quote:Voor de ware autoliefhebbers is Porsche het symbool van absolute topkwaliteit. Zoals bijvoorbeeld de 928 GTS, een grensverleggende, adembenemende supersportwagen, van bijna drie ton.
Dat begrip adembenemend mag je gerust letterlijk nemen, want alleen de prijs van circa 283 mille laat je al geruime tijd naar lucht happen. Maar vooral na een uitvoerige kennismaking met deze auto sta je echt even sprakeloos. Nagenietend van een bijzondere belevenis met een paar onbetwiste hoogtepunten: de imponerende raketstart, de bloedstollende bochtsnelheden, het moeiteloos voortsuizen over de snelweg en het fabelachtige remvermogen.
Vooral die remmen: wanneer je bij een snelheid van 200 km/h het middelste pedaal vòl intrapt, geeft dat de sensatie alsof je een anker uitgooit. Begeleid door het schurende gehuil van gemarteld rubber graaft de 928 GTS zich als het ware met vier dikke klauwen in het asfalt. En dat blijft hij vijf seconden lang doen tot hij twee kaarsrechte, 150 meter lange strepen achter zich heeft neergelegd. Dan staat hij tevreden knorrend stil. Die ongelooflijke vertraging komt uiteraard grotendeels voor rekening van de overmaatse, geventileerde remschijven, die elk zijn voorzien van maar liefst vier forse remzuigers en dito voeringen. Maar een belangrijke rol speelt daarbij ook het feilloos werkende ABS, dat de brede rubbersloffen nét niet laat blokkeren, maar ze toch zó stevig vastgrijpt dat de rook uit de banden slaat. Diezelfde blauwe walm kan je trouwens ook laten ontstaan als je optimaal van stilstand weg-accelereert. Met één keer schakelen word je zo in minder dan zes seconden naar de 100 gelanceerd. En als dat niet genoeg is, blaas je nog flink door in 3 en 4 om nog geen 14 seconden later de 200 te passeren. De topsnelheid ligt op 275 echte kilometers per uur.
Uiteraard is de vering aan de stugge kant en kan je bij hoge toerentallen best horen dat er onder de motorkap heel wat werk wordt verzet. Maar in de cockpit word je verwend met de luxe van een exclusieve en luxueuze limousine. Zo werkt de stuurbekrachtiging bij het parkeren ijverig mee, maar op hoge snelheid ontbreekt het niet aan gevoeligheid. En hoewel de transmissie laat merken dat er 350 paardekrachten aan staan te sjorren, kost de beteugeling van dat geweld weinig inspanning.
Het bedienen van de ho-houders is ten slotte een groot genoegen: de vertraging kan subtiel worden gedoseerd en aangezien de maximale pedaaldruk niet meer dan 25 kilo bedraagt, is de krachtsinspanning minimaal.
Rijplezier
Afgezien van die vriendelijke bediening maakt de 928 GTS ook veel indruk door zijn doorgaans volgzame rijkarakter. Vanzelfsprekend moet je even wennen aan de extreem-hoge bochtsnelheden waarmee je zelfs op kronkelende wegen fantastische gemiddelden kunt halen. Maar als je het niet écht te gek maakt, blijft deze Porsche heel lang aan onredelijke wensen gehoorzamen. Probleem is alleen dat de grenzen zich bij een eerste kennismaking niet makkelijk laten bepalen. Het overschrijden van de grens kan dan ook een venijnige reactie oproepen waarop je bliksemsnel moet reageren. Veel onheil wordt overigens voorkomen door het computergestuurde sperdifferentieel dat de aandrijfkrachten heel lang op de weg houdt. Maar zelfs bij deze superbolide zijn de mogelijkheden niet onuitputtelijk.
Veel, zo niet alles van dit onversneden rijplezier is te danken aan de prachtige 5,4-liter V8-machine, die breeduit in het vooronder ligt te rusten. Vier kleppen per cilinder, bediend door eveneens vier nokkenassen, een uitgekiend elektronisch motormanagement, en een slim gebruik van resonanties in het inlaatsysteem zorgen voor een indrukwekkend vermogen van 350 pk en het reusachtige koppel van niet minder dan 500 Nm. Dat is zo ongeveer het sterkste wat er in personenwagenland te koop is. Die bijzondere motor met zijn trillingvrije loop en zijn breed gedoseerde trekkracht (van 1000 tot 6000 toeren ligt het koppel ruim boven de 400 Nm) vormt de hoofdmoot van het exclusieve 928-gerecht. Het geeft niet bij welk toerental je gasgeeft: hij trekt áltijd en hárd.
Het spreekt vanzelf dat een auto van meer dan een kwart miljoen alles aan boord heeft wat een verwende automobilist maar kan verlangen. Boordcomputer annex diagnosesysteem, stoelen met elektrische verwarming en verstelling met elektronisch geheugen, twee veilige airbags en automatische, elektronische bandenspanningscontrole.
Dat wordt dus goed opletten als u een 928 GTS ziet, want gezien de prijs zal deze bewonderenswaardige auto jammer genoeg een zeldzame verschijning op onze wegen blijven.
quote:Lengte/breedte/hoogte 4520 mm/ 1890 mm/ 1282 mm
Wielbasis 2500 m
Gewicht 1612 kg
Laadvermogen 348 kg
Aanhangermassa geremd/ongeremd 1600 kg/ 750 kg
Kofferruimte 200-400 l
Tankinhoud 86 l
Ach so, eintschuldigungquote:Op maandag 6 juni 2011 22:51 schreef Sounddrache het volgende:
[..]
Ich glaube das du mich mit jemand anderes verwirrt.
Entschuldigung werden akzeptiert.quote:
Mooie kleur ook. Interieur is opzich wel jammer. Wel lekker met zo'n automaat!quote:Op maandag 6 juni 2011 22:58 schreef junkiexp het volgende:
http://link.marktplaats.nl/451008308
Dat groene interieur, omg
Wel een bazentelefoon trouwens
5 traps automaat denk ik ?quote:Op maandag 6 juni 2011 22:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mooie kleur ook. Interieur is opzich wel jammer. Wel lekker met zo'n automaat!
Wauwquote:Op maandag 6 juni 2011 22:58 schreef junkiexp het volgende:
http://link.marktplaats.nl/451008308
Dat groene interieur, omg
Wel een bazentelefoon trouwens
Klopt, en wie zegt dat ik daar woon?quote:
Je zou je verbazenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:50 schreef densmee het volgende:
[..]
Dit moet Anne wel zijn, SD ken geen duits denk
ik zeg zeker niet dat je daar woont ik vroeg het me afquote:Op maandag 6 juni 2011 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, en wie zegt dat ik daar woon?
[..]
Je zou je verbazen
Ik twijfel.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:08 schreef 2cv het volgende:
Zal ik eens iets smerigs posten over 'sesam open u' ?
quote:Hallo Frau <meine nachnahme>,
Ihr Deutsch ist super!!!
Nee.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:08 schreef 2cv het volgende:
Zal ik eens iets smerigs posten over 'sesam open u' ?
Ga maar eens een bouw in NL zoeken waar geen Duitsers en/of Polen werkenquote:Op maandag 6 juni 2011 23:06 schreef densmee het volgende:
[..]
ik zeg zeker niet dat je daar woont ik vroeg het me af
en allicht zul je duits spreken, met die werphengels zul je de grens ook wel eens over gemoeten zijn
Dat eerste telt sowieso wel goed mee haha.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ga maar eens een bouw in NL zoeken waar geen Duitsers en/of Polen werken
En ja, ik heb ook vaak zat in .de gewerkt, en ik heb het vroeger ook op school gehad, en een beetje onthouden enzo
die Polen waar ik mee gewerkt heb konden geen Duits.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ga maar eens een bouw in NL zoeken waar geen Duitsers en/of Polen werken
En ja, ik heb ook vaak zat in .de gewerkt, en ik heb het vroeger ook op school gehad, en een beetje onthouden enzo
Het is jouw kanarie, eigenlijk moet je alleen, en in een kort rokkie, da's beter voor de prijsquote:Op maandag 6 juni 2011 23:10 schreef Anne het volgende:
We gaan het zaterdag weer eens testen, dat Duits van ons.
wat moet er met de kanarie in Duitsland gedaan worden dan?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is jouw kanarie, eigenlijk moet je alleen, en in een kort rokkie, da's beter voor de prijs
quote:Op maandag 6 juni 2011 23:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is jouw kanarie, eigenlijk moet je alleen, en in een kort rokkie, da's beter voor de prijs
Polieren und so! Weil Kanarienvogel ein bisschen verfärbt ist auf den Metallteilen, jawohl.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:11 schreef densmee het volgende:
[..]
wat moet er met de kanarie in Duitsland gedaan worden dan?
Scheissequote:Op maandag 6 juni 2011 23:13 schreef Sjoegerd het volgende:
Apart dat ik wel wat Duits heb onthouden maar geen Frans
Waarom ?quote:
Waarom ?quote:
dan mogen jullie mijn gebakje ook wel meenemen, dan is hij misschien weer fluoriserendquote:Op maandag 6 juni 2011 23:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Polieren und so! Weil Kanarienvogel ein bisschen verfärbt ist auf den Metallteilen, jawohl.
Als je het zelf betaalt.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:15 schreef densmee het volgende:
[..]
dan mogen jullie mijn gebakje ook wel meenemen, dan is hij misschien weer fluoriserend
Die gasten heb ik dus echt nooit begrepen he..quote:
dan hoeft hij nooit meer gewassen te worden behalve door de regen en waterplassenquote:
Wanneer kom je 'm brengen?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:18 schreef densmee het volgende:
[..]
dan hoeft hij nooit meer gewassen te worden behalve door de regen en waterplassen
Ja dat is zeker waar, ze verkopen best goedkoop af en toe. Maar tegenwoordig liggen de budgetten best hoog, eerste aflevering van het nieuwe seizoen was een Jaguar E-type V12quote:Op maandag 6 juni 2011 23:17 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Die gasten heb ik dus echt nooit begrepen he..
Geven 1500 pond uit voor een wagen, gooien er nog eens
500 pond aan onderdelen tegenaan, spenderen een week
aan uren (of meer) om het op te knappen. Vermelden daarna
dat hij nu zéker wel 5000 pond waard is, om hem iets later te
verkopen voor 2600 pond en helemaal blij te zijn met de 600
pond "winst" welke ze zogenaamd hebben gemaakt. WTF?
morgen niet want dan moet hij arbeidenquote:
Vóór zaterdag iig.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:19 schreef densmee het volgende:
[..]
morgen niet want dan moet hij arbeiden
Is zonde van het werk om hem te wassen de dag daarna is hij toch weer van onder tot boven vuilquote:
Mijn posts ruiken altijd naar bloemetjes !quote:
We gaan hem niet wassen; hij wordt gepoetst en evt bijgewerkt qua lakschade, steenslag enzo, dat lijkt me bij dat ding van jou niet echt het geld waard als hij gebruikt wordt om door het bos te rossen..quote:Op maandag 6 juni 2011 23:22 schreef densmee het volgende:
[..]
Is zonde van het werk om hem te wassen de dag daarna is hij toch weer van onder tot boven vuil
Oh crap.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:42 schreef Sounddragon het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/1658659/3/50#97515527
In wát?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ga gewoon op bed hoor, ik denk niet dat er vannacht gereld word in ELF!die rekeltjes gedragen zich goed!
quote:Op maandag 6 juni 2011 23:42 schreef Sounddragon het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/1658659/3/50#97515527
quote:Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
Is gewoon het rooster, niets bijzonders. Komende tijd heb ik de nachtdienst.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
[..]
![]()
Ik moet mij maar weer eens bij de crew in gaan likken
Het is viesbah. En een stomme hype die al over zou moeten zijnquote:Op maandag 6 juni 2011 23:56 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap het hele HDR gedoe niet zo.
Wat is het en waarom is het mooier ?
Bril op Opa ! Ik zei 'weer'. Ik weet dus een beetje hoe het achter de schermen werkt en wat voor roosters er zijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Is gewoon het rooster, niets bijzonders. Komende tijd heb ik de nachtdienst.
Ohja, vergeten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bril op Opa ! Ik zei 'weer'. Ik weet dus een beetje hoe het achter de schermen werkt en wat voor roosters er zijn.
Nee, gewoon dementie alzheimer dementie, ik weet het niet meer!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:52 schreef 2cv het volgende:
De dementie slaat duidelijk toe. Of is het alzheimer ?
Bespaar je de moeite.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
[..]
![]()
Ik moet mij maar weer eens bij de crew in gaan likken
Ik had een 8 op m'n eindlijst voor Duits, en ik kan nog net een biertje bestellen, verder sla ik dicht. (OK, die 8 is dus inmiddels 15 jaar oud.)quote:Op maandag 6 juni 2011 23:14 schreef Anne het volgende:
Ik heb het Duits (1 jaar) en Frans (5 jaar) helemaal niet onthouden van de middelbare school en het MBO.
Het elfstedentochtforum! Daar ben ik mod!quote:
wordt niks meer deze maand zeker?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:42 schreef Dangel het volgende:
[..]
Het elfstedentochtforum! Daar ben ik mod!
voor alle anderen wordt 200 km kunstijs aangelegd?quote:
Jij niet snappen jij!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
voor alle anderen wordt 200 km kunstijs aangelegd?![]()
Goedemorgen, watsekebeurt?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:55 schreef Goddelijker het volgende:
Grr, mijn irritatie-grens wordt opgezocht...
Dat iemand het zogenaamd leuk vindt om via iemand anders' telefoon berichtjes naar mij te sturen.quote:
Da's inderdaad best triest.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat iemand het zogenaamd leuk vindt om via iemand anders' telefoon berichtjes naar mij te sturen.
Ik dacht dat mensen dat alleen in de eerste van de middelbare school deden.
En nu?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat iemand het zogenaamd leuk vindt om via iemand anders' telefoon berichtjes naar mij te sturen.
Ik dacht dat mensen dat alleen in de eerste van de middelbare school deden.
En je was nog wel een dag te vroeg eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vanochtend bijna verslapen en daardoor alsnog het tentamen gemist
Ja, dat vond ik ook al. En ik had het meteen door.quote:
Nu stuur ik uit protest niks meer terug, de rest van de dag. Ook als het diegene zelf weer is.quote:
Ja ook echtquote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En je was nog wel een dag te vroeg eigenlijk.
Inderdaad ideaal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja ook echtblij dat er een auto voor de deur staat. met het ov was het nooit gelukt om op tijd te komen.
DW en ik rijden hem maandag, zoals ieder jaar op pinkstermaandagquote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
voor alle anderen wordt 200 km kunstijs aangelegd?![]()
Ik heb mijn vakantie ook nog steeds niet geboekt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:25 schreef PeuRac het volgende:
Vakantie goedgekeurdnu nog bedenken waar we in 9 dagen - heen/terug vlucht Dublin - NL heen kunnen
Als het aan mij lag had ik al weken geleden geboekt, maar ik beslis helaas niet alleen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:37 schreef PeuRac het volgende:
Ik had tot gisteren nog geen vakantie geplandWe hadden het over Toscane of Florance, wel leuk met d'r nieuwe auto straks
Ik beslis ook niet alleen, maar wij zijn niet zo moeilijk. We houden beide niet van camperen (zij heeft al 10 jaar een tent nog in de verpakking zittenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:38 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Als het aan mij lag had ik al weken geleden geboekt, maar ik beslis helaas niet alleen.
Ik en zij houden wel van camperen, hadden leuke camping etc gevonden, bungalowtent etc.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:40 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik beslis ook niet alleen, maar wij zijn niet zo moeilijk. We houden beide niet van camperen (zij heeft al 10 jaar een tent nog in de verpakking zitten), willen graag met de auto en graag naar Italie. Omdat we niet zoveel tijd hebben blijven we wat noordelijk hangen.
Ach, dit is ff een weekje er tussenuit, maar gewoon kijken naar wat je beide wilt, van te voren al gaan ruzien schiet ook niet echt op.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik en zij houden wel van camperen, hadden leuke camping etc gevonden, bungalowtent etc.
Vind ze het 'toch wel ver' rijden voor een weekje. Zucht.
Waar wilde je heen? Ik ben afgelopen weekend ff op en neer geweest naar het Schwarzwald, met tent en al. Was goed te doen!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik en zij houden wel van camperen, hadden leuke camping etc gevonden, bungalowtent etc.
Vind ze het 'toch wel ver' rijden voor een weekje. Zucht.
Frankrijk. Zat op een km of 1000, tegen Brest aan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar wilde je heen? Ik ben afgelopen weekend ff op en neer geweest naar het Schwarzwald, met tent en al. Was goed te doen!
Prima te doen in een dag/nacht, mits je allebei rijdt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Frankrijk. Zat op een km of 1000, tegen Brest aan.
Ja, we kunnen allebei rijden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima te doen in een dag/nacht, mits je allebei rijdt.
Dat lijkt mij inderdaad ook vrij slopend.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:10 schreef Opa_vertelt het volgende:
Heb zelf een keer 2300km gereden aan 1 stuk, nou ik kan wel zeggen dat ik daarna kapot was hoor.
Hoe houdt je het volquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:10 schreef Opa_vertelt het volgende:
Heb zelf een keer 2300km gereden aan 1 stuk, nou ik kan wel zeggen dat ik daarna kapot was hoor.
Was nog alleen in de auto ook nog.quote:
Dat moet te doen zijn, als je vroeg genoeg vertrekt en niet teveel stopt onderweg (en geluk hebt met files). In een hotel kan je altijd laat in de avond nog incheckenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wilde gewoon ergens rond een uurtje of 4-5 in de ochtend vertrekken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:34 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat moet te doen zijn, als je vroeg genoeg vertrekt en niet teveel stopt onderweg (en geluk hebt met files). In een hotel kan je altijd laat in de avond nog inchecken
Kan toch nooit een probleem zijn? Wij zijn weleens in 14 uur naar het Gardameer gereden, dat ging ook prima.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wilde gewoon ergens rond een uurtje of 4-5 in de ochtend vertrekken.
Je hoort mij ook niet klagen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kan toch nooit een probleem zijn? Wij zijn weleens in 14 uur naar het Gardameer gereden, dat ging ook prima.
Lijkt me tof!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:42 schreef Dangel het volgende:
ik wil binnenkort ff een weekendje tsjechie doen, betere foto's maken in het ossuarium van sedlecmaar dit keer niet in de Niva, en niet alleen
Nou dan was dat de laatste keer toch?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:23 schreef Dingest het volgende:
Bagger-garage hier in het dorp. Ze zijn heel kortaf en willen geen enkele moeite doen om mij verder te helpen. Zelfs even komen kijken - ik woon 300 meter van de garage af - of ze überhaupt kunnen helpen is teveel moeite
Joh, dat is 's ochtends vroeg vertrekken, eind van de middag aankomen. Wij willen 1300-1500km doen, dat moet ook in een dag, liefst nog wat minder. Of dat lukt hangt er van af welke auto ze koopt volgende week.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Die Serven sporen ook niet he, de laatste keer dat ik 2100km in een ruk reed was samen met een Servier, doe ik ook niet nog een keerquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:10 schreef Opa_vertelt het volgende:
Vind ik ook. Ik ga het nog maar eens voorleggen bij der, kijken wat ze zegt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Joh, dat is 's ochtends vroeg vertrekken, eind van de middag aankomen. Wij willen 1300-1500km doen, dat moet ook in een dag, liefst nog wat minder. Of dat lukt hangt er van af welke auto ze koopt volgende week.
Met wat voor een auto ga je? Want de Mini die ze nu heeft, is het oke mee te doen, maar als ze idd voor de BMW gaat, dan komen we waarschijnlijk minder brak aan (wat wel een pre is, aangezien ik waarschijnlijk direct vanuit het vliegtuig bij haar in de auto stap en we gaan doorrijden).quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ik ga het nog maar eens voorleggen bij der, kijken wat ze zegt.
Ik eigenwijs? Neuh.
Dat moet wel goed komen:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:37 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Met wat voor een auto ga je? Want de Mini die ze nu heeft, is het oke mee te doen, maar als ze idd voor de BMW gaat, dan komen we waarschijnlijk minder brak aan (wat wel een pre is, aangezien ik waarschijnlijk direct vanuit het vliegtuig bij haar in de auto stap en we gaan doorrijden).
Ooh, dat is best prima.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat moet wel goed komen:
[ afbeelding ]
Als je maar cruise control hebt lijkt mij, en aircoquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat moet wel goed komen:
[ afbeelding ]
Ik wist al dat het een waardeloze garage was, daarom onderhoud ik mijn dagelijkse auto bij de garage in het dorp van mijn ouders. Sowieso, als je zo duidelijk niet in een garage wilt werken begin er dan ook geenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nou dan was dat de laatste keer toch?
Ze kan het grootste deel van de reis toch gewoon tukken?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ik ga het nog maar eens voorleggen bij der, kijken wat ze zegt.
Ik eigenwijs? Neuh.
Dat tuft gemakkelijk met 140 km/u over de Franse wegen heen voor een aantal honderd km's.quote:
Wel airco, geen CC.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Als je maar cruise control hebt lijkt mij, en aircogeen pré maar toch wel handig.
Wij zijn allebei gezegend met het niet kunnen slapen in de auto.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:53 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik wist al dat het een waardeloze garage was, daarom onderhoud ik mijn dagelijkse auto bij de garage in het dorp van mijn ouders. Sowieso, als je zo duidelijk niet in een garage wilt werken begin er dan ook geen
[..]
Ze kan het grootste deel van de reis toch gewoon tukken?Dat is sowieso het beste om te doen als je niet zelf hoeft te rijden.
Ik mag sowieso niet klagen als 20-jarige met een vaste baan en een leuke auto onder m'n kont.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach je had genoeg slechtere auto's kunnen treffen!
In principe heb je aan een radio wel genoeg
En het vooruitzicht op een opleidingquote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik mag sowieso niet klagen als 20-jarige met een vaste baan en een leuke auto onder m'n kont.
Precies.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
En het vooruitzicht op een opleidingzeker niet.
Twee jaar terug met onze reis naar de Noordkaap hebben we een bak met cabaret- en radioshows in MP3-format meegenomen, hebben we ons ook prima mee vermaakt. En dat was een stukje verder dan naar Brestquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:54 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat tuft gemakkelijk met 140 km/u over de Franse wegen heen voor een aantal honderd km's.
[..]
Wel airco, geen CC.
Maar ik mag niet klagen, mijn eigen auto heeft geen airco.
[..]
Wij zijn allebei gezegend met het niet kunnen slapen in de auto.
Al zou ik persoonlijk liever met een grote auto gaan (geen Polo/Corsa of Swift ofzo).quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:12 schreef Dingest het volgende:
Ik kan prima zonder beide, maar het is niet vervelend als het aan boord isSowieso kan je met nagenoeg elke vrij moderne auto prima lange stukken rijden.
Ik heb ook niet zo'n moeite met een kleinere wagen als het toch niet zo hard moet gaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:17 schreef Dingest het volgende:
Tenzij je constant op hoge snelheden van 150+ wilt rijden of heel veel moet meenemen boeit dat ook niet zoveel meer. Die reis naar de Noordkaap was in een nieuwe generatie Ford Ka, 8100 km in gezeten en ging prima. Ik ga er straks ook weer 5000-6000 km mee rijden deze vakantieMet m'n eigen 121 van 20 jaar oud kan ik ook prima 1000 km op een dag afleggen.
Inderdaad, is toch wel een vereiste.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:38 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik heb ook niet zo'n moeite met een kleinere wagen als het toch niet zo hard moet gaan.
Echter bij veel >140 wil ik toch wel een beetje een pittige bak, ook wat makkelijker inhalen en zo
Ik heb laatst vanuit Duitsland contant +-150 gereden met mijn 206 (vmax 170 km/u) en moet zeggen dat dat wel te doen is, alleen qua herrie en 'onrust' qua rijgedrag is een grotere/zwaardere/krachtigere auto beter.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:38 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik heb ook niet zo'n moeite met een kleinere wagen als het toch niet zo hard moet gaan.
Echter bij veel >140 wil ik toch wel een beetje een pittige bak, ook wat makkelijker inhalen en zo
Dat is geen vereistequote:
Ik wil niet gesloopt aan komen, ik wil gewoon uit kunnen stappen, spullen op de kamer/in appartement pleuren en dan nog wat leuks kunnen doen. Dus dan is het een vereiste.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:50 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is geen vereisteZit nogal een verschil tussen gewenst luxe en comfort, en wat ook prima volstaat om je op de plek van bestemming te krijgen.
Nee, dan is het nog steeds een wens.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:55 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik wil niet gesloopt aan komen, ik wil gewoon uit kunnen stappen, spullen op de kamer/in appartement pleuren en dan nog wat leuks kunnen doen. Dus dan is het een vereiste.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:02 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die Serven sporen ook niet he, de laatste keer dat ik 2100km in een ruk reed was samen met een Servier, doe ik ook niet nog een keer
Voor mij is het een vereiste, anders pak ik een van de auto's van mn ouders, die zijn dan met de camper op vakantie.quote:
De laatste 200km op de terugweg, na bijna 18u rijden met 160km/h door de stromende regenquote:
En dan vier keer ingehaald worden door dezelfde Nederlanders?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De laatste 200km op de terugweg, na bijna 18u rijden met 160km/h door de stromende regen
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:33 schreef Paladijn het volgende:
[..]
En dan vier keer ingehaald worden door dezelfde Nederlanders?
Ik roflolde!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:33 schreef Paladijn het volgende:
[..]
En dan vier keer ingehaald worden door dezelfde Nederlanders?
legendarisch inderdaadquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:37 schreef Paladijn het volgende:
Andere PTAers die net als Bo bij de eerste ringmeet waren wel
Ich war dabeiquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:09 schreef Paladijn het volgende:
Het was ook wel een redelijk epische trip met rammeltjes, huilende mensen door Engelse bommetjes, half onverantwoord weggedrag zonder bekeuringen en een mooie kennismaking met de Ring.
Over Deutschland gesproken, Cochem:
Moeten werken is voor kanslozen. Echte mensen werken omdat ze willen werken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:33 schreef Barcaconia het volgende:
Vakantie is voor werkschuw tuig. Echte mannen werken iedere dag.
Roken is nog erger dan vakantiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:35 schreef junkiexp het volgende:
Dan maar homo, ik ben al geweest en ga in Sep weer.
Kroatie met de auto, lekker een end rijden met de mp3 spelen vol tracks.
Koelboxje vol, en 4800 sloffen sigaretten natuurlijk
Jaren lang van 'genoten' ben heel blij dat ik er van af ben.quote:
Bovenaan de Maslow piramide.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:40 schreef Alfisti het volgende:
Als werkeloze op vakantie roken............ hmmmmm..............
omdat t werkvolk er niks te zoeken heeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef 2cv het volgende:
Waarom is het UWV alleen op kantooruren geopend zodat het gewone werkvolk er niet naartoe kan bellen ?
QFTquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
omdat t werkvolk er niks te zoeken heeft.
Dit werkvolk wil graag even melden dat hij weer werkvolk is en dat de uitkering gestopt mag worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
omdat t werkvolk er niks te zoeken heeft.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:03 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dit werkvolk wil graag even melden dat hij weer werkvolk is en dat de uitkering gestopt mag worden.
quote:
Dan moet je een DigID hebben. En die heb ik niet. Wel ooit aangevraagd, weken mee bezig geweest, tientallen code's ingevoerd, maar het werkt domweg niet.quote:
verschilt per gemeente. Bij mij heeft de eerste poging een paar jaar geduurd, de 2e poging in totaal 5 minutenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
DigiD is niet zo moeilijk om aan te vragen en werkend te krijgen toch. Tenminste, bij mij niet.
Hoe doe jij je belasting aangifte dan? De belastingdienst accepteerd een aangifte alleen nog maar digital via Digid.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan moet je een DigID hebben. En die heb ik niet. Wel ooit aangevraagd, weken mee bezig geweest, tientallen code's ingevoerd, maar het werkt domweg niet.
Nee, het kan ook nog gewoon op van die platte, flkexibele dingetjes met lettertjes er op + schrijfstokjes.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:14 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Hoe doe jij je belasting aangifte dan? De belastingdienst accepteerd een aangifte alleen nog maar digital via Digid.
DigiD staat los van je gemeente. Als het meer dan 5min kost, doe je wat verkeerd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
verschilt per gemeente. Bij mij heeft de eerste poging een paar jaar geduurd, de 2e poging in totaal 5 minuten
Ik dacht dat het niet meer mogelijk was, vraag ik me nog wel af waarom je dat zou willen, digitaal berekend het programma 95% zelf al het meest optimaal voor jou uit. Op papier moe je zelf alle regeltjes kennen wil je het zo optimaal mogelijk doen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:15 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, het kan ook nog gewoon op van die platte, flkexibele dingetjes met lettertjes er op + schrijfstokjes.
Kan ie niet verstaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:19 schreef Paladijn het volgende:
Volgens mij is er ook gewoon een telefonische helldesk voor digid, krijg je netjes hulp van een schone deerne uit het zuiden des lands
Dat soort mensenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:22 schreef daNpy het volgende:
Sta ik de DAF te wassen, spot ik een blauw-metallic Golf 2 met ongeveer hetzelfde front als de onze. Ding had gouden wielen, beetje sjaak maar niet echt lelijk. Uitlaat hing echter wel bijna op de grond omdat 1 ophangpunt faalde
Vervolgens bij het pompstation een Carrera cabrio met een jong gastje, type "hockeybal" compleet met lange haren.
Rijdt ie weg, laat ie hem afslaanDaarna natuurlijk wel vol gas weg tot hoog in de toeren.
Aan de andere kant stond een trucker de pomp weer te vullen, zegtie: "Leuk, met papa's Carrera rondtoeren. En er dan maar voor 12 euro ingooien. Daar kom je niet ver mee".
Ik kijken, had ie idd maar voor 12 euro getankt_! Hoe zielig ben je dan
Vervolgens de BMW gewassen, kwam er een dikke Mustang Fastbank naast me staan. Echt een gaaf ding
Laat me raden, bereikbaar van 08:00u tot 17:00u ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:19 schreef Paladijn het volgende:
Volgens mij is er ook gewoon een telefonische helldesk voor digid, krijg je netjes hulp van een schone deerne uit het zuiden des lands
een paar jaar terug had het alles met gemeentete maken, heellang kreegik bij aanvragen de melding 'voor deze postcode geen digid mogelijk'quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef Paladijn het volgende:
Digid heeft toch niets met de gemeente te maken? Is een product van ICTU wat juist overheidsbreed is...
Idd. Waarschijnlijk nog met koude motor ookquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat soort mensenVooral dat heel stoer toch nog in de toerenbegrenzer wegrijden dan. Zo van "Ja kijk, ik kan het hoor!!" whehe
ik heb me ook per mail afgemeld inderdaadquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:22 schreef Anne het volgende:
Ik heb gewoon toentertijd een mailtje gestuurd naar het algemene mailadres van de UWV-vestiging waar ik aan gekoppeld zat. 2 dagen later ontving ik een brief met daarin de bevestiging van de beëindiging van mijn uitkering + de felicitaties en groeten.
Nee, ik ben er nog nooit binnen geweestquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:28 schreef Barcaconia het volgende:
Heeft iedereen hier bij het UWV gelopen?
Jajoh, allemaal kneuzen en werkschuw tuig hier.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:28 schreef Barcaconia het volgende:
4 verschillende vestigingen, wil je me aanraken?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:28 schreef Barcaconia het volgende:
Veel kneuzerig kan het niet worden nee.quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat soort mensenVooral dat heel stoer toch nog in de toerenbegrenzer wegrijden dan. Zo van "Ja kijk, ik kan het hoor!!" whehe
Ook echt hè!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Idd. Waarschijnlijk nog met koude motor ookJammer dat ie niet gelijk de berm inslipte.
+1quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:32 schreef Paladijn het volgende:
Nog nooit bij het UWV geweest... eigenlijk altijd gewerkt sinds ik afgestudeerd ben
nou ja, werk... op een loonlijst gestaanquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:32 schreef Paladijn het volgende:
Nog nooit bij het UWV geweest... eigenlijk altijd gewerkt sinds ik afgestudeerd ben
* 2cv drinkt de roosviceequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:32 schreef Anne het volgende:
[..]
* Anne paast je de roosvicee.
Komt wel goed, schatje.
quote:
UWV heeft geen algemeen e-mailadres. U kunt uw vragen dus niet via de e-mail sturen.
Ik heb weinig te klagenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nou ja, werk... op een loonlijst gestaan
Super dat je dat gevonden hebt !quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:36 schreef Dingest het volgende:
Bij mij is het zo erg dat het UWV het maar opgegeven heeft. Kosten waren het resultaat niet meer waard
@ 2cv: moet je niet dit formulier hebben:
http://www.uwv.nl/particu(...)eren/AG14002605.aspx ?
Auwquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:40 schreef Barcaconia het volgende:
Een centraal smering pomp op je voeten krijgen doet zeer trouwens. Ik kom er nu een uur of 6 later pas achter dat het blauw wordt...
En net voorbij de stalen neus vallen natuurlijk, altijd he
[ afbeelding ]
Dat laatste zei mijn neef ook een keer toen ik met een staaf op zijn voeten prikte.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:40 schreef Barcaconia het volgende:
Een centraal smering pomp op je voeten krijgen doet zeer trouwens. Ik kom er nu een uur of 6 later pas achter dat het blauw wordt...
En net voorbij de stalen neus vallen natuurlijk, altijd he
[ afbeelding ]
Eeuh, waarschijnlijk omdat mn site niet up to date is en ik vanaf mn werk laptop geen ftp kan bereikenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:47 schreef Paladijn het volgende:
Trouwens Peu, waarom verschilt je engrish CV van je Nederlandsche?
O, dat is inderdaad deze ja: http://www.uwv.nl/wia/formulieren/Wijzigingen_doorgeven.aspxquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:45 schreef 2cv het volgende:
[..]
Super dat je dat gevonden hebt !Helaas heb ik en WIA-uitkering
quote:
Feliquote:
Onder kantoortijd ben ik aan het werk. Ik word niet betaald om te bellen naar het UWV.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:47 schreef Paladijn het volgende:
Anders bel je ze gewoon morgen even op onder kantoortijd, er is vast wel iemand die je naar het formulier kan wijzen of een naar je adres op kan sturen
Dat dusquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
je hebt een contactpersoon.
zijn.naam@uwv.nl
succes
Gokje: het herhaaldelijk schorsen heeft meer gekost dan hij bij de verkoop heeft opgeleverd ?quote:
Feestje in Alex zijn huis vrijdagavondquote:
Gaat hard hè?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:52 schreef Goddelijker het volgende:
Wat een onzin dat 90 rijden op de A28.
Ongemerkt geloof ik niks van, ik krijg daar altijd netjes een maandelijks overzicht van vanuit leeuwarden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:54 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zo hard dat je ongemerkt al snel 110 rijdt.
Ik heb een abonnement om gepakt te worden met 4km/u te hard (na correctie), heb er al 4 liggen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:54 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ongemerkt geloof ik niks van, ik krijg daar altijd netjes een maandelijks overzicht van vanuit leeuwarden.
ja, wat voor gekregen, word een donor auto voor een Lada dealerquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je er ook nog werkelijk wat voor gekregen en blijft hij in NL??
nee, winst tov schorsenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Gokje: het herhaaldelijk schorsen heeft meer gekost dan hij bij de verkoop heeft opgeleverd ?
was ik alquote:
Wut?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Utrecht tot aan A'foort mag je maar 90, en met nat wegdek zelfs maar 70.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
bennog in onderhadeling over de prijs, maar komt goed
sinds wanneer?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
[dommevraag]Maak je een reportage van het ophalen ?[/dommevraag]quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, wat voor gekregen, word een donor auto voor een Lada dealer
Het was eerst gewoon 120 en 90 bij nat wegdek en laatst hebben ze die borden van nat wegdek weggehaald en borden met '70' en 'nat wegdek' erbij geplaatst.quote:
Ja, echt klote.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wut?.. Wat is dat voor bullshit. Dat was juist lekker jakkeren als ik naar mijn zus ben geweest
wtf, OP-waardig!quote:
16 euro, praten we nergens meer over.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
bennog in onderhadeling over de prijs, maar komt goed
Nee, nog nooit.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:28 schreef Barcaconia het volgende:
Dat stuk is normaal al kut.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
A3quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:06 schreef Paladijn het volgende:
Wie rijdt er nou over de A28? A6 all the way, mag je nog 130 ook
Het stuk A2 van Utrecht naar A'dam is ook zo leuk, 5-baans, hele brede rijbanen en je mag maar 100.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat stuk is normaal al kut.
Eergisteren op de A2 130 gereden. Zinloos.
A6 betekend dat ik bij Lelystad/Almere in de buurt ben.. Doe maar niet dusquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:06 schreef Paladijn het volgende:
A3 (Nederland), een geplande autosnelweg tussen Rotterdam en Amsterdamquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
A3(Arnhem, via Frankfurt naar het zuiden).
A3 Duitslandquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:08 schreef Paladijn het volgende:
[..]
A3 (Nederland), een geplande autosnelweg tussen Rotterdam en Amsterdam
Grapjas.
Die rij je voorbij naar het fraaie rustieke noordenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
A6 betekend dat ik bij Lelystad/Almere in de buurt ben.. Doe maar niet dus
Ben je nu gelukkiger, met wel bijna een minuut tijdwinst?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:06 schreef Paladijn het volgende:
A3 Duitsland: afgelopen zondag te veel file.quote:
Drenthe uitgezonderd is het eigenljik altijd sneller en soepeler om vanaf Utrecht door de polder te rijden richting Leeuwarden/Groningenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:12 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ben je nu gelukkiger, met wel bijna een minuut tijdwinst?
het is geen BXquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
16 euro, praten we nergens meer over.
Ik had het over 16 euro krijgen, niet erbij gevenquote:
Ik bedoelde meer de verhoging naar 130km/uquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:13 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Drenthe uitgezonderd is het eigenljik altijd sneller en soepeler om vanaf Utrecht door de polder te rijden richting Leeuwarden/GroningenEnige nadeel is die rottige rotonde bij 2cv in de tuin
Dat is ook wat zo nutteloos is aan 130 rijden. Het verbruik neemt nogal toe, de tijdwinst is nihil.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:16 schreef Paladijn het volgende:
Consequent 150 op de gps rijden schiet ook niet veel meer op trouwens, je verliest de tijdswinst weer zodra je bij een stad met stoplichten en kuddedieren in blik aankomt
Het rijdt lekker, wat kan mij die euro brandstof nou schelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is ook wat zo nutteloos is aan 130 rijden. Het verbruik neemt nogal toe, de tijdwinst is nihil.
Moet jij weten, ik vind het symboolpolitiek van gefrustreerde VVD'ers.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het rijdt lekker, wat kan mij die euro brandstof nou schelen.
Ja, als iedereen 100 gaat rijden op een 120 weg haalt het ook lekker soepel in...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:19 schreef Paladijn het volgende:
De snelheidswinst is ook niet zozeer relevant, ik vond het 130 mogen rijden op de afsluitdjik de afgelopen keren een stuk plezieriger gaan. Mensen halen soepeler in (veel rijden nog gewoon 110-120) en het gaat allemaal wat gemoedelijker. Bijna autobahn achtig eigenlijk... verwacht je niet in Nederland
Het probleem is met 120 dat veel mensen 120 rijden, maar bang zijn om geflitst te worden als ze met 125 km/u gaan inhalen en dat haal je nu weg die angst.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:19 schreef Paladijn het volgende:
De snelheidswinst is ook niet zozeer relevant, ik vond het 130 mogen rijden op de afsluitdjik de afgelopen keren een stuk plezieriger gaan. Mensen halen soepeler in (veel rijden nog gewoon 110-120) en het gaat allemaal wat gemoedelijker. Bijna autobahn achtig eigenlijk... verwacht je niet in Nederland
Ik kom er eigenlijk alleen 's nachtsquote:
Ik heb nu 2x in Duitsland gereden, 2x in de ochtend en 2x in de avond. En het valt me elke keer weer op hoe vloeiend het er daar aan toe gaat, als je het vergelijkt met Nederland, je merkt het verschil al als je 5 km de grens over bent.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:21 schreef Sjoegerd het volgende:
Autobahn 8 vind ik zelf wel chill.. Of het stuk 3 rondom Frankfurt als het niet al te druk is.
Flitsers zijn er op de afsluitdijk nooit geweest, alleen heel zelden laseren bij het monument en de Passat/Megane/Lolvo volgwagens. Idem bij de N31/waldwei tussen Leeuwarden en Drachten, veel mensen rijden daar 20-30 te hard, ongeacht de limiet. Ik denk dus niet dat het aan een dergelijke angst ligtquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het probleem is met 120 dat veel mensen 120 rijden, maar bang zijn om geflitst te worden als ze met 125 km/u gaan inhalen en dat haal je nu weg die angst.
Kutste is als je terugkomt vanaf Oberhausen. Grens over, gelijk 100 km/uquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:23 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb nu 2x in Duitsland gereden, 2x in de ochtend en 2x in de avond. En het valt me elke keer weer op hoe vloeiend het er daar aan toe gaat, als je het vergelijkt met Nederland, je merkt het verschil al als je 5 km de grens over bent.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kutste is als je terugkomt vanaf Oberhausen. Grens over, gelijk 100 km/u
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:28 schreef Paladijn het volgende:
140
220+220+.. Mag er eerst een andere auto gesponsord wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
220+.. Mag er eerst een andere auto gesponsord worden
Hier is verder al een topic over, maar daar gaat het inderdaad om: het geeft een goed gevoel dat je 130 mag. Verder heeft het geen enkele meerwaarde, het is puur symboolpolitiekquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:16 schreef Paladijn het volgende:
Ik moet trouwens wel zeggen dat ondanks dat je maar een minuut tijdswinst hebt op zo'n 130 weg (afsluitdijk laatst nog gereden) het je wel een erg plezierig en vooral zorgelozer gevoel geeft.
Consequent 150 op de gps rijden schiet ook niet veel meer op trouwens, je verliest de tijdswinst weer zodra je bij een stad met stoplichten en kuddedieren in blik aankomt
Waarom heb je dat probleem met 130 niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het probleem is met 120 dat veel mensen 120 rijden, maar bang zijn om geflitst te worden als ze met 125 km/u gaan inhalen en dat haal je nu weg die angst.
Omdat een groot deel van de mensen -denk ik- geen 130 gaat rijden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:31 schreef Dingest het volgende:
[..]
Hier is verder al een topic over, maar daar gaat het inderdaad om: het geeft een goed gevoel dat je 130 mag. Verder heeft het geen enkele meerwaarde, het is puur symboolpolitiekDat gevoel zal na een tijdje overigens ook wel weer verdwijnen wanneer iedereen er aan gewend is.
[..]
Waarom heb je dat probleem met 130 niet?Beetje kromme redenering
Astra kwam niet verder dan 180 heuvelaf met 4 man + bagage en 75 pkquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:32 schreef Paladijn het volgende:
De Saab van 15 jaar oud deed nog gewoon 220 op de teller met 4 man+bagage en 150 pk, verbruik lag alleen 1:4
Which reminds me, vanaf volgend jaar waarschijnlijk youngtimer?
no-claim opbouwenquote:
Waarom zouden ze dan wel met 130 gaan inhalen als ze toch hun snelheid verder niet aanpassen aan de nieuwe maximum snelheid? Mensen zijn gewoontedieren; als ze het nu niet doen zullen ze het dan ook niet doenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Omdat een groot deel van de mensen -denk ik- geen 130 gaat rijden.
Klopt, ik betaalde voor mijn Audi 80 2.3 toen 100 euro per maand toen ik 21 was.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar dat is als <24 jarige gewoon duur.
Dat is een flinke auto!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:45 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt, ik betaalde voor mijn Audi 80 2.3 toen 100 euro per maand toen ik 21 was.
Was een fijn bakkie:
[ afbeelding ]
Ja, flink in de zin van groot.quote:
Leuke bakkies.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:48 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, flink in de zin van groot.
Valt mijn 206 toch bij in 't niets. Al is het groot zat voor mijzelf + vriendin.
[ afbeelding ]
Ik snapte het niet, en daarna dacht ik dat je doelde op het feit dat de auto de flat voor de helft beslaat.quote:
¤6,- in de maand? Ook echt!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:42 schreef junkiexp het volgende:
Ik betaalde voor de benz 18 euro per maand, gingen die mafkezen van Diks het opeens verhogen naar 38 euro.
Die zijn niet wijs hoor, 38 euro voor een oldtimerverzekering!
Nu voor 6 euro per maand, dat is wel te doen.
Deze niet. Van de week kwam er een Aygo/C1/107 achter mij aan, die even hard door de bocht ging als ik. Ik had nergens last van en die Aygo/C1/107 kwam met piepende banden de hoek om.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:49 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Leuke bakkies.
Ik heb heel even een SW gehad van hetzelfde model van me werk , lompen dingen zijn dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |