Stel je voor dat er gewoon geen interesse in kleine, onbekende bandjes is. Waarom zou de overheid daar dan voor moeten opdraaien? Alleen maar zodat een klein groepje mensen daar plezier aan kan beleven?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Sponsort je huisbank ook andere stromingen dan de geijkte? Nee he? Dus culturele vernieuwing wordt niet gestimuleerd.
Dirk Scheringa hier?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom sluit je geen lening tegen gunstige voorwaarden af? Heb je het breder. Je kinderen laat je studeren en na het studeren betalen ze - vanwege hoog inkomen - de lening terug.
Er zijn zat oplossingen om uit de shit te komen.
Echte cultuur is per definitie niet winstgevend. Dus als je het aan de markt overlaat hou je alleen Joop van den Ende musicals en Nick en Simon over.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vraag & Aanbod dus.
Het gaat hand in hand met elkaar. Bedrijven bepalen niet wat kunst is, het is de markt die bepaalt.
Nee en nee.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Stel je voor dat er gewoon geen interesse in kleine, onbekende bandjes is. Waarom zou de overheid daar dan voor moeten opdraaien? Alleen maar zodat een klein groepje mensen daar plezier aan kan beleven?
Weet je het wat probleem is? Zulke figuren hebben totaal geen concept en zijn enorm bang voor verandering waardoor ze op eigen benen moeten staan. Daardoor schieten ze elk alternatief af en lopen panisch vast te houden aan een verouderd concept wat geen bestaansrecht meer heeft.
Kunst en cultuur kan ook op een andere manier georganiseerd en gefinancieerd worden, alleen vraagt dat wat creatitiveit en durf. Dat verlangt men tegenwoordig ook van de zorg, het onderwijs en defensie, dus de cultuursector kan dat ook best doen. Voorbeelden vanuit het buitenland te over.
Dat is een illusie. Kijk maar naar klassieke muziek, is nog steeds zat markt voorquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Echte cultuur is per definitie niet winstgevend. Dus als je het aan de markt overlaat hou je alleen Joop van den Ende musicals en Nick en Simon over.
Hoe hoog is de rente bij de DUO? 1.5% maar.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat moet je daar nog aan toevoegen. Komt net uit het ei gekropen . En gelijk denk je natuurlijk na je studie manager te kunnen worden om zo je schulden te kunnen betalen. Hoe je een gezin moet runnen daar zit je nu nog niet mee. Dat neem ik je ook niet kwalijk.
Een lening afsluiten (en op gunstige voorwaarden nog wel) om UIT de schulden te komenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom sluit je geen lening tegen gunstige voorwaarden af? Heb je het breder. Je kinderen laat je studeren en na het studeren betalen ze - vanwege hoog inkomen - de lening terug.
Er zijn zat oplossingen om uit de shit te komen.
Mjah, het wordt steeds gekkerquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een lening afsluiten (en op gunstige voorwaarden nog wel) om UIT de schulden te komen![]()
![]()
Van DUO ben ik eerlijk gezegd geen voorstander, is van de overheid hequote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe hoog is de rente bij de DUO? 1.5% maar.
Van een paar tienduizend euro schuld ga je niet dood van
Als je een beetje rendabele studie volgt (technische studie, bedrijfskundige studie, medische studie) heb je binnen niet al te lange tijd een baan en kan je beginnen met aflossen. Na 15 jaar wordt het kwijtgescholen. Betere voorwaarden kan je niet krijgen.
Het is allemaal echt niet zo moeilijk.
Het zal je wellicht verbazen, maar als jij na X jaar een hoger inkomen verwacht, is dat JUIST de oplossing.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een lening afsluiten (en op gunstige voorwaarden nog wel) om UIT de schulden te komen![]()
![]()
Ff ander vraagje he?? Hoe denk je dat de grote bands groot zijn gewordenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Stel je voor dat er gewoon geen interesse in kleine, onbekende bandjes is. Waarom zou de overheid daar dan voor moeten opdraaien? Alleen maar zodat een klein groepje mensen daar plezier aan kan beleven?
Weet je het wat probleem is? Zulke figuren hebben totaal geen concept en zijn enorm bang voor verandering waardoor ze op eigen benen moeten staan. Daardoor schieten ze elk alternatief af en lopen panisch vast te houden aan een verouderd concept wat geen bestaansrecht meer heeft.
Kunst en cultuur kan ook op een andere manier georganiseerd en gefinancieerd worden, alleen vraagt dat wat creatitiveit en durf. Dat verlangt men tegenwoordig ook van de zorg, het onderwijs en defensie, dus de cultuursector kan dat ook best doen. Voorbeelden vanuit het buitenland te over.
Ja klopt. Maar het is een prima manier om wat extra centen te verdienen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Van DUO ben ik eerlijk gezegd geen voorstander, is van de overheid he
In de dop.quote:
Ze zijn niet gesubsidieerd en klein begonnen, kijk maar naar de bands die uit de VS komenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ff ander vraagje he?? Hoe denk je dat de grote bands groot zijn geworden![]()
Of waren ze dat gewoon meteen
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ook al verdien je maar 2000 netto per jaar. Als jij elke maand 300 euro aftikt aan de DUO heb je binnen 10 tot 15 jaar je schuld van 30.000 euro terug betaald. En na 15 jaar wordt het resterende kwijtgescholden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
In de dop.
Hoe komt het toch dat iedere student denkt een mega salaris binnen te slepen. De meeste komen straks niet verder dan een modaal inkomen. Maar die ontnuchtering komt later wel. Eerst ff flink lenen
Hmm, ik ben sowieso niet echt iemand die graag geld leent. Uit principe, ik vind lenen een dooddoener voor de economie. Alleen doen als je niet anders kan, het is beter om kapitaal op te bouwen en daar mee te investerenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar het is een prima manier om wat extra centen te verdienen.
Ik maak me daar ook regelmatig erg vrolijk om hierquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
In de dop.
Hoe komt het toch dat iedere student denkt een mega salaris binnen te slepen. De meeste komen straks niet verder dan een modaal inkomen. Maar die ontnuchtering komt later wel. Eerst ff flink lenen
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het zal je wellicht verbazen, maar als jij na X jaar een hoger inkomen verwacht, is dat JUIST de oplossing.
Reken maar na.
Knut Hamsun vond ook een uitgever.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Echte cultuur is per definitie niet winstgevend. Dus als je het aan de markt overlaat hou je alleen Joop van den Ende musicals en Nick en Simon over.
Ja, maar WAAR moeten ze dan spelen als alle kleine zaaltjes wegbezuinigd worden?? Of denk je dat een grote regionale voorziening onbekende onbetekenende bandjes (of solisten) gaat boeken??quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ze zijn niet gesubsidieerd en klein begonnen, kijk maar naar de bands die uit de VS komen
Je gedraagt je als een conservatief christelijk boertje dat overal tegen is en zich tegen elke vorm van verandering en vernieuwing verzet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee en nee.
Of vind je de VS een toonbeeld van culturele vernieuwing?
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook al verdien je maar 2000 netto per jaar. Als jij elke maand 300 euro aftikt aan de DUO heb je binnen 10 tot 15 jaar je schuld van 30.000 euro terug betaald. En na 15 jaar wordt het resterende kwijtgescholden.
Dit wordt ook wel toekomstplanning genoemd.
3,6% als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe hoog is de rente bij de DUO? 1.5% maar.
Moet ik nog alles uitschrijven voor jullie?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:31 schreef Staal het volgende:
[..].
You're a sad fuck or a brilliant fuck.
Dit kan niet serieus zijn iig.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van sommige users ga ik soms echt vrezen dat ze exact zijn zoals ze zich voordoen hoor![]()
![]()
Neem jij wel even de rentelasten mee.....quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook al verdien je maar 2000 netto per jaar. Als jij elke maand 300 euro aftikt aan de DUO heb je binnen 10 tot 15 jaar je schuld van 30.000 euro terug betaald. En na 15 jaar wordt het resterende kwijtgescholden.
Volgend links kabinet: "De rijken krijgen hun schulden kwijtgescholden! Dat dit kan in NEderland!!"quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moet ik nog alles uitschrijven voor jullie?
Stel, gezin Tokkie heeft 20.000 euro schuld en kan moeilijk rondkomen.
2 kinderen die 12 jaar zijn.
Wat doet gezin Tokkie?
- Gezin Tokkie geeft aan aandelenkapitaal uit. De kinderen laat men studeren. Na 10 jaar is men klaar met studie en vergaart met een hoog inkomen. Een deel van dat inkomen - aandelen - wordt elk jaar ingehouden door de aandelenhouder, om zo zijn oorspronkelijke kapitaal terug te verdienen.
Die zijn maar 1.5% per jaar.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Neem jij wel even de rentelasten mee.....
Dit is ook lachwekkend. Dat kan nooit een student zijn. Als dit wel zo is vrees ik het ergste mbt tot het niveau van het onderwijs.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
![]()
, * Whiskers2009veegt de tranen van het lachen uit haar ogen
Maar ok, wat nu als je GEEN student bent?
Er zijn talloze wegen om aandacht te genereren en zodoende groot te worden, daar heb je een stel poppodia echt niet voor nodig.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ff ander vraagje he?? Hoe denk je dat de grote bands groot zijn geworden![]()
Of waren ze dat gewoon meteen
Op je spaargeld ja. niet op leningenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die zijn maar 1.5% per jaar.
Crisis --> lage rente.
Ik had het helemaal niet over mijzelf, sterker nog, ik heb de middelen om overal te gaan en staan waar ik wil, als ik wil ben ik over een uur in Utrecht of Amsterdam. Maar er zijn velen die die mogelijkheid niet hebben, die worden juist de dupe van de bezuinigingen op cultuur.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je gedraagt je als een conservatief christelijk boertje dat overal tegen is en zich tegen elke vorm van verandering en vernieuwing verzet.
Leg dan eens uit waar die culturele vernieuwing precies uit bestaat? Alleen maar omdat jij je eigen verantwoordelijkheid niet neemt om ergens anders op zoek te gaan naar kunst en cultuur moet de maatschappij voor jouw onwilligheid opdraaien?
Er zijn talloze mogelijkheden om zaken efficiënter te organiseren en gedeeltelijk subsidie af te bouwen, alleen dat moet je niet als een jankend kind overal tegenaan gaan schoppen.
Wat geef je nu blijk van een typisch rechtse houding zeg.
Als jullie niet met argumenten erop kunnen reageren, dan niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit is ook lachwekkend. Dat kan nooit een student zijn. Als dit wel zo is vrees ik het ergste mbt tot het niveau van het onderwijs.
Dit moet een troll zijn.
Vertel eens..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er zijn talloze wegen om aandacht te genereren en zodoende groot te worden, daar heb je een stel poppodia echt niet voor nodig.
Een aandelenkapitaal uitgeven als 20K schuld hebt?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moet ik nog alles uitschrijven voor jullie?
Stel, gezin Tokkie heeft 20.000 euro schuld en kan moeilijk rondkomen.
2 kinderen die 12 jaar zijn.
Wat doet gezin Tokkie?
- Gezin Tokkie geeft aan aandelenkapitaal uit. De kinderen laat men studeren. Na 10 jaar is men klaar met studie en vergaart met een hoog inkomen. Een deel van dat inkomen - aandelen - wordt elk jaar ingehouden door de aandelenhouder, om zo zijn oorspronkelijke kapitaal terug te verdienen.
Ik zie de onderlaag van de bevolking echter zelden in musea of bij concerten (die door de overheid gesubsidieerd worden), dus dat is geen reden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het helemaal niet over mijzelf, sterker nog, ik heb de middelen om overal te gaan en staan waar ik wil, als ik wil ben ik over een uur in Utrecht of Amsterdam. Maar er zijn velen die die mogelijkheid niet hebben, die worden juist de dupe van de bezuinigingen op cultuur.
De rente van de DUO volgt de marktrente. Lage spaarrente, dan ook lage rente op DUO leningen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op je spaargeld ja. niet op leningen
Mijn argument zou zijn niet lenen. Denk eens ff na hoe je een gezin moet runnen met een inkomen dat je schetst en dan ook nog een schuld of lening erbij. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als jullie niet met argumenten erop kunnen reageren, dan niet.
Hoe denk je dat bedrijven aan kapitaal komen? Ze gaan met een bedelzakje op de Dam staan ofzo?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Een aandelenkapitaal uitgeven als 20K schuld hebt?
Om die reden hebben we een publiek gefinancierd, en alleszins aardig, onderwijssysteem.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat op die manier de kinderen weinig tot geen kans hebben het beter dan hun ouders te gaan doen?
Zomaar een vraag: ga jij later privaat onderwijs volgen dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Aandelen in wat precies ZW?? Om het er nog maar niet over te hebben dat je dan eerst een NV of BV moet hebbenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe denk je dat bedrijven aan kapitaal komen? Ze gaan met een bedelzakje op de Dam staan ofzo?
Nee, startups nemen leningen en geven aandelen uit. Moet jij toch weten, Nederlanders waren er één van de eersten in, zo'n 4 eeuwen geleden.
Zo waar, ze vragen zich ook geen seconde af waarom het gros van ook de hoogopgeleiden gewoon middenmoot zijn. Het is wel positief om te willen natuurlijk en dat moet je nooit ontmoedigen ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
In de dop.
Nee. Zo erg ben ik ook weer niet, maar als ik de keuze had dan had ik dat zeker gedaanquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zomaar een vraag: ga jij later privaat onderwijs volgen dan?
Weet jij welk bereik het internet tegenwoordig heeft? Daar kan je al heel erg veel op kwijt, zowel youtube als een eigen site.quote:
Lenen is JUIST goed als je na een X jaar een hoger inkomen verwacht. Dit leer je zelfs in de brugklas bij wijze van sprekenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:39 schreef Cherna het volgende:
[..]
Mijn argument zou zijn niet lenen. Denk eens ff na hoe je een gezin moet runnen met een inkomen dat je schetst. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Dus jij gaat gebruik maken van iets waar je principieel op tegen bent?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee. Zo erg ben ik ook weer niet, maar als ik de keuze had dan had ik dat zeker gedaan
Jij denkt dus ook echt dat mensen daarin willen investeren.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe denk je dat bedrijven aan kapitaal komen? Ze gaan met een bedelzakje op de Dam staan ofzo?
Nee, startups nemen leningen en geven aandelen uit. Moet jij toch weten, Nederlanders waren er één van de eersten in, zo'n 4 eeuwen geleden.
Ik niet iigquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Zo waar, ze vragen zich ook geen seconde af waarom het gros van ook de hoogopgeleiden gewoon middenmoot zijn. Het is wel positief om te willen natuurlijk en dat moet je nooit ontmoedigen ook.
Maar al die kastelen die er vanmiddag ook weer gepost werden, het kasteel van Remlof is wrs. de meest haalbare maar je gat af lenen is sowieso een slecht plan. Ik vind het een klein beetje kwalijk dat een volwassen iemand zo'n afgrijselijk advies geeft aan jonge mensen. Gelukkig neemt hopelijk geen hond Zienswijze nog serieus.
Tenzij de aandeelhouder verkeerde risico's neemt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lenen is JUIST goed als je na een X jaar een hoger inkomen verwacht. Dit leer je zelfs in de brugklas bij wijze van spreken
Gezin Tokkie zit in de schulden en kan moeilijk rondkomen. Wat is hun activa? Meubels? Levert niets op. Auto? Levert niets op. Wat kan wel inkomen genereren?
- Hun kinderen als zij gaan studeren.
Het levert gezin Tokkie geen risico op, want de aandelenhouders nemen het risico op zich.
Ik zie het probleem met lenen niet zo; het is simpelweg een transactie met je toekomstige zelf, en een student heeft aan 300 euro meer in de maand een stuk meer dan zijn vijftien jaar oudere zelf aan diezelfde 300 euro.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:41 schreef Staal het volgende:
Maar al die kastelen die er vanmiddag ook weer gepost werden, het kasteel van Remlof is wrs. de meest haalbare maar je gat af lenen is sowieso een slecht plan.
Ik heb weinig keus.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dus jij gaat gebruik maken van iets waar je principieel op tegen bent?
Je dringt op deze manier je smaak op aan anderen, he.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het helemaal niet over mijzelf, sterker nog, ik heb de middelen om overal te gaan en staan waar ik wil, als ik wil ben ik over een uur in Utrecht of Amsterdam. Maar er zijn velen die die mogelijkheid niet hebben, die worden juist de dupe van de bezuinigingen op cultuur.
Welke aandeelhouders? En in wat?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lenen is JUIST goed als je na een X jaar een hoger inkomen verwacht. Dit leer je zelfs in de brugklas bij wijze van spreken
Gezin Tokkie zit in de schulden en kan moeilijk rondkomen. Wat is hun activa? Meubels? Levert niets op. Auto? Levert niets op. Wat kan wel inkomen genereren?
- Hun kinderen als zij gaan studeren.
Het levert gezin Tokkie geen risico op, want de aandelenhouders nemen het risico op zich.
- Als een bedrijf geld nodig heeft, kan het aandelen uitgeven.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aandelen in wat precies ZW?? Om het er nog maar niet over te hebben dat je dan eerst een NV of BV moet hebben
Jij denkt dat je die onderlaag kan herkennen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik zie de onderlaag van de bevolking echter zelden in musea of bij concerten (die door de overheid gesubsidieerd worden), dus dat is geen reden.
Die hebben toch van die sterren met een "o" op hun kleding?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij denkt dat je die onderlaag kan herkennen?
Nee, maar de bovenlaag kan je wel herkennen, en die vormt met gemak negentig procent van het publiek bij een uitvoering van Sibelius.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij denkt dat je die onderlaag kan herkennen?
Nee juist niet. De overheid moet alle vormen van kunst subsidiëren, niet alleen die die ik een warm hart toe draag.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:43 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Je dringt op deze manier je smaak op aan anderen, he.
Helaas heb ik niet zoveel keus met twee ouders die niets voor me betalen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar al die kastelen die er vanmiddag ook weer gepost werden, het kasteel van Remlof is wrs. de meest haalbare maar je gat af lenen is sowieso een slecht plan.
Aha, en met risico kan je spelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij denkt dus ook echt dat mensen daarin willen investeren.
Het risico om in 1 of 2 mensen te investeren is veel te groot, dat willen mensen niet nemen. Stel je voor je leent een groot bedrag uit en de persoon in kwestie komt te overlijden of raakt arbeidsongeschikt.....weg geld.
Kunstzinnig posten op Fok.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee juist niet. De overheid moet alle vormen van kunst subsidiëren, niet alleen die die ik een warm hart toe draag.
En Tokkie-gezin met ¤ 20.000 schuld is geen bedrijf, en kan zeker geen investeerders aantrekken.. Maar ik heb me weer genoeg geamuseerd met jequote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
- Als een bedrijf geld nodig heeft, kan het aandelen uitgeven.
- Als een gezin geld nodig heeft én over een X aantal jaar hogere inkomsten verwacht, kan het investeerders aantrekken die in dat gezin willen investeren (en de schuld van dat gezin op zich nemen). Dat gezin heeft dan aandelen in de activa waarvan men verwacht dat het in de toekomst hoge inkomsten genereeert. Bijvoorbeel de studie van de kinderen, waarvan de aandeelhouders dan een x percentage verkrijgen als die kinderen na hun studie gaan werken.
Oh zoals eerder al vermeld het DSB gevoel, mensen in de shit laten belanden. In een ander topic heb ik ook al gezegd dat lenen om te kunnen studeren niet zou moeten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
- Als een bedrijf geld nodig heeft, kan het aandelen uitgeven.
- Als een gezin geld nodig heeft én over een X aantal jaar hogere inkomsten verwacht, kan het investeerders aantrekken die in dat gezin willen investeren (en de schuld van dat gezin op zich nemen). Dat gezin heeft dan aandelen in de activa waarvan men verwacht dat het in de toekomst hoge inkomsten genereeert. Bijvoorbeel de studie van de kinderen, waarvan de aandeelhouders dan een x percentage verkrijgen als die kinderen na hun studie gaan werken.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:46 schreef Picchia het volgende:
Ik noem mijn levenswerk: de zittende plofkont.
Zo gaat het bij elke discussie wel ongeveerquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
Links rechts links rechts links rechts.
Het lijkt wel alsof ik op nethoogte een tenniswedstrijd volg.
Heb je mijn post speciaal voor jou gezien??quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
Links rechts links rechts links rechts.
Het lijkt wel alsof ik op nethoogte een tenniswedstrijd volg.
Moet de overheid de mensen dan ook maar een subsidie geven om op culturele vakantie te gaan zodat de cultuur in het buitenland ook toegankelijk is en ze zichzelf zo verder kunnen ontplooien?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee juist niet. De overheid moet alle vormen van kunst subsidiëren, niet alleen die die ik een warm hart toe draag.
Het is geen sponsoring van kunst, het is ook geen sponsoring van kunstliefhebbers, het is een sponsoring van kunstenaars. Punt. En het onderscheid tussen 'Ober' en 'Flodder in Amerika' is misschien makkelijk te maken, maar dat geldt niet voor alle kunstvormen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Gratis geld geven aan vage initiatieven zoals een onoverwogen studiekeuze zou ook niet moeten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
Oh zoals eerder al vermeld het DSB gevoel, mensen in de shit laten belanden. In een ander topic heb ik ook al gezegd dat lenen om te kunnen studeren niet zou moeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |