Ik neem dat je achterruitverwarming bedoelt?quote:Op zondag 26 juni 2011 19:18 schreef Tha_Duck het volgende:
Achterruitenwisser zit er al jaaaren op hoor. Kwestie van het juiste dak kopen. Aansluitkabel zit er standaard in.
Dat bedoel ik, ik slaap geloof ik nogquote:Op zondag 26 juni 2011 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Top is gewoon 120, hij trekt niet al te snel op maar daar kun je wel mee leven, nooit problemen gehad met de ruitenwissers en met een simpele computerventilator heb je geen verwarmingsproblemen meer. Oh en stress is wel het laatste wat je ervaart in een eend
[..]
Ik neem dat je achterruitverwarming bedoelt?
Knap gevonden op het 2CV forum...quote:Op maandag 27 juni 2011 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou niet in een eend gaan rijden, daar is mijn hachje me te lief voor. Een moderne auto rijdt er bij een kleine aanrijding al gewoon doorheen.
De een heeft bumberschade, de eend mist zijn voorkant.
[ afbeelding ]
Bestuurder lelijke eend was zwaargewond, in een moderne auto was er niets aan de hand geweest.
Kijk, de kreukelzone werkt precies zoals het moet: kreukelen tot het koetswerk.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou niet in een eend gaan rijden, daar is mijn hachje me te lief voor. Een moderne auto rijdt er bij een kleine aanrijding al gewoon doorheen.
De een heeft bumberschade, de eend mist zijn voorkant.
[ afbeelding ]
Bestuurder lelijke eend was zwaargewond, in een moderne auto was er niets aan de hand geweest.
Alleen is een eend helemaal kreukelzone. Als jij in die deathtrap wilt rijden is dat best, maar ik rij liever 5 sterren ncapquote:Op maandag 27 juni 2011 17:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
Kijk, de kreukelzone werkt precies zoals het moet: kreukelen tot het koetswerk.
Ga je nu met droge ogen beweren dat citroen met de eend de kooiconstructie op de markt bracht? Slordige 30 jaar voor mercedes?quote:Op maandag 27 juni 2011 17:58 schreef 2cv het volgende:
Beter kijken Piet, dan zie je dat die Eend tot aan het koetswerk is verkreukeld en niet tot en met het koetswerk.
Niet de kooiconstructie, wel de kreukelzone.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga je nu met droge ogen beweren dat citroen met de eend de kooiconstructie op de markt bracht? Slordige 30 jaar voor mercedes?
Rotlflmao
In de eend?quote:Op maandag 27 juni 2011 18:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Niet de kooiconstructie, wel de kreukelzone.
En die motorrijders dan?quote:Op maandag 6 juni 2011 14:14 schreef rubje het volgende:
Je wilt anno 2011 toch niet meer met een eend op de weggaan tussen al die hummers al suv's?je hebt totaal geen bescherming en als er iets gebeurd zoals een simpele aanrijding dan lig je in de kronkels.
Face it, de eend heeft geen kreukelzones, geen kooi, geen veiligheid die maar in de buurt komt van de meest simpele moderne autos.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:25 schreef 2cv het volgende:
Of dat was de eerste auto met kreukelzones waarmee geadverteerd werd.
quote:Op maandag 27 juni 2011 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Face it, de eend heeft geen kreukelzones, geen kooi, geen veiligheid die maar in de buurt komt van de meest simpele moderne autos.
Het een ontwerp is uit de jaren 30quote:
Prima auto dus!quote:Op maandag 27 juni 2011 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Face it, de eend heeft geen kreukelzones, geen kooi, geen veiligheid die maar in de buurt komt van de meest simpele moderne autos.
Laat lekker hangen johquote:Op maandag 27 juni 2011 22:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Prima auto dus!
Zei ik auto? Ja ik zei auto, geen kinderkamer op wielen!
Macho Macho manquote:Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef Ivo1985 het volgende:
Mensen die een alleen maar in een 5-sterren NCAP auto geloven durven gewoon niet in een echte auto te rijden. Om dat te verduisteren proberen ze je vervolgens voor gek te verklaren wanneer je wel gewoon auto durft te rijden.
Natuurlijk heb je wat meer kans op verwondingen in een auto met matige constructie, maar ik leef liever een leuk leven met wat risico, dan dat ik overal de veiligste saaie optie kies. Ik stap zelfs nadat ik 8 tot 10 uur in een moderne auto of busje heb gezeten (werk) en het helemaal zat ben nog steeds met veel plezier in m'n eigen 30 jaar oude Mini. Met vrijwel elke moderne auto die binnen mijn budget ligt zou ik door mijn vele werk-kilometers geen plezier meer beleven aan m'n woon-werk verkeer of het zelfs vervelend gaan vinden om na 8-10 uur sturen ook nog in m'n eigen auto in de file te moeten aansluiten.
En zo kiest ieder z'n eigen risico's uit. De een gaat motor rijden, de ander doet aan een wat extremere sport en nummer 3 koopt gewoon een auto naar z'n hart zonder daarbij op het veiligheidsniveau te letten.
Nee geef mij maar plezier, en veilig rijden heb je voor een groot deel zelf in de hand. Anderen kunnen fouten maken, maar in veel gevallen kun je dan zelf met de juiste reactie nog prima een ongeluk voorkomen. En lomp op de rem stampen is niet altijd de juiste reactie. Geen voorrang krijgen? Met lomp sturen kom je dan een heel eind (mits je weet hoe je auto op een lompe stuuractie reageert, zodat je de boel wel in bedwang weet te houden). Achteraan in de file/rij voor het stoplicht? Beetje afstand tot je voorganger houden en in je spiegel blijven kijken. Kun je altijd de vluchtstrook/andere rijstrook of stoep op als een onbenul achter je niet op tijd remt.
Zelf te weinig ruimte om je auto zonder ABS op tijd stil te zetten omdat ze voor je vol in de ABS trappen? Gewoon even je rem een beetje loslaten (=auto weer bestuurbaar) en uitwijken.
Vooral dat laatste zou een hoop ongelukken kunnen voorkomen, maar de gemiddelde automobilist verkrampt nogal als het mis dreigt te gaan waardoor alleen maar geremd wordt en geen andere acties worden ondernomen om een ongeval te voorkomen. Of ze zijn gewoon met te veel andere dingen bezig waardoor ze eerst nog om zich heen moeten kijken welke kant ze op kunnen uitwijken, waardoor ze te laat aan hun uitwijkactie beginnen.
Ik vind dat 'ie wel een punt heeft, altijd maar de weg van de minste weerstand nemen is vaak erg saai, en meedoen met de milieu- en veiligheidshype die ons zo ongemerkt door de overheden wordt ingeramd is ook niet altijd even geweldig.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 06:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Macho Macho man
Jij weet het allemaal beter en al die veiligheidszaken zijn allemaal onzin.
Laat jij een gezin achter? Of zitten ze gewoon bij je in die onveilige milieu vervuilende jaren 30 bak? Heb je schijt aan hun en het milieu en is je smaak van muziek zo crap dat je liever de herrie van die hoestbui hoort ?
Joh, van mij mag je, ga je gang, zweet je vandaag helemaal gek op de weg en wees gelukkig. Ik zit heerlijk met de airco aan naar bach te luisteren.
1 op twaalf joh? da's wel een soort van tegenvallend voor een auto die niks weegt met een klein motortjequote:Op maandag 27 juni 2011 23:46 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het wel prima die onveiligheid. Als het fout gaat is het gelijk in een keer over ipv dat je loopt te creperen omdat je het wel net hebt overleeft, maar alles in puin is. Dan liever gewoon bij een crash met 90km/u die stuurstang in m'n hart
nu serieus, ik heb tot 2 jaar terug vaak in een eend gereden (waaronder lange stukken snelweg), heb nooit echt problemen gehad met meekomen (of de definitie van meekomen is 120+ op de linkerbaan). Enige wat ik vervelend vond was het geluid, ding maakt enorm lawaai binnen als je 90-110 rijdt, werd erg vermoeiend op lange afstanden (dus oordoppen in wat weer niet zo comfortabel is).
Dit betreft dus voornamelijk lange afstanden. Is je forens afstand niet zo groot kan het imho prima als je het alleen zomers doet.
Die 600cc zuipt wel bij flink doorrijden (1:12 ofzo)
Ik doe overall gemiddeld 1:16.5, kwestie van rijstijl.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1 op twaalf joh? da's wel een soort van tegenvallend voor een auto die niks weegt met een klein motortje
Hmm, ik zou echt veel gunstigere cijfers verwachten van zo'n ding, al is gemiddeld 1 op 16 ook niet echt slecht natuurlijk, maar als je daarbij ook nog genoegen moet nemen met een slakkengangetje om het comfortabel te houden qua geluidsdruk, en je doet er ook nog eens een halvequote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik doe overall gemiddeld 1:16.5, kwestie van rijstijl.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |