abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:10:14 #1
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_97624784
Hallo allemaal,

ik ben een jongen van 18 en heb binnenkort mijn rijbewijs op zak, begin volgend jaar komt daar ook nog een auto bij. Zelf denk ik er al lange tijd (nog voordat ik met rijlessen begon) over na om tijdens mijn leven sowieso een grote roadtrip te maken.

Nu kan dat niet binnen een jaar of 2, 3, want volgend jaar HBO, nog een auto/rijbewijs, werk, sport, dus best druk allemaal. Ik kan er natuurlijk wel een jaar weg gaan en niets doen, maar heb liever eerst alles achter de rug. In een zomervakantie (wat meestal 2 a 3 maanden is) kan het natuurlijk wel, maar ik denk dat je eerst best veel geld gespaard moet hebben voor zo'n roadtrip. Nu ben ik dus benieuwd naar jullie ervaringen. Wie van jullie heeft weleens zo'n roadtrip (per auto/motor o.i.d. niet met openbaar vervoer - lees: met trein/bus touren) ondernomen?

Zelf lijkt het me leuk zoiets te doen in de VS, want ik denk dat het avontuur dan een stuk groter is dan wanneer je in Europa blijft. Zelfs Europa als geheel komt kleiner over dan de grote Verenigde Staten. Zelf weet ik dus echt nog niet hoe je met zoiets begint, b.v. hoe kom je aan een auto in de VS? Kost zo'n roadtrip veel geld? Etc. etc.

Ben benieuwd naar jullie verhalen! :D
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:27:47 #2
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_97625314
Tja, of je wilt het goedkoop mogelijk houden en je blijft in Europa, of als je echt het ''grote avontuur van de USA'' mee wilt maken, zou ik eerst zorgen dat je genoeg centen gespaard hebt.
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:33:39 #3
344644 computerprobleem
pi_97625502
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:27 schreef Chef_M het volgende:
Tja, of je wilt het goedkoop mogelijk houden en je blijft in Europa, of als je echt het ''grote avontuur van de USA'' mee wilt maken, zou ik eerst zorgen dat je genoeg centen gespaard hebt.
zou je het redden met 2500-3000 euro
500 vliegticket en dan nog 2000 of zo voor op de weg?
benzine is daar niet zo duur als hier, maar het land is groot en als je een week of 2 de weg op gaat, overnachten in motels e.d. :P
pi_97625886
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:10 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo allemaal,

ik ben een jongen van 18 en heb binnenkort mijn rijbewijs op zak, begin volgend jaar komt daar ook nog een auto bij. Zelf denk ik er al lange tijd (nog voordat ik met rijlessen begon) over na om tijdens mijn leven sowieso een grote roadtrip te maken.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:33 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

zou je het redden met 2500-3000 euro
500 vliegticket en dan nog 2000 of zo voor op de weg?
benzine is daar niet zo duur als hier, maar het land is groot en als je een week of 2 de weg op gaat, overnachten in motels e.d. :P
:')

Onder de 25 is het sowieso bijna onbetaalbaar om daar een auto te huren. 2 weken is wel erg kort.
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:57:32 #5
344644 computerprobleem
pi_97626234
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:46 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

[..]

:')

Onder de 25 is het sowieso bijna onbetaalbaar om daar een auto te huren. 2 weken is wel erg kort.
Hoezo is dat onbetaalbaar? Omdat het risico dat er wat met de auto gebeurd dan groter ingeschat wordt of zo? En waarom is 2 weken erg kort dan? :P
Je legt misschien per dag meer dan 250 kilometer of zelfs meer af, heb je er na 2 weken vast wel meer dan 3000 op zitten. Ik hoef niet heel dat land te zien, ben ik over 50 jaar nog bezig. :P
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:01:25 #6
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_97626338
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:57 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Hoezo is dat onbetaalbaar? Omdat het risico dat er wat met de auto gebeurd dan groter ingeschat wordt of zo? En waarom is 2 weken erg kort dan? :P
Je legt misschien per dag meer dan 250 kilometer of zelfs meer af, heb je er na 2 weken vast wel meer dan 3000 op zitten. Ik hoef niet heel dat land te zien, ben ik over 50 jaar nog bezig. :P
Maar je wilt toch niet naar Amerika op road-trip om zo snel mogelijk door Amerika te scheuren? Je wilt toch stoppen bij alle sightseeing gevallen. Grand Canyon kan je echt niet missen als je voor het eerst naar Amerika gaat. ;)
pi_97626482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:57 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Zoek de prijzen zelf maar eens op. Gemiddeld genomen betaal je zo'n $25 p.p.p.d extra als je onder de 25 bent. Voor 18 en 19 vaak zelfs nog meer.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:09:17 #8
344644 computerprobleem
pi_97626577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:06 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Zoek de prijzen zelf maar eens op. Gemiddeld genomen betaal je zo'n $25 p.p.p.d extra als je onder de 25 bent. Voor 18 en 19 vaak zelfs nog meer.
:o
Dan ben je misschien meer dan 1000¤ alleen al voor het huren van de auto kwijt... +benzine +overnachtingen +voedsel/water +eventueel andere aankopen. Maar ja, het hoeft ook niet volgende zomer of zo. Ga binnenkort ongeveer beginnen met 4 a 600 per maand te sparen als het me goed uitkomt, dan heb ik over een jaar of 3 (wel -geld voor auto e.d.) wel een mooi bedrag gespaard om zo'n verre reis te maken. En twee weken is idd denk ik wel erg kort. Je ziet dan misschien wel veel landschap enz. alleen twee weken zijn zo voorbij, en aan het eind moet je toch wel het gevoel hebben dat het een avontuur is geweest, en niet een dagje weg. Misschien dat 4, 5 weken dichter in de buurt komt. :Y
pi_97652658
Je zegt in je OP dat je geen tijd heb om weg te gaan, en vervolgens spreek je over een vakantie van 2 weken...

Wat al gezegd is, onder 25 is een auto huren vrij duur.
Je hebt wel maatschappijen waar het goedkoper kan:
http://www.rentawreck.com/index.html

Ik heb zelf nooit bij deze maatschappij gehuurd, maar wellicht dat het een optie is bij een beperkter budget. Ik reken zelf altijd minimaal op $150,- per dag, met benzine, eten/drinken, entree voor National Parks, parkeren etc. Vervolgens zul je ook nog moeten slapen.

Als je met twee personen gaat, kun je in ieder geval al veel kosten delen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2011 12:10:48 ]
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:33:27 #10
344644 computerprobleem
pi_97665288
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:10 schreef Blue_note het volgende:
Je zegt in je OP dat je geen tijd heb om weg te gaan, en vervolgens spreek je over een vakantie van 2 weken...

Wat al gezegd is, onder 25 is een auto huren vrij duur.
Je hebt wel maatschappijen waar het goedkoper kan:
http://www.rentawreck.com/index.html

Ik heb zelf nooit bij deze maatschappij gehuurd, maar wellicht dat het een optie is bij een beperkter budget. Ik reken zelf altijd minimaal op $150,- per dag, met benzine, eten/drinken, entree voor National Parks, parkeren etc. Vervolgens zul je ook nog moeten slapen.

Als je met twee personen gaat, kun je in ieder geval al veel kosten delen.
150$ lijkt me erg sterk, dan zou je voor een roadtrip van 4 weken meer dan 5000 kwijt zijn (incl. vlucht enz.). Hoe kom je op 150$ per dag?
Je tankt natuurlijk niet elke dag, je legt echt niet elke dag 500 kilometer af, je wilt ook nog ergens stoppen, rusten etc. Eten en drinken is niet duur, je eet namelijk niet alleen in restaurants/doet geen uitgaven aan voedsel zoals toeristen dat doen die 1 dagje ergens weg gaan. Je doet je inkopen gewoon in een supermarkt, meteen voor een aantal dagen/hele week. Ik heb begrepen dat je gewoon een kaart kunt kopen voor toegang tot alle National Parks, wat heel wat geld scheelt. Parkeren is in de VS niet zoals in NL, hier is parkeren duur vanwege ruimtegebrek in steden e.d. in de VS is het er in de meesten gebieden met de bezienswaardigheden niet zo dichtbevolkt, heel de VS eigenlijk niet op de grote steden na. Parkeren is dan of wel goedkoop of het kost bijna niets.

En ergens slapen,, tja, je hebt daar heel wat goedkope motels e.d. Kun je vast wel voor 10-30$ per nacht slapen, want je zit daar ook maar even en zul je ook niet vol tarief zullen betalen. Slapen, vertrekken is het.

1 liter benzine kost in de VS volgens mij omgerekend 0,50 cent (¤).
Per dag rijd je misschien 250, 300 kilometer. Met een normale/redelijk zuinige auto heb je voor 300 km iets van 20 liter benzine nodig. Per dag komt dat dus neer op ca. ¤10,- voor benzine, als je een diesel auto gebruikt nog goedkoper. DIe ¤10,- is ca. $14,- per dag aan benzine.
Gemiddeld $15,- om ergens te overnachten. Voor voedsel/drinken doe je gewoon inkopen, zul je wel op $20,- per dag uitkomen gemiddeld. Parkeren een dollar of 3 per dag.
Je koopt zo'n kaart voor de parken, ben je misschien 100 dollar kwijt en dat deel je dan over een maand = ca. 3 dollar + 3 overige bezienswaardigheden e.d. = $6,-.

Kom ik uit op $55,-
Doe je er nog $10 bij voor foute schattingen e.d. = $65,- per dag.
Is bijna 3x zo laag als wat jij inschat.
Denk dat mijn schattingen toch wel realistischer zullen zijn, 150$ per dag tijdens een roadtrip? Dacht het niet..

Vlucht en auto niet meegenomen in de berekening, maar die twee dingen heb je al gereserveerd/geboekt/betaald voor je aan je roadtrip begint, dus tijdens je roadtrip betaal je daar niet meer voor. :)
pi_97667947
Ben je van plan alleen te gaan?

De goedkoopste motels/hotels, betaal je al snel rond de $50-60/nacht als je alleen bent. Naast autohuur en vlucht moet je van minimaal $100/dag uitgaan. 250km/dag is trouwens best weinig voor een roadtrip. Er zullen dagen zijn dat je veel meer rijdt. National park pas is geloof ik $80, maar voor state parks betaal je apart. Ontbijten doe je in je motel, maar voor lunch en zeker avondeten moet je toch ergens gaan eten, of ga je een gasstel en pannen meenemen? :')

Ga het nog maar eens goed plannen. :*
pi_97668076
Onder de 21 ga je geen auto kunnen huren. Daarnaast reken je heel erg laag in je berekeningen, want eten blijft vaak niet heel erg lang goed als je het in een warme auto bewaart. Daarnaast zou ik je benzinekosten hoger inschatten, omdat zowel je meer zult rijden dan je denkt, vooral in steden en ook omdat de benzineprijs stijgt. Je moet richting de euro per liter gaan rekenen als je voorzichtig wil doen. Daarnaast moet je niet denken een diesel auto te vinden.

Je betaalt bij een hotel altijd alleen voor de nacht, en als je juist maar een nacht blijft kan je er van uit gaan dat je de volle prijs betaalt. Maar je kan altijd ook gaan couchsurfen, dan ontmoet je zowel interessante mensen als dat je niet betaalt (of je betaalt met bier :p).

Wat is het avontuur dat je zoekt eigenlijk? Want dan kan je misschien beter een roadtrip door Afrika maken.. ;)
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:10:50 #13
344644 computerprobleem
pi_97669001
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:48 schreef Wackyduck het volgende:
Onder de 21 ga je geen auto kunnen huren. Daarnaast reken je heel erg laag in je berekeningen, want eten blijft vaak niet heel erg lang goed als je het in een warme auto bewaart. Daarnaast zou ik je benzinekosten hoger inschatten, omdat zowel je meer zult rijden dan je denkt, vooral in steden en ook omdat de benzineprijs stijgt. Je moet richting de euro per liter gaan rekenen als je voorzichtig wil doen. Daarnaast moet je niet denken een diesel auto te vinden.

Je betaalt bij een hotel altijd alleen voor de nacht, en als je juist maar een nacht blijft kan je er van uit gaan dat je de volle prijs betaalt. Maar je kan altijd ook gaan couchsurfen, dan ontmoet je zowel interessante mensen als dat je niet betaalt (of je betaalt met bier :p).

Wat is het avontuur dat je zoekt eigenlijk? Want dan kan je misschien beter een roadtrip door Afrika maken.. ;)
Ja, wel sowieso met iemand. Dat is toch wel leuker, kun je ook praten over wat je onderweg ziet en kun je denk ik meer dingen doen/is het leuker dan een maand lang alleen over de weg.
En dat ik 21 jaar moet zijn, zal geen probleem zijn, want ga nog sparen e.d. en studie tussendoor etc. etc. dus tegen de tijd dat ik ermee begin zal ik wel 21 jaar zijn. :)

Maar over ergens eten... tuurlijk, als ik in een grote stad o.i.d. ben, altijd. Maar het is wel leuker om het zo basic mogelijk te houden. Je maakt geen roadtrip om de luxe natuurlijk... :D

Afrika gaat hem niet worden, vind het continent niet zo interessant. Er is vast wel mooi natuur enz. maar het landschap in Midden & Noord-Amerika vind ik interessanter, en ook de mensen. In Afrika zal het wel deprimerend zijn, onderweg allemaal kindjes te zien die omkomen van de honger, misschien rij je nog wel langs een of andere oorlog/opstand, je hebt er lang niet altijd wat je in de VS wel hebt (schoon drinkwater, supermarkten, benzine stations, goede plaatsen om te kunnen overnachten, de taal etc. etc.). Die dingen zul je vast wel ergens in zo'n land hebben, ongetwijfeld, maar je zult het daar meestal moeten doen met de waterputten, de lokale groente boer, de mensen die langs de weg benzine verkopen in jerry cans, hotels heb je alleen in de grote steden en een standaard schoon hotel zul je vast ook niet snel vinden, opleidingsniveau zal er altijd wel erg laag zijn en Engels praten doen ze daarom ook niet als de beste (of je moet door een van de landen gaan die vroeger een kolonie waren, maar ja..).

Daarom dus Amerika. Vind het ook gewoon een interessant continent en wil voornamelijk het Zuiden en Westen van de VS zien, kijken hoe die mensen daar nog leven, ranches zien, die typische kleine Amerikaanse steden, de beroemde spookstadjes bekijken, plaatsen die beroemd zijn om hun geschiedenis in de tijd van het Wilde Westen, Las Vegas, San Francisco, etc. etc. :D

New York & Miami lijken me ook wel tof om te zien, alleen de afstanden in de VS zijn zo groot dat je niet even met de auto van New York naar Miami naar LA kunt reizen. Kan wel, maar dan heb je echt veel tijd en geld nodig. :P

En hoezo kan ik geen diesel auto huren? :o
pi_97669023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:10 schreef computerprobleem het volgende:

Zelf lijkt het me leuk zoiets te doen in de VS, want ik denk dat het avontuur dan een stuk groter is dan wanneer je in Europa blijft. Zelfs Europa als geheel komt kleiner over dan de grote Verenigde Staten. Zelf weet ik dus echt nog niet hoe je met zoiets begint, b.v. hoe kom je aan een auto in de VS? Kost zo'n roadtrip veel geld? Etc. etc.

Meer avontuur in de VS? Je bent verder van huis, maar in Europa heb je zeker net zoveel avontuur, zo niet meer!

Koop een oude auto voor ¤500,-. Gooi daar een tentje in van ¤50,-, koelboxje mee en je bent klaar voor je avontuur ;) Rij naar Aqaba (Jordanië) en verkoop daar je auto. Van dat geld vlieg je terug. Kosten: geen idee. Avontuur: gegarandeerd!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:19:53 #15
344644 computerprobleem
pi_97669409
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:11 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Meer avontuur in de VS? Je bent verder van huis, maar in Europa heb je zeker net zoveel avontuur, zo niet meer!

Koop een oude auto voor ¤500,-. Gooi daar een tentje in van ¤50,-, koelboxje mee en je bent klaar voor je avontuur ;) Rij naar Aqaba (Jordanië) en verkoop daar je auto. Van dat geld vlieg je terug. Kosten: geen idee. Avontuur: gegarandeerd!
Weet het niet hoor. Westen van Europa is het allemaal goed geregeld enz. en zal er weinig te beleven zijn, veel ken je al van vakanties en je kunt op elk moment een vliegtuig pakken voor ¤30,- en naar Italië vliegen bij wijze van spreke. Alles ligt hier voor de hand, Amerika niet. Naar de VS gaan en daar een roadtrip beleven voelt voor mij meer als een echt avontuur en reis. Het ligt niet voor de hand, je vliegt niet even voor een dagje naar New York. Een dagje naar London of Parijs is b.v. gewoon normaal. En een roadtrip door de VS lijkt me gewoon leuker, het is gewoon een volk, een vlag e.d. maar toch zo verschillend en uitgebreid. In Europa rijd je in een dag door velen verschillende landen en ontdek je een land ''te snel''. En de VS is ook nog eens groter. :D
pi_97669441
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:10 schreef computerprobleem het volgende:

[..]
Maar over ergens eten... tuurlijk, als ik in een grote stad o.i.d. ben, altijd. Maar het is wel leuker om het zo basic mogelijk te houden. Je maakt geen roadtrip om de luxe natuurlijk... :D

quote:
11s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:10 schreef computerprobleem het volgende:

Afrika gaat hem niet worden, vind het continent niet zo interessant. Er is vast wel mooi natuur enz. maar het landschap in Midden & Noord-Amerika vind ik interessanter, en ook de mensen. In Afrika zal het wel deprimerend zijn, onderweg allemaal kindjes te zien die omkomen van de honger, misschien rij je nog wel langs een of andere oorlog/opstand, je hebt er lang niet altijd wat je in de VS wel hebt (schoon drinkwater, supermarkten, benzine stations, goede plaatsen om te kunnen overnachten, de taal etc. etc.). Die dingen zul je vast wel ergens in zo'n land hebben, ongetwijfeld, maar je zult het daar meestal moeten doen met de waterputten, de lokale groente boer, de mensen die langs de weg benzine verkopen in jerry cans, hotels heb je alleen in de grote steden en een standaard schoon hotel zul je vast ook niet snel vinden, opleidingsniveau zal er altijd wel erg laag zijn en Engels praten doen ze daarom ook niet als de beste (of je moet door een van de landen gaan die vroeger een kolonie waren, maar ja..).
Je argumenten om naar de VS te gaan zijn wel goed vind ik, maar (naast dat je jezelf hier compleet tegen spreekt) hier doe je Afrika echt tekort mee. Ben zelf een aantal keer naar Afrika geweest en het is totaal niet zoals jij het schetst. Daarnaast ken ik iemand die nu al een jaar door Afrika reist via couchsurfing terwijl ze niet anders dan Engels spreekt en ze maakt de meest geweldige dingen mee! Over avontuur gesproken... :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:22:40 #17
344644 computerprobleem
pi_97669538
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

[..]

Je argumenten om naar de VS te gaan zijn wel goed vind ik, maar (naast dat je jezelf hier compleet tegen spreekt) hier doe je Afrika echt tekort mee. Ben zelf een aantal keer naar Afrika geweest en het is totaal niet zoals jij het schetst. Daarnaast ken ik iemand die nu al een jaar door Afrika reist via couchsurfing terwijl ze niet anders dan Engels spreekt en ze maakt de meest geweldige dingen mee! Over avontuur gesproken... :P
Ja, maar over welke landen hebben we het dan? Er zijn zeker rijke landen in Afrika, zoals Libië, Nigeria en Zuid-Afrika is ook niet de armste. De regeringen zijn er wel corrupt, maar het zal er zeker niet zo uit zien als b.v. Ethiopië of Somalië.. :P
pi_97669934
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:22 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ja, maar over welke landen hebben we het dan? Er zijn zeker rijke landen in Afrika, zoals Libië, Nigeria en Zuid-Afrika is ook niet de armste. De regeringen zijn er wel corrupt, maar het zal er zeker niet zo uit zien als b.v. Ethiopië of Somalië.. :P
Ik geloof dat jouw beeld van Afrika een beetje anders is dan dat het in werkelijkheid is. Dat maakt verder niet uit, want je wilt graag naar de VS (zoveel is wel duidelijk, maar daar zitten zoals hierboven beschreven ook redelijk wat nadelen aan.)
Waarom ik zelf voor Europa (en klein stukje Midden-Oosten) zou kiezen is omdat je zoveel meer van Europa kan zien dan de meeste Nederlanders doen, en reken maar dat je avonturen tegemoet gaat! De menu-kaart in het Oekraïens ziet er net iets anders uit dan hier, de geschiedenis ligt in Turkije voor het oprapen en in Jordanië heb je zelfs een van de nieuwe wereldwonderen. In de meeste landen zul je de taal niet begrijpen, is het een stuk goedkoper dan in de VS en zijn de mensen (denk ik) ook gastvrijer.

Ach, je hebt nog een paar jaar om er over na te denken... ;)
pi_97670086
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:19 schreef computerprobleem het volgende:
En een roadtrip door de VS lijkt me gewoon leuker, het is gewoon een volk, een vlag e.d. maar toch zo verschillend en uitgebreid. In Europa rijd je in een dag door velen verschillende landen en ontdek je een land ''te snel''. En de VS is ook nog eens groter. :D
Hmm, ben benieuwd of je er ook nog zo over denkt als je terugkomt :)
Van Tallinn naar de Algarve is net zo ver als van Seattle naar Miami... zou een leuk vergelijk van te maken zijn wat je allemaal tegenkomt onderweg... B-)
pi_97672633
Ik kan begrijpen dat je naar de VS wilt, al denk ik dat je met het woord avontuur net iets anders bedoeld dan ik. Maar desalniettemin kan het een leuke reis zijn. Bedenk wel dat films geen echt goed beeld geven en dat er niet echt overblijfselen van het Wilde Westen zijn. Er zijn natuurlijk wel uitgebreide landbouwgronden en kleine dorpjes, maar die heb je ook wel snel gezien. Ik zou je eigenlijk dan wel aan te raden om te gaan couchsurfen, zodat je lokale mensen leert kennen tijdens de trip.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:23:10 #21
344644 computerprobleem
pi_97672815
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:20 schreef Wackyduck het volgende:
Ik kan begrijpen dat je naar de VS wilt, al denk ik dat je met het woord avontuur net iets anders bedoeld dan ik. Maar desalniettemin kan het een leuke reis zijn. Bedenk wel dat films geen echt goed beeld geven en dat er niet echt overblijfselen van het Wilde Westen zijn. Er zijn natuurlijk wel uitgebreide landbouwgronden en kleine dorpjes, maar die heb je ook wel snel gezien. Ik zou je eigenlijk dan wel aan te raden om te gaan couchsurfen, zodat je lokale mensen leert kennen tijdens de trip.
Ben niet echt bekend met het begrip ''couchsurfen''. :P
Kunt u dat uitleggen? :D
pi_97673109
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:23 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ben niet echt bekend met het begrip ''couchsurfen''. :P
Kunt u dat uitleggen? :D
Je crash op iemand zijn bank, geregeld via internet.
http://www.couchsurfing.org/
pi_97676307
kan je het mooi combineren met je immigratie :{
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 02:31:12 #24
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_97686941
Ik ben nu met een roadtrip bezig. Van Alaska naar Argentinie. 30.000km in 1.5 jaar. Doe het dan wel niet met een gemotoriseerd voertuig.. Op de fiets zie je veel meer ;)

Het is echt geweldig. Probeer als je tijd/geld/zin hebt, buiten de gebaande paden te komen. Met een eigen auto of motor gaat dat inderdaad veel beter dan met het openbaar vervoer. Hoewel.. Hier in Centraal Amerika kan je met de kippenbus in oorden komen die al 20 jaar geen toerist hebben gezien, haha!

Heb een aantal plannen voor de toekomst; Op een brommer rond Afrika, in een lelijke eend zo snel mogelijk van Amsterdam naar Beijing crossen, op de rikshaw door India...

Dat is het probleem als je eenmaal voor langere tijd een coole reis hebt gemaakt; het smaakt naar meer, dus pas op! ;)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 03:30:50 #25
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_97687941
De meeste (lees: beste) autoverhuurbedrijven hebben een grens van 21 jaar +1 jaar een rijbewijs voordat je een auto kan huren.

Je kijkt wel erg ver vooruit btw.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')