Endurance gaat erom zo lang mogelijk met zo'n hoog mogelijke snelheid rijden. Diesel is zuiniger dus minder stops, terwijl het niet ten koste gaat van de snelheid. Zo ook voor de hybride varianten. Nog zuiniger zonder dat het ten koste gaat van de snelheid.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:44 schreef WickedWild het volgende:
Vind het jammer dat Audi met de Quattro-techniek(of in dit geval elektrische motoren die de voorwielen aandrijven) mag rijden..
Vond en vind het ook jammer van de diesels, het echte racegeluid mis ik en dat er dan 2 teams de afgelopen jaren maar meededen om de 1e plaats.
Geef mij maar die gillende V10's V12's of zoals Mazda met de Wankelmotor!
Ik niet helemaal. De mensen moeten ook vermaakt worden. Vorig jaar, tijdens de Gamma racedag op Assen, was er een race met electrische motoren. WAT een aanfluiting. Letterlijk, je hoorde ze alleen fluiten, maar heel veel deelnemers kwamen niet eens aan de finish omdat de accu leeg was.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Endurance gaat erom zo lang mogelijk met zo'n hoog mogelijke snelheid rijden. Diesel is zuiniger dus minder stops, terwijl het niet ten koste gaat van de snelheid. Zo ook voor de hybride varianten. Nog zuiniger zonder dat het ten koste gaat van de snelheid.
En de huidige trend is dat auto's nu eenmaa zuiniger en schoner worden en ik juich het alleen maar toe dat de racewagens daar aan mee doen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97855quote:British racing car constructor Lola has taken the wraps of its 2012 LMP1 contender.
The Lola B12/60, which will make its debut with Mazda power in the hands of Dyson Racing at the Sebring 12 Hours on March 17, is distinguished from its predecessors by heavily revised front-end aerodynamics.
The car also incorporates the wide front tyres now used by the majority of the LMP1 field and a shark's fin, which is mandatory from 2012.
Lola boss Martin Birrane said: "After a detailed aerodynamic development study over the autumn/winter period, our LMP1 car has effectively had a re-design for the 2012 season.
"Our customers share Lola's vision and technical thirst for continuous improvement, so we believe that all our entries in the FIA World Endurance Championship and the American Le Mans Series this year will again be competing for further silverware with the new-look Lola B12/60."
The first of two B12/60s ordered by Dyson left for the US at the weekend and will be given at test at Sebring this Saturday. Dyson will run a solo car in the WEC opener for Guy Smith, Chris Dyson and Steven Kane.
The Anglo-Swiss Rebellion Racing squad, which is running two cars in the FIA World Endurance Championship, will run its bespoke 2011 aero set-up at Sebring before switching to the 2012 bodywork for the second round of the series at Spa in May.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:12 schreef Klonk het volgende:
[..]
Speciaal voor jou hebben ze hem opgestart
Diesel zorgt dit jaar waarschijnlijk niet meer voor minder stops aangezien de diesel's (Audi) dit jaar een nog kleinere tank krijgen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Endurance gaat erom zo lang mogelijk met zo'n hoog mogelijke snelheid rijden. Diesel is zuiniger dus minder stops, terwijl het niet ten koste gaat van de snelheid. Zo ook voor de hybride varianten. Nog zuiniger zonder dat het ten koste gaat van de snelheid.
En de huidige trend is dat auto's nu eenmaa zuiniger en schoner worden en ik juich het alleen maar toe dat de racewagens daar aan mee doen.
Audi was sneller dan de Peugeot vooral door de Porsche Curves. Toen het afkoelde was de Audi sneller en kon langer doen met 1 set banden. Dat is wat uiteindelijk de winst bracht.quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:18 schreef Peterselieman het volgende:
Weet nog van vorig jaar dat de Audi's elf ronden reden voordat ze moesten tanken en Peugeot probeerde een rondje langer te doen, maar haalde er nauwelijks voordeel uit, omdat die extra liters tanken ook tijd kost.
Uiteraard maar met een 8% reductie in restrictor diameter zorgt er wel voor dat de diesels dit jaar het minder makkelijk gaan krijgen dan vorig jaar. Daarnaast is de tanksnelheid van de diesels nog steeds trager dan een normaal tankstation. Audi zal dus goed hun best moeten doen om nog ergens een (groot) voordeel te pakken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:44 schreef Tarado het volgende:
In principe zijn die tankinhoud verschillen tussen Diesel en Otto er ook om de boel gelijk te trekken
Werd wel een keer tijdquote:Op woensdag 7 maart 2012 09:52 schreef zBus het volgende:
[..]
Uiteraard maar met een 8% reductie in restrictor diameter zorgt er wel voor dat de diesels dit jaar het minder makkelijk gaan krijgen dan vorig jaar. Daarnaast is de tanksnelheid van de diesels nog steeds trager dan een normaal tankstation. Audi zal dus goed hun best moeten doen om nog ergens een (groot) voordeel te pakken.
Nog een manier om dit te voorkomen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:37 schreef WickedWild het volgende:
Wat is de reden van de gaten boven de voor- en achterwielen eigenlijk?
Vorig jaar op le mans zorgde het ervoor, volgens mij, dat er bij de crash van McNish geen ernstige gewonden of doden zijn gevallen. Was de auto zo omhoog gekomen als in het filmpje dan was de auto sowieso over het hek heen gevlogen met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Die haaienvin is spuuglelijk maar werkt volgens mij wel goed tegen dit soort crashes.
Zoals de crashes van Dumbreck en Webber in 1999.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:22 schreef zBus het volgende:
[..]
Vorig jaar op le mans zorgde het ervoor, volgens mij, dat er bij de crash van McNish geen ernstige gewonden of doden zijn gevallen. Was de auto zo omhoog gekomen als in het filmpje dan was de auto sowieso over het hek heen gevlogen met alle gevolgen van dien.
Er is ook helemaal niets mis met die auto. Ziet er alleen enorm debiel uit en het heeft natuurlijk helemaal niets meer met sportwagens te maken. Maar wanneer je door de ogen van een 1910-autoliefhebber kijkt, lijken de huidige sportwagens ook nergens meer op. DeltaWing is dus iets te revolutionair, maar ik ben bang dat het wel de toekomst is.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:09 schreef Party_P het volgende:
Onboard in de DeltaWing, corneringspeeds lijken okay te zijn
Er zit gelukkig nog een normale benzine motor in!!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:54 schreef Migue het volgende:
[..]
Er is ook helemaal niets mis met die auto. Ziet er alleen enorm debiel uit en het heeft natuurlijk helemaal niets meer met sportwagens te maken. Maar wanneer je door de ogen van een 1910-autoliefhebber kijkt, lijken de huidige sportwagens ook nergens meer op. DeltaWing is dus iets te revolutionair, maar ik ben bang dat het wel de toekomst is.
Maar tot die tijd mogen we nog even genieten van de huidige GT-prototypen. Live op MotorsTV en ALMS.com vanaf een uur of 15. Wie heeft er nog meer enorm veel zin in!?
quote:Toyota staat niet aan de start van de 1.000 kilometer van Spa-Francorchamps. De Japanse fabrikant wilde op het Belgische F1-circuit debuteren met de nieuwe LMP1-bolide maar na een crash op Paul Ricard is besloten niet deel te nemen aan de wedstrijd in de Ardennen. De TS030 was dusdanig beschadigd dat reparatie niet meer mogelijk was. Bovendien moest de monocoque opnieuw geproduceerd en getest worden waardoor er een tijdtekort ontstond. Het team zal nu debuteren tijdens de 24 uren van Le Mans in juni.
“We zijn diep teleurgesteld deze beslissing te moeten bekendmaken en leven mee met de rijders, teamleden en fans die zo uitkeken naar de race op Spa”, aldus Toyota Racing President Yoshiaki Kinoshita. “Sinds het ongeluk hebben we alle opties bekeken maar helaas is er geen andere mogelijkheid.”
twitter:RACERmag twitterde op maandag 23-04-2012 om 19:31:27Pescarolo delays debut of LMP1 car http://t.co/BLHsw2JJ reageer retweet
Daar zitten mooie foto´s tussen!quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:21 schreef Migue het volgende:
Spa was megacool! Wie is nog meer geweest?
http://www.flickr.com/photos/78227624@N06/sets/72157629656176880/
gelukkig. Weg met diesels uit de racerij. Diesels zijn zwaar, uncool, stinken, en maken een rotgeluid, etc, etc.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:38 schreef Marks het volgende:
[..]
Er zit gelukkig nog een normale benzine motor in!!
Niet sexy.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:37 schreef Marks het volgende:
[..]
Was wel benieuwd: hoe klinkt zo'n audi diesel nu ten opzichte van de v12 benzine beulen?
Dank je!quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:37 schreef Marks het volgende:
[..]
Daar zitten mooie foto´s tussen!
Was wel benieuwd: hoe klinkt zo'n audi diesel nu ten opzichte van de v12 benzine beulen?
En de overmacht van Audi gaat van Le Mans misschien een voorspelbare editie maken helaas...
Nee, F1 gaat om innovatie. Dit gaat om endurance. Turbodiesels en electromotoren hebben met beide eigenlijk weinig te maken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:11 schreef Migue het volgende:
[..]
Dank je!
De pleurisherrie van de Ferrari's was echt NIET leuk meer. Doet pijn aan je oren en praten kan ook niet meer. Gelukkig had ik oordopjes bij me. Als er dan een Audi voorbij komt en vooral een e-tron, dan is dat echt heerlijk, zo'n 'zoef' geluid en bij de e-trons klinkt zelfs dat nog iets zachter met een subtiele piep erbij. Als je niet oplet heb je niet eens door dat er eentje langskomt. Het geluid van de toekomst. De Corvettes maken ook een teringherrie maar dat is een heel laag geluid dus prima te doen.
Ik snap niet dat mensen zo zwaar tillen aan het geluid van dit soort racewagens. Als je sportscars kijkt voor de vulgariteit heb je toch echt de verkeerde autosport gekozen. Het gaat hier om innovatie, niet om wie de grootste penis, pardon, motor, heeft. Laat de diesel-hybrids en fuel cells maar komen!
Ben ook geweest vorige week zaterdag, zo te zien ben jij zelfs helemaal bij rivage geweest.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:21 schreef Migue het volgende:
Spa was megacool! Wie is nog meer geweest?
http://www.flickr.com/photos/78227624@N06/sets/72157629656176880/
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens, een racewagen moet je horen en voelen als hij langskomt. Dat je het een herrie vindt snap ik echt niet, maar niet iedereen is zo'n petrolhead als ik.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:11 schreef Migue het volgende:
[..]
Dank je!
De pleurisherrie van de Ferrari's was echt NIET leuk meer. Doet pijn aan je oren en praten kan ook niet meer. Gelukkig had ik oordopjes bij me. Als er dan een Audi voorbij komt en vooral een e-tron, dan is dat echt heerlijk, zo'n 'zoef' geluid en bij de e-trons klinkt zelfs dat nog iets zachter met een subtiele piep erbij. Als je niet oplet heb je niet eens door dat er eentje langskomt. Het geluid van de toekomst. De Corvettes maken ook een teringherrie maar dat is een heel laag geluid dus prima te doen.
Ik snap niet dat mensen zo zwaar tillen aan het geluid van dit soort racewagens. Als je sportscars kijkt voor de vulgariteit heb je toch echt de verkeerde autosport gekozen. Het gaat hier om innovatie, niet om wie de grootste penis, pardon, motor, heeft. Laat de diesel-hybrids en fuel cells maar komen!
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het dus niet mee eens, een racewagen moet je horen en voelen als hij langskomt. Dat je het een herrie vindt snap ik echt niet, maar niet iedereen is zo'n petrolhead als ik. Het mooiste moment wat dat betreft vond ik dan ook:
Vorig jaar tijdens vrije training op Spa, stond ik midden in het park tussen het circuit, tussen het stuk naar Blanchimont en Pouhon. Overal rondom ons heen dus de F1 wagens, GE WEL DIG, maximale dolby surround. Iets wat volgens mij alleen op Spa zo mooi kan door op het middenstuk van het Circuit te kunnen komen...![]()
Ik had het na een uur op de tribune zitten wel gezien en vooral gehoord. Was ook stervenskoud om daar stil te zitten, dus toen zijn we maar langzaamaan het circuit rondgelopen. Half uur voor de finish bij de hoofdtribune aangekomen, perfect. Helaas is er na Pouhon niet veel meer te zien, afgezien van een hoop mooie natuur, maar het was wel super om de tijd te hebben om tijdens een race langs de baan te wandelen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 02:25 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ben ook geweest vorige week zaterdag, zo te zien ben jij zelfs helemaal bij rivage geweest.
twitter:johndagys twitterde op woensdag 16-05-2012 om 20:10:03Remember the Peugeot 908 HDi-FAP that went up for auction? http://t.co/Dd3AlMca Well, it sold for 1.68 million EUR (2.14 million $) reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |