abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2011 @ 03:22:58 #1
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_97874522
Hallo allemaal,

ik vraag me af hoe je kunt beginnen met het handelen in vastgoed o.i.d.?
Ben zelf nog jong, dus weet niet of er een leeftijdslimiet is in het kopen van grond en gebouwen e.d.
En kun je b.v. een gebouw/lap grond kopen in een ander land, buiten Europa, terwijl je geen burger bent van dat land en het alleen wil aanschaffen om ermee te handelen? Of is dat onmogelijk?
Ik denk dan daarbij aan de VS en misschien zelfs Mexico, omdat daar de grond/huis prijzen veel lager zijn dan in Europa en je daarom makkelijker winst kunt maken.

Wil later zelf, na het afronden van mijn studie en e.v.t extra opleidingen, in de VS gaan wonen en werken. Be nu 18 (net 18 geworden), en denk over 4 jaar ca. $100.000 gespaard te hebben.
Heb je met dit bedrag (en misschien wel toevoeging door ouders en familie) een redelijk startkapitaal om te beginnen met handel in vastgoed? En kun je met dit bedrag (en iets hoger) een lening krijgen om je plannen voor te zetten/te steunen?

Vroeg het mij gewoon af. Ik denk dat er met handel in vastgoed wel goed te verdienen valt als je de juiste kennis en hulp hebt en krijgt. Ik wil mijzelf i.i.g. later opwerken en niet voor altijd maandelijks op mijn loon te hoeven wachten. Ik wil dus nu alvast beginnen met het uitzoeken van het een ander (al wel gedaan inmiddels) en heb ook al gekeken hoe ik het best zo'n bedrag bij elkaar kan sparen. Sommige dingen, zoals bovenstaande, wil ik liever bij elkaar hebben omdat je er op het net anders wel heel erg veel verschillende antwoorden op na houd (meestal ook oud) en als ik het nu vraag, krijg ik misschien wel de meest recente antwoorden. :D

Alvast bedankt voor uw hulp.
  woensdag 8 juni 2011 @ 03:24:50 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_97874539
Heb je zelf al informatie opgezocht?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 8 juni 2011 @ 03:26:41 #3
344644 computerprobleem
pi_97874549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 03:24 schreef donroyco het volgende:
Heb je zelf al informatie opgezocht?
Nou, een beetje. Maar dat is te algemeen. Heb wel familie die bezig zijn met het kopen en verkopen van grond etc. alleen dat is voornamelijk in een ander land, het tegenovergestelde van de VS en ik wil richting de VS. Kan ook het geld geven aan een van mijn ooms of mijn vader en het hun laten doen, alleen tja... ben je afhankelijk van anderen, gaat er iets fout heb je pech enz.
pi_97874900
Hoezo kan je meer winst maken in Mexico, omdat de grondprijzen daar lager liggen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97875052
TS, je hoeveelste deel van "later als ik groot ben" serie is dit nou? Ik snap die serie niet helemaal, leg eens uit wat de grotere gedachte is, wil je nu alvast gaan vastleggen wat je later na je studie gaat doen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97875341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 07:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
TS, je hoeveelste deel van "later als ik groot ben" serie is dit nou? Ik snap die serie niet helemaal, leg eens uit wat de grotere gedachte is, wil je nu alvast gaan vastleggen wat je later na je studie gaat doen?

Ik wacht nog even op de "Ik wil emigreren naar Amerika want daar is alles goedkoper en beter" aflevering van TS.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97875567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 06:13 schreef bijdehand het volgende:
Hoezo kan je meer winst maken in Mexico, omdat de grondprijzen daar lager liggen?
Interessant inderdaad.

Tevens vraag ik me af hoe je tijdens je studie $100.000 bij elkaar wil krijgen, is dat door het handelen in vastgoed of krijg je binnenkort een erfenis?
All management is Strategic Management.
  Redactie Frontpage woensdag 8 juni 2011 @ 08:34:07 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97875629
1. Hoe krijg je $100.000 bij elkaar?
2. Hoe kan je op goedkopere grond in een land met een veel lager welstandsniveau zoals Mexico meer winst maken? Logic tells dat je er ook minder marge op maakt
3. Vastgoed voor $100.000? In het oostblok of een schuurtje in Appingerdam misschien. Grond zou wel kunnen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97875856
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 08:34 schreef JeMoeder het volgende:
1. Hoe krijg je $100.000 bij elkaar?
2. Hoe kan je op goedkopere grond in een land met een veel lager welstandsniveau zoals Mexico meer winst maken? Logic tells dat je er ook minder marge op maakt
3. Vastgoed voor $100.000? In het oostblok of een schuurtje in Appingerdam misschien. Grond zou wel kunnen.
1. Niet op deze manier.
2. Spreekt voor zich.
3. Gewoon financieren yo.

Vind je postgeschiedenis trouwens bijzonder interessant TS.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_97875908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 06:13 schreef bijdehand het volgende:
Dat inderdaad.
pi_97875963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 07:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

Dit is de grotere gedachte, vermoed ik. TS wil graag de American Dream realiseren. Echter, TS is net 18 en is zoekende naar hoe, wat en waar.
Hij gaat eerst op vakantie naar de USA: Roadtrip
Daarna emigreert hij: Emigreren
En wil hij zijn fortuin gaan verdienen met handel in vastgoed: Hoe te werk gaan?
Maar ondertussen probeert hij te snappen hoe games gespeeld moeten worden: [PS3] KLOTE PSN ik overweeg zelfmoord!! >:(
En probeert hij zich Excel eigen te maken: Jouw film collectie

Oh, en die 100k USD haalt hij hier vandaan: Nederlandse Kredietmeesters
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97876044
_O-

Bedankt voor de verhelderende uitleg
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:07:33 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_97876120
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 08:57 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dit is de grotere gedachte, vermoed ik. TS wil graag de American Dream realiseren. Echter, TS is net 18 en is zoekende naar hoe, wat en waar.
En wil hij zijn fortuin gaan verdienen met handel in vastgoed: Hoe te werk gaan?
Maar ondertussen probeert hij te snappen hoe games gespeeld moeten worden: [PS3] KLOTE PSN ik overweeg zelfmoord!! >:(

:D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_97876414
Je wilde vakantiewerk voor 5,- per uur gaan doen, en je denkt dat je over 4 jaar 100.000,- hebt? Krijg je nog van iets of iemand geld ofzo?
  Redactie Frontpage woensdag 8 juni 2011 @ 09:27:43 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97876462
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:25 schreef Tja..1986 het volgende:
Je wilde vakantiewerk voor 5,- per uur gaan doen, en je denkt dat je over 4 jaar 100.000,- hebt? Krijg je nog van iets of iemand geld ofzo?
Jep, hij krijgt nog $95,000 van zijn dromen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:12:29 #16
344644 computerprobleem
pi_97888522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 08:57 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nee, ga niet lenen voor geld. Ga er ook niet hard voor werken en het is ook geen erfenis. Wat het wel is, mogen jullie, als jullie het zo graag willen weten, hard over na denken en hier steeds posten tot jullie het goede antwoord hebben.

Maar ja, over goedkope grondprijzen en winst:

Grondprijzen stijgen constant, grond wordt niet goedkoper, tenzij de bevolking sterk afneemt.
Mexico is een land waar de bevolking sterk groeit, vooral rond de grote steden. Grote steden breiden zich uit, het is niet zo dat er in een stad als Mexico Stad b.v. 20 miljoen mensen wonen op 2000 km2 (is voorbeeld, kan minder of meer zijn) en dat er alleen mensen bijkomen zonder dat de stad groeit. Zelfs als je op tientallen kilometers afstand van zo'n stad veel grond koopt voor relatief weinig geld, en het gewoon een jaar of 5, 10 laat staan, verkoop je het bijna met 100% zekerheid met winst. Of het nou $1,- winst is of $200.000,- winst, dat weet ik niet, maar winst zul je in zo'n geval zeker hebben.

En met 100.000$ kun je echt wel gebouwen kopen en verkopen hoor. Wat denken jullie? Dat elk huis van 150 vierkante meter net als in NL overal 200.000¤ kost? Nee hoor. Komt omdat het hier dichtbevolkt is en ja, dan heb je wel veel geld nodig om aan zo iets te beginnen. Voor een rijtjeshuis zou je dan alleen al iets van $300.000,- nodig hebben, ik kom niet eens in de buurt van zo'n bedrag. Maar daarom wil ik ook naar het buitenland gaan. Zelfs in de rest van Europa vind je huizen e.d. voor véél goedkopere prijzen dan in Nederland. Hier kost een willekeurig rijtjeshuis in een of ander dorp waar geen mens van gehoord heeft al gauw 180.000 euro, terwijl je in een ander (Europees) land een groter huis met veel grond, in een toeristisch gebied al voor 70.000 euro kunt aanschaffen om er vervolgens winst mee te maken ook.

Verder:

Alle mensen met hun domme reacties: reageer niet als je niet kunt helpen. Doe je dat toch wel, nou, ook leuk. Zie ik meteen welke mensen er jaloers zijn en welke niet. :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:14:21 #17
344644 computerprobleem
pi_97888602
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 08:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik wacht nog even op de "Ik wil emigreren naar Amerika want daar is alles goedkoper en beter" aflevering van TS.
Dat spreekt natuurlijk voor zich (vind ik). Wil i.i.g. niet de rest van mijn leven in Nederland blijven wonen. :)

Haal er verder geen andere topics bij, als ik meer informatie wil over een ander onderwerp, doe ik wel beroep op dat topic. Daar gaat het mij nu even niet om. Als je zo graag nog op een van mijn andere topics wilt reageren, doe dat dan in dat topic dan reageer ik daar wel op je. Maar in dit topic graag over dit onderwerp hebben. :)
pi_97889444
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 03:22 schreef computerprobleem het volgende:
..... denk over 4 jaar ca. $100.000 gespaard te hebben.
Heb je met dit bedrag (en misschien wel toevoeging door ouders en familie) een redelijk startkapitaal om te beginnen met handel in vastgoed?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:12 schreef computerprobleem het volgende:
En met 100.000$ kun je echt wel gebouwen kopen en verkopen hoor.
Handig als je zelf antwoord geeft op je vraag, scheelt de lezers weer...
pi_97889587
Koop huizen aan de spaanse kust voor 50.000 per stuk en hoop op economisch herstel :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:55:32 #20
344644 computerprobleem
pi_97890291
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:39 schreef Skint het volgende:
Koop huizen aan de spaanse kust voor 50.000 per stuk en hoop op economisch herstel :)
Kijk, iemand die wel helpt. :)
Maar hier ging het nou mij even om:

Ken de prijzen e.d. wel ongeveer, alleen weet niet hoe je aan zoiets kunt/mag beginnen.
Is er een leeftijdsgrens voor het kopen van huizen/grond, kun je zomaar binnen de EU een huis aanschaffen buiten NL en op je eigen naam laten plaatsen? Dat waren mijn hoofdvragen, zelf geef ik ''antwoord'' op de prijzen van huizen/grond, maar daar ging het mij dus niet om. :D
  Redactie Frontpage woensdag 8 juni 2011 @ 15:58:54 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97890441
quote:
3s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:36 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

[..]

Handig als je zelf antwoord geeft op je vraag, scheelt de lezers weer...
Dit, tijd voor een slotje dus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97890535
Dat verschilt per land, en in Amerika mogelijk zelfs per staat. Meestal is leeftijd van volwassen/stemgerechtigd zijn genoeg om economische transacties aan te gaan, zeker als je geen financiering nodig hebt. Vanaf 18+ kom je dus een heel eind in Nederland. Belangrijker is dat jij de tegenpartij kan overtuigen dat jij een betrouwbare partner bent denk ik.

Bedenk wel dat er per land, en in Amerika weer per staat, andere fiscale regels gelden voor het in eigendom hebben van land en/of gebouwen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:08:54 #23
344644 computerprobleem
pi_97890873
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:01 schreef fruityloop het volgende:
Dat verschilt per land, en in Amerika mogelijk zelfs per staat. Meestal is leeftijd van volwassen/stemgerechtigd zijn genoeg om economische transacties aan te gaan, zeker als je geen financiering nodig hebt. Vanaf 18+ kom je dus een heel eind in Nederland. Belangrijker is dat jij de tegenpartij kan overtuigen dat jij een betrouwbare partner bent denk ik.

Bedenk wel dat er per land, en in Amerika weer per staat, andere fiscale regels gelden voor het in eigendom hebben van land en/of gebouwen.
Ja, dat realiseer ik me wel. Maar ben nog aan het uitzoeken hoe en wat, veel plannen voor in de toekomst, maar wil alvast een beetje uitzoeken hoe ik straks het beste kan beginnen. Lijkt me namelijk veel leuker om voor je zelf te beginnen en niet afhankelijk te zijn van anderen (b.v. goed presteren voor je baas omdat je anders ontslagen kunt worden etc.). Ik richt mij op het buitenland, omdat het daar makkelijker is dan in NL om met zoiets te beginnen. Niet alleen omdat het goedkoper is, maar omdat de wetten/regels van dat land zoiets starten makkelijker maken voor een starter. Een ding heb ik me wel altijd afgevraagd:

In Nederland is je eigendom toch nooit echt van jezelf of wel? Dus als je een huis koopt en helemaal afbetaald, dan is het toch nog steeds niet 100% jouw eigen bezit? Een deel blijft toch altijd van de staat?

Dit weet ik niet zeker, daarom vraag ik het. Ik heb zoiets ooit een keer gehoord, weet niet meer wanneer of waar..
pi_97891009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:08 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ja, dat realiseer ik me wel. Maar ben nog aan het uitzoeken hoe en wat, veel plannen voor in de toekomst, maar wil alvast een beetje uitzoeken hoe ik straks het beste kan beginnen. Lijkt me namelijk veel leuker om voor je zelf te beginnen en niet afhankelijk te zijn van anderen (b.v. goed presteren voor je baas omdat je anders ontslagen kunt worden etc.). Ik richt mij op het buitenland, omdat het daar makkelijker is dan in NL om met zoiets te beginnen. Niet alleen omdat het goedkoper is, maar omdat de wetten/regels van dat land zoiets starten makkelijker maken voor een starter. Een ding heb ik me wel altijd afgevraagd:

In Nederland is je eigendom toch nooit echt van jezelf of wel? Dus als je een huis koopt en helemaal afbetaald, dan is het toch nog steeds niet 100% jouw eigen bezit? Een deel blijft toch altijd van de staat?

Dit weet ik niet zeker, daarom vraag ik het. Ik heb zoiets ooit een keer gehoord, weet niet meer wanneer of waar..
Als jij niet eens weet hoe het in Nederland is geregeld met het eigendom van vastgoed, hoe denk je dan wel in het buitenland te kunnen slagen?

En we betalen fors voor onze vangnetten en zekerheden hier, die zijn in veel landen waar jij naar kijkt niet/minder aanwezig, dus daar kan je ook veel harder en sneller op je bek gaan met dit soort dingen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97891151
Stel je voor, jij hebt een ton, en koopt er een huisje van in Florida, om over een paar jaar met winst te verkopen aan een pensionado. Allemaal leuk totdat de Nederlandse fiscus nog even je om de oren slaat met de vermogensbelasting over dat geld toen het nog in Nederland was, en een maand later komt de envelop van de property tax in Florida.

Weet jij hoeveel je moet reserveren in welk land om dat op te vangen?
pi_97891292
En waar ga je dat geld waar bovenstaande het over heeft ophoesten? Dat gaat je niet lukken met een vakantiebaantje. Je zult buiten de aankoop van het huis/grond ook nog een tas geld achter de hand moeten hebben om dit soort dingen te financieren, en om zeker te zijn dat je het huis kan onderhouden etc terwijl het te koop staat (Want het is niet zo zeker dat je investering direct voor aanzienlijk meer geld verkocht gaat worden).

Hoeveel winst denk je per investering te pakken? Als er zoveel geld in zit had iedereen die een ton op de bank had staan wel Mercedessen en BMW's gereden.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:22:35 #27
344644 computerprobleem
pi_97891496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:18 schreef MuurStraat het volgende:
En waar ga je dat geld waar bovenstaande het over heeft ophoesten? Dat gaat je niet lukken met een vakantiebaantje. Je zult buiten de aankoop van het huis/grond ook nog een tas geld achter de hand moeten hebben om dit soort dingen te financieren, en om zeker te zijn dat je het huis kan onderhouden etc terwijl het te koop staat (Want het is niet zo zeker dat je investering direct voor aanzienlijk meer geld verkocht gaat worden).

Hoeveel winst denk je per investering te pakken? Als er zoveel geld in zit had iedereen die een ton op de bank had staan wel Mercedessen en BMW's gereden.
Als iedereen met een ton op de bank in een dikke Mercedes of BMW rijd houd je bijna niets over van die 1 ton en kun je de rest net zo goed opmaken aan een vakantie o.i.d.

Maar wat maakt het uit waar ik het geld vandaan haal? Het is zeker niet met een bijbaantje/vakantie baantje en het is ook geen lening. Als ik 100.000$ heb kan ik nog altijd een lening aanvragen, of ik hem krijg is een ander verhaal. Het is i.i.g. niets illegaals en het is ook geen erfenis. Wat maakt het uit hoe ik dat geld bij elkaar krijg dan? We kunnen het daarover gaan hebben, maar dan krijg je toch weer reacties van ''JeMoeder'' waar je niets aan hebt en mensen die het niet kunnen hebben dat ik bezig ben met mijn eigen toekomst (zie pagina 1, sommige kunnen gewoon niet normaal reageren. Waarom, dat weet ik niet. Ik zeg/doe toch niets wat een negatief effect heeft op jullie? :? ).
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:27:01 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97891700
Hoe wil je dat trouwens doen, als je iets koopt in de VS? Hoe ga je de zaken daaromtrent regelen vanuit hier?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:31:34 #29
344644 computerprobleem
pi_97891924
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:27 schreef Lienekien het volgende:
Hoe wil je dat trouwens doen, als je iets koopt in de VS? Hoe ga je de zaken daaromtrent regelen vanuit hier?
Nou, wat ik wil is dus om in de VS te gaan wonen en te werken. Het hoeft ook niet persé daar te zijn, maar ik ben sowieso al van plan om half jaar/ 1 jaar in de VS te blijven voor mijn studie. Dus dan is het logisch om daar te werken en te wonen wanneer ik sowieso na mijn studie in het buitenland wil gaan werken. Ben ook geïnteresseerd in het land, niet alleen om de mogelijkheden die er zijn, maar ook vanwege de geschiedenis van het land, de positie van het land in de wereld en natuurlijk de natuur, verschillende bevolkingsgroepen etc. :)

Als je er woont en werkt, hoef je zoiets dus niet vanuit Nederland bij te houden. Je woont er namelijk zelf. Maar zoiets hoeft geen probleem te zijn, mijn vader houd ook gewoon dingen bij die hij in een ander land heeft staan (wel met behulp van familie en vrienden, dus met contacten kan alles eigenlijk). :D

Het gaat mij dus voornamelijk om de wetten/regels voor het kopen van land/grond en wat de mogelijkheden zijn (zie OP). Heb al wel een aardig idee gekregen door de hulp van een aantal mensen hier, alleen wil het best volledig hebben. Noteer ook alles wat nieuw is voor mij, het is niet dat ik dit topic aanmaak en als ik mijn antwoord heb gekregen, het daar verder bij laat. :)
pi_97891929
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:22 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Als iedereen met een ton op de bank in een dikke Mercedes of BMW rijd houd je bijna niets over van die 1 ton en kun je de rest net zo goed opmaken aan een vakantie o.i.d.

Maar wat maakt het uit waar ik het geld vandaan haal? Het is zeker niet met een bijbaantje/vakantie baantje en het is ook geen lening. Als ik 100.000$ heb kan ik nog altijd een lening aanvragen, of ik hem krijg is een ander verhaal. Het is i.i.g. niets illegaals en het is ook geen erfenis. Wat maakt het uit hoe ik dat geld bij elkaar krijg dan? We kunnen het daarover gaan hebben, maar dan krijg je toch weer reacties van ''JeMoeder'' waar je niets aan hebt en mensen die het niet kunnen hebben dat ik bezig ben met mijn eigen toekomst (zie pagina 1, sommige kunnen gewoon niet normaal reageren. Waarom, dat weet ik niet. Ik zeg/doe toch niets wat een negatief effect heeft op jullie? :? ).
Ik vraag je niet waar jij dat geld vandaan gaat halen. Ik vraag alleen of jij het voor elkaar kan krijgen om geld bij elkaar te blijven halen als jouw investering 2 jaar lang te koop staat, of je dat kan financieren. Hoe je dat doet maakt me geen reet uit, maar je moet er wel aan denken.

Met die auto's bedoelde ik te zeggen, dat als het zo makkelijk is als jij omschrijft, en je kan er zo knetterveel mee verdienen, dan zou iedereen die aan een ton kan komen wel dikke autos en grote huizen hebben.

En verwacht je dat de huizenprijzen binnenkort gaan stijgen? Of ga je oude huizen opknappen en zo je winst halen? Denk niet te licht over deze markt want het is momenteel een klotezooi.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:40:34 #31
344644 computerprobleem
pi_97892349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:31 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Ik vraag je niet waar jij dat geld vandaan gaat halen. Ik vraag alleen of jij het voor elkaar kan krijgen om geld bij elkaar te blijven halen als jouw investering 2 jaar lang te koop staat, of je dat kan financieren. Hoe je dat doet maakt me geen reet uit, maar je moet er wel aan denken.

Met die auto's bedoelde ik te zeggen, dat als het zo makkelijk is als jij omschrijft, en je kan er zo knetterveel mee verdienen, dan zou iedereen die aan een ton kan komen wel dikke autos en grote huizen hebben.

En verwacht je dat de huizenprijzen binnenkort gaan stijgen? Of ga je oude huizen opknappen en zo je winst halen? Denk niet te licht over deze markt want het is momenteel een klotezooi.
Nou, volgens mijn vader gaat het niet zo goed met het handelen in huizen/gebouwen. Het gaat nu beter met gronden, alleen dat kan over een jaar of 3, 4 anders zijn. En ik heb nooit beweert dat je er dik geld mee kunt verdienen? Met 100.000$ kan dat sowieso niet, misschien dat je na een jaar of 3, 4 wel veel winst hebt weten te kunnen behalen en dat je dan pas groter kan denken en werken. Oude huizen opknappen en verkopen zou wel kunnen, alleen daarvoor heb je wel meer kennis en contacten nodig. Je kunt b.v. wel 2 huizen kopen voor 40.000$ en nog eens 40.000$ investeren in de huizen, totaal zou dan zijn 40.000$ per huis. Dan moet je het nog wel zien te verkopen. Winst maken is dan wel mogelijk, maar het zal niet snel gaan. Zonder contacten kun je b.v. niet adverteren voor je nieuwe huizen en adverteren kost geld. Daarom altijd geld achter de hand houden (in dit geval zou je nog 20.000$ over hebben). Sowieso zou ik nooit met zoiets beginnen zonder meer geld achter de hand te hebben. Met 100.000$ zou ik eerst nog een lening aanvragen zodat je meer zekerheid hebt en geld vragen/lenen van familie. Mocht je de huizen uiteindelijk weten te verkopen voor 65.000$ per stuk, heb je toch wel meteen 30.000$ verdient in een maand (ervan uit gaan dat je kleine huizen wel binnen 2 weken kunt opknappen en dat ze héél snel verkocht worden). Maar zoiets is natuurlijk niet vanzelfsprekend. Het kan wel, maar dan moet je jaren ervaring hebben en de juiste contacten hebben. Verlies maken hoort erbij dus ik verwacht niet dat ik straks met een mager bedrag van 150.000$ elke maand dikke winst ga boeken. Misschien dat die grote winst er komt na een jaar of 2 of 3, maar dan heb je en veel ervaring en je geld is in de tussentijd gestegen, de economie is misschien wel verbeterd.

Dus ik ben mij echt wel bewust van de risico's en ik weet dat je niet zomaar winst kunt gaan maken. Soms heb je geluk en heb je een erg goede aankoop gedaan waardoor je in zelfs een week tijd 50.000$ of meer winst maakt met zo'n klein startkapitaal, maar je kunt ook de helft van je bedrag verliezen... ben niet van plan om te grote risico's te nemen in het begin door ''verblind'' te worden door de ''mogelijke dikke winst''.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:43:18 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97892490
Ik zie allemaal heel optimistische sommetjes voorbij komen!

Je bent 18, wat ga je studeren? Ik denk dat je je met een goede gerichte studie beter voorbereidt dan nu speculeren op een forum.

En je weet dat je ook niet zomaar een verblijfs- of werkvergunning krijgt voor de VS?
pi_97892664
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie allemaal heel optimistische sommetjes voorbij komen!

Je bent 18, wat ga je studeren? Ik denk dat je je met een goede gerichte studie beter voorbereidt dan nu speculeren op een forum.

En je weet dat je ook niet zomaar een verblijfs- of werkvergunning krijgt voor de VS?
Sommetjes zijn idd wat optimistisch, en de verkooptijd ook. De vastgoedmarkt in de VS is op het moment totaal ingestort door de hypotheek ongein die daar uitgehaald is. Verkooptijden kunnen heel lang zijn, feit blijft, je kan het zo mooi opknappen als je wil, er moet wel een koper voor zijn.

Overigens vraag ik me af of er een studie is die je hier goed op kan voorbereiden, denk dat je dat vooral zelf moet doen.
pi_97892814
Computerprobleem, je hebt echt geen enkel idee van de VS, de huizenmarkt daar en het visumtraject. Neem dat nu maar aan van iemand die bezig is zijn eerste huis daar te kopen en zijn visum al wel dik in orde heeft.

Je gaat keihard op je bek met je huidige mentaliteit, en als je dit over 4 jaar terugleest vraag je je af hoe je ooit zo oliedom kan zijn geweest. Die ton ga je verliezen, je gaat een fantastische belastingschuld opbouwen waar je die grond ook gaat kopen en in Nederland.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:51:18 #35
344644 computerprobleem
pi_97892857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:47 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Sommetjes zijn idd wat optimistisch, en de verkooptijd ook. De vastgoedmarkt in de VS is op het moment totaal ingestort door de hypotheek ongein die daar uitgehaald is. Verkooptijden kunnen heel lang zijn, feit blijft, je kan het zo mooi opknappen als je wil, er moet wel een koper voor zijn.

Overigens vraag ik me af of er een studie is die je hier goed op kan voorbereiden, denk dat je dat vooral zelf moet doen.
Ja, ik geef ook aan dat de cijfers die ik geef niet zo realistisch zijn op het moment. Maar gaf die op basis van een ander regio, waar de economie nu erg sterk aan het groeien is. :)

En denk inderdaad dat er geen echte studie is die je hier op kan voorbereiden. Wel rond gekeken enz, maar de studies die in de richting komen, zijn vaak alleen op het binnenland gericht. Heb zelf gekozen voor International Business Management & Studies. De voertaal is Engels en de studie bied ook de mogelijkheid (de school in dit geval) om voor een half of een heel jaar je studie te volgen in de VS. Zijn twee universiteiten waaruit je kunt kiezen. Met deze studie heb je veel mogelijkheden, vandaar hiervoor gekozen. :)
pi_97892859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:47 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Juist! Goedkope huizen genoeg in de USA momenteel, half Detroit staat leeg. En zelfs een mooi opgeknapt huis raak je momenteel erg slecht kwijt daar.
quote:
Je moet het in je vingers hebben, de regio kennen en doorgronden, ontwikkelingen voortijdig zien, de juiste lokale contacten hebben die je van goede informatie voorzien en je hebt een afgepaste dosis lef nodig. En dat staat helaas niet allemaal in studieboeken.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:53:25 #37
344644 computerprobleem
pi_97892969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:50 schreef TronCarter het volgende:
Computerprobleem, je hebt echt geen enkel idee van de VS, de huizenmarkt daar en het visumtraject. Neem dat nu maar aan van iemand die bezig is zijn eerste huis daar te kopen en zijn visum al wel dik in orde heeft.

Je gaat keihard op je bek met je huidige mentaliteit, en als je dit over 4 jaar terugleest vraag je je af hoe je ooit zo oliedom kan zijn geweest. Die ton ga je verliezen, je gaat een fantastische belastingschuld opbouwen waar je die grond ook gaat kopen en in Nederland.
Je bericht is ook niet echt lekker duidelijk en verhelderend anders. Leg eens uit? Waarom koop je daar een huis? Om straks weer door te verkopen of om er te wonen? Wat bedoel je met

''Die ton ga je verliezen, je gaat een fantastische belastingschuld opbouwen waar je die grond ook gaat kopen en in Nederland.''

Snap die zin totaal niet..
pi_97893003
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:51 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Juist! Goedkope huizen genoeg in de USA momenteel, half Detroit staat leeg. En zelfs een mooi opgeknapt huis raak je momenteel erg slecht kwijt daar.
Yep, je kan in de binnenstad nu al stukken land voor een schamele 6k opkopen. Zijn de huizen wel 'condemned' maar je hebt wel de grond... en dan? Detroit gaat de komende 2 tot 3 jaar niet voldoende aantrekken om je investering er ook maar enigszins uit te halen.

Je kan er wel een mooie speeltuin van maken trouwens. Hebben die kinderen ook weer eens wat leuks :Y
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:54:22 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97893013
Ik bedoel niet per se een studie die goed voorbereidt op het speculeren, maar wel op bijv. gemakkelijk ook in het buitenland aan de bak kunnen komen. Zodat je iets hebt om mee te starten of op terug te vallen.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:51 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ja, ik geef ook aan dat de cijfers die ik geef niet zo realistisch zijn op het moment. Maar gaf die op basis van een ander regio, waar de economie nu erg sterk aan het groeien is. :)

En denk inderdaad dat er geen echte studie is die je hier op kan voorbereiden. Wel rond gekeken enz, maar de studies die in de richting komen, zijn vaak alleen op het binnenland gericht. Heb zelf gekozen voor International Business Management & Studies. De voertaal is Engels en de studie bied ook de mogelijkheid (de school in dit geval) om voor een half of een heel jaar je studie te volgen in de VS. Zijn twee universiteiten waaruit je kunt kiezen. Met deze studie heb je veel mogelijkheden, vandaar hiervoor gekozen. :)
En dan vind ik dit wel goed klinken.
pi_97893077
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:53 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Je bericht is ook niet echt lekker duidelijk en verhelderend anders. Leg eens uit? Waarom koop je daar een huis? Om straks weer door te verkopen of om er te wonen? Wat bedoel je met

''Die ton ga je verliezen, je gaat een fantastische belastingschuld opbouwen waar je die grond ook gaat kopen en in Nederland.''

Snap die zin totaal niet..
Om te wonen en over een bepaalde tijd door te verkopen omdat mijn contract naar een andere staat gaat. Het heeft geen zin, nu kopen betekend straks met verlies verkopen en dan mag je nog in je handjes knijpen.

Wat jij te rooskleurig inziet is het volgende; niet verkopen = belastingen blijven betalen = geen marge meer overhouden.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:04:35 #41
344644 computerprobleem
pi_97893458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:55 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Om te wonen en over een bepaalde tijd door te verkopen omdat mijn contract naar een andere staat gaat. Het heeft geen zin, nu kopen betekend straks met verlies verkopen en dan mag je nog in je handjes knijpen.

Wat jij te rooskleurig inziet is het volgende; niet verkopen = belastingen blijven betalen = geen marge meer overhouden.
Niet verkopen belasting betalen? Hoezo dat dan? Je hebt toch geen hypotheek o.i.d. als je het huis zelf meteen koopt en afbetaalt? :o

Om zulke dingen vraag ik het hier, kan er ook wat van leren. :D
pi_97893632
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:04 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Niet verkopen belasting betalen? Hoezo dat dan? Je hebt toch geen hypotheek o.i.d. als je het huis zelf meteen koopt en afbetaalt? :o

Het gaat om belastingen. Neem Florida als voorbeeld;
Jij koopt een huis van 250.000. Omdat je er niet woonachtig bent zijn er GEEN tax deductions.
Dat betekend dat je per jaar 1250 dollar betaald alleen aan property taxes.
Een slimme peer sluit toch wel een verzekering af, weer 200 dollar per maand er doorheen.
En dit loopt door, of jij het huis nu verkoopt of niet.

Dus staat het 2 jaar leeg, wat echt niet onredelijk is, dan moet je het voor minimaal 10k meer verkopen om alleen maar kostendekkend te zijn. Terwijl je er op dat moment NIKS aan versleuteld hebt.
pi_97894022
Waarom wacht je trouwens niet tot je door die studie heen bent? Dan heb je meteen enig idee.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:22:18 #44
344644 computerprobleem
pi_97894127
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:19 schreef Skint het volgende:
Waarom wacht je trouwens niet tot je door die studie heen bent? Dan heb je meteen enig idee.
Ja is de bedoeling he. :P
Heb nog geen 100.000 over 4 jaar wel. :P
Wil al kijken wat de mogelijkheden zijn met dat geld.
Wil het i.i.g. niet sparen om het vervolgens allemaal uit te geven, vind ik een beetje kansloos namelijk. :@
pi_97894128
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:04 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Je betaalt belasting over eigendom, in dit geval onroerend goed. Dat doen wij ook in Nederland met ons huis, volledig onafhankelijk van de hypotheek en HRA. ;)
pi_97894177
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:22 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ja is de bedoeling he. :P
Heb nog geen 100.000 over 4 jaar wel. :P
Wil al kijken wat de mogelijkheden zijn met dat geld.
Wil het i.i.g. niet sparen om het vervolgens allemaal uit te geven, vind ik een beetje kansloos namelijk. :@
Wat je nu allemaal in je hoofd haalt zit ook aardig in die categorie hoor, zorg eerst maar eens dat je zoveel geld hebt dat dit soort plannen enige kans van slagen krijgen, voordat je echt actieve voorbereidingen gaat treffen.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:40:51 #47
344644 computerprobleem
pi_97894945
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wat je nu allemaal in je hoofd haalt zit ook aardig in die categorie hoor, zorg eerst maar eens dat je zoveel geld hebt dat dit soort plannen enige kans van slagen krijgen, voordat je echt actieve voorbereidingen gaat treffen.
Welke categorie? :)
pi_97930315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:40 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Welke categorie? :)
Kansloos, gedoemt te mislukken, die categorieën. Waarom denk je dat een beetje serieuze grond-speculant of onroerend goed handelaar vaak een familielid of goede bekende in de semi-lokale politiek heeft? Om (voor)kennis op te doen van nieuwe plannen, en om zo dus de ruwe diamantjes uit de grote bult modder te vinden. Normale grond stijgt met 1 à 2% in waarde op dit moment, en dat is net genoeg om je jaarlijkse kosten te dekken. Na 3/4 jaar heb je dan hooguit de inflatie goed gemaakt, niet meer.

Serieus geld verdienen doe je pas als die grond om reden X 50% oid stijgt, zeg nieuwbouwplannen of een rigoreuze wijziging van het bestemmingsplan oid.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:59:53 #49
344644 computerprobleem
pi_97931348
Nou ja, wat ik tot nu toe heb gezien bij familie is dat ze een aantal keer een foute beslissing hebben genomen, b.v. grond te snel verkopen terwijl het 3 maanden later 2x zoveel waard was (van 30.000 naar 60.000), maar ook veel goede beslissingen. B.v. op tijd verkopen van huis waar de vraag steeds verder van af neemt, om voor hetzelfde geld ergens in het centrum van een grote stad (miljoenen stad) een huis te kopen die in 1 jaar tijd met 40.000 in waarde stijgt. Dus jij noemt het wel kansloos, misschien is het dat ook voor de meesten mensen, maar genoeg mensen die het ook écht doen en er ook echt goed geld mee verdienen. Het is niet zo dat niemand er wat mee verdient en dat iedereen er verlies op maakt, dat is onzin. En zo komen jullie over namelijk..
pi_97931512
TS, waarom vraag je het niet aan je familie als die al succesvol zijn in die dingen?
En verwacht je de loterij te winnen ofzo? Elke keer beginnen over die 100k en dan erbij zetten van 'maar ik zeg niet hoe ik eraan kom' is ook niet echt bevorderend.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97932138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:04 schreef bijdehand het volgende:
TS, waarom vraag je het niet aan je familie als die al succesvol zijn in die dingen?
Dat zat ik me ook al af te vragen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:11:14 #52
344644 computerprobleem
pi_97938558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:04 schreef bijdehand het volgende:
En verwacht je de loterij te winnen ofzo? Elke keer beginnen over die 100k en dan erbij zetten van 'maar ik zeg niet hoe ik eraan kom' is ook niet echt bevorderend.
Bevorderend? Waarom zou ik ''bevorderend'' willen overkomen bij jou? Dat is niet echt het doel van dit topic. Verder, wat maakt het jou uit wat mijn familie wel en niet doet en sterker nog: wat geeft jou het recht om mij te vragen waar ik het geld vandaan haal? Je valt zo maar in deze discussie, zonder ook maar geholpen te hebben of antwoord te hebben gegeven op één vraag en het eerste wat je doet is vragen stellen. Blijf gewoon weg als je hier komt om bij de hand te lopen doen, ook al is dat waar jij voor staat, doe dat maar in ONZ. Maar niet hier.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:13:56 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97938665
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:11 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Bevorderend? Waarom zou ik ''bevorderend'' willen overkomen bij jou? Dat is niet echt het doel van dit topic. Verder, wat maakt het jou uit wat mijn familie wel en niet doet en sterker nog: wat geeft jou het recht om mij te vragen waar ik het geld vandaan haal? Je valt zo maar in deze discussie, zonder ook maar geholpen te hebben of antwoord te hebben gegeven op één vraag en het eerste wat je doet is vragen stellen. Blijf gewoon weg als je hier komt om bij de hand te lopen doen, ook al is dat waar jij voor staat, doe dat maar in ONZ. Maar niet hier.
Maar hij heeft wel een punt. Waarom vraag je het hier en niet aan je familie?
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:14:25 #54
344644 computerprobleem
pi_97938685
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:22 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat zat ik me ook al af te vragen.
Kan er lang over praten, maar heb ik geen zin in. Ik houd het kort, dit is jullie eigen tekst: regels en wetten verschillen per land, ook het werk wat ik wil gaan doen verschilt enorm. Dat is de reden.

Dit topic is best nutteloos aangezien niemand helpt en mensen zich maar al te graag met dingen willen bemoeien die er niet te doen (waarom doet je familie dit en dat, hoe kom je dan aan je geld, etc.). Zal even vragen of er een slotje op mag.
pi_97938695
quote:

Bevorderend? Waarom zou ik ''bevorderend'' willen overkomen bij jou? Dat is niet echt het doel van dit topic. Verder, wat maakt het jou uit wat mijn familie wel en niet doet en sterker nog: wat geeft jou het recht om mij te vragen waar ik het geld vandaan haal?
Wat een attitude voor iemand die informatie zoekt.... :')
  Redactie Frontpage donderdag 9 juni 2011 @ 15:15:06 #56
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97938708
quote:

[..]

Goed, hij mag dus niet een serieuze vraag stellen? Want volgens mij vraagt hij zich echt af waarom je het niet aan je succesvolle zakenfamilie vraagt, maar aan een aantal internettokkies.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97938757
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:14 schreef computerprobleem het volgende:

Zal even vragen of er een slotje op mag.
Ik zal je even helpen door het goede linkje te geven: WGR Feedback

Succes :')
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:16:51 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97938780
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:14 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Kan er lang over praten, maar heb ik geen zin in. Ik houd het kort, dit is jullie eigen tekst: regels en wetten verschillen per land, ook het werk wat ik wil gaan doen verschilt enorm. Dat is de reden.

Dit topic is best nutteloos aangezien niemand helpt en mensen zich maar al te graag met dingen willen bemoeien die er niet te doen (waarom doet je familie dit en dat, hoe kom je dan aan je geld, etc.). Zal even vragen of er een slotje op mag.
Jij had kennelijk een bepaalde verwachting toen je dit topic startte. En die verwachting komt niet uit. Daar kun je ook wat minder kinderachtig op reageren.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:24:22 #59
344644 computerprobleem
pi_97939071
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij had kennelijk een bepaalde verwachting toen je dit topic startte. En die verwachting komt niet uit. Daar kun je ook wat minder kinderachtig op reageren.
Ik zou minder kinderachtig gereageerd hebben als de reacties van een aantal hier ook wat minder kinderachtig geweest waren. Dan denk ik dus dat ik volledig in mijn recht sta om op zo'n toon (dezelfde toon) terug te reageren. Dit topic telt nu 3 pagina's, heb iets van 25 berichten per pagina staan. In 70 reacties heb ik niet echt een verhelderend antwoord gekregen, alleen maar 100x de vraag ''hoe kom je aan het geld dan''. Daar schiet ik niets mee op, dat is mijn vraag/probleem niet en ik had het net zo goed niet kunnen vermelden want het geld is bijzaak. Over familie reageerde ik zo, aangezien een aantal hier doen alsof het hopeloos is te beginnen met wat ik voor ogen heb, want het lijkt wel alsof ze iedereen het slechtste toe wensen:

''Ja het gaat slecht met de economie. Zou ik niet doen hoor, verlies je ALLES! Je weet niet waar je het over hebt, je verdient er echt niets aan. Iedereen met een ton zou het toch geprobeerd hebben en BMW's rijden? NEE DUS. Je maakt alleen verlies met dit soort werk en alleen als je echt 1 miljoen procent zeker weet de goede contacten te hebben, 100 miljard op de bank te hebben, dan misschien maak je een kleine kans. Maar dan moet het geluk je ook nog wel goed gezind zijn, want anders faal je alsnog.''

Zo komt het voor mij over. In elke reactie zie ik alleen maar negatieve informatie, wat dus niet bevorderend is voor het doel wat ik voor ogen heb. Dan durft iemand hier nog te zeggen dat ik niet bevorderend bezig ben... ha-ha? Ik hoop dat je nu snapt waarom ik op zo'n toon reageer, want ik had niet verwacht dat er zoveel negatief ingestelde mensen waren. Alsof heel die markt is ingestort en iedereen die er 1 ton in stopt met 1 miljoen schuld uitstapt...
pi_97939262
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:24 schreef computerprobleem het volgende:
Zo komt het voor mij over.
Neem het hoe je wilt, ik heb geprobeerd vanuit mijn standpunt met de informatie die mij duidelijk is aan je uit te leggen dat het momenteel hier een bikkelharde economie is.
Dat neemt niet weg dat er geen succes te behalen valt, maar het betekend wel dat je met een goed en solide plan moet komen, en dat zien weinig mensen terug in je manier van posten. Een moment van zelf-reflectie is dus ook niet mis, los van de negatieve reacties.
pi_97939291
quote:

In elke reactie zie ik alleen maar negatieve informatie, wat dus niet bevorderend is voor het doel wat ik voor ogen heb.
Ik lees best wat zinvolle informatie, maar blijkbaar ervaar jij dat als negatief:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:39 schreef Skint het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:01 schreef fruityloop het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:15 schreef fruityloop het volgende:
Stel je voor, jij hebt een ton, en koopt er een huisje van in Florida, om over een paar jaar met winst te verkopen aan een pensionado. Allemaal leuk totdat de Nederlandse fiscus nog even je om de oren slaat met de vermogensbelasting over dat geld toen het nog in Nederland was, en een maand later komt de envelop van de property tax in Florida.

Weet jij hoeveel je moet reserveren in welk land om dat op te vangen?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:31 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:09 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Het gaat om belastingen. Neem Florida als voorbeeld;
Jij koopt een huis van 250.000. Omdat je er niet woonachtig bent zijn er GEEN tax deductions.
Dat betekend dat je per jaar 1250 dollar betaald alleen aan property taxes.
Een slimme peer sluit toch wel een verzekering af, weer 200 dollar per maand er doorheen.
En dit loopt door, of jij het huis nu verkoopt of niet.

Dus staat het 2 jaar leeg, wat echt niet onredelijk is, dan moet je het voor minimaal 10k meer verkopen om alleen maar kostendekkend te zijn. Terwijl je er op dat moment NIKS aan versleuteld hebt.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:32:35 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97939435
quote:

[..]

Ik zou minder kinderachtig gereageerd hebben als de reacties van een aantal hier ook wat minder kinderachtig geweest waren. Dan denk ik dus dat ik volledig in mijn recht sta om op zo'n toon (dezelfde toon) terug te reageren. Dit topic telt nu 3 pagina's, heb iets van 25 berichten per pagina staan. In 70 reacties heb ik niet echt een verhelderend antwoord gekregen, alleen maar 100x de vraag ''hoe kom je aan het geld dan''. Daar schiet ik niets mee op, dat is mijn vraag/probleem niet en ik had het net zo goed niet kunnen vermelden want het geld is bijzaak. Over familie reageerde ik zo, aangezien een aantal hier doen alsof het hopeloos is te beginnen met wat ik voor ogen heb, want het lijkt wel alsof ze iedereen het slechtste toe wensen:

''Ja het gaat slecht met de economie. Zou ik niet doen hoor, verlies je ALLES! Je weet niet waar je het over hebt, je verdient er echt niets aan. Iedereen met een ton zou het toch geprobeerd hebben en BMW's rijden? NEE DUS. Je maakt alleen verlies met dit soort werk en alleen als je echt 1 miljoen procent zeker weet de goede contacten te hebben, 100 miljard op de bank te hebben, dan misschien maak je een kleine kans. Maar dan moet het geluk je ook nog wel goed gezind zijn, want anders faal je alsnog.''

Zo komt het voor mij over. In elke reactie zie ik alleen maar negatieve informatie, wat dus niet bevorderend is voor het doel wat ik voor ogen heb. Dan durft iemand hier nog te zeggen dat ik niet bevorderend bezig ben... ha-ha? Ik hoop dat je nu snapt waarom ik op zo'n toon reageer, want ik had niet verwacht dat er zoveel negatief ingestelde mensen waren. Alsof heel die markt is ingestort en iedereen die er 1 ton in stopt met 1 miljoen schuld uitstapt...
De reacties zijn zo negatief omdat jij zo naïef-optimistisch bent. Verder vraag je om heldere antwoorden, terwijl het bij jou nog allemaal vaag en hypothetisch is. Hoe helder en concreet had je het verwacht?
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:33:15 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97939456
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:29 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Neem het hoe je wilt, ik heb geprobeerd vanuit mijn standpunt met de informatie die mij duidelijk is aan je uit te leggen dat het momenteel hier een bikkelharde economie is.
Dat neemt niet weg dat er geen succes te behalen valt, maar het betekend wel dat je met een goed en solide plan moet komen, en dat zien weinig mensen terug in je manier van posten. Een moment van zelf-reflectie is dus ook niet mis, los van de negatieve reacties.
pi_97939520
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vanuit mijn visie zou het misschien voor zijn situatie nog uh... toepasselijk zijn. :@
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:35:39 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97939562
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:34 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Vanuit mijn visie zou het misschien voor zijn situatie nog uh... toepasselijk zijn. :@
Freudian slip.
pi_97939679
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:34 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Jammer hoor, alweer zo'n negatieve reactie :P
pi_97939771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:38 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Jammer hoor, alweer zo'n negatieve reactie :P
Iedereen weet dat ik een geboren azijnzeiker bent, niks nieuws onder de zon :Y

Volgende week een business plan schrijven, die azijn in flessen doen en verkopen als een natuurlijk en gezond product. Heb maar 100k nodig om te starten!!!
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:45:40 #68
344644 computerprobleem
pi_97940035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:40 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Iedereen weet dat ik een geboren azijnzeiker bent, niks nieuws onder de zon :Y

Volgende week een business plan schrijven, die azijn in flessen doen en verkopen als een natuurlijk en gezond product. Heb maar 100k nodig om te starten!!!
En hoe kom jij dan aan 100k? ;)
pi_97940214
Waar is dat beloofde slotje nou? Of was dat ook een raar verzinsel?
pi_97940234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:45 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Spaargeld. Niet mijn spaargeld, dat van jullie. Ik beroof een bank.
pi_97940349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:49 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Ik beroof een bank.
En nu ga je op Fok vragen hoe je dat moet doen? Ipv het aan je succesvolle bankroversfamilie te vragen...
pi_97940645
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:52 schreef DrJkll het volgende:

[..]

En nu ga je op Fok vragen hoe je dat moet doen? Ipv het aan je succesvolle bankroversfamilie te vragen...
Tssss, je gaat toch ook niet naar een dokter voor medisch advies? Raar volkje hier af en toe.
pi_97940666
quote:

[..]

Ik lees in een 2 weken oud topic van je van alles over het herfinancieren van een hypotheek, en een overlijdensrisicoverzekering van 100k. Dat bedrag is identiek als wat je hier noemt aan vermogen om te beleggen, reken je op dat geld om mee te gaan investeren soms? Even voor je informatie, bij dat soort overlijdensrisicoverzekeringen bouw je geen vermogen op, dus als jij tijdens de looptijd niet overleden bent, krijg je aan het einde daarvan echt geen ton uitgekeerd. ;)

Overigens betaal ik (als ex hartpatient ook nog) voor hetzelfde verzekerde bedrag 22 euro aan maandpremie.
pi_97940807
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:12 droomde computerprobleem het volgende:
ga niet lenen voor geld. Ga er ook niet hard voor werken en het is ook geen erfenis.
pi_97940871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:01 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

[..]

Dat niet lenen vind ik dan weer een wat aparte uitspraak, als er ook een topic van zijn hand is over geld lenen bij "de Nederlandsche geldmeesters" oid. :?
pi_97940890
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:59 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik lees in een 2 weken oud topic van je van alles over het herfinancieren van een hypotheek, en een overlijdensrisicoverzekering van 100k. Dat bedrag is identiek als wat je hier noemt aan vermogen om te beleggen, reken je op dat geld om mee te gaan investeren soms? Even voor je informatie, bij dat soort overlijdensrisicoverzekeringen bouw je geen vermogen op, dus als jij tijdens de looptijd niet overleden bent, krijg je aan het einde daarvan echt geen ton uitgekeerd. ;)

Overigens betaal ik (als ex hartpatient ook nog) voor hetzelfde verzekerde bedrag 22 euro aan maandpremie.
Tsk... o|O
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:14 schreef computerprobleem het volgende:

Haal er verder geen andere topics bij, als ik meer informatie wil over een ander onderwerp, doe ik wel beroep op dat topic.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:03:53 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97940923
Als je die andere topics eens nader bekijkt, wordt het wel een raar verhaal.
pi_97940924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat niet lenen vind ik dan weer een wat aparte uitspraak,
Ik lees wel meer aparte uitspraken van TS :P
  Redactie Frontpage donderdag 9 juni 2011 @ 16:07:46 #79
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97941096
quote:

[..]

Ik lees in een 2 weken oud topic van je van alles over het herfinancieren van een hypotheek, en een overlijdensrisicoverzekering van 100k.
Wacht... TS is net 18 en betaald nu al ruim 1,1k per maand aan hypotheek....?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97941161
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik nam aan dat het om de ouders ging, en daarom niet 'ik' maar 'we' werd gebruikt.

Assumptions are the mother of all fuckups... ik weet het. Maar dat nam ik maar aan ;)
pi_97941341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Sterker nog, dat doet hij al sinds zijn 11de :P
quote:
alleen in de afgelopen 7 jaar hebben we slechts ¤7.000,- opgebouwd
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:16:13 #82
344644 computerprobleem
pi_97941534
quote:

[..]

Het grappige is dat jij je zelf voor doet als iemand die veel verstand heeft van dit soort zaken, terwijl je niet eens het grote verschil ziet tussen ¤ en $. Ik heb het namelijk over 100K$ en dat bedrag van 100K¤ zou bij een nieuwe hypotheek zou zijn. Nu is het nog 175K¤ voor 50¤ per maand per persoon en houden we het daarbij.

Een echte briljante, slimme econoom zoals jij, die beweert mensen hele goede adviezen te geven, ziet toch wel het verschil tussen 100.000¤ en 175.000¤ en sterker nog, tussen 100.000$ en 100.000¤, wat twee TOTAAL VERSCHILLENDE BEDRAGEN zijn?

Blijkbaar niet dus. Dus voor jouw bericht geldt nu deze:

En sorry, ik kon het niet laten... :|W _O- _O- _O-
pi_97941546
Of het is een 30-plusser die zich voordoet als een 18-jarige omdat hij bang is dat hij domme vragen stelt.
pi_97941623
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:16 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Of goed doen...
Kleuter.
  Redactie Frontpage donderdag 9 juni 2011 @ 16:18:13 #85
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97941663
quote:

[..]

Het grappige is dat jij je zelf voor doet als iemand die veel verstand heeft van dit soort zaken, terwijl je niet eens het grote verschil ziet tussen ¤ en $. Ik heb het namelijk over 100K$ en dat bedrag van 100K¤ zou bij een nieuwe hypotheek zou zijn. Nu is het nog 175K¤ voor 55¤ per maand per persoon en houden we het daarbij.

Een echte briljante, slimme econoom zoals jij, die beweert mensen hele goede adviezen te geven, ziet toch wel het verschil tussen 100.000¤ en 175.000¤ en sterker nog, tussen 100.000$ en 100.000¤, wat twee TOTAAL VERSCHILLENDE BEDRAGEN zijn?

[ afbeelding ]

Dus je hebt met 20 man een hypotheek?

Verder, waarom doe je zo condescending?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:18:41 #86
344644 computerprobleem
pi_97941697
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dus je hebt met 20 man een hypotheek?

Verder, waarom doe je zo condescending?
Hoezo met 20 man een hypotheek? Dat zou best een faal zijn. :P
pi_97941804
quote:

[..]

Bravo jongen, als je zo doet in het echte leven dan word je vierkant uitgelachen, wil niemand zaken met je doen, zal je nooit hulp krijgen en waarschijnlijk ook nog diverse belastingonderzoekjes. Stoere, stoere jongen!
pi_97941836
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:16 schreef DrJkll het volgende:
Of het is een 30-plusser die zich voordoet als een 18-jarige omdat hij bang is dat hij domme vragen stelt.
Nah, 18 jarige puber die per ongeluk de post van zijn ouders heeft opengemaakt. Die blijken een woekerpolis te hebben, maar zijn gelukkig wel succesvol in de vastgoedhandel. :P
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:21:46 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97941875
quote:

[..]

Het grappige is dat jij je zelf voor doet als iemand die veel verstand heeft van dit soort zaken, terwijl je niet eens het grote verschil ziet tussen ¤ en $. Ik heb het namelijk over 100K$ en dat bedrag van 100K¤ zou bij een nieuwe hypotheek zou zijn. Nu is het nog 175K¤ voor 50¤ per maand per persoon en houden we het daarbij.

[ afbeelding ]

Puike strategie. Iemand afschieten op een lulligheid. Ga je tenminste zelf niet op je bek als je probeert een inhoudelijke reactie te geven.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:21:53 #90
344644 computerprobleem
pi_97941886
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat niet lenen vind ik dan weer een wat aparte uitspraak, als er ook een topic van zijn hand is over geld lenen bij "de Nederlandsche geldmeesters" oid. :?
Dat was voor het overzetten van een lening, het ging niet om het aanvragen van een. ;)
Heb ik ook niet gedaan, laat het gewoon zoals het is. Was bedoeld om een kredietlimiet waar nu 11% rente over wordt betaald, te verlagen. Volgens een contactpersoon was dat een te hoge rente, alleen maakt verder niets uit. Als ik een lening wil, dan vraag ik dat wel aan bij een bekende, grote bank. Maar heb geen behoefte aan een lening, is alleen maar slecht als je er geen goed doel voor hebt.
  Redactie Frontpage donderdag 9 juni 2011 @ 16:23:06 #91
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97941942
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:18 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Hoezo met 20 man een hypotheek? Dat zou best een faal zijn. :P
Je zegt: Hypotheek is nu 175k, voor 55¤ per persoon, per maand. In het andere topic stel je dat die hypotheek 'jullie', als in 'we', 1100¤ kost. Delen door 55¤ is 20 personen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:23:26 #92
344644 computerprobleem
pi_97941961
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:21 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nah, 18 jarige puber die per ongeluk de post van zijn ouders heeft opengemaakt. Die blijken een woekerpolis te hebben, maar zijn gelukkig wel succesvol in de vastgoedhandel. :P
Nou, ik zeg nergens succesvol. En niet mijn ouders, maar mijn vader.
pi_97941969
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je zegt: Hypotheek is nu 175k, voor 55¤ per persoon, per maand. In het andere topic stel je dat die hypotheek 'jullie', als in 'we', 1100¤ kost. Delen door 55¤ is 20 personen.
Ja, ga het hem nog ff uitleggen ook :')
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:24:08 #94
344644 computerprobleem
pi_97941999
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Nee de verzekering is 55 per persoon per maand, op 2 personen. De hypotheek is nu hoger en is voor 2 personen. :)

Want zie je, een hypotheek bestaat uit meerdere producten heb ik geleerd. Niet alleen de overlijdensrisico, maar ook de rente en het beleggen betaal je ook voor. Samen is dat meer dan ¤1200,- op het moment.
pi_97942023
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:21 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Dat was voor het overzetten van een lening, het ging niet om het aanvragen van een. ;)
Heb ik ook niet gedaan, laat het gewoon zoals het is. Was bedoeld om een kredietlimiet waar nu 11% rente over wordt betaald, te verlagen. Volgens een contactpersoon was dat een te hoge rente, alleen maakt verder niets uit. Als ik een lening wil, dan vraag ik dat wel aan bij een bekende, grote bank. Maar heb geen behoefte aan een lening, is alleen maar slecht als je er geen goed doel voor hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:23 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Knul, hou eens op met je vage verhalen. Op deze manier zul je niet serieus genomen worden. Ook al ga je nog zo hard huilen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:25:57 #96
344644 computerprobleem
pi_97942077
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:24 schreef DrJkll het volgende:

[..]

[..]

Knul, hou eens op met je vage verhalen. Op deze manier zul je niet serieus genomen worden. Ook al ga je nog zo hard huilen.
Wat is er vaag dan. Vraag wat jullie willen weten dan zeg ik het, want mijn verhaal/probleem is simpel alleen het lijkt wel alsof jullie het expres niet willen snappen. :'(
  Redactie Frontpage donderdag 9 juni 2011 @ 16:25:57 #97
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97942078
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:24 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Nee de verzekering is 55 per persoon per maand, op 2 personen. De hypotheek is nu hoger en is voor 2 personen. :)

Want zie je, een hypotheek bestaat uit meerdere producten heb ik geleerd. Niet alleen de overlijdensrisico, maar ook de rente en het beleggen betaal je ook voor. Samen is dat meer dan ¤1200,- op het moment.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:23 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Wat raar dan, dat je vader ook voor jou verzekering moet afdragen voor de hypotheek. Of heb jij de notariële akte ook ondertekend?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:26:27 #98
344644 computerprobleem
pi_97942106
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

[..]

Wat raar dan, dat je vader ook voor jou verzekering moet afdragen voor de hypotheek. Of heb jij de notarisakte ook ondertekend?
Nee, niet voor mij. Mijn moeder en mijn vader hebben samen de hypotheek. Ik leef in het huis met hun.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:27:21 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97942160
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:26 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Nee, niet voor mij. Mijn moeder en mijn vader hebben samen de hypotheek. Ik leef in het huis met hun.
Jouw vader gaat jou 100.000 dollar schenken als je over vier jaar je studie succesvol hebt afgerond?
  Redactie Frontpage donderdag 9 juni 2011 @ 16:27:32 #100
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97942175
quote:

[..]

Oh, ik dacht alleen je pa, begreep je post dus niet goed blijkbaar.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97942202
quote:

[..]

Ah, nu snap ik hoe je aan die ton gaat komen. Je vermoordt over 4 jaar je ouders en casht de overlijdensrisicoverzekering :P
pi_97942233
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jouw vader gaat jou 100.000 dollar schenken als je over vier jaar je studie succesvol hebt afgerond?
Dat kan ook natuurlijk :P
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:29:04 #103
344644 computerprobleem
pi_97942252
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:27 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ah, nu snap ik hoe je aan die ton gaat komen. Je vermoordt over 4 jaar je ouders en casht de overlijdensrisicoverzekering :P
Nee, want dan zou ik 2x 175K in euro's krijgen dat is 350K en x ongeveer 1,50 tegen die tijd = 525.000$ en ik heb het over 100.000, dat is meer dan 5x zo weinig. :P
pi_97942276
Eindelijk word het duidelijk. Je doet het voorkomen alsof het jouw hypotheek is e.d.
pi_97942334
Dat is een flinke inflatie die jij daar voorspeld.
pi_97942346
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:29 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Nee, want dan zou ik 2x 175K in euro's krijgen dat is 350K en x ongeveer 1,50 tegen die tijd = 525.000$ en ik heb het over 100.000, dat is meer dan 5x zo weinig. :P
Oh, ik las wat anders:
quote:
Daarbij komt ook nog een overlijdensrisicoverzekering, verzekerd een kapitaal van ¤100.000
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:31:27 #107
344644 computerprobleem
pi_97942371
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Oh, ik dacht alleen je pa, begreep je post dus niet goed blijkbaar.
Ik bedoelde dat mijn moeder niet weet hoe dat moet en zo. Zij doet die dingen niet, ze verwacht binnenkort wel weer ''wat'' geld (erfenis van haar grootvader, dus mijn over-overgrootvader) en dan een appartement kopen+verhuren, maar verder niets. :)
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:32:18 #108
344644 computerprobleem
pi_97942413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:30 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Oh, ik las wat anders:

[..]

Ja, als we het zouden laten oversluiten. Maar we vertrouwen die man niet, anders zou 75.000¤ minder verzekerd worden per persoon. :P
pi_97942441
Ik geloof niet dat ik zo direct bij de geldzaken van mijn ouders betrokken ben geweest...
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:33:59 #110
344644 computerprobleem
pi_97942486
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:30 schreef DrJkll het volgende:
Dat is een flinke inflatie die jij daar voorspeld.
Hoezo? Het is eerder over de 1.50 geweest en het is nu rond de 1.45 als ik me niet vergis. Dus 0.05 in 4 jaar tijd is echt zo gek nog niet hoor.
pi_97942492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:31 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

I... mijn moeder...(erfenis van haar grootvader, dus mijn over-overgrootvader)
Dat gaat niet goed met de generaties op die manier
pi_97942537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:33 schreef DrJkll het volgende:
Ik geloof niet dat ik zo direct bij de geldzaken van mijn ouders betrokken ben geweest...
Van jou weet ik het niet, maar ik weet van mezelf heel zeker dat er niet zo direct bij betrokken ben (geweest). En TS waarschijnlijk ook niet, hoor.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:35:07 #113
344644 computerprobleem
pi_97942547
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat gaat niet goed met de generaties op die manier
Waarom niet. Ja kan ook overgrootvader zijn, snap die relaties in families niet zo goed. :@
B.v. ook of je de vrouw van je oom tante moet noemen of de man van je tante oom? Weet dat allemaal niet hoor. :@
pi_97942577
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:33 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Hoezo? Het is eerder over de 1.50 geweest en het is nu rond de 1.45 als ik me niet vergis. Dus 0.05 in 4 jaar tijd is echt zo gek nog niet hoor.
Dat is erg afhankelijk van wat jij gaat verwachten in de wereldeconomie. Sommigen vinden dat wel gek.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:36:03 #115
344644 computerprobleem
pi_97942583
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Van jou weet ik het niet, maar ik weet van mezelf heel zeker dat er niet zo direct bij betrokken ben (geweest). En TS waarschijnlijk ook niet, hoor.
Nee, weet alleen paar bedragen en ongeveer wat er allemaal is binnen het gezin/familie, maar vroeg dit op dit forum omdat er een beloning tegenover stond. :@
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:36:31 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97942602
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:36 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Nee, weet alleen paar bedragen en ongeveer wat er allemaal is binnen het gezin/familie, maar vroeg dit op dit forum omdat er een beloning tegenover stond. :@
Een scooter?
pi_97942631
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een scooter?
_O-
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:38:39 #118
344644 computerprobleem
pi_97942703
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:35 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat is erg afhankelijk van wat jij gaat verwachten in de wereldeconomie. Sommigen vinden dat wel gek.
Ik zeg dat omdat de VS voor nog ca. 7 jaar eigen olievoorraad heeft (volgens mij, kan er naast zitten) en wanneer olie schaars wordt, zal olie in de VS ook duurder worden. Hierdoor is het moeilijker voor de VS om concurrentiepositie te behouden in de internationale handel, waardoor de dollar in waarde daalt omdat de vraag afneemt. Hierdoor stijgt de euro, of niet, maar daalt de dollar wel, waardoor de euro meer waard wordt. Of in Europa moet het opeens echt heel slecht gaan (nog slechter dan nu) en stijgt de dollar weer, want elders in de wereld is er nog voor honderd jaar+ olie voorraad en zal de VS wel een oorlog beginnen (waardoor de dollar tijdelijk in waarde daalt) om olie te bemachtigen/nieuwe marionetten regering te plaatsen, waardoor de dollar op den duur wel weer stijgt. Ik verwacht i.i.g. niet dat de dollar sterker wordt dan de euro. :)
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:39:10 #119
344644 computerprobleem
pi_97942730
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een scooter?
Afbetaling van al mijn bestellingen en overige openstaande facturen. :@
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:39:58 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97942768
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:39 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Afbetaling van al mijn bestellingen en overige openstaande facturen. :@
Je wordt nu openhartig.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:40:34 #121
344644 computerprobleem
pi_97942803
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je wordt nu openhartig.
Is dat goed of slecht?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:41:12 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97942831
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:40 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Is dat goed of slecht?
:*
pi_97942913
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:40 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Is dat goed of slecht?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In ieder geval vermakelijk, en dat is ook wat waard op deze zonnige donderdagmiddag :*
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:43:34 #124
344644 computerprobleem
pi_97942946
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:42 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

In ieder geval vermakelijk, en dat is ook wat waard op deze zonnige donderdagmiddag :*
Goed dus. w/
pi_97942975
Als je ouders op je 18e al een schuld voor je af moeten betalen, dan zou ik toch afzien van een carriere waarbij je beslissingen moet nemen waar veel geld mee gemoeid is
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:47:41 #126
344644 computerprobleem
pi_97943137
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:44 schreef DrJkll het volgende:
Als je ouders op je 18e al een schuld voor je af moeten betalen, dan zou ik toch afzien van een carriere waarbij je beslissingen moet nemen waar veel geld mee gemoeid is
Wie heeft het over schuld? :o
Bestellingen t.w.v ¤95,- die nog niet eens binnen waren... :'(
Hun voorstel btw :D
pi_97943347
Als je dus zo vaag blijft gaan we zelf aannames doen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:53:44 #128
344644 computerprobleem
pi_97943432
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:52 schreef DrJkll het volgende:
Als je dus zo vaag blijft gaan we zelf aannames doen.
Aber das ist doch nicht verboten, Herr DrJkll?
:D

Woow, je hebt 17 posten en een groot aantal daarvan in mijn topic. :D
pi_97943566
Klopt, ik kom bijna nooit op Fok, de laatste tijd wat meer ivm een zeer ernstig geval van SOG, aangezien het mijn tentamenperiode is :D

En ik kon het geneuzel in dit topic niet negeren.
pi_97944301
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:38 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ik zeg dat omdat de VS voor nog ca. 7 jaar eigen olievoorraad heeft (volgens mij, kan er naast zitten) en wanneer olie schaars wordt, zal olie in de VS ook duurder worden. Hierdoor is het moeilijker voor de VS om concurrentiepositie te behouden in de internationale handel, waardoor de dollar in waarde daalt omdat de vraag afneemt. Hierdoor stijgt de euro, of niet, maar daalt de dollar wel, waardoor de euro meer waard wordt. Of in Europa moet het opeens echt heel slecht gaan (nog slechter dan nu) en stijgt de dollar weer, want elders in de wereld is er nog voor honderd jaar+ olie voorraad en zal de VS wel een oorlog beginnen (waardoor de dollar tijdelijk in waarde daalt) om olie te bemachtigen/nieuwe marionetten regering te plaatsen, waardoor de dollar op den duur wel weer stijgt. Ik verwacht i.i.g. niet dat de dollar sterker wordt dan de euro. :)
Op een symposium waar ik laatst was, zeiden de cijfers van Shell aldaar toch echt wel iets anders over die voorraden. Nog afgezien van de teerzandvelden in Alaska en Canada die met een olie prijs van 135 dollar/vat ook weer rendabel zijn. :?
pi_97944388
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Puike strategie. Iemand afschieten op een lulligheid. Ga je tenminste zelf niet op je bek als je probeert een inhoudelijke reactie te geven.
Thanks, scheelt mij weer posten, ;)
pi_97944612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:12 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Nee, ga niet lenen voor geld. Ga er ook niet hard voor werken en het is ook geen erfenis. Wat het wel is, mogen jullie, als jullie het zo graag willen weten, hard over na denken en hier steeds posten tot jullie het goede antwoord hebben.

Maar ja, over goedkope grondprijzen en winst:

Grondprijzen stijgen constant, grond wordt niet goedkoper, tenzij de bevolking sterk afneemt.
Mexico is een land waar de bevolking sterk groeit, vooral rond de grote steden. Grote steden breiden zich uit, het is niet zo dat er in een stad als Mexico Stad b.v. 20 miljoen mensen wonen op 2000 km2 (is voorbeeld, kan minder of meer zijn) en dat er alleen mensen bijkomen zonder dat de stad groeit. Zelfs als je op tientallen kilometers afstand van zo'n stad veel grond koopt voor relatief weinig geld, en het gewoon een jaar of 5, 10 laat staan, verkoop je het bijna met 100% zekerheid met winst. Of het nou $1,- winst is of $200.000,- winst, dat weet ik niet, maar winst zul je in zo'n geval zeker hebben.

En met 100.000$ kun je echt wel gebouwen kopen en verkopen hoor. Wat denken jullie? Dat elk huis van 150 vierkante meter net als in NL overal 200.000¤ kost? Nee hoor. Komt omdat het hier dichtbevolkt is en ja, dan heb je wel veel geld nodig om aan zo iets te beginnen. Voor een rijtjeshuis zou je dan alleen al iets van $300.000,- nodig hebben, ik kom niet eens in de buurt van zo'n bedrag. Maar daarom wil ik ook naar het buitenland gaan. Zelfs in de rest van Europa vind je huizen e.d. voor véél goedkopere prijzen dan in Nederland. Hier kost een willekeurig rijtjeshuis in een of ander dorp waar geen mens van gehoord heeft al gauw 180.000 euro, terwijl je in een ander (Europees) land een groter huis met veel grond, in een toeristisch gebied al voor 70.000 euro kunt aanschaffen om er vervolgens winst mee te maken ook.

Verder:

Alle mensen met hun domme reacties: reageer niet als je niet kunt helpen. Doe je dat toch wel, nou, ook leuk. Zie ik meteen welke mensen er jaloers zijn en welke niet. :)
Je begrijpt dat huizenhandel niet zo heel makkelijk is? Een huis stijgt sowieso relatief weinig in korte tijd. Je zal dus echt in de executie-verkoop handel moeten zitten, waar je niet makkelijk tussenkomt.

Daarnaast zit je met overdrachtsbelasting, tenzij je het binnen 6 maanden verkoopt.

Jij denkt dat het geld voor het oprapen ligt, en daar maak je een fout. Ook mensen die in handel zittne van huizen/grond/etc werken hard, en ze hebben kapitaal.

Met 100.000 euro heb jij geen kapitaal.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_97944685
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:22 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Je begrijpt dat huizenhandel niet zo heel makkelijk is? Een huis stijgt sowieso relatief weinig in korte tijd. Je zal dus echt in de executie-verkoop handel moeten zitten, waar je niet makkelijk tussenkomt.

Daarnaast zit je met overdrachtsbelasting, tenzij je het binnen 6 maanden verkoopt.

Jij denkt dat het geld voor het oprapen ligt, en daar maak je een fout. Ook mensen die in handel zittne van huizen/grond/etc werken hard, en ze hebben kapitaal.

Met 100.000 euro heb jij geen kapitaal.
Maar hij gaat dit doen in Amerika, en daar kennen ze volgens mij (niet in alle staten) overdrachtsbelasting zoals wij dat hebben.
pi_97946714
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Maar hij gaat dit doen in Amerika,
Daar maak je een denkfout. TS gaat nl. helemaal niets doen. ;)
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:18:49 #135
344644 computerprobleem
pi_97946780
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:17 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Voorlopig niet nee. :D
pi_97947409
quote:

[..]

Ladies and gentlemen, we have ourselves a winner!! Hilarisch :D
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:57:58 #137
344644 computerprobleem
pi_97948303
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:34 schreef DrJkll het volgende:

[..]

Ladies and gentlemen, we have ourselves a winner!! Hilarisch :D
Wat is er hilarisch? :d
  Redactie Frontpage donderdag 9 juni 2011 @ 19:42:32 #138
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97950224
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:33 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

De euro is over 5 jaar een halve dollar waard. Heel zuid-Europa stort in, of je het nu leuk vind of niet. Maar zie het positief, je kan dan ook een pand aan de Heerengracht in Amsterdam een pand voor 50.000 dollar kopen ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97951691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De euro is over 5 jaar een halve dollar waard. Heel zuid-Europa stort in, of je het nu leuk vind of niet. Maar zie het positief, je kan dan ook een pand aan de Heerengracht in Amsterdam een pand voor 50.000 dollar kopen ;)
Lekkere analyse, jij hebt het nieuws rond de VS ook een beetje bijgehouden? Die staan er nog aanzienlijk slechter voor.
pi_97971689
quote:

[..]

Dankje voor de correctie, die $100k of ¤71k is tot nu toe inderdaad alleen nog maar fictief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')