abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:31:24 #1
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_97646278
Hallo allemaal,

ben 18 jaar en heb al heel wat plannen voor in de toekomst. Een van die dingen is: na mijn studie nog een aantal jaar in NL werken om extra bij te verdienen, maar dan werk zoeken in het buitenland en daar voor een periode gaan wonen, bijvoorbeeld 10 jaar of langer. Zelf weet ik echt niet hoe dit in zijn werk gaat, de plannen zijn er, maar veel research enz. heb ik nog niet gedaan en dit is dan ook het begin van mijn zoektocht naar informatie.

Hoe zit het als je je in het buitenland wilt gaan vestigen? Ik hoor vaak dat er weer illegalen het land/Europa binnen zijn gekomen, dat mensen na 10 jaar in een land gezeten te hebben terug worden gestuurd etc. etc. Nu heb ik natuurlijk de Nederlandse nationaliteit en vraag ik mij dus af of ik straks ook in een soort van AZC moet zitten wanneer ik in de VS wil gaan wonen. Of is zoiets legaal aan te vragen en moet je gewoon een procedure afwachten, zonder in een kamp te zitten? Wat is het verschil tussen illegaal een land binnenkomen om je daar te vestigen (b.v. Mexicanen die de VS ''in gesmokkeld'' worden en rijke Europeanen die legaal in de VS aankomen en daar gewoon blijven). Moet je afstand doen van je Nederlandse nationaliteit als je je in de VS vestigt (of een ander land) i.v.m. b.v. je werk?

Ik snap heel dat emigratie proces dus niet zo goed. Ik zou er wel meer over willen weten en niet alleen vanwege mijn eigen plannen, maar gewoon... ik wil van alles zoveel mogelijk weten, zelfs de kleinste dingen die er in het leven misschien niet toe doen. Ben nou eenmaal zo ingesteld! :P

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met informatie!

:D
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:40:13 #2
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_97646437
Sorry hoor, maar eerst ff; :')

Google zeker nog niet bekeken?

En je hebt een NL'se paspoort, geen Nigeriaanse. Je gaat niet in een AZC wonen als jij in Amerika gaat werken. Procedures heb je ervoor, als je alleen maar daar komt voor werk kan je het allemaal regelen met werkvisums. (alhoewel ik niet weet hoe het precies zit met USA, en hun Green Cards enzo)

Ik heb zelf een keer besloten om ook naar het buitenland te vertrekken toen ik jong was en toen heb ik op een werkvisum een jaar gewerkt in Nigeria, in de transport industrie, bij een Franse bedrijf. Heeft aardig wat doekoe opgeleverd. :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:48:55 #3
344644 computerprobleem
pi_97646605
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:40 schreef Chef_M het volgende:
Sorry hoor, maar eerst ff; :')

Google zeker nog niet bekeken?

En je hebt een NL'se paspoort, geen Nigeriaanse. Je gaat niet in een AZC wonen als jij in Amerika gaat werken. Procedures heb je ervoor, als je alleen maar daar komt voor werk kan je het allemaal regelen met werkvisums. (alhoewel ik niet weet hoe het precies zit met USA, en hun Green Cards enzo)

Ik heb zelf een keer besloten om ook naar het buitenland te vertrekken toen ik jong was en toen heb ik op een werkvisum een jaar gewerkt in Nigeria, in de transport industrie, bij een Franse bedrijf. Heeft aardig wat doekoe opgeleverd. :P
Ja corrupte landen hebben veel geld voor buitenlanders en de eigen mensen in de top, dus zo'n land is op zich wel nice als je er gaat werken om veel geld te verdienen. Voor de plaatselijke bevolking is het minder spannend, maar ja...
Wat als je je gewoon in zo'n land wilt vestigen, dus je werkt er + je wilt er ook gewoon wonen. Of zelfs: burger worden. Denk dat je dan wel een lange procedure krijgt, maar ja.

Als je eenmaal burger bent trouwens, bijvoorbeeld je 1e dag, heb je dan ook meteen alle rechten e.d. van een burger die dat al is sinds zijn geboorte? Kun je dan b.v. als je na 5 jaar het burgerschap krijgt, en je hebt al heel wat contacten/je zelf gevestigd e.d. ook meteen proberen om aan de macht te komen (b.v. als burgemeester of zo? :P ).

Lijkt me wel vet, burgemeester zijn van zo'n Amerikaans stadje met een paar duizend inwoners. :P
pi_97646849
Idd, Google bestaat, weet je...
Elk land heeft een eigen migratie-beleid. In sommige landen is het vrij makkelijk om je te vestigen (binnen de EU, bijvoorbeeld), in andere landen kan het best moeilijk zijn (bijvoorbeeld Rusland).
Tja als TS illegaal naar Rusland wil emigreren door over de grens te sluipen en daarbij doodgeschoten wordt, tja... Dat zou me niets verbazen.

OT. Een Naturalisatie process duurt vaak erg lang en kan soms ontzettend meoilijk zijn (in Singapore moet je bijvoorbeeld je National Service(dienstplicht) uitdienen). Vaak wordt een dubbele nationaliteit niet toegestaan (je moet je Nederlandse paspoort opgeven).

Als je eenmaal een ander paspoort hebt, heb je normaal gesproken dezelfde rechten en plichten als de normale bevolking, Arnie was gouverneur van Californie bijvoorbeeld, maar President of the US of A wordt je niet (daarvoor moet je op Amerikaans gebied zijn geboren (en dus vanaf je geboorte Amerikaan zijn)).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 3 juni 2011 @ 03:07:59 #5
344644 computerprobleem
pi_97646878
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:05 schreef miro86 het volgende:
Idd, Google bestaat, weet je...
Elk land heeft een eigen migratie-beleid. In sommige landen is het vrij makkelijk om je te vestigen (binnen de EU, bijvoorbeeld), in andere landen kan het best moeilijk zijn (bijvoorbeeld Rusland).
Tja als TS illegaal naar Rusland wil emigreren door over de grens te sluipen en daarbij doodgeschoten wordt, tja... Dat zou me niets verbazen.

OT. Een Naturalisatie process duurt vaak erg lang en kan soms ontzettend meoilijk zijn (in Singapore moet je bijvoorbeeld je National Service(dienstplicht) uitdienen). Vaak wordt een dubbele nationaliteit niet toegestaan (je moet je Nederlandse paspoort opgeven).

Als je eenmaal een ander paspoort hebt, heb je normaal gesproken dezelfde rechten en plichten als de normale bevolking, Arnie was gouverneur van Californie bijvoorbeeld, maar President of the US of A wordt je niet (daarvoor moet je op Amerikaans gebied zijn geboren (en dus vanaf je geboorte Amerikaan zijn)).
Dus een zoon van hem zou wél president kunnen worden? :P
Maar ja, president van de USA wordt je toch niet zo maar, al ben je de achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter kleinzoon van Benjamin Franklin of Robert Edward Lee! :P

[ Bericht 14% gewijzigd door computerprobleem op 03-06-2011 03:13:50 ]
pi_97647454
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:31 schreef computerprobleem het volgende:
...vraag ik mij dus af of ik straks ook in een soort van AZC moet zitten wanneer ik in de VS wil gaan wonen.
Yep, ik heb geen zin om alles hier neer te zetten, maar google even op Gitmo en je hebt een aardig beeld van hoe een AZC in de USA er uit ziet.

Verdere tips zijn:
Duidelijke uitleg over een greencard
Emigreren naar de USA, hoe doe ik dat?
en natuurlijk:
Emigratie-wiki
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97648438
Nee, veel research heb je idd nog niet gedaan :')

ff heel kort door de bocht: binnen de EU mag je overal gaan wonen en werken, zoals het je uitkomt. Wel even de kleine lettertjes lezen van het land waar je gaat wonen, maar dat is vaak een administratief iets. Je mag er gewoon wonen.

Buiten de EU: vraag informatie bij de ambassade van dat betreffende land. Zij kunnen je meer info geven over wat je moet doen om er te mogen werken en wonen.

De meeste ambassades hebben websites, dus kan gemakkelijk meer info krijgen. En er zijn 6826839 fora voor en door expats. Daar staat ook info op.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 13 september 2011 @ 21:43:54 #8
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_101915912
Die plannen had ik ook toen ik 18 was. Net na m'n 19e verjaardag ben ik vol moed naar Amerika 'verhuisd' en heb daar wat illegaal werk gedaan zoals woestijnonkruid verwijderen in de brandende zon. Gelukkig kende ik er al mensen dus had al onderdak. Na een paar maanden werd het duidelijk dat een greencard niet zo makkelijk te verkrijgen was en dat (illegale) baantjes niet zo makkelijk waren. Ik was vrij snel weer terug in Nederland.

Het was een erg leerzame periode en na 2 jaar terug in NL ben ik verhuisd naar Engeland en dat is nu 11 jaar geleden. Over een paar dagen vlieg ik van een half jaar in een ander buitenland weer terug naar Engeland.

Veel mensen zijn zo aan het twijfelen en alles aan het 'regelen' dat het er nooit van komt. Ook al lukt het niet (de 1e keer) dan leert je er iig van. Wat heb je te verliezen?

Kijk ook eens op: Kaaskoppen in het buitenland
reset
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 september 2011 @ 21:45:45 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101916017
Sterker nog... Schopje KAA
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:16:04 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_101921930
Suggesties staan in dit topic.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')