zou je het redden met 2500-3000 euroquote:Op donderdag 2 juni 2011 17:27 schreef Chef_M het volgende:
Tja, of je wilt het goedkoop mogelijk houden en je blijft in Europa, of als je echt het ''grote avontuur van de USA'' mee wilt maken, zou ik eerst zorgen dat je genoeg centen gespaard hebt.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:10 schreef computerprobleem het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben een jongen van 18 en heb binnenkort mijn rijbewijs op zak, begin volgend jaar komt daar ook nog een auto bij. Zelf denk ik er al lange tijd (nog voordat ik met rijlessen begon) over na om tijdens mijn leven sowieso een grote roadtrip te maken.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:33 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
zou je het redden met 2500-3000 euro
500 vliegticket en dan nog 2000 of zo voor op de weg?
benzine is daar niet zo duur als hier, maar het land is groot en als je een week of 2 de weg op gaat, overnachten in motels e.d.
Hoezo is dat onbetaalbaar? Omdat het risico dat er wat met de auto gebeurd dan groter ingeschat wordt of zo? En waarom is 2 weken erg kort dan?quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:46 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
[..]
![]()
Onder de 25 is het sowieso bijna onbetaalbaar om daar een auto te huren. 2 weken is wel erg kort.
Maar je wilt toch niet naar Amerika op road-trip om zo snel mogelijk door Amerika te scheuren? Je wilt toch stoppen bij alle sightseeing gevallen. Grand Canyon kan je echt niet missen als je voor het eerst naar Amerika gaat.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:57 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Hoezo is dat onbetaalbaar? Omdat het risico dat er wat met de auto gebeurd dan groter ingeschat wordt of zo? En waarom is 2 weken erg kort dan?
Je legt misschien per dag meer dan 250 kilometer of zelfs meer af, heb je er na 2 weken vast wel meer dan 3000 op zitten. Ik hoef niet heel dat land te zien, ben ik over 50 jaar nog bezig.
Zoek de prijzen zelf maar eens op. Gemiddeld genomen betaal je zo'n $25 p.p.p.d extra als je onder de 25 bent. Voor 18 en 19 vaak zelfs nog meer.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:57 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Hoezo is dat onbetaalbaar? Omdat het risico dat er wat met de auto gebeurd dan groter ingeschat wordt of zo? En waarom is 2 weken erg kort dan?
Je legt misschien per dag meer dan 250 kilometer of zelfs meer af, heb je er na 2 weken vast wel meer dan 3000 op zitten. Ik hoef niet heel dat land te zien, ben ik over 50 jaar nog bezig.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:06 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zoek de prijzen zelf maar eens op. Gemiddeld genomen betaal je zo'n $25 p.p.p.d extra als je onder de 25 bent. Voor 18 en 19 vaak zelfs nog meer.
150$ lijkt me erg sterk, dan zou je voor een roadtrip van 4 weken meer dan 5000 kwijt zijn (incl. vlucht enz.). Hoe kom je op 150$ per dag?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:10 schreef Blue_note het volgende:
Je zegt in je OP dat je geen tijd heb om weg te gaan, en vervolgens spreek je over een vakantie van 2 weken...
Wat al gezegd is, onder 25 is een auto huren vrij duur.
Je hebt wel maatschappijen waar het goedkoper kan:
http://www.rentawreck.com/index.html
Ik heb zelf nooit bij deze maatschappij gehuurd, maar wellicht dat het een optie is bij een beperkter budget. Ik reken zelf altijd minimaal op $150,- per dag, met benzine, eten/drinken, entree voor National Parks, parkeren etc. Vervolgens zul je ook nog moeten slapen.
Als je met twee personen gaat, kun je in ieder geval al veel kosten delen.
Ja, wel sowieso met iemand. Dat is toch wel leuker, kun je ook praten over wat je onderweg ziet en kun je denk ik meer dingen doen/is het leuker dan een maand lang alleen over de weg.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:48 schreef Wackyduck het volgende:
Onder de 21 ga je geen auto kunnen huren. Daarnaast reken je heel erg laag in je berekeningen, want eten blijft vaak niet heel erg lang goed als je het in een warme auto bewaart. Daarnaast zou ik je benzinekosten hoger inschatten, omdat zowel je meer zult rijden dan je denkt, vooral in steden en ook omdat de benzineprijs stijgt. Je moet richting de euro per liter gaan rekenen als je voorzichtig wil doen. Daarnaast moet je niet denken een diesel auto te vinden.
Je betaalt bij een hotel altijd alleen voor de nacht, en als je juist maar een nacht blijft kan je er van uit gaan dat je de volle prijs betaalt. Maar je kan altijd ook gaan couchsurfen, dan ontmoet je zowel interessante mensen als dat je niet betaalt (of je betaalt met bier :p).
Wat is het avontuur dat je zoekt eigenlijk? Want dan kan je misschien beter een roadtrip door Afrika maken..
Meer avontuur in de VS? Je bent verder van huis, maar in Europa heb je zeker net zoveel avontuur, zo niet meer!quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:10 schreef computerprobleem het volgende:
Zelf lijkt het me leuk zoiets te doen in de VS, want ik denk dat het avontuur dan een stuk groter is dan wanneer je in Europa blijft. Zelfs Europa als geheel komt kleiner over dan de grote Verenigde Staten. Zelf weet ik dus echt nog niet hoe je met zoiets begint, b.v. hoe kom je aan een auto in de VS? Kost zo'n roadtrip veel geld? Etc. etc.
Weet het niet hoor. Westen van Europa is het allemaal goed geregeld enz. en zal er weinig te beleven zijn, veel ken je al van vakanties en je kunt op elk moment een vliegtuig pakken voor ¤30,- en naar Italië vliegen bij wijze van spreke. Alles ligt hier voor de hand, Amerika niet. Naar de VS gaan en daar een roadtrip beleven voelt voor mij meer als een echt avontuur en reis. Het ligt niet voor de hand, je vliegt niet even voor een dagje naar New York. Een dagje naar London of Parijs is b.v. gewoon normaal. En een roadtrip door de VS lijkt me gewoon leuker, het is gewoon een volk, een vlag e.d. maar toch zo verschillend en uitgebreid. In Europa rijd je in een dag door velen verschillende landen en ontdek je een land ''te snel''. En de VS is ook nog eens groter.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:11 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Meer avontuur in de VS? Je bent verder van huis, maar in Europa heb je zeker net zoveel avontuur, zo niet meer!
Koop een oude auto voor ¤500,-. Gooi daar een tentje in van ¤50,-, koelboxje mee en je bent klaar voor je avontuurRij naar Aqaba (Jordanië) en verkoop daar je auto. Van dat geld vlieg je terug. Kosten: geen idee. Avontuur: gegarandeerd!
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:10 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Maar over ergens eten... tuurlijk, als ik in een grote stad o.i.d. ben, altijd. Maar het is wel leuker om het zo basic mogelijk te houden. Je maakt geen roadtrip om de luxe natuurlijk...
Je argumenten om naar de VS te gaan zijn wel goed vind ik, maar (naast dat je jezelf hier compleet tegen spreekt) hier doe je Afrika echt tekort mee. Ben zelf een aantal keer naar Afrika geweest en het is totaal niet zoals jij het schetst. Daarnaast ken ik iemand die nu al een jaar door Afrika reist via couchsurfing terwijl ze niet anders dan Engels spreekt en ze maakt de meest geweldige dingen mee! Over avontuur gesproken...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:10 schreef computerprobleem het volgende:
Afrika gaat hem niet worden, vind het continent niet zo interessant. Er is vast wel mooi natuur enz. maar het landschap in Midden & Noord-Amerika vind ik interessanter, en ook de mensen. In Afrika zal het wel deprimerend zijn, onderweg allemaal kindjes te zien die omkomen van de honger, misschien rij je nog wel langs een of andere oorlog/opstand, je hebt er lang niet altijd wat je in de VS wel hebt (schoon drinkwater, supermarkten, benzine stations, goede plaatsen om te kunnen overnachten, de taal etc. etc.). Die dingen zul je vast wel ergens in zo'n land hebben, ongetwijfeld, maar je zult het daar meestal moeten doen met de waterputten, de lokale groente boer, de mensen die langs de weg benzine verkopen in jerry cans, hotels heb je alleen in de grote steden en een standaard schoon hotel zul je vast ook niet snel vinden, opleidingsniveau zal er altijd wel erg laag zijn en Engels praten doen ze daarom ook niet als de beste (of je moet door een van de landen gaan die vroeger een kolonie waren, maar ja..).
Ja, maar over welke landen hebben we het dan? Er zijn zeker rijke landen in Afrika, zoals Libië, Nigeria en Zuid-Afrika is ook niet de armste. De regeringen zijn er wel corrupt, maar het zal er zeker niet zo uit zien als b.v. Ethiopië of Somalië..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
[..]
Je argumenten om naar de VS te gaan zijn wel goed vind ik, maar (naast dat je jezelf hier compleet tegen spreekt) hier doe je Afrika echt tekort mee. Ben zelf een aantal keer naar Afrika geweest en het is totaal niet zoals jij het schetst. Daarnaast ken ik iemand die nu al een jaar door Afrika reist via couchsurfing terwijl ze niet anders dan Engels spreekt en ze maakt de meest geweldige dingen mee! Over avontuur gesproken...
Ik geloof dat jouw beeld van Afrika een beetje anders is dan dat het in werkelijkheid is. Dat maakt verder niet uit, want je wilt graag naar de VS (zoveel is wel duidelijk, maar daar zitten zoals hierboven beschreven ook redelijk wat nadelen aan.)quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:22 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ja, maar over welke landen hebben we het dan? Er zijn zeker rijke landen in Afrika, zoals Libië, Nigeria en Zuid-Afrika is ook niet de armste. De regeringen zijn er wel corrupt, maar het zal er zeker niet zo uit zien als b.v. Ethiopië of Somalië..
Hmm, ben benieuwd of je er ook nog zo over denkt als je terugkomtquote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:19 schreef computerprobleem het volgende:
En een roadtrip door de VS lijkt me gewoon leuker, het is gewoon een volk, een vlag e.d. maar toch zo verschillend en uitgebreid. In Europa rijd je in een dag door velen verschillende landen en ontdek je een land ''te snel''. En de VS is ook nog eens groter.
Ben niet echt bekend met het begrip ''couchsurfen''.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:20 schreef Wackyduck het volgende:
Ik kan begrijpen dat je naar de VS wilt, al denk ik dat je met het woord avontuur net iets anders bedoeld dan ik. Maar desalniettemin kan het een leuke reis zijn. Bedenk wel dat films geen echt goed beeld geven en dat er niet echt overblijfselen van het Wilde Westen zijn. Er zijn natuurlijk wel uitgebreide landbouwgronden en kleine dorpjes, maar die heb je ook wel snel gezien. Ik zou je eigenlijk dan wel aan te raden om te gaan couchsurfen, zodat je lokale mensen leert kennen tijdens de trip.
Je crash op iemand zijn bank, geregeld via internet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:23 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ben niet echt bekend met het begrip ''couchsurfen''.
Kunt u dat uitleggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |