quote:Maar ik weet zeker, dat je door serieuze gespreksgroepen en fora die zeer goed gemodereerd worden (zoals het geval bij het martijn-forum), door een persoon met voorbeeldfunctie die duidelijk oproept tot een celibatair bestaan (nogmaals de enige juiste oplossing als je die gevoelens hebt), dat je daardoor het aantal gevallen gelijkend aan dit enorm kan reduceren
Het Venusproject stelt:quote:Gespreksgroepen moeten heropgestart worden.
Marthijn Uiitenboogaardt moet zendtijd krijgen op TV, op de radio en column krijgen in een krant. Samen met nog twee anderen (die nu uit de publiciteit blijven, vanwege hoe ze voorheen behandeld zijn door die media, maar die ook een goede levenshouding hebben) kunnen zij als voorbeeld dienen.
Marthijn stelt met nadruk dat je je aan de wet moeten houden en je dus moet onthouden van seks (iedereen op fok kan het, dus kunnen pedo's het ook). Marthijn is vegetariër en heeft dus respect voor alle levende wezens (en is dus ook voor veel hetero's en homo's een voorbeeld en moreel superieur).
Bij die gespreksgroepen moet ook duidelijk zijn dat je altijd de wet respecteert en je je dus onthoudt van seks. Desnoods laat je deelnemers hiervoor tekenen.
Het Martijn-forum was een perfect forum en werd uitstekend gemodereerd. Ook dit kan een goed iets zijn, wanneer er duidelijk een visie wordt gegeven, hoe je celibatair levend toch een zeer goed en moreel superieur bestaan kunt leiden.![]()
Pedofilie en homofilie verdwijnen vanzelf in een dergelijke samenleving dus. Dat is ook een goede oplossing. Kinderen worden vrij en zonder schaamte opgevoed en niet meer hysterisch zoals nu en ze worden geen angst meer voor mannen ingepraat.quote:We view the facts of sex are as follows: If children are raised in an environment where nude swimming is the norm, then their sexual attitudes and behaviors will evolve differently than in situations where their bodies are always covered and hidden. Aberrant sexual behavior and fetishes would probably disappear in cultures where unclothed bodies are regarded as natural. Deviant sexual behaviors like Peeping Toms, selling nudity in magazines, exhibitionism, and similar activities are mostly generated in societies where sex is covert and people are deprived about it. Unfortunately, much religious training seeks to perpetuate conventional sexual attitudes with particular emphasis on feelings of guilt. Societies, which accept unscientific values and beliefs about sex, are bound to generate unhealthy deviations involving cruelty, sadism, etc.
Sexual attitudes and behaviors in a saner society will evolve very differently from conventional societies today. We think nudity will become more commonplace on beaches, parks, and elsewhere, and that this will, in fact, become the norm in the future. Non-judgmental attitudes about sexual preference will eventually prevail. Sex in the culture will lack inhibition, thus reducing the interest in dancing girls, enticing displays, sexual extravagance, etc. Sexual distortions and abnormalities result from judgmental religious concepts regarding nudity and sexual preference.
Jacque Fresco, founder of The Venus Project, once lived on a Polynesian island in the South Pacific where the natives wore no clothing. This was associated with a completely different value system concerning sex and nudity. They did not behave like people do in a sexually deprived culture. The males didn't stare at the female body, but rather looked into their eyes when speaking to them. During sex they stroked the entire body. When you pet a dog you don’t stop at the balls--you stroke the entire dog. They were uninterested in photos of nudes, male or female. They didn’t brag about sexual conquests or emphasize their sexual behavior, and it appeared to be as natural as any other activity among them. They engaged in sex when they were old enough to do so and did so without cruelty or fetishes. Those distortions mostly occur in modern “civilization” where deprivation and sexual morality are dominant.
The Venus Project feels that sexual preferences are byproducts of a person’s experiences and we make no judgments regarding those preferences. Our aim is to find out what conditions are responsible for deviant behavior in all aspects of society and then to scientifically design an environment that will evolve the best in human values and relationships. A better social design in a resource-based economy will evolve productive and cooperative citizens.
Kom dan met een oplossing. Dat is alles wat ik vraag.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zolang kinderen verkracht / aangerand en misbruikt worden is die angst gegrond.
Welke andere mening? Ik heb nog geen mening gelezen, nog geen oplossing gezien.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:13 schreef ShaoliN het volgende:
Je bent niet serieus aars. Wat je respecteert de andere mening niet.
Ja. Alle vrouwen ook.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Alle mannen preventief uitmoorden?
Als een forum voor mensen met moordneigingen, er voor zorgt dat door goede begeleiding en uitstekende moderatie, dat potentiële moordenaars uiteindelijk afzien van moord, dan is dat toch een aanwinst een dergelijk forum?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:28 schreef tuintegel het volgende:
Dus volgens jouw biedt een goed gemodereerd forum de oplossing ! Nou laten we er dan ook 1 oprichten voor moordenaars , berovers en weet ik het wat nog meer.
Nu serieus , ik denk dat pedofilie nooit uit een persoon die dat heeft te krijgen is en dat het altijd aanwezig is. Al zet je er tien psychiaters op , eens een pedofiel altijd een pedofiel . In dat opzicht is pedofilie vergelijkbaar met homofilie en hetero zijn , je voelt je aangetrokken tot een bepaalde groep en dat krijg je er niet uit.
Een kind in de buurt van een pedofiel zal altijd een risico met zich meebrengen . De enige oplossing is dat zulke mensen hulp krijgen en gewoon niet aan kinderen mogen zitten.
Ik ben bang dat hier nooit een definitieve oplossing voor komt ..
Overigens zou ik nooit een normaal gesprek kunnen voeren met een pedofiel (als ik het weet) , daarvoor heb ik een te grote afkeer daartegen.
Eerste serieuze opmerking, bedankt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:37 schreef Karammel het volgende:
Interessante insteek. De link naar homofilie zie ik overigens wel degelijk. In beide gevallen gaat het om een seksuele interesse die afwijkt van de normaal. Tegenwoordig zijn vele van ons het er al over eens dat seksuele gevoelens voor iemand van dezelfde gender in de aard van de persoon zit.
In datzelfde licht zou je pedofilie ook kunnen zien. Groot verschil inderdaad is dat pedofilie, volledig terecht overigens, verboden is. Dat neemt echter niet weg dat de gevoelens er niet kunnen zijn. Een celibatair leven is dan de enige legale optie en eigenlijk zou men daar respect voor moeten hebben. 'Helaas' word je gelijk door iedereen uitgespuugd als je bekendmaakt een aantrekkingskracht te voelen t.o.v. kinderen.
Ik denk oprecht dat voor een gedeelte van de pedoseksuelen praatgroepen e.d. een goede oplossing kunnen zijn. Uitzendingen op televisie en dergelijke vind ik wat ver gaan. Deze groep zou wat meer geaccepteerd moeten worden.
Toch denk ik dat er in de meeste gevallen van pedoseksualiteit meer sprake van misbruik dan van echte aantrekkingskracht. Kinderen zijn nou eenmaal het minst weerbaar en de makkelijkste optie. Voor die grote groep van het geheel zullen praatgroepen e.d. geen moer uitmaken. Die mensen moeten ze levenslang wegstoppen!
Maar gaat dat over pedofielen die daar werken of over pedofielen die daar een kindje 'oppikken'?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kinderdagverblijven, scholen en zwembaden blijken erg populair te zijn bij pedofielen.
Om te beginnen daar eens wat serieuzer antecedenten onderzoek doen bij aanstelling.
Bij herhaalde recidive is een chemische castratie te overwegen.
Niet helemaal eens met de oplossing, maar in elk geval wel een serieuze opmerking.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kinderdagverblijven, scholen en zwembaden blijken erg populair te zijn bij pedofielen.
Om te beginnen daar eens wat serieuzer antecedenten onderzoek doen bij aanstelling.
Bij herhaalde recidive is een chemische castratie te overwegen.
Ik begrijp niet dat dit topic nog open is want ook bovenstaande uitspraak is er niet een waarop Fok zich graag zal laten voorstaan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Pedofielen kunnen wel degelijk met kinderen omgaan en misschien zelfs beter dan hetero's, maar ze moeten zich wel onthouden van seks natuurlijk.
Waarom niet? Het is een interessant onderwerp om over te discussiëren en ondanks dat de TS in mijn ogen er vreemde standpunten op nahoudt, mag iedereen die standpunten hebben. Het is niet verboden bij wet om dat te vinden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat dit topic nog open is want ook bovenstaande uitspraak is er niet een waarop Fok zich graag zal laten voorstaan.
Pedofielen hebben amoureuze en seksuele gevoelens voor kinderen. Hun omgang met kinderen zal dus nooit hetzelfde of beter zijn dan die van normaal geaarde volwassenen. Het is een fabeltje dat pedo's extra goed voor kinderen zorgen, want hun aandacht zal altijd erotisch getint zijn.
FOK is een soort oost-Duits Politbureau?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat dit topic nog open is want ook bovenstaande uitspraak is er niet een waarop Fok zich graag zal laten voorstaan.
Pedofielen hebben amoureuze en seksuele gevoelens voor kinderen. Hun omgang met kinderen zal dus nooit hetzelfde of beter zijn dan die van normaal geaarde volwassenen. Het is een fabeltje dat pedo's extra goed voor kinderen zorgen, want hun aandacht zal altijd erotisch getint zijn.
Mensen die er in dienst komen als vrijwilliger of met contract.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:44 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Maar gaat dat over pedofielen die daar werken of over pedofielen die daar een kindje 'oppikken'?
Het is nieteens een oplossing maar aanzet tot onderkennen en beheersen van het probleem.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Niet helemaal eens met de oplossing, maar in elk geval wel een serieuze opmerking.
In het begin was ik echt bang dat Tong80 Danny had ontvoerd en zelf het forum had overgenomen.![]()
Overigens verder niets slechts over Tong80 hoor, een gewaardeerde user, ik bedoel alleen, je bent in de regel niet erg serieus.Ik waardeer je wel degelijk hoor, dus niet verdrietig worden of zo. Ik ben nog steeds fan van je.
Ja, dat is lastig. Ik vind het zelf ook wel belangrijk dat bijvoorbeeld een burgemeester van een gemeente weet of daar een veroordeelde pedofiel komt te wonen. Je kunt zeggen dat je hierbij inbreuk op de privacy maakt van de pedofiel, maar in mijn ogen is het ook belangrijker om de veiligheid van de kinderen te waarborgen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mensen die er in dienst komen als vrijwilliger of met contract.
Te vaak blijken die al een verleden te hebben waar bij de nieuwe werkgever niets bekend was.
Het is niet eens nieuws. Mogelijk dat het elders op Fok wel past, maar een pedo-lobby in NWS lijkt me niet op zijn plaats.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:50 schreef Heroinjunk het volgende:
Waarom niet? Het is een interessant onderwerp om over te discussiëren en ondanks dat de TS in mijn ogen er vreemde standpunten op nahoudt, mag iedereen die standpunten hebben. Het is niet verboden bij wet om dat te vinden.
Hoe we het tegenwoordig noemen doet helemaal niet ter zake. De stempel die je erop plakt verandert helemaal niets aan wat het daadwerkelijk is.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:42 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik wil je er als eerste op wijzen dat pedofilie een psychische stoornis is en homofilie een geaardheid, dus dat je het met elkaar kunt vergelijken, is een vlieger die niet opgaat. En inderdaad, vroeger was homofilie ook een psychische stoornis, maar dat is nu niet aan de orde. Ik heb het alleen over het hier en nu.
En homo's kunnen geen mannelijke vrienden hebben. Die zullen namelijk áltijd seksueel in de weer zijn! Drogredenen genoeg hier gelukkig.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Moeten wij ze overtuigen ja?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
FOK is een soort oost-Duits Politbureau?![]()
Alsof alle meningen die hier op FOK! verkondigd worden, ook de mening van Danny zijn.
