abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97878663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik moet Haushofer toch gelijk geven als hij stelt dat Hitler een praktisch gelovige was: hij liet zijn eigen overtuigingen zelden tot nooit doorschemeren, hij riep alleen wat hem het beste uitkwam. Van een duidelijke gelovige is in mijn ogen dus geen sprake.
Helaas als we het zo zien, zou geen enkel stuk bewijs, zelfs niet een document waarin zou staan "Ik ben een christen" Ondertekend door Hitler zelf bewijs zijn van zijn geloof.
Ofhoewel, wat hij ook gezegt zou hebben, het is geen bewijs....
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:55:21 #102
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97878681
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:45 schreef Mannfred het volgende:

[..]

Ok, zwaar gelovig was een overstatement van mij, maar hij was zeker een gelovig persoon.
Wat ik duidelijk probeerde te maken was dat Hitler geen athëïst was omdat veel gelovigen nog steeds beweren dat hij dat wel was.

Dat is weer het andere uiterste. Men probeert dan Hitler weg te zetten als een aards atheïst die maar vooral deed wat hij van Darwin had opgestoken. Dat is natuurlijk ook niet waar.
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:57:23 #103
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_97878754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:55 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat is weer het andere uiterste. Men probeert dan Hitler weg te zetten als een aards atheïst die maar vooral deed wat hij van Darwin had opgestoken. Dat is natuurlijk ook niet waar.
De nazi's begrepen net zoveel van de evolutietheorie en het Darwinisme als de gemiddelde creationist. 'Opgestoken' lijkt me dus sowieso het verkeerde woord. 'Verkracht' is accurater.
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:58:23 #104
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97878790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:55 schreef Mannfred het volgende:

[..]

Helaas als we het zo zien, zou geen enkel stuk bewijs, zelfs niet een document waarin zou staan "Ik ben een christen" Ondertekend door Hitler zelf bewijs zijn van zijn geloof.
Hij heeft dat soort dingen duidelijk wel geroepen. Dat linksmens wat ik verder niet kan uitstaan Rossem, van, Maarten heeft een hele mooie lezing over de opkomst van Hitler, volgens mij is die nog gratis te downloaden ook bij home academy.

Hierzo: https://www.home-academy.(...)?productCategoryId=2

Maar dat doet niets af van het feit of hij het meende of slechts gebruikte. Alle overige feiten wijzen op het laatste.
pi_97879071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:58 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Hij heeft dat soort dingen duidelijk wel geroepen. Dat linksmens wat ik verder niet kan uitstaan Rossem, van, Maarten heeft een hele mooie lezing over de opkomst van Hitler, volgens mij is die nog gratis te downloaden ook bij home academy.

Hierzo: https://www.home-academy.(...)?productCategoryId=2

Maar dat doet niets af van het feit of hij het meende of slechts gebruikte. Alle overige feiten wijzen op het laatste.
Dankje, ik zal dit eens doorlezen als ik weer thuis ben.

Edit: Staan deze feiten ook in deze lezing vernoemd? of moet ik daarvoor bij een andere bron zijn??
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:09:19 #106
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97879189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:05 schreef Mannfred het volgende:

[..]

Dankje, ik zal dit eens doorlezen als ik weer thuis ben.

Edit: Staan deze feiten ook in deze lezing vernoemd? of moet ik daarvoor bij een andere bron zijn??
Hij stikt van de feiten en gebeurtenissen die hij oplepelt die je gewoon zo na kan zoeken.
Ik zou geen lezing posten van iemand waar in in principe een hekel aan heb (hij maakt ook wat irritante opmerkingen in zijn lezing) als de lezing voor de rest niet heel goed in elkaar zou zitten.
pi_97879406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:55 schreef Mannfred het volgende:

[..]

Hitler was vooral bezig met het occulte. Google ( +afbeeldingen ) eens naar Wewelburg.
pi_97879533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:14 schreef ATON het volgende:

[..]

Hitler was vooral bezig met het occulte. Google ( +afbeeldingen ) eens naar Wewelburg.
Dat is dus ook maar de vraag:

quote:
Some writers believe that, in contrast to some Nazi ideologues, Hitler did not adhere to esoteric ideas, occultism, or Ariosophy.[330] Hitler ridiculed such beliefs in Mein Kampf.[338][343] Nevertheless, other writers believe the young Hitler was strongly influenced, particularly in his racial views, by an abundance of occult works on the mystical superiority of the Germans, such as the occult and antisemitic magazine Ostara, and give credence to the claim of its publisher Lanz von Liebenfels that Hitler visited Liebenfels in 1909 and praised his work.[344] The historians are still divided on the question of the reliability of von Liebenfels' claim of a contact with Hitler.[345] Nicholas Goodrick-Clarke considers his account reliable, Brigitte Hamann leaves the question open[346] and Ian Kershaw, although questioning to what degree he was influenced by it, notes that, "Most likely, Hitler did read Ostara, along with other racist pulp which was prominent on Vienna newspaper stands."[28] Kershaw notes that it is usually taken for granted that Hitler did so, and was to some extent influenced by the occult publication, pointing to Hitler's account of conversion to antisemitism after reading some unnamed antisemitic pamphlets.
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:56:00 #109
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97880929
voordat ik thuis even de filmpjes ga bekijken: Hoe zijn de voorouders van de mensen en apen geëvolueerd?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:58:34 #110
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97881015
Ik zou dit boek lezen als ik jou was: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ancestor's_Tale

Ik wil je overigens the tree of live niet onthouden:

en deze het stukje waar de mens in voorkomt:

[ Bericht 28% gewijzigd door Daniel1976 op 08-06-2011 12:11:40 ]
pi_97881584
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:56 schreef naatje_1 het volgende:
voordat ik thuis even de filmpjes ga bekijken: Hoe zijn de voorouders van de mensen en apen geëvolueerd?
op dezelfde manier als de olifanten, dolfijnen, spinnen, vleermuizen en troglobieten.... maar dat is echt niet ff snel uit te leggen.

filmpjes.... ok... maar beter is een boek. Dat is echt nog steeds de beste manier om kennis over zo'n onderwerp op te doen.

Als je niet van Dawkins houdt, neem dan deze:

Life: A Natural History of the First Four Billion Years of Life on Earth

by Richard Fortley

Richard Fortey is paleontoloog, hoogleraar, gewezen onderzoeker van het National History Museum in London, en fellow van de Royal Society. Op de website van American Scientist kan je een interview met hem lezen.

Richard Fortey, Leven. Een ongeautoriseerde biografie. De geschiedenis van vier miljard jaar leven op aarde. Oorspronkelijke titel: Life. An Unauthorised Biography. The Natural History of the First 4,000,000,000 Years of Life on Earth. Anthos, Amsterdam, 1998. 400 blz.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:22:57 #112
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97881960
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:12 schreef vaarsuvius het volgende:
Als je niet van Dawkins houdt, neem dan deze:
Dat zou wel jammer zijn, Dawkins legt het zo helder uit.
pi_97882382
We zijn natuurlijk zo gewend dat alles een oorzaak heeft dat we haast niet meer zonder kunnen denken. Dus het is een menselijke gewoonte om bij niet deterministische zaken een oorzaker aan te wijzen. Aangezien dat niet lukt, kom je automatische bij een hoger wezen terecht. Dat is logischer denk ik zelf. Als je accepteert dat dingen spontaan kunnen gebeuren zonder een creator dan denk ik dat je jezelf aan het bedonderen bent, want het komt niet overeen met je ervaringen en logica.
---o---
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:35:03 #114
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97882386
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:22 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat zou wel jammer zijn, Dawkins legt het zo helder uit.
Dawkins is een drammeringe beroepsatheist :)
Mu!
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:36:58 #115
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97882463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:35 schreef mariox het volgende:
We zijn natuurlijk zo gewend dat alles een oorzaak heeft dat we haast niet meer zonder kunnen denken. Dus het is een menselijke gewoonte om bij niet deterministische zaken een oorzaker aan te wijzen. Aangezien dat niet lukt, kom je automatische bij een hoger wezen terecht. Dat is logischer denk ik zelf. Als je accepteerd dat dingen spontaan kunnen gebeuren zonder een creator dan denk ik dat je jezelf aan het bedonderen bent, want het komt niet overeen met je ervaringen en logica.
Je moet je ervaringen dan ook vooral beschouwen in het licht van de illusie van oorzaak en gevolg. Logica heeft daar niets mee te maken. Je bedondert jezelf dus juist als je iedere waarneming die je doet als gevolg wilt zien.
Mu!
pi_97882508
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:36 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Je moet je ervaringen dan ook vooral beschouwen in het licht van de illusie van oorzaak en gevolg. Logica heeft daar niets mee te maken. Je bedondert jezelf dus juist als je iedere waarneming die je doet als gevolg wilt zien.
De fundamenten van logica gaat uit van waarnemingen/ervaringen.
---o---
pi_97882639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:38 schreef mariox het volgende:

[..]

Daar gaat het dus mis want die god van je kan je niet waarnemen.
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:42:24 #118
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97882663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:35 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Dawkins is een drammeringe beroepsatheist :)
Met zoveel fundies op deze wereld mogen atheïsten ook weleens drammerig zijn.
Maar daarnaast is hij ook een zeer gerespecteerd evolutie bioloog en nog een paar van dat soort dingen. Je kunt je ook afvragen waarom hij atheïst is geworden.
pi_97882785
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:41 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Daar gaat het dus mis want die god van je kan je niet waarnemen.
Als je waarnemen bedoeld die gebaseerd is op zintuigen dan klopt dat. Alleen is 99% van onze kennis indirect achterhaald, zonder directe waarneming. Dus zo erg is het niet om iets niet te kunnen waarnemen maar waarvan je het bestaan wel accepteert.
---o---
pi_97882947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:46 schreef mariox het volgende:

[..]

Als je waarnemen bedoeld die gebaseerd is op zintuigen dan klopt dat. Alleen is 99% van onze kennis indirect achterhaald, zonder directe waarneming. Dus zo erg is het niet om iets niet te kunnen waarnemen maar waarvan je het bestaan wel accepteert.
Dat is niet erg wanneer je daar andere methodes/instrumenten voor hebt om dat waar te nemen of door middel van berekeningen of door een solide beargumentering om iets aannemelijk te maken, al dat soort zaken zijn echter niet van toepassing op een vermeende god.
pi_97883396
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:50 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is niet erg wanneer je daar andere methodes/instrumenten voor hebt om dat waar te nemen of door middel van berekeningen of door een solide beargumentering om iets aannemelijk te maken, al dat soort zaken zijn echter niet van toepassing op een vermeende god.
Ik en misschien 90% van de wereldbevolking ziet dat blijkbaar wel. Het is maar de vraag hoe je er naar kijkt. Laten we eerlijk zijn, alles wat er bestaat roept zo hard naar het bestaan van een God als creator en voorziener, dat zelfs atheisten zoiets als het bestaan van een wazige 'natuur' in het leven hebben geroepen :)
---o---
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:10:44 #122
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_97883638
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:46 schreef mariox het volgende:

[..]

Alleen is het indirect afgeleidde bestaan van een god niet onderbouwd met objectieve waarnemingen, en de 99 procent van onze kennis waar jij aan refereert wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:04 schreef mariox het volgende:

[..]

Ik en misschien 90% van de wereldbevolking ziet dat blijkbaar wel. Het is maar de vraag hoe je er naar kijkt. Laten we eerlijk zijn, alles wat er bestaat roept zo hard naar het bestaan van een God als creator en voorziener, dat zelfs atheisten zoiets als het bestaan van een wazige 'natuur' in het leven hebben geroepen :)
Wat bedoel je daarmee? Natuur is een talig concept, geen wetenschappelijk.
pi_97884014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:04 schreef mariox het volgende:

[..]

De realiteit past niet aan aan de wens van de meerderheid hoe je er ook tegenaan kijkt.
Ook al gelooft 90% dat er sokkenstelende kabouters in elk huis zitten dat maakt het natuurlijk niet ineens waar.
Ook al geloof je niet in zwaartekracht dan ben je daar nog steeds wel onderhevig aan wanneer je van een flat springt.
Overigens gelooft die door jou genoemde 90% (ik neem voor het argument maar even aan dat dat het getal is) niet allemaal in dezelfde god, dus dan rijst de vraag als er al een creator is welke van de religies heeft het dan bij het juiste eind?
Sinds wanneer is het "natuur" een term door atheisten bedacht, dat is compleet nieuw voor mij en ik vermoed dat je dat ter plekke uit je duim gezogen hebt.

Natuur (kosmos) - de inhoud en werking van de kosmos, zoals die bestudeerd en beschreven wordt door de natuurwetenschappen.

Wildernis (natuur) - de oorspronkelijke, onaangeroerde verschijningsvorm van alles wat zich op, in en rond de Aarde bevindt.

Niks wazigs aan.
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:39:24 #124
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97884724
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:38 schreef mariox het volgende:

[..]

Onzin. Logica gaat uit van stellingen en redeneringen. De stellingen hoeven niet waargenomen of ervaren te zijn.
Mu!
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:40:18 #125
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97884760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:42 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Met zoveel fundies op deze wereld mogen atheïsten ook weleens drammerig zijn.
Maar daarnaast is hij ook een zeer gerespecteerd evolutie bioloog en nog een paar van dat soort dingen. Je kunt je ook afvragen waarom hij atheïst is geworden.

Is hij het geworden dan, was hij eerst theist of agnost?
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')