abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2011 @ 03:22:58 #1
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_97874522
Hallo allemaal,

ik vraag me af hoe je kunt beginnen met het handelen in vastgoed o.i.d.?
Ben zelf nog jong, dus weet niet of er een leeftijdslimiet is in het kopen van grond en gebouwen e.d.
En kun je b.v. een gebouw/lap grond kopen in een ander land, buiten Europa, terwijl je geen burger bent van dat land en het alleen wil aanschaffen om ermee te handelen? Of is dat onmogelijk?
Ik denk dan daarbij aan de VS en misschien zelfs Mexico, omdat daar de grond/huis prijzen veel lager zijn dan in Europa en je daarom makkelijker winst kunt maken.

Wil later zelf, na het afronden van mijn studie en e.v.t extra opleidingen, in de VS gaan wonen en werken. Be nu 18 (net 18 geworden), en denk over 4 jaar ca. $100.000 gespaard te hebben.
Heb je met dit bedrag (en misschien wel toevoeging door ouders en familie) een redelijk startkapitaal om te beginnen met handel in vastgoed? En kun je met dit bedrag (en iets hoger) een lening krijgen om je plannen voor te zetten/te steunen?

Vroeg het mij gewoon af. Ik denk dat er met handel in vastgoed wel goed te verdienen valt als je de juiste kennis en hulp hebt en krijgt. Ik wil mijzelf i.i.g. later opwerken en niet voor altijd maandelijks op mijn loon te hoeven wachten. Ik wil dus nu alvast beginnen met het uitzoeken van het een ander (al wel gedaan inmiddels) en heb ook al gekeken hoe ik het best zo'n bedrag bij elkaar kan sparen. Sommige dingen, zoals bovenstaande, wil ik liever bij elkaar hebben omdat je er op het net anders wel heel erg veel verschillende antwoorden op na houd (meestal ook oud) en als ik het nu vraag, krijg ik misschien wel de meest recente antwoorden. :D

Alvast bedankt voor uw hulp.
  woensdag 8 juni 2011 @ 03:24:50 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_97874539
Heb je zelf al informatie opgezocht?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 8 juni 2011 @ 03:26:41 #3
344644 computerprobleem
pi_97874549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 03:24 schreef donroyco het volgende:
Heb je zelf al informatie opgezocht?
Nou, een beetje. Maar dat is te algemeen. Heb wel familie die bezig zijn met het kopen en verkopen van grond etc. alleen dat is voornamelijk in een ander land, het tegenovergestelde van de VS en ik wil richting de VS. Kan ook het geld geven aan een van mijn ooms of mijn vader en het hun laten doen, alleen tja... ben je afhankelijk van anderen, gaat er iets fout heb je pech enz.
pi_97874900
Hoezo kan je meer winst maken in Mexico, omdat de grondprijzen daar lager liggen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97875052
TS, je hoeveelste deel van "later als ik groot ben" serie is dit nou? Ik snap die serie niet helemaal, leg eens uit wat de grotere gedachte is, wil je nu alvast gaan vastleggen wat je later na je studie gaat doen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97875341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 07:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
TS, je hoeveelste deel van "later als ik groot ben" serie is dit nou? Ik snap die serie niet helemaal, leg eens uit wat de grotere gedachte is, wil je nu alvast gaan vastleggen wat je later na je studie gaat doen?

Ik wacht nog even op de "Ik wil emigreren naar Amerika want daar is alles goedkoper en beter" aflevering van TS.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97875567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 06:13 schreef bijdehand het volgende:
Hoezo kan je meer winst maken in Mexico, omdat de grondprijzen daar lager liggen?
Interessant inderdaad.

Tevens vraag ik me af hoe je tijdens je studie $100.000 bij elkaar wil krijgen, is dat door het handelen in vastgoed of krijg je binnenkort een erfenis?
All management is Strategic Management.
  Redactie Frontpage woensdag 8 juni 2011 @ 08:34:07 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97875629
1. Hoe krijg je $100.000 bij elkaar?
2. Hoe kan je op goedkopere grond in een land met een veel lager welstandsniveau zoals Mexico meer winst maken? Logic tells dat je er ook minder marge op maakt
3. Vastgoed voor $100.000? In het oostblok of een schuurtje in Appingerdam misschien. Grond zou wel kunnen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97875856
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 08:34 schreef JeMoeder het volgende:
1. Hoe krijg je $100.000 bij elkaar?
2. Hoe kan je op goedkopere grond in een land met een veel lager welstandsniveau zoals Mexico meer winst maken? Logic tells dat je er ook minder marge op maakt
3. Vastgoed voor $100.000? In het oostblok of een schuurtje in Appingerdam misschien. Grond zou wel kunnen.
1. Niet op deze manier.
2. Spreekt voor zich.
3. Gewoon financieren yo.

Vind je postgeschiedenis trouwens bijzonder interessant TS.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_97875908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 06:13 schreef bijdehand het volgende:
Dat inderdaad.
pi_97875963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 07:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

Dit is de grotere gedachte, vermoed ik. TS wil graag de American Dream realiseren. Echter, TS is net 18 en is zoekende naar hoe, wat en waar.
Hij gaat eerst op vakantie naar de USA: Roadtrip
Daarna emigreert hij: Emigreren
En wil hij zijn fortuin gaan verdienen met handel in vastgoed: Hoe te werk gaan?
Maar ondertussen probeert hij te snappen hoe games gespeeld moeten worden: [PS3] KLOTE PSN ik overweeg zelfmoord!! >:(
En probeert hij zich Excel eigen te maken: Jouw film collectie

Oh, en die 100k USD haalt hij hier vandaan: Nederlandse Kredietmeesters
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97876044
_O-

Bedankt voor de verhelderende uitleg
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:07:33 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_97876120
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 08:57 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dit is de grotere gedachte, vermoed ik. TS wil graag de American Dream realiseren. Echter, TS is net 18 en is zoekende naar hoe, wat en waar.
En wil hij zijn fortuin gaan verdienen met handel in vastgoed: Hoe te werk gaan?
Maar ondertussen probeert hij te snappen hoe games gespeeld moeten worden: [PS3] KLOTE PSN ik overweeg zelfmoord!! >:(

:D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_97876414
Je wilde vakantiewerk voor 5,- per uur gaan doen, en je denkt dat je over 4 jaar 100.000,- hebt? Krijg je nog van iets of iemand geld ofzo?
  Redactie Frontpage woensdag 8 juni 2011 @ 09:27:43 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97876462
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:25 schreef Tja..1986 het volgende:
Je wilde vakantiewerk voor 5,- per uur gaan doen, en je denkt dat je over 4 jaar 100.000,- hebt? Krijg je nog van iets of iemand geld ofzo?
Jep, hij krijgt nog $95,000 van zijn dromen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:12:29 #16
344644 computerprobleem
pi_97888522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 08:57 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nee, ga niet lenen voor geld. Ga er ook niet hard voor werken en het is ook geen erfenis. Wat het wel is, mogen jullie, als jullie het zo graag willen weten, hard over na denken en hier steeds posten tot jullie het goede antwoord hebben.

Maar ja, over goedkope grondprijzen en winst:

Grondprijzen stijgen constant, grond wordt niet goedkoper, tenzij de bevolking sterk afneemt.
Mexico is een land waar de bevolking sterk groeit, vooral rond de grote steden. Grote steden breiden zich uit, het is niet zo dat er in een stad als Mexico Stad b.v. 20 miljoen mensen wonen op 2000 km2 (is voorbeeld, kan minder of meer zijn) en dat er alleen mensen bijkomen zonder dat de stad groeit. Zelfs als je op tientallen kilometers afstand van zo'n stad veel grond koopt voor relatief weinig geld, en het gewoon een jaar of 5, 10 laat staan, verkoop je het bijna met 100% zekerheid met winst. Of het nou $1,- winst is of $200.000,- winst, dat weet ik niet, maar winst zul je in zo'n geval zeker hebben.

En met 100.000$ kun je echt wel gebouwen kopen en verkopen hoor. Wat denken jullie? Dat elk huis van 150 vierkante meter net als in NL overal 200.000¤ kost? Nee hoor. Komt omdat het hier dichtbevolkt is en ja, dan heb je wel veel geld nodig om aan zo iets te beginnen. Voor een rijtjeshuis zou je dan alleen al iets van $300.000,- nodig hebben, ik kom niet eens in de buurt van zo'n bedrag. Maar daarom wil ik ook naar het buitenland gaan. Zelfs in de rest van Europa vind je huizen e.d. voor véél goedkopere prijzen dan in Nederland. Hier kost een willekeurig rijtjeshuis in een of ander dorp waar geen mens van gehoord heeft al gauw 180.000 euro, terwijl je in een ander (Europees) land een groter huis met veel grond, in een toeristisch gebied al voor 70.000 euro kunt aanschaffen om er vervolgens winst mee te maken ook.

Verder:

Alle mensen met hun domme reacties: reageer niet als je niet kunt helpen. Doe je dat toch wel, nou, ook leuk. Zie ik meteen welke mensen er jaloers zijn en welke niet. :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:14:21 #17
344644 computerprobleem
pi_97888602
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 08:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik wacht nog even op de "Ik wil emigreren naar Amerika want daar is alles goedkoper en beter" aflevering van TS.
Dat spreekt natuurlijk voor zich (vind ik). Wil i.i.g. niet de rest van mijn leven in Nederland blijven wonen. :)

Haal er verder geen andere topics bij, als ik meer informatie wil over een ander onderwerp, doe ik wel beroep op dat topic. Daar gaat het mij nu even niet om. Als je zo graag nog op een van mijn andere topics wilt reageren, doe dat dan in dat topic dan reageer ik daar wel op je. Maar in dit topic graag over dit onderwerp hebben. :)
pi_97889444
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 03:22 schreef computerprobleem het volgende:
..... denk over 4 jaar ca. $100.000 gespaard te hebben.
Heb je met dit bedrag (en misschien wel toevoeging door ouders en familie) een redelijk startkapitaal om te beginnen met handel in vastgoed?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:12 schreef computerprobleem het volgende:
En met 100.000$ kun je echt wel gebouwen kopen en verkopen hoor.
Handig als je zelf antwoord geeft op je vraag, scheelt de lezers weer...
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97889587
Koop huizen aan de spaanse kust voor 50.000 per stuk en hoop op economisch herstel :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:55:32 #20
344644 computerprobleem
pi_97890291
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:39 schreef Skint het volgende:
Koop huizen aan de spaanse kust voor 50.000 per stuk en hoop op economisch herstel :)
Kijk, iemand die wel helpt. :)
Maar hier ging het nou mij even om:

Ken de prijzen e.d. wel ongeveer, alleen weet niet hoe je aan zoiets kunt/mag beginnen.
Is er een leeftijdsgrens voor het kopen van huizen/grond, kun je zomaar binnen de EU een huis aanschaffen buiten NL en op je eigen naam laten plaatsen? Dat waren mijn hoofdvragen, zelf geef ik ''antwoord'' op de prijzen van huizen/grond, maar daar ging het mij dus niet om. :D
  Redactie Frontpage woensdag 8 juni 2011 @ 15:58:54 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97890441
quote:
3s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:36 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

[..]

Handig als je zelf antwoord geeft op je vraag, scheelt de lezers weer...
Dit, tijd voor een slotje dus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97890535
Dat verschilt per land, en in Amerika mogelijk zelfs per staat. Meestal is leeftijd van volwassen/stemgerechtigd zijn genoeg om economische transacties aan te gaan, zeker als je geen financiering nodig hebt. Vanaf 18+ kom je dus een heel eind in Nederland. Belangrijker is dat jij de tegenpartij kan overtuigen dat jij een betrouwbare partner bent denk ik.

Bedenk wel dat er per land, en in Amerika weer per staat, andere fiscale regels gelden voor het in eigendom hebben van land en/of gebouwen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:08:54 #23
344644 computerprobleem
pi_97890873
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:01 schreef fruityloop het volgende:
Dat verschilt per land, en in Amerika mogelijk zelfs per staat. Meestal is leeftijd van volwassen/stemgerechtigd zijn genoeg om economische transacties aan te gaan, zeker als je geen financiering nodig hebt. Vanaf 18+ kom je dus een heel eind in Nederland. Belangrijker is dat jij de tegenpartij kan overtuigen dat jij een betrouwbare partner bent denk ik.

Bedenk wel dat er per land, en in Amerika weer per staat, andere fiscale regels gelden voor het in eigendom hebben van land en/of gebouwen.
Ja, dat realiseer ik me wel. Maar ben nog aan het uitzoeken hoe en wat, veel plannen voor in de toekomst, maar wil alvast een beetje uitzoeken hoe ik straks het beste kan beginnen. Lijkt me namelijk veel leuker om voor je zelf te beginnen en niet afhankelijk te zijn van anderen (b.v. goed presteren voor je baas omdat je anders ontslagen kunt worden etc.). Ik richt mij op het buitenland, omdat het daar makkelijker is dan in NL om met zoiets te beginnen. Niet alleen omdat het goedkoper is, maar omdat de wetten/regels van dat land zoiets starten makkelijker maken voor een starter. Een ding heb ik me wel altijd afgevraagd:

In Nederland is je eigendom toch nooit echt van jezelf of wel? Dus als je een huis koopt en helemaal afbetaald, dan is het toch nog steeds niet 100% jouw eigen bezit? Een deel blijft toch altijd van de staat?

Dit weet ik niet zeker, daarom vraag ik het. Ik heb zoiets ooit een keer gehoord, weet niet meer wanneer of waar..
pi_97891009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:08 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ja, dat realiseer ik me wel. Maar ben nog aan het uitzoeken hoe en wat, veel plannen voor in de toekomst, maar wil alvast een beetje uitzoeken hoe ik straks het beste kan beginnen. Lijkt me namelijk veel leuker om voor je zelf te beginnen en niet afhankelijk te zijn van anderen (b.v. goed presteren voor je baas omdat je anders ontslagen kunt worden etc.). Ik richt mij op het buitenland, omdat het daar makkelijker is dan in NL om met zoiets te beginnen. Niet alleen omdat het goedkoper is, maar omdat de wetten/regels van dat land zoiets starten makkelijker maken voor een starter. Een ding heb ik me wel altijd afgevraagd:

In Nederland is je eigendom toch nooit echt van jezelf of wel? Dus als je een huis koopt en helemaal afbetaald, dan is het toch nog steeds niet 100% jouw eigen bezit? Een deel blijft toch altijd van de staat?

Dit weet ik niet zeker, daarom vraag ik het. Ik heb zoiets ooit een keer gehoord, weet niet meer wanneer of waar..
Als jij niet eens weet hoe het in Nederland is geregeld met het eigendom van vastgoed, hoe denk je dan wel in het buitenland te kunnen slagen?

En we betalen fors voor onze vangnetten en zekerheden hier, die zijn in veel landen waar jij naar kijkt niet/minder aanwezig, dus daar kan je ook veel harder en sneller op je bek gaan met dit soort dingen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97891151
Stel je voor, jij hebt een ton, en koopt er een huisje van in Florida, om over een paar jaar met winst te verkopen aan een pensionado. Allemaal leuk totdat de Nederlandse fiscus nog even je om de oren slaat met de vermogensbelasting over dat geld toen het nog in Nederland was, en een maand later komt de envelop van de property tax in Florida.

Weet jij hoeveel je moet reserveren in welk land om dat op te vangen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')