onder andere de tweede Lotus entry en de Hope hybride waarmee Jan Lammers vorig jaar meedeed. | ||
ß | donderdag 2 februari 2012 @ 20:41 | |
Is dit de auto op regel 70?![]() ![]() Zoiets heb ik nog nooit zien racen. | ||
Desunoto | donderdag 2 februari 2012 @ 21:18 | |
Ziet eruit als een raket op de rechte stukken maar zeer instabiel in de bochten. Een fragiel ding. Kan dat goed gaan? De terugkeer van Dome kan ik alleen maar toejuichen. Leuk team. | ||
vosss | donderdag 2 februari 2012 @ 23:56 | |
Yep, de Deltawing. Ik ben er erg benieuwd naar ![]() | ||
GizartFRL | donderdag 2 februari 2012 @ 23:57 | |
Leuke auto die Delta Wing: http://deltawingracing.com/ Franchitti gaat em rijden : http://www.racintoday.com/archives/32788 | ||
TargaFlorio | vrijdag 3 februari 2012 @ 18:50 | |
Ben ook wel benieuwd maar had liever gewoon een extra LMP1 aan de start. | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2012 @ 12:39 | |
De nieuwe Audi R18 e-tron quattro is gepresenteerd![]() | ||
Klonk | donderdag 1 maart 2012 @ 12:40 | |
De tering wat een gaaf ding ![]() Als je dat aan ziet komen in je binnenspiegels dan ga je uit pure schrik al de grindbak in... | ||
vosss | donderdag 1 maart 2012 @ 16:46 | |
Dat vind ik niets gek Klonk, met een debielebusje heb je niets te zoeken op La Sarthe ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 16:49 | |
Ik ben absoluut geen fan van Audi, maar dat is een van de mooiste Le Mans-auto's die ik ooit gezien heb. | ||
Tarado | donderdag 1 maart 2012 @ 16:51 | |
Wel mooi ja maar dat koffiemolen Diesel geluid vind ik zo'n afknapper | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 16:54 | |
Vind ik ook niets. Alleen daarom al juich ik voor Toyota, maar die zijn in hun eerste jaar dus daar kun je nog niet te veel van verwachten. | ||
Klonk | donderdag 1 maart 2012 @ 17:02 | |
daar was ik ook bang voor, maar op de een of andere manier heeft het wel iets, moeilijk uit te leggen ![]() | ||
Klonk | donderdag 1 maart 2012 @ 17:02 | |
Ik dacht jouw begeleiding je computer had afgepakt, vertelde je gisteren nog op weg naar huis... | ||
Michael_Moore | donderdag 1 maart 2012 @ 17:02 | |
Klinkt best lekker idd. | ||
TargaFlorio | donderdag 1 maart 2012 @ 19:29 | |
Ik vind de Audi niet echt mooi. | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2012 @ 19:31 | |
En waarom niet? | ||
don-diablo | donderdag 1 maart 2012 @ 20:11 | |
De Audi is best nice. ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 1 maart 2012 @ 21:29 | |
vosss | donderdag 1 maart 2012 @ 21:29 | |
Is die Deltawing al in actie geweest? ![]() | ||
Fiorano | vrijdag 2 maart 2012 @ 12:00 | |
Qua geluid is de Toyota 100% mooier, qua uiterlijk de Audi. Hopelijk qua snelheid een beetje gelijk, dan wordt het weer een spannend op Le Mans | ||
hoatzin | vrijdag 2 maart 2012 @ 12:22 | |
Heel moeilijk. Een diesel maakt gewoon weinig toeren en dat klinkt niet racy. Geef mij maar een gillende V12. ![]() | ||
Migue | vrijdag 2 maart 2012 @ 12:56 | |
Ik vond de Duitse vlag op de auto's van Audi mooier, maar zilver en wit is natuurlijk nog Duitser. Maar er gaat natuurlijk niets boven vierwielaandrijving, waarvan de voorste as door elektrische motor wordt aangedreven en de achterste door een diesel. Innovatie, yes! Megaveel zin in Spa! | ||
Desunoto | vrijdag 2 maart 2012 @ 15:08 | |
Die Audi is wel oké. Die witte vlakken snap ik niet zo. Natuurlijk is het weer "wat anders" maar het was waarschijnlijk mooier geweest als ze die kleur weg hadden gelaten. | ||
TargaFlorio | vrijdag 2 maart 2012 @ 19:45 | |
Vanwege de livery. | ||
Klonk | zaterdag 3 maart 2012 @ 08:12 | |
Speciaal voor jou hebben ze hem opgestart | ||
WickedWild | zaterdag 3 maart 2012 @ 09:44 | |
Vind het jammer dat Audi met de Quattro-techniek(of in dit geval elektrische motoren die de voorwielen aandrijven) mag rijden.. Vond en vind het ook jammer van de diesels, het echte racegeluid mis ik en dat er dan 2 teams de afgelopen jaren maar meededen om de 1e plaats. Geef mij maar die gillende V10's V12's of zoals Mazda met de Wankelmotor! | ||
Marks | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:15 | |
Inderdaad, voor iedereen die het niet kent... DIT is een mooi geluid Dus zeg nooit meer dat de Audi diesel ook goed klinkt ! ![]() Verder toch jammer dat Peugeot niet meedoet! In 2009 hadden ze een mooi gevecht met Audi en wonnen (zie ook de mooie documantaire ''Quest for Le Mans'' op Motors TV of ESPN Classic wat vaak herhaalt wordt(!)) en ook in 2011 , toen won Audi nipt.... Was mooi geweest als dit gevecht door zou gaan . | ||
Fiorano | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:45 | |
Mooi stationair loopje heeft die Mazda ![]() | ||
Migue | zaterdag 3 maart 2012 @ 15:11 | |
Voor vulgariteit kijk je maar Formule 1, voor innovatie is er het World Endurance Championship. | ||
Migue | zaterdag 3 maart 2012 @ 15:12 | |
Zou iemand trouwens binnenkort een algemeen WEC-topic kunnen maken? 24 uur van Le Mans-topic is wel leuk, maar dit jaar draait het natuurlijk om een heuse wereldtitel. | ||
sasquatsch | zaterdag 3 maart 2012 @ 16:01 | |
Endurance gaat erom zo lang mogelijk met zo'n hoog mogelijke snelheid rijden. Diesel is zuiniger dus minder stops, terwijl het niet ten koste gaat van de snelheid. Zo ook voor de hybride varianten. Nog zuiniger zonder dat het ten koste gaat van de snelheid. En de huidige trend is dat auto's nu eenmaa zuiniger en schoner worden en ik juich het alleen maar toe dat de racewagens daar aan mee doen. ![]() | ||
Marks | zondag 4 maart 2012 @ 11:03 | |
Ik niet helemaal. De mensen moeten ook vermaakt worden. Vorig jaar, tijdens de Gamma racedag op Assen, was er een race met electrische motoren. WAT een aanfluiting. Letterlijk, je hoorde ze alleen fluiten, maar heel veel deelnemers kwamen niet eens aan de finish omdat de accu leeg was. En de meeste fans missen het geluid. Ik zeg dat ze maar speciale klassen moeten bewaren voor de ´´schoonheden´´ , maar de F1, WRC, MOTO GP bijvoorbeeld mogen nooit electrisch worden. En dan is er nog een andere discussie: waarom men electrisch zou willen racen? Als je het complete plaatje bekijkt, van ontwikkeling van een electrische auto, tot de het fabriceren van die accu's, en natuurlijk wat er moet gebeuren met de gebruikte accu's, kan je je afvragen hoe schoon dat is. Wellicht is het meer schone schijn... Maar vaak zegt beeld en geluid (of juist het gebrek daaraan...) meer dan woorden. Electrisch.... Zoals het hoort.... [ Bericht 21% gewijzigd door Marks op 04-03-2012 11:11:57 ] | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 17:43 | |
![]() Lola reveals LMP1 contender that will make its debut in the Sebring 12 Hours By Gary Watkins Monday, March 5th 2012, 16:13 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/97855 | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 17:45 | |
![]() | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 17:46 | |
Even gekeken, maar dat lijkt nog niet hard te gaan ![]() ![]() | ||
Migue | maandag 5 maart 2012 @ 19:48 | |
Het was niet meer dan een shake down, en een enkele bocht... | ||
Fiorano | maandag 5 maart 2012 @ 21:37 | |
Hier hoor je die Mazda pas echt goed! Fantastisch ![]() | ||
zBus | woensdag 7 maart 2012 @ 08:36 | |
Diesel zorgt dit jaar waarschijnlijk niet meer voor minder stops aangezien de diesel's (Audi) dit jaar een nog kleinere tank krijgen. Voor de diesels is de inhoud dit jaar 58 liter als je met een hybride rijdt en 60 liter wanneer je een niet-hybride rijd. Hetzelfde geld voor de benzine auto's. 75 liter voor een niet hybride en 73 liter voor een hybride. Dit gaat er waarschijnlijk toe leiden dat de diesels 1 rondje minder kunnen rijden dan de benzine LMP1's. | ||
Peterselieman | woensdag 7 maart 2012 @ 09:18 | |
Weet nog van vorig jaar dat de Audi's elf ronden reden voordat ze moesten tanken en Peugeot probeerde een rondje langer te doen, maar haalde er nauwelijks voordeel uit, omdat die extra liters tanken ook tijd kost. | ||
zBus | woensdag 7 maart 2012 @ 09:21 | |
Audi was sneller dan de Peugeot vooral door de Porsche Curves. Toen het afkoelde was de Audi sneller en kon langer doen met 1 set banden. Dat is wat uiteindelijk de winst bracht. | ||
Peterselieman | woensdag 7 maart 2012 @ 09:42 | |
zeker. Wat ik meer duidelijk probeerde te maken is dat er met de pitsstops niet al te veel winst te behalen valt als dat het in eerste instantie lijkt. | ||
Tarado | woensdag 7 maart 2012 @ 09:44 | |
In principe zijn die tankinhoud verschillen tussen Diesel en Otto er ook om de boel gelijk te trekken | ||
zBus | woensdag 7 maart 2012 @ 09:52 | |
Uiteraard maar met een 8% reductie in restrictor diameter zorgt er wel voor dat de diesels dit jaar het minder makkelijk gaan krijgen dan vorig jaar. Daarnaast is de tanksnelheid van de diesels nog steeds trager dan een normaal tankstation. Audi zal dus goed hun best moeten doen om nog ergens een (groot) voordeel te pakken. | ||
Tarado | woensdag 7 maart 2012 @ 10:07 | |
Werd wel een keer tijd | ||
TargaFlorio | woensdag 7 maart 2012 @ 11:19 | |
Die Lola is wel mooi. ![]() | ||
zBus | woensdag 7 maart 2012 @ 11:32 | |
Pescarolo heeft de Dome ook in elkaar zitten. Alleen nog geen gaten boven de wielen en brede voorwielen. Ben erg benieuwd wat de Dome kan presteren op Spa en Le Mans. Zeker nu Bourdais en Minassian samen met Ara in de auto rijden. De laatste keer dat de auto op Le Mans reed (2008) hadden ze nog veel problemen met de betrouwbaarheid. ![]() | ||
Fiorano | vrijdag 9 maart 2012 @ 12:18 | |
WickedWild | vrijdag 9 maart 2012 @ 15:37 | |
Wat is de reden van de gaten boven de voor- en achterwielen eigenlijk? | ||
zBus | zaterdag 10 maart 2012 @ 18:11 | |
Nog een manier om dit te voorkomen. Na de crash van de peugeot 908 vorig jaar in het testen voor Le Mans is besloten nog meer te doen tegen het flippen van de LMP's. | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 maart 2012 @ 18:15 | |
Die haaienvin is spuuglelijk maar werkt volgens mij wel goed tegen dit soort crashes. | ||
zBus | zaterdag 10 maart 2012 @ 19:22 | |
Vorig jaar op le mans zorgde het ervoor, volgens mij, dat er bij de crash van McNish geen ernstige gewonden of doden zijn gevallen. Was de auto zo omhoog gekomen als in het filmpje dan was de auto sowieso over het hek heen gevlogen met alle gevolgen van dien. | ||
Marks | zondag 11 maart 2012 @ 12:27 | |
De mclaren van 2010 had het eigenlijk ook al viel me laatst op http://www.google.nl/sear(...)D4xcT7PCL5DsOamvwYQN | ||
sasquatsch | zondag 11 maart 2012 @ 15:10 | |
Zoals de crashes van Dumbreck en Webber in 1999. | ||
Party_P | dinsdag 13 maart 2012 @ 18:09 | |
Onboard in de DeltaWing, corneringspeeds lijken okay te zijn ![]() | ||
Klonk | dinsdag 13 maart 2012 @ 19:06 | |
En over de deltawing gesproken, Jalopnik heeft er nog een mooi artikel over: http://jalopnik.com/5892845/this-is-not-a-rocket-ship | ||
Migue | zaterdag 17 maart 2012 @ 10:54 | |
Er is ook helemaal niets mis met die auto. Ziet er alleen enorm debiel uit en het heeft natuurlijk helemaal niets meer met sportwagens te maken. Maar wanneer je door de ogen van een 1910-autoliefhebber kijkt, lijken de huidige sportwagens ook nergens meer op. DeltaWing is dus iets te revolutionair, maar ik ben bang dat het wel de toekomst is. Maar tot die tijd mogen we nog even genieten van de huidige GT-prototypen. Live op MotorsTV en ALMS.com vanaf een uur of 15. Wie heeft er nog meer enorm veel zin in!? ![]() | ||
Geralt | zaterdag 17 maart 2012 @ 16:35 | |
Is dat onze vrolijke vriend Dario achter het stuur? ![]() | ||
Migue | zaterdag 17 maart 2012 @ 17:50 | |
Marino. | ||
Marks | dinsdag 20 maart 2012 @ 09:38 | |
Er zit gelukkig nog een normale benzine motor in!! ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 11 april 2012 @ 13:03 | |
Debuut van de Toyota is uitgesteld
| ||
Fir3fly | woensdag 11 april 2012 @ 13:08 | |
Erg jammer. Nu maken ze natuurlijk al helemaal geen kans meer op Le Mans. | ||
TargaFlorio | woensdag 11 april 2012 @ 18:56 | |
![]() | ||
Migue | donderdag 12 april 2012 @ 23:13 | |
Zonde, was juist de belangrijkste reden dat ik naar Spa uitkeek. Oh well, zal verder vast genoeg andere boeiende dingen te zien zijn, e-tron is er één van. | ||
Tarado | maandag 23 april 2012 @ 19:34 | |
| ||
Migue | woensdag 9 mei 2012 @ 23:21 | |
Spa was megacool! Wie is nog meer geweest? http://www.flickr.com/photos/78227624@N06/sets/72157629656176880/ | ||
Marks | donderdag 10 mei 2012 @ 10:37 | |
Daar zitten mooie foto´s tussen! Was wel benieuwd: hoe klinkt zo'n audi diesel nu ten opzichte van de v12 benzine beulen? En de overmacht van Audi gaat van Le Mans misschien een voorspelbare editie maken helaas... | ||
hoatzin | donderdag 10 mei 2012 @ 11:35 | |
gelukkig. Weg met diesels uit de racerij. Diesels zijn zwaar, uncool, stinken, en maken een rotgeluid, etc, etc. oh ja, haal je de turbo eraf dan blijft er helemaal niets over van een snelle diesel. | ||
hoatzin | donderdag 10 mei 2012 @ 11:36 | |
Niet sexy. ![]() | ||
Migue | donderdag 10 mei 2012 @ 23:11 | |
Dank je! De pleurisherrie van de Ferrari's was echt NIET leuk meer. Doet pijn aan je oren en praten kan ook niet meer. Gelukkig had ik oordopjes bij me. Als er dan een Audi voorbij komt en vooral een e-tron, dan is dat echt heerlijk, zo'n 'zoef' geluid en bij de e-trons klinkt zelfs dat nog iets zachter met een subtiele piep erbij. Als je niet oplet heb je niet eens door dat er eentje langskomt. Het geluid van de toekomst. De Corvettes maken ook een teringherrie maar dat is een heel laag geluid dus prima te doen. Ik snap niet dat mensen zo zwaar tillen aan het geluid van dit soort racewagens. Als je sportscars kijkt voor de vulgariteit heb je toch echt de verkeerde autosport gekozen. Het gaat hier om innovatie, niet om wie de grootste penis, pardon, motor, heeft. Laat de diesel-hybrids en fuel cells maar komen! | ||
Fir3fly | donderdag 10 mei 2012 @ 23:17 | |
Nee, F1 gaat om innovatie. Dit gaat om endurance. Turbodiesels en electromotoren hebben met beide eigenlijk weinig te maken. | ||
M.Melandri | vrijdag 11 mei 2012 @ 02:25 | |
Ben ook geweest vorige week zaterdag, zo te zien ben jij zelfs helemaal bij rivage geweest. | ||
Marks | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:32 | |
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens, een racewagen moet je horen en voelen als hij langskomt. Dat je het een herrie vindt snap ik echt niet, maar niet iedereen is zo'n petrolhead als ik. | ||
Marks | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:34 | |
| ||
Migue | vrijdag 11 mei 2012 @ 21:01 | |
[weg] [ Bericht 99% gewijzigd door Migue op 11-05-2012 22:54:11 ] | ||
Migue | vrijdag 11 mei 2012 @ 21:04 | |
Ik had het na een uur op de tribune zitten wel gezien en vooral gehoord. Was ook stervenskoud om daar stil te zitten, dus toen zijn we maar langzaamaan het circuit rondgelopen. Half uur voor de finish bij de hoofdtribune aangekomen, perfect. Helaas is er na Pouhon niet veel meer te zien, afgezien van een hoop mooie natuur, maar het was wel super om de tijd te hebben om tijdens een race langs de baan te wandelen. | ||
Tarado | woensdag 16 mei 2012 @ 20:12 | |
![]() | ||
TargaFlorio | donderdag 17 mei 2012 @ 14:25 | |
Dit weekend de 24 uren van de Nurburgring. | ||
Migue | donderdag 17 mei 2012 @ 14:34 | |
Live op Audi.tv en ook vast wel op de website van de organisatie. Ik vraag mij af wie die 908 gekocht heeft. Het ding moet gemakkelijk om te bouwen zijn naar 2012-WEC-spec, maar wie zou daar zoveel geld voor neer willen (kunnen?) leggen? Ik neem aan dat Audi niet mee heeft mogen bieden... | ||
TargaFlorio | donderdag 17 mei 2012 @ 14:55 | |
Lijkt me meer iets voor een rijke verzamelaar. Lola trouwens in financiele problemen. ![]() | ||
ß | zaterdag 19 mei 2012 @ 15:49 | |
Over 10 minuten begint de 24h Nürburgring. Waar zie je nou nog een Opel Manta en een Ferrari P4/5 Competizione in dezelfde race rijden. ![]() | ||
TargaFlorio | zaterdag 19 mei 2012 @ 15:55 | |
Live stream: http://tv.audi.com/portal/#/01 | ||
ß | zaterdag 19 mei 2012 @ 15:56 | |
Dit is de officiële stream: http://www.24h-rennen.de/LIVE.94.0.html Engels commentaar van Radio Le Mans: http://radiolemans.0157.org/nplayer.php | ||
DennisDeBengel | zaterdag 19 mei 2012 @ 15:57 | |
Jammer dat de engelse geluidstream geen achtergrond geluid heeft. | ||
TargaFlorio | zaterdag 19 mei 2012 @ 16:02 | |
En ze zijn gestart ![]() | ||
Desunoto | zaterdag 19 mei 2012 @ 16:15 | |
Die McLaren ![]() Gelukkig was het een onschuldig uitstapje. Mooie beelden ![]() | ||
ß | zaterdag 19 mei 2012 @ 18:21 | |
Helaas is de regisseur naar huis en switchen ze random tussen een paar camera's, maar meestal laten ze gewoon uitgang pitstraat en de finishlijn zien. Dat maakt het een stuk minder leuk om te volgen. | ||
TargaFlorio | zaterdag 19 mei 2012 @ 18:25 | |
Momenteel geen TV uitzending dus maar 1 camera. | ||
ß | zaterdag 19 mei 2012 @ 18:28 | |
Ah, ligt het daaraan. Weet jij wanneer de uitzendingen zijn? | ||
TargaFlorio | zaterdag 19 mei 2012 @ 18:55 | |
Ik meen tussen 20h00 en 23h00 en dan vanaf morgen 8h00. | ||
Funzel | zaterdag 19 mei 2012 @ 19:49 | |
Heftige crash nu tussen een Audi en een Seat (?) | ||
TargaFlorio | zaterdag 19 mei 2012 @ 20:26 | |
Heb het niet gezien maar lees op een ander forum tussen een McLaren van Gembella en SEAT van Reiter. | ||
Migue | zondag 20 mei 2012 @ 00:05 | |
Het blijft de coolste 24 uursrace ter wereld. Superbeelden altijd de eerste uren, om de top tien elkaar op die slingerende wegen te zien achtervolgen. Misschien toch maar eens kijken of ik nog wat geld bij elkaar kan schrapen eind juli om naar Spa te gaan, al wordt dat krap zo vlak voor de vakantie ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 20 mei 2012 @ 10:41 | |
Op Spa is het ook altijd heel goed dan. Veel animatie rondom het circuit en in het paddock. Althans toch dat jaar dat we met een groep vrienden zijn geweest. Paar kratjes bier meegenomen (al mag dat uiteraard niet) en zo 'n half rondje gelopen langs het circuit vanaf Blanchimont tot Kemmel. Paar uren vertoeft van 18.00 tot 23.00. Tof is dan het aanremmen en de bocht nemen in La Source in het donker, de vlammen schieten uit de uitlaat en de vonken spatten onder de wagens uit door het kuiltje op de baan ![]() En op de een of andere manier konden we gewoon binnen wandelen zonder te betalen ![]() | ||
GizartFRL | zondag 20 mei 2012 @ 10:42 | |
Leuk om te volgen inderdaad. Voor de liefhebbers: Startnummer 155 ![]() Zie ook de antenne. ![]() ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door GizartFRL op 20-05-2012 10:52:18 ] | ||
vosss | zondag 20 mei 2012 @ 10:47 | |
WTF waarom is dit niet op tv???? | ||
Meike26 | zondag 20 mei 2012 @ 11:12 | |
Heb vanochtend ruim een uur naar Audi TV zitten kijken, met daarnaast Radiolemans voor het (droge) commentaar ![]() | ||
TargaFlorio | zondag 20 mei 2012 @ 12:51 | |
Snap ook niet waarom Motors TV dit niet uitzend. Goed het is een Duits evenement maar de laatste jaren toch veel internationaler geworden. De mix van professionele coureurs/teams en echte low budget amateurs is wat het evenement zo bijzonder en leuk maakt. Helaas vanwege werk nog niet veel kunnen zien. | ||
Meike26 | zondag 20 mei 2012 @ 13:12 | |
Wat mij ook opvalt, er zijn erg weinig streams te vinden ! Alleen Gazoo, Nissan en AudiTV, waarvan de laatste ook de officiele is ? En ja, ik had ook wel van MotorsTV verwacht dat zij het uit zouden zenden, maar nee. | ||
vosss | zondag 20 mei 2012 @ 13:26 | |
En dan te bedenken dat ik JUIST MotorsTV voor dit soort dingen aangeschaft heb ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 20 mei 2012 @ 13:33 | |
Bleekemolen heeft ook een mooie knaller gemaakt, nav een klapband. Die sprong eventjes kapot bij 250 km/h, en Jeroen knalde de eerste keer met 223 km/h in de vangrail. Goeie stuurbewegingen van de rijder er achter van waar het uit de cockpit is gefilmd ![]() | ||
Desunoto | zondag 20 mei 2012 @ 16:35 | |
Wat gebeurde er nou nog de laatste 10 seconden? Die Porsche leek af te gaan op de 3e plek maar liet hem daarna stilvallen... vervolgens reed er een slapende amateur nog tegenaan ook. ![]() Had 'ie niet meer genoeg benzine voor nog een ronde en besloot 'ie daarom maar 4e te worden of zo? Hij ging als een speer om die Mercedes van zich af te houden... dus dat lijkt me vreemd. Eerst risico nemen en dan dit. | ||
Migue | zondag 20 mei 2012 @ 18:06 | |
Veel beter dan dit wordt autosport niet. | ||
Sabata | maandag 21 mei 2012 @ 13:30 | |
Ik ben erbij geweest het hele weekend. Eigenlijk ontzettend veel geluk gehad met het weer, want het dreigde de hele tijd te gaan regenen. Maar uiteindelijk viel er alleen in de nacht van zaterdag op zondag zodanig regen dat de auto's in de problemen kwamen. Jammer is wel dat ze het grote scherm in de Mercedesarena weg hebben gehaald om een extra tribune neer te zetten. In de Ring bistro stond gelukkig een grote flatscreen. Zo kreeg ik ook die klappers van Bleek en Ludwig mee. Die cayman ook die na bleek zijn crash aan komt vliegen. Die mist verdikkeme maar net een marshall daar. Het Duitse Pokerreclamekanaal, ook bekend als Sport1 , heeft de exclusieve uitzendrechten voor de 24 uur. Is een free-to-air zender op de satelliet. Voor volgend jaar raad ik iedereen die Duits kan verstaan aan de stream van audi-tv op te zoeken, die maakt gebruik van de beelden van Sport1 en het commentaar van de baancommentator. Leverde ook leuke gesprekken op met gastcommentators als Volker Strycek (opelbaas en 1e rijder op de Manta), Marcus Winkelhock (dit jaar winnaar in de Bilstein Audi) en Ringbabe Sabine Schmitz die knap zesde werd in de Frikadelli-Porsche (de eigenaar is de lokale slagerij ![]() ![]() | ||
Marks | maandag 21 mei 2012 @ 15:23 | |
Ja ik zag het gebeuren van die Clio,wat een malloot, wat doet die in zo´n racewagen. Als je zo hard inloopt met je Cliootje op een Porsche, dan weet je toch dat er iets niet klopt? | ||
Sabata | maandag 21 mei 2012 @ 15:39 | |
Zoals de baancommentator ook al zei, ik denk dat ie naar de pits zat te kijken of ie zijn team op de pitmuur of de finishvlag zag en niet voor zich keek. Was niet de enige keer dat er een Cliotje negatief opviel. Eerder kreeg Alex Yoong na een spin een schop van een cliotje dat veel te hard de mercedes -s uitkwam. Volker Stryzek en Kristian Menzel kregen er bijna ruzie over wie nou de schuldige was. | ||
Migue | maandag 21 mei 2012 @ 23:05 | |
Vergeet ook niet dat na 24 uur lang racen je niet zo heel erg oplettend meer bent. We kennen het allemaal zelf wel wanneer we moe zijn, hoe scherp we dan op de weg nog zijn. Ik vond het typisch iets dat je bij zo'n lange race, met deelnemers van zo'n laag niveau kan verwachten. Gelukkig vielen er geen gewonden, maar knullig was het wel.De Porsche was al over de lijn toen de Clio achterop knalde. | ||
WEST | vrijdag 25 mei 2012 @ 16:38 | |
nog niet officieel bevestigd bij RTLGP maar stukje stond wel op verstappen.nl RTLGP zend de 24 uur van LeMans compleet uit Het weekend van 16 en 17 juni staat RTL 7 in het teken van de 24 Uur van Le Mans. Voor de eerste keer in de historie van de autosportklassieker zal de gehele race volledig live te zien zijn op de Nederlandse televisie. De uitzending zal op zaterdagmiddag om 14.30 uur beginnen met een voorbeschouwing. Een half uur later zal de race van start gaan. De volgende middag valt om 15.00 uur de finishvlag en is bekend wie de tachtigste editie van deze beroemde race op zijn naam heeft geschreven. Het commentaar in deze autosportmarathon is onder meer van Allard Kalff en Olav Mol. RTL 7 gaat de hele nacht door Voor de eerste keer is de actie op de baan dus 24 uur lang te volgen bij RTL 7. Van de start op zaterdag tot aan het podium op zondagmiddag. Een must voor de echte autosportliefhebber. Uitzending: RTL 7: zaterdag 16 juni 2012, 14.30 uur - zondag 17 juni 2012, 15.30 uur bron: verstappen.nl | ||
vosss | vrijdag 25 mei 2012 @ 16:39 | |
Ik zie het ook net staan. Dat zou wel puik zijn. En laat dat net het eerste weekend van mn vakantie zijn ![]() Mooi man ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 25 mei 2012 @ 16:40 | |
Leuk, meer aandacht voor Le Mans is altijd goed. Toch houd ik het bij Eurosport ![]() | ||
WEST | vrijdag 25 mei 2012 @ 16:44 | |
Ach ik volg LeMans ook wel maar niet compleet 24 uur. Wel leuk dat je op elk moment van de race kan inschakelen. | ||
Desunoto | vrijdag 25 mei 2012 @ 16:52 | |
Als dat van RTL7 klopt... ![]() ![]() Wel met presentatoren die vaak veel fouten maken in hun commentaar... maar goed, dat zien we dan wel door de vingers. ![]() | ||
TargaFlorio | vrijdag 25 mei 2012 @ 17:04 | |
Dat zou geweldig zijn. ![]() | ||
Meike26 | vrijdag 25 mei 2012 @ 17:08 | |
Dat is het hem juist. Geen brakke streams kijken als Eurosport niet uitzendt. Wanneer je wil gewoon lekker RTL 7 aanzetten en kijken maar. Hopelijk doen ze dit volgend jaar ook met de 24H van Nurburgring ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 25 mei 2012 @ 17:59 | |
Bij Kalff weet je alles, behalve wie er gewonnen heeft | ||
Meike26 | vrijdag 25 mei 2012 @ 23:20 | |
De oplossing is simpel : Tv op RTL7 Tv op mute Laptop aan Internetradio aan RadioLeMans als audiobron ![]() En tussendoor nog wat fokken, livetiming enz... Dan vliegt die 24h zo voorbij ![]() | ||
Migue | zaterdag 26 mei 2012 @ 08:31 | |
Zo hoort het ook. Het immer vakkundige commentaar van topcommentator Allard Kalff haalt het toch nét niet bij Radio Le Mans. En voor de shits and giggles ook Carlton Kirby een paar uurtjes luisteren. Zo meteen naar de Nürburgring voor Open GT/F3 en F2. Zin in! Eindelijk weer eens GT2's met GT3's samen zien racen! | ||
Michael_Moore | donderdag 31 mei 2012 @ 19:31 | |
De digitale binnenspiegel doet zijn intrede
| ||
Michael_Moore | donderdag 31 mei 2012 @ 19:39 | |
Sarrazin vervangt Ishiura bij Toyota
| ||
TargaFlorio | donderdag 31 mei 2012 @ 19:54 | |
Dit is toch niet nieuw? Volgens heb ik dit al vaker gezien (Corvette?). | ||
Michael_Moore | donderdag 31 mei 2012 @ 20:04 | |
Geen idee, ik kan er i.i.g. zo snel niets over vinden. ![]() | ||
Michael_Moore | donderdag 31 mei 2012 @ 20:21 | |
En gevonden. ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 31 mei 2012 @ 20:27 | |
Blijft toch een heerlijk geluid, zo'n dikke Amerikaanse V8. | ||
Migue | vrijdag 1 juni 2012 @ 08:57 | |
Het is een primeur in LMP1, inderdaad niet in sportscar racing. Nog een paar weken, dit jaar wordt weer zo feth! | ||
sasquatsch | maandag 4 juni 2012 @ 16:06 | |
Hebben we dit jaar de DeltaWing als opmerkelijke verschijning in de 24 uur van Le Mans, volgend jaar komt de GreenGT, een auto met twee door waterstof aangedreven elektromotoren. ![]() Deze wagen zal op 25 augustus zijn debuut maken tijdens de 6 uur van Silverstone. | ||
Fir3fly | maandag 4 juni 2012 @ 16:09 | |
Wat een lelijk ding ![]() | ||
Meike26 | maandag 4 juni 2012 @ 16:10 | |
Goddomme wat is dat ding lelijk ! Lijkt me ook een erg klein wagentje tov de LMP1 & 2 auto's. Als een soort verbouwde X-bow ofzoiets ? | ||
Meike26 | maandag 4 juni 2012 @ 16:11 | |
Het is alsof een Snorkel vreemd is gegaan met een hamerhaai ![]() | ||
Fir3fly | maandag 4 juni 2012 @ 16:18 | |
Ook maf dat er gesproken wordt over 540 pk. Bij een elektromotor. |