abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98646400
Ik wil inderdaad gelijk een goede eend kopen waar ik hooguit normaal onderhoud aan zal moeten plegen, en na verloop van tijd wat roest-werkzaamheden. Maar het liefst met gegalvaniseerd chassis in ieder geval.

Wat dat betreft staat er op dit moment een hele mooie in Esbeek, maar ik wacht dus nog even. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_98684098
Ik heb in de jaren '90 zeven jaar dagelijks met een 2cv gereden. Mijn advies is: Niet meer doen in deze tijd. Het is een achterhaalde auto met bij dagelijks gebruik meer tekortkomingen dan voordelen.

Je levert in op rijgenot (langzaam optrekken, lage top, slechte ruitenwissers, slechte kachel en ontwaseming, geen achter-ruitenwisser) en je wordt niet serieus genomen door de rest van het verkeer wat stress tijdens het gebruik oplevert.

Houd het bij fantaseren over de charmes, zolang als je een 2cv er niet als hobbyauto bij wilt of kunt nemen en blijf tot die tijd gewoon in je moderne en veilige auto rijden.

Los daarvan is de 2cv een heerlijke auto om in te rijden - maar je moet jezelf niet veroordelen tot dagelijks gebruik.
Vroeger was ik iemand anders
pi_98687789
Achterruitenwisser Achterruitverwarming zit er al jaaaren op hoor. Kwestie van het juiste dak kopen. Aansluitkabel zit er standaard in.

Edit: en de rest heb je niet nodig of werkt perfect!

[ Bericht 32% gewijzigd door Tha_Duck op 26-06-2011 20:12:49 ]
  zondag 26 juni 2011 @ 19:22:44 #184
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98687928
Top is gewoon 120, hij trekt niet al te snel op maar daar kun je wel mee leven, nooit problemen gehad met de ruitenwissers en met een simpele computerventilator heb je geen verwarmingsproblemen meer. Oh en stress is wel het laatste wat je ervaart in een eend :P

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Achterruitenwisser zit er al jaaaren op hoor. Kwestie van het juiste dak kopen. Aansluitkabel zit er standaard in.
Ik neem dat je achterruitverwarming bedoelt? ;)
pi_98689845
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Top is gewoon 120, hij trekt niet al te snel op maar daar kun je wel mee leven, nooit problemen gehad met de ruitenwissers en met een simpele computerventilator heb je geen verwarmingsproblemen meer. Oh en stress is wel het laatste wat je ervaart in een eend :P

[..]

Ik neem dat je achterruitverwarming bedoelt? ;)
Dat bedoel ik, ik slaap geloof ik nog :)
  maandag 27 juni 2011 @ 10:19:57 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98710592
Ik zou niet in een eend gaan rijden, daar is mijn hachje me te lief voor. Een moderne auto rijdt er bij een kleine aanrijding al gewoon doorheen.

De een heeft bumberschade, de eend mist zijn voorkant.

Bestuurder lelijke eend was zwaargewond, in een moderne auto was er niets aan de hand geweest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98710721
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou niet in een eend gaan rijden, daar is mijn hachje me te lief voor. Een moderne auto rijdt er bij een kleine aanrijding al gewoon doorheen.

De een heeft bumberschade, de eend mist zijn voorkant.
[ afbeelding ]
Bestuurder lelijke eend was zwaargewond, in een moderne auto was er niets aan de hand geweest.
Knap gevonden op het 2CV forum... :')

Ter info: bestuurder loopt gewoon, niks boeiends aan over gehouden.
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 17:04:28 #188
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98725640
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou niet in een eend gaan rijden, daar is mijn hachje me te lief voor. Een moderne auto rijdt er bij een kleine aanrijding al gewoon doorheen.

De een heeft bumberschade, de eend mist zijn voorkant.
[ afbeelding ]
Bestuurder lelijke eend was zwaargewond, in een moderne auto was er niets aan de hand geweest.
Kijk, de kreukelzone werkt precies zoals het moet: kreukelen tot het koetswerk.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 27 juni 2011 @ 17:20:21 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98726263
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:04 schreef 2cv het volgende:

[..]

Kijk, de kreukelzone werkt precies zoals het moet: kreukelen tot het koetswerk.
Alleen is een eend helemaal kreukelzone. Als jij in die deathtrap wilt rijden is dat best, maar ik rij liever 5 sterren ncap
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 17:58:32 #190
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98727820
Beter kijken Piet, dan zie je dat die Eend tot aan het koetswerk is verkreukeld en niet tot en met het koetswerk.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 27 juni 2011 @ 18:01:08 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98727950
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:58 schreef 2cv het volgende:
Beter kijken Piet, dan zie je dat die Eend tot aan het koetswerk is verkreukeld en niet tot en met het koetswerk.
Ga je nu met droge ogen beweren dat citroen met de eend de kooiconstructie op de markt bracht? Slordige 30 jaar voor mercedes?
Rotlflmao
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 18:10:59 #192
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98728385
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga je nu met droge ogen beweren dat citroen met de eend de kooiconstructie op de markt bracht? Slordige 30 jaar voor mercedes?
Rotlflmao
Niet de kooiconstructie, wel de kreukelzone.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 27 juni 2011 @ 18:12:24 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98728454
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Niet de kooiconstructie, wel de kreukelzone.
In de eend?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 18:17:58 #194
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98728668
Ja, in de Eend ja. En dan bedoel ik kreukelzone als in: eerst verfrommelt de voorkant (of achterkant) en dan pas de rest. Dus niet dat de neus (of kofferbak) heel blijft maar dat het scharnier van de voordeur klem tegen de deurvanger aan zit. Of dat er helemaal niets kreukelt. Dat is ook niet gezond.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 27 juni 2011 @ 18:18:32 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98728689
De eerste auto met kreukelzones was de Mercedes-Benz W111 uit 1959.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 18:25:55 #196
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98729017
Of dat was de eerste auto met kreukelzones waarmee geadverteerd werd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 27 juni 2011 @ 18:28:39 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98729120
quote:
15s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:14 schreef rubje het volgende:
Je wilt anno 2011 toch niet meer met een eend op de weggaan tussen al die hummers al suv's? :? je hebt totaal geen bescherming en als er iets gebeurd zoals een simpele aanrijding dan lig je in de kronkels. :Y
En die motorrijders dan?

:')
  maandag 27 juni 2011 @ 18:34:16 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98729319
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:25 schreef 2cv het volgende:
Of dat was de eerste auto met kreukelzones waarmee geadverteerd werd.
Face it, de eend heeft geen kreukelzones, geen kooi, geen veiligheid die maar in de buurt komt van de meest simpele moderne autos.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 21:32:34 #199
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98737466
... omdat ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_98737942
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Face it, de eend heeft geen kreukelzones, geen kooi, geen veiligheid die maar in de buurt komt van de meest simpele moderne autos.
:')
  maandag 27 juni 2011 @ 21:41:54 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98737973
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:32 schreef 2cv het volgende:
... omdat ?
Het een ontwerp is uit de jaren 30
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:36:48 #202
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98741546
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Face it, de eend heeft geen kreukelzones, geen kooi, geen veiligheid die maar in de buurt komt van de meest simpele moderne autos.
Prima auto dus!

Zei ik auto? Ja ik zei auto, geen kinderkamer op wielen!
pi_98742768
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:36 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Prima auto dus!

Zei ik auto? Ja ik zei auto, geen kinderkamer op wielen!
Laat lekker hangen joh :D
pi_98744430
Mensen die een alleen maar in een 5-sterren NCAP auto geloven durven gewoon niet in een echte auto te rijden. Om dat te verduisteren proberen ze je vervolgens voor gek te verklaren wanneer je wel gewoon auto durft te rijden.
Natuurlijk heb je wat meer kans op verwondingen in een auto met matige constructie, maar ik leef liever een leuk leven met wat risico, dan dat ik overal de veiligste saaie optie kies. Ik stap zelfs nadat ik 8 tot 10 uur in een moderne auto of busje heb gezeten (werk) en het helemaal zat ben nog steeds met veel plezier in m'n eigen 30 jaar oude Mini. Met vrijwel elke moderne auto die binnen mijn budget ligt zou ik door mijn vele werk-kilometers geen plezier meer beleven aan m'n woon-werk verkeer of het zelfs vervelend gaan vinden om na 8-10 uur sturen ook nog in m'n eigen auto in de file te moeten aansluiten.

En zo kiest ieder z'n eigen risico's uit. De een gaat motor rijden, de ander doet aan een wat extremere sport en nummer 3 koopt gewoon een auto naar z'n hart zonder daarbij op het veiligheidsniveau te letten.

Nee geef mij maar plezier, en veilig rijden heb je voor een groot deel zelf in de hand. Anderen kunnen fouten maken, maar in veel gevallen kun je dan zelf met de juiste reactie nog prima een ongeluk voorkomen. En lomp op de rem stampen is niet altijd de juiste reactie. Geen voorrang krijgen? Met lomp sturen kom je dan een heel eind (mits je weet hoe je auto op een lompe stuuractie reageert, zodat je de boel wel in bedwang weet te houden). Achteraan in de file/rij voor het stoplicht? Beetje afstand tot je voorganger houden en in je spiegel blijven kijken. Kun je altijd de vluchtstrook/andere rijstrook of stoep op als een onbenul achter je niet op tijd remt.
Zelf te weinig ruimte om je auto zonder ABS op tijd stil te zetten omdat ze voor je vol in de ABS trappen? Gewoon even je rem een beetje loslaten (=auto weer bestuurbaar) en uitwijken.

Vooral dat laatste zou een hoop ongelukken kunnen voorkomen, maar de gemiddelde automobilist verkrampt nogal als het mis dreigt te gaan waardoor alleen maar geremd wordt en geen andere acties worden ondernomen om een ongeval te voorkomen. Of ze zijn gewoon met te veel andere dingen bezig waardoor ze eerst nog om zich heen moeten kijken welke kant ze op kunnen uitwijken, waardoor ze te laat aan hun uitwijkactie beginnen.
pi_98745537
Ik vind het wel prima die onveiligheid. Als het fout gaat is het gelijk in een keer over ipv dat je loopt te creperen omdat je het wel net hebt overleeft, maar alles in puin is. Dan liever gewoon bij een crash met 90km/u die stuurstang in m'n hart :P

nu serieus, ik heb tot 2 jaar terug vaak in een eend gereden (waaronder lange stukken snelweg), heb nooit echt problemen gehad met meekomen (of de definitie van meekomen is 120+ op de linkerbaan). Enige wat ik vervelend vond was het geluid, ding maakt enorm lawaai binnen als je 90-110 rijdt, werd erg vermoeiend op lange afstanden (dus oordoppen in wat weer niet zo comfortabel is).

Dit betreft dus voornamelijk lange afstanden. Is je forens afstand niet zo groot kan het imho prima als je het alleen zomers doet.

Die 600cc zuipt wel bij flink doorrijden (1:12 ofzo)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 06:14:13 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98751812
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef Ivo1985 het volgende:
Mensen die een alleen maar in een 5-sterren NCAP auto geloven durven gewoon niet in een echte auto te rijden. Om dat te verduisteren proberen ze je vervolgens voor gek te verklaren wanneer je wel gewoon auto durft te rijden.
Natuurlijk heb je wat meer kans op verwondingen in een auto met matige constructie, maar ik leef liever een leuk leven met wat risico, dan dat ik overal de veiligste saaie optie kies. Ik stap zelfs nadat ik 8 tot 10 uur in een moderne auto of busje heb gezeten (werk) en het helemaal zat ben nog steeds met veel plezier in m'n eigen 30 jaar oude Mini. Met vrijwel elke moderne auto die binnen mijn budget ligt zou ik door mijn vele werk-kilometers geen plezier meer beleven aan m'n woon-werk verkeer of het zelfs vervelend gaan vinden om na 8-10 uur sturen ook nog in m'n eigen auto in de file te moeten aansluiten.

En zo kiest ieder z'n eigen risico's uit. De een gaat motor rijden, de ander doet aan een wat extremere sport en nummer 3 koopt gewoon een auto naar z'n hart zonder daarbij op het veiligheidsniveau te letten.

Nee geef mij maar plezier, en veilig rijden heb je voor een groot deel zelf in de hand. Anderen kunnen fouten maken, maar in veel gevallen kun je dan zelf met de juiste reactie nog prima een ongeluk voorkomen. En lomp op de rem stampen is niet altijd de juiste reactie. Geen voorrang krijgen? Met lomp sturen kom je dan een heel eind (mits je weet hoe je auto op een lompe stuuractie reageert, zodat je de boel wel in bedwang weet te houden). Achteraan in de file/rij voor het stoplicht? Beetje afstand tot je voorganger houden en in je spiegel blijven kijken. Kun je altijd de vluchtstrook/andere rijstrook of stoep op als een onbenul achter je niet op tijd remt.
Zelf te weinig ruimte om je auto zonder ABS op tijd stil te zetten omdat ze voor je vol in de ABS trappen? Gewoon even je rem een beetje loslaten (=auto weer bestuurbaar) en uitwijken.

Vooral dat laatste zou een hoop ongelukken kunnen voorkomen, maar de gemiddelde automobilist verkrampt nogal als het mis dreigt te gaan waardoor alleen maar geremd wordt en geen andere acties worden ondernomen om een ongeval te voorkomen. Of ze zijn gewoon met te veel andere dingen bezig waardoor ze eerst nog om zich heen moeten kijken welke kant ze op kunnen uitwijken, waardoor ze te laat aan hun uitwijkactie beginnen.
Macho Macho man
Jij weet het allemaal beter en al die veiligheidszaken zijn allemaal onzin.
Laat jij een gezin achter? Of zitten ze gewoon bij je in die onveilige milieu vervuilende jaren 30 bak? Heb je schijt aan hun en het milieu en is je smaak van muziek zo crap dat je liever de herrie van die hoestbui hoort ?

Joh, van mij mag je, ga je gang, zweet je vandaag helemaal gek op de weg en wees gelukkig. Ik zit heerlijk met de airco aan naar bach te luisteren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:24:24 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98755958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 06:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Macho Macho man
Jij weet het allemaal beter en al die veiligheidszaken zijn allemaal onzin.
Laat jij een gezin achter? Of zitten ze gewoon bij je in die onveilige milieu vervuilende jaren 30 bak? Heb je schijt aan hun en het milieu en is je smaak van muziek zo crap dat je liever de herrie van die hoestbui hoort ?

Joh, van mij mag je, ga je gang, zweet je vandaag helemaal gek op de weg en wees gelukkig. Ik zit heerlijk met de airco aan naar bach te luisteren.
Ik vind dat 'ie wel een punt heeft, altijd maar de weg van de minste weerstand nemen is vaak erg saai, en meedoen met de milieu- en veiligheidshype die ons zo ongemerkt door de overheden wordt ingeramd is ook niet altijd even geweldig.
Leve de burgerlijke ongehoorzaamheid, dat voorkomt dat het leven te saai wordt om te leven, en vooral: fuck de publieke opinie; wat kan mij het verotten wat de buurman van mijn gasguzzler vindt?; hij compenseert dat door zich naar zijn werk te verslepen in een overveilig truttenschuddertje waarvoor hij geen of minder belasting hoeft te betalen; ieder zijn meug ^O^
Sowieso: wat heb je aan 324235 plofzakken in je auto als je dagelijks een half uur tot een uur lang in de rij naar de reet van je voorganger staat te koekeloeren? dan hang ik liever een beetje onderuitgezakt in mijn rijdende huiskamer, als dat ik in een rijdend sjempotje op een harde stoel zit (want dat is goed voor je rug) _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:25:57 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98756023
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:46 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het wel prima die onveiligheid. Als het fout gaat is het gelijk in een keer over ipv dat je loopt te creperen omdat je het wel net hebt overleeft, maar alles in puin is. Dan liever gewoon bij een crash met 90km/u die stuurstang in m'n hart :P

nu serieus, ik heb tot 2 jaar terug vaak in een eend gereden (waaronder lange stukken snelweg), heb nooit echt problemen gehad met meekomen (of de definitie van meekomen is 120+ op de linkerbaan). Enige wat ik vervelend vond was het geluid, ding maakt enorm lawaai binnen als je 90-110 rijdt, werd erg vermoeiend op lange afstanden (dus oordoppen in wat weer niet zo comfortabel is).

Dit betreft dus voornamelijk lange afstanden. Is je forens afstand niet zo groot kan het imho prima als je het alleen zomers doet.

Die 600cc zuipt wel bij flink doorrijden (1:12 ofzo)
1 op twaalf joh? da's wel een soort van tegenvallend voor een auto die niks weegt met een klein motortje :o
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:34:48 #209
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98756375
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1 op twaalf joh? da's wel een soort van tegenvallend voor een auto die niks weegt met een klein motortje :o
Ik doe overall gemiddeld 1:16.5, kwestie van rijstijl.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:48:06 #210
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98756870
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik doe overall gemiddeld 1:16.5, kwestie van rijstijl.
Hmm, ik zou echt veel gunstigere cijfers verwachten van zo'n ding, al is gemiddeld 1 op 16 ook niet echt slecht natuurlijk, maar als je daarbij ook nog genoegen moet nemen met een slakkengangetje om het comfortabel te houden qua geluidsdruk, en je doet er ook nog eens een halve :O minuut over om aan die 90 km/u te komen.. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')