Het lijkt me juist goed dat er een echte discussie is. Misschien kunnen we er voor zorgen dat uiteindelijk pedoseksuelen af zien van seks met kinderen. Lijkt me een enorm winstpunt!
Homofilie? Ik denk niet dat dat verdwijntquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Pedofilie en homofilie verdwijnen vanzelf in een dergelijke samenleving dus.
Ik begrijp niet hoe jij pedofilie en homoseksualiteit op een lijn kunt zetten. Het een draait om ongelijke verhoudingen, het ander om gelijkwaardige.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:00 schreef Karammel het volgende:
En homo's kunnen geen mannelijke vrienden hebben. Die zullen namelijk áltijd seksueel in de weer zijn! Drogredenen genoeg hier gelukkig.
Dat komt omdat ze opgevoed zijn om bij het eerste woord dat aan sex doet denken tegen het plafond te springen. En als je naar het plafond springt kan je niet (verder) lezen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik stel dus juist dat pedofielen celibatair moeten leven. Desondanks krijg ik gebash over mij heen. Kunnen mensen niet lezen of zo?
Pedofilie is dan ook heel wat anders dan homoseksualiteit. Pedofilie betreft alleen de gevoelens, terwijl homoseksualiteit ook daadwerkelijk heeft te maken met seks. Zodra je het over pedoseksualiteit hebt, heb je wel een punt. Maar pedofilie en homofilie scheelt in die zin ook niet heel veel. Je wijkt af van de norm, door gevoelens te koesteren voor personen waar 'normale' mensen geen gevoelens voor koesteren.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe jij pedofilie en homoseksualiteit op een lijn kunt zetten. Het een draait om ongelijke verhoudingen, het ander om gelijkwaardige.
The war is not meant to be won, the war is meant te be continued.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Is het geen goed idee dan als pedofielen af zien van seks? Ik snap het niet hoor.
Dat is dan ook de reden dat het één volledig legaal is terwijl het andere ten strengste verboden isquote:Op donderdag 9 juni 2011 21:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe jij pedofilie en homoseksualiteit op een lijn kunt zetten. Het een draait om ongelijke verhoudingen, het ander om gelijkwaardige.
De oplossing is dus simpel: Nog eens 20 jaar wachten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:42 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik wil je er als eerste op wijzen dat pedofilie een psychische stoornis is en homofilie een geaardheid, dus dat je het met elkaar kunt vergelijken, is een vlieger die niet opgaat. En inderdaad, vroeger was homofilie ook een psychische stoornis,
Daar zullen ongetwijfeld voorstanders van zijn. Ik ben hier geen voorstander van, maar goed. (:quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De oplossing is dus simpel: Nog eens 20 jaar wachten.
Dat is alleen maar moralistisch gezever. Ik eet iets omdat ik honger heb, niet omdat het legaal en sociaal geaccepteerd is.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus hoop ik?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het Venusproject stelt:
http://thevenusproject.com/nl/the-venus-project-introduction/faq
[..]
Pedofilie en homofilie verdwijnen vanzelf in een dergelijke samenleving dus. Dat is ook een goede oplossing. Kinderen worden vrij en zonder schaamte opgevoed en niet meer hysterisch zoals nu en ze worden geen angst meer voor mannen ingepraat.
Het maakt niet uit wat je vind, je kan net zo goed tegen zwaartekracht zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Daar zullen ongetwijfeld voorstanders van zijn. Ik ben hier geen voorstander van, maar goed. (:
Beste opmerking tot nu toe.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
The war is not meant to be won, the war is meant te be continued.
Polynesiërs!quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus hoop ik?
Hiermee impliceer je dat homofilie en pedofilie ziektes zijn..
Daarbij, denk je echt dat opgroeiende kinderen zich anders zullen ontwikkelen als er geen taboe op naaktheid ligt?
Dat wil ik graag beargumenteerd zien!
Van mij hoeft het ook niet verdwijnen. Pedofilie hoeft wat mij betreft ook niet te verdwijnen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Homofilie? Ik denk niet dat dat verdwijnt
Ik kan me voorstellen dat verkrachting en gluren minder voor zou komen, maar homo/pedo-filie, gender-issues en fetisjes hebben meer met nature te maken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Van mij hoeft het ook niet verdwijnen. Pedofilie hoeft wat mij betreft ook niet te verdwijnen.
De meeste burgers zien het het liefst verdwijnen (in Uganda en oost-Europa ziet men homofilie graag verdwijnen en hier in Nederland ziet men graag pedofilie verdwijnen) en het Venusproject gaat uit van de nurture-kwestie, dat je door opvoeding iemands geaardheid beïnvloed, althans zo lees ik het op hun weblocatie onderaan bij FAQ.
Mwah, aannames. Zolang je zelf geen pedofiel bent kun je dat niet zeggen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:47 schreef Disana het volgende:
Niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Waarom zouden pedofielen altijd en voor alle kinderen erotische gevoelens moeten hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Papier kwam al met een goed voorbeeld, maar naturistische families zijn ook een goed voorbeeld. Daar komen zelden misstanden voor.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit meen je niet serieus hoop ik?
Hiermee impliceer je dat homofilie en pedofilie ziektes zijn..
Daarbij, denk je echt dat opgroeiende kinderen zich anders zullen ontwikkelen als er geen taboe op naaktheid ligt?
Dat wil ik graag beargumenteerd zien!
gelukkig schrijf je misschien . Anders zou ik bijna gaan denken dat je pedofiel moet zijn om een goede ouder te zijnquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Pedofielen kunnen wel degelijk met kinderen omgaan en misschien zelfs beter dan hetero's, maar ze moeten zich wel onthouden van seks natuurlijk.
Le wut?quote:During sex they stroked the entire body. When you pet a dog you don’t stop at the balls--you stroke the entire dog. They were uninterested in photos of nudes, male or female.
Polynesia.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:43 schreef Smulbaard het volgende:
[..]
Le wut?
I never even go NEAR the balls.
Mwah ik deel zijn mening niet , maar zoals ts denkt zullen ongetwijfeld nog meer mensen denken . Ik ga hem ook niet dood wensen en zal ook niet zeggen dat hij ziek is .quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De enige andere mening is dat TS ziek is en dat alle pedo's dood moeten. Dat is ook nogal monologisch.
Daar erger ik me ook dood aan. Dat is namelijk politiek correct.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:41 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik opmerkelijk vind, is dat hier de pedoseksuelen, de echte kwaadwillenden snel door elkaar worden gehaald en vernoemd met de pedofielen,
Ook ik heb ooit een topic geopend hier op Fok met de hoop eens een echte discussie te hebben over pedofilie en het bedenken van oplossingen om het deze doelgroep makkelijker te maken. Dat zij kinderen met rust laten en zich niet gaan ontwikkelen als pedoseksueel.
Ooit heb ik een kort gesprek gehad met iemand, naam kwijt, en hij zat er erg mee dit soort gevoelens te hebben. Hij moest er niet aan denken om ermee bezig te zijn, maar toch was er die trigger dat als hij een kind zag, hij bepaalde gevoelens kreeg.
Hij kwam toen met een algemene oplossing, door een bewaakt fotoarchief te gaan beheren van mensen die nu 30/40 zijn en daar onschuldige niet sexueel getinte jeugdfoto's te beheren.
Het is aan de ene kant jammer dat ik deze persoon niet kende om te weten hoe het nu met hem gaat, want nogmaals, hij vroeg er zelf ook niet om om pedofiel te zijn. Net zo min dus dat er mensen plotseling achterkomen
gevoelens op te wekken voor het zelfde
geslacht.
Er word hier nu gezegd dat pedofilie een psychische stoornis is en homofilie een
geaardheid ? Bullshit !
Hetero's, homo's, lesbienes, Genderdysforie, (transgender issues) en pedofilie zijn waarschijnlijk allemaal te verklaren door een klein gebied in onze
hersenen, de Hypothalamus.
Al tijdens de zwangerschap word eigenlijk al bepaald of je hetero, homo of pedofiel word. Het is helemaal geen keuze die men maakt, je krijgt het opeens op je bord !
Natuurlijk houdt ik ook een hand boven mn eigen hoofd met alles wat ik gezegd heb. Het is erg gevaarlijk in deze maatschappij om begrip te tonen voor pedofielen of andere taboe's, voor je het weet ben je er ook zelf 1, omdat ik dan die groep verdedig ?
Alleen als het gaat om het fisieke plaatje. Met diegene die hun gevoelens niet kunnen beheersen en of zij zich vergrijpen aan kinderen, daar wil ik echt niets mee te maken hebben.
Vroeger gebeurde die dingen en het zit in de mensheid.quote:
Ik vroeg me al af hoe mensen tot die classificering komen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:42 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik wil je er als eerste op wijzen dat pedofilie een psychische stoornis is en homofilie een geaardheid, dus dat je het met elkaar kunt vergelijken, is een vlieger die niet opgaat. En inderdaad, vroeger was homofilie ook een psychische stoornis, maar dat is nu niet aan de orde. Ik heb het alleen over het hier en nu.
quote:Geaardheid of ziekte?
Pedofilie kan worden ingedeeld in geaardheid -> Parafilie -> Pedofilie. In eerste instantie kan het terug geleid worden naar geaardheid. Maar pedoseksualiteit word niet als maatschappelijk aanvaard en word daarom ingedeeld in ziekte -> geestesziekten -> ontwikkelingsstoornis -> psychoseksuele stoornis. Waarna het terug word herleid naar een ziekte. Kort gezegd word deze geaardheid als ziekte bestempeld omdat het schade toebrengt aan kinderen die niet seksueel volwassen zijn. Pedofilie is niet te genezen omdat het een geaardheid is, net als dat heteroseksualiteit niet te genezen is, als men dit als een ziekte zou beschouwen. Wel kan een pedofiel leren omgaan met zijn pedofiliteit, zodat het binnen de maatschappelijke maatstaven past.
Ik kom tot die classificering door de DSM.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:03 schreef Smulbaard het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af hoe mensen tot die classificering komen.
Het onderscheid tussen geaardheid / gerichtheid en stoornis maakt men dus als er wel of geen sprake is van een probleem voor persoon in kwestie en/of de omgeving aangezien stoornis.
Zelf schaarde ik het allemaal onder geaardheid omdat ik de negatieve connotatie en de maatschappelijke beladenheid van pedofilie en pedoseksualiteit wel wel voor zich vond spreken maar de medische wetenschap ziet het dus ook zoals jij het stelt.
Ik vond op een psychologie site een duidelijk stukje met een definitie.
[..]
Dat doe ik dan ook.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik kom tot die classificering door de DSM.
Je kan het ook met elkaar vergelijken. Alleen volgens de politiek correcte massa mag je dat niet doen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:28 schreef bijdehand het volgende:
Smerige TShomofilie en pedofilie gelijkstellen en denken dat je het kan bannen
Het verschil is dat homosexuele mannen elkaar 'lastig vallen', als ik dat zo mag noemen. Pedofielen vallen vooral kleine kinderen lastig die niet voor zichzelf kunnen beslissen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je kan het ook met elkaar vergelijken. Alleen volgens de politiek correcte massa mag je dat niet doen.
Ik weet niet of je het kan bannen en of het verbannen moet worden. Ik citeer slechts een onderdeel van het Venusproject, die stellen dat door schaamtevrije opvoeding in een gezonde omgeving kinderen geen parafilien opdoen.
Of dat zo is, weet ik niet. Misschien dat een onderzoek op Polynesie daar uitkomst toe biedt.
Nogmaals, wat mij betreft pleit ik voor diversiteit, echter de samenleving kan hier niet mee omgaan en in elk geval pedofielen lijden erg onder hun geaardheid (volgens zelfs als het toegestaan zou zijn, ze lijken me niet gelukkig), dus dan zou het prettig zijn als iedereen ineens 100% hetero is.
Als iemand een geit wil neuken , zal me dat eerlijk gezegd aan mijn reet roesten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:15 schreef helldeskr het volgende:
dieren zijn dus taboe..simpel lijkt mij.
Meeste pedofielen onthouden zich van seks, dus doen niemand kwaad. En een pedofiel wordt evenmin als een hetero of homo op ieder kind verliefd.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het verschil is dat homosexuele mannen elkaar 'lastig vallen', als ik dat zo mag noemen. Pedofielen vallen vooral kleine kinderen lastig die niet voor zichzelf kunnen beslissen.
Wij moeten een oplossing bedenken?? Pedofielen zijn volwassen mensen die weten dat ze met hun jatten van kinderen af moeten blijven! Laat ze dat ook gewoon doen dan. Daar heb je je oplossing!quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Kom dan met een oplossing. Dat is alles wat ik vraag.
Het is geen promotie van pedofilie. Ik ben realistisch. Er zijn pedofielen.
Zorg voor een samenleving waarin pedofielen geen seks met kinderen hebben, maar geef pedofielen wel een plek in de samenleving.
Ik stel dus juist dat pedofielen celibatair moeten leven. Desondanks krijg ik gebash over mij heen. Kunnen mensen niet lezen of zo?
Als je niet serieus kan reageren of louter kan reaguren, reageer dan niet. Ik ben expres weggegaan uit ander topic omdat iedereen daar alleen wil mekkeren en nu komen de schapen op dit topic af.
Anders geef ik het maar op verder en laat ik iedereen gezellig samen mekkeren en dan wachten we gewoon tot het volgende incident. Ik heb zelf geen kinderen, dus eigenlijk zal het me verder aan mijn reet roesten. De samenleving wenst kinderen niet echt te beschermen, dan zij het zo.
Spijtig.
Geen probleem met pedofielen die zich onthouden van seks natuurlijk. Maar een homo die een man verkracht vind ik nog altijd minder erg dan een pedofiel die een kind verkracht. En verliefdheid hoeft ook geen voorwaarde te zijn als je kijkt naar de verschillende zaken de laatste tijd.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Meeste pedofielen onthouden zich van seks, dus doen niemand kwaad. En een pedofiel wordt evenmin als een hetero of homo op ieder kind verliefd.
Een homo bespringt toch ook niet elke man.
Ik vind niet dat je pedofielen mag veroordelen (en dat gebeurt wel maatschappelijk en op veel fora, fok! valt nog wel mee gelukkig), wanneer ze zich onthouden van seks. En zo raar is een leven zonder seks ook weer niet, 90% van FOK! heeft geen seks en zal nooit seks hebben.
Dat komt omdat naturisten grote buit nergens kunnen verstoppen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Papier kwam al met een goed voorbeeld, maar naturistische families zijn ook een goed voorbeeld. Daar komen zelden misstanden voor.
Op een naturistenstrand of naturistencamping wordt zelden gestolen, dit helaas in schril contrast tot textielstranden en textielcampings.
Vind je dat echt?quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:37 schreef bijdehand het volgende:
. Maar een homo die een man verkracht vind ik nog altijd erger dan een pedofiel die een kind verkracht.
Wat een bizarre ethische stelling ja.quote:
Het licht valt altijd op de extremen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Geen probleem met pedofielen die zich onthouden van seks natuurlijk. Maar een homo die een man verkracht vind ik nog altijd erger dan een pedofiel die een kind verkracht. En verliefdheid hoeft ook geen voorwaarde te zijn als je kijkt naar de verschillende zaken de laatste tijd.
Oh ik bedoelde minder ergquote:
Met het één verpest je een kinderleven en doe je tig keer zoveel schade als bij het verkrachten van een volwassene.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:43 schreef Smulbaard het volgende:
[..]
Wat een bizarre ethische stelling ja.
Ik zou niet weten wat ik er mee moet buiten dat het beide vreselijk is laat staan expliciet menen dat het één erger is dan het ander.
Had het al aangepast en daar heb je 100% gelijk.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Met het één verpest je een kinderleven en doe je tig keer zoveel schade als bij het verkrachten van een volwassene.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |