abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97861398
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het is nogal vaag wat je hier stelt. Er zijn voldoende economische grootheden die onderschrijven dat het minimumloon banen kost en mensen werkeloos houdt (daarmee is het een herverdeling van arm naar arm) en maar weinig die zeggen dat het verhogen van het minimumloon geen kwaad kan.

Zeker nu niet, terwijl Nederland dus het allerhoogste minimumloon van Europa heeft.
En zo'n beetje de allerlaagste werkeloosheid. De Nederlandse arbeidsmarkt zit zo in elkaar dat het effect niet zo gek groot is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:55:17 #252
165633 eriksd
The grand facade...
pi_97861410
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je gezien wat er zoal wordt uitgezonden door de commerciele zenders?
Mja, ik durf er wel op in te zetten dat er bij wat eerlijkere concurrentie ook daar serieuzere programma's gaan komen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_97861435
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

En zo'n beetje de allerlaagste werkeloosheid. De Nederlandse arbeidsmarkt zit zo in elkaar dat het effect niet zo gek groot is.
Gesubsidieerde werkloosheid bedoel je.
pi_97861453
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

RTL4 levert volgens mij redelijk nieuws hoor.
Nou, dat houdt niet over hoor :')
pi_97861479
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Gesubsidieerde werkloosheid bedoel je.
Nee dat bedoel ik niet.
pi_97861487
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan lees je het nieuws op het internet maar. Of de Stentor van Koos.

Ik zie niet in waarom wij 3 PO-zenders in stand moeten houden omwille wat nederlanders in het buitenland. Het ironische is nog dat zij geen belasting aan NL betalen, maar wel van de PO profiteren.
Die drie zenders zijn natuurlijk lang niet alleen maar voor de Dutchmen Abroad. Snap je niet dat er dingen zijn die niet werken op de markt, maar wel broodnodig zijn?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_97861520
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou, dat houdt niet over hoor :')
Prima nieuws om de dagelijkse gang van zaken in NL te volgen. Voor buitenlands nieuws kijk je BCC en CNN.
pi_97861533
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mja, ik durf er wel op in te zetten dat er bij wat eerlijkere concurrentie ook daar serieuzere programma's gaan komen.
Daar is tot dusver nog geen bewijs voor. Waarom zou een commerciele zender inzetten op serieus programma dat een kleine groep intellectuelen aanspreekt, terwijl je voor hetzelfde geld een achterlijk programma als Oh Oh Tirol de ether in kunt slingeren dat meer dan een miljoen kijkers trekt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97861558
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het lijkt er totaal niet in te zitten eigenlijk. En uiteindelijk zal inkrimping van de PO er vooral voor zorgen dat daar wat minder boer zoekt vrouw en Lingo komt en op RTL wat meer veel meer reclame. Poeh he, wat een toegevoegde waarde.
pi_97861571
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:56 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Die drie zenders zijn natuurlijk lang niet alleen maar voor de Dutchmen Abroad. Snap je niet dat er dingen zijn die niet werken op de markt, maar wel broodnodig zijn?
Nee. Ik zie niet in waarom wij voor programma's als Boer zoekt (Lelijke) Vrouw moeten betalen. Dat kan prima op de commerciele zenders.

Evenals DWDD, Oog in Oog en dat soort programma's,
pi_97861575
Oke, RTL Z is nog wel aardig.
pi_97861588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Prima nieuws om de dagelijkse gang van zaken in NL te volgen. Voor buitenlands nieuws kijk je BCC en CNN.
Ik kan achtergronden bij het nieuws vaak ook wel waarderen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:58:10 #263
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97861599
Karikaturen, mensen, karikaturen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:58:26 #264
165633 eriksd
The grand facade...
pi_97861612
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar is tot dusver nog geen bewijs voor. Waarom zou een commerciele zender inzetten op serieus programma dat een kleine groep intellectuelen aanspreekt, terwijl je voor hetzelfde geld een achterlijk programma als Oh Oh Tirol de ether in kunt slingeren dat meer dan een miljoen kijkers trekt.
Waarom zou een publieke zender nu inzetten op een serieus programma wat met reclame onderbroken moet worden als je toch al weet dat je het aflegt tegen de PO omdat er door die reclames eerder mensen naar een vergelijkbaar programma bij de PO gaan kijken.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_97861644
quote:

[..]

Nee. Ik zie niet in waarom wij voor programma's als Boer zoekt (Lelijke) Vrouw moeten betalen. Dat kan prima op de commerciele zenders.
Dat levert aan reclame zoveel op dat het de belastingbetalers volgens mij zelfs geld bespaart :).
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:59:01 #266
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_97861648
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

En jij weet exact wat verhoging van 50 of 100 euro gaat doen?
We hebben in Nederland ook de meest internationale retailhandel van Europa, doordat onze middenstand goeddeels verdwenen is omwille van de hoge lasten, personeel en vastgoed, kunnen zij het hoofd niet bieden tegen de internationale concurrentie. Dus het is leuk dat jij stelt dat AH wel 50 euro kan missen bij de betaling van haar winkelpersoneel, die al grotendeels uit zwaar onderbetaalde 16-jarigen bestaat, maar dan krijg je nog minder slagers die de winkels open kunnen houden in vergelijking met de concurrentie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_97861680
quote:

[..]

Evenals DWDD, Oog in Oog en dat soort programma's,
Sommige mensen willen ook zonder reclame kijken.
Maarja, het is nooit goed, eerst moeten de programma's beter worden bekeken, trekt er een 4 miljoen kijkers, moet het naar de commercielen
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:00:02 #268
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_97861720
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat ze met een intellectueel programma in de DWDD en P&W vijver vissen, een concurrentie die ze door de daar aanwezige staatssteun, onmogelijk kunnen winnen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:00:11 #269
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97861729
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat levert aan reclame zoveel op dat het de belastingbetalers volgens mij zelfs geld bespaart :).
Dat lijkt me nou niet echt een reden om het door de PO te laten doen, aangezien er blijkbaar sowieso een markt voor is.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:00:42 #270
165633 eriksd
The grand facade...
pi_97861761
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:00 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat lijkt me nou niet echt een reden om het door de PO te laten doen, aangezien er blijkbaar sowieso een markt voor is.
Goeie.
Bis bis bis
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2011 @ 22:01:04 #271
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_97861787
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoera!!!! WE maken winst. *O*

Wanneer kan ik de storting verwachten?
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:01:12 #272
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_97861797
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hier is men adel tot het tegendeel bewezen is?
Mijn excuses, Graaf Reya, hoogwelgeborene :)
Nee, ik ben zo adelijk als Prins Carnaval. Mijn opa en oma van moederskant kwamen als arme immigranten naar Nederland, mijn opa en oma van vaderskant waren restauranthouder in Zeeland. Mijn opa heeft met de verkoop van dat restaurant veel geld verdiend, omdat een particuliere investeerder op de plek waar het restaurant stond, een vakantiepark wilde bouwen. Van de opbrengst heeft hij zelf een aantal vakantiehuizen gekocht. Ik geloof dat hij nu miljonair is. Kortom: nouveau riche pur sang.

Mijn vader moest tot zijn 26ste in het restaurant van zijn vader werken, daar was weinig keuze in. Toen het restaurant verkocht werd, mocht hij gaan studeren. Dat schijnt een gunst geweest te zijn in die tijd. Hij deed die studie zo goed dat hij een beurs kreeg voor een Engelse uni. Na zijn studie ging hij voor een Engelse bank werken. Het waren de jaren '80, dus hij zal goed verdiend hebben.

Tijdens een vakantie in Nederland leerde hij mijn moeder kennen. Daar denk ik graag over na, hoe zij elkaar leerden kennen. Ik heb namelijk oude foto's van mijn vader gezien, en ik lijk ontzettend veel op hem. Ik heb alleen het donkere haar van mijn moeder. Maar dat terzijde, we zijn hier niet in R&P.

Mijn vader besloot in Nederland te blijven en kreeg een baan aangeboden bij een Nederlandse bank. Daar werkt hij nog steeds. Ik geloof dat bankier een van de zwaarte beroepen is die er bestaan.

Mijn ouders hebben mij altijd overal in vrijgelaten, ik mocht studeren wat ik wilde. Maar op mijn 18e maakte mijn toenmalige vriendin het uit omdat ik niet, net als haar, Kunstgeschiedenis wilde gaan doen, maar een zware studie. Het schijnt dat zij een leuke tijd heeft gehad, ik weet niet of ik later kan zeggen dat ik zelf een leuke tijd heb gehad. Misschien dat ik mezelf bepaalde dingen ontzeg, juist omdat ik weet dat mijn ouders het destijds veel zwaarder hadden dan ik. Desondanks verdoe ik veel tijd met lezen en berichtjes plaatsen op Fok!
pi_97861799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waarom zou een publieke zender nu inzetten op een serieus programma wat met reclame onderbroken moet worden als je toch al weet dat je het aflegt tegen de PO omdat er door die reclames eerder mensen naar een vergelijkbaar programma bij de PO gaan kijken.
Met het budget van de publieke zenders kan toch makkelijk een programma worden gemaakt dat kwalitatief beter is? Volgens jou is daar een markt voor.
pi_97861873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En jij weet exact wat verhoging van 50 of 100 euro gaat doen?
Niet exact maar ik durf wel te voorspellen dat er geen groots effect zal zijn.
quote:
We hebben in Nederland ook de meest internationale retailhandel van Europa, doordat onze middenstand goeddeels verdwenen is omwille van de hoge lasten, personeel en vastgoed, kunnen zij het hoofd niet bieden tegen de internationale concurrentie. Dus het is leuk dat jij stelt dat AH wel 50 euro kan missen bij de betaling van haar winkelpersoneel, die al grotendeels uit zwaar onderbetaalde 16-jarigen bestaat, maar dan krijg je nog minder slagers die de winkels open kunnen houden in vergelijking met de concurrentie.
Juist in de ons omliggende landen zie je dat de kleine ondernemers het maar moeilijk vol kunnen houden tegen de grote winkelketens. Onze AH is namelijk over het algemeen maar een kleintje vergeleken bij de kaufland in Duitsland of de Hypermarche in Frankrijk. Dat bedoel ik met de Nederlandse omstandigheden die toch vrij specifiek zijn.

Daarnaast betalen de AH en vele andere winkels al standaard (redelijk wat) meer dan het minimumloon dus daarop zal het niet zoveel effect hebben.
pi_97861923
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:00 schreef Reya het volgende:

[..]

Is het ook niet maar het maakt het argument tegen het programma bij de PO nogal zwak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')