Een studieschuld is in mijn ogen logisch, een hypotheek met een partner zou ik ook nooit te hoog inschalen, lenen voor een auto zal ik van mijn leven niet doen. Mensen doen dit wel massaal. Alles op het randje en op de pof maar o wee, als je even geen baan hebt of ziek wordt etc.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie het probleem met lenen niet zo; het is simpelweg een transactie met je toekomstige zelf, en een student heeft aan 300 euro meer in de maand een stuk meer dan zijn vijftien jaar oudere zelf aan diezelfde 300 euro.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
Links rechts links rechts links rechts.
Het lijkt wel alsof ik op nethoogte een tenniswedstrijd volg.
Nee, Fok mobile, quote hem eens, alsjeblieft lieve Whizzle?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je mijn post speciaal voor jou gezien??
Investeren is risico's spreiden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tenzij de aandeelhouder verkeerde risico's neemt.
Hup je geïnvesteerde geld kwijt..
De bijdragen van Zienswijze neem ik weinig serieus. Lenen, louter met consumptie als oogmerk, zou niet aangemoedigd moeten worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Een studieschuld is in mijn ogen logisch, een hypotheek met een partner zou ik ook nooit te hoog inschalen, lenen voor een auto zal ik van mijn leven niet doen. Mensen doen dit wel massaal. Alles op het randje en op de pof maar o wee, als je even geen baan hebt of ziek wordt etc.
Leven op het randje is leuk maar zorg dat je je het kunt veroorloven.
Heb je trouwens wel gelezen wat Zienswijze schreef? Joh, Reya, leen er op los en laat jouw kindertjes het maar af betalen? Wat is dat voor een gedachte?
Sponsoring <> subsidiequote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:48 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Het is geen sponsoring van kunst, het is ook geen sponsoring van kunstliefhebbers, het is een sponsoring van kunstenaars. Punt. En het onderscheid tussen 'Ober' en 'Flodder in Amerika' is misschien makkelijk te maken, maar dat geldt niet voor alle kunstvormen.
Mee eens, ik zal ook niet lenen tenzij voor een huis. Voor mijn studies is lenen gelukkig niet nodig geweestquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Een studieschuld is in mijn ogen logisch, een hypotheek met een partner zou ik ook nooit te hoog inschalen, lenen voor een auto zal ik van mijn leven niet doen. Mensen doen dit wel massaal. Alles op het randje en op de pof maar o wee, als je even geen baan hebt of ziek wordt etc.
Heb je trouwens wel gelezen wat Zienswijze schreef? Joh, Reya, leen er op los en laat jouw kindertjes het maar af betalen? Wat is dat voor een gedachte?
Dat doe jij nu ook, het heet stemmen en het middel zijn begrotingstekorten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Neem jij dan geen hypotheek? Een huis is ook consumptie.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:50 schreef Reya het volgende:
[..]
De bijdragen van Zienswijze neem ik weinig serieus. Lenen, louter met consumptie als oogmerk, zou niet aangemoedigd moeten worden.
True, maar het is toch met vuur spelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Investeren is risico's spreiden.Dat leer je allemaal bij een bedrijfskundige studie. De meesten in dit topic zijn niet bedrijfskundig aangelegd, waardoor ze er weinig van snappen.
Je investeert niet in 1 aandeel/bedrijf, maar je spreidt je investeringen uit, om zodoende je risico te verlagen als 1 bedrijf het niet goed doet of failliet gaat. Onderzoek heeft uitgewezen dat je je risico minimaliseert, als je in ten minste 50 verschillende aandelen/bedrijven investeert verspreid over verschillende sectoren en landen
Whizzle??quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, Fok mobile, quote hem eens, alsjeblieft lieve Whizzle?
Lenen ter consumptie?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:50 schreef Reya het volgende:
[..]
De bijdragen van Zienswijze neem ik weinig serieus. Lenen, louter met consumptie als oogmerk, zou niet aangemoedigd moeten worden.
Hoe wil jij dan ooit een fatsoenlijk huis kopen? Met een rijke man trouwen ofzo?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mee eens, ik zal ook niet lenen tenzij voor een huis. Voor mijn studies is lenen gelukkig niet nodig geweest
Kun je niet lezen ZW??quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan ook een fatsoenlijk huis kopen? Met een rijke man trouwen ofzo?
Een huis consumeer je niet, aangezien het een waardevast goed is wat je weer kan verkopen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Neem jij dan geen hypotheek? Een huis is ook consumptie.
Ze gaat scharrelen met fiscalisten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Studieschuld, neem ik aan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Helaas heb ik niet zoveel keus met twee ouders die niets voor me betalen.
Ik zie nu niet in waarom ik überhaupt een huis zou willen kopen. Ik huur gewoon en als er een defect is wordt het meteen gerepareerd, zonder dat het mij een cent kost. Ik zou niet anders willen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad. De oplossing die Zienswijze schetst is juist hoe de Amerikaanse huizenmarkt is geklapt, de DSB bank heeft gefaald en de problemen met Griekenland. Je kan het risico wel spreiden, maar zolang je een tokkie bent die geen benul heeft van risico's en de hoogste hypotheek neemt die je bank aanraad, dan gaat het mis.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Lenen ter consumptie?
Hadden we de risico's van leengedrag nu de afgelopen jaren niet eens in praktijk gezien?
Zoals op de Amerikaanse huizenmarkt, met de DSB bank, met Griekenland?
Oh zo. Ik feite is een hypotheek nemen risicovoller, maar dat beseffen de meeste mensen nietquote:
Huiseigendom heeft als economisch voordeel dat het geen transactiekosten tussen eigenaar en vruchtgebruiker (huurder) oplevert, en levert dus theoretisch geld op.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Neem jij dan geen hypotheek? Een huis is ook consumptie.
Touché,quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Sponsoring <> subsidie
Bij sponsoring speelt je eigen belang mee.
Daar ging het dus mis, bedrijven nemen geen verantwoordelijkheid, die denken alleen maar aan geld.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad. De oplossing die Zienswijze schetst is juist hoe de Amerikaanse huizenmarkt is geklapt, de DSB bank heeft gefaald en de problemen met Griekenland. Je kan het risico wel spreiden, maar zolang je een tokkie bent die geen benul heeft van risico's en de hoogste hypotheek neemt die je bank aanraad, dan gaat het mis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |