abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2011 @ 21:41:54 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98737973
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:32 schreef 2cv het volgende:
... omdat ?
Het een ontwerp is uit de jaren 30
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:36:48 #202
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_98741546
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Face it, de eend heeft geen kreukelzones, geen kooi, geen veiligheid die maar in de buurt komt van de meest simpele moderne autos.
Prima auto dus!

Zei ik auto? Ja ik zei auto, geen kinderkamer op wielen!
pi_98742768
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:36 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Prima auto dus!

Zei ik auto? Ja ik zei auto, geen kinderkamer op wielen!
Laat lekker hangen joh :D
pi_98744430
Mensen die een alleen maar in een 5-sterren NCAP auto geloven durven gewoon niet in een echte auto te rijden. Om dat te verduisteren proberen ze je vervolgens voor gek te verklaren wanneer je wel gewoon auto durft te rijden.
Natuurlijk heb je wat meer kans op verwondingen in een auto met matige constructie, maar ik leef liever een leuk leven met wat risico, dan dat ik overal de veiligste saaie optie kies. Ik stap zelfs nadat ik 8 tot 10 uur in een moderne auto of busje heb gezeten (werk) en het helemaal zat ben nog steeds met veel plezier in m'n eigen 30 jaar oude Mini. Met vrijwel elke moderne auto die binnen mijn budget ligt zou ik door mijn vele werk-kilometers geen plezier meer beleven aan m'n woon-werk verkeer of het zelfs vervelend gaan vinden om na 8-10 uur sturen ook nog in m'n eigen auto in de file te moeten aansluiten.

En zo kiest ieder z'n eigen risico's uit. De een gaat motor rijden, de ander doet aan een wat extremere sport en nummer 3 koopt gewoon een auto naar z'n hart zonder daarbij op het veiligheidsniveau te letten.

Nee geef mij maar plezier, en veilig rijden heb je voor een groot deel zelf in de hand. Anderen kunnen fouten maken, maar in veel gevallen kun je dan zelf met de juiste reactie nog prima een ongeluk voorkomen. En lomp op de rem stampen is niet altijd de juiste reactie. Geen voorrang krijgen? Met lomp sturen kom je dan een heel eind (mits je weet hoe je auto op een lompe stuuractie reageert, zodat je de boel wel in bedwang weet te houden). Achteraan in de file/rij voor het stoplicht? Beetje afstand tot je voorganger houden en in je spiegel blijven kijken. Kun je altijd de vluchtstrook/andere rijstrook of stoep op als een onbenul achter je niet op tijd remt.
Zelf te weinig ruimte om je auto zonder ABS op tijd stil te zetten omdat ze voor je vol in de ABS trappen? Gewoon even je rem een beetje loslaten (=auto weer bestuurbaar) en uitwijken.

Vooral dat laatste zou een hoop ongelukken kunnen voorkomen, maar de gemiddelde automobilist verkrampt nogal als het mis dreigt te gaan waardoor alleen maar geremd wordt en geen andere acties worden ondernomen om een ongeval te voorkomen. Of ze zijn gewoon met te veel andere dingen bezig waardoor ze eerst nog om zich heen moeten kijken welke kant ze op kunnen uitwijken, waardoor ze te laat aan hun uitwijkactie beginnen.
pi_98745537
Ik vind het wel prima die onveiligheid. Als het fout gaat is het gelijk in een keer over ipv dat je loopt te creperen omdat je het wel net hebt overleeft, maar alles in puin is. Dan liever gewoon bij een crash met 90km/u die stuurstang in m'n hart :P

nu serieus, ik heb tot 2 jaar terug vaak in een eend gereden (waaronder lange stukken snelweg), heb nooit echt problemen gehad met meekomen (of de definitie van meekomen is 120+ op de linkerbaan). Enige wat ik vervelend vond was het geluid, ding maakt enorm lawaai binnen als je 90-110 rijdt, werd erg vermoeiend op lange afstanden (dus oordoppen in wat weer niet zo comfortabel is).

Dit betreft dus voornamelijk lange afstanden. Is je forens afstand niet zo groot kan het imho prima als je het alleen zomers doet.

Die 600cc zuipt wel bij flink doorrijden (1:12 ofzo)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 06:14:13 #206
45206 Pietverdriet
pi_98751812
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef Ivo1985 het volgende:
Mensen die een alleen maar in een 5-sterren NCAP auto geloven durven gewoon niet in een echte auto te rijden. Om dat te verduisteren proberen ze je vervolgens voor gek te verklaren wanneer je wel gewoon auto durft te rijden.
Natuurlijk heb je wat meer kans op verwondingen in een auto met matige constructie, maar ik leef liever een leuk leven met wat risico, dan dat ik overal de veiligste saaie optie kies. Ik stap zelfs nadat ik 8 tot 10 uur in een moderne auto of busje heb gezeten (werk) en het helemaal zat ben nog steeds met veel plezier in m'n eigen 30 jaar oude Mini. Met vrijwel elke moderne auto die binnen mijn budget ligt zou ik door mijn vele werk-kilometers geen plezier meer beleven aan m'n woon-werk verkeer of het zelfs vervelend gaan vinden om na 8-10 uur sturen ook nog in m'n eigen auto in de file te moeten aansluiten.

En zo kiest ieder z'n eigen risico's uit. De een gaat motor rijden, de ander doet aan een wat extremere sport en nummer 3 koopt gewoon een auto naar z'n hart zonder daarbij op het veiligheidsniveau te letten.

Nee geef mij maar plezier, en veilig rijden heb je voor een groot deel zelf in de hand. Anderen kunnen fouten maken, maar in veel gevallen kun je dan zelf met de juiste reactie nog prima een ongeluk voorkomen. En lomp op de rem stampen is niet altijd de juiste reactie. Geen voorrang krijgen? Met lomp sturen kom je dan een heel eind (mits je weet hoe je auto op een lompe stuuractie reageert, zodat je de boel wel in bedwang weet te houden). Achteraan in de file/rij voor het stoplicht? Beetje afstand tot je voorganger houden en in je spiegel blijven kijken. Kun je altijd de vluchtstrook/andere rijstrook of stoep op als een onbenul achter je niet op tijd remt.
Zelf te weinig ruimte om je auto zonder ABS op tijd stil te zetten omdat ze voor je vol in de ABS trappen? Gewoon even je rem een beetje loslaten (=auto weer bestuurbaar) en uitwijken.

Vooral dat laatste zou een hoop ongelukken kunnen voorkomen, maar de gemiddelde automobilist verkrampt nogal als het mis dreigt te gaan waardoor alleen maar geremd wordt en geen andere acties worden ondernomen om een ongeval te voorkomen. Of ze zijn gewoon met te veel andere dingen bezig waardoor ze eerst nog om zich heen moeten kijken welke kant ze op kunnen uitwijken, waardoor ze te laat aan hun uitwijkactie beginnen.
Macho Macho man
Jij weet het allemaal beter en al die veiligheidszaken zijn allemaal onzin.
Laat jij een gezin achter? Of zitten ze gewoon bij je in die onveilige milieu vervuilende jaren 30 bak? Heb je schijt aan hun en het milieu en is je smaak van muziek zo crap dat je liever de herrie van die hoestbui hoort ?

Joh, van mij mag je, ga je gang, zweet je vandaag helemaal gek op de weg en wees gelukkig. Ik zit heerlijk met de airco aan naar bach te luisteren.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:24:24 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98755958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 06:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Macho Macho man
Laat jij een gezin achter? Of zitten ze gewoon bij je in die onveilige milieu vervuilende jaren 30 bak? Heb je schijt aan hun en het milieu en is je smaak van muziek zo crap dat je liever de herrie van die hoestbui hoort ?

Joh, van mij mag je, ga je gang, zweet je vandaag helemaal gek op de weg en wees gelukkig. Ik zit heerlijk met de airco aan naar bach te luisteren.
Ik vind dat 'ie wel een punt heeft, altijd maar de weg van de minste weerstand nemen is vaak erg saai, en meedoen met de milieu- en veiligheidshype die ons zo ongemerkt door de overheden wordt ingeramd is ook niet altijd even geweldig.
Leve de burgerlijke ongehoorzaamheid, dat voorkomt dat het leven te saai wordt om te leven, en vooral: fuck de publieke opinie; wat kan mij het verotten wat de buurman van mijn gasguzzler vindt?; hij compenseert dat door zich naar zijn werk te verslepen in een overveilig truttenschuddertje waarvoor hij geen of minder belasting hoeft te betalen; ieder zijn meug ^O^
Sowieso: wat heb je aan 324235 plofzakken in je auto als je dagelijks een half uur tot een uur lang in de rij naar de reet van je voorganger staat te koekeloeren? dan hang ik liever een beetje onderuitgezakt in mijn rijdende huiskamer, als dat ik in een rijdend sjempotje op een harde stoel zit (want dat is goed voor je rug) _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:25:57 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98756023
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:46 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het wel prima die onveiligheid. Als het fout gaat is het gelijk in een keer over ipv dat je loopt te creperen omdat je het wel net hebt overleeft, maar alles in puin is. Dan liever gewoon bij een crash met 90km/u die stuurstang in m'n hart :P

nu serieus, ik heb tot 2 jaar terug vaak in een eend gereden (waaronder lange stukken snelweg), heb nooit echt problemen gehad met meekomen (of de definitie van meekomen is 120+ op de linkerbaan). Enige wat ik vervelend vond was het geluid, ding maakt enorm lawaai binnen als je 90-110 rijdt, werd erg vermoeiend op lange afstanden (dus oordoppen in wat weer niet zo comfortabel is).

Dit betreft dus voornamelijk lange afstanden. Is je forens afstand niet zo groot kan het imho prima als je het alleen zomers doet.

Die 600cc zuipt wel bij flink doorrijden (1:12 ofzo)
1 op twaalf joh? da's wel een soort van tegenvallend voor een auto die niks weegt met een klein motortje :o
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:34:48 #209
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98756375
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1 op twaalf joh? da's wel een soort van tegenvallend voor een auto die niks weegt met een klein motortje :o
Ik doe overall gemiddeld 1:16.5, kwestie van rijstijl.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:48:06 #210
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98756870
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Hmm, ik zou echt veel gunstigere cijfers verwachten van zo'n ding, al is gemiddeld 1 op 16 ook niet echt slecht natuurlijk, maar als je daarbij ook nog genoegen moet nemen met een slakkengangetje om het comfortabel te houden qua geluidsdruk, en je doet er ook nog eens een halve :O minuut over om aan die 90 km/u te komen.. :P
pi_98757345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Update dan maar; ik wacht nog enkele maanden. :)

Ik heb besloten mijn huidige auto gewoon te behouden. Ik vind het zonde om de Hyundai voor een appel en een ei weg te doen terwijl ik er een trouwe en comfortabele metgezel aan heb.

Over een maand of 3 koop ik dan alsnog een 2cv voor erbij. ^O^
Over 3 maanden is het bijna oktober en herfst.
Ik zou dan wachten tot de lente, of verwacht je dat die dingen op tijd van een half jaar nog flink in prijs stijgen? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:01:02 #212
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_98757384
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmm, ik zou echt veel gunstigere cijfers verwachten van zo'n ding, al is gemiddeld 1 op 16 ook niet echt slecht natuurlijk, maar als je daarbij ook nog genoegen moet nemen met een slakkengangetje om het comfortabel te houden qua geluidsdruk, en je doet er ook nog eens een halve :O minuut over om aan die 90 km/u te komen.. :P
Vergeet niet dat er een motor van 40 jaar oud in ligt.
pi_98767569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Bij normaal gebruik zat ik rond de 1:15,5, maar snelweg km's bijna volgas en die 1:12 1:13 was gewoon de praktijk. Ik had geen zin om 80 op de rechterbaan te kachelen. Niet voor niets stond er bij "flink doorrijden"
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:10:16 #214
45206 Pietverdriet
pi_98774362
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vind dat 'ie wel een punt heeft, altijd maar de weg van de minste weerstand nemen is vaak erg saai, en meedoen met de milieu- en veiligheidshype die ons zo ongemerkt door de overheden wordt ingeramd is ook niet altijd even geweldig.
Leve de burgerlijke ongehoorzaamheid, dat voorkomt dat het leven te saai wordt om te leven, en vooral: fuck de publieke opinie; wat kan mij het verotten wat de buurman van mijn gasguzzler vindt?; hij compenseert dat door zich naar zijn werk te verslepen in een overveilig truttenschuddertje waarvoor hij geen of minder belasting hoeft te betalen; ieder zijn meug ^O^
Sowieso: wat heb je aan 324235 plofzakken in je auto als je dagelijks een half uur tot een uur lang in de rij naar de reet van je voorganger staat te koekeloeren? dan hang ik liever een beetje onderuitgezakt in mijn rijdende huiskamer, als dat ik in een rijdend sjempotje op een harde stoel zit (want dat is goed voor je rug) _O-
Nogmaals, van mij mag, het is alleen dom macho geneuzel
pi_98774716
Die sterren zeggen ook niet alles. Een mercedes met 4 sterren is bij een aanrijding beter af dan een aygo met 4 sterren, maar hoe of wat, dat is niet inzichtelijk.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:21:28 #216
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98774796
het is tov auto's uit dezelfde categorie/gewichtsklasse geloof ik, net als die domme energielabels.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:24:31 #217
45206 Pietverdriet
pi_98774887
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Die sterren zeggen ook niet alles. Een mercedes met 4 sterren is bij een aanrijding beter af dan een aygo met 4 sterren, maar hoe of wat, dat is niet inzichtelijk.
feit blijft dat het eendje een jaren 30 ontwerp is dat niet meer past in de moderne tijd.
pi_98775094
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

feit blijft dat het eendje een jaren 30 ontwerp is dat niet meer past in de moderne tijd.
Geniaal leuke autootjes, dat dan weer wel.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:30:39 #219
45206 Pietverdriet
pi_98775187
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Geniaal leuke autootjes, dat dan weer wel.
Als curiositeit wellicht, maar niet voor dagelijks gebruik. Je vliegt ook niet naar Spanje met een DC3, de NS voert ook geen dienstregeling met stoomlocomotieven.
pi_98775483
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als curiositeit wellicht, maar niet voor dagelijks gebruik. Je vliegt ook niet naar Spanje met een DC3, de NS voert ook geen dienstregeling met stoomlocomotieven.
Maar om je nu druk te maken over die misschein duizend auto's waar het hier over gaat.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:42:32 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_98775721
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar om je nu druk te maken over die misschein duizend auto's waar het hier over gaat.
Doet ie niet; hij vindt het gewoon leuk om dwars te liggen :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 17:53:22 #222
45206 Pietverdriet
pi_98776234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk, ik vertel alleen de waarheid over deze auto.
pi_98777536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan moeten er nodig wat mensen en huizen gesloopt worden, die komen ook veelal uit die tijd.
pi_98777663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:21 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dan moeten er nodig wat mensen en huizen gesloopt worden, die komen ook veelal uit die tijd.
Huizen uit de jaren 30 zijn duurzaam. De huidige huizen gaan lang niet 100 jaar mee.
pi_98777713
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk, ik vertel alleen de waarheid over deze auto.
Waarheid bestaat niet. En harde cijfers in deze ook niet. Een nieuwe volvo is veiliger bij gelijke omstandigheden, daar ben ik wel van overtuigd. In de praktijk weet ik het zo net nog niet.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:35:40 #226
45206 Pietverdriet
pi_98778190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:21 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ach gus, ga je nu met poppen gooien?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:37:19 #227
45206 Pietverdriet
pi_98778258
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Waarheid bestaat niet. En harde cijfers in deze ook niet. Een nieuwe volvo is veiliger bij gelijke omstandigheden, daar ben ik wel van overtuigd. In de praktijk weet ik het zo net nog niet.
Dan ga je toch lekker rondrijden in een eend, maar als je geschept wordt weet ik waar ik liever in zit, idioten genoeg op de weg.
pi_98778358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker rondrijden in een eend, maar als je geschept wordt weet ik waar ik liever in zit, idioten genoeg op de weg.
Ik ook. Splinternieuwe auto van 1800 kilo schoon aan de haak. Of, liever nog, vrachtwagen.
pi_98778723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach gus, ga je nu met poppen gooien?
Nee hoor, maar ik vind je lachwekkend en sla je met zelfde nutteloos feit om de oren.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:47:21 #230
45206 Pietverdriet
pi_98778848
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:45 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik vind je lachwekkend en sla je met zelfde nutteloos feit om de oren.
Tja, met argumenten komen is te lastig, niet?
pi_98779224
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:')

Je wordt met de post zieliger, maar ik kan er gelukkig hartelijk om lachen. Ik ga even eten, heb je nieuwe grappen en grollen als ik terugkom?
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 22:30:52 #233
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98795097
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een jaartal is geen argument. Ook in de jaren '30 konden ze nadenken en in WO2 verveelden die Fransozen zich de pleuris (of ze wilden gewoon de Duitsers een hak zetten) en hebben de TPV doorontwikkeld tot de 2cv.

Ik kan me overigens goed voorstellen dat het verhaal dat een auto veilig is omdat hij in elkaar kreukelt als je ermee botst in dat tijdperk nog niet erg overtuigend was (zelfs nu snappen veel mensen dat nog niet helemaal). Volgens mij waren ze toen al blij als ze IETS hadden wat op eigen kracht met een fatsoenlijke snelheid een paar personen van A naar B konden brengen zonder dat het veel kost. Als het dan makkelijk verkreukelt aan de voor- en achterkant is dat in de ogen van de klant alleen een nadeel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_98795792
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 06:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Macho Macho man

Waar het mij om gaat is dat veel automobilisten met defensief en bewust rijgedrag veel meer op gebied van veiligheid kunnen winnen dan met een tank vol kreukelzones airbags en 3-letterige afkortingen. Vooral die laatste categorie veiligheidsvoorzieningen wekt nog wel eens overmoedig rijgedrag in de hand 'want de auto heeft toch een allerlei snufjes die zorgen voor een veilig weggedrag'. Een een oudje ben je je er veel meer van bewust dat JIJ de bestuurder bent en dat JIJ dus de veiligheid in handen hebt.

En nee, op dit moment laat ik geen kinderen achter als er wat gebeurt. Maar zeker wel andere nabestaanden. So be it. Ik blijf er bij: liever een leuk leven met een iets hogere kans op een vroegtijdig einde dan dat ik over 60 jaar in het bejaardenhuis zit en geen mooie herinneringen heb aan de tijd dat ik 'jong' was.
En als ik wel kinderen zou hebben zou ik ze zo meenemen in mijn auto. Net als vele anderen binnen de club waar ik lid van ben. Enige wat bezwaar zal opleveren (zeker bij 2 meer dan 1 kind) is het ruimtegebrek voor de kinderstoeltjes, kinderwagen en later been/hoofdruimte voor pubers.

Stap jij morgen maar weer lekker in je zilvergrijze of zwarte Duitse leasbak op weg naar kantoor. Kun je onderweg naar al die andere saaie blikken staren.
pi_98795972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Huizen uit de jaren 30 zijn duurzaam. De huidige huizen gaan lang niet 100 jaar mee.
Als een jaren 30 woning duurzaam is, waarom is een oldtimer dat in jouw ogen dan niet? Een niet-gerenoveerde jaren 30 woning verstookt al gauw 3 tot 4 keer zo veel gas als een nieuwbouwpand van dezelfde grootte. Een gerenoveerde jaren 30 woning verbuikt toch ook nog zo'n 1,5 tot 2 keer zo veel energie als nieuwbouw.
pi_98796055
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als een jaren 30 woning duurzaam is, waarom is een oldtimer dat in jouw ogen dan niet? Een niet-gerenoveerde jaren 30 woning verstookt al gauw 3 tot 4 keer zo veel gas als een nieuwbouwpand van dezelfde grootte. Een gerenoveerde jaren 30 woning verbuikt toch ook nog zo'n 1,5 tot 2 keer zo veel energie als nieuwbouw.
als je de kosten van slopen, opnieuw opbouwen etc ook ff meeneemt geloof ik niet dat het elkaar zoveel ontloopt.
pi_98796600
Slopen en opnieuw opbouwen, dan heb je dus gewoon nieuwbouw in jaren 30 stijl...

Zelfde als dat je onder het plaatwerk van een oude eend/kever/mini/fiat500 een compleet opnieuw ontworpen auto bouwt met alle kennis en technieken van vandaag de dag...

Gaat kwa kosten ook niet veel duurder uitpakken dan een volledig nieuw auto-ontwerp denk ik, mist het op de gebruikelijke productieschaal gedaan wordt door een autofabrikant.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 22:55:51 #238
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98796866
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:51 schreef Ivo1985 het volgende:
Slopen en opnieuw opbouwen, dan heb je dus gewoon nieuwbouw in jaren 30 stijl...

Zelfde als dat je onder het plaatwerk van een oude eend/kever/mini/fiat500 een compleet opnieuw ontworpen auto bouwt met alle kennis en technieken van vandaag de dag...

Gaat kwa kosten ook niet veel duurder uitpakken dan een volledig nieuw auto-ontwerp denk ik, mist het op de gebruikelijke productieschaal gedaan wordt door een autofabrikant.
Ik denk dat je al dat moderne spul zoals 1047 airbags niet kwijt kan in een Eend.
pi_98796951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:39 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is dat veel automobilisten met defensief en bewust rijgedrag veel meer op gebied van veiligheid kunnen winnen dan met een tank vol kreukelzones airbags en 3-letterige afkortingen. Vooral die laatste categorie veiligheidsvoorzieningen wekt nog wel eens overmoedig rijgedrag in de hand 'want de auto heeft toch een allerlei snufjes die zorgen voor een veilig weggedrag'. Een een oudje ben je je er veel meer van bewust dat JIJ de bestuurder bent en dat JIJ dus de veiligheid in handen hebt.

En nee, op dit moment laat ik geen kinderen achter als er wat gebeurt. Maar zeker wel andere nabestaanden. So be it. Ik blijf er bij: liever een leuk leven met een iets hogere kans op een vroegtijdig einde dan dat ik over 60 jaar in het bejaardenhuis zit en geen mooie herinneringen heb aan de tijd dat ik 'jong' was.
En als ik wel kinderen zou hebben zou ik ze zo meenemen in mijn auto. Net als vele anderen binnen de club waar ik lid van ben. Enige wat bezwaar zal opleveren (zeker bij 2 meer dan 1 kind) is het ruimtegebrek voor de kinderstoeltjes, kinderwagen en later been/hoofdruimte voor pubers.

Stap jij morgen maar weer lekker in je zilvergrijze of zwarte Duitse leasbak op weg naar kantoor. Kun je onderweg naar al die andere saaie blikken staren.
Want als je niet in een oldtimer rijdt ben je saai? :')

Piet heeft natuurlijk gewoon gelijk dat een oldtimer een stuk onveiliger en vervuilender is, nu boeide mij dat destijds niet dus vandaar dat ik 2cv reed, maar dat doet weinig af aan wat hij zegt. En het is niet zo dat ik opeens een stuk saaier ben geworden sinds ik een nieuwe auto heb :')
pi_98797018
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Want als je niet in een oldtimer rijdt ben je saai? :')

Piet heeft natuurlijk gewoon gelijk dat een oldtimer een stuk onveiliger en vervuilender is, nu boeide mij dat destijds niet dus vandaar dat ik 2cv reed, maar dat doet weinig af aan wat hij zegt. En het is niet zo dat ik opeens een stuk saaier ben geworden sinds ik een nieuwe auto heb :')
het gaat ook niet in 1 x. geef het tijd! het begin is er.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 23:01:48 #241
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98797308
In mijn ogen heeft het geen lor te maken met stoer/saai/macho/whatever zijn. Het gaat mij meer om het gelul dat een Eend 'zo ontzettend onveilig is omdat het 1 grote trekharmonica is'.
pi_98797365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:01 schreef 2cv het volgende:
In mijn ogen heeft het geen lor te maken met stoer/saai/macho/whatever zijn. Het gaat mij meer om het gelul dat een Eend 'zo ontzettend onveilig is omdat het 1 grote trekharmonica is'.
ik vind het leuk om kookgek wat te sarren maar ben het wel wat met hem eens. ik denk dat ALS je een ongeluk krijgt in een eend je niet op een goede plek zit.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 23:05:21 #243
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98797560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik vind het leuk om kookgek wat te sarren maar ben het wel wat met hem eens. ik denk dat ALS je een ongeluk krijgt in een eend je niet op een goede plek zit.
Ik zit liever in een Eend dan op een motorfiets in een vergelijkbare situatie.
pi_98797641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:01 schreef 2cv het volgende:
Qua actieve veiligheid heb je veel zelf in de hand idd, je moet in een eend imho defensief rijden want als het fout gaat heb je als passieve veiligheid toch echt vrij weinig.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 23:11:12 #245
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98797935
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Qua actieve veiligheid heb je veel zelf in de hand idd, je moet in een eend imho defensief rijden want als het fout gaat heb je als passieve veiligheid toch echt vrij weinig.
Meer dan wanneer je te voet bent of op een (motor/brom)fiets zit. En daar heb ik nog nooit iemand moeilijk over horen doen ...
pi_98798402
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:11 schreef 2cv het volgende:

[..]

Meer dan wanneer je te voet bent of op een (motor/brom)fiets zit. En daar heb ik nog nooit iemand moeilijk over horen doen ...
Motorrijders zijn dan ook defensieve rijders. Vergelijking met voetgangers is onzinnig
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 23:27:16 #247
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98798988
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:06 schreef tjoptjop het volgende:
als het fout gaat
Offensief of defensief rijgedrag doet er ff niet toe ;)
pi_98799160
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:27 schreef 2cv het volgende:

[..]

Offensief of defensief rijgedrag doet er ff niet toe ;)
Waar wil je dan heen? Beweren dat een Eend veilig is in vergelijking met moderne auto's? Veiligheid heb je grootdeels zelf in de hand dus "doet er ff niet toe" is imho onzin. Zeke romdat je bij een eend niet terug kan vallen op systemen als airbags e.d.
pi_98799389
Echt, deze hele discussie slaat nergens op.
pi_98799874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:34 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt, deze hele discussie slaat nergens op.
als je bang wordt en van je eend afwil voor een leuk prijsje laat je het me ff weten he.
pi_98800565
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als je bang wordt en van je eend afwil voor een leuk prijsje laat je het me ff weten he.
Vanaf 2750 euro kan je bellen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Tha_Duck op 29-06-2011 00:02:10 ]
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 00:10:11 #252
25682 2cv
Niet subtiel
pi_98801245
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waar wil je dan heen? Beweren dat een Eend veilig is in vergelijking met moderne auto's? Veiligheid heb je grootdeels zelf in de hand dus "doet er ff niet toe" is imho onzin. Zeke romdat je bij een eend niet terug kan vallen op systemen als airbags e.d.
Nee, dat beweer ik niet. Maar zoals ik het lees gaan veel mensen er van uit dat als een omaatje met haar rollator tegen een Eend aan tikt die Eend al totaal in puin ligt en dat de kreukelzone van de voor- tot de achterbumper loopt en weer terug. En dat klopt niet + ik ben dat domme gelul zat. Zeker omdat je op een motorfiets minder fysieke bescherming geniet maar dat wordt dan even 'vergeten' waarna het rijgedrag er bij gehaald wordt (wat er hier even niet toe doet).
pi_98801637
Als je veilig wilt rijden moet je sowieso geen oldtimer kopen, dus gezeur over veiligheid is hier niet aan de orde.
Elke auto is zo veilig als degene die de auto bestuurt, ook met moderne auto's vallen er doden.
Het is heel simpel, hoe meer veiligheidssystemen, hoe meer mensen denken dat alles kan maw hoe minder ze nadenken en eerder domme dingen gaan doen
Wil je veilig rijden koop dan een Leopard tank en draai rondjes op de hei, gezeik allemaal.
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')