je kunt op de site checken of er nog wat vrij is. Of heb je juist geen pc tot je beschikking? Het is tentamen-week bijna, dus drukker, maar weet niet hoe het 's avonds precies is.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:47 schreef hello_moto1992 het volgende:
Kan ik morgenavond wat makkelijk een pc bemachtigen in de UB? Ben daar nog nooit geweest.
Tofquote:Op maandag 30 januari 2012 03:15 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Ik meld me maar. Ik ga (het staat vast) internationale betrekkingen en internationale organisaties studeren.
Leuk, ik ben er gelukkig bijna klaar meequote:Op maandag 30 januari 2012 03:15 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Ik meld me maar. Ik ga (het staat vast) internationale betrekkingen en internationale organisaties studeren.
Weet je al wat je met de studie gaat doen? Stage enz.?quote:Op maandag 30 januari 2012 09:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
Leuk, ik ben er gelukkig bijna klaar mee
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:11 schreef Sokz het volgende:
Leraren praten zelf vaak beloerd Engels en 1 - op - 1 zullen ze tegen jou gewoon Nederlands praten. Met Nederlandse klasgenoten praat ik ook 9 v/d 10 keer Nederlands etc.
Bedrijfseconomie zijn de boeken ook al in het Engels, enkel de uitleg is in het Engels maar daar ben je na een week aan gewend.
Je hoeft maar één keer collegegeld te betalen, je krijgt immers ook maar één keer stufiquote:Op maandag 11 juni 2012 23:25 schreef Taliitaa het volgende:
Ik moet ook even een vraag stellen ^^! Ik zit nu in vwo 5 en moet dus volgend jaar ook een keuze maken. Ik wil naar de rug, en ik zou graag informatiekunde willen doen. Nou wil ik eigenlijk graag een tweede studie doen, kunstmatige intelligentie. Beiden lijken me namelijk erg leuk. Ik zou liever niet willen kiezen tussen één van beide. Maar heeft iemand misschien hier ervaring met twee studies tegelijk doen? Want ik wil dus graag weten of dat betekend dat ik elke dag van 8 tot 5 op school zit of dat het allemaal wel mee valt? En hoe zit dat met collegeld?
dat is niet meer zo. Je moet nu echt voor twee studies lappen ...quote:Op maandag 11 juni 2012 23:32 schreef alors het volgende:
[..]
Je hoeft maar één keer collegegeld te betalen, je krijgt immers ook maar één keer stufi
Whut echt? godverdomme ze naaien je ook waar je bijstaat hequote:Op maandag 11 juni 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is niet meer zo. Je moet nu echt voor twee studies lappen ...
Soms verschilt het hoor (geloof ik).quote:Op maandag 11 juni 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor?quote:Op maandag 11 juni 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat moet ik nu doen?quote:404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Andere browser proberen, andere computer proberen, anders bellen.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:43 schreef Etsu het volgende:
Zo te zien is het topic heel erg actief.
Ik ga volgend jaar studeren aan de RuG. Kamer en alles al gevonden, nu alleen nog kwestie van verhuizen.
Ik heb vandaag een mail gekregen met dat ik mijn pasfoto moet uploaden voor mijn studentenkaart. Ik doe alles wat er staat, dan krijg ik een foutmelding:
[..]
Wat moet ik nu doen?
Ik doe geen E&BE maar wel een andere Engelse studie aan de RuG en het is echt voor niemand een probleem. Er zitten bij mijn studie mensen bij die op de middelbare school vrij slecht waren in Engels, maar daar hebben zij echt geen last van.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:53 schreef texelaar het volgende:
Beste mensen,
Zijn er onder jullie studenten die de studie Economics and Business Economics doen?
Ben van plan om dit jaar te gaan studeren, wat zijn jullie ervaringen met deze studie en hoe wordt het Engelse lesgeven ervaren? Zijn er mensen die bij mij hierover bij kunnen praten?
Gewoon via Nestor proberen zoals in dat ene mailtje staat. Niet te lang aarzelen, upload en dan accepteren klikken. Af en toe geeft ie foutmelding, maar soms doet ie het dus. Heb dat van mij ook geupload vanmiddag, alleen hij verkleind automatisch dus staan mn ogen er enorm raar opquote:Op maandag 25 juni 2012 18:43 schreef Etsu het volgende:
Zo te zien is het topic heel erg actief.
Ik ga volgend jaar studeren aan de RuG. Kamer en alles al gevonden, nu alleen nog kwestie van verhuizen.
Ik heb vandaag een mail gekregen met dat ik mijn pasfoto moet uploaden voor mijn studentenkaart. Ik doe alles wat er staat, dan krijg ik een foutmelding:
[..]
Wat moet ik nu doen?
Ikquote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:53 schreef texelaar het volgende:
Beste mensen,
Zijn er onder jullie studenten die de studie Economics and Business Economics doen?
Ben van plan om dit jaar te gaan studeren, wat zijn jullie ervaringen met deze studie en hoe wordt het Engelse lesgeven ervaren? Zijn er mensen die bij mij hierover bij kunnen praten?
Zijn er echt zoveel Duitsers bij veel studies? Hier bij mijn jaar iets van 70% NL, 30% rest waarvan 0 Duitsers.. En dat voor een Engelse studie.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:40 schreef Sokz het volgende:
[..]
IkEngels is geen probleem, went ontzettend snel en na een maandje volg je college in het Engels alsof het je tweede moedertaal is.
Verder studie zelf veel overeenkomsten met Bedrijfseconomie waarbij dit net nog iets pittiger (Semester maths ipv 1 blok, semester statistics ipv 1 blok) is. Dat is denk ik ook het grootste struikelblok als je deze studie gaat doen en zeker wel iets waar je bij moet blijven, helemaal als je net zoals ik wiA hebt gedaan op de middelbare school. Klassen/groepen bestaan denk ik 50% uit Nederlanders en verder veel Duitsers en chinezen. Duitsers wel leuk vaak, zie je ook wel eens buiten school .. chinezen wat minder (eigenlijk totaal niet.:P). Je studeert wel in een gemotiveerde omgeving anders dan bedrijfskunde ofzo. Als je wat meer specifieke vragen hebt vraag maar raak!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na deze brief gelezen te hebben heb ik dus ook geprobeerd in te loggen in de webmail, en daar staat inderdaad een e-mail met daarin de gegevens van de introductiedag, een bericht van de studentenvereniging, de boekenlijst, en nog wat andere zaken.
Ik kan ook in Nestor inloggen.
Kan ik dit nu accepteren als een "gefeliciteerd, je bent toegelaten" of is dit een "foutje, bedankt"?
Dat snap ik.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:29 schreef xminator het volgende:
Die logingegevens en toegang krijgt iedereen die zich inschrijft. Oftewel het staat dus niet vast dat je ingeschreven bent.
quote:We are delighted to welcome you as a first-year student!
Op de webmail heb ik dus ook een mail met de specifieke gegevens van de introductiedag (locatie, tijd, wat we gaan doen, etc).quote:Finally, we would like to inform you that your degree programme's introduction day will be held on 31 August and the academic year will start in the week of 3 September. See you then!
Ik ook nog niet maar sta ook nog niet ingeschreven..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik heb nog geen collegekaart voor dit jaar gekregen terwijl op studielink wel staat diIk oot ik ben ingeschreven voor dit jaar, vreemd. De voorgaande jaren kreeg je de kaart al vrij vroeg in augustus of niet?
Me neither..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik heb nog geen collegekaart voor dit jaar gekregen terwijl op studielink wel staat dit ik ben ingeschreven voor dit jaar, vreemd. De voorgaande jaren kreeg je de kaart al vrij vroeg in augustus of niet?
progress gaat over inschrijvingen voor vakkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:18 schreef HenkXL het volgende:
Hoe kan je eigenlijk inschrijven op nestor? Als ik dat probeer staat er access denied, bij elk vak dat ik probeer?
Nee duurt lang, al mijn studiegenoten ook niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:16 schreef andre347 het volgende:
Zijn er al mensen die hun nieuwe collegekaart hebben ontvangen?
Ja, ik heb vandaag al 2x gesport zonder controle.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:42 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Nee duurt lang, al mijn studiegenoten ook niet.
Kan je trouwens sporten bij de ACLO zonder die studentenkaart?
Dat van mij nog niet, maar dat komt omdat ze een beetje vertraging hebben met het verwerken van mijn bachelordiploma. Btw. heb geen langstudeerboete.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:53 schreef Aestivate het volgende:
Collegegeld bij iedereen rond de 4e afgeschreven?
Ik ben met een master bezig en krijg helaas de langstudeerboete. Enige tijd geleden via Studielink machtiging afgegeven voor het gehele bedrag (¤ 4.834). Hebben ze gisteren 'slechts' ¤ 1.771 afgeschreven, het normale tarief...
Wacht het maar even af.Ben bang dat ze alsnog het hele bedrag een keer gaan afschrijven. Meer mensen onjuiste collegegeld afgeschreven?
Oke, volgende week maar eens aanmeldenquote:Op woensdag 5 september 2012 17:48 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ja, ik heb vandaag al 2x gesport zonder controle.
ik meen mij te herinneren dat ik in aug. ook op zondagavond was heen gegaan.. blijkbaar nietquote:Op zondag 23 september 2012 16:17 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http://www.rug.nl/bibliotheek/locaties/ub/index
Nope maar mijn collegegeld wordt morgen pas voor het eerst afgeschreven, dus verwacht hem wel binnenkort.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:49 schreef omelette het volgende:
Nog meer mensen die nog steeds geen collegekaart hebben ontvangen?
Die had ik begin deze maand ontvangen samen met de verklaring van inschrijving.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:49 schreef omelette het volgende:
Nog meer mensen die nog steeds geen collegekaart hebben ontvangen?
Ja volgens mij wel. Mijn collegegeld wordt inderdaad morgen ook voor het eerst afgeschreven. Kijk het nog even aan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:08 schreef xminator het volgende:
[..]
Nope maar mijn collegegeld wordt morgen pas voor het eerst afgeschreven, dus verwacht hem wel binnenkort.
Ben je wel correct ingeschreven ed? Klasgenoten van mij hebben hem al circa 2 weken.
Inmiddels al ontvangen? Ik nog niet..quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:11 schreef omelette het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel. Mijn collegegeld wordt inderdaad morgen ook voor het eerst afgeschreven. Kijk het nog even aan.
Nopequote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Inmiddels al ontvangen? Ik nog niet..
Wat kun je eigenlijk met zo een collegekaart behalve ter gebruik bij tentamens
The usual stuff dus, de USD zegt waarschijnlijk dat ik hem de komende week ontvang.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:47 schreef BradleyQ het volgende:
Je hebt 'm nodig bij het lenen van boeken en je mag geen tentamens afleggen zonder collegekaart.
Behalve als docenten daar dus van afwijkenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:42 schreef alors het volgende:
Denk het wel, als het maar geen grafische is.
Ik heb vorig jaar het hele jaar zonder collegekaart rondgelopen en gewoon alle tentamens kunnen maken, gewoon m'n OV-kaart laten zien gezien daar ook naam en foto op staat, en dan het studentnummer op het voorkant van je blad. Ik zou me dus niet superveel zorgen maken als je nog geen collegekaart hebt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:47 schreef BradleyQ het volgende:
Je hebt 'm nodig bij het lenen van boeken en je mag geen tentamens afleggen zonder collegekaart.
Nee die is dicht tot april.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:21 schreef TweeGrolsch het volgende:
Kun je trouwens nog gewoon studeren in bibliotheek van bernouilleborg? Laatste keer dat ik er kwam was de hele bende dicht.
En UB/WSN is altijd zo tyfus druk.
Geen idee, ik ben daar maar één keer geweest, toen er nog verbouwd werd. Maar ik neem aan dat daar ook wel iets van een studeervoorziening is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Is dr nog een fatsoenlijke leerlocatie? In dat groene dna ding ofzo?
WSN-gebouw is prima zolang je er vroeg bij bent. Ik was er vanmorgen om 9 uur, rond 10 uur zat het vol.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Is dr nog een fatsoenlijke leerlocatie? In dat groene dna ding ofzo?
Pfffff maar ff kijken in dat DNA gebouw dan maar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
WSN-gebouw is prima zolang je er vroeg bij bent. Ik was er vanmorgen om 9 uur, rond 10 uur zat het vol.
Dat gebouw heet toch Linnaeusborg?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:45 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Pfffff maar ff kijken in dat DNA gebouw dan maar.
Dat beweer ik ook niet. Maar iedereen die een scriptie maakt streeft toch naar een zo goed mogelijk eindresultaat, ook als het gaat om de kleine details die niet direct invloed hebben op het eindcijfer?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:34 schreef xminator het volgende:
Het zal heus niet je cijfer beļnvloeden
ja.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:25 schreef TheFastOne het volgende:
Iemand ervaring met de studie Internationale betrekkingen en Internationale Organisatie?
Wat snap je niet?quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het precies werkt met die 30 vrije studiepunten?
Je minor bedoel je ?quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het precies werkt met die 30 vrije studiepunten?
Snap het al.quote:
Op Zernike. Als je onder het viaduct doorfietst direct links de brug over. Gebouw heeft wat oranje tinten, kan niet missen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:31 schreef Zaran het volgende:
Ik heb volgende week tentamens in de A Jacobshal maar heb geen idee waar dat is, weet iemand dat toevallig?
Bedankt, de exacte code is 250 A Jacobshal 02quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
Op Zernike. Als je onder het viaduct doorfietst direct links de brug over. Gebouw heeft wat oranje tinten, kan niet missen.
Bedanktquote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:16 schreef Viezze het volgende:
250 zou ik niet weten. 02 staat voor hal 2 (er zijn drie hallen in de Aletta Jacobshal)
250 zal de gebouwcode zijnquote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:10 schreef Zaran het volgende:
[..]
Bedankt, de exacte code is 250 A Jacobshal 02
Staat die 250 A en 02 nog ergens voor?
Academie?quote:Op zondag 7 juli 2013 20:40 schreef ChipsZak. het volgende:
Normaal heb ik alleen maar (her)tentamens in de Aletta Jacobshal maar nu heb ik een hertentamen van een vak van een andere faculteit (Letteren) en bij de locatie staat alleen 'Zaal A2'. Weet iemand wat daarmee bedoelt wordt? Waar moet ik zijn? Het gewone tentamen was wel in de A. Jacobshal en dat stond er ook gewoon bij, maar hier dus alleen 'Zaal A2'.
Mja, als ik Google op 'Rug zaal a2' (quote:Op zondag 7 juli 2013 20:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Academie?
A-weg is het sowieso niet. Zou niet weten wat het anders kan betekenen.
Ik ook niet hoor.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:00 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Mja, als ik Google op 'Rug zaal a2 letteren' () krijg ik ook alleen een Academiegebouwzaal inderdaad. Maar ik ben gewoon niet gewend om naar een andere zaal dan de A. Jacobs te moeten, dat ik het me niet kan voorstellen
! Misschien is het toch zo..
Zou kunnen hoor! Alleen het gewone tentamen was wel in A. Jacobs dusja.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor.Ik heb ook alleen tentamens in A. Jacobs. Misschien is het een extreem klein vak wat in dat zaaltje van de Academie getentamineerd kan worden?
Heb gebeld en het is dus zaal A2 in het Academiebouw. Nog nooit een tentamen daar gehad, maar blijkbaar is het zoquote:Op zondag 7 juli 2013 22:35 schreef Viezze het volgende:
Staat er geen gebouwcijfer bij?
Hier zie ik ook geen A2 staan.. :
http://www.rug.nl/about-u(...)map=onderwijsruimten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